abonnement Unibet Coolblue
pi_113089885
Wat willekeurige plaatjes











En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

Japan deel 1
Japan deel 2
Japan deel 3
Japan deel 4
Japan deel 5
Japan deel 6
Japan deel 7
Japan deel 8
Japan deel 9
Japan deel 10
Japan deel 11
Japan deel 12
Japan deel 13
Japan deel 14
Japan deel 15
Japan deel 16
Japan deel 17
Japan deel 18
Japan deel 19
Japan deel 20

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*

Japan docu's
Japanorama - serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.

Tokyo Rising - documentaire van Pharrell Williams over Tokyo na de aardbeving.

Wie is wanneer in Japan?
Pheno / _Arual: 8-4 t/m 21-4
Thetallguy: 9-4 t/m 25-4
koffiegast: 28-6 t/m ~12-8
Igen: 21-7 t/m 10-8
happynjitram: 22-7 t/m een maand later
matthijst: 13 april - 4 mei
Strollie75: 3 mei t/m 28 mei naar Japan
Kabuto_raiger: 1 t/m 31 augustus
Radyhyn: 25 juni t/m 18 juli
pi_113089912
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:54 schreef Strolie75 het volgende:
In de Shinkansen? Nog nooit gedaan. Ik haal meestal een dag van tevoren een kaartje.
Dank. Volgens de LonelyPlanet was het aan te raden dit op drukke trajecten wel te doen. Eerst maar eens zonder proberen dan.

Nog 2.5 week. Gisteren de laatste ryokans geboekt. Zin in!

En feli Happynjitram *O*
pi_113089925
Nog even mijn laatste post in het vorige topic, omdat ik zo blij ben *)

quote:
Vandaag de toelatingsbrief van Sophia university ontvangen!!
1 jaar naar Tokyo vanaf augustus. Nu alleen nog visum regelen en hopen dat de koers nog een beetje de goede richting op gaat...
  dinsdag 19 juni 2012 @ 11:13:48 #4
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_113090038
fijn voor je!
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_113092400
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:09 schreef happynjitram het volgende:
Nog even mijn laatste post in het vorige topic, omdat ik zo blij ben *)

[..]

Gefeliciteerd!

(Wat ga je studeren? Uitwisseling? Ik wil zelf ook nog iets regelen in Japan ;) )
pi_113102800
Is inderdaad een uitwisseling. Ik ga daar de Japanse taal verder leren en ik mag kiezen tussen een paar Japanse economie en cultuurvakken.

Lijkt me best moeilijk om voor komend jaar nog iets te regelen.. Al gedacht aan een taalschool oid?
pi_113178301
Ik moet volgende keer echt weer eens naar Tsukiji en Kappabashi!

http://www.cnngo.com/toky(...)chelin-starred-chefs
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_113214697
Studeer je nu Japans aan de universiteit (omdat het een uitwisseling is)?
Ik ga zelf waarschijnlijk het tweede semester naar Japan op uitwisseling :-)
"无所谓."
pi_113233710
Gisteravond geweldigde aflevering van Anthony Bourdain: No Reservations gezien. O.a. Tokyo en Ishikawa. Mooie beelden, heerlijk eten en een paar adressen erbij voor mijn volgende trip! :Y)

http://www.travelchannel.(...)sodes/japancookitraw



[ Bericht 0% gewijzigd door Strolie75 op 22-06-2012 13:57:30 ]
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_113233746
Anthony is sowieso geniaal _O_ Heerlijk cynisch _O_
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_113320368
Is het leuk om een tour te boeken in het imperial palace? Zie net dat je dit van tevoren moet doen..
pi_113420238
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 17:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is het leuk om een tour te boeken in het imperial palace? Zie net dat je dit van tevoren moet doen..
Ik dacht dat het imperial palace alleen toegankelijk is met de verjaardag van de keizer en nieuwjaar.

Edit: zowel Wikipedia als Japan Guide bevestigen dit. Of wil je de tuinen bezoeken? Imperial Gardens lijkt mij persoonlijk niet zoveel aan, maar smaken verschillen...
pi_113420627
Misschien bedoelt hij het paleis in Kyoto? Daar kun je, mits van te voren gereserveerd, wel met een guided tour in.

Ik heb dat zelf niet gedaan dus of het de moeite waard is weet ik niet.
pi_113423439
Ik ga zeer waarschijnlijk in November naar Japan, naar Tsukuba om precies te zijn. Het is voor mijn werk en dus eigenlijk maar voor een paar dagen, maar wellicht dat ik nog een paar dagen eraan vastplak. Binnenkort dus even kijken hoe en wat :)
Klussen deel 1 en 2
pi_113423642
Het is maar een uurtje met de trein van Tsukuba naar Tokyo als ik zo zie. Ik zou het zeker proberen te regelen dan :)
pi_113447291
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 17:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is het leuk om een tour te boeken in het imperial palace? Zie net dat je dit van tevoren moet doen..
In Kyoto? Nog niet gedaan. Ik weet wel dat het alleen mogelijk is om het keizerlijke paleis te bezoeken met een guided tour, en dat die bestaat uit een enorme groep van 100+ personen. Dat schrikt me een beetje af. :X Overigens kun je zelf met een tour de gebouwen niet in.

Nijo Castle (waar de Shogun verbleef) is wat mij betreft een echte must-see. Je kunt zelf op je gemak rondlopen en het gebouw is echt prachtig!

Heian Jingu Shrine is volgens mij trouwens een kopie van het keizerlijke paleis. :)

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_113447514
Hmm, volgens mij stond het in 1 van de voorgestelde dagen van de Lonely Planet. Zal nog eens lezen als ik weer thuis ben. Die websites lijken het inderdaad alleen te hebben over 1 dag per jaar. Ging wel over het imperial palace in Tokyo trouwens.

Kyoto schrikt de grote van de groep me een beetje af. Bovendien hebben we daar relatief wat minder tijd dan in Tokyo en al zoveel wat we willen zien.. Wordt nog lastig om keuze's te maken!
pi_113447620
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 19:12 schreef abhinnaya het volgende:
Het is maar een uurtje met de trein van Tsukuba naar Tokyo als ik zo zie. Ik zou het zeker proberen te regelen dan :)
Dat moet sowieso wel lukken :) Volgens mij heeft Tsukuba zelf geen luchthaven, wel eentje in Narita 1.5 uur verderop. Dus dan is het misschien gunstiger om naar Tokyo te vliegen.
Klussen deel 1 en 2
pi_113447664
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 08:51 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Dat moet sowieso wel lukken :) Volgens mij heeft Tsukuba zelf geen luchthaven, wel eentje in Narita 1.5 uur verderop. Dus dan is het misschien gunstiger om naar Tokyo te vliegen.
Je komt er vanaf Nederland bijna niet onderuit om op Tokyo te vliegen :) Gaan nog een paar vluchten naar Osaka, maar het overgrote deel vliegt naar Narita (het internationale vliegveld van Tokyo).
pi_113447683
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 08:51 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Dat moet sowieso wel lukken :) Volgens mij heeft Tsukuba zelf geen luchthaven, wel eentje in Narita 1.5 uur verderop. Dus dan is het misschien gunstiger om naar Tokyo te vliegen.
Narita is de internationale luchthaven van Tokyo. Al landen er ook sommige vluchten op Haneda.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_113447822
quote:
The Tsukuba Express Line (sometimes abbreviated as TX) connects Tsukuba to Akihabara in downtown Tokyo in about 45 minutes. The fare is 1,150 yen.

http://wikitravel.org/en/Tsukuba
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_113448618
Thanks, ik ben nogal een n00b wat Japan betreft. Lijkt mij zeker een interessant land, maar ik heb nooit serieus overwogen om daarheen te gaan, dus ik heb geen idee waar alles ligt etc :). En Google Maps is een beetje verwarrend met alle Japanse namen... :@
Klussen deel 1 en 2
  woensdag 27 juni 2012 @ 14:11:58 #23
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_113458482
Hallo allemaal!
Wij zijn gisteren aangekomen in Tokyo. Het is hier prachtig weer zonder regen (even afkloppen) en we hebben al veel gezien! Vandaag tour gedaan met Tokyo tower, hoka-en tuin met thee ceremonie, teppan-jaki lunch, boottocht en tempelbezoek. Helemaal top.

Wat wel een flinke domper is, is dat de rabo onze beide passen heeft geblokkeerd :(
Ondanks dat ze wisten dat we in Japan zijn hebben ze beide passen geblokkeerd nadat er door ons zelf op één van de passen per abuis is geprobeerd meer dan het dagelijkse limiet op te nemen (ik dacht dat het meer was).

Wat een prutsers bij de bank, nu zitten we er mooi mee en moeten vanalles regelen :s. Wie had dat hier ook al weer ook gehad? Dat was ook bij de rabo toch?

Maar we laten de pret er niet door bederven :)

Misschien dat ik later nog wat fotos kan posten, maar ik weet niet of dat gaat lukken :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_113458677
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 14:11 schreef Radyhyn het volgende:
Hallo allemaal!
Wij zijn gisteren aangekomen in Tokyo. Het is hier prachtig weer zonder regen (even afkloppen) en we hebben al veel gezien! Vandaag tour gedaan met Tokyo tower, hoka-en tuin met thee ceremonie, teppan-jaki lunch, boottocht en tempelbezoek. Helemaal top.

Wat wel een flinke domper is, is dat de rabo onze beide passen heeft geblokkeerd :(
Ondanks dat ze wisten dat we in Japan zijn hebben ze beide passen geblokkeerd nadat er door ons zelf op één van de passen per abuis is geprobeerd meer dan het dagelijkse limiet op te nemen (ik dacht dat het meer was).

Wat een prutsers bij de bank, nu zitten we er mooi mee en moeten vanalles regelen :s. Wie had dat hier ook al weer ook gehad? Dat was ook bij de rabo toch?

Maar we laten de pret er niet door bederven :)

Misschien dat ik later nog wat fotos kan posten, maar ik weet niet of dat gaat lukken :D
Heb je wel vooraf aangegeven dat je je in die periode in Azië bevind? Moet je op internetbankieren doen.

Zit zelf ook bij Rabo, hopen dat t goed gaat!
pi_113462359
Pheno en ik hadden problemen, maar ik kan nu niet reageren, ik zit op mijn werk! FF snel: als je in het uiterste geval een geld-telegram zou moeten laten sturen, zoek dan een grenswisselkantoor met het gele western union-logo.
pi_113462694
Ja hoi.

Het uiterste geval een moneygram, die je met je thuisbasis moet regelen. GWK in Nederland en een Western Unionbank in Tokio. Vraag bij je hotel om de dichtsbijzijnde, dat is het gemakkelijkst :)

Er zijn verschillende mogelijkheden om uw betaalpas in te stellen:
- In Rabo Internetbankieren kunt u vanaf 1 juni zelf uw pas 'aan' en 'uit' zetten.
- Via uw Rabobank, op werkdagen bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 9.00 tot 17.00 uur.
- Buiten bovenstaande tijden via Interhelp, telefoonnummer 088-7226767 (088-RABOSOS)(lokaal tarief). Interhelp is ook te bereiken vanuit het buitenland, telefoonnummer +31 88 722 6767.
Het telefoonnummer vindt u ook achterop uw Rabo WereldPas.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_113464360
Zou je een creditcard van Rabobank eigenlijk apart moeten activeren :?
  donderdag 28 juni 2012 @ 16:34:10 #28
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_113516780
Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties!
We pinnen nu met onze creditcard. Die doet het gelukkig nog wel.
We hadden onze rabo passen inderdaad via inetbankieren op azie gezet en meerde keren ook telefonisch doorgeven.

Ook raar: ing pas van extra rekening van mijn man deed het wel.en die van mij deed het niet. Echt vaag, maar het komt wel goed.

Knut voor jou duurt het ook niet lang meer hé :)

Vandaag oa naar Akihabara geweest, echt te gek! Ook vanavond naat de gundam wezen kijken <3


Morgen overnachting in nikko en daarna nog 2 nachten en tokyo en dan naar fujisan hakone!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_113518885
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:34 schreef Radyhyn het volgende:
Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties!
We pinnen nu met onze creditcard. Die doet het gelukkig nog wel.
We hadden onze rabo passen inderdaad via inetbankieren op azie gezet en meerde keren ook telefonisch doorgeven.

Ook raar: ing pas van extra rekening van mijn man deed het wel.en die van mij deed het niet. Echt vaag, maar het komt wel goed.

Knut voor jou duurt het ook niet lang meer hé :)

Vandaag oa naar Akihabara geweest, echt te gek! Ook vanavond naat de gundam wezen kijken <3

Morgen overnachting in nikko en daarna nog 2 nachten en tokyo en dan naar fujisan hakone!
Wat suf! Ook nog maar eens bellen dan en misschien maar wat extra geld storten op m'n creditcard.

Nog 6 dagen werken en dan gaan wij *O*

Veel plezier jij!
  donderdag 28 juni 2012 @ 18:44:49 #30
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_113522197
Ik heb echt nog nooit aan de bank doorgegeven dat ik naar het buitenland ging (China, Japan, VS etc.) en dat ging altijd goed. Vrij random eigenlijk, geen idee of ik me nu zorgen moet maken of niet. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_113522520
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 18:44 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik heb echt nog nooit aan de bank doorgegeven dat ik naar het buitenland ging (China, Japan, VS etc.) en dat ging altijd goed. Vrij random eigenlijk, geen idee of ik me nu zorgen moet maken of niet. :P
Dat kan kloppen, bij de Rabobank is dit pas sinds 1 juni ingegaan :P En ze zeggen dat als je de laatste tijd buiten Europa bent geweest het standaard aan staat, dus dat je kunt pinnen. Nou, mooi niet, want voordat ik begin juni naar de E3 ging heb ik even gebeld om te verifiëren, het stond uit. In april in Japan geweest.

Rabobank :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_113531897
raar beleid... kunnen ze toch ook standaard aan zetten, of is het voor de veiligheid ofzo?
pi_113532503
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 21:45 schreef okiokinl het volgende:
raar beleid... kunnen ze toch ook standaard aan zetten, of is het voor de veiligheid ofzo?
Ja.

Skimmers kunnen alleen magneetstrips kopiëren, dus door voortaan pinnen standaard uit te zetten voor landen waar ze nog niet op de chip zijn overgeschakeld heb je in één keer bijna het hele skimprobleem opgelost. Een skimmer kan dan nog wel de magneetstrip kopiëren, maar als hij dan met die kopie naar pak 'm beet de VS gaat om geld uit de automaat te halen (dat is het meest voorkomende scenario), dan werkt dat niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2012 21:53:06 ]
pi_113536089
klinkt logisch.
pi_113629536
Nou over een maandje is het dan zover, voor het eerst in mijn leven 16 dagen naar Japan! (Tokyo wel te verstaan). Heb i.i.g. wel wat boekjes al gelezen, verschillende blogs bekeken op youtube, dus heb mij wel enigszins proberen voor te bereiden. Moet toch zeggen dat ik nog steeds absoluut niet weet waar ik ga belanden, maar dat maakt de reis eigenlijk ook wel speciaal.

Heb nog wel wat simpele vraagjes. Als eerste land ik op Narita airport, wat dus betekend dat de reis nog best wel een tijdje duurt naar het hotel toe. Ondertussen zijn we (door een wachttijd van 6 uur op Londen) al zo'n 20 uur aan het reizen. Schijnt dus met de trein wat sneller te gaan? Maar de bus volgens mij goedkoper.. Wat vonden jullie zelf het beste?

Het volgende wat voor mij nog niet helemaal duidelijk is, is het gebruik van de mobiele telefoon. Want als ik het goed begrijp moet je 3G dus de hele tijd aanstaan wil je kunnen smsen of bellen? Maar dit betekent ook dat je dus constant gebruik maakt van het internet? Wat natuurlijk een hele dure grap zal zijn..

Hmm volgens mij had ik wel meer vragen, maar kom er even niet op. Ik heb er i.i.g. echt ziek veel zin in! En zal me voor de rest gewoon laten verrassen en het gaan ervaren.

Edit: Oja, waar kan ik volgens jullie het beste zo'n Japan rail pass aanschaffen. De goedkoopste optie, maar moet hem natuurlijk nog wel binnen een maand kunnen ontvangen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Simmertje op 01-07-2012 15:23:37 ]
  zondag 1 juli 2012 @ 15:23:43 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_113629956
Met de bus heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord, maar het is vijf jaar geleden dat ik er gewoond heb. Volgens mij moet je nu gewoon de nieuwe Keisei Skyliner nemen, als het goed is doet die er slechts 40 minuten over. Als je op een budget bent kun je ook de gewone metro nemen, dan moet je volgens mij overstappen in funabashi en een kwartiertje met je koffer zeulen. Daar doe je iets van anderhalf uur over maar is (was toen) goedkoop.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_113629987
Budget niet echt, paar tientjes is voor mij niet heel groot probleem, zeker niet na zo lang reizen. Maar het verschil moet natuurlijk niet te gek zijn :P

En over de bus betreft, had iets gelezen over die zogenaamde limousine bussen.
pi_113631409
Wij gaan voor de Suica/Next optie. 5500 yen voor retourtje Narita-Tokyo maar dat is inclusief 2000 yen reistegoed voor de trein/metro/bus in Tokyo zelf. Volgens mij wel de goedkoopste optie, als je zelf nog iets beter weet dan sta ik open voor suggesties :P

Het klinkt alsof je vooral naar Tokyo gaat, weet je zeker dat de Japan Rail Pass de beste optie is?

Voor info over die pas: http://www.jreast.co.jp/e/suica-nex/
pi_113634504
Naja we zitten behoorlijk lang in Tokyo, waardoor we eigenlijk de tweede helft van de vakantie nog wat dagtrips willen maken naar andere steden in Japan. Iets van 3 a 4 dagen willen we daar we aan besteden en dat is een stuk duurder zonder die pas.

Klinkt zeker als een interessante optie die pas!
  Eindredactie Games zondag 1 juli 2012 @ 17:33:30 #40
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_113635310
je kan altijd nog de toeristenpassen voor de metro kopen. Kosten 490 euro per dag voor een 2-dagskaart. Een ritje begint zo;'n beetje vanaf 160 yen dus als je 3 keer met de metro gaat heb je hem er al uit.
http://www.tokyometro.jp/en/ticket/value/travel/index.html
Let op! Alleen te koop op Narita Airport. Je kan er zoveel kopen als je wil, alleen ze kijken je wel vreemd aan. (Ik kocht er meteen 10 stuks :) :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_113638455
quote:
4s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:33 schreef donald_dick het volgende:
je kan altijd nog de toeristenpassen voor de metro kopen

. Kosten 490 euro per dag voor een 2-dagskaart. Een ritje begint zo;'n beetje vanaf 160 yen dus als je 3 keer met de metro gaat heb je hem er al uit.
http://www.tokyometro.jp/en/ticket/value/travel/index.html
Let op! Alleen te koop op Narita Airport. Je kan er zoveel kopen als je wil, alleen ze kijken je wel vreemd aan. (Ik kocht er meteen 10 stuks :) :)
Die zijn wel alleen geldig voor de Tokyo Metro, terwijl je ook drie lijnen van de Toei Subway hebt waarop die dagkaarten niet geldig zijn. Wel rekening mee houden dus :)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  zondag 1 juli 2012 @ 20:32:22 #42
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_113642239
quote:
4s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:33 schreef donald_dick het volgende:
je kan altijd nog de toeristenpassen voor de metro kopen. Kosten 490 euro per dag voor een 2-dagskaart. Een ritje begint zo;'n beetje vanaf 160 yen dus als je 3 keer met de metro gaat heb je hem er al uit.
http://www.tokyometro.jp/en/ticket/value/travel/index.html
Let op! Alleen te koop op Narita Airport. Je kan er zoveel kopen als je wil, alleen ze kijken je wel vreemd aan. (Ik kocht er meteen 10 stuks :) :)
Duur grapje.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_113700716
Hmm, hadden een hostel gereserveerd voor 1 nacht in Osaka maar die willen nu ineens dat we vooraf betalen :? Op de website stond vermeld dat je bij aankomst in cash afrekent, net zoals eigenlijk alle andere hostels en ryokans die we geboekt hebben. We voelen ons hier toch niet helemaal lekker bij ook al gaat het om een relatief laag bedrag. Dus nog even last minute op zoek naar een nieuw hostel.

Iemand een tip? Dicht bij de/een uitgaanswijk en moet geen curfew hebben. Budget max 6000 Yen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 00:36:47 #44
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_113700929
http://www.toyoko-inn.com/e_hotel/00054/index.html
http://www.toyoko-inn.com/e_hotel/00023/index.html

zijn wel 1,5k yen duurder maar in de buurt van namba of shinsaibashi >.>

also om welke hostel gaat het?
dan kan ik die mijden namelijk :)
pi_113702236
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 00:36 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
http://www.toyoko-inn.com/e_hotel/00054/index.html
http://www.toyoko-inn.com/e_hotel/00023/index.html

zijn wel 1,5k yen duurder maar in de buurt van namba of shinsaibashi >.>

also om welke hostel gaat het?
dan kan ik die mijden namelijk :)
Deze: http://www.chuogroup.jp/chuo/english/form/index.html Werd hier ook getipt. Juist daarom vonden we het ook zo raar dat we ineens moesten betalen..

Ik heb de opdracht om me strikt aan het budget te houden zodat iedere overblijvende yen in die laatste week in osaka/kyoto/tokyo besteed kan worden aan shoppen, eten en drinken ;)
pi_113703194
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 01:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Deze: http://www.chuogroup.jp/chuo/english/form/index.html Werd hier ook getipt. Juist daarom vonden we het ook zo raar dat we ineens moesten betalen..

Ik heb de opdracht om me strikt aan het budget te houden zodat iedere overblijvende yen in die laatste week in osaka/kyoto/tokyo besteed kan worden aan shoppen, eten en drinken ;)
dat was ik, die dat tipte... ja moet je zelf maar even kijken, maar ik heb goede ervaringen . maar ik reserveer eigenlijk alleen het eerste hostel voor na de vlucht, en dan zie ik wel, dus had geen idee dat je vooruit moet betalen. t is een buisness hotel, werd me weer aangeraden in een hostel in tokyo, ze stuurden elkaar klanten door.
trouwens, hij ligt wel wat uit het centrum, niet er middenin. anders kan je beter iest in de buurt van dotombori zoeken.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 08:33:58 #47
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_113704700
Osaka zaten wij hier: http://www.orixhotels.jp/eng/bw/hotels/yotsubashi/index.html
Bluewave Inn Yotsubashi. Was niet duur (rond de 7000 YPN dacht ik).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_113708896
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 01:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Deze: http://www.chuogroup.jp/chuo/english/form/index.html Werd hier ook getipt. Juist daarom vonden we het ook zo raar dat we ineens moesten betalen..

Ik heb de opdracht om me strikt aan het budget te houden zodat iedere overblijvende yen in die laatste week in osaka/kyoto/tokyo besteed kan worden aan shoppen, eten en drinken ;)
Ik heb in het buurhotel overnacht: Hotel Chuo Selene. Daar had ik via zo'n boekingssite gereserveerd en dat ging allemaal probleemloos.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:08:13 #49
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_113709846
Nadat de reis naar Japan vorig jaar niet doorging, begon het toch te kriebelend en wil ik dus alsnog die kan op gaan. Ik reis deze keer dan alleen.

Vluchten naar Tokio zijn er voor +- 700,- (goede prijs?!) en ik denk eraan om 7-10 dagen in Tokio te blijven (te lang?) of zijn er nog andere opties?

Mijn hoofddoel is Tokio, uiteraard zou ik meer willen zien, maar dat is qua budget niet echt te doen. Waar kun je het beste overnachten (hotel/hostel) en ik welke wijk?

Ik wil trouwens het liefst volgende week vertrekken en a.s.a.p. boeken, dus alle adviezen zijn welkom!! Bedankt alvast!!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:10:37 #50
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_113711807
Wij hebben in Yokohama gelogeerd in het Yokohama Star Inn hotel. Prijsgunstig, proper, super vriendelijk personeel, nog vrijkaartjes voor vanalles gekregen, vlak aan het park en zicht op minatomirai, balkon, macdo net om de hoek als je de rijst even beu bent, vlak bij grote china town, starbucks in de buurt en de metro op 1 minuut wandelen. Beter werd het voor ons niet :) Wij hebben geboekt met booking.com. Alles super vlot verlopen!

DIT HOTEL DUS

is een echt hotel 3 sterren en kost voor singel gebruik van de kamer 70 euro per nacht in hoog seizoen voor 2 persoonsgebruik 93 euro (dat is dus minder dan 50 euro per persoon). Je loopt buiten en je kan direct de metro in of je kijkt recht naar de prachtige skyline van Minatomirai.

Yokohama is goedkoper dan Tokio zelf en je bent op 20 minuutjes met de metro in Tokyo. Openbaar vervoer werkt er super goed ... alles staat aangeduid in het engels en met kleuren. Je kan niet missen!

Minatomirai moet je zeker bezocht hebben. Hier heb ik de mooiste foto's en herinneringen van.

Taxi is verschrikkelijk duur. (rond de 100 euro per half uur)

Om je te verplaatsen gewoon metro gebruiken en een Pasmo kaart
http://www.pasmo.co.jp/en/
Openbaar vervoer is betaalbaar en met deze kaart heb je de totale vrijheid. Direct aan de luchthaven kan je in een automaat deze kaart nemen (kaart zelf kost niks) en dan werkt het zoals een pre-paid kaart voor je telefoon of bv proton. Je laad met visa/mastercard of gewoon cash je kaart op voor het bedrag dat je wil. Eens dat gedaan is kan je gewoon binnen en buiten lopen met de kaart en betaal je :) er komt altijd op de poortjes te staan hoeveel je huidige rit gekost heeft en hoeveel er nog op staat. Staat er te weinig op is dat ook geen probleem. Poortjes gaan niet open je gaat gewoon naar zo een automaat, herlaad en gaat terug door. Je wordt daar niet raar voor bekeken en er is niks mis mee :) gebeurt er de hele tijd ook bij de Japanners zelf :)

Wij hebben op 5 dagen een 40 a 50 euro aan openbaar vervoer gebruikt per persoon maar wij hebben enorm veel gebruik van gemaakt tegen de 100 euro per half uur taxi viel dat dus best wel aardig mee :)

Pasmo heeft dekking voor

http://www.pasmo.co.jp/en/pdf/pasmo_area_foreignmap.pdf

je kan er ook je drankjes mee betalen :)

Wil je echt in Tokyo zelf zitten -> in een grote boog om Roppongi gaan ... tenzij je graag naar de hoeren gaat en lastig gevallen wil worden door Negers die je absoluut in hun stripclub willen hebben ... je aanklampen en je pas met rust laten als je echt boos wordt.

wij hebben voor vluchten gevlogen van Brussel naar Londen en daar op de BA terminal 5 gebleven dus geen bagage overchecken etc en dan naar Tokio Hadena. Alles gevloegen met British Airways en hebben rond de 650 per persoon betaald. Klasse World Traveler. Kussentjes, dekentjes en entertainment system aanwezig. Vriendelijk personeel, proper. Niks te klagen. Eten viel ook redelijk goed mee!

Tijd daar blijven ... wij hebben in 7 dagen ongeveer heel veel gewandeld en echt flink door gedaan (weinig uit geweest en zo 's avonds) en wij hebben Yokohama de volledige toeristische gids gedaan en Tokio alle grote wijken :) alsook 2 dagen conferentie. We hebben de eerste vijf dagen ongeveer 150 km gewandeld + openbaar vervoer. Het ligt er allemaal aan hoe je zelf bent he .. wil je echt musea en zo uitgebreid gaan bezoeken of winkeldagen in lassen dan is een week kort.

Vragen over mobiel bellen, 3G etc ... om te smsen en te bellen heb je geen internet aansluiting of 3g nodig. Ik had alles van data roaming uit staan. Voor het verzenden en ontvangen van mms berrichten dan weer wel. Verschillende publieke plaatsen hadden open wifi waardoor je je smartphone op wifi kon zetten. Ik heb zo dan ook gebruik gemaakt van Whatsapp om met het thuisfront te communiceren voor de mensen die geen facebook fans waren :)

[ Bericht 8% gewijzigd door HaerdenC op 03-07-2012 14:07:37 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_113712011
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:08 schreef travelman het volgende:
Nadat de reis naar Japan vorig jaar niet doorging, begon het toch te kriebelend en wil ik dus alsnog die kan op gaan. Ik reis deze keer dan alleen.

Vluchten naar Tokio zijn er voor +- 700,- (goede prijs?!) en ik denk eraan om 7-10 dagen in Tokio te blijven (te lang?) of zijn er nog andere opties?

Mijn hoofddoel is Tokio, uiteraard zou ik meer willen zien, maar dat is qua budget niet echt te doen. Waar kun je het beste overnachten (hotel/hostel) en ik welke wijk?

Ik wil trouwens het liefst volgende week vertrekken en a.s.a.p. boeken, dus alle adviezen zijn welkom!! Bedankt alvast!!
700 als je de volgende week wil vertrekken lijkt me geen verkeerde prijs. Het kan nog (veel) goedkoper maar daarvoor moet je denk ik wel wat verder vooruit boeken.

Wij zitten vanaf zaterdag een goede week in Tokyo en vinden dat nog steeds veel te weinig. Zoveel te zien! Week lijkt me wel het minimale eigenlijk.
pi_113712249
voor in tokyo: http://www.newkoyo.com/
lekker goedkoop, 3 metro haltes vanaf ueno.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:14:14 #53
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_113714185
De inleiding van dit topic zou eens aardig nagekeken moeten worden de helft van de links werkt gewoon niet :) info over openbaar vervoor pasmo link naar metro map etc zou wel handig zijn :) en bv kort lijstje met wat NOT DONE is in Japan ... geen idee hoe wat of wie dit kan aanpassen.

Wat ik me heb af gevraagd is of er ook wel eens echte avonturiers zijn hier die het overwogen hebben om de trip naar Japan te doen zonder vliegtuig? Ikzelf heb heel even eens gedacht aan roadtrip :) in de ruimste zin van het woord en ik zag 3 mogelijkheden:

- Duitsland - Polen - Wit Rusland - Rusland ... heeeeeeeeel lange trip door rusland ... naar Vladivostok en dan met de Ferry naar Japan

Van mijn woonplaats naar naar Vladivostok is 11550 km en google maps kan er een weg uit stippelen :) Overigens volgens google maps zou ik dat kunnen doen in 148 uur ... dat lijkt mij toch wel heel erg positief ingeschat dat is een gemiddelde van 78 km/u. Stel nu ... je zou een 500 km per dag doen (zeker over de eerste stukken kan je een pak meer doen ... ) dan ben je er in dik 20 dagen :) geen idee of dit kindse onschuld is en uberhaupt wel mogelijk is om heel rusland door te rijden zonder te sterven :) maar op zich is het niet onmogelijk ... voor zo ver ik en google kunnen zien. Er loopt blijkbaar een autostrade tussen Moskou en Vladivostok. De Trans Siberian Highway.

De trip zou enkel aan diesel wel al rond de 1500 a 1800 euro kosten. Je hebt voor een dergelijke afstand geen onderhoud nodig ... dus kan perfect zorgeloos naar daar rijden.

- Duitsland - Polen - Ukraine - Kazaghstan - Mongolie - en dan of wel stukje China of wel boog er om heen door Rusland naar Vladivostok en dan ook weer de Ferry

Geen idee hoe veilig kazaghstan is :) nog geen serieus zoekwerk gedaan

maar meer voor de hand liggend volgens mij is de andere kant op ...
Engeland of Noorwegen -> Ferry naar Ijsland -> Ferry naar Groenland -> Ferry naar Canada -> canada door en dan of wel boven over (Bering sea ... dus Alaska door of wel van in de states ergens lange boottocht naar Japan

Terug keren zou ik niet opnieuw rijden :) Dat is te gek ... gewoon auto in Japan de boot op ... en zelf vliegtuig terug nemen. Auto terug sturen naar Antwerpen kost iets van een 800 euro :)

Ik zeg het ... geen idee of het mogelijk is en hoe het zit met veiligheid visums etc ... maar lijkt me wel redelijk avontuur.

[ Bericht 37% gewijzigd door HaerdenC op 03-07-2012 15:51:06 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_113730159
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:14 schreef HaerdenC het volgende:
De inleiding van dit topic zou eens aardig nagekeken moeten worden de helft van de links werkt gewoon niet :) info over openbaar vervoor pasmo link naar metro map etc zou wel handig zijn :) en bv kort lijstje met wat NOT DONE is in Japan ... geen idee hoe wat of wie dit kan aanpassen.

Wat ik me heb af gevraagd is of er ook wel eens echte avonturiers zijn hier die het overwogen hebben om de trip naar Japan te doen zonder vliegtuig? Ikzelf heb heel even eens gedacht aan roadtrip :) in de ruimste zin van het woord en ik zag 3 mogelijkheden:

- Duitsland - Polen - Wit Rusland - Rusland ... heeeeeeeeel lange trip door rusland ... naar Vladivostok en dan met de Ferry naar Japan

Van mijn woonplaats naar naar Vladivostok is 11550 km en google maps kan er een weg uit stippelen :) Overigens volgens google maps zou ik dat kunnen doen in 148 uur ... dat lijkt mij toch wel heel erg positief ingeschat dat is een gemiddelde van 78 km/u. Stel nu ... je zou een 500 km per dag doen (zeker over de eerste stukken kan je een pak meer doen ... ) dan ben je er in dik 20 dagen :) geen idee of dit kindse onschuld is en uberhaupt wel mogelijk is om heel rusland door te rijden zonder te sterven :) maar op zich is het niet onmogelijk ... voor zo ver ik en google kunnen zien. Er loopt blijkbaar een autostrade tussen Moskou en Vladivostok. De Trans Siberian Highway.

De trip zou enkel aan diesel wel al rond de 1500 a 1800 euro kosten. Je hebt voor een dergelijke afstand geen onderhoud nodig ... dus kan perfect zorgeloos naar daar rijden.

- Duitsland - Polen - Ukraine - Kazaghstan - Mongolie - en dan of wel stukje China of wel boog er om heen door Rusland naar Vladivostok en dan ook weer de Ferry

Geen idee hoe veilig kazaghstan is :) nog geen serieus zoekwerk gedaan

maar meer voor de hand liggend volgens mij is de andere kant op ...
Engeland of Noorwegen -> Ferry naar Ijsland -> Ferry naar Groenland -> Ferry naar Canada -> canada door en dan of wel boven over (Bering sea ... dus Alaska door of wel van in de states ergens lange boottocht naar Japan

Terug keren zou ik niet opnieuw rijden :) Dat is te gek ... gewoon auto in Japan de boot op ... en zelf vliegtuig terug nemen. Auto terug sturen naar Antwerpen kost iets van een 800 euro :)

Ik zeg het ... geen idee of het mogelijk is en hoe het zit met veiligheid visums etc ... maar lijkt me wel redelijk avontuur.
Toen ik las dat er een ferry vaart tussen Rusland en Japan moest ik er ook gelijk aan denken. Maar zou het zelf combineren met 2 andere dingen op m'n bucketlist, de tofste trein vanaf Utrecht Centraal naar Moskou en dan daar de Trans Siberië Expres. Lijkt me erg tof :Y
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:56:15 #55
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_113738645
Djoser had ooit een Van Leiden naar Tokyo reis.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:34:44 #56
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_113758039
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

700 als je de volgende week wil vertrekken lijkt me geen verkeerde prijs. Het kan nog (veel) goedkoper maar daarvoor moet je denk ik wel wat verder vooruit boeken.

Wij zitten vanaf zaterdag een goede week in Tokyo en vinden dat nog steeds veel te weinig. Zoveel te zien! Week lijkt me wel het minimale eigenlijk.
Met Lufthansa kan het zelfs voor 660,-!! Ik zit eraan te denken om 9-10 dagen Tokio te doen; de eerste en laatste dag als een soort bufferdag.
In welke wijk kan men het beste overnachten, waar 's avonds nog wat te doen is? Is Kyoto tussendoor te doen in 2 dagen (met 1 overnachting daar) of is het beter om die tijd in Tokio en omgeving door te brengen?
pi_113760436
met bullettrein is kyoto prima te doen, kost wel wat natuurlijk.

in shinjuku is altijd wat te doen savonds. maar shuibuya is leuker. ueno vind ik zelf het leukste.
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:46:06 #58
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_113761050
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:31 schreef okiokinl het volgende:
met bullettrein is kyoto prima te doen, kost wel wat natuurlijk.

in shinjuku is altijd wat te doen savonds. maar shuibuya is leuker. ueno vind ik zelf het leukste.
Merci! Heb je ervaring met Japan/Tokio? Hoe lang zou je Tokio aanbevelen? Ben nog aan het puzzelen nl.:of bij aankomst gelijk door naar Kyoto ( ong. 3 dagen daar) en dan een week Tokio. Of 9-10 dagen Tokio en vanuit daar ook wat dagtochten doen? Kun je hier iets zinnigs over zeggen?

Ik heb ong 1500,- voor 10 dagen (overnachting/eten/entree/vervoer).
pi_113762513
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:46 schreef travelman het volgende:

[..]

Merci! Heb je ervaring met Japan/Tokio? Hoe lang zou je Tokio aanbevelen? Ben nog aan het puzzelen nl.:of bij aankomst gelijk door naar Kyoto ( ong. 3 dagen daar) en dan een week Tokio. Of 9-10 dagen Tokio en vanuit daar ook wat dagtochten doen? Kun je hier iets zinnigs over zeggen?

Ik heb ong 1500,- voor 10 dagen (overnachting/eten/entree/vervoer).
ik weet de prijzen niet meer, zoek dan eerst even uit hoeveel je kwijt bent aan hotels, en wat tokyo-kyoto kost. (er wordt vaak gezegd dat je een railpass er al uit hebt als je 1 keer naar Kyoto en terug reist, dus zoek ook even uit wat een railpass kost. die moet je voor vertrek al hebben gekocht, kan niet in japan.

zelf heb ik 5 jaar geleden meer dan 2 maanden in tokyo gezeten, en me geen moment verveeld. :)
maar kyoto is ook erg leuk/mooi, zeker de moeite waard. mits je van tempels houdt, als je dat niet zo interessant vind, kan je gewoon 1 nachtje daar doen, het is sowieso een leuke stad, heel anders dan tokyo. . reserveer wel je slaapplek van tevoren, kyoto is altijd druk.

de standaard dagtochtjes vanuit tokyo zijn oa; kamakura en niko, zoek dat ook even op.

wat wil je zien in japan? van alles wat, meer modern japan, of juist traditioneel japan?
pi_113762673
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:20 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ik weet de prijzen niet meer, zoek dan eerst even uit hoeveel je kwijt bent aan hotels, en wat tokyo-kyoto kost. (er wordt vaak gezegd dat je een railpass er al uit hebt als je 1 keer naar Kyoto en terug reist, dus zoek ook even uit wat een railpass kost. die moet je voor vertrek al hebben gekocht, kan niet in japan.

zelf heb ik 5 jaar geleden meer dan 2 maanden in tokyo gezeten, en me geen moment verveeld. :)
maar kyoto is ook erg leuk/mooi, zeker de moeite waard. mits je van tempels houdt, als je dat niet zo interessant vind, kan je gewoon 1 nachtje daar doen, het is sowieso een leuke stad, heel anders dan tokyo. . reserveer wel je slaapplek van tevoren, kyoto is altijd druk.

de standaard dagtochtjes vanuit tokyo zijn oa; kamakura en niko, zoek dat ook even op.

wat wil je zien in japan? van alles wat, meer modern japan, of juist traditioneel japan?
1500 moet wel lukken. 10x50 voor een hostel en 140 voor de railpass. Hou je de rest over voor eten en toegang.

Wij gaan alleen met de trein van Kyoto naar Tokyo dus net geen railpass nodig :')
pi_113763116
Ik vind de railpas anders aardig duur geworden. Je moet wel heel zeker weten dat je dat eruit haalt. Ik heb al meerdere malen dat ding niet eens hoeven aanvragen, omdat ik het er niet uithaal. Op Narita pakken we normaal gesproken dan ook de Keisei Skyliner, die ook nog eens sneller is. Voor de rest wat men hier zegt: wat wil je zien? Ik kan twee weken in Tokio vertoeven zonder me te vervelen, maar ik zou Kyoto niet hebben willen missen. Maar goed, als je weet dat je er vaker heen zal gaan (en dat weet je na reis 1 al :') ), dan maakt het allemaal geen snars uit.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:34:09 #62
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_113763168
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:20 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ik weet de prijzen niet meer, zoek dan eerst even uit hoeveel je kwijt bent aan hotels, en wat tokyo-kyoto kost. (er wordt vaak gezegd dat je een railpass er al uit hebt als je 1 keer naar Kyoto en terug reist, dus zoek ook even uit wat een railpass kost. die moet je voor vertrek al hebben gekocht, kan niet in japan.

zelf heb ik 5 jaar geleden meer dan 2 maanden in tokyo gezeten, en me geen moment verveeld. :)
maar kyoto is ook erg leuk/mooi, zeker de moeite waard. mits je van tempels houdt, als je dat niet zo interessant vind, kan je gewoon 1 nachtje daar doen, het is sowieso een leuke stad, heel anders dan tokyo. . reserveer wel je slaapplek van tevoren, kyoto is altijd druk.

de standaard dagtochtjes vanuit tokyo zijn oa; kamakura en niko, zoek dat ook even op.

wat wil je zien in japan? van alles wat, meer modern japan, of juist traditioneel japan?
Mijn hoofddoel is Tokio; ik houd van grote steden en deze staat al lang op mijn lijstje. Ik wil van alles wat zien, dus een mix van modern en oud! Niko en Kamakura zien er gaaf uit!
Mijn originele plan was dus Tokio met wat dagtochten te doen en aangezien die weekpas 300,- kost, denk ik dat ik dat geld beter in Tokio uit kan geven.

Heb je evt. nog tips qua hostel? Beetje levendige wijk zou niet verkeerd zijn!
pi_113763242
Weekpas kost volgens mij maar 140 hoor :?

Edit: Oh nee, zat bij Child te kijken :')

Dan haal je op een retour kyoto die pas er nog niet eens uit volgens mij..
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:36:27 #64
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_113763277
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:32 schreef Pheno het volgende:
Ik vind de railpas anders aardig duur geworden. Je moet wel heel zeker weten dat je dat eruit haalt. Ik heb al meerdere malen dat ding niet eens hoeven aanvragen, omdat ik het er niet uithaal. Op Narita pakken we normaal gesproken dan ook de Keisei Skyliner, die ook nog eens sneller is. Voor de rest wat men hier zegt: wat wil je zien? Ik kan twee weken in Tokio vertoeven zonder me te vervelen, maar ik zou Kyoto niet hebben willen missen. Maar goed, als je weet dat je er vaker heen zal gaan (en dat weet je na reis 1 al :') ), dan maakt het allemaal geen snars uit.
Dank! Ik wil een eerste indruk vh land krijgen en kan later als het budget het toelaat een goede rondreis gaan maken. Dus een dag of 12 Tokio gaat het waarschijnlijk worden. Zal mijn ervaringen hier ook posten.
pi_113764125
300, wow. dat is duur geworden..
ja dan moet je hem er wel uithalen, anders zonde van het geld.

ik sliep altijd in new koyo http://www.newkoyo.com/ niks te doen daar, maar je bent in 15 minuten in ueno/akihabara. is een goedkoop hostel, maar toch een eigen kamertje, geen slaapzaal.
(in die wijk zijn wel meer goedkope hostels te vinden)

maar als je vanaf daar naar shinyuku/shibuya wil, ben je wel 45 minuten onderweg, maar dat zijn nou eenmaal de afstanden in tokyo, de centra liggen vrij ver uit elkaar. maar wel alles makkelijk te bereizen, met de groene yamanote lijn (die je in ueno kunt pakken) die lijn rijd bevengronds, dus die 45 minuten zijn geen straf, zie je gelijk de hele stad voorbij komen..
pi_113770874
Wij hadden in april een tweeweekse railpass, ¤415. Dat er zeker uitgehaald:
- Narita Express
- tripjes naar Nikko, Kamakura, Yokohama
- Yamanote lijn :+
- naar Kyoto
- dagtripje Nara
- dagtripje Hiroshima vanuit Osaka
- en nog wat los grut :)

Dat gezegd, met een week tijd zou ik misschien ook alleen in Tokyo en omgeving blijven, daar is al zoveel te zien, en met een dagje Kyoto ben je dan ook teveel tijd en geld kwijt terwijl je daar ook wel enige dagen voor kunt uittrekken.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  woensdag 4 juli 2012 @ 18:40:39 #67
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_113771203
inderdaad ... weekje on a budget zou ik in yokohama overnachten (ergens aan minatomirai daar is op wandelafstand veel te doen, niet te duur om eens uit te gaan 's avonds) en je kan vrij snel naar Tokyo. Spaart je aardig wat van je budget :) zie mijn andere post voor meer info! Zo heb ik het ook gedaan ben 7 a 8 dagen geweest en zou het direct terug zo doen! Verplaatsingen gewoon doen met een Pasmo ... info ook in andere post ... makkelijk snel en je weet altijd waar je aan bent :) ultieme vrijheid.

Er zijn zowieso mogelijkheden om met openbaar vervoer tot 1 uur a 1:20 in de nacht terug te raken naar Yokohama ... ben je echt feest beest ... kan je in de meeste grote wijken wel karaoke clubs vinden tot je terug kan met openbaar vervoer (eerste metro's rond 04:30)

Een week intensief je Pasmo gebruiken en zowat iedere dag richting Tokyo gegaan heeft ons iets van een 50 a 60 euro gekost per persoon.

[ Bericht 15% gewijzigd door HaerdenC op 04-07-2012 18:48:22 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_113771375
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weekpas kost volgens mij maar 140 hoor :?

Edit: Oh nee, zat bij Child te kijken :')

Dan haal je op een retour kyoto die pas er nog niet eens uit volgens mij..
Dat zeg ik, het is duur geworden. Belachelijk duur. Ik heb het de laatste twee keer niet eens meer aangevraagd. Heen en terug met de shinkansen is goedkoper. En dan kun je nog in de Nozomi ook, scheelt je weer een kwartier :P Alleen als je echt gaat rondreizen is het aan te bevelen, maar voor wat sightseeing in Tokio, Kyoto en Osaka: nee. et boemeltje tussen Kyoto en Osaka kost geen drol en duurt maar ietsie langer :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_113773743
Allemaal nuttige info in dit topic/deel zeg :o _O_

Elk deel heb ik offline staan met een samenvatting per deel, maar deze is nu al erg practisch :D
pi_113778217
de clubs sluiten om een uur of 5 snachts, wij konden dan altijd gelijk doorlopen naar de yamanote- of metro, die gingen dan net weer rijden. en niemand vervelend doen he, het hele treinstel ligt binnen 3 minuten te maffen, lol..
je kan ook uitzakken in internet cafes als je tijd over hebt, of zelfs gewoon daar gaan slapen. (je eigen cubuical met dekentjes en kussens compleet, douce, gratis drinken, etc etc)

ik vind zelf yokohama wat minder eigelijk.
  donderdag 5 juli 2012 @ 11:00:22 #71
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_113797774
Yes, kan niet wachten op mijn japan reis :Y
en vraag me niet hoe 8)7
maar heb kaarten kunnen regelen voor dit concert
http://www.anisama.tv/
volgens een japanse vriendin waren de kaarten binnen 1 minuut uitverkocht. ben benieuwd hoe het is met 37500 tot 40000 man ^^
pi_113797862
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 11:00 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
Yes, kan niet wachten op mijn japan reis :Y
en vraag me niet hoe 8)7
maar heb kaarten kunnen regelen voor dit concert
http://www.anisama.tv/
volgens een japanse vriendin waren de kaarten binnen 1 minuut uitverkocht. ben benieuwd hoe het is met 37500 tot 40000 man ^^
Wat leuk! Wanneer ging jij ook alweer?

Vorige weken gingen heel snel maar deze week lijkt de tijd wel voorbij te kruipen. Nog 1.5 dag werken maar voelt als een eeuwigheid. Waarschijnlijk ook omdat een eeuwigheid nog niet genoeg zouden zijn om al die stapels werk op tijd af te krijgen :') En dat ik alvast steeds vroeger op sta om te wennen aan de Japanse tijd helpt vast ook niet mee..
  donderdag 5 juli 2012 @ 11:04:48 #73
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_113797909
wij hebben ook een concert gedaan :) lachen en gieren ... vooral toen we er achter kwamen dat het de japanse justin bieber was en wij tussen gelijk 99 procent meisjes / vrouwen stonden hahahaha ik heb daar filmpjes van als ik nog eens wat tijd heb zal ik eens wat filmpjes online zetten :)

Ik zal ook eens kijken om voor de initiele post een beter overzichtje te maken misschien ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
  donderdag 5 juli 2012 @ 11:14:20 #74
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_113798187
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 11:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wat leuk! Wanneer ging jij ook alweer?

Vorige weken gingen heel snel maar deze week lijkt de tijd wel voorbij te kruipen. Nog 1.5 dag werken maar voelt als een eeuwigheid. Waarschijnlijk ook omdat een eeuwigheid nog niet genoeg zouden zijn om al die stapels werk op tijd af te krijgen :') En dat ik alvast steeds vroeger op sta om te wennen aan de Japanse tijd helpt vast ook niet mee..
Ik ga van 1 tot en met 31 aug :)
Alles is al geregeld moet alleen nog me koffer inpakken :9
en ook ik sta steeds om 6 uur op nowadays _O-
  donderdag 5 juli 2012 @ 12:44:08 #75
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_113801609
en de vlucht is geboekt!!! :s)

Heen op 19.07 en terug 30.07 (heb 660,- betaald, Lufthansa); nu nog een geschikt hotel/hostel vinden, planning maken, inlezen en basiswoordenschat Japans opbouwen!!
pi_113802147
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 12:44 schreef travelman het volgende:
en de vlucht is geboekt!!! :s)

Heen op 19.07 en terug 30.07 (heb 660,- betaald, Lufthansa); nu nog een geschikt hotel/hostel vinden, planning maken, inlezen en basiswoordenschat Japans opbouwen!!
Leuk, alvast veel plezier!

Ik vind het maar lastig trouwens. Vriendin gelukkig wel een talenknobbel. Ik heb nu net hallo, tot ziens, alstublieft, dankuwel en 2 bier alstublieft onder de knie :')
pi_113802735
ni bieru. :)
pi_113802779
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:14 schreef okiokinl het volgende:
ni bieru. :)
:Y kudasai er nog achter toch?
  donderdag 5 juli 2012 @ 13:20:40 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_113802970
Nee.

Planeet Nibiru zegt ze helemaal niks in Japan. De telwoorden (ichi ni san shi etc) kun je niet gebruiken om hoeveelheden aan te geven. Er zijn allemaal vervoegingen op die telwoorden afhankelijk van of de objecten die je aangeeft rond of vierkant van vorm zijn, of het rangtelwoorden zijn, etc.

Het beste kun je de standaardvorm die 'hoeveelheid' als suffix heeft gebruiken. Dat is tsu:

1 = hitatsu
2 = futatsu
3 = mitsu
4 = yotsu.

Daarna moet je het maar in twee keer bestellen. Twee bier is dus biiru o futatsu kudasai.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_113803009
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:20 schreef speknek het volgende:
Nee.

Planeet Nibiru zegt ze helemaal niks in Japan. De telwoorden (ichi ni san shi etc) kun je niet gebruiken om hoeveelheden aan te geven. Er zijn allemaal vervoegingen van die telwoorden afhankelijk van of de objecten dat je aangeeft rond of vierkant van vorm zijn, of het rangtelwoorden zijn, etc.

Het beste kun je de standaardvorm die 'hoeveelheid' als suffix heeft gebruiken. Dat is tsu:

1 = hitatsu
2 = futatsu
3 = mitsu
4 = yotsu.

Daarna moet je het maar in twee keer bestellen. Twee bier is dus biiru o futatsu kudasai.
Grappig, de Narita iphone vertaler had het duidelijk over ni biru :)
  donderdag 5 juli 2012 @ 13:23:48 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_113803077
Dan is die vertaler waarschijnlijk slecht in grammatica, en heeft ie los "twee" en "bier" vertaald.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_113803126
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:23 schreef speknek het volgende:
Dan is die vertaler waarschijnlijk slecht in grammatica, en heeft ie los "twee" en "bier" vertaald.
Zou kunnen. Aangezien het m'n belangrijkste zin is heb ik deze verbetering iig meegenomen. Dank ^O^
  donderdag 5 juli 2012 @ 13:30:46 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_113803321
Zie hier een uitleg alsmede de onzalige hoeveelheid uitgangen die er zijn voor telwoorden:
http://en.wikipedia.org/w(...)counters_by_category

Ik neem aan dat jullie met z'n tweeen gaan, dan is inderdaad f-tatsu belangrijk (de eerste u is eigenlijk stil, die spreek je bijna niet uit), als ook 'futari' (f-tari), oftewel 'twee personen'. Voor als je het restaurant binnenkomt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_113803621
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:30 schreef speknek het volgende:
Zie hier een uitleg alsmede de onzalige hoeveelheid uitgangen die er zijn voor telwoorden:
http://en.wikipedia.org/w(...)counters_by_category

Ik neem aan dat jullie met z'n tweeen gaan, dan is inderdaad f-tatsu belangrijk (de eerste u is eigenlijk stil, die spreek je bijna niet uit), als ook 'futari' (f-tari), oftewel 'twee personen'. Voor als je het restaurant binnenkomt.
Thanks :)

Waarom is het dan niet deze eigenlijk :?

quote:
はい hai, ぱい pai, ばい bai 杯 Cups and glasses of drink, spoonfuls, cuttlefish, octopuses, crabs, squid, abalone, boats (slang)
  donderdag 5 juli 2012 @ 13:43:10 #85
8369 speknek
Another day another slay
pi_113803803
Dat is wel die. Tenzij het flesjes zijn, want dan is het nihon. En je kunt beiden weer niet gebruiken bij pizza's bijvoorbeeld. Sake zit vaak in een doosje. Daarom zou ik zeggen, maak het jezelf niet te moeilijk en gebruik futatsu.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_113803805
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Thanks :)

Waarom is het dan niet deze eigenlijk :?

[..]

Kan volgens mij ook. Hitotsu / futatsu etc. is volgens mij de joker voor als je het niet precies weet. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2012 13:45:29 ]
pi_113803821
Qua smaak en kosten kun je trouwens beter vragen om een Nama Biru (bier van de tap).
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 5 juli 2012 @ 13:44:54 #88
8369 speknek
Another day another slay
pi_113803880
Of gewoon "Nama!"

Kwam ik achter toen ik een keer de naam ergens van wilde weten (namae), en prompt twee pullen bier voor me gezet kreeg.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_113803931
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:44 schreef speknek het volgende:
Of gewoon "Nama!"

Kwam ik achter toen ik een keer de naam ergens van wilde weten (namae), en prompt twee pullen bier voor me gezet kreeg.
:D :D
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_113803997
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:20 schreef speknek het volgende:
Nee.

Planeet Nibiru zegt ze helemaal niks in Japan. De telwoorden (ichi ni san shi etc) kun je niet gebruiken om hoeveelheden aan te geven. Er zijn allemaal vervoegingen op die telwoorden afhankelijk van of de objecten die je aangeeft rond of vierkant van vorm zijn, of het rangtelwoorden zijn, etc.

Het beste kun je de standaardvorm die 'hoeveelheid' als suffix heeft gebruiken. Dat is tsu:

1 = hitatsu
2 = futatsu
3 = mitsu
4 = yotsu.

Daarna moet je het maar in twee keer bestellen. Twee bier is dus biiru o futatsu kudasai.
lol, dat wist ik dus niet.. en wow, die wiki lijst...

maar als je dit er niet inkrijgt, dan red je je ook met ichi ni san ect., ze begrijpen het wel. je bent toch een rare buitenlander, die worden alles vergeven, qua foute omgangs/gedragsvormen en taal miskleunen.
pi_113804131
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:43 schreef Strolie75 het volgende:
Qua smaak en kosten kun je trouwens beter vragen om een Nama Biru (bier van de tap).
Dat was toch meer schuim dan bier? :')
  donderdag 5 juli 2012 @ 13:51:52 #92
8369 speknek
Another day another slay
pi_113804205
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:46 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

:D :D
Dat was al mijn zoveelste bier. Dus ik wou nog een klein afzakkertje voordat ik naar huis ging en bestelde "Sake". Kreeg ik weer twee halve liter pullen bier voor m'n neus gezet.

(Voor de niet Japans-kenners: sake betekent alcohol, in Japan heet wat wij sake noemen nihonshu)

Die serveerster moet mij ook wel als extreem lompe buitenlander hebben gezien, dat ik bier bestelde door "vers!" en "alcohol!" te roepen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_113804425
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat was al mijn zoveelste bier. Dus ik wou nog een klein afzakkertje voordat ik naar huis ging en bestelde "Sake". Kreeg ik weer twee halve liter pullen bier voor m'n neus gezet.

(Voor de niet Japans-kenners: sake betekent alcohol, in Japan heet wat wij sake noemen nihonshu)

Die serveerster moet mij ook wel als extreem lompe buitenlander hebben gezien, dat ik bier bestelde door "vers!" en "alcohol!" te roepen.
_O-
pi_113804576
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat was toch meer schuim dan bier? :')
Ze zijn het aan het automatiseren. ;)


Maar eerlijk is (h)eerlijk, ik heb nog nooit een slecht biertje in Japan gehad. :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_113804863
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:58 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ze zijn het aan het automatiseren. ;)


Maar eerlijk is (h)eerlijk, ik heb nog nooit een slecht biertje in Japan gehad. :)
Oe, die linker ziet er idd goed uit, maar van die rechter zou ik dan weer niet vrolijk worden :') We gaan het zien :)

Zondag ziet er qua weer nog best ok uit. iig droog als het goed is. Rond 10 uur landen op Narita, ff douchen, geld en treinkaarten regelen en dan gaan we direct naar Yoyogi park om een beetje relaxed rond te kijken en bij te komen van de reis *O*
pi_113805257
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Oe, die linker ziet er idd goed uit, maar van die rechter zou ik dan weer niet vrolijk worden :') We gaan het zien :)

Zondag ziet er qua weer nog best ok uit. iig droog als het goed is. Rond 10 uur landen op Narita, ff douchen, geld en treinkaarten regelen en dan gaan we direct naar Yoyogi park om een beetje relaxed rond te kijken en bij te komen van de reis *O*
een beter begin kan bijna niet :)
  donderdag 5 juli 2012 @ 14:38:09 #97
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_113806492
Kirin bier is erg lekker! Ik heb er ook behoorlijk wat gedronken ...

Ik had ook een A4tje dubbelzijdig gemaakt met basis uitspraken ... nu om heel eerlijk te zijn. Je moet maar 1 woord echt kennen :)

Arigato -> bedankt

http://www.giveback.be/dump/basisjapans.docx
dit was mijn documentje ... daar kom je eigenlijk zowat overal mee ... ik zeg niet dat het perfect is maar ... je kan je er aardig verstaanbaar mee maken :)

Al de rest valt met gebaren perfect uit te leggen maar als ze zien dat je een lijstje hebt en direct probeert hun taal te spreken schamen zij zich ook direct stukken minder om gebrekkig Engels te praten. Na 3 zinnen kom je beide wel tot iets min of meer verstaanbaars. De meeste touristische gidsen hebben achteraan een Engels-Japans aanduid ding ... dat is ook een gigantische hulp!

Nog iets ... Geld afhalen was voor zo ver wij gezien hebben het goedkoopst bij de Post!

Postzegels zijn goedkoop :) kaartjes naar belgie kosten maar een fractie meer dan de nationale post in Belgie :'-)

Wij hebben gemerkt dat prentkaarten vinden die ergens op trekken best lastig is ... maar er is een super makkelijke oplossing.

Maak zelf wat leuke foto's ... ga naar een supermarkt ... die zijn toch zowat altijd open en druk je foto's af (je kan er met laptop bv een textje op zetten als je wil). Standaard foto's vallen binnen postkaart formaat! Foto's printen is er echt nationale glorie en kost echt bijna niks! Wij hebben er zelfs aan gedacht al onze foto's daar af te drukken vanwege de lage prijs maar ... het uitsorteren hebben we gestaakt omdat:
- we iedere dag of te veel sake of te veel bier of te veel cocktails op hadden 's avonds
- atom netbooks niet zo lekker werken met 3500 foto's in een folder aan 12 megapixel
- we de tijd niet wilden verliezen
- we waarschijnlijk 2 uur in zo een winkel aan de printer zouden staan

:)
Minds are like parachutes, they work best when open!
  donderdag 5 juli 2012 @ 14:46:24 #98
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_113806882
Levendig topic; tof!! Ben nu op zoek naar wat leuke en goede (reis)boeken/gidsen:

http://www.bol.com/nl/p/de-uitvinding-van-japan/1001004006227664/
http://www.bol.com/nl/p/tokyo-vice/1001004007524163/

en dan nog een Capitool/LP oid.

Ow, ik ga trouwens alleen die kant op.
pi_113807190
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:46 schreef travelman het volgende:
Levendig topic; tof!! Ben nu op zoek naar wat leuke en goede (reis)boeken/gidsen:

http://www.bol.com/nl/p/de-uitvinding-van-japan/1001004006227664/
http://www.bol.com/nl/p/tokyo-vice/1001004007524163/

en dan nog een Capitool/LP oid.

Ow, ik ga trouwens alleen die kant op.
Capitoolgids ben ik persoonlijk niet zo fan van. Vooral veel (verouderde) achtergrond informatie met tekeningetjes enzo. Wat ik qua achtergrond wil weten haal ik van wikipedia en voor mee te nemen op reis is dat ding absoluut niet geschikt, dan is de lonely planet of rough guide een veel betere optie. Overigens hebben we voor leuke restaurants en cafe's dan weer vooral op internet gezocht omdat onze ervaring is dat de lonely planet restaurants vaak overvol zitten met toeristen die door de lonely planet aan het bladeren zijn :') Dan liever wat blogs e.d. afstruinen.
pi_113810329
lonely planet, heeft me nog nooit in de steek gelaten :)
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:27:12 #101
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_113811202
en anders kan je hier rondkijken
www.japan-guide.com
leuke site en heb er me huidige penpals leren kennen *O*
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:00:13 #102
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_113815087
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Capitoolgids ben ik persoonlijk niet zo fan van. Vooral veel (verouderde) achtergrond informatie met tekeningetjes enzo. Wat ik qua achtergrond wil weten haal ik van wikipedia en voor mee te nemen op reis is dat ding absoluut niet geschikt, dan is de lonely planet of rough guide een veel betere optie. Overigens hebben we voor leuke restaurants en cafe's dan weer vooral op internet gezocht omdat onze ervaring is dat de lonely planet restaurants vaak overvol zitten met toeristen die door de lonely planet aan het bladeren zijn :') Dan liever wat blogs e.d. afstruinen.
Capitool en LP is meer voor de alg. info; ik zie ter plekke meestal wel waar ik uitkom. Heb je toevallig die blogs bij de hand?! ;)

Coachsurfing ook maar weer eens ingezet; daar krijg je meestal de meest up-to-date info!

[ Bericht 3% gewijzigd door travelman op 05-07-2012 18:29:37 ]
pi_113918783
Nou, ondanks dat ik de Rabo nog een paar keer heb gebeld is het ze niet gelukt om m'n kaarten hier te activeren :( zowel pin als cc doet het niet. Falers.

Ondanks dat en toch wel heftige reis al gave dag gehad in yoyogi. Nu hier in de buurt ff ramen scoren en dan vroeg naar bed :)
pi_113920321
Bij de Rabobank hebben ze zeker zoiets van: als de klant zelf niet bij z'n eigen geld kan, dan kan een skimmer er waarschijnlijk ook niet bij. :+
pi_113923811
.

[ Bericht 99% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 08-07-2012 14:13:18 ]
pi_113958884
Vandaag skytree op geweest, wat een ongelofelijk grote stad is dit toch :) echt huizen zo ver je kan kijken..

Weer is ook goed, blauwe lucht, 30 graden.. Zeker niet te warm, beetje zuid Frans achtig :)

Nu koffie @ shibuya :P
  maandag 9 juli 2012 @ 09:21:26 #107
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_113958900
Geniet er van !!! :) Shibuya is nice :) dikke kruispunten spotten :) en BigCamera ... gene goede prijzenmaar impressionante winkel :)

INFO Tokyo voor in de Topic opening als ik even tijd heb zal ik zelfde proberen voor Yokohama
---------------------------------------------------------------------------------------------

Tokyo Klimaat gemiddelden
Januari 4 C / 51 mm neerslag / 6 uur zon
Februari 5 C / 69 mm neerslag / 6 uur zon
Maart 8 C / 108 mm neerslag / 5 uur zon
April 13 C / 128 mm neerslag / 5 uur zon
Mei 18 C / 143 mm neerslag / 6 uur zon
Juni 21 C / 172 mm neerslag / 4 uur zon
Juli 25 C / 141 mm neerslag / 5 uur zon
Augustus 27 C / 149 mm neerslag / 6 uur zon
September 23 C / 216 mm neerslag / 4 uur zon
Oktober 17 C / 192 mm neerslag / 4 uur zon
November 12 C / 96 mm neerslag / 5 uur zon
December 7 C / 53 mm neerslag / 6 uur zon

In nood
Emergency Calls Ambulance 119
Emergency Calls Brand 119
Emergency Calls Politie 110

Hoofd touristische dienst Tokyo
1st Floor, Tokyo
Metropolitan Government Building,
Nishi-Shinjuku 2-chome, Shinjuku-ku

Buurten rond Tokyo
Roppongi
Veel bars en nachtclubs alsook soapshops. Dit is er vooral voor de touristen hier zie je erg weinig Japanners. De sfeer is eerder grimmig doch nooit onveilig. Ben je

op zoek naar erotisch vertier in de vorm van stripclubs en dergelijke is hier "the place to be" in de stripclubs vooral Filipijns meisjes en vrouwen. Als tourist

wordt je vooral 's avonds praktisch direct aangesproken door veelal kleurlingen, die in tegenstelling tot Japanners, meestal perfect Engels spreken. Ze volgen soms

echt een behoorlijk stuk en zijn behoorlijk opdringerig. Neen is neen, als ze je niet gerust laten, op iedere hoek van de straat staat er wel een ome Agent. Als ze

merken dat je daar naar toe wandelt laten ze je al snel met rust.
Ginza
Hier kan je gemoedelijk gaan schoppen in talrijke boutique's en winkeltjes. Tevens vind je hier erg veel Karaokebars. Vele van die bars zijn erg intressant als je

budgetvriendelijk wil drinken. Je kan vaak een uurtje Karaoke doen voor 15 euro ongeveer. In die prijs zitten al je drankjes inbegrepen! Ook cocktails, bier, sterke

drank, etc. Je vind hier ook een erg vaak gefotografeerd groot kruispunt (niet het grootste dat ligt in Shibuya) maar wel een op zijn minst even imposant.
Shinjuku
Dit is de plaats die het echte red light district van Tokyo is. Hier gaan de lokalen spelen :) je kan er naar Tokyo normen goedkoop eten in de vele kleine resto's en

er is altijd wat te beleven.
Akihabara
Beter bekend als "electro-city". Hier liggen alle electronica shops bij mekaar. Als je dus op zoek bent naar camera spullen of andere electronica moet je hier zeker

eens een kijkje gaan nemen. De grootste shop is Yodobashi. Maar er zijn hopen alternatieven in deze buurt!

Shibuya
Dit is het drukste centrumdeel van Tokyo. Hier kan je een bezoek brengen aan het drukste kruispunt van Japan dat erg veel overeenstemming heeft met "times square".

Volgense velen zou dit het drukste kruispunt ter wereld zijn! In Shibuya vind je alle leuke restaurants, bars en specifieke winkeltjes.
Ginza
Hier zitten alle design shops ... ben je op zoek naar budgetvriendelijk dan kan je hier enkel komen om wat rond te hangen en te genieten van de sfeer. Hier zitten

alle groten der wereld alla Chanel, Dior, Louis Vuitton.

Leuk om te doen
100 Yen shops
Hier kan je vanalles kopen voor 105 Yen (100 yen en 5 yen tax), als je op zoek bent naar leuke prullaria voor het thuisfront zijn dit de ideale shops. Bv leuk setje

shopsticks of pingpongsetjes. Je kan ze meestal vinden rond metro stations.
HMV Tower records Shibuya
Dit ligt vlak aan het grote kruispunt, verdiepen vol muziek :) als je leuk cd-tje "Shibuya-Kei" muziek of zo wil scoren om je buren te pesten
Yoyogi Parl
Rare mensen gaan kijken :) op Zondag, gothics, dolls, dansende mensen, jam sessies MEER INFO GOOGLE AFBEELDINGEN

Algemene regels -> Niet doen
- als je met stokjes eet ... stokjes recht in je eten laten staan of er echt stekende porrende bewegingen mee maken
- stokjes zijn om te eten niet om mee te wijzen of je uitleg extra beeld te geven
- neus snutten doe je NERGENS buiten op het toilet en dan nog discreet. Publiek neus snutten is echt rude en not done!
- korte broeken liever niet :) doe je het toch ... zorg dan dat het verzorgd is en tot onder de knie
- dames ... korte rokjes etc allemaal geen probleem maar zorg dat je bovenlichaam bedekt is, te veel borst tonen of cleavage is een teken van slechte smaak
- spreek niet te luid. Japanners zijn stille mensen, luid spreken komt heel erg aanvallend voor hen over
- probeer basis woordjes te leren zoals "dank u" etc ... als jij moeite doet Japans te spreken doen zij ook meer moeite
- als je ergens binnen gaat bij mensen prive -> altijd schoentjes uit
- cadeautjes geven is heel erg gebruikelijk dus als je ergens uit genodigd wordt zorg je dat je iets bij hebt. Maak het niet te duur dan voelen zij zich ongemakkelijk , heb je niets van je thuisland is dat geen probleem koop gewoon ter plaatse iets

---------------------------------------------------------------------------------------------

[ Bericht 86% gewijzigd door HaerdenC op 09-07-2012 11:27:29 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_113962415
Volgens mij vergeet je nog twee belangrijke regels:
- Altijd eerst douchen en je grondig wassen voor je in bad gaat (bijv. in een sento)
- Nooit vergeten om na toiletgebruik de wc-slippers weer uit te doen en de normale huisslippers weer aan
- Souvenirs meenemen uit Nederland (stroopwafels, marshmallows etc.) is een heel goed idee. (en was ik zelf destijds vergeten :@ )

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2012 11:51:31 ]
  maandag 9 juli 2012 @ 11:52:32 #109
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_113962455
HaerdenC, bedankt voor de mail/info!! Via couchsurfing al wat reacties gehad en mensen die me op sleeptouw willen nemen voor een dagtochtje!

Vandaag eens op zoek naar een hotel!!

Goede site deze: http://www.japan-guide.com/e/e2164.html
  maandag 9 juli 2012 @ 12:15:26 #110
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_113963215
Blijkbaar is "buikspieroefeningen" (sit-ups) de correcte vertaling voor deze kanji. :')

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 9 juli 2012 @ 13:41:01 #111
274453 okiokinl
blablabla
pi_113965782
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 09:21 schreef HaerdenC het volgende:
Geniet er van !!! :) Shibuya is nice :) dikke kruispunten spotten :) en BigCamera ... gene goede prijzenmaar impressionante winkel :)

INFO Tokyo voor in de Topic opening als ik even tijd heb zal ik zelfde proberen voor Yokohama
---------------------------------------------------------------------------------------------

Tokyo Klimaat gemiddelden
Januari 4 C / 51 mm neerslag / 6 uur zon
Februari 5 C / 69 mm neerslag / 6 uur zon
Maart 8 C / 108 mm neerslag / 5 uur zon
April 13 C / 128 mm neerslag / 5 uur zon
Mei 18 C / 143 mm neerslag / 6 uur zon
Juni 21 C / 172 mm neerslag / 4 uur zon
Juli 25 C / 141 mm neerslag / 5 uur zon
Augustus 27 C / 149 mm neerslag / 6 uur zon
September 23 C / 216 mm neerslag / 4 uur zon
Oktober 17 C / 192 mm neerslag / 4 uur zon
November 12 C / 96 mm neerslag / 5 uur zon
December 7 C / 53 mm neerslag / 6 uur zon

In nood
Emergency Calls Ambulance 119
Emergency Calls Brand 119
Emergency Calls Politie 110

Hoofd touristische dienst Tokyo
1st Floor, Tokyo
Metropolitan Government Building,
Nishi-Shinjuku 2-chome, Shinjuku-ku

Buurten rond Tokyo
Roppongi
Veel bars en nachtclubs alsook soapshops. Dit is er vooral voor de touristen hier zie je erg weinig Japanners. De sfeer is eerder grimmig doch nooit onveilig. Ben je

op zoek naar erotisch vertier in de vorm van stripclubs en dergelijke is hier "the place to be" in de stripclubs vooral Filipijns meisjes en vrouwen. Als tourist

wordt je vooral 's avonds praktisch direct aangesproken door veelal kleurlingen, die in tegenstelling tot Japanners, meestal perfect Engels spreken. Ze volgen soms

echt een behoorlijk stuk en zijn behoorlijk opdringerig. Neen is neen, als ze je niet gerust laten, op iedere hoek van de straat staat er wel een ome Agent. Als ze

merken dat je daar naar toe wandelt laten ze je al snel met rust.
Ginza
Hier kan je gemoedelijk gaan schoppen in talrijke boutique's en winkeltjes. Tevens vind je hier erg veel Karaokebars. Vele van die bars zijn erg intressant als je

budgetvriendelijk wil drinken. Je kan vaak een uurtje Karaoke doen voor 15 euro ongeveer. In die prijs zitten al je drankjes inbegrepen! Ook cocktails, bier, sterke

drank, etc. Je vind hier ook een erg vaak gefotografeerd groot kruispunt (niet het grootste dat ligt in Shibuya) maar wel een op zijn minst even imposant.
Shinjuku
Dit is de plaats die het echte red light district van Tokyo is. Hier gaan de lokalen spelen :) je kan er naar Tokyo normen goedkoop eten in de vele kleine resto's en

er is altijd wat te beleven.
Akihabara
Beter bekend als "electro-city". Hier liggen alle electronica shops bij mekaar. Als je dus op zoek bent naar camera spullen of andere electronica moet je hier zeker

eens een kijkje gaan nemen. De grootste shop is Yodobashi. Maar er zijn hopen alternatieven in deze buurt!
[ afbeelding ]
Shibuya
Dit is het drukste centrumdeel van Tokyo. Hier kan je een bezoek brengen aan het drukste kruispunt van Japan dat erg veel overeenstemming heeft met "times square".

Volgense velen zou dit het drukste kruispunt ter wereld zijn! In Shibuya vind je alle leuke restaurants, bars en specifieke winkeltjes.
Ginza
Hier zitten alle design shops ... ben je op zoek naar budgetvriendelijk dan kan je hier enkel komen om wat rond te hangen en te genieten van de sfeer. Hier zitten

alle groten der wereld alla Chanel, Dior, Louis Vuitton.

Leuk om te doen
100 Yen shops
Hier kan je vanalles kopen voor 105 Yen (100 yen en 5 yen tax), als je op zoek bent naar leuke prullaria voor het thuisfront zijn dit de ideale shops. Bv leuk setje

shopsticks of pingpongsetjes. Je kan ze meestal vinden rond metro stations.
HMV Tower records Shibuya
Dit ligt vlak aan het grote kruispunt, verdiepen vol muziek :) als je leuk cd-tje "Shibuya-Kei" muziek of zo wil scoren om je buren te pesten
Yoyogi Parl
Rare mensen gaan kijken :) op Zondag, gothics, dolls, dansende mensen, jam sessies MEER INFO GOOGLE AFBEELDINGEN

Algemene regels -> Niet doen
- als je met stokjes eet ... stokjes recht in je eten laten staan of er echt stekende porrende bewegingen mee maken
- stokjes zijn om te eten niet om mee te wijzen of je uitleg extra beeld te geven
- neus snutten doe je NERGENS buiten op het toilet en dan nog discreet. Publiek neus snutten is echt rude en not done!
- korte broeken liever niet :) doe je het toch ... zorg dan dat het verzorgd is en tot onder de knie
- dames ... korte rokjes etc allemaal geen probleem maar zorg dat je bovenlichaam bedekt is, te veel borst tonen of cleavage is een teken van slechte smaak
- spreek niet te luid. Japanners zijn stille mensen, luid spreken komt heel erg aanvallend voor hen over
- probeer basis woordjes te leren zoals "dank u" etc ... als jij moeite doet Japans te spreken doen zij ook meer moeite
- als je ergens binnen gaat bij mensen prive -> altijd schoentjes uit
- cadeautjes geven is heel erg gebruikelijk dus als je ergens uit genodigd wordt zorg je dat je iets bij hebt. Maak het niet te duur dan voelen zij zich ongemakkelijk , heb je niets van je thuisland is dat geen probleem koop gewoon ter plaatse iets

---------------------------------------------------------------------------------------------
goeie info, maar toch even wat commentaar hierop:

roppongi is niet aleen voor toeristen, ook juist vooral voor zakenlieden. het is de wijk om duurder uit te gaan savonds. uiteraard moet je de hosselaars negeren en dat soort tenten vermijden, maar in bijvoorbeeld Alife, heb ik toch een leuke nacht gehad, op stap met onze hostel eigenaar en zijn vrienden, allemaal japanners.
verder is de wijk roppongi een van de leukste om overdag doorheen te slenteren, vind ik. mooie architectuur, verborgen tempeltjes, heuvelachtig..

ginza: beetje en wijk voor oude rijke mannetjes en waar hun vrouwen kunnen shoppen. was vroeger een van de topwijken, en heeft hier en daar nog het jaren 60- economic bubble sfeertje. en de vismarkt natuurlijk.

shibuya: DE jongeren wijk. hier is alles hip en fashion. ook de leukste wijk om te gaan clubben, toptenten met wereld djs. oa: club atom, vuenos en womb. vermijd club asia. ook vele kleine indrink barretjes.

shinyuku: mega eet/uitgaans/ hostbar wijk, voor de jappanner. veel tenten kom je niet eens in als buitenlander. maar die worden dan ook daar opgevangen door hosselaars, die je beter kunt negeren.
verder natuurlijk de wereldberoemde neon straten, de regeringsgebouwen, het grootste station ter wereld.

akihabara: of kort:akiba: inderdaad electronica, maar natuurlijk ook manga en anime, maid bars, game stations, internet cafes, cosplay. hier gaat zondag de mainstreet dicht voor autos, leuk alternatief voor yoyogi park. veel zangeresjes en dansgroepjes, die hard wegrennen als de politie wordt gespot, want dat mag niet. en dan 5 minuten later weer terug, lol.

yojogi park op zondag: vergeet de openlucht techno party niet, wat verderop voorbij de bandjes.(zelf drinken meenemen)
begin van het park, de dansende rockers op leeftijd met vetkuif pruiken, ook erg leuk.
en als je dat weggetje met de bandjes afloopt, kun je op gegeven moment links oversteken , heb je daar nog een lange boulevard die van het park wegloopt, met meer tiener bandjes, zanggroepjes, ipv de punk/rock bandjes die langs het park staan. soms komt de politie hier ook de boel ontruimen, maar meestal worden de bandjes gedoogd.
in het park zelf staat ook een tempel.

in het aangrenzende harajuku nog meer jongeren cultuur en mode. DE plek om rare outfits te spotten, jongeren lopen daar letterlijk rond in de hoop ontdekt te worden door mode bladen. ga ook vooral de wijk in, weg van de grote stromen mensen, voor de meest bizarre winkeltjes en verborgen bijzondere architectuur.

en wat ik gezien heb, korte broek mag best hoor. :) als je er maar smaakvol en hip bijloopt. in tokyo kan alles, alhoewel de wat nettere mensen dan misschien hun neus voor je ophalen.
  maandag 9 juli 2012 @ 13:49:36 #112
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_113966079
ik weet niet hoe dat gaat voor de opening posts maar misschien als we alles een beetje samen voegen ... of een mod zich daar mee bezig wil houden kan dat best intressant zijn ... geen idee wat Fok! daar als opties biedt?
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_113966213
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:49 schreef HaerdenC het volgende:
ik weet niet hoe dat gaat voor de opening posts maar misschien als we alles een beetje samen voegen ... of een mod zich daar mee bezig wil houden kan dat best intressant zijn ... geen idee wat Fok! daar als opties biedt?
Volgens mij zijn jullie nu al goed op weg om tot iets moois te komen ;) Als het klaar is geef UIO of mij maar een seintje en we kunnen hem in de OP plakken.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  maandag 9 juli 2012 @ 13:56:26 #114
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_113966312
ik zal mij morgen bezig houden met de opmerkingen bij te steken in wat ik al had, tevens ook iets gelijkaardigs te maken van Yokohama. Voor andere plaatsen in Japan heb ik weinig info aangezien ik ook maar 8 dagen Tokyo + Yokohama gedaan heb. Ik zou misschien wel nog eens Osaka willen doen maar dan met mijn zoontje :) die is nu 6 jaar ... tegen als hij 8 of 10 is ... dan is het net iets makkelijker :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 9 juli 2012 @ 14:13:00 #115
274453 okiokinl
blablabla
pi_113966855
we kunnen nog ven doorgaan, hebben we zo een eigen reisgids geschreven :)
ach ja, iedereen kan de vervolgtopics lezen als ie naar japan gaat dus de info is sowieso welkom, denk ik dan.
  maandag 9 juli 2012 @ 14:14:54 #116
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_113966911
Inderdaad en dan zowel hier op forum als in een downloadbaar PDFje he ;) mijn foto's mogen zowieso gebruikt worden onder volledig creative commons licentie. Ik heb er in Yokohama en Tokyo een 3000 gemaakt :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 9 juli 2012 @ 15:41:46 #117
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_113970327
Leuk idee een nieuwe op :)
Hoe meer info hoe beterrr.

Wij zitten op het moment in koyasan in de shojoshinin tempel (jaja, ze hebben hier zelfs wifi).

Een berg tempels bekeken vandaag en rondgekeken op de grote begraafplaats. Ook een super mooie Totoro knuffel gescoord :D

Morgen weer vroeg op voor de ochtendceremonie (5.30 gaat de wekker).

Dan op naar nara voor 2 nachten en daarna 6 nachten kyoto. Alleen hoop ik dat de weersverwachting niet klopt (alleen morgen nog goed en daarna regen regen regen :S ).

Knut had je vertraging ofzo dat de reis zo zwaar was? Of echt de jetlag? Heb je ook nog werkende passen bij je? Het schiet echt totaal niet op met die kl@te rabo, van ons hebben ze ook nog niet het laatste gehoord! Maar jullie nu genieten in tokyo, veel plezier! Wat was jullie volgende bestemming ook al weer?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_113971465
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 15:41 schreef Radyhyn het volgende:
Leuk idee een nieuwe op :)
Hoe meer info hoe beterrr.

Wij zitten op het moment in koyasan in de shojoshinin tempel (jaja, ze hebben hier zelfs wifi).

Een berg tempels bekeken vandaag en rondgekeken op de grote begraafplaats. Ook een super mooie Totoro knuffel gescoord :D

Morgen weer vroeg op voor de ochtendceremonie (5.30 gaat de wekker).

Dan op naar nara voor 2 nachten en daarna 6 nachten kyoto. Alleen hoop ik dat de weersverwachting niet klopt (alleen morgen nog goed en daarna regen regen regen :S ).

Knut had je vertraging ofzo dat de reis zo zwaar was? Of echt de jetlag? Heb je ook nog werkende passen bij je? Het schiet echt totaal niet op met die kl@te rabo, van ons hebben ze ook nog niet het laatste gehoord! Maar jullie nu genieten in tokyo, veel plezier! Wat was jullie volgende bestemming ook al weer?
Wat leuk wifi in een tempel :P Weer is een stuk beter dan de meeste voorspellingen tot nu toe. Vandaag ook op de zoover weerpagina alleen een grijs wolkje voor Tokyo :') Hele dag strakblauw :Y Dus hopen dat het voor jou ook meevalt daar in Kyoto!

Vlucht was op zich niks mis mee. Geen vertraging. Duurde alleen gewoon erg lang en dat waren wij echt niet gewend, nog nooit zo lang in een vliegtuig gezeten. 3 aeroflot maaltijden was ook iets teveel van het goede :')

Wij gaan hierna naar okinwa, kerama eilanden. Maar voorlopig nog vooral aan het buzzen door Tokyo. Balen enorm dat we "maar" 3 weken op vakantie gaan en niet 4 zodat we nog een extra weekje tokyo hadden :P

Morgen dagje kamakura. Vroeg op pad, 's ochtends sightseeen en dan 's middags een dagje strand!

Veel plezier jij ook!
pi_113978737
Kan je al zwemmen in kamakura?? (Straling)
pi_114012797
Iemand wel eens op Niijima Island geweest? Ik en mijn vrienden zien het een beetje als alternatief voor de railpass die wij eerste wilde kopen, maar waar we nu toch een beetje twijfels over hebben. Aangezien we voor het eerst in Tokyo en Japan zijn en er al zoveel leuke dingen zijn te doen in de buurt.

En om toch even de grote stad de ontsnappen en wat speciaals te doen kwam ik dus via via op Niijima Island. De verhalen die ik gehoord heb en de blogs zijn allemaal erg positief. Iemand van jullie daar al geweest?

En nog een vraagje: wat is het leukst om te doen m.b.t. het bezoeken van mt. Fuji? Een betaalde excursie? Of op eigen houtje daar naar toe gaan?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:42:47 #121
46080 rew-
Ondertitel
pi_114013218
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:34 schreef Simmertje het volgende:
Iemand wel eens op Niijima Island geweest? Ik en mijn vrienden zien het een beetje als alternatief voor de railpass die wij eerste wilde kopen, maar waar we nu toch een beetje twijfels over hebben. Aangezien we voor het eerst in Tokyo en Japan zijn en er al zoveel leuke dingen zijn te doen in de buurt.

En om toch even de grote stad de ontsnappen en wat speciaals te doen kwam ik dus via via op Niijima Island. De verhalen die ik gehoord heb en de blogs zijn allemaal erg positief. Iemand van jullie daar al geweest?

En nog een vraagje: wat is het leukst om te doen m.b.t. het bezoeken van mt. Fuji? Een betaalde excursie? Of op eigen houtje daar naar toe gaan?
Ik weet niet hoe vaak je van plan bent naar Japan te gaan, maar zeker Kyoto is echt wel een bezoek waard (wij hebben dat destijds met de Rail Pass gedaan). Niijima Island niet geweest, dus daar kan ik niet over oordelen, maar voor ons was Kyoto wel echt een hele toffe afwisseling van Tokio. Vooral Fushimi Inari is mij heel erg bij gebleven (wel een eind lopen!).

Mt. Fuji hebben wij 's nachts gedaan om de zonsopkomst te bekijken vanaf de top, dat was wel enorm mooi. Bereid je wel voor, wij waren echt totaal verrot toen we eenmaal boven waren zonder slaap, en dan moet je die enorme terugtocht van de berg af nog doen. En het wordt knap koud daarboven, dus wel even een trui/vest meenemen. Wij zijn toen op eigen houtje gegaan, volgens mij begonnen om 22:00 en we waren 04:30 boven geloof ik. Ik heb geen ervaringen met een tour/gids daar, maar persoonlijk lijkt me dat vrij vervelend omdat je dan nooit in hetzelfde tempo loopt als de rest van het gezelschap. Het is denk ik fijner om je eigen tempo en pauzes te bepalen, het is wel een beste klim.
pi_114015469
Grote kans inderdaad dat ik niet zo snel weer naar Japan ga, althans in de komende jaren niet. En zo'n railpass lijkt me ook wel handig, alleen ik vind de druk dat je hem er echt uit moet halen niet zo fijn. Mocht ik het opeens zo cool vinden in Tokyo, dan moet je toch soort van verplicht een paar keer weg om zo die pass eruit te halen. Hoeveel kost een retourtje Kyoto ongeveer zonder pas?

Haha ja daar was ik al bang voor toen ik de filmpjes heb gekeken. Ik moet zeggen dat ik niet zo'n wandelaar ben en zeker niet in die hitte straks. Als het goed is kan je toch ook gewoon met een kabelbaan naar boven? Haha ik voel me zo'n lazy fuck nu.
pi_114015955
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:54 schreef happynjitram het volgende:
Kan je al zwemmen in kamakura?? (Straling)
Het water was iig wel enorm warm! :+

Las je berichtje pas toen ik al lekker had liggen dobberen. Stond niks over, waren heel veel mensen aan het zwemmen en kan nu op internet ook weinig vinden (maar kan natuurlijk niet in het japans zoeken..)

Leuk dagje, echt een super leuk dorp om beetje doorheen te fietsen en van tempel naar tempel hoppen. Op het strand was daarna ook erg lekker. Nu nog even Shinjuku in :)

Wat foto's van de eerste dagen:

Skytree onder



Skytree boven



Budha



Strand

  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:42:15 #124
274453 okiokinl
blablabla
pi_114016189
als je denkt dat je je hele vakantie ook in tokyo tevreden kan zijn, moet je misschien die pas voor een andere keer bewaren. t wordt wel een andere reis dan, namelijk.
en er is genoeg rondom tokyo te zien om toch de stad even te ontvluchten, en wat oude plaatsjes te bezoeken met mooie tempels enzo.

kyoto en ook osaka zijn ook echt tof hoor, daar gaat het niet om. maar dan ga je echt op reis.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:01:34 #125
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_114016919
Zo Stoelen zijn vastgelegd :3
nu nog iets meer dan 3 weken wachten :+
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:18:36 #126
46080 rew-
Ondertitel
pi_114017678
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:26 schreef Simmertje het volgende:
Grote kans inderdaad dat ik niet zo snel weer naar Japan ga, althans in de komende jaren niet. En zo'n railpass lijkt me ook wel handig, alleen ik vind de druk dat je hem er echt uit moet halen niet zo fijn. Mocht ik het opeens zo cool vinden in Tokyo, dan moet je toch soort van verplicht een paar keer weg om zo die pass eruit te halen. Hoeveel kost een retourtje Kyoto ongeveer zonder pas?

Haha ja daar was ik al bang voor toen ik de filmpjes heb gekeken. Ik moet zeggen dat ik niet zo'n wandelaar ben en zeker niet in die hitte straks. Als het goed is kan je toch ook gewoon met een kabelbaan naar boven? Haha ik voel me zo'n lazy fuck nu.
Haha ik ken je gevoel :) Ik maakte me ook best wel druk om de fysieke gesteldheid van ons reisgezelschap (1 blower en 2 lamme bierdrinkers van circa 115 kilo) maar uiteindelijk kun je het wel, en is het ook wel belonend om het eenmaal gedaan te hebben. Ik vergeet het in ieder geval nooit weer. Er zijn ook best veel opa's en kleine kindjes enzo die de tocht ook gewoon maken, je hoeft geen topsporter te zijn ofzo. Maar zwaar vond ik het wel.

Die kabelbaan weet ik niet zo, zou best kunnen. Maar je hoeft die berg ook niet vanaf de grond te beklimmen, je hebt als ik het me herrinner 3 "stations" op verschillende hoogtes waar vanaf je kunt beginnen. Wij begonnen in ieder geval op de hoogste, waardoor de tocht in een uur of 12 te doen is (naar boven en naar beneden). Wij zijn die dag daarna (terwijl we niet geslapen hadden) in een Capsule hotel ingecheckt, dat was wel heel relaxed. Klinkt niet chill, was het wel :)

Retour Kyoto durf ik je niet te zeggen. Wij zijn toen in een week Railpass 3 dagen Kyoto en 3 dagen in Osaka geweest, en volgens mij hebben we daar toen 150 euro pp voor betaald. Alleen Kyoto zullen ook vast wel reizen zijn, maar dan moet je alweer een soort van meerdaagse retour hebben (je wilt wel in Kyoto slapen!). Ook is het soms de moeite waard even te checken wanneer je precies gaat, wij hadden toen de mazzel dat er een enorm festival aan de gang was in Kyoto wat wel echt heel tof was. Volgens mij hebben die jongens daar wel vaker feestjes en partijen in de stad, moet je even opzoeken!

Damn al dit gelul maakt me jaloers, ik wil ook weer :'(
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:56:19 #127
104871 remlof
Europees federalist
pi_114062582
Hier zijn misschien geïnteresseerden:
De Standaard geeft e-book ‘Een analfabeet in Japan’ gratis weg

Een verslag van een zesweekse reis door Japan van een Belgische journalist geïllustreerd met veel foto's.
pi_114073010
quote:
3s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:56 schreef remlof het volgende:
Hier zijn misschien geïnteresseerden:
De Standaard geeft e-book ‘Een analfabeet in Japan’ gratis weg

Een verslag van een zesweekse reis door Japan van een Belgische journalist geïllustreerd met veel foto's.
Leuk, thanks :)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  woensdag 11 juli 2012 @ 18:30:28 #129
104871 remlof
Europees federalist
pi_114073345
Er staat ook een pdf-link bij, dus iedereen kan het lezen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:54:02 #130
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_114083223


Eerste stukje film van onze trip :) Yokohama, nissan hoofdkwartier, redbrick warehouse, minatomirai, metro, dragon boot event 2012, etc etc :) er komen uiteraard nog delen ... die normaal grappiger gaan zijn ... hier waren we nog aan het bekomen van Jetlag en alles was nieuw voor ons !

tweede clipje is Yokohama China town feestje ... veel gewiebel ik weet het maar ik beloof verbetering ...



[ Bericht 22% gewijzigd door HaerdenC op 11-07-2012 23:19:25 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_114103507
Nog minder dan 3 weken!!!!! Wie is in voor een biertje in tokyo tegen die tijd haha
  vrijdag 13 juli 2012 @ 14:03:18 #132
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114152614
Ik vertrek donderdag voor 12 dagen; de voorbereidingen zijn in volle gang!! Hoe meer ik lees, hoe meer zin ik erin heb!!

Iemand ervaring met boingo:

"Get High-Speed Wi-Fi Access in the Palm of Your Hand

Enjoy the ultimate mobile Internet experience at 500,000+ hotspots with Boingo Mobile. Access your favorite multimedia applications with Boingo Wi-Fi on an iPhone, iPod Touch, iPad, Android, Windows Mobile and many more Wi-Fi enabled devices. Boingo Mobile gives you blazing fast Wi-Fi speeds on your mobile device in popular locations such as airports, hotels, restaurants, stadiums and coffee shops!"

Link: http://www.boingo.com/wifi-plans/mobile/boingo-mobile/

[ Bericht 73% gewijzigd door travelman op 14-07-2012 11:25:10 ]
pi_114228781
Vanmorgen vertrokken uit Tokyo en rond een uur of 2 gearriveerd op akajima. Wat een bizar verschil _O- Van 10 miljoen inwoners naar 270..

Supermooi hier. Water is zo helder.. Bij het snorkelen vanaf het strand heel veel aquarium vis gezien, paar zeeslangen en een supergrote schildpad :) relaxte beesten zijn dat, je snapt gelijk waarom dat de stoner surfer dudes zijn in finding nemo. Leuk ook om ineens ipv 90 % geen enkele japanner nog in pak te zien. Locals hebben wel iets Hawaï achtigs.

@travelman; dat boingo heb ik in Tokyo niet 1 keer tussen de beschikbare Wifi kanalen zien staan..

En oh ja; pinnen in japan is echt :') alleen 23/7 werkt en dat hebben ze blijkbaar niet op okinawa :(
pi_114236457
Pff ik heb een reis naar Japan gezien voor 840euro p.p. moet alleen nog vrij krijgen van me werk :(
is 7 dagen en nachten lang in Tokyo.
  zondag 15 juli 2012 @ 18:44:02 #135
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_114238215
Waar?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_114238364
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 18:44 schreef matthijst het volgende:
Waar?
http://www.expedia.nl/Tok(...)PerRoom[1]=0#reviews

hier :) Chisun Inn Asakusa, vlakbij een tempel
  Eindredactie Games zondag 15 juli 2012 @ 19:47:10 #137
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_114240455
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

En oh ja; pinnen in japan is echt :') alleen 23/7 werkt en dat hebben ze blijkbaar niet op okinawa :(
je bedoelt 7/11 :? :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 15 juli 2012 @ 22:18:34 #138
274453 okiokinl
blablabla
pi_114248414
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 18:48 schreef totalvamp het volgende:

[..]

http://www.expedia.nl/Tok(...)PerRoom[1]=0#reviews

hier :) Chisun Inn Asakusa, vlakbij een tempel
er staat bij: totaal: ¤ 1.752
edit: oh wacht 2 personen okee ik snap hem.
pi_114248471
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:18 schreef okiokinl het volgende:

[..]

er staat bij: totaal: ¤ 1.752
voor 2 personen ja :P

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2012 22:19:44 ]
  zondag 15 juli 2012 @ 22:21:48 #140
274453 okiokinl
blablabla
pi_114248595
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:19 schreef totalvamp het volgende:

[..]

voor 2 personen ja :P
jaja bijna bedtijd haha ik snap het.
dat is een goeie deal zeg.
pi_114249614
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:21 schreef okiokinl het volgende:

[..]

jaja bijna bedtijd haha ik snap het.
dat is een goeie deal zeg.
2 weken later kun je iets goedkoper zelfs :) 810 euro voor 7 dagen.
pi_114307799
Er trekt hier nu een typhoon(tje) over! :o I.p.v. hele dag strakblauw en 's avonds flinke regenbuien was het vandaag een beetje grijs en heeft het zelfs al een paar keer geregend. Begint nu steeds wat harder te waaien. Ben benieuwd! :P

Locals leven hier zo totaal anders dan in Tokyo _O- Beetje hangen, 's middags paar vissen uit de zee trekken en 's avonds op de bbq gooien, of sashimi van maken natuurlijk :9~ Zien er ook compleet anders uit. Als ik ze op straat in NL tegen zou komen zou ik Hawai zeggen. Heel bruin, shorts en shirtje aan, alles lekker rustig aan.. Mooi om te zien :)





We hebben weer kunnen pinnen trouwens _O_ Pin van de JP Post blijkt het ook te doen. Maar even onthouden voor straks in Osaka en Kyoto.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:09:29 #143
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_114308575
Iemand al eens met British Airways naar Japan gevlogen?
Ga liever rechtstreeks met KLM, maar damn, wat zijn die tickets duur!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_114308694
BA nog niet, maar Finnair, Air Italia, JAL, en weet ik wat meer. Maar rechtstreeks alleen met JAL volgens mij. Boeit me niet zo, zo cheap mogelijk is belangrijker :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:29:30 #145
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_114309178
Da's ook wel zo ja.
1x akkefietje met KLM gehad (vlucht gemist, want vanaf Dusseldorf naar Amsterdam), dus liever rechtstreeks sindsdien, maar misschien met 2,5 uur ruimte toch maar weer s met overstap proberen volgend voorjaar.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:37:48 #146
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114313988
Nice turtle!! ;)

Het hotel voor de eerste 3 nachten is geboekt; wil nog in zo'n capsulehotel slapen en ter plekke nog wel even verder kijken qua hotel, misschien een hele andere wijk.

Deze vnl. op ligging (en prijs) gekozen: http://www.booking.com/ho(...)ax_persons=1&lang=nl
pi_114314112
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:29 schreef matthijst het volgende:
Da's ook wel zo ja.
1x akkefietje met KLM gehad (vlucht gemist, want vanaf Dusseldorf naar Amsterdam), dus liever rechtstreeks sindsdien, maar misschien met 2,5 uur ruimte toch maar weer s met overstap proberen volgend voorjaar.
Als ik bij elk akkefietje de desbetreffende optie meteen moet bannen kan ik beter thuisblijven :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 17 juli 2012 @ 14:09:28 #148
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_114315439
Hehe, da's ook wel zo, maar rechtstreeks weet je 'zeker' dat je als je 1x in de lucht bent ook echt 11 uur later in Japan staat :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_114315798
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:09 schreef matthijst het volgende:
Hehe, da's ook wel zo, maar rechtstreeks weet je 'zeker' dat je als je 1x in de lucht bent ook echt 11 uur later in Japan staat :D
Nou ja, relatief zeker :+
We hebben de laatste keer moeten rennen om het vliegtuig van Rome naar Amsterdam te halen, maar voor de rest zijn indirecte vluchten altijd goed gegaan. Shit happens, mijn eerste japanreis werd bijna verneukt door een gekantelde hoogwerker op de A4. 5 uur file, kwartiertje om de directe vlucht te halen vanaf ingang Schiphol naar de gate. Dat was harder rennen dan alle indirecte vluchten bij elkaar :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_114315992
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:37 schreef travelman het volgende:
Nice turtle!! ;)

Het hotel voor de eerste 3 nachten is geboekt; wil nog in zo'n capsulehotel slapen en ter plekke nog wel even verder kijken qua hotel, misschien een hele andere wijk.

Deze vnl. op ligging (en prijs) gekozen: http://www.booking.com/ho(...)ax_persons=1&lang=nl
Goede keuze qua wijk iig. Wij zaten in Nakano, 1e wijk ten westen van Shinjuku. Als wij nog een keer gaan (daar zijn we nu al wel zeker van.. :') ) dan zouden we ook voor Shinjuku gaan denk ik. Wijk is echt top en Shibuya ook nog lekker dichtbij. Ook lekker veel keus qua trein en metro's vanaf het station dus je zit overal zo.
pi_114317223
We gaan trouwens nog terug naar Tokyo bedenk ik me, op de 1-na-laatste dag van de vakantie. Tenminste, dat is het plan nu, we hebben nog niks geboekt. We zijn op die vrijdag nog in Kyoto en we vliegen zaterdag om een uur of 12 naar Amsterdam terug ( :'() Net te vroeg om vanaf Kyoto op zaterdag te reizen.

Hadden dus bedacht om naar Tokyo te gaan of nog even naar Mt. Fuji. Hoor alleen van alle Japanners dat het geen zin heeft om nu te gaan omdat je toch niks ziet daar vanwege de vochtigheid. Iemand nog een leuk idee om te gaan bekijken ergens tussen Kyoto en Narita in vanwaar we de volgende dag makkelijk met de trein door kunnen reizen?

Narita zelf was nog verrassend leuk! ^O^
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:20:25 #152
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114318229
vraagje: Is het verstandig om 5 van die dagkaarten op voorhand op het vliegveld te kopen?

Tokyo Metro Open Ticket (1-day: 600 or 710 yen; 2-day: 980 yen)

Unlimited use of the nine Tokyo Metro subway lines, but not the four Toei subway lines and JR trains. A regular one day pass costs 710 yen, while a tourist version is available for 600 yen (one day) and 980 yen (two consecutive days).

The tourist version is only available at Narita Airport.
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:29:41 #153
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_114352390
Mmm, ik zou het niet doen. Ik merk dat ik in de praktijk toch vooral gebruik maak van JR trains in Tokyo. Ik zou gewoon even slikken en 5000/10.000 yen op je Suica zetten. Ben je daarna van het gedoe af. :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:33:36 #154
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_114352478
jammer dat een railpass te duur is als je alleen in Tokyo zit lol
gelukkig ga ik volgende maand ook naar Kansai region en Nagano dus me 3 weken pass zou ik er grotendeels uit moeten kunnen halen ^^
pi_114354648
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:29 schreef Strolie75 het volgende:
Mmm, ik zou het niet doen. Ik merk dat ik in de praktijk toch vooral gebruik maak van JR trains in Tokyo. Ik zou gewoon even slikken en 5000/10.000 yen op je Suica zetten. Ben je daarna van het gedoe af. :)
Eens. Wij hebben voor 90% gebruik gemaakt van de jr lijnen. Zeker als je bij shinjuku zit, daar is t toch ff zoeken naar de metro en wat verder lopen. Maar dat kan ook zijn omdat ik na 7 dagen het station nog niet snapte :P

Wij gebruikten ongeveer 800 yen per dag.
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:09:07 #156
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114358133
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Eens. Wij hebben voor 90% gebruik gemaakt van de jr lijnen. Zeker als je bij shinjuku zit, daar is t toch ff zoeken naar de metro en wat verder lopen. Maar dat kan ook zijn omdat ik na 7 dagen het station nog niet snapte :P

Wij gebruikten ongeveer 800 yen per dag.
Ok, hier heb ik wat aan. Thanks! 2 miljoen mensen maken per dag gebruik van dat station; ik ga zo hard verdwalen ;)
pi_114358764
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:09 schreef travelman het volgende:

[..]

Ok, hier heb ik wat aan. Thanks! 2 miljoen mensen maken per dag gebruik van dat station; ik ga zo hard verdwalen ;)
Gewoon de bewegwijzering volgen. Die is in Japan over het algemeen altijd correct en volledig, desnoods door tijdelijk papiertjes op te plakken.

Extreem voorbeeldje:
pi_114359019
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Eens. Wij hebben voor 90% gebruik gemaakt van de jr lijnen. Zeker als je bij shinjuku zit, daar is t toch ff zoeken naar de metro en wat verder lopen. Maar dat kan ook zijn omdat ik na 7 dagen het station nog niet snapte :P
Dat ligt meer aan jezelf :P We pakken daar alles, metro, JR, wat handig uitkomt :) En Shinjuku vind ik nog best overzihctelijk, wel druk, maar Tokyo vind ik vele malen irritanter. Zeker als je de trein naar Disney of naar Chiba voor de Tokio Game Show moet pakken :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_114360669
ben zeker 6 keer volledig verdwaald op shinjuku, haha..
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:12:15 #160
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_114360812
Shinjuku valt me mee...het lukt me nooit om in één keer de goede uitgang in Shibuya te vinden. :X
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:18:39 #161
8369 speknek
Another day another slay
pi_114361163
Haha daar heb ik ook wel eens een kwartier door het winkelcentrum gedraald op zoek naar de uitgang, dan moet je eerst naar de zesde verdieping, dan een stuk oversteken en weer met een andere lift terug, om vervolgens de trap te nemen.
Op zich is de reguliere uitgang wel makkelijk te vinden, maar je wil natuurlijk bij het kruispunt uitkomen, en na zeker twintig keer in Shibuya geweest te zijn was dat nog steeds lastig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_114362334
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:32 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat ligt meer aan jezelf :P We pakken daar alles, metro, JR, wat handig uitkomt :) En Shinjuku vind ik nog best overzihctelijk, wel druk, maar Tokyo vind ik vele malen irritanter. Zeker als je de trein naar Disney of naar Chiba voor de Tokio Game Show moet pakken :P
Dat sluit ik niet uit idd :P

Denk ook wel omdat we daar iedere dag met de (chuo?) JR lijn vanaf Nakano aankwamen. Dan schiet je zo een ander JR spoor op naar een andere wijk. Voor de metro moet je dan toch nog een behoorlijk eind lopen.

Ieder keer dat ik dacht dat we het nu toch wel gezien hadden daar liep je ineens weer door een enorme vleugel waar je nog nooit was geweest _O-

Vandaag voor het eerst in m'n leven gaan duiken. Gaaf! Morgen dagje finding Nemo, vrijdag nog ander eilandje bezoeken en dan zaterdag op naar Osaka!
pi_114366727
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:18 schreef speknek het volgende:
Haha daar heb ik ook wel eens een kwartier door het winkelcentrum gedraald op zoek naar de uitgang, dan moet je eerst naar de zesde verdieping, dan een stuk oversteken en weer met een andere lift terug, om vervolgens de trap te nemen.
Op zich is de reguliere uitgang wel makkelijk te vinden, maar je wil natuurlijk bij het kruispunt uitkomen, en na zeker twintig keer in Shibuya geweest te zijn was dat nog steeds lastig.
Shibuya moeilijk? Je gaat de trap op/af en je komt bij metro/square?

Shinjuku is wat chaotisch omdat zo groot is en druk is. Het enige vreemde moment dat ik daar had was toen ik met een groep de uitgang zocht terwijl ergens middenin poortjes enzo was. Was een hele klus om aan de andere kant te komen... we kwamen zelfs opdezelfde plek terug.

Wat ik wel briljant vind is dat elke keer als je denkt een uitgang te hebben gevonden, dan wordt je in een shoptrap geleid... tigtag shops overal.

Tokyo station was ook chaotisch, maar met beetje bordjes lezen kom je er nog wel.
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:54:56 #164
8369 speknek
Another day another slay
pi_114366869
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:52 schreef koffiegast het volgende:
Shibuya moeilijk? Je gaat de trap op/af en je komt bij metro/square?
Nee dan kom je bij een zij-kruispunt en moet je nog vijf minuten lopen naar het grote kruispunt dacht ik.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_114369073
ik dacht de eerste keer, ach ik loop wel om het gebouw heen naar de goeie kant.
niet doen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:36:37 #166
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_114369484
Hoi! Ik zit in Japan nu. Ben in Nara nu en ga overmorgen maar Osaka. Daarna Kyoto, daarna Tokyo. De 29e weer terug naar huis (Sydney). Tot nu toe erg naar mijn zin. Japan is schoon, vriendelijk en leuk :) En de meisjes... O+
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:08:05 #167
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114391903
Koffer staat klaar; morgenvroeg richting Schiphol!!! Ik zal proberen tzt mijn ervaringen hier te posten, anders iig bij thuiskomst over 3 weken!! Bedankt voor alle reacties!!
pi_114395692
veel plezier!
pi_114397916
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee dan kom je bij een zij-kruispunt en moet je nog vijf minuten lopen naar het grote kruispunt dacht ik.
Als je vanuit shinjuku komt (dus naar zuiden) gaat naar shibuya, dan loop je zo door naar de uitgang (lang perron) en beneden ben je direct bij de uitgang die naast het standbeeld staat? Dit is wat ik elke keer deed. Shinjuku daarintegen... zoveel wegen!
  donderdag 19 juli 2012 @ 07:05:34 #170
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_114401320
Shibuya gewoon hachiko exit volgen toch?

Op shinjuku nam ik altijd southern terrace exit (want sunroute plaza) en dan buitenom lopen :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_114401667
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vandaag voor het eerst in m'n leven gaan duiken. Gaaf!
You have been bitten by the virus. Ik weet het, nu ga je vaker duiken :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 19 juli 2012 @ 09:15:12 #172
17979 MissMSX
Knightmare
pi_114403170
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:09 schreef matthijst het volgende:
Iemand al eens met British Airways naar Japan gevlogen?
Ga liever rechtstreeks met KLM, maar damn, wat zijn die tickets duur!
Ik ben twee keer met BA geweest. Heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik had niets te klagen in ieder geval.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_114433754
Vandaag de knoop doorgehakt en een vakantie voor 2 naar Tokyo geboekt! We zitten op 20min van het centrum af (met metro).

11 dagen overnachten voor maar 930 euro p.p.

Ik kan echt niet wachten tot volgende maand, Japan staat namelijk als hoogste op mijn dingen te doen lijst :P
pi_114435670
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 21:24 schreef totalvamp het volgende:
Vandaag de knoop doorgehakt en een vakantie voor 2 naar Tokyo geboekt! We zitten op 20min van het centrum af (met metro).

11 dagen overnachten voor maar 930 euro p.p.

Ik kan echt niet wachten tot volgende maand, Japan staat namelijk als hoogste op mijn dingen te doen lijst :P
20 minuten van welk centrum?
pi_114437606
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 22:00 schreef okiokinl het volgende:

[..]

20 minuten van welk centrum?
op google maps: Shiodome City Center, Minato, Tokyo, Japan
van shibuja ong 45min

https://maps.google.nl/ma(...)tictransit:4&start=0

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2012 22:34:41 ]
pi_114441433
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 22:33 schreef totalvamp het volgende:

[..]

op google maps: Shiodome City Center, Minato, Tokyo, Japan
van shibuja ong 45min

https://maps.google.nl/ma(...)tictransit:4&start=0
ah.. nou dat is eigenlijk gewoon in het centrum, hoogstens kwartiertje lopen van ginza. toffe plek. en vlak naats shinbashi station, wat ik persoonlijk ook een heel leuk plekje vond. recht tegenover het station moet je maar eens dat witte geschubde winkelcentrum inlopen, per verdieping wordt het ouderwetser, en vreemder. go-cafes, ietwat twijfelachtige massage shops, de helft staat leeg... bediende ooit alle zakenmannetjes uit die buurt, maar de jonge generatie heeft allang nieuwe plekken gevonden, alleen de oude generatie komt daar nog.
nou ja zo bijzonder is het niet maar daar kick ik dan weer op, zoiets.. :)
op shinbashi station pak je ook het onbemande treintje naar odaiba, over de rainbow bridge.
pi_114447486
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 23:29 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ah.. nou dat is eigenlijk gewoon in het centrum, hoogstens kwartiertje lopen van ginza. toffe plek. en vlak naats shinbashi station, wat ik persoonlijk ook een heel leuk plekje vond. recht tegenover het station moet je maar eens dat witte geschubde winkelcentrum inlopen, per verdieping wordt het ouderwetser, en vreemder. go-cafes, ietwat twijfelachtige massage shops, de helft staat leeg... bediende ooit alle zakenmannetjes uit die buurt, maar de jonge generatie heeft allang nieuwe plekken gevonden, alleen de oude generatie komt daar nog.
nou ja zo bijzonder is het niet maar daar kick ik dan weer op, zoiets.. :)
op shinbashi station pak je ook het onbemande treintje naar odaiba, over de rainbow bridge.
Dat is niet waar het hotel is. Volgens het kaartje zitten ze in Asakusa. De verwarring is de gedachte dat Shiodome city center hetzelfde is als Tokyo city center. Maar goed het maakt niet zoveel uit. Je komt overal wel met het openbaar vervoer.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 03:45:41 #178
274453 okiokinl
blablabla
pi_114448194
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 02:13 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Dat is niet waar het hotel is. Volgens het kaartje zitten ze in Asakusa. De verwarring is de gedachte dat Shiodome city center hetzelfde is als Tokyo city center. Maar goed het maakt niet zoveel uit. Je komt overal wel met het openbaar vervoer.
oh ik keek naar die b, maar a is het hostel... ja dat is iets verder.
nou ja als t asakusa is, is ook tof.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 05:24:25 #179
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114448391
Na een lange reis ben ik dus een half uurtje geleden in het hotel aangekomen; de kamer is nog niet klaar,dus even bijkomen. De vlucht verliep voorspoedig, Narita Express naar Shibjuku en het hotel vrij snel gevonden, ben nu wel redelijk gaar!
Zo meten een hapje eten, biertje en dan even liggen. Vanavond de wijk eens verkennen, ben benieuwd! Die wijk met die hele kleine kroegen,naam is met even ontschoten, ligt hier vlakbij.

Grijs, droog en niet te warm hier!!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:28:17 #180
274453 okiokinl
blablabla
pi_114459004
vanavond als het gaat schemeren/doker is, even naar shibuya gaan.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:59:12 #181
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_114460334
Er is tot eind oktober trouwens een coole tentoonstelling over Godzilla in het Museum of Contemporary Art. Lever allicht leuke vakantiefoto's op! :D



http://www.cnngo.com/toky(...)-tokyo-museum-748460
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:59:42 #182
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_114460357
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 05:24 schreef travelman het volgende:
Grijs, droog en niet te warm hier!!
Hoe is de temperatuur in Tokyo?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zaterdag 21 juli 2012 @ 06:35:05 #183
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_114488733
Shinjuku station is echt ziek :D

Ben nu in Osaka; veel te doen (mensen kijken op die brug in Dotonbori is leuk), een bruisend nachtleven en een mooi kasteel, maar allejezus wat een lelijke stad :D
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 22 juli 2012 @ 16:00:39 #184
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114532280
De temperatuur is nu lekker, heerlijk weer om door de stad te dwalen, maar het schijnt weer erg warm te gaan worden.

Vrijdagavond tot 02.00 uur door Shibjuku gelopen, biertje erbij en je blijven verbazen! In Golden Gai nog een drankje gedaan, leuk wijkje!
Gisteren Asakusa (heerlijke sushi gehad), Skytree, Uena (oa. dierentuin, wilde de panda zien ;)), National Museum en Akihabara gedaan (was een uurtje of 10 op pad); s avonds naar Roppongi en stappen (ik lag er om 07.00 uur in). Vandaag uitgeslapen en via Harajuku naar Yoyogi park, daar wat mensen leren en en nog een hapje gaan eten.

Morgen Imperial Palace, Ginza en later op de dag naar Yokohama (skyline). Mensen zijn vriendelijk hier, niet normaal, zo tof!! Komende zaterdag is er een optocht in Shinjuku en s avonds vuurwerkfestival.
pi_114533775
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 06:35 schreef star_gazer het volgende:
Shinjuku station is echt ziek :D

Ben nu in Osaka; veel te doen (mensen kijken op die brug in Dotonbori is leuk), een bruisend nachtleven en een mooi kasteel, maar allejezus wat een lelijke stad :D
Ik vond Osaka echt _O_ Wat een toffe stad. Vandaag vanaf Tenno-ji door shinsekai, denden town naar dotombori gelopen. Begonnen laat in de middag dus werd steeds donkerder met steeds meer neon om te eindigen op de dotombori bridge _O- Heel gaaf.

Nu net aangekomen in Kyoto, lijkt wel uitgestorven hier :? Gingen de metro in, gigantisch station helemaal leeg. Kregen beetje Vanilla sky idee. Dachten dat we de aardbeving waarschuwing gemist hadden ofzo. Toen nog ff naar Gion gegaan om een drankje te doen, dachten we, maar ook daar helemaal niemand op straat. Was wel erg mooi, misschien van de week iets vroeger op de avond nog heen.

Al met al viel het een beetje tegen, maar las al in de lonely planet dat dat meer mensen overkwam. Morgen eens een frisse start maken.
pi_114535499
Vraagje: zijn er dingen in Tokyo die je gezien moet hebben, we hebben het geluk een vuurwerkshow mee te maken op 11 augustus.

Maar zijn er dingen waar je sowieso voor moet boeken van te voren?
  zondag 22 juli 2012 @ 17:50:25 #187
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_114536097
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 16:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Toen nog ff naar Gion gegaan om een drankje te doen, dachten we, maar ook daar helemaal niemand op straat. Was wel erg mooi, misschien van de week iets vroeger op de avond nog heen.
Loop omhoog naar Kiyomizudera .
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:55:16 #188
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_114596258
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 16:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik vond Osaka echt _O_ Wat een toffe stad. Vandaag vanaf Tenno-ji door shinsekai, denden town naar dotombori gelopen. Begonnen laat in de middag dus werd steeds donkerder met steeds meer neon om te eindigen op de dotombori bridge _O- Heel gaaf.

Nu net aangekomen in Kyoto, lijkt wel uitgestorven hier :? Gingen de metro in, gigantisch station helemaal leeg. Kregen beetje Vanilla sky idee. Dachten dat we de aardbeving waarschuwing gemist hadden ofzo. Toen nog ff naar Gion gegaan om een drankje te doen, dachten we, maar ook daar helemaal niemand op straat. Was wel erg mooi, misschien van de week iets vroeger op de avond nog heen.

Al met al viel het een beetje tegen, maar las al in de lonely planet dat dat meer mensen overkwam. Morgen eens een frisse start maken.
Kyoto doe je voor de tempels (en met een beetje mazzel een geisha). Kinkaku-ji, kyomizu-dera, ryoan-ji en die ene met die 1001 Boeddha beelden (naam vergeten) zijn echt de moeite waard. Als je uitgetempeld bent kun je met de trein naar Osaka om te stappen :P

Ben nu in Tokyo; hostel in Asakusa. Morgen hier in de buurt rondkijken (Senso-ji) en naar Akihabara. Uiteraard ook naar Roppongi op stap, ik vind Jumangi een leuke club! Niet met die negers daar meegaan trouwens; heb veel verhalen gehoord over mensen die gedrogeerd worden en volledig leeggeroofd op straat wakker worden.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_114597260
Leuk om te lezen Travelman, jammer dat ik die lijstjes niet meer had ( Alle *txt bestanden verk**** op 1 of andere manier :X ), maar zo te lezen kom je er wel ;)

Maak je ook een lijstje voor mij ? O-)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 14:49:12 #190
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114604789
Ja, erg goed te doen hier!! Ze hebben een handige engelstalige stadsgids, kom je een heel eind mee; kan er evt. een voor je meenemen?

Vandaag naar Kamakura geweest; aanrader en leuk om de drukte even te ontsnappen. Paar uurtjes strand nog gedaan. Wel heeeeet hier, pffff. Luchtige kleding is dan wel een must! Zaterdag naar het grootste vuurwerkfestival, ben benieuwd.
pi_114604800
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:55 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Kyoto doe je voor de tempels (en met een beetje mazzel een geisha). Kinkaku-ji, kyomizu-dera, ryoan-ji en die ene met die 1001 Boeddha beelden (naam vergeten) zijn echt de moeite waard. Als je uitgetempeld bent kun je met de trein naar Osaka om te stappen :P

Ben nu in Tokyo; hostel in Asakusa. Morgen hier in de buurt rondkijken (Senso-ji) en naar Akihabara. Uiteraard ook naar Roppongi op stap, ik vind Jumangi een leuke club! Niet met die negers daar meegaan trouwens; heb veel verhalen gehoord over mensen die gedrogeerd worden en volledig leeggeroofd op straat wakker worden.
Waarom Roppongi? Shibuya heeft veel toffere clubs en er zijn veel minder buitenlanders.
pi_114605699
Ben ik een cultuurbarbaar als kyoto me best een beetje tegenvalt? :') Ja, de tempels en tuinen zijn mooi maar na de 8ste heb je dat ook wel gezien. Centrum vind ik kut, er zijn hier teveel toeristen en zodra het mooi wordt stikt het ook gelijk van die toeristenwinkeltjes die rare gebakjes en tofu enzo verkopen :') OV is ook dramatisch vergeleken met andere steden.

Nu klinkt t alsof ik hier met een sip gezicht me zit te vervelen en dat is natuurlijk ook niet zo :P vind sommige wijken en tempels echt prachtig.. Kon alleen ook zo genieten door in die andere steden gewoon wat rond te lopen/eten/drinken tussen de gewone Japanners en dat mis ik hier wel een beetje..
pi_114605809
Al wel 3 geisha gezien trouwens :P
pi_114606012
Geisha's of maiko's?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_114606386
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:31 schreef Pheno het volgende:
Geisha's of maiko's?
Hmm, ja, dat weet ik eigenlijk niet :P

pi_114606470
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ben ik een cultuurbarbaar als kyoto me best een beetje tegenvalt? :') Ja, de tempels en tuinen zijn mooi maar na de 8ste heb je dat ook wel gezien. Centrum vind ik kut, er zijn hier teveel toeristen en zodra het mooi wordt stikt het ook gelijk van die toeristenwinkeltjes die rare gebakjes en tofu enzo verkopen :') OV is ook dramatisch vergeleken met andere steden.
Dramatisch OV? Valt toch wel mee? Veel toeristische dingen liggen niet ver van de Keihan-lijn (dacht ik) en anders is er ook een prima netwerk van allerlei stadsbussen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2012 15:46:41 ]
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:46:15 #197
17979 MissMSX
Knightmare
pi_114606481
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ben ik een cultuurbarbaar als kyoto me best een beetje tegenvalt? :') Ja, de tempels en tuinen zijn mooi maar na de 8ste heb je dat ook wel gezien. Centrum vind ik kut, er zijn hier teveel toeristen en zodra het mooi wordt stikt het ook gelijk van die toeristenwinkeltjes die rare gebakjes en tofu enzo verkopen :') OV is ook dramatisch vergeleken met andere steden.

Nu klinkt t alsof ik hier met een sip gezicht me zit te vervelen en dat is natuurlijk ook niet zo :P vind sommige wijken en tempels echt prachtig.. Kon alleen ook zo genieten door in die andere steden gewoon wat rond te lopen/eten/drinken tussen de gewone Japanners en dat mis ik hier wel een beetje..
Ik begrijp het wel :Y Vond Kyoto (de tweede) keer ook veel te druk met toeristen.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:50:27 #198
8369 speknek
Another day another slay
pi_114606632
Ik had niet zo'n probleem met toeristen, maar vond Kyoto zelf inderdaad ook niet zo fantastisch. Van de trip daar naartoe zijn eigenlijk eerder Nara en Fushimi Inari me bijgebleven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_114606681
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Dramatisch OV? Valt toch wel mee? Veel toeristische dingen liggen niet ver van de Keihan-lijn (dacht ik) en anders is er ook een prima netwerk van allerlei stadsbussen.
Mja, misschien ben ik ook een beetje verwend na Tokyo en Osaka, waar een compleet netwerk van Trein, Metro, Monorail etc. je overal gemakkelijk brengt. Ik vind dat hier toch lastiger, sommige lijnen sluiten dan ook weer niet aan enzo..

We doen nu alles op de fiets trouwens en dan gaat het wel beter. Morgen nog Gouden tempel, maandelijks markt en nog wat dingen doen. Overmorgen dagtripje met nog onbekende bestemming (Amanohashidate, Kobe, Nara?). Daarna nog 1 dag/avond en nacht in Tokyo en dan alweer naar huis :'(
pi_114606864
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Mja, misschien ben ik ook een beetje verwend na Tokyo en Osaka, waar een compleet netwerk van Trein, Metro, Monorail etc. je overal gemakkelijk brengt. Ik vind dat hier toch lastiger, sommige lijnen sluiten dan ook weer niet aan enzo..
In die gevallen is er vaak wel een buslijn. Is ook een leuke ervaring: achteraan instappen, en als je op bestemming bent gooi je bij de chauffeur gepast geld in een machientje dat het automatisch uittelt. En naast de chauffeur hangt dan een geldwisselautomaat voor als je het niet gepast hebt. :D
quote:
We doen nu alles op de fiets trouwens en dan gaat het wel beter. Morgen nog Gouden tempel, maandelijks markt en nog wat dingen doen. Overmorgen dagtripje met nog onbekende bestemming (Amanohashidate, Kobe, Nara?). Daarna nog 1 dag/avond en nacht in Tokyo en dan alweer naar huis :'(
Kinkakuji is mooi ja. :)

Alleen wel jammer dat je 'm alleen vanaf de oever kan bewonderen en dat je van de binnenkant niet meer kan zien dan een paar kleine foto's.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2012 15:58:01 ]
  dinsdag 24 juli 2012 @ 17:44:16 #201
274453 okiokinl
blablabla
pi_114609777
ik vond het OV in kyoto ook dramatisch... na 1 hele avond verpest te hebben door in een file in een bus te staan, was ik er klaar mee.
heb alles verder dus met de fiets gedaan, supertof.
pi_114610940
O ja laat ik wel erbij vertellen dat ik naar Kyoto ging nadat ik op het platteland was geweest waar 2x per dag een bus kwam. Dan valt alles mee. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2012 18:27:25 ]
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:10:37 #203
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_114638484
Gisteravond de documentaire Jiro Dreams of Sushi gekeken.




http://www.imdb.com/title/tt1772925/

Godver, wat zag dat er allemaal goed uit in HD. :9 Toch maar even gaan sparen voor volgend jaar. :X
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_114639489
Ja, paar weken geleden ook gezien. Nice. Maar ik heb het geld er niet voor over. 300 pp is me te gortig :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 25 juli 2012 @ 16:07:41 #205
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_114646589
Hahaha ik ben vandaag naar een Maid cafe geweest. Totaal debiel!! Echt only in Japan :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_114648490
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:07 schreef star_gazer het volgende:
Hahaha ik ben vandaag naar een Maid cafe geweest. Totaal debiel!! Echt only in Japan :')
hebben ze je gevoerd? lol, mij wel..
  donderdag 26 juli 2012 @ 02:56:27 #207
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114669342
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:07 schreef star_gazer het volgende:
Hahaha ik ben vandaag naar een Maid cafe geweest. Totaal debiel!! Echt only in Japan :')
Maid cafe staat ook nog op mijn lijstje, aanraders? Voor shinjuku robot café/club wordt veel reclame gemaakt (google it), ook apart!

Gisteren skyline@Odaiba gecheckt, erg mooi!! Vannacht 3 uur geslapen en net terug vd vismarkt (met heerlijk sashimi ontbijt!), op de terugweg de Tokyo Tower even bekeken en vanmiddag naar Yokohama en dag afsluiten in Shibuya. Ben alleen op reis hier, maar verveel me geen seconde!! :)

[ Bericht 1% gewijzigd door travelman op 26-07-2012 07:18:17 ]
pi_114682526
Vandaag naar Nara geweest, heel mooi! Maffe herten :')

Afgelopen 2 dagen wel echt kennis gemaakt met de hitte van zomers Japan, ondanks dat we de 2 weken daarvoor constant 30 graden hebben gehad met nog een week een zeer scherpe zon in Okinawa. Gisteren was het 35 graden zonder dat het nog echt zonnig weer was ofzo. Heel heiig, heel vochtig. Paar keer een regenbui die geen enkele verkoeling gaf. Hele dag flink lopen zweten. Vandaag kwam daar de zon dan ook nog bij... :')

Morgenvroeg de shinkansen naar Tokyo voor de laatste dag :( Iemand nog een toffe tip voor een laatste avond/nacht in Tokyo?
  donderdag 26 juli 2012 @ 15:30:11 #209
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_114682883
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vandaag naar Nara geweest, heel mooi! Maffe herten :')

Afgelopen 2 dagen wel echt kennis gemaakt met de hitte van zomers Japan, ondanks dat we de 2 weken daarvoor constant 30 graden hebben gehad met nog een week een zeer scherpe zon in Okinawa. Gisteren was het 35 graden zonder dat het nog echt zonnig weer was ofzo. Heel heiig, heel vochtig. Paar keer een regenbui die geen enkele verkoeling gaf. Hele dag flink lopen zweten. Vandaag kwam daar de zon dan ook nog bij... :')

Morgenvroeg de shinkansen naar Tokyo voor de laatste dag :( Iemand nog een toffe tip voor een laatste avond/nacht in Tokyo?
Odaiba. Daar is ook een leuk kunstmatig strandje waar vandaan je een prachtig uitzicht op de Rainbow Bridge hebt. Desnoods een nacht doorgaan en dan 's ochtends om 5 uur (samen met wat andere Japaners) een duik nemen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_114683171
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:30 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Odaiba. Daar is ook een leuk kunstmatig strandje waar vandaan je een prachtig uitzicht op de Rainbow Bridge hebt. Desnoods een nacht doorgaan en dan 's ochtends om 5 uur (samen met wat andere Japaners) een duik nemen.
Dat strandje hadden we ook al over nagedacht inderdaad. Maar is daar 's avonds dan nog veel te doen? Vond het vorige keer overdag al een beetje een dode indruk maken.. :@

Ghibli museum wel lastig om te reserveren zeg:( Vond de manier vanuit NL te ingewikkeld, toen in Tokyo geprobeerd via de Lawson maar was vol, nu weer geprobeerd en weer vol :( Jammer.
  donderdag 26 juli 2012 @ 17:17:03 #211
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114686338
Gisteravond sunset bij Odai gedaan, met de monorail heen, rondje Odaia gedaan, wat biertjes gehaald en 2 uur vh uitzicht genoten!! Relaxed, om de drukte ook even te ontsnappen.
pi_114784867
En weer thuis :'(

Vliegveld Moskou na 3 weken Japan :{w Wat een ontzettende ongeïnteresseerde en onbeschofte mensen zeg 8)7 . Samen met het eten in onze Aeroflot vliegtuigen denk ik nog wel 9332452 keer na voordat ik naar Rusland op vakantie ga.

Japan was echt _O_ Op het einde van de vakantie betrapten we ons er steeds vaker op dat er al veel plannen waren voor een volgende keer... :@

Nu eindelijk slapen.
  zondag 29 juli 2012 @ 05:19:15 #213
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114793005
De laatste dag alweer, zo meteen verhuizen, richting capsulehotel in Shinjuku: http://www.booking.com/ho(...)-mae-capsule.nl.html

Vanmiddag wil ik nog een museum bezoeken en vanavond ben ik bij japanners thuis uitgenodigd, om te komen eten. Mooie afsluiter lijkt mij! Morgenvroeg richting Narita en met Lufthansa, via München, terug naar huis. Wat een heerlijke tijd heb ik hier gehad!

[ Bericht 0% gewijzigd door travelman op 29-07-2012 05:59:15 ]
pi_114793489
Niet vergeten een klein cadeautje mee te nemen hé, voor die familie ? ;)
pi_114793809
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 05:19 schreef travelman het volgende:
De laatste dag alweer, zo meteen verhuizen, richting capsulehotel in Shinjuku: http://www.booking.com/ho(...)-mae-capsule.nl.html

Vanmiddag wil ik nog een museum bezoeken en vanavond ben ik bij japanners thuis uitgenodigd, om te komen eten. Mooie afsluiter lijkt mij! Morgenvroeg richting Narita en met Lufthansa, via München, terug naar huis. Wat een heerlijke tijd heb ik hier gehad!
Ghibli Museum is een aanrader, al is dat nu waarschijnlijk te laat :P
pi_114793841
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Ghibli museum wel lastig om te reserveren zeg:( Vond de manier vanuit NL te ingewikkeld, toen in Tokyo geprobeerd via de Lawson maar was vol, nu weer geprobeerd en weer vol :( Jammer.
Daarom hebben wij niet gereserveerd :@ Gewoon gegaan, medewerker ging ons ondervragen of we echt fan waren en daarna mochten we naar binnen :@

De vragen:
- Do you know Ghibli?
- Do you like Ghibli?

Verder zal haar Engels niet zijn gegaan gok ik :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_114793957
quote:
10s.gif Op zondag 29 juli 2012 09:28 schreef Pheno het volgende:

[..]

Daarom hebben wij niet gereserveerd :@ Gewoon gegaan, medewerker ging ons ondervragen of we echt fan waren en daarna mochten we naar binnen :@

De vragen:
- Do you know Ghibli?
- Do you like Ghibli?

Verder zal haar Engels niet zijn gegaan gok ik :')
En wij voelden ons nog wel zo bijzonder dat we toch binnen waren gekomen zonder reservering :') Dat we een uur hebben zitten wachten of we misschien kleine kans met een tour mee konden vonden ze waarschijnlijk genoeg bewijs :P
pi_114823154
b-mobile heeft de 3G visitor SIMs duurder gemaakt :(

Voorheen kreeg je voor Y2950 30 dagen 300kbps toegang. Nu heb je voor Y3950 keuze uit:

• 14 dagen - 300 kbps - ongelimiteerd
• 14 dagen - 7Mbps - 1GB (skype toegelaten)

http://www.bmobile.ne.jp/english/

Heeft iemand nog speciale restauranttips voor Tokyo? Ik ken de verschillende soorten gerechten al, dus het gaat me meer om iets te vinden dat bijzonder lekker eten serveert en niet zozeer "oh heb je al okonomiyaki geprobeerd?" Ik zoek iets in de streken van Shibuya, Shinjuku.

Nu heb ik al een aantal mensen gecontacteerd maar jammer genoeg geen concrete tips. Meestal is het "ga naar een random izakaya" of "alle restaurants zijn lekker", wel zeer vaag :(

EDIT: Ah ik denk dat ik met deze site http://www.bento.com/tf-rest.html#nabe2 wel verder kan.

[ Bericht 7% gewijzigd door zipcon op 29-07-2012 22:19:28 ]
  zondag 29 juli 2012 @ 22:42:25 #219
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
  maandag 30 juli 2012 @ 02:21:28 #220
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_114833449
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 14:49 schreef happynjitram het volgende:

[..]

Waarom Roppongi? Shibuya heeft veel toffere clubs en er zijn veel minder buitenlanders.
The womb is echt leip inderdaad _O_
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 30 juli 2012 @ 04:26:17 #221
274453 okiokinl
blablabla
pi_114835107
womb is leuk, inderdaad. was wel even zoeken, onopvallend deurtje.
ik raad club vuenos aan, moet je alleen wel tegen hiphop en r&b kunnen.. maar die tent ging echt los,
  maandag 30 juli 2012 @ 06:03:59 #222
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_114835314
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 04:26 schreef okiokinl het volgende:
womb is leuk, inderdaad. was wel even zoeken, onopvallend deurtje.
ik raad club vuenos aan, moet je alleen wel tegen hiphop en r&b kunnen.. maar die tent ging echt los,
Die discobal in de womb is echt ziek. Het dak ging er goed af rond een uur of 3 afgelopen vrijdag. Was wel trouwens even 3500 yen om binnen te komen :o

Iemand in Air en/of gaspanic geweest? Heb ik wel verhalen over gehoord, maar geen tijd gehad.

Ben weer thuis in Sydney trouwens. Ook niet verkeerd :7 Mis de lieve Japanse mensen wel, maar gelukkig heeft Sydney een redelijke Japanse gemeenschap.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 30 juli 2012 @ 10:23:13 #223
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_114837738
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 06:03 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Die discobal in de womb is echt ziek. Het dak ging er goed af rond een uur of 3 afgelopen vrijdag. Was wel trouwens even 3500 yen om binnen te komen :o

Iemand in Air en/of gaspanic geweest? Heb ik wel verhalen over gehoord, maar geen tijd gehad.

Ben weer thuis in Sydney trouwens. Ook niet verkeerd :7 Mis de lieve Japanse mensen wel, maar gelukkig heeft Sydney een redelijke Japanse gemeenschap.
Gaspanic schijnt zo fout te zijn als maar zijn kan
en ga zelf de Club Asia bezoeken in Shibuya :)
  maandag 30 juli 2012 @ 11:19:59 #224
274453 okiokinl
blablabla
pi_114839083
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 10:23 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

Gaspanic schijnt zo fout te zijn als maar zijn kan
en ga zelf de Club Asia bezoeken in Shibuya :)
ja gaspanic heeft en slechte naam, maar daarom is het misschien juist leuk..ben er niet geweest.
ik zou club asia niet doen, ben er 1 keer geweest en binnen het uur waren we weg, slechte dj, irritante mensen. club atom, an de overkant, is veel leuker. (en 3 verdiepingen)
  maandag 30 juli 2012 @ 11:34:10 #225
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_114839556
Gaspanic in Shibuya had ik na 5 minuten al gezien. Vol opdringerige negers die je richting bar duwen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_114845376
Heeft iemand wel eens Japanse Sake besteld via internet? En Japans bier? We moeten ons leven maar een beetje Japaniseren :P

Ik ga ook maar op zoek naar een wat beter Japans restaurant, Yamazato in Amsterdam ziet er goed uit maar als er nog meer tips zijn..? We durven nog niet aan de all-you-can-eat sushi te beginnen na zaterdag ochtend nog het sushiontbijt bij de vismakrt te hebben gehad als afsluiter :)
  maandag 30 juli 2012 @ 14:22:48 #227
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_114846195
Restaurants: Mitsukuni in Amsterdam en Sushi Bento in Leiden.
Winkels: Ise Ya in Amstelveen.

:)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_114847352
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:19 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ja gaspanic heeft en slechte naam, maar daarom is het misschien juist leuk..ben er niet geweest.
ik zou club asia niet doen, ben er 1 keer geweest en binnen het uur waren we weg, slechte dj, irritante mensen. club atom, an de overkant, is veel leuker. (en 3 verdiepingen)
Ik heb een geweldige avond gehad in Club Asia. Hele goede DJ's en leuk publiek ;-) Maar dat is 8 jaar geleden, dus waarschijnlijk is jouw ervaring nauwkeuriger. Toen we naar binnen wilden werd ons om identificatie gevraagd die wij stom genoeg niet bij ons hadden. (Paspoort in het hotel in de kluis gelaten) In eerste instantie werden we toen ook geweigerd. Omdat het regende bleven we nog even onder het afdakje bij de ingang staan om te overleggen waar we dan heen zouden gaan en toen kwam de manager ofzo (de portier werd iig overruled) zeggen dat wel naar binnen mochten. Misschien had het ermee te maken dat het niet super druk was.

[ Bericht 2% gewijzigd door captaintokyo op 30-07-2012 14:49:54 ]
  maandag 30 juli 2012 @ 14:52:56 #229
274453 okiokinl
blablabla
pi_114847682
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:44 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Ik heb een geweldige avond gehad in Club Asia. Hele goede DJ's en leuk publiek ;-) Maar dat is 8 jaar geleden, dus waarschijnlijk is jouw ervaring nauwkeuriger. Toen we naar binnen wilden werd ons om identificatie gevraagd die wij stom genoeg niet bij ons hadden. (Paspoort in het hotel in de kluis gelaten) In eerste instantie werden we toen ook geweigerd. Omdat het regende bleven we nog even onder het afdakje bij de ingang staan om te overleggen en toen de manager ofzo zeggen dat wel naar binnen mochten.
misschien hadden wij gewoon pech toen, kan ook. ja altijd een ID mee (of copie mag ook, we hebben samen met de hostel eigenaar nog een pasport copie vervalst voor iemand die 20 was, haha.. )
in ieder geval, wij ervaarde club asia een beetje een ietwat popi beachboy club-achtig gebeuren. hou ik sowieso niet echt van. atom had ook een club house vloer, maar meer met japans-achtige house. plus nog een echte techno kelder met stevige muziek en hele vette lazers, en een bovenbar met r&b. en het vok dat daar komt was hilarisch, allemaal van die opgedirkte jongens met geblondeerde getoupeerde haren, van die boy-host bar types, en de meisjes die daarbij horen. echt raar volk, lol.

  maandag 30 juli 2012 @ 16:14:45 #230
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_114851634
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:52 schreef okiokinl het volgende:

[..]

misschien hadden wij gewoon pech toen, kan ook. ja altijd een ID mee (of copie mag ook, we hebben samen met de hostel eigenaar nog een pasport copie vervalst voor iemand die 20 was, haha.. )
in ieder geval, wij ervaarde club asia een beetje een ietwat popi beachboy club-achtig gebeuren. hou ik sowieso niet echt van. atom had ook een club house vloer, maar meer met japans-achtige house. plus nog een echte techno kelder met stevige muziek en hele vette lazers, en een bovenbar met r&b. en het vok dat daar komt was hilarisch, allemaal van die opgedirkte jongens met geblondeerde getoupeerde haren, van die boy-host bar types, en de meisjes die daarbij horen. echt raar volk, lol.

[ afbeelding ]
Dat is dotonbori, Osaka :D leuke people-watch spot voor het stappen :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 30 juli 2012 @ 17:43:31 #231
274453 okiokinl
blablabla
pi_114855912
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:14 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dat is dotonbori, Osaka :D leuke people-watch spot voor het stappen :)
ja, op het bruggetje. :)
pi_114855988
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:14 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dat is dotonbori, Osaka :D leuke people-watch spot voor het stappen :)
Voor mij 1 van de tofste momenten van de hele vakantie. Hoop nog eens wat langer in Osaka te verblijven.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 01:41:59 #233
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_114881233
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:43 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ja, op het bruggetje. :)
Shinsaibashi ofzo? Grappig hoe die playboys meisjes als raketten op kerels afsturen om ze een bar binnen te krijgen :D

Erg leuke spot inderdaad. Ik ben na het people-watchen daar uitgegaan met een groep gaijins van bar Zerro naar Sam & Dave. Lekker fout, maar wel mooie chickies zonder attitude :P
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 03:42:23 #234
274453 okiokinl
blablabla
pi_114883233
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 01:41 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Shinsaibashi ofzo? Grappig hoe die playboys meisjes als raketten op kerels afsturen om ze een bar binnen te krijgen :D

Erg leuke spot inderdaad. Ik ben na het people-watchen daar uitgegaan met een groep gaijins van bar Zerro naar Sam & Dave. Lekker fout, maar wel mooie chickies zonder attitude :P
ja, namba dotombori, shinsaibashi, allemaal daar om die brug heen.
zelf proberen ze vrouwen naar hun boy-hostclubs te krijgen, ook in tokyo staan ze bij elk kruispunt en station vrouwen lastig te vallen, lol..
ja niet allemaal, maar die hostbar jongens zien er standaard zo uit.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 12:11:25 #235
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114890253
Wat een heerlijke reis en super ervaring was Japan!!! Gisteravond laat thuisgekomen; de wodka-jus smaakten goed hoog boven de wolken!! Ik zal tzt een uitgebreider verslag posten; even bijkomen en overmorgen een weekje naar Barcelona. Kan dus even duren.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 12:11:47 #236
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114890264


[ Bericht 100% gewijzigd door travelman op 31-07-2012 12:12:10 ]
  dinsdag 31 juli 2012 @ 12:40:06 #237
274453 okiokinl
blablabla
pi_114891336
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:11 schreef travelman het volgende:
Wat een heerlijke reis en super ervaring was Japan!!! Gisteravond laat thuisgekomen; de wodka-jus smaakten goed hoog boven de wolken!! Ik zal tzt een uitgebreider verslag posten; even bijkomen en overmorgen een weekje naar Barcelona. Kan dus even duren.
goeie plek om even bij te komen, lol. barcelona is ook erg leuk.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 17:42:18 #238
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_114904077
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:11 schreef travelman het volgende:
Wat een heerlijke reis en super ervaring was Japan!!! Gisteravond laat thuisgekomen; de wodka-jus smaakten goed hoog boven de wolken!! Ik zal tzt een uitgebreider verslag posten; even bijkomen en overmorgen een weekje naar Barcelona. Kan dus even duren.
Japan is inderdaad vermoeiend :D ik heb maar 1 uur tijdverschil met Japan, dus kon na een lekker tukje in het vliegtuig (slaappil+overnight Qantas vlucht ftw) op de dag van het landen naar mijn werk :') dat dacht ik dus; ik was helemaal verrot en pleurde achter mijn bureau bijna in slaap :D
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 07:28:33 #239
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_114934284
zo vandaag maar es op het vliegtuig gaan ;)
pi_114935472
Veel plezier! Ik ben jaloers :P
pi_114947721
Hoe heeft iedereen hier zijn reis gepland?
Reisbureau, ter plekke wat geboekt of zelf van te voren hotels bellen om te reserveren.

Wil rond maart 2013 naar Japan voor ongeveer 3 weken.

Heeft het veel zin om 3/4 sterren hotels te boeken? volgens mij zijn die 2 sterren hotels net zo schoon daar...of zie ik dat verkeerd?
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_114947869
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:33 schreef Scarface2004 het volgende:
Hoe heeft iedereen hier zijn reis gepland?
Reisbureau, ter plekke wat geboekt of zelf van te voren hotels bellen om te reserveren.

Wil rond maart 2013 naar Japan voor ongeveer 3 weken.

Heeft het veel zin om 3/4 sterren hotels te boeken? volgens mij zijn die 2 sterren hotels net zo schoon daar...of zie ik dat verkeerd?
Alles zelf geboekt. Meeste van tevoren, maar ook daar nog dag of paar dagen van tevoren via booking.

Alles heel schoon inderdaad. In hostels, 3 en 4 sterren hotels geslapen. Verschil tussen 3 en 4 kon ik niet echt herkennen. Ik zou volgende keer zeker ook 1 of 2 sterren overwegen, als ze ook een beetje ok scoren op de hotelsites.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:00:42 #243
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_114948943
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:33 schreef Scarface2004 het volgende:
Hoe heeft iedereen hier zijn reis gepland?
Reisbureau, ter plekke wat geboekt of zelf van te voren hotels bellen om te reserveren.

Wil rond maart 2013 naar Japan voor ongeveer 3 weken.

Heeft het veel zin om 3/4 sterren hotels te boeken? volgens mij zijn die 2 sterren hotels net zo schoon daar...of zie ik dat verkeerd?
Eerst vlucht geboekt. Daarna alle hostels van tevoren geboekt via http://www.hostelworld.com. In het vliegtuig en in de trein op mn gemakje de plannen per stad gemaakt.

Ik zou trouwens voor een hostel gaan ipv een hotel. Hostels in Japan zijn naar mijn ervaring schoon en veilig end e sfeer is er erg leuk. Ik kan met name de K's House keten aanraden, die zijn erg leuk.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_114950349
Ik zou niet alles van te voren boeken. Vergeet bijvoorbeeld niet dat je naast het verschil tussen hotels en hostels ook het verschil hebt tussen onderkomens in Japanse stijl en westerse stijl (K's House valt onder dat laatste) en wie weet valt het een of ander wel enorm tegen als je er eenmaal bent.

Meestal heb ik ter plekke telkens voor een paar dagen vooruit geboekt, maar ik ben ook een paar keer op de bonnefooi ergens heen gegaan. Het is dan natuurlijk wel handig om een adres routebeschrijving en telefoonnummer van een paar onderkomens bij je te hebben.
pi_114950711
Ik ben ook nog ff in zo'n internetcafe geweest. Apergia oid? Dat zag er eigenlijk ook nog best aardig uit als laatste optie. Al scheelt het niet zo heel veel qua prijs met een hostel.

Bij die andere grote keten, ben de naam even kwijt, mochten we trouwens niet naar binnen omdat zij volgens de wet geen mensen mochten ontvangen die de Japanse taal niet spraken :? Vond het een sterk verhaal, zeker omdat die keten gewoon in de Lonely Planet wordt genoemd..
pi_114950769
ik ha dniks geboekt, van tevoren, gewoon op de trein stappen, ter plaatse wat hostels bellen en geen probleem. of de VVV bij de stations helpen je met bellen, als je daar zegt dat je een slaapplek zoekt.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 02:52:42 #247
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_114981691
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:34 schreef Igen het volgende:
Ik zou niet alles van te voren boeken. Vergeet bijvoorbeeld niet dat je naast het verschil tussen hotels en hostels ook het verschil hebt tussen onderkomens in Japanse stijl en westerse stijl (K's House valt onder dat laatste) en wie weet valt het een of ander wel enorm tegen als je er eenmaal bent.

Meestal heb ik ter plekke telkens voor een paar dagen vooruit geboekt, maar ik ben ook een paar keer op de bonnefooi ergens heen gegaan. Het is dan natuurlijk wel handig om een adres routebeschrijving en telefoonnummer van een paar onderkomens bij je te hebben.
Ik ben anders best blij dat ik van tevoren heb geboekt. Ik hoorde van mensen dat ze met name in Tokyo erg veel moeite hadden iets te vinden. Bijna alles zat vol :o


quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Bij die andere grote keten, ben de naam even kwijt, mochten we trouwens niet naar binnen omdat zij volgens de wet geen mensen mochten ontvangen die de Japanse taal niet spraken :? Vond het een sterk verhaal, zeker omdat die keten gewoon in de Lonely Planet wordt genoemd..
Japanners zijn soms best racisten; zowel naar het positieve als het negatieve toe. Heb één keer een medewerkster uitgescholden bij de Ben & Jerry's in Harajuku omdat wij buiten moesten wachten ("excuse me the queue is here") terwijl Japanners gewoon mochten doorlopen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_114984843
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:33 schreef Scarface2004 het volgende:
Hoe heeft iedereen hier zijn reis gepland?
Reisbureau, ter plekke wat geboekt of zelf van te voren hotels bellen om te reserveren.

Wil rond maart 2013 naar Japan voor ongeveer 3 weken.

Heeft het veel zin om 3/4 sterren hotels te boeken? volgens mij zijn die 2 sterren hotels net zo schoon daar...of zie ik dat verkeerd?
Wij doen meestal alles van tevoren. Vliegticket, JR pass en hotels/ryokans via Tripadvisor.

Ze werken niet echt met sterren. Je hebt business hotels en gewone hotels. En minchikus en Ryokans.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_114984965
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 02:52 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik ben anders best blij dat ik van tevoren heb geboekt. Ik hoorde van mensen dat ze met name in Tokyo erg veel moeite hadden iets te vinden. Bijna alles zat vol :o
Tokio ben ik niet geweest. Kan best dat het daar anders is dan in de rest van het land natuurlijk. :)
pi_114985090
Tokio was inderdaad wel prijzig toen wij onze laatste nacht reserveerden. Heel veel vol tenzij je ver naar de buitenwijken ging. En wat niet vol zat allemaal flink aan de prijs.
pi_114988208
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 02:52 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Japanners zijn soms best racisten; zowel naar het positieve als het negatieve toe. Heb één keer een medewerkster uitgescholden bij de Ben & Jerry's in Harajuku omdat wij buiten moesten wachten ("excuse me the queue is here") terwijl Japanners gewoon mochten doorlopen.
absoluut. ik heb ook wel wat meegemaakt, paar keer geweigerd bij hoteols zelfs. maar gewoon bord voor je kop, en dan win je het wel. japanners zijn meestal te fantsoenlijk om echt door te zetten, en het is meestal angst omdat je inderdaad de taal niet spreekt.
pi_114988997
Iemand ooit wel eens in een onsen geweigerd? Vanwege een tattoo bijvoorbeeld?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_114989440
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:44 schreef Strolie75 het volgende:
Iemand ooit wel eens in een onsen geweigerd? Vanwege een tattoo bijvoorbeeld?
wel eens bij een spa/capsulehotel, dat ze heel moeilijk en onbeschoft deden. maar uiteindelijk niet geweigerd.
vriend van mij is wel eens geweigerd in een onsen, omdat ie tatoos had.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 12:06:01 #254
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_115089970
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:44 schreef Strolie75 het volgende:
Iemand ooit wel eens in een onsen geweigerd? Vanwege een tattoo bijvoorbeeld?
Vrienden van mij wel :)
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_115128473
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:57 schreef okiokinl het volgende:

[..]

wel eens bij een spa/capsulehotel, dat ze heel moeilijk en onbeschoft deden. maar uiteindelijk niet geweigerd.
vriend van mij is wel eens geweigerd in een onsen, omdat ie tatoos had.
Ik zag ook toch best veel Japanners met Tattoos en nee, niet van die Yakuza gevallen :P Gewoon kleintjes op een arm of schouder zoals je die in NL ook ziet.
pi_115133590
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 09:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik zag ook toch best veel Japanners met Tattoos en nee, niet van die Yakuza gevallen :P Gewoon kleintjes op een arm of schouder zoals je die in NL ook ziet.
ja ik heb ook gewoon getatoode jappanners gezien in spa's en onsens.. ligt aan de eigenaar misschien, of hoeveel problemen hij heeft gehad met yakuza, lol.
pi_115134195
Er zijn genoeg onsen waar je gewoon heen kunt met tattoos. Ik heb ook al een paar keer zo'n yakuza type gezien in een onsen.
pi_115138345
Het is hier trouwens gezellig en ontzettend warm. Vandaag lekker niks gedaan, want ik zit hier toch voor een jaar :)
pi_115263934
Pff morgen richting Japan! Nouja onze heenreis duurt 25 uur (11u wachten op heathrow, scheelde 120 p.p.) en dan vrijdagnacht in japan aankomen :D

Ben al heel de dag aan de dunne, omdat ik zo gigantisch nerveus ben. Er gaat echt een droom uitkomen voor mij ^^
pi_115277172
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:31 schreef totalvamp het volgende:
Pff morgen richting Japan! Nouja onze heenreis duurt 25 uur (11u wachten op heathrow, scheelde 120 p.p.) en dan vrijdagnacht in japan aankomen :D

Ben al heel de dag aan de dunne, omdat ik zo gigantisch nerveus ben. Er gaat echt een droom uitkomen voor mij ^^
Je blijft toch niet 11 uur op het vliegveld?? Ik zou ergens Nederlandse sporters gaan aanmoedigen als ik jou was. Veel plezier in Japan in ieder geval.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 06:00:47 #261
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_115277240
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:31 schreef totalvamp het volgende:
Pff morgen richting Japan! Nouja onze heenreis duurt 25 uur (11u wachten op heathrow, scheelde 120 p.p.) en dan vrijdagnacht in japan aankomen :D

Ben al heel de dag aan de dunne, omdat ik zo gigantisch nerveus ben. Er gaat echt een droom uitkomen voor mij ^^
Wat dacht je van een halve dag Londen gek :D
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 06:01:16 #262
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_115277243
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 15:05 schreef happynjitram het volgende:
Het is hier trouwens gezellig en ontzettend warm. Vandaag lekker niks gedaan, want ik zit hier toch voor een jaar :)
Student?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_115277424
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:31 schreef totalvamp het volgende:
Pff morgen richting Japan! Nouja onze heenreis duurt 25 uur (11u wachten op heathrow, scheelde 120 p.p.) en dan vrijdagnacht in japan aankomen :D

Ben al heel de dag aan de dunne, omdat ik zo gigantisch nerveus ben. Er gaat echt een droom uitkomen voor mij ^^
Ik ben jaloers :( heel veel plezier!
pi_115282364
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 05:43 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Je blijft toch niet 11 uur op het vliegveld?? Ik zou ergens Nederlandse sporters gaan aanmoedigen als ik jou was. Veel plezier in Japan in ieder geval.
probleem is dat we daar 21:45 aankomen en de volgende ochtend weer weg moeten. Geen tijd dus om dat te doen.
pi_115282464
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:39 schreef totalvamp het volgende:

[..]

probleem is dat we daar 21:45 aankomen en de volgende ochtend weer weg moeten. Geen tijd dus om dat te doen.
Of juist wel >:)

Lekker hotelletje pakken. Niks mis mee.
pi_115282547
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Of juist wel >:)

Lekker hotelletje pakken. Niks mis mee.
no Thanks :P We moeten van vliegveld naar vliegveld reizen met de bus. En een hotel is nu onbetaalbaar.
pi_115282636
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:44 schreef totalvamp het volgende:

[..]

no Thanks :P We moeten van vliegveld naar vliegveld reizen met de bus. En een hotel is nu onbetaalbaar.
De goedkoopste op booking 56 ¤ , op 2 km van heathrow :?

Dat zijn 2 biertjes in Tokyo ;) Zou ik toch serieus overwegen als je je vakantie een beetje relaxed wil beginnen..
pi_115282668
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

De goedkoopste op booking 56 ¤ , op 2 km van heathrow :?

Dat zijn 2 biertjes in Tokyo ;) Zou ik toch serieus overwegen als je je vakantie een beetje relaxed wil beginnen..
Zo duur is bier in Tokyo nou ook weer niet hoor...
pi_115282712
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:47 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Zo duur is bier in Tokyo nou ook weer niet hoor...
Zie de knipoog ;)

Wel prijzig though :'(

Edit: de Lonely Planet heeft het wel over 100 $ biertjes btw, maar gelukkig niet tegen gekomen. Met die seat fee's wel af en toe vrij prijzig om nog ff een biertje na het eten te pakken..
pi_115283046
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

De goedkoopste op booking 56 ¤ , op 2 km van heathrow :?

Dat zijn 2 biertjes in Tokyo ;) Zou ik toch serieus overwegen als je je vakantie een beetje relaxed wil beginnen..
is toch weer 56 euro minder uit te geven in japan :)
en dan moet je toch eerst bij het hotel zien te komen etc...

we komen 21:45 aan op gatwick en moeten 9:00 weer weg met het vliegtuig. Slapen wel gewoon op het vliegveld :)

Edit:
Oh en bier(beeru) drinken we niet :P

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2012 11:59:20 ]
pi_115283188
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:58 schreef totalvamp het volgende:

[..]

is toch weer 56 euro minder uit te geven in japan :)
en dan moet je toch eerst bij het hotel zien te komen etc...

we komen 21:45 aan op gatwick en moeten 9:00 weer weg met het vliegtuig. Slapen wel gewoon op het vliegveld :)

Edit:
Oh en bier(beeru) drinken we niet :P
Gratis Shuttle ;) Wel eens eerder op een vliegveld geslapen? Succes iig :)

Wat vonden/vinden jullie van de biertuinen trouwens? Op zich wel grappig, het all you can eat/drink concept en tevens leuk om de groepen dronken collega's te zien, maar ondanks dat het lange tafels waren toch best moeilijk om contact te maken. Dat ging in de gemiddelde sushi bar makkelijker. Ook het allerslechtste eten wat we in Japan gehad hebben, al was dat nog ruim boven de Nederlandse standaard :P
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:23:54 #272
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_115291054
Ik en mijn stagaire hebben onze foto's van de eerste 4 dagen uitgesorteerd nog een pak te gaan :) het was toch echt wel de moeite... alleen al voor het eten zou ik direct terug willen ...

maar omdat ik geen 5 keer per jaar kan gaan ... heb ik me voorgenomen zelf eens te proberen wat Japanse dingen te maken thuis ;) resultaten volgen ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_115371640
Hoi allen, de afgelopen dagen heb ik bijna alles gelezen wat hier is gepost over Japan (teruggaand t/m #6). Waarom? Ik kreeg een leuke aanbieding van de KLM 2 weken terug en aangezien Tokyo bovenaan mijn lijstje staat van nog te bezoeken plekken op deze aardbol heb ik gewoon geboekt, alleen!

Helaas had ik nog maar 7 vakantiedagen over voor dit jaar en wordt het een reis van 11 dagen (9 dagen zonder reizen). Aangezien het mijn eerste keer is lijkt het mij al genoeg om alleen Tokyo te verkennen. Ik ben eind 20 en vindt het leuk om ook 's avonds ongedompeld te worden in alles wat Tokyo te bieden heeft. Daarom heb ik een hotel geboekt in Shibuya zodat ik midden in het 'centrum' zit (wat ik zo'n beetje heb gelezen).

Als ik daar ben is ook de Tokyo Gameshow en ik kan via mijn werk toegang regelen voor de businessdagen. Dat is 1 dag, verder staat alles nog open. Heeft iemand tips, wat moet ik echt gaan zien de eerste keer in Tokyo? Mijn interesses liggen met name in de 'gekke' jeugd/pop cultuur die er is en hoe het harde werken overdag over gaat in entertainment in de avonduren.

Leuk om alle ervaringen van iedereen gelezen te hebben.....heel stiekem ben ik wel bang voor een Japan-verslaving die ik eventueel ga oplopen ;)
pi_115371717
Tokyo Game Show O+ Altijd leuk O+ En die Capcom-parties _O_
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_115371749
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 06:01 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Student?
Ja, Sophia university :)
pi_115371925
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:07 schreef TipJ het volgende:
Hoi allen, de afgelopen dagen heb ik bijna alles gelezen wat hier is gepost over Japan (teruggaand t/m #6). Waarom? Ik kreeg een leuke aanbieding van de KLM 2 weken terug en aangezien Tokyo bovenaan mijn lijstje staat van nog te bezoeken plekken op deze aardbol heb ik gewoon geboekt, alleen!

Helaas had ik nog maar 7 vakantiedagen over voor dit jaar en wordt het een reis van 11 dagen (9 dagen zonder reizen). Aangezien het mijn eerste keer is lijkt het mij al genoeg om alleen Tokyo te verkennen. Ik ben eind 20 en vindt het leuk om ook 's avonds ongedompeld te worden in alles wat Tokyo te bieden heeft. Daarom heb ik een hotel geboekt in Shibuya zodat ik midden in het 'centrum' zit (wat ik zo'n beetje heb gelezen).

Als ik daar ben is ook de Tokyo Gameshow en ik kan via mijn werk toegang regelen voor de businessdagen. Dat is 1 dag, verder staat alles nog open. Heeft iemand tips, wat moet ik echt gaan zien de eerste keer in Tokyo? Mijn interesses liggen met name in de 'gekke' jeugd/pop cultuur die er is en hoe het harde werken overdag over gaat in entertainment in de avonduren.

Leuk om alle ervaringen van iedereen gelezen te hebben.....heel stiekem ben ik wel bang voor een Japan-verslaving die ik eventueel ga oplopen ;)
Yoyogi Park op zondag *O*

Die straten in Harajuku vielen mij een beetje tegen. Weinig bijzondere mensen, voor Tokio begrippen veel toeristen. Negers die je lastig vielen om een suf winkeltje in te gaan :? Vond het niet bijzonder.

Dan vond ik de 109 winkel in shibuya een stuk leuker _O- Meisjes die voor de winkels met zo'n rare neusstem keihard door een pion aan het schreeuwen zijn om je binnen te krijgen :') Vreemde kleding. Aparte mensen. Leuk :)

We zijn goedkope tickets aan het zoeken voor 2 weken rond kerst :@
pi_115372065
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:11 schreef Pheno het volgende:
Tokyo Game Show O+ Altijd leuk O+ En die Capcom-parties _O_
Wat is er zo leuk aan de Capcom parties? Zijn die open als je op de beurs komt of moet ik daarvoor even contact opnemen met Capcom (ik heb 'Capcom contactpersonen' in NL)?

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Yoyogi Park op zondag *O*

Die straten in Harajuku vielen mij een beetje tegen. Weinig bijzondere mensen, voor Tokio begrippen veel toeristen. Negers die je lastig vielen om een suf winkeltje in te gaan :? Vond het niet bijzonder.

Dan vond ik de 109 winkel in shibuya een stuk leuker _O- Meisjes die voor de winkels met zo'n rare neusstem keihard door een pion aan het schreeuwen zijn om je binnen te krijgen :') Vreemde kleding. Aparte mensen. Leuk :)

We zijn goedkope tickets aan het zoeken voor 2 weken rond kerst :@
Thanks, Yoyogi park staat inderdaad ook op mijn lijstje voor de zondag. Winkeltjes met 'niet-Japanse proppers' vertrouw ik al niet. 109 heb ik toegevoegd, leuk! Nog aanraders om te gaan stappen 's avonds? Club of beter naar een (karaoke)bar?
pi_115372183
Geen idee of die parties nog zo leuk zijn, want Inafune is niet meer bij Capcom :N Viorig jaar was ik er zelf niet, omdat het qua Europese markt niet zo heel interessant is. Maar er rondkijken is wel leuk, om te zien hoe Japanners zich gedragen op zo'n beurs. Heel anders dan de E3 en gamescom. Gamescom is gewoon tyfusdruk (daarom ben ik alleen in hal 4 en 5) en TGS is tyfusdruk, maar dan wel leuk :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_115372326
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:25 schreef TipJ het volgende:

[..]

Wat is er zo leuk aan de Capcom parties? Zijn die open als je op de beurs komt of moet ik daarvoor even contact opnemen met Capcom (ik heb 'Capcom contactpersonen' in NL)?

[..]

Thanks, Yoyogi park staat inderdaad ook op mijn lijstje voor de zondag. Winkeltjes met 'niet-Japanse proppers' vertrouw ik al niet. 109 heb ik toegevoegd, leuk! Nog aanraders om te gaan stappen 's avonds? Club of beter naar een (karaoke)bar?
Karaoke bars zijn wij niet tegen gekomen. Alleen maar tenten waar je met je vriendengroep een kamer huurt met karaoke apparaat en evt mini bar. In je 1tje lijkt me dat niet heel spannend ;)

Ik vond het sowieso best moeilijk om een leuk cafe te vinden. Vaak zijn deze op een bovenverdieping ofzo. Je kan niet zo als in Nederland ff naar binnen gluren of het wat is. Volgende keer ga ik vooraf wat beter uitzoeken wat leuk is en wat niet :)
pi_115372481
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:29 schreef Pheno het volgende:
Geen idee of die parties nog zo leuk zijn, want Inafune is niet meer bij Capcom :N Viorig jaar was ik er zelf niet, omdat het qua Europese markt niet zo heel interessant is. Maar er rondkijken is wel leuk, om te zien hoe Japanners zich gedragen op zo'n beurs. Heel anders dan de E3 en gamescom. Gamescom is gewoon tyfusdruk (daarom ben ik alleen in hal 4 en 5) en TGS is tyfusdruk, maar dan wel leuk :D
Ja, pfff.....de Gamescom was vorig jaar echt te druk, niet leuk meer! Daarom ga ik volgende week ook alleen op de businessdag. De TGS schijnt de afgelopen jaren ook wat afgenomen te zijn in omvang. Voor mij is het een mooie mogelijkheid om er een keer bij geweest te zijn, mensen kijken....'gekke' games spotten. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Karaoke bars zijn wij niet tegen gekomen. Alleen maar tenten waar je met je vriendengroep een kamer huurt met karaoke apparaat en evt mini bar. In je 1tje lijkt me dat niet heel spannend ;)

Ik vond het sowieso best moeilijk om een leuk cafe te vinden. Vaak zijn deze op een bovenverdieping ofzo. Je kan niet zo als in Nederland ff naar binnen gluren of het wat is. Volgende keer ga ik vooraf wat beter uitzoeken wat leuk is en wat niet :)
Hmmm ok, ik ga me dan ook nog even goed voorbereiden. Het lijkt me juist leuk om wat locals te ontmoeten en wellicht daar een avond mee op te trekken. Andere tips om eventueel mensen te ontmoeten?
pi_115372554
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:39 schreef TipJ het volgende:

[..]

Ja, pfff.....de Gamescom was vorig jaar echt te druk, niet leuk meer! Daarom ga ik volgende week ook alleen op de businessdag. De TGS schijnt de afgelopen jaren ook wat afgenomen te zijn in omvang. Voor mij is het een mooie mogelijkheid om er een keer bij geweest te zijn, mensen kijken....'gekke' games spotten. :)

[..]

[..]

Hmmm ok, ik ga me dan ook nog even goed voorbereiden. Het lijkt me juist leuk om wat locals te ontmoeten en wellicht daar een avond mee op te trekken. Andere tips om eventueel mensen te ontmoeten?
Tijdens het eten! Wij zijn vrijwel nooit aan een apart tafeltje gaan zitten. Gewoon lekker aan de bar. Als ik dan in m'n steenkolen japans iets tegen de kok zei zaten de de Japanners aan de bar: :') _O- te doen, maar leverde dan wel vrijwel altijd leuke gesprekken en contacten op :Y
pi_115372581
Wat was de KLM aanbieding btw? :P
pi_115372625
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Tijdens het eten! Wij zijn vrijwel nooit aan een apart tafeltje gaan zitten. Gewoon lekker aan de bar. Als ik dan in m'n steenkolen japans iets tegen de kok zei zaten de de Japanners aan de bar: :') _O- te doen, maar leverde dan wel vrijwel altijd leuke gesprekken en contacten op :Y
Goede tip, dat ga ik dan ook maar doen. Als mensen om je lachen dan leg je makkelijker contact idd :)


quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat was de KLM aanbieding btw? :P
¤ 799,-, via Parijs, heen met JAL (om alvast in de stemming te raken) en terug met Air France (A380 :) ) Niet via de Werelddeals, dat is pas eind september geloof ik. Mocht ik tegen die tijd de Japan-fever hebben gekregen, boek ik gelijk weer voor volgend jaar :)
pi_115372631
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat was de KLM aanbieding btw? :P
De standaard wereldweken neem ik aan?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_115372665
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:39 schreef TipJ het volgende:
Ja, pfff.....de Gamescom was vorig jaar echt te druk, niet leuk meer! Daarom ga ik volgende week ook alleen op de businessdag. De TGS schijnt de afgelopen jaren ook wat afgenomen te zijn in omvang. Voor mij is het een mooie mogelijkheid om er een keer bij geweest te zijn, mensen kijken....'gekke' games spotten. :)
Ik kom niet snel in de publieke gedeeltes nee, maar TGS is dat juist d emoeite waard (er is ook geen pershal). Een businessdag op TGS is nog steeds achterlijk druk overigens.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_115372714
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:46 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik kom niet snel in de publieke gedeeltes nee, maar TGS is dat juist d emoeite waard (er is ook geen pershal). Een businessdag op TGS is nog steeds achterlijk druk overigens.
Ik twijfel nog of ik op de dag van aankomst (vrijdag) naar de businessdag ga of op zaterdag naar de consumentendag. Alleen hoop ik wellicht wat contact te kunnen leggen met mensen uit de industrie, wie weet wat daar uit kan rollen (baan? ;) ).
pi_115372758
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:44 schreef TipJ het volgende:

[..]

Goede tip, dat ga ik dan ook maar goed. Als mensen om je lachen dan leg je makkelijker contact idd :)

[..]

¤ 799,-, via Parijs, heen met JAL (om alvast in de stemming te raken) en terug met Air France (A380 :) ) Niet via de Werelddeals, dat is pas eind september geloof ik. Mocht ik tegen die tijd de Japan-fever hebben gekregen, boek ik gelijk weer voor volgend jaar :)
Even onthouden van die werelddeals inderdaad. Kijken of er dan iets bijzit voor ons. Wel jammer via Parijs maar tof met de 380 ^O^

Mooiste was met een Japanner die echt 0 engels sprak en op ons " Oranda " een windmolen ging uitbeelden. Maar het leek serieus of hij zat te blowen :') Wij met zuur gezicht Yes, Yes, Cannabis. Maar daar reageerde hij weer een beetje raar op _O-

We snapten pas uur later dat het een windmolen was :P
pi_115372991
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Even onthouden van die werelddeals inderdaad. Kijken of er dan iets bijzit voor ons. Wel jammer via Parijs maar tof met de 380 ^O^

Mooiste was met een Japanner die echt 0 engels sprak en op ons " Oranda " een windmolen ging uitbeelden. Maar het leek serieus of hij zat te blowen :') Wij met zuur gezicht Yes, Yes, Cannabis. Maar daar reageerde hij weer een beetje raar op _O-

We snapten pas uur later dat het een windmolen was :P
Haha.....en daarom wil ik graag naar Tokyo, weer een beetje die cultuur shock, met handen en voeten werken om iets uit te leggen om vervolgens elkaar nog niet te begrijpen :D
pi_115373044
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:48 schreef TipJ het volgende:

[..]

Ik twijfel nog of ik op de dag van aankomst (vrijdag) naar de businessdag ga of op zaterdag naar de consumentendag. Alleen hoop ik wellicht wat contact te kunnen leggen met mensen uit de industrie, wie weet wat daar uit kan rollen (baan? ;) ).
Je moet native Engels spreken. Dus dat zal lastig gaan.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_115373089
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:59 schreef TipJ het volgende:

[..]

Haha.....en daarom wil ik graag naar Tokyo, weer een beetje die cultuur shock, met handen en voeten werken om iets uit te leggen om vervolgens elkaar nog niet te begrijpen :D
Tokyo spreken heel veel mensen wel Engels. En ze weten ook bijna allemaal wel iets van Nederland. Meeste gehoord:

- Geesink (lastig te begrijpen door uitspraak, maar meestal doen ze er een judoworp bij)
- Voetbal, Oranje, Clockwork Orange etc
- Geschiedenis omtrent handelspost. Veelal iets over de medici die toen meekwamen met de Hollanders

Wel leuk. De gemiddelde Italiaan weet minder over NL :)
pi_115373190
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:01 schreef Pheno het volgende:

[..]

Je moet native Engels spreken. Dus dat zal lastig gaan.
Ik heb in de US gestudeerd, werk al een hele tijd in de gamesindustrie, werk op vrijwilligersbasis voor de Amerikaanse uitgever van een van de meest gespeelde online PC-games. Wellicht kan ik daarmee ergens een voet mee tussen de deur krijgen, niet geschoten is altijd. Het is alleen niet het doel van mijn trip uiteraard :)
pi_115373199
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:07 schreef TipJ het volgende:
Hoi allen, de afgelopen dagen heb ik bijna alles gelezen wat hier is gepost over Japan (teruggaand t/m #6). Waarom? Ik kreeg een leuke aanbieding van de KLM 2 weken terug en aangezien Tokyo bovenaan mijn lijstje staat van nog te bezoeken plekken op deze aardbol heb ik gewoon geboekt, alleen!

Helaas had ik nog maar 7 vakantiedagen over voor dit jaar en wordt het een reis van 11 dagen (9 dagen zonder reizen). Aangezien het mijn eerste keer is lijkt het mij al genoeg om alleen Tokyo te verkennen. Ik ben eind 20 en vindt het leuk om ook 's avonds ongedompeld te worden in alles wat Tokyo te bieden heeft. Daarom heb ik een hotel geboekt in Shibuya zodat ik midden in het 'centrum' zit (wat ik zo'n beetje heb gelezen).

Als ik daar ben is ook de Tokyo Gameshow en ik kan via mijn werk toegang regelen voor de businessdagen. Dat is 1 dag, verder staat alles nog open. Heeft iemand tips, wat moet ik echt gaan zien de eerste keer in Tokyo? Mijn interesses liggen met name in de 'gekke' jeugd/pop cultuur die er is en hoe het harde werken overdag over gaat in entertainment in de avonduren.

Leuk om alle ervaringen van iedereen gelezen te hebben.....heel stiekem ben ik wel bang voor een Japan-verslaving die ik eventueel ga oplopen ;)
de standaard karaoke bar zit meer in de wijken, buurtcafetjes.
als je alles gelezen hebt, ik heb al een paar keer clubguides geschreven hier, voor shibuya. maar even kort: ga naar:
club atom (house techno hiphop/urban) ga hierheen voor rare jongeren.
club womb (trance club tecno, internationale djs)
club vuenos (hiphop/urban, mijn favoriet)
verder zijn de indrink/sta barretjes in shibuya leuk, voordat de clubs opengaan. vrijdag is de beste stapavond.
loop ook een keer een groot internet cafe binnen, huur een cubical daar. is gewoon leuk om te zien, die cafes. gratis drinken en eten, alle wanden vol met mangas..
wandel ook van shibuya naar harajuku, half uurtje. ga in harajuku van de hooftpaden af, de wijk in voor excusieve boutiques met aparte architectuur, allemaal heel luxe. negeer de afrikanen gewoon.
zondag yojogi park is inderdaad een must, maar akihabara op zondag is bijna net zo leuk.
in shibuya beetje rondhangen bij het beeld van het hondje of ergens anders rond het drukste kruispunt ter wereld, als het gaat schemeren, om mensen te kijken, of in harajuku op het kruispunt waar de gap zit (daar lopen veel absurd uitgedoste modepopjes, man/vrouw te paraderen in de hoop dat ze door straat fotograven worden ontdekt, die voor hippe modeblaadjes werken. dat is een hele cultuur, kom je in zon blaadje, dan stijgt je aanzien en mag je omgaan met de elite van hippe jongeren. ze hangen allemaal rond in de hipste kledingzaakjes in de achteraf straatjes)
ga in shibuya ook even naar mandarake, gigantische manga/manga culture store, in een kelder
http://www.mandarake.co.jp/en/shop/sby.html

verder zou ikzeker een keer naar ueno gaan, kan je lekker eten langs het spoor en het park is geweldig, met musea, een dierentuin en 3 tempels.
en ga naar odaiba.
pi_115373243
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:08 schreef TipJ het volgende:

[..]

Ik heb in de US gestudeerd, werk al een hele tijd in de gamesindustrie, werk op vrijwilligersbasis voor de Amerikaanse uitgever van een van de meest gespeelde online PC-games. Wellicht kan ik daar ergens een voet mee tussen de deur krijgen, niet geschoten is altijd. Het is alleen niet het doel van mijn trip uiteraard :)
Ik zie je niet in mijn mailinglijst :N

Maar het gaat lastig worden, ze zijn er vrij streng en Japans is toch wel een vereiste om in een typisch bedrijf als Capcom of Square te gaan werken.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_115373297
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:08 schreef okiokinl het volgende:

[..]

de standaard karaoke bar zit meer in de wijken, buurtcafetjes.
als je alles gelezen hebt, ik heb al een paar keer clubguides geschreven hier, voor shibuya. maar even kort: ga naar:
club atom (house techno hiphop/urban) ga hierheen voor rare jongeren.
club womb (trance club tecno, internationale djs)
club vuenos (hiphop/urban, mijn favoriet)
verder zijn de indrink/sta barretjes in shibuya leuk, voordat de clubs opengaan. vrijdag is de beste stapavond.
loop ook een keer een groot internet cafe binnen, huur een cubical daar. is gewoon leuk om te zien, die cafes. gratis drinken en eten, alle wanden vol met mangas..
wandel ook van shibuya naar harajuku, half uurtje. ga in harajuku van de hooftpaden af, de wijk in voor excusieve boutiques met aparte architectuur, allemaal heel luxe. negeer de afrikanen gewoon.
zondag yojogi park is inderdaad een must, maar akihabara op zondag is bijna net zo leuk.
in shibuya beetje rondhangen bij het beeld van het hondje of ergens anders rond het drukste kruispunt ter wereld, als het gaat schemeren, om mensen te kijken, of in harajuku op het kruispunt waar de gap zit (daar lopen veel absurd uitgedoste modepopjes, man/vrouw te paraderen in de hoop dat ze door straat fotograven worden ontdekt, die voor hippe modeblaadjes werken. dat is een hele cultuur, kom je in zon blaadje, dan stijgt je aanzien en mag je omgaan met de elite van hippe jongeren. ze hangen allemaal rond in de hipste kledingzaakjes in de achteraf straatjes)
ga in shibuya ook even naar mandarake, gigantische manga/manga culture store, in een kelder
http://www.mandarake.co.jp/en/shop/sby.html

verder zou ikzeker een keer naar ueno gaan, kan je lekker eten langs het spoor en het park is geweldig, met musea, een dierentuin en 3 tempels.
en ga naar odaiba.
'Copy-paste-email naar mijzelf'....bedankt voor deze leuke tips! Draait alles om de zondag of is het doordeweeks ook leuk op deze plaatsen?

quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:10 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik zie je niet in mijn mailinglijst :N

Maar het gaat lastig worden, ze zijn er vrij streng en Japans is toch wel een vereiste om in een typisch bedrijf als Capcom of Square te gaan werken.
Over welke mailinglijst gaat dit?

Je maakt het nu wel erg concreet, nogmaals het is niet het doel van mijn reis. Het is wel iets waar ik voor open sta. Op het gebied van gaming zijn er meer ontwikkelingen naast werken bij gevestigde uitgevers.
pi_115373328
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:10 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik zie je niet in mijn mailinglijst :N

Maar het gaat lastig worden, ze zijn er vrij streng en Japans is toch wel een vereiste om in een typisch bedrijf als Capcom of Square te gaan werken.
In je vorige post schreef je native Engels, maar je bedoelt blijkbaar Japans??
pi_115373366
Mooie post van okiokinl. Helemaal mee eens en meeste gelukkig ook gedaan :) Alleen Harajuku vond ik dus tegenvallen, maar misschien was mijn verwachting te hoog :P

Het park bij het Ghibli musuem vond ik ook leuk. Ook een kleine dierentuin daar, maar niet in geweest.
pi_115373373
Odaiba is tof, Ueno is tof, misschien een dagtrip naar Nikko?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_115373394
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:13 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

In je vorige post schreef je native Engels, maar je bedoelt blijkbaar Japans??
Oh, crap
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_115373501
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:15 schreef Pheno het volgende:
Odaiba is tof, Ueno is tof, misschien een dagtrip naar Nikko?
Of bij mooi weer Kamakura. Leuk om na een dagje tempels kijken nog ff wat van het strand mee te pakken :)
pi_115373606
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Of bij mooi weer Kamakura. Leuk om na een dagje tempels kijken nog ff wat van het strand mee te pakken :)
En Disney *O* Hoe Japanners dat beleven is ook leuk om te zien. Dezelfde trein als naar de TGS en niet te missen ( dat deuntje op het station O+ ).
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_115373697
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:25 schreef Pheno het volgende:

[..]

En Disney *O* Hoe Japanners dat beleven is ook leuk om te zien. Dezelfde trein als naar de TGS en niet te missen ( dat deuntje op het station O+ ).
Ik wil alleen al terug om gewoon weer even een rondje met de Yamanote lijn te maken :'( Al die perron geluiden enzo O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')