quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:54 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Noem ik die in de OP? Neen, dus niet zelf gaan denken, dat doen wij wel voor je.
Precies. Ik denk inderdaad dat het allemaal een fabeltje is. Maar dat mag toch? en jij mag toch vinden dat ze wel bestaan?quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:54 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je stelt dat de ziekte een fabeltje is nu. Dat is niet zo.
Voor veel gezinnen is het noodzakelijk dat de vrouw ook (part-time) werkt, anders zijn de sterk verhoogde maandelijkse lasten niet meer op te brengen. Ik ben per maand ¤ 2.154,-- aan vaste lasten kwijt, waar ik onmogelijk in kan snijden, denk aan hypotheek, zorgpremies, kosten auto, verzekeringen, gas & licht. Dat is meer dan ik verdien, dus moet mijn vriendin wel werken.quote:Of ze in ieder geval zelf opvoeden in plaats van ze in de creche te douwen omwillen van het part time baantje van mevrouw achter de receptie zodat ze een 2e caravan kunnen kopen of 3e vakantie kunnen boeken
Er zijn wel hersenafwijkingen te zien op scans.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:56 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Precies. Ik denk inderdaad dat het allemaal een fabeltje is. Maar dat mag toch? en jij mag toch vinden dat ze wel bestaan?
Dan wordt het tijd dat je je er een keer in gaat verdiepen in plaats van domme dingen te roepen over een onderwerp waar je duidelijk geen verstand van hebt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:56 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Precies. Ik denk inderdaad dat het allemaal een fabeltje is. Maar dat mag toch? en jij mag toch vinden dat ze wel bestaan?
Laten we wel wezen. Behandeling van geestesziektes en lichamelijke ziektes zijn wel een beetje anders. Bij de behandeling van een lichamelijk probleem draait het erom dat alles weer functioneert zoals het hoort. Bij de behandeling van een geestesziekte draait het er vooral om dat de mensen om je heen zo min mogelijk last van je hebben.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:51 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Als je weet waar aan je lijdt kun je wellicht behandeld worden. Voor elke aandoening zijn bepaalde behandelmethoden die kunnen helpen het probleem te verkleinen, zodat mensen wellicht er mee kunnen leven. Vaak genees je er niet zo van maar dat je weet wat er met je aan de hand is kan een geruststelling zijn - ook al een fijne gedachte wat de situatie verbeterd - en je kunt behandeld worden.
Als jij een lichamelijke ziekte hebt wil jij toch ook weten wat er aan de hand is zodat er een behandelmethode kan worden gestart? Waarom is dit voor geestesziektes dan anders? Omdat het niet aan de buitenkant zichtbaar is, dus dan is het geen ziekte?
Complete larie.
Sorry, ik hoor het woord hypotheek. Niemand zet een 9mm tegen je hoofd om een hypotheek af te sluiten. Je kunt ook 3 hoog in een flat in Alkmaar zuid gaan wonen voor de helft. Snijden in je lasten kan altijd. Internet de deur uit, geen tv, auto weg, meer gaan fietsen, minder boodschappen halen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:56 schreef Patrick.L het volgende:
[..]
Voor veel gezinnen is het noodzakelijk dat de vrouw ook (part-time) werkt, anders zijn de sterk verhoogde maandelijkse lasten niet meer op te brengen. Ik ben per maand ¤ 2.154,-- aan vaste lasten kwijt, waar ik onmogelijk in kan snijden, denk aan hypotheek, zorgpremies, kosten auto, verzekeringen, gas & licht. Dat is meer dan ik verdien, dus moet mijn vriendin wel werken.
Allemaal in scene gezet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:57 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Er zijn wel hersenafwijkingen te zien op scans.
Jij was er toch al uit dat ik oerdom was? Waarom probeer je het dan nu weer? Echt, ga gewoon weg, je gebash tegen mij in elk topic hebben we nu al wel gezien en is al heel lang niet leuk meer.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:57 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd dat je je er een keer in gaat verdiepen in plaats van domme dingen te roepen over een onderwerp waar je duidelijk geen verstand van hebt.
Dit.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:56 schreef Id_do_her het volgende:
Ze worden vastgesteld met diagnoses. En vaak zijn het ouders die denken er verstand van te hebben.
Bron? (serieuze vraag overigens.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:57 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Er zijn wel hersenafwijkingen te zien op scans.
Volgens jou snapt TS niks, is ie dom en alleen maar aan het trollen. Dus wat is je punt?quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:59 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dit.
TS snapt gewoon het verschil niet tussen een diagnose en een anita die zegt dat haar zoontje druk is dus adhd heeft.
Mja dat misschien ook wel het probleem.. de "wereld" gaat ervan uit dat nu beide ouders werken. Vrouwenemancipatie heel goed voor de vrouw wat minder goed voor de kinderen (eigenlijk heel slecht maar goed)quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:56 schreef Patrick.L het volgende:
[..]
Voor veel gezinnen is het noodzakelijk dat de vrouw ook (part-time) werkt, anders zijn de sterk verhoogde maandelijkse lasten niet meer op te brengen. Ik ben per maand ¤ 2.154,-- aan vaste lasten kwijt, waar ik onmogelijk in kan snijden, denk aan hypotheek, zorgpremies, kosten auto, verzekeringen, gas & licht. Dat is meer dan ik verdien, dus moet mijn vriendin wel werken.
Nou ja, ook dat jijzelf weer mee kan draaien in de maatschappij. Kijk sommige mensen hebben zoveel last van een bepaalde aandoening - ik heb het zelf niet dus kan mij er weinig zelf bij voorstellen - dat het leven ondraaglijk is. Dus in die zin is het wel te vergelijken met een lichamelijke aandoening, waarvan ook de omgeving last kan hebben overigens.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:57 schreef Piye het volgende:
[..]
Laten we wel wezen. Behandeling van geestesziektes en lichamelijke ziektes zijn wel een beetje anders. Bij de behandeling van een lichamelijk probleem draait het erom dat alles weer functioneert zoals het hoort. Bij de behandeling van een geestesziekte draait het er vooral om dat de mensen om je heen zo min mogelijk last van je hebben.
absoluut, maar noodzakelijk, nu gaat het alleen maar bergafwaarts, een hoop leed kan worden bespaart.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:55 schreef Fascination het volgende:
[..]
Lijkt me nogal eng, de overheid die zich in zo'n verstrekkende mate bemoeit met het privéleven van haar burgers.
Denken dat iedereen zichzelf is op het internet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar het zou niet best zijn voor de wereld als jij dokter was
Dat je moet lezen en moet begrijpen wat de mensen je hier proberen te vertellenquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:59 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Volgens jou snapt TS niks, is ie dom en alleen maar aan het trollen. Dus wat is je punt?
Alsjeblieft, omdat je net zo lief tegen me deedquote:
In elk topic?quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:58 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Jij was er toch al uit dat ik oerdom was? Waarom probeer je het dan nu weer? Echt, ga gewoon weg, je gebash tegen mij in elk topic hebben we nu al wel gezien en is al heel lang niet leuk meer.
Mensen (zoals jij o.a.) willen me alleen vertellen dat ik een troll ben, dom ben en te dom ben om te poepen. Moet ik daar serieus op ingaan 2 posts later als ze wel inhoudelijk reageren? Nee he, vind ik ook.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:00 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dat je moet lezen en moet begrijpen wat de mensen je hier proberen te vertellen
Nog steeds een keuze... Jij stelt dat het voor een gezin onmogelijk is om van minder dan 2.154 per maand rond te komen? Dat kan veel lager, bv kleiner huis of goedkopere auto. Ik zeg niet dat je dat moet doen en dat is helemaal je eigen zorg. Maar mensen hebben wel een keuze, en mensen kiezen vaak voor de makkelijke manier om kinderen naar de opvang te sturen. Dat begrijp ik ook wel, want twee part-time banen werkt ook niet en tegenwoordig wil niemand meer 7 dagen per week thuis zitten. Sterker nog vak is zoiets als een opvang best goed voor de sociale vaardigheden van kids. Echter wanneer dat niet goed gaat moet je je verantwoordelijkheid als ouder nemen, en et niet te snel (soms is het ook niet mogelijk) afschuiven op medicatie en zeggen dat het kind "kapot" is.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:56 schreef Patrick.L het volgende:
[..]
HSP is ook niet opgenomen in de DSMquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:01 schreef Little_Dolls het volgende:
Oké, mensen die zichzelf diagnoseren zijn inderdaad zielig; dat zal ik niet ontkennen. Of ouders die hun kinderen zelf diagnoseren...![]()
Bijvoorbeeld stempels als HSP (High Sensitive Person). Dat komt ook weer van dat New Age gedoe, en is gewoon een stempel... Een mens lijkt niet meer "gewoon" hooggevoelig te kunnen zijn.
(Sowieso New Age, maar goed, dat is weer een andere discussie.)
Ik vind bijvoorbeeld van mezelf dat ik best gevoelig ben, maar zal ik of wil ik me zelfs dat etiket nog maar laten opkleven? NEEN!
Maar Autisme, Asperger, ADD, PDD-NOS,.... zijn wel degelijk ziektes en als ze dan nog worden vastgesteld door een arts, hoe kan het dan ook maar een modeziekte zijn?!
Allemaal door wat ik schreef over "zelf-diagnoseren" worden deze ziektes niet meer serieus genomen. Heel jammer.
En nee, zelf heb ik niets van dit alles.
Schat, dat is geen bronquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:01 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Alsjeblieft, omdat je net zo lief tegen me deed
Verder kun jij je er inderdaad beter in verdiepen, er zijn genoeg onderzoeken.
Er zijn er ook die beginnen te roepen dat hun kind hoogbegaafd moet zijn als ze met drie jaar één en één bij elkaar kunnen optellen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:59 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dit.
TS snapt gewoon het verschil niet tussen een diagnose en een anita die zegt dat haar zoontje druk is dus adhd heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |