Eens. Wij hebben voor 90% gebruik gemaakt van de jr lijnen. Zeker als je bij shinjuku zit, daar is t toch ff zoeken naar de metro en wat verder lopen. Maar dat kan ook zijn omdat ik na 7 dagen het station nog niet snaptequote:Op woensdag 18 juli 2012 10:29 schreef Strolie75 het volgende:
Mmm, ik zou het niet doen. Ik merk dat ik in de praktijk toch vooral gebruik maak van JR trains in Tokyo. Ik zou gewoon even slikken en 5000/10.000 yen op je Suica zetten. Ben je daarna van het gedoe af.
Ok, hier heb ik wat aan. Thanks! 2 miljoen mensen maken per dag gebruik van dat station; ik ga zo hard verdwalenquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Eens. Wij hebben voor 90% gebruik gemaakt van de jr lijnen. Zeker als je bij shinjuku zit, daar is t toch ff zoeken naar de metro en wat verder lopen. Maar dat kan ook zijn omdat ik na 7 dagen het station nog niet snapte![]()
Wij gebruikten ongeveer 800 yen per dag.
Gewoon de bewegwijzering volgen. Die is in Japan over het algemeen altijd correct en volledig, desnoods door tijdelijk papiertjes op te plakken.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:09 schreef travelman het volgende:
[..]
Ok, hier heb ik wat aan. Thanks! 2 miljoen mensen maken per dag gebruik van dat station; ik ga zo hard verdwalen
Dat ligt meer aan jezelfquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Eens. Wij hebben voor 90% gebruik gemaakt van de jr lijnen. Zeker als je bij shinjuku zit, daar is t toch ff zoeken naar de metro en wat verder lopen. Maar dat kan ook zijn omdat ik na 7 dagen het station nog niet snapte![]()
Dat sluit ik niet uit iddquote:Op woensdag 18 juli 2012 13:32 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan jezelfWe pakken daar alles, metro, JR, wat handig uitkomt
En Shinjuku vind ik nog best overzihctelijk, wel druk, maar Tokyo vind ik vele malen irritanter. Zeker als je de trein naar Disney of naar Chiba voor de Tokio Game Show moet pakken
Shibuya moeilijk? Je gaat de trap op/af en je komt bij metro/square?quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:18 schreef speknek het volgende:
Haha daar heb ik ook wel eens een kwartier door het winkelcentrum gedraald op zoek naar de uitgang, dan moet je eerst naar de zesde verdieping, dan een stuk oversteken en weer met een andere lift terug, om vervolgens de trap te nemen.
Op zich is de reguliere uitgang wel makkelijk te vinden, maar je wil natuurlijk bij het kruispunt uitkomen, en na zeker twintig keer in Shibuya geweest te zijn was dat nog steeds lastig.
Nee dan kom je bij een zij-kruispunt en moet je nog vijf minuten lopen naar het grote kruispunt dacht ik.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:52 schreef koffiegast het volgende:
Shibuya moeilijk? Je gaat de trap op/af en je komt bij metro/square?
Als je vanuit shinjuku komt (dus naar zuiden) gaat naar shibuya, dan loop je zo door naar de uitgang (lang perron) en beneden ben je direct bij de uitgang die naast het standbeeld staat? Dit is wat ik elke keer deed. Shinjuku daarintegen... zoveel wegen!quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee dan kom je bij een zij-kruispunt en moet je nog vijf minuten lopen naar het grote kruispunt dacht ik.
You have been bitten by the virus. Ik weet het, nu ga je vaker duikenquote:Op woensdag 18 juli 2012 14:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vandaag voor het eerst in m'n leven gaan duiken. Gaaf!
Ik ben twee keer met BA geweest. Heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik had niets te klagen in ieder geval.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:09 schreef matthijst het volgende:
Iemand al eens met British Airways naar Japan gevlogen?
Ga liever rechtstreeks met KLM, maar damn, wat zijn die tickets duur!
20 minuten van welk centrum?quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:24 schreef totalvamp het volgende:
Vandaag de knoop doorgehakt en een vakantie voor 2 naar Tokyo geboekt! We zitten op 20min van het centrum af (met metro).
11 dagen overnachten voor maar 930 euro p.p.
Ik kan echt niet wachten tot volgende maand, Japan staat namelijk als hoogste op mijn dingen te doen lijst
op google maps: Shiodome City Center, Minato, Tokyo, Japanquote:
ah.. nou dat is eigenlijk gewoon in het centrum, hoogstens kwartiertje lopen van ginza. toffe plek. en vlak naats shinbashi station, wat ik persoonlijk ook een heel leuk plekje vond. recht tegenover het station moet je maar eens dat witte geschubde winkelcentrum inlopen, per verdieping wordt het ouderwetser, en vreemder. go-cafes, ietwat twijfelachtige massage shops, de helft staat leeg... bediende ooit alle zakenmannetjes uit die buurt, maar de jonge generatie heeft allang nieuwe plekken gevonden, alleen de oude generatie komt daar nog.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:33 schreef totalvamp het volgende:
[..]
op google maps: Shiodome City Center, Minato, Tokyo, Japan
van shibuja ong 45min
https://maps.google.nl/ma(...)tictransit:4&start=0
Dat is niet waar het hotel is. Volgens het kaartje zitten ze in Asakusa. De verwarring is de gedachte dat Shiodome city center hetzelfde is als Tokyo city center. Maar goed het maakt niet zoveel uit. Je komt overal wel met het openbaar vervoer.quote:Op donderdag 19 juli 2012 23:29 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ah.. nou dat is eigenlijk gewoon in het centrum, hoogstens kwartiertje lopen van ginza. toffe plek. en vlak naats shinbashi station, wat ik persoonlijk ook een heel leuk plekje vond. recht tegenover het station moet je maar eens dat witte geschubde winkelcentrum inlopen, per verdieping wordt het ouderwetser, en vreemder. go-cafes, ietwat twijfelachtige massage shops, de helft staat leeg... bediende ooit alle zakenmannetjes uit die buurt, maar de jonge generatie heeft allang nieuwe plekken gevonden, alleen de oude generatie komt daar nog.
nou ja zo bijzonder is het niet maar daar kick ik dan weer op, zoiets..
op shinbashi station pak je ook het onbemande treintje naar odaiba, over de rainbow bridge.
oh ik keek naar die b, maar a is het hostel... ja dat is iets verder.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 02:13 schreef captaintokyo het volgende:
[..]
Dat is niet waar het hotel is. Volgens het kaartje zitten ze in Asakusa. De verwarring is de gedachte dat Shiodome city center hetzelfde is als Tokyo city center. Maar goed het maakt niet zoveel uit. Je komt overal wel met het openbaar vervoer.
Hoe is de temperatuur in Tokyo?quote:
Ik vond Osaka echtquote:Op zaterdag 21 juli 2012 06:35 schreef star_gazer het volgende:
Shinjuku station is echt ziek
Ben nu in Osaka; veel te doen (mensen kijken op die brug in Dotonbori is leuk), een bruisend nachtleven en een mooi kasteel, maar allejezus wat een lelijke stad
Loop omhoog naar Kiyomizudera .quote:Op zondag 22 juli 2012 16:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Toen nog ff naar Gion gegaan om een drankje te doen, dachten we, maar ook daar helemaal niemand op straat. Was wel erg mooi, misschien van de week iets vroeger op de avond nog heen.
Kyoto doe je voor de tempels (en met een beetje mazzel een geisha). Kinkaku-ji, kyomizu-dera, ryoan-ji en die ene met die 1001 Boeddha beelden (naam vergeten) zijn echt de moeite waard. Als je uitgetempeld bent kun je met de trein naar Osaka om te stappenquote:Op zondag 22 juli 2012 16:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vond Osaka echtWat een toffe stad. Vandaag vanaf Tenno-ji door shinsekai, denden town naar dotombori gelopen. Begonnen laat in de middag dus werd steeds donkerder met steeds meer neon om te eindigen op de dotombori bridge
Heel gaaf.
Nu net aangekomen in Kyoto, lijkt wel uitgestorven hierGingen de metro in, gigantisch station helemaal leeg. Kregen beetje Vanilla sky idee. Dachten dat we de aardbeving waarschuwing gemist hadden ofzo. Toen nog ff naar Gion gegaan om een drankje te doen, dachten we, maar ook daar helemaal niemand op straat. Was wel erg mooi, misschien van de week iets vroeger op de avond nog heen.
Al met al viel het een beetje tegen, maar las al in de lonely planet dat dat meer mensen overkwam. Morgen eens een frisse start maken.
Waarom Roppongi? Shibuya heeft veel toffere clubs en er zijn veel minder buitenlanders.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:55 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Kyoto doe je voor de tempels (en met een beetje mazzel een geisha). Kinkaku-ji, kyomizu-dera, ryoan-ji en die ene met die 1001 Boeddha beelden (naam vergeten) zijn echt de moeite waard. Als je uitgetempeld bent kun je met de trein naar Osaka om te stappen
Ben nu in Tokyo; hostel in Asakusa. Morgen hier in de buurt rondkijken (Senso-ji) en naar Akihabara. Uiteraard ook naar Roppongi op stap, ik vind Jumangi een leuke club! Niet met die negers daar meegaan trouwens; heb veel verhalen gehoord over mensen die gedrogeerd worden en volledig leeggeroofd op straat wakker worden.
Dramatisch OV? Valt toch wel mee? Veel toeristische dingen liggen niet ver van de Keihan-lijn (dacht ik) en anders is er ook een prima netwerk van allerlei stadsbussen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ben ik een cultuurbarbaar als kyoto me best een beetje tegenvalt?Ja, de tempels en tuinen zijn mooi maar na de 8ste heb je dat ook wel gezien. Centrum vind ik kut, er zijn hier teveel toeristen en zodra het mooi wordt stikt het ook gelijk van die toeristenwinkeltjes die rare gebakjes en tofu enzo verkopen
OV is ook dramatisch vergeleken met andere steden.
Ik begrijp het welquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ben ik een cultuurbarbaar als kyoto me best een beetje tegenvalt?Ja, de tempels en tuinen zijn mooi maar na de 8ste heb je dat ook wel gezien. Centrum vind ik kut, er zijn hier teveel toeristen en zodra het mooi wordt stikt het ook gelijk van die toeristenwinkeltjes die rare gebakjes en tofu enzo verkopen
OV is ook dramatisch vergeleken met andere steden.
Nu klinkt t alsof ik hier met een sip gezicht me zit te vervelen en dat is natuurlijk ook niet zovind sommige wijken en tempels echt prachtig.. Kon alleen ook zo genieten door in die andere steden gewoon wat rond te lopen/eten/drinken tussen de gewone Japanners en dat mis ik hier wel een beetje..
Mja, misschien ben ik ook een beetje verwend na Tokyo en Osaka, waar een compleet netwerk van Trein, Metro, Monorail etc. je overal gemakkelijk brengt. Ik vind dat hier toch lastiger, sommige lijnen sluiten dan ook weer niet aan enzo..quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Dramatisch OV? Valt toch wel mee? Veel toeristische dingen liggen niet ver van de Keihan-lijn (dacht ik) en anders is er ook een prima netwerk van allerlei stadsbussen.
In die gevallen is er vaak wel een buslijn. Is ook een leuke ervaring: achteraan instappen, en als je op bestemming bent gooi je bij de chauffeur gepast geld in een machientje dat het automatisch uittelt. En naast de chauffeur hangt dan een geldwisselautomaat voor als je het niet gepast hebt.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mja, misschien ben ik ook een beetje verwend na Tokyo en Osaka, waar een compleet netwerk van Trein, Metro, Monorail etc. je overal gemakkelijk brengt. Ik vind dat hier toch lastiger, sommige lijnen sluiten dan ook weer niet aan enzo..
Kinkakuji is mooi ja.quote:We doen nu alles op de fiets trouwens en dan gaat het wel beter. Morgen nog Gouden tempel, maandelijks markt en nog wat dingen doen. Overmorgen dagtripje met nog onbekende bestemming (Amanohashidate, Kobe, Nara?). Daarna nog 1 dag/avond en nacht in Tokyo en dan alweer naar huis
hebben ze je gevoerd? lol, mij wel..quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:07 schreef star_gazer het volgende:
Hahaha ik ben vandaag naar een Maid cafe geweest. Totaal debiel!! Echt only in Japan
Maid cafe staat ook nog op mijn lijstje, aanraders? Voor shinjuku robot café/club wordt veel reclame gemaakt (google it), ook apart!quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:07 schreef star_gazer het volgende:
Hahaha ik ben vandaag naar een Maid cafe geweest. Totaal debiel!! Echt only in Japan
Odaiba. Daar is ook een leuk kunstmatig strandje waar vandaan je een prachtig uitzicht op de Rainbow Bridge hebt. Desnoods een nacht doorgaan en dan 's ochtends om 5 uur (samen met wat andere Japaners) een duik nemen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vandaag naar Nara geweest, heel mooi! Maffe herten![]()
Afgelopen 2 dagen wel echt kennis gemaakt met de hitte van zomers Japan, ondanks dat we de 2 weken daarvoor constant 30 graden hebben gehad met nog een week een zeer scherpe zon in Okinawa. Gisteren was het 35 graden zonder dat het nog echt zonnig weer was ofzo. Heel heiig, heel vochtig. Paar keer een regenbui die geen enkele verkoeling gaf. Hele dag flink lopen zweten. Vandaag kwam daar de zon dan ook nog bij...![]()
Morgenvroeg de shinkansen naar Tokyo voor de laatste dagIemand nog een toffe tip voor een laatste avond/nacht in Tokyo?
Dat strandje hadden we ook al over nagedacht inderdaad. Maar is daar 's avonds dan nog veel te doen? Vond het vorige keer overdag al een beetje een dode indruk maken..quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:30 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Odaiba. Daar is ook een leuk kunstmatig strandje waar vandaan je een prachtig uitzicht op de Rainbow Bridge hebt. Desnoods een nacht doorgaan en dan 's ochtends om 5 uur (samen met wat andere Japaners) een duik nemen.
Ghibli Museum is een aanrader, al is dat nu waarschijnlijk te laatquote:Op zondag 29 juli 2012 05:19 schreef travelman het volgende:
De laatste dag alweer, zo meteen verhuizen, richting capsulehotel in Shinjuku: http://www.booking.com/ho(...)-mae-capsule.nl.html
Vanmiddag wil ik nog een museum bezoeken en vanavond ben ik bij japanners thuis uitgenodigd, om te komen eten. Mooie afsluiter lijkt mij! Morgenvroeg richting Narita en met Lufthansa, via München, terug naar huis. Wat een heerlijke tijd heb ik hier gehad!
Daarom hebben wij niet gereserveerdquote:Op donderdag 26 juli 2012 15:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ghibli museum wel lastig om te reserveren zeg:( Vond de manier vanuit NL te ingewikkeld, toen in Tokyo geprobeerd via de Lawson maar was vol, nu weer geprobeerd en weer volJammer.
En wij voelden ons nog wel zo bijzonder dat we toch binnen waren gekomen zonder reserveringquote:Op zondag 29 juli 2012 09:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
Daarom hebben wij niet gereserveerdGewoon gegaan, medewerker ging ons ondervragen of we echt fan waren en daarna mochten we naar binnen
De vragen:
- Do you know Ghibli?
- Do you like Ghibli?
Verder zal haar Engels niet zijn gegaan gok ik
The womb is echt leip inderdaadquote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:49 schreef happynjitram het volgende:
[..]
Waarom Roppongi? Shibuya heeft veel toffere clubs en er zijn veel minder buitenlanders.
Die discobal in de womb is echt ziek. Het dak ging er goed af rond een uur of 3 afgelopen vrijdag. Was wel trouwens even 3500 yen om binnen te komenquote:Op maandag 30 juli 2012 04:26 schreef okiokinl het volgende:
womb is leuk, inderdaad. was wel even zoeken, onopvallend deurtje.
ik raad club vuenos aan, moet je alleen wel tegen hiphop en r&b kunnen.. maar die tent ging echt los,
Gaspanic schijnt zo fout te zijn als maar zijn kanquote:Op maandag 30 juli 2012 06:03 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Die discobal in de womb is echt ziek. Het dak ging er goed af rond een uur of 3 afgelopen vrijdag. Was wel trouwens even 3500 yen om binnen te komen
Iemand in Air en/of gaspanic geweest? Heb ik wel verhalen over gehoord, maar geen tijd gehad.
Ben weer thuis in Sydney trouwens. Ook niet verkeerdMis de lieve Japanse mensen wel, maar gelukkig heeft Sydney een redelijke Japanse gemeenschap.
ja gaspanic heeft en slechte naam, maar daarom is het misschien juist leuk..ben er niet geweest.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:23 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
Gaspanic schijnt zo fout te zijn als maar zijn kan
en ga zelf de Club Asia bezoeken in Shibuya
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |