Niet alleen mensen die zichzelf deze stempels geven maar ook de medische wereld die hier zo hard aan mee werkt. Overigens wel jammer dat de mensen die werkelijk hulp nodig hebben zo deels ondersneeuwt raken..quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:27 schreef S1nn3rz het volgende:
Mensen die zichzelf een stempeltje geven
Nou, die snapt TS heel goed. TS snapt ook heel goed dat deze mensen zichzelf waarschijnlijk heel zielig vinden en er daarom best bij gebaat zijn dat ze dit soort stempeltjes krijgen.quote:
ga toch weg, opeens is iedereen autistisch of heeft adhdquote:
Dit.quote:
Maar je kan dat niet over jezelf zeggen. Dus als iemand zegt ik heb adhd en verder nergens een bewijs of iets dan slaat dat nergens op.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:29 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nou, die snapt TS heel goed. TS snapt ook heel goed dat deze mensen zichzelf waarschijnlijk heel zielig vinden en er daarom best bij gebaat zijn dat ze dit soort stempeltjes krijgen.
Dat lijkt maar zo. Of ben jij een dokter?quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:30 schreef leeell het volgende:
[..]
ga toch weg, opeens is iedereen autistisch of heeft adhd
Dit zijn enkel ziektes die zijn verzonnen om de medische wereld weer een boost te geven. Want al die tweeverdienende faalouders op de woensdagavond natuurlijk naar de psychotherapeut, kinderpsycholoog of de systeemtherapeut met hun kindertjesquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:29 schreef Frank_Drebin het volgende:
Deze ziektes worden gediagnosticeerd door erkende professionals ts. Het zijn dus geen modeziektes maar echte geestelijke aandoeningen waar mensen wel degelijk last kunnen hebben. Het is dus niet verzonnen; de symptomen zijn ook duidelijk zichtbaar in het gedrag van mensen. Slaat dus helemaal nergens op dit topic.
Ik dacht juist dat de TS het meer naar de mensen bedoelde die zichzelf gaan labelen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:29 schreef Frank_Drebin het volgende:
Deze ziektes worden gediagnosticeerd door erkende professionals ts. Het zijn dus geen modeziektes maar echte geestelijke aandoeningen waar mensen wel degelijk last kunnen hebben. Het is dus niet verzonnen; de symptomen zijn ook duidelijk zichtbaar in het gedrag van mensen. Slaat dus helemaal nergens op dit topic.
Dit dus. En modeziekte? Sinds 20 jaar ofzo weet men pas dat ADHD bestaat.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:29 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ah, we gaan op die toer.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:31 schreef S1nn3rz het volgende:
Er is hier maar 1 trouwens die de waarheid spreekt, en dat ben ik.
in mijn directe omgeving zie ik het vaak genoeg dat ouders zeggen dat hun kind adhd heeft terwijl die gewoon druk is, kan toch, misschien is hij gewoon druk, klaar.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:31 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Maar je kan dat niet over jezelf zeggen. Dus als iemand zegt ik heb adhd en verder nergens een bewijs of iets dan slaat dat nergens op.
[..]
Dat lijkt maar zo. Of ben jij een dokter?
Het zijn modeziektes, Frank. Kan je niet mee in deze maatschappij dan ben je ziek.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:29 schreef Frank_Drebin het volgende:
Mee eens. Elk kind wat ongeduldig is (logisch als je na een lange dageindelijk opgehaald wordt uit een soort werkkamp, ook wel creche geheten) door je ouders en je even aandacht wilt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:30 schreef leeell het volgende:
[..]
ga toch weg, opeens is iedereen autistisch of heeft adhd
Als die ouders het zeggen is het nog niet zo tenzij aangetoond door professionals. Wat snap je niet?quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:32 schreef leeell het volgende:
[..]
in mijn directe omgeving zie ik het vaak genoeg dat ouders zeggen dat hun kind adhd heeft terwijl die gewoon druk is, kan toch, misschien is hij gewoon druk, klaar.
of mensen die op FOK! een topic openen van; ik heb geen vrienden en ben niet sociaal dus ik ben autistisch
ach man, groei wat ballen en doe er wat aan,
zijn meestal gewoon kk ectos
Dislexiequote:Op donderdag 21 juni 2012 13:33 schreef Quotidien het volgende:
Dislexie ook.Geef gewoon toe dat je dom bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |