abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:27:12 #101
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_113811202
en anders kan je hier rondkijken
www.japan-guide.com
leuke site en heb er me huidige penpals leren kennen *O*
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:00:13 #102
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_113815087
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Capitoolgids ben ik persoonlijk niet zo fan van. Vooral veel (verouderde) achtergrond informatie met tekeningetjes enzo. Wat ik qua achtergrond wil weten haal ik van wikipedia en voor mee te nemen op reis is dat ding absoluut niet geschikt, dan is de lonely planet of rough guide een veel betere optie. Overigens hebben we voor leuke restaurants en cafe's dan weer vooral op internet gezocht omdat onze ervaring is dat de lonely planet restaurants vaak overvol zitten met toeristen die door de lonely planet aan het bladeren zijn :') Dan liever wat blogs e.d. afstruinen.
Capitool en LP is meer voor de alg. info; ik zie ter plekke meestal wel waar ik uitkom. Heb je toevallig die blogs bij de hand?! ;)

Coachsurfing ook maar weer eens ingezet; daar krijg je meestal de meest up-to-date info!

[ Bericht 3% gewijzigd door travelman op 05-07-2012 18:29:37 ]
pi_113918783
Nou, ondanks dat ik de Rabo nog een paar keer heb gebeld is het ze niet gelukt om m'n kaarten hier te activeren :( zowel pin als cc doet het niet. Falers.

Ondanks dat en toch wel heftige reis al gave dag gehad in yoyogi. Nu hier in de buurt ff ramen scoren en dan vroeg naar bed :)
pi_113920321
Bij de Rabobank hebben ze zeker zoiets van: als de klant zelf niet bij z'n eigen geld kan, dan kan een skimmer er waarschijnlijk ook niet bij. :+
pi_113923811
.

[ Bericht 99% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 08-07-2012 14:13:18 ]
pi_113958884
Vandaag skytree op geweest, wat een ongelofelijk grote stad is dit toch :) echt huizen zo ver je kan kijken..

Weer is ook goed, blauwe lucht, 30 graden.. Zeker niet te warm, beetje zuid Frans achtig :)

Nu koffie @ shibuya :P
  maandag 9 juli 2012 @ 09:21:26 #107
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_113958900
Geniet er van !!! :) Shibuya is nice :) dikke kruispunten spotten :) en BigCamera ... gene goede prijzenmaar impressionante winkel :)

INFO Tokyo voor in de Topic opening als ik even tijd heb zal ik zelfde proberen voor Yokohama
---------------------------------------------------------------------------------------------

Tokyo Klimaat gemiddelden
Januari 4 C / 51 mm neerslag / 6 uur zon
Februari 5 C / 69 mm neerslag / 6 uur zon
Maart 8 C / 108 mm neerslag / 5 uur zon
April 13 C / 128 mm neerslag / 5 uur zon
Mei 18 C / 143 mm neerslag / 6 uur zon
Juni 21 C / 172 mm neerslag / 4 uur zon
Juli 25 C / 141 mm neerslag / 5 uur zon
Augustus 27 C / 149 mm neerslag / 6 uur zon
September 23 C / 216 mm neerslag / 4 uur zon
Oktober 17 C / 192 mm neerslag / 4 uur zon
November 12 C / 96 mm neerslag / 5 uur zon
December 7 C / 53 mm neerslag / 6 uur zon

In nood
Emergency Calls Ambulance 119
Emergency Calls Brand 119
Emergency Calls Politie 110

Hoofd touristische dienst Tokyo
1st Floor, Tokyo
Metropolitan Government Building,
Nishi-Shinjuku 2-chome, Shinjuku-ku

Buurten rond Tokyo
Roppongi
Veel bars en nachtclubs alsook soapshops. Dit is er vooral voor de touristen hier zie je erg weinig Japanners. De sfeer is eerder grimmig doch nooit onveilig. Ben je

op zoek naar erotisch vertier in de vorm van stripclubs en dergelijke is hier "the place to be" in de stripclubs vooral Filipijns meisjes en vrouwen. Als tourist

wordt je vooral 's avonds praktisch direct aangesproken door veelal kleurlingen, die in tegenstelling tot Japanners, meestal perfect Engels spreken. Ze volgen soms

echt een behoorlijk stuk en zijn behoorlijk opdringerig. Neen is neen, als ze je niet gerust laten, op iedere hoek van de straat staat er wel een ome Agent. Als ze

merken dat je daar naar toe wandelt laten ze je al snel met rust.
Ginza
Hier kan je gemoedelijk gaan schoppen in talrijke boutique's en winkeltjes. Tevens vind je hier erg veel Karaokebars. Vele van die bars zijn erg intressant als je

budgetvriendelijk wil drinken. Je kan vaak een uurtje Karaoke doen voor 15 euro ongeveer. In die prijs zitten al je drankjes inbegrepen! Ook cocktails, bier, sterke

drank, etc. Je vind hier ook een erg vaak gefotografeerd groot kruispunt (niet het grootste dat ligt in Shibuya) maar wel een op zijn minst even imposant.
Shinjuku
Dit is de plaats die het echte red light district van Tokyo is. Hier gaan de lokalen spelen :) je kan er naar Tokyo normen goedkoop eten in de vele kleine resto's en

er is altijd wat te beleven.
Akihabara
Beter bekend als "electro-city". Hier liggen alle electronica shops bij mekaar. Als je dus op zoek bent naar camera spullen of andere electronica moet je hier zeker

eens een kijkje gaan nemen. De grootste shop is Yodobashi. Maar er zijn hopen alternatieven in deze buurt!

Shibuya
Dit is het drukste centrumdeel van Tokyo. Hier kan je een bezoek brengen aan het drukste kruispunt van Japan dat erg veel overeenstemming heeft met "times square".

Volgense velen zou dit het drukste kruispunt ter wereld zijn! In Shibuya vind je alle leuke restaurants, bars en specifieke winkeltjes.
Ginza
Hier zitten alle design shops ... ben je op zoek naar budgetvriendelijk dan kan je hier enkel komen om wat rond te hangen en te genieten van de sfeer. Hier zitten

alle groten der wereld alla Chanel, Dior, Louis Vuitton.

Leuk om te doen
100 Yen shops
Hier kan je vanalles kopen voor 105 Yen (100 yen en 5 yen tax), als je op zoek bent naar leuke prullaria voor het thuisfront zijn dit de ideale shops. Bv leuk setje

shopsticks of pingpongsetjes. Je kan ze meestal vinden rond metro stations.
HMV Tower records Shibuya
Dit ligt vlak aan het grote kruispunt, verdiepen vol muziek :) als je leuk cd-tje "Shibuya-Kei" muziek of zo wil scoren om je buren te pesten
Yoyogi Parl
Rare mensen gaan kijken :) op Zondag, gothics, dolls, dansende mensen, jam sessies MEER INFO GOOGLE AFBEELDINGEN

Algemene regels -> Niet doen
- als je met stokjes eet ... stokjes recht in je eten laten staan of er echt stekende porrende bewegingen mee maken
- stokjes zijn om te eten niet om mee te wijzen of je uitleg extra beeld te geven
- neus snutten doe je NERGENS buiten op het toilet en dan nog discreet. Publiek neus snutten is echt rude en not done!
- korte broeken liever niet :) doe je het toch ... zorg dan dat het verzorgd is en tot onder de knie
- dames ... korte rokjes etc allemaal geen probleem maar zorg dat je bovenlichaam bedekt is, te veel borst tonen of cleavage is een teken van slechte smaak
- spreek niet te luid. Japanners zijn stille mensen, luid spreken komt heel erg aanvallend voor hen over
- probeer basis woordjes te leren zoals "dank u" etc ... als jij moeite doet Japans te spreken doen zij ook meer moeite
- als je ergens binnen gaat bij mensen prive -> altijd schoentjes uit
- cadeautjes geven is heel erg gebruikelijk dus als je ergens uit genodigd wordt zorg je dat je iets bij hebt. Maak het niet te duur dan voelen zij zich ongemakkelijk , heb je niets van je thuisland is dat geen probleem koop gewoon ter plaatse iets

---------------------------------------------------------------------------------------------

[ Bericht 86% gewijzigd door HaerdenC op 09-07-2012 11:27:29 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_113962415
Volgens mij vergeet je nog twee belangrijke regels:
- Altijd eerst douchen en je grondig wassen voor je in bad gaat (bijv. in een sento)
- Nooit vergeten om na toiletgebruik de wc-slippers weer uit te doen en de normale huisslippers weer aan
- Souvenirs meenemen uit Nederland (stroopwafels, marshmallows etc.) is een heel goed idee. (en was ik zelf destijds vergeten :@ )

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2012 11:51:31 ]
  maandag 9 juli 2012 @ 11:52:32 #109
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_113962455
HaerdenC, bedankt voor de mail/info!! Via couchsurfing al wat reacties gehad en mensen die me op sleeptouw willen nemen voor een dagtochtje!

Vandaag eens op zoek naar een hotel!!

Goede site deze: http://www.japan-guide.com/e/e2164.html
  maandag 9 juli 2012 @ 12:15:26 #110
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_113963215
Blijkbaar is "buikspieroefeningen" (sit-ups) de correcte vertaling voor deze kanji. :')

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 9 juli 2012 @ 13:41:01 #111
274453 okiokinl
blablabla
pi_113965782
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 09:21 schreef HaerdenC het volgende:
Geniet er van !!! :) Shibuya is nice :) dikke kruispunten spotten :) en BigCamera ... gene goede prijzenmaar impressionante winkel :)

INFO Tokyo voor in de Topic opening als ik even tijd heb zal ik zelfde proberen voor Yokohama

Tokyo Klimaat gemiddelden
Januari 4 C / 51 mm neerslag / 6 uur zon
Februari 5 C / 69 mm neerslag / 6 uur zon
Maart 8 C / 108 mm neerslag / 5 uur zon
April 13 C / 128 mm neerslag / 5 uur zon
Mei 18 C / 143 mm neerslag / 6 uur zon
Juni 21 C / 172 mm neerslag / 4 uur zon
Juli 25 C / 141 mm neerslag / 5 uur zon
Augustus 27 C / 149 mm neerslag / 6 uur zon
September 23 C / 216 mm neerslag / 4 uur zon
Oktober 17 C / 192 mm neerslag / 4 uur zon
November 12 C / 96 mm neerslag / 5 uur zon
December 7 C / 53 mm neerslag / 6 uur zon

In nood
Emergency Calls Ambulance 119
Emergency Calls Brand 119
Emergency Calls Politie 110

Hoofd touristische dienst Tokyo
1st Floor, Tokyo
Metropolitan Government Building,
Nishi-Shinjuku 2-chome, Shinjuku-ku

Buurten rond Tokyo
Roppongi
Veel bars en nachtclubs alsook soapshops. Dit is er vooral voor de touristen hier zie je erg weinig Japanners. De sfeer is eerder grimmig doch nooit onveilig. Ben je

op zoek naar erotisch vertier in de vorm van stripclubs en dergelijke is hier "the place to be" in de stripclubs vooral Filipijns meisjes en vrouwen. Als tourist

wordt je vooral 's avonds praktisch direct aangesproken door veelal kleurlingen, die in tegenstelling tot Japanners, meestal perfect Engels spreken. Ze volgen soms

echt een behoorlijk stuk en zijn behoorlijk opdringerig. Neen is neen, als ze je niet gerust laten, op iedere hoek van de straat staat er wel een ome Agent. Als ze

merken dat je daar naar toe wandelt laten ze je al snel met rust.
Ginza
Hier kan je gemoedelijk gaan schoppen in talrijke boutique's en winkeltjes. Tevens vind je hier erg veel Karaokebars. Vele van die bars zijn erg intressant als je

budgetvriendelijk wil drinken. Je kan vaak een uurtje Karaoke doen voor 15 euro ongeveer. In die prijs zitten al je drankjes inbegrepen! Ook cocktails, bier, sterke

drank, etc. Je vind hier ook een erg vaak gefotografeerd groot kruispunt (niet het grootste dat ligt in Shibuya) maar wel een op zijn minst even imposant.
Shinjuku
Dit is de plaats die het echte red light district van Tokyo is. Hier gaan de lokalen spelen :) je kan er naar Tokyo normen goedkoop eten in de vele kleine resto's en

er is altijd wat te beleven.
Akihabara
Beter bekend als "electro-city". Hier liggen alle electronica shops bij mekaar. Als je dus op zoek bent naar camera spullen of andere electronica moet je hier zeker

eens een kijkje gaan nemen. De grootste shop is Yodobashi. Maar er zijn hopen alternatieven in deze buurt!
[ afbeelding ]
Shibuya
Dit is het drukste centrumdeel van Tokyo. Hier kan je een bezoek brengen aan het drukste kruispunt van Japan dat erg veel overeenstemming heeft met "times square".

Volgense velen zou dit het drukste kruispunt ter wereld zijn! In Shibuya vind je alle leuke restaurants, bars en specifieke winkeltjes.
Ginza
Hier zitten alle design shops ... ben je op zoek naar budgetvriendelijk dan kan je hier enkel komen om wat rond te hangen en te genieten van de sfeer. Hier zitten

alle groten der wereld alla Chanel, Dior, Louis Vuitton.

Leuk om te doen
100 Yen shops
Hier kan je vanalles kopen voor 105 Yen (100 yen en 5 yen tax), als je op zoek bent naar leuke prullaria voor het thuisfront zijn dit de ideale shops. Bv leuk setje

shopsticks of pingpongsetjes. Je kan ze meestal vinden rond metro stations.
HMV Tower records Shibuya
Dit ligt vlak aan het grote kruispunt, verdiepen vol muziek :) als je leuk cd-tje "Shibuya-Kei" muziek of zo wil scoren om je buren te pesten
Yoyogi Parl
Rare mensen gaan kijken :) op Zondag, gothics, dolls, dansende mensen, jam sessies MEER INFO GOOGLE AFBEELDINGEN

Algemene regels -> Niet doen
- als je met stokjes eet ... stokjes recht in je eten laten staan of er echt stekende porrende bewegingen mee maken
- stokjes zijn om te eten niet om mee te wijzen of je uitleg extra beeld te geven
- neus snutten doe je NERGENS buiten op het toilet en dan nog discreet. Publiek neus snutten is echt rude en not done!
- korte broeken liever niet :) doe je het toch ... zorg dan dat het verzorgd is en tot onder de knie
- dames ... korte rokjes etc allemaal geen probleem maar zorg dat je bovenlichaam bedekt is, te veel borst tonen of cleavage is een teken van slechte smaak
- spreek niet te luid. Japanners zijn stille mensen, luid spreken komt heel erg aanvallend voor hen over
- probeer basis woordjes te leren zoals "dank u" etc ... als jij moeite doet Japans te spreken doen zij ook meer moeite
- als je ergens binnen gaat bij mensen prive -> altijd schoentjes uit
- cadeautjes geven is heel erg gebruikelijk dus als je ergens uit genodigd wordt zorg je dat je iets bij hebt. Maak het niet te duur dan voelen zij zich ongemakkelijk , heb je niets van je thuisland is dat geen probleem koop gewoon ter plaatse iets

goeie info, maar toch even wat commentaar hierop:

roppongi is niet aleen voor toeristen, ook juist vooral voor zakenlieden. het is de wijk om duurder uit te gaan savonds. uiteraard moet je de hosselaars negeren en dat soort tenten vermijden, maar in bijvoorbeeld Alife, heb ik toch een leuke nacht gehad, op stap met onze hostel eigenaar en zijn vrienden, allemaal japanners.
verder is de wijk roppongi een van de leukste om overdag doorheen te slenteren, vind ik. mooie architectuur, verborgen tempeltjes, heuvelachtig..

ginza: beetje en wijk voor oude rijke mannetjes en waar hun vrouwen kunnen shoppen. was vroeger een van de topwijken, en heeft hier en daar nog het jaren 60- economic bubble sfeertje. en de vismarkt natuurlijk.

shibuya: DE jongeren wijk. hier is alles hip en fashion. ook de leukste wijk om te gaan clubben, toptenten met wereld djs. oa: club atom, vuenos en womb. vermijd club asia. ook vele kleine indrink barretjes.

shinyuku: mega eet/uitgaans/ hostbar wijk, voor de jappanner. veel tenten kom je niet eens in als buitenlander. maar die worden dan ook daar opgevangen door hosselaars, die je beter kunt negeren.
verder natuurlijk de wereldberoemde neon straten, de regeringsgebouwen, het grootste station ter wereld.

akihabara: of kort:akiba: inderdaad electronica, maar natuurlijk ook manga en anime, maid bars, game stations, internet cafes, cosplay. hier gaat zondag de mainstreet dicht voor autos, leuk alternatief voor yoyogi park. veel zangeresjes en dansgroepjes, die hard wegrennen als de politie wordt gespot, want dat mag niet. en dan 5 minuten later weer terug, lol.

yojogi park op zondag: vergeet de openlucht techno party niet, wat verderop voorbij de bandjes.(zelf drinken meenemen)
begin van het park, de dansende rockers op leeftijd met vetkuif pruiken, ook erg leuk.
en als je dat weggetje met de bandjes afloopt, kun je op gegeven moment links oversteken , heb je daar nog een lange boulevard die van het park wegloopt, met meer tiener bandjes, zanggroepjes, ipv de punk/rock bandjes die langs het park staan. soms komt de politie hier ook de boel ontruimen, maar meestal worden de bandjes gedoogd.
in het park zelf staat ook een tempel.

in het aangrenzende harajuku nog meer jongeren cultuur en mode. DE plek om rare outfits te spotten, jongeren lopen daar letterlijk rond in de hoop ontdekt te worden door mode bladen. ga ook vooral de wijk in, weg van de grote stromen mensen, voor de meest bizarre winkeltjes en verborgen bijzondere architectuur.

en wat ik gezien heb, korte broek mag best hoor. :) als je er maar smaakvol en hip bijloopt. in tokyo kan alles, alhoewel de wat nettere mensen dan misschien hun neus voor je ophalen.
  maandag 9 juli 2012 @ 13:49:36 #112
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_113966079
ik weet niet hoe dat gaat voor de opening posts maar misschien als we alles een beetje samen voegen ... of een mod zich daar mee bezig wil houden kan dat best intressant zijn ... geen idee wat Fok! daar als opties biedt?
pi_113966213
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:49 schreef HaerdenC het volgende:
ik weet niet hoe dat gaat voor de opening posts maar misschien als we alles een beetje samen voegen ... of een mod zich daar mee bezig wil houden kan dat best intressant zijn ... geen idee wat Fok! daar als opties biedt?
Volgens mij zijn jullie nu al goed op weg om tot iets moois te komen ;) Als het klaar is geef UIO of mij maar een seintje en we kunnen hem in de OP plakken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 9 juli 2012 @ 13:56:26 #114
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_113966312
ik zal mij morgen bezig houden met de opmerkingen bij te steken in wat ik al had, tevens ook iets gelijkaardigs te maken van Yokohama. Voor andere plaatsen in Japan heb ik weinig info aangezien ik ook maar 8 dagen Tokyo + Yokohama gedaan heb. Ik zou misschien wel nog eens Osaka willen doen maar dan met mijn zoontje :) die is nu 6 jaar ... tegen als hij 8 of 10 is ... dan is het net iets makkelijker :)
  maandag 9 juli 2012 @ 14:13:00 #115
274453 okiokinl
blablabla
pi_113966855
we kunnen nog ven doorgaan, hebben we zo een eigen reisgids geschreven :)
ach ja, iedereen kan de vervolgtopics lezen als ie naar japan gaat dus de info is sowieso welkom, denk ik dan.
  maandag 9 juli 2012 @ 14:14:54 #116
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_113966911
Inderdaad en dan zowel hier op forum als in een downloadbaar PDFje he ;) mijn foto's mogen zowieso gebruikt worden onder volledig creative commons licentie. Ik heb er in Yokohama en Tokyo een 3000 gemaakt :)
  maandag 9 juli 2012 @ 15:41:46 #117
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_113970327
Leuk idee een nieuwe op :)
Hoe meer info hoe beterrr.

Wij zitten op het moment in koyasan in de shojoshinin tempel (jaja, ze hebben hier zelfs wifi).

Een berg tempels bekeken vandaag en rondgekeken op de grote begraafplaats. Ook een super mooie Totoro knuffel gescoord :D

Morgen weer vroeg op voor de ochtendceremonie (5.30 gaat de wekker).

Dan op naar nara voor 2 nachten en daarna 6 nachten kyoto. Alleen hoop ik dat de weersverwachting niet klopt (alleen morgen nog goed en daarna regen regen regen :S ).

Knut had je vertraging ofzo dat de reis zo zwaar was? Of echt de jetlag? Heb je ook nog werkende passen bij je? Het schiet echt totaal niet op met die kl@te rabo, van ons hebben ze ook nog niet het laatste gehoord! Maar jullie nu genieten in tokyo, veel plezier! Wat was jullie volgende bestemming ook al weer?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_113971465
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 15:41 schreef Radyhyn het volgende:
Leuk idee een nieuwe op :)
Hoe meer info hoe beterrr.

Wij zitten op het moment in koyasan in de shojoshinin tempel (jaja, ze hebben hier zelfs wifi).

Een berg tempels bekeken vandaag en rondgekeken op de grote begraafplaats. Ook een super mooie Totoro knuffel gescoord :D

Morgen weer vroeg op voor de ochtendceremonie (5.30 gaat de wekker).

Dan op naar nara voor 2 nachten en daarna 6 nachten kyoto. Alleen hoop ik dat de weersverwachting niet klopt (alleen morgen nog goed en daarna regen regen regen :S ).

Knut had je vertraging ofzo dat de reis zo zwaar was? Of echt de jetlag? Heb je ook nog werkende passen bij je? Het schiet echt totaal niet op met die kl@te rabo, van ons hebben ze ook nog niet het laatste gehoord! Maar jullie nu genieten in tokyo, veel plezier! Wat was jullie volgende bestemming ook al weer?
Wat leuk wifi in een tempel :P Weer is een stuk beter dan de meeste voorspellingen tot nu toe. Vandaag ook op de zoover weerpagina alleen een grijs wolkje voor Tokyo :') Hele dag strakblauw :Y Dus hopen dat het voor jou ook meevalt daar in Kyoto!

Vlucht was op zich niks mis mee. Geen vertraging. Duurde alleen gewoon erg lang en dat waren wij echt niet gewend, nog nooit zo lang in een vliegtuig gezeten. 3 aeroflot maaltijden was ook iets teveel van het goede :')

Wij gaan hierna naar okinwa, kerama eilanden. Maar voorlopig nog vooral aan het buzzen door Tokyo. Balen enorm dat we "maar" 3 weken op vakantie gaan en niet 4 zodat we nog een extra weekje tokyo hadden :P

Morgen dagje kamakura. Vroeg op pad, 's ochtends sightseeen en dan 's middags een dagje strand!

Veel plezier jij ook!
pi_113978737
Kan je al zwemmen in kamakura?? (Straling)
pi_114012797
Iemand wel eens op Niijima Island geweest? Ik en mijn vrienden zien het een beetje als alternatief voor de railpass die wij eerste wilde kopen, maar waar we nu toch een beetje twijfels over hebben. Aangezien we voor het eerst in Tokyo en Japan zijn en er al zoveel leuke dingen zijn te doen in de buurt.

En om toch even de grote stad de ontsnappen en wat speciaals te doen kwam ik dus via via op Niijima Island. De verhalen die ik gehoord heb en de blogs zijn allemaal erg positief. Iemand van jullie daar al geweest?

En nog een vraagje: wat is het leukst om te doen m.b.t. het bezoeken van mt. Fuji? Een betaalde excursie? Of op eigen houtje daar naar toe gaan?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:42:47 #121
46080 rew-
Ondertitel
pi_114013218
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:34 schreef Simmertje het volgende:
Iemand wel eens op Niijima Island geweest? Ik en mijn vrienden zien het een beetje als alternatief voor de railpass die wij eerste wilde kopen, maar waar we nu toch een beetje twijfels over hebben. Aangezien we voor het eerst in Tokyo en Japan zijn en er al zoveel leuke dingen zijn te doen in de buurt.

En om toch even de grote stad de ontsnappen en wat speciaals te doen kwam ik dus via via op Niijima Island. De verhalen die ik gehoord heb en de blogs zijn allemaal erg positief. Iemand van jullie daar al geweest?

En nog een vraagje: wat is het leukst om te doen m.b.t. het bezoeken van mt. Fuji? Een betaalde excursie? Of op eigen houtje daar naar toe gaan?
Ik weet niet hoe vaak je van plan bent naar Japan te gaan, maar zeker Kyoto is echt wel een bezoek waard (wij hebben dat destijds met de Rail Pass gedaan). Niijima Island niet geweest, dus daar kan ik niet over oordelen, maar voor ons was Kyoto wel echt een hele toffe afwisseling van Tokio. Vooral Fushimi Inari is mij heel erg bij gebleven (wel een eind lopen!).

Mt. Fuji hebben wij 's nachts gedaan om de zonsopkomst te bekijken vanaf de top, dat was wel enorm mooi. Bereid je wel voor, wij waren echt totaal verrot toen we eenmaal boven waren zonder slaap, en dan moet je die enorme terugtocht van de berg af nog doen. En het wordt knap koud daarboven, dus wel even een trui/vest meenemen. Wij zijn toen op eigen houtje gegaan, volgens mij begonnen om 22:00 en we waren 04:30 boven geloof ik. Ik heb geen ervaringen met een tour/gids daar, maar persoonlijk lijkt me dat vrij vervelend omdat je dan nooit in hetzelfde tempo loopt als de rest van het gezelschap. Het is denk ik fijner om je eigen tempo en pauzes te bepalen, het is wel een beste klim.
pi_114015469
Grote kans inderdaad dat ik niet zo snel weer naar Japan ga, althans in de komende jaren niet. En zo'n railpass lijkt me ook wel handig, alleen ik vind de druk dat je hem er echt uit moet halen niet zo fijn. Mocht ik het opeens zo cool vinden in Tokyo, dan moet je toch soort van verplicht een paar keer weg om zo die pass eruit te halen. Hoeveel kost een retourtje Kyoto ongeveer zonder pas?

Haha ja daar was ik al bang voor toen ik de filmpjes heb gekeken. Ik moet zeggen dat ik niet zo'n wandelaar ben en zeker niet in die hitte straks. Als het goed is kan je toch ook gewoon met een kabelbaan naar boven? Haha ik voel me zo'n lazy fuck nu.
pi_114015955
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:54 schreef happynjitram het volgende:
Kan je al zwemmen in kamakura?? (Straling)
Het water was iig wel enorm warm! :+

Las je berichtje pas toen ik al lekker had liggen dobberen. Stond niks over, waren heel veel mensen aan het zwemmen en kan nu op internet ook weinig vinden (maar kan natuurlijk niet in het japans zoeken..)

Leuk dagje, echt een super leuk dorp om beetje doorheen te fietsen en van tempel naar tempel hoppen. Op het strand was daarna ook erg lekker. Nu nog even Shinjuku in :)

Wat foto's van de eerste dagen:

Skytree onder

Skytree boven

Budha

Strand

dinsdag 10 juli 2012 @ 15:42:15 #124
274453 okiokinl
blablabla
pi_114016189
als je denkt dat je je hele vakantie ook in tokyo tevreden kan zijn, moet je misschien die pas voor een andere keer bewaren. t wordt wel een andere reis dan, namelijk.
en er is genoeg rondom tokyo te zien om toch de stad even te ontvluchten, en wat oude plaatsjes te bezoeken met mooie tempels enzo.

kyoto en ook osaka zijn ook echt tof hoor, daar gaat het niet om. maar dan ga je echt op reis.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:01:34 #125
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_114016919
Zo Stoelen zijn vastgelegd :3
nu nog iets meer dan 3 weken wachten :+
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:18:36 #126
46080 rew-
Ondertitel
pi_114017678
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:26 schreef Simmertje het volgende:
Grote kans inderdaad dat ik niet zo snel weer naar Japan ga, althans in de komende jaren niet. En zo'n railpass lijkt me ook wel handig, alleen ik vind de druk dat je hem er echt uit moet halen niet zo fijn. Mocht ik het opeens zo cool vinden in Tokyo, dan moet je toch soort van verplicht een paar keer weg om zo die pass eruit te halen. Hoeveel kost een retourtje Kyoto ongeveer zonder pas?

Haha ja daar was ik al bang voor toen ik de filmpjes heb gekeken. Ik moet zeggen dat ik niet zo'n wandelaar ben en zeker niet in die hitte straks. Als het goed is kan je toch ook gewoon met een kabelbaan naar boven? Haha ik voel me zo'n lazy fuck nu.
Haha ik ken je gevoel :) Ik maakte me ook best wel druk om de fysieke gesteldheid van ons reisgezelschap (1 blower en 2 lamme bierdrinkers van circa 115 kilo) maar uiteindelijk kun je het wel, en is het ook wel belonend om het eenmaal gedaan te hebben. Ik vergeet het in ieder geval nooit weer. Er zijn ook best veel opa's en kleine kindjes enzo die de tocht ook gewoon maken, je hoeft geen topsporter te zijn ofzo. Maar zwaar vond ik het wel.

Die kabelbaan weet ik niet zo, zou best kunnen. Maar je hoeft die berg ook niet vanaf de grond te beklimmen, je hebt als ik het me herrinner 3 "stations" op verschillende hoogtes waar vanaf je kunt beginnen. Wij begonnen in ieder geval op de hoogste, waardoor de tocht in een uur of 12 te doen is (naar boven en naar beneden). Wij zijn die dag daarna (terwijl we niet geslapen hadden) in een Capsule hotel ingecheckt, dat was wel heel relaxed. Klinkt niet chill, was het wel :)

Retour Kyoto durf ik je niet te zeggen. Wij zijn toen in een week Railpass 3 dagen Kyoto en 3 dagen in Osaka geweest, en volgens mij hebben we daar toen 150 euro pp voor betaald. Alleen Kyoto zullen ook vast wel reizen zijn, maar dan moet je alweer een soort van meerdaagse retour hebben (je wilt wel in Kyoto slapen!). Ook is het soms de moeite waard even te checken wanneer je precies gaat, wij hadden toen de mazzel dat er een enorm festival aan de gang was in Kyoto wat wel echt heel tof was. Volgens mij hebben die jongens daar wel vaker feestjes en partijen in de stad, moet je even opzoeken!

Damn al dit gelul maakt me jaloers, ik wil ook weer :'(
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:56:19 #127
104871 remlof
Europees federalist
pi_114062582
Hier zijn misschien geïnteresseerden:
De Standaard geeft e-book ‘Een analfabeet in Japan’ gratis weg

Een verslag van een zesweekse reis door Japan van een Belgische journalist geïllustreerd met veel foto's.
pi_114073010
quote:
3s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:56 schreef remlof het volgende:
Hier zijn misschien geïnteresseerden:
De Standaard geeft e-book ‘Een analfabeet in Japan’ gratis weg

Een verslag van een zesweekse reis door Japan van een Belgische journalist geïllustreerd met veel foto's.
Leuk, thanks :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 11 juli 2012 @ 18:30:28 #129
104871 remlof
Europees federalist
pi_114073345
Er staat ook een pdf-link bij, dus iedereen kan het lezen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:54:02 #130
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_114083223

Eerste stukje film van onze trip :) Yokohama, nissan hoofdkwartier, redbrick warehouse, minatomirai, metro, dragon boot event 2012, etc etc :) er komen uiteraard nog delen ... die normaal grappiger gaan zijn ... hier waren we nog aan het bekomen van Jetlag en alles was nieuw voor ons !

tweede clipje is Yokohama China town feestje ... veel gewiebel ik weet het maar ik beloof verbetering ...

[ Bericht 22% gewijzigd door HaerdenC op 11-07-2012 23:19:25 ]
pi_114103507
Nog minder dan 3 weken!!!!! Wie is in voor een biertje in tokyo tegen die tijd haha
  vrijdag 13 juli 2012 @ 14:03:18 #132
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114152614
Ik vertrek donderdag voor 12 dagen; de voorbereidingen zijn in volle gang!! Hoe meer ik lees, hoe meer zin ik erin heb!!

Iemand ervaring met boingo:

"Get High-Speed Wi-Fi Access in the Palm of Your Hand

Enjoy the ultimate mobile Internet experience at 500,000+ hotspots with Boingo Mobile. Access your favorite multimedia applications with Boingo Wi-Fi on an iPhone, iPod Touch, iPad, Android, Windows Mobile and many more Wi-Fi enabled devices. Boingo Mobile gives you blazing fast Wi-Fi speeds on your mobile device in popular locations such as airports, hotels, restaurants, stadiums and coffee shops!"

Link: http://www.boingo.com/wifi-plans/mobile/boingo-mobile/

[ Bericht 73% gewijzigd door travelman op 14-07-2012 11:25:10 ]
pi_114228781
Vanmorgen vertrokken uit Tokyo en rond een uur of 2 gearriveerd op akajima. Wat een bizar verschil _O- Van 10 miljoen inwoners naar 270..

Supermooi hier. Water is zo helder.. Bij het snorkelen vanaf het strand heel veel aquarium vis gezien, paar zeeslangen en een supergrote schildpad :) relaxte beesten zijn dat, je snapt gelijk waarom dat de stoner surfer dudes zijn in finding nemo. Leuk ook om ineens ipv 90 % geen enkele japanner nog in pak te zien. Locals hebben wel iets Hawaï achtigs.

@travelman; dat boingo heb ik in Tokyo niet 1 keer tussen de beschikbare Wifi kanalen zien staan..

En oh ja; pinnen in japan is echt :') alleen 23/7 werkt en dat hebben ze blijkbaar niet op okinawa :(
pi_114236457
Pff ik heb een reis naar Japan gezien voor 840euro p.p. moet alleen nog vrij krijgen van me werk :(
is 7 dagen en nachten lang in Tokyo.
  zondag 15 juli 2012 @ 18:44:02 #135
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_114238215
Waar?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_114238364
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 18:44 schreef matthijst het volgende:
Waar?
http://www.expedia.nl/Tok(...)PerRoom[1]=0#reviews

hier :) Chisun Inn Asakusa, vlakbij een tempel
  Eindredactie Games zondag 15 juli 2012 @ 19:47:10 #137
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_114240455
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

En oh ja; pinnen in japan is echt :') alleen 23/7 werkt en dat hebben ze blijkbaar niet op okinawa :(
je bedoelt 7/11 :? :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 15 juli 2012 @ 22:18:34 #138
274453 okiokinl
blablabla
pi_114248414
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 18:48 schreef totalvamp het volgende:

[..]

http://www.expedia.nl/Tok(...)PerRoom[1]=0#reviews

hier :) Chisun Inn Asakusa, vlakbij een tempel
er staat bij: totaal: ¤ 1.752
edit: oh wacht 2 personen okee ik snap hem.
pi_114248471
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:18 schreef okiokinl het volgende:

[..]

er staat bij: totaal: ¤ 1.752
voor 2 personen ja :P

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2012 22:19:44 ]
  zondag 15 juli 2012 @ 22:21:48 #140
274453 okiokinl
blablabla
pi_114248595
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:19 schreef totalvamp het volgende:

[..]

voor 2 personen ja :P
jaja bijna bedtijd haha ik snap het.
dat is een goeie deal zeg.
pi_114249614
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:21 schreef okiokinl het volgende:

[..]

jaja bijna bedtijd haha ik snap het.
dat is een goeie deal zeg.
2 weken later kun je iets goedkoper zelfs :) 810 euro voor 7 dagen.
pi_114307799
Er trekt hier nu een typhoon(tje) over! :o I.p.v. hele dag strakblauw en 's avonds flinke regenbuien was het vandaag een beetje grijs en heeft het zelfs al een paar keer geregend. Begint nu steeds wat harder te waaien. Ben benieuwd! :P

Locals leven hier zo totaal anders dan in Tokyo _O- Beetje hangen, 's middags paar vissen uit de zee trekken en 's avonds op de bbq gooien, of sashimi van maken natuurlijk :9~ Zien er ook compleet anders uit. Als ik ze op straat in NL tegen zou komen zou ik Hawai zeggen. Heel bruin, shorts en shirtje aan, alles lekker rustig aan.. Mooi om te zien :)

We hebben weer kunnen pinnen trouwens _O_ Pin van de JP Post blijkt het ook te doen. Maar even onthouden voor straks in Osaka en Kyoto.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:09:29 #143
28167 matthijst
pi_114308575
Iemand al eens met British Airways naar Japan gevlogen?
Ga liever rechtstreeks met KLM, maar damn, wat zijn die tickets duur!
pi_114308694
BA nog niet, maar Finnair, Air Italia, JAL, en weet ik wat meer. Maar rechtstreeks alleen met JAL volgens mij. Boeit me niet zo, zo cheap mogelijk is belangrijker :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:29:30 #145
28167 matthijst
pi_114309178
Da's ook wel zo ja.
1x akkefietje met KLM gehad (vlucht gemist, want vanaf Dusseldorf naar Amsterdam), dus liever rechtstreeks sindsdien, maar misschien met 2,5 uur ruimte toch maar weer s met overstap proberen volgend voorjaar.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:37:48 #146
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114313988
Nice turtle!! ;)

Het hotel voor de eerste 3 nachten is geboekt; wil nog in zo'n capsulehotel slapen en ter plekke nog wel even verder kijken qua hotel, misschien een hele andere wijk.

Deze vnl. op ligging (en prijs) gekozen: http://www.booking.com/ho(...)ax_persons=1&lang=nl
pi_114314112
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:29 schreef matthijst het volgende:
Da's ook wel zo ja.
1x akkefietje met KLM gehad (vlucht gemist, want vanaf Dusseldorf naar Amsterdam), dus liever rechtstreeks sindsdien, maar misschien met 2,5 uur ruimte toch maar weer s met overstap proberen volgend voorjaar.
Als ik bij elk akkefietje de desbetreffende optie meteen moet bannen kan ik beter thuisblijven :P
  dinsdag 17 juli 2012 @ 14:09:28 #148
28167 matthijst
pi_114315439
Hehe, da's ook wel zo, maar rechtstreeks weet je 'zeker' dat je als je 1x in de lucht bent ook echt 11 uur later in Japan staat :D
pi_114315798
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:09 schreef matthijst het volgende:
Hehe, da's ook wel zo, maar rechtstreeks weet je 'zeker' dat je als je 1x in de lucht bent ook echt 11 uur later in Japan staat :D
Nou ja, relatief zeker :+
We hebben de laatste keer moeten rennen om het vliegtuig van Rome naar Amsterdam te halen, maar voor de rest zijn indirecte vluchten altijd goed gegaan. Shit happens, mijn eerste japanreis werd bijna verneukt door een gekantelde hoogwerker op de A4. 5 uur file, kwartiertje om de directe vlucht te halen vanaf ingang Schiphol naar de gate. Dat was harder rennen dan alle indirecte vluchten bij elkaar :')
pi_114315992
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:37 schreef travelman het volgende:
Nice turtle!! ;)

Het hotel voor de eerste 3 nachten is geboekt; wil nog in zo'n capsulehotel slapen en ter plekke nog wel even verder kijken qua hotel, misschien een hele andere wijk.

Deze vnl. op ligging (en prijs) gekozen: http://www.booking.com/ho(...)ax_persons=1&lang=nl
Goede keuze qua wijk iig. Wij zaten in Nakano, 1e wijk ten westen van Shinjuku. Als wij nog een keer gaan (daar zijn we nu al wel zeker van.. :') ) dan zouden we ook voor Shinjuku gaan denk ik. Wijk is echt top en Shibuya ook nog lekker dichtbij. Ook lekker veel keus qua trein en metro's vanaf het station dus je zit overal zo.
pi_114317223
We gaan trouwens nog terug naar Tokyo bedenk ik me, op de 1-na-laatste dag van de vakantie. Tenminste, dat is het plan nu, we hebben nog niks geboekt. We zijn op die vrijdag nog in Kyoto en we vliegen zaterdag om een uur of 12 naar Amsterdam terug ( :'() Net te vroeg om vanaf Kyoto op zaterdag te reizen.

Hadden dus bedacht om naar Tokyo te gaan of nog even naar Mt. Fuji. Hoor alleen van alle Japanners dat het geen zin heeft om nu te gaan omdat je toch niks ziet daar vanwege de vochtigheid. Iemand nog een leuk idee om te gaan bekijken ergens tussen Kyoto en Narita in vanwaar we de volgende dag makkelijk met de trein door kunnen reizen?

Narita zelf was nog verrassend leuk! ^O^
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:20:25 #152
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114318229
vraagje: Is het verstandig om 5 van die dagkaarten op voorhand op het vliegveld te kopen?

Tokyo Metro Open Ticket (1-day: 600 or 710 yen; 2-day: 980 yen)

Unlimited use of the nine Tokyo Metro subway lines, but not the four Toei subway lines and JR trains. A regular one day pass costs 710 yen, while a tourist version is available for 600 yen (one day) and 980 yen (two consecutive days).

The tourist version is only available at Narita Airport.
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:29:41 #153
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_114352390
Mmm, ik zou het niet doen. Ik merk dat ik in de praktijk toch vooral gebruik maak van JR trains in Tokyo. Ik zou gewoon even slikken en 5000/10.000 yen op je Suica zetten. Ben je daarna van het gedoe af. :)
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:33:36 #154
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_114352478
jammer dat een railpass te duur is als je alleen in Tokyo zit lol
gelukkig ga ik volgende maand ook naar Kansai region en Nagano dus me 3 weken pass zou ik er grotendeels uit moeten kunnen halen ^^
pi_114354648
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:29 schreef Strolie75 het volgende:
Mmm, ik zou het niet doen. Ik merk dat ik in de praktijk toch vooral gebruik maak van JR trains in Tokyo. Ik zou gewoon even slikken en 5000/10.000 yen op je Suica zetten. Ben je daarna van het gedoe af. :)
Eens. Wij hebben voor 90% gebruik gemaakt van de jr lijnen. Zeker als je bij shinjuku zit, daar is t toch ff zoeken naar de metro en wat verder lopen. Maar dat kan ook zijn omdat ik na 7 dagen het station nog niet snapte :P

Wij gebruikten ongeveer 800 yen per dag.
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:09:07 #156
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114358133
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Eens. Wij hebben voor 90% gebruik gemaakt van de jr lijnen. Zeker als je bij shinjuku zit, daar is t toch ff zoeken naar de metro en wat verder lopen. Maar dat kan ook zijn omdat ik na 7 dagen het station nog niet snapte :P

Wij gebruikten ongeveer 800 yen per dag.
Ok, hier heb ik wat aan. Thanks! 2 miljoen mensen maken per dag gebruik van dat station; ik ga zo hard verdwalen ;)
pi_114358764
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:09 schreef travelman het volgende:

[..]

Ok, hier heb ik wat aan. Thanks! 2 miljoen mensen maken per dag gebruik van dat station; ik ga zo hard verdwalen ;)
Gewoon de bewegwijzering volgen. Die is in Japan over het algemeen altijd correct en volledig, desnoods door tijdelijk papiertjes op te plakken.

Extreem voorbeeldje:
pi_114359019
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat ligt meer aan jezelf :P We pakken daar alles, metro, JR, wat handig uitkomt :) En Shinjuku vind ik nog best overzihctelijk, wel druk, maar Tokyo vind ik vele malen irritanter. Zeker als je de trein naar Disney of naar Chiba voor de Tokio Game Show moet pakken :P
pi_114360669
ben zeker 6 keer volledig verdwaald op shinjuku, haha..
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:12:15 #160
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_114360812
Shinjuku valt me mee...het lukt me nooit om in één keer de goede uitgang in Shibuya te vinden. :X
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:18:39 #161
8369 speknek
Another day another slay
pi_114361163
Haha daar heb ik ook wel eens een kwartier door het winkelcentrum gedraald op zoek naar de uitgang, dan moet je eerst naar de zesde verdieping, dan een stuk oversteken en weer met een andere lift terug, om vervolgens de trap te nemen.
Op zich is de reguliere uitgang wel makkelijk te vinden, maar je wil natuurlijk bij het kruispunt uitkomen, en na zeker twintig keer in Shibuya geweest te zijn was dat nog steeds lastig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_114362334
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:32 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat ligt meer aan jezelf :P We pakken daar alles, metro, JR, wat handig uitkomt :) En Shinjuku vind ik nog best overzihctelijk, wel druk, maar Tokyo vind ik vele malen irritanter. Zeker als je de trein naar Disney of naar Chiba voor de Tokio Game Show moet pakken :P
Dat sluit ik niet uit idd :P

Denk ook wel omdat we daar iedere dag met de (chuo?) JR lijn vanaf Nakano aankwamen. Dan schiet je zo een ander JR spoor op naar een andere wijk. Voor de metro moet je dan toch nog een behoorlijk eind lopen.

Ieder keer dat ik dacht dat we het nu toch wel gezien hadden daar liep je ineens weer door een enorme vleugel waar je nog nooit was geweest _O-

Vandaag voor het eerst in m'n leven gaan duiken. Gaaf! Morgen dagje finding Nemo, vrijdag nog ander eilandje bezoeken en dan zaterdag op naar Osaka!
pi_114366727
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:18 schreef speknek het volgende:
Haha daar heb ik ook wel eens een kwartier door het winkelcentrum gedraald op zoek naar de uitgang, dan moet je eerst naar de zesde verdieping, dan een stuk oversteken en weer met een andere lift terug, om vervolgens de trap te nemen.
Op zich is de reguliere uitgang wel makkelijk te vinden, maar je wil natuurlijk bij het kruispunt uitkomen, en na zeker twintig keer in Shibuya geweest te zijn was dat nog steeds lastig.
Shibuya moeilijk? Je gaat de trap op/af en je komt bij metro/square?

Shinjuku is wat chaotisch omdat zo groot is en druk is. Het enige vreemde moment dat ik daar had was toen ik met een groep de uitgang zocht terwijl ergens middenin poortjes enzo was. Was een hele klus om aan de andere kant te komen... we kwamen zelfs opdezelfde plek terug.

Wat ik wel briljant vind is dat elke keer als je denkt een uitgang te hebben gevonden, dan wordt je in een shoptrap geleid... tigtag shops overal.

Tokyo station was ook chaotisch, maar met beetje bordjes lezen kom je er nog wel.
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:54:56 #164
8369 speknek
Another day another slay
pi_114366869
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:52 schreef koffiegast het volgende:
Shibuya moeilijk? Je gaat de trap op/af en je komt bij metro/square?
Nee dan kom je bij een zij-kruispunt en moet je nog vijf minuten lopen naar het grote kruispunt dacht ik.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_114369073
ik dacht de eerste keer, ach ik loop wel om het gebouw heen naar de goeie kant.
niet doen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:36:37 #166
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_114369484
Hoi! Ik zit in Japan nu. Ben in Nara nu en ga overmorgen maar Osaka. Daarna Kyoto, daarna Tokyo. De 29e weer terug naar huis (Sydney). Tot nu toe erg naar mijn zin. Japan is schoon, vriendelijk en leuk :) En de meisjes... O+
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:08:05 #167
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114391903
Koffer staat klaar; morgenvroeg richting Schiphol!!! Ik zal proberen tzt mijn ervaringen hier te posten, anders iig bij thuiskomst over 3 weken!! Bedankt voor alle reacties!!
pi_114395692
veel plezier!
pi_114397916
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee dan kom je bij een zij-kruispunt en moet je nog vijf minuten lopen naar het grote kruispunt dacht ik.
Als je vanuit shinjuku komt (dus naar zuiden) gaat naar shibuya, dan loop je zo door naar de uitgang (lang perron) en beneden ben je direct bij de uitgang die naast het standbeeld staat? Dit is wat ik elke keer deed. Shinjuku daarintegen... zoveel wegen!
  donderdag 19 juli 2012 @ 07:05:34 #170
28167 matthijst
pi_114401320
Shibuya gewoon hachiko exit volgen toch?

Op shinjuku nam ik altijd southern terrace exit (want sunroute plaza) en dan buitenom lopen :D
pi_114401667
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vandaag voor het eerst in m'n leven gaan duiken. Gaaf!
You have been bitten by the virus. Ik weet het, nu ga je vaker duiken :P
  donderdag 19 juli 2012 @ 09:15:12 #172
17979 MissMSX
Knightmare
pi_114403170
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:09 schreef matthijst het volgende:
Iemand al eens met British Airways naar Japan gevlogen?
Ga liever rechtstreeks met KLM, maar damn, wat zijn die tickets duur!
Ik ben twee keer met BA geweest. Heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik had niets te klagen in ieder geval.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_114433754
Vandaag de knoop doorgehakt en een vakantie voor 2 naar Tokyo geboekt! We zitten op 20min van het centrum af (met metro).

11 dagen overnachten voor maar 930 euro p.p.

Ik kan echt niet wachten tot volgende maand, Japan staat namelijk als hoogste op mijn dingen te doen lijst :P
pi_114435670
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 21:24 schreef totalvamp het volgende:
Vandaag de knoop doorgehakt en een vakantie voor 2 naar Tokyo geboekt! We zitten op 20min van het centrum af (met metro).

11 dagen overnachten voor maar 930 euro p.p.

Ik kan echt niet wachten tot volgende maand, Japan staat namelijk als hoogste op mijn dingen te doen lijst :P
20 minuten van welk centrum?
pi_114437606
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 22:00 schreef okiokinl het volgende:

[..]

20 minuten van welk centrum?
op google maps: Shiodome City Center, Minato, Tokyo, Japan
van shibuja ong 45min

https://maps.google.nl/ma(...)tictransit:4&start=0

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2012 22:34:41 ]
pi_114441433
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 22:33 schreef totalvamp het volgende:

[..]

op google maps: Shiodome City Center, Minato, Tokyo, Japan
van shibuja ong 45min

https://maps.google.nl/ma(...)tictransit:4&start=0
ah.. nou dat is eigenlijk gewoon in het centrum, hoogstens kwartiertje lopen van ginza. toffe plek. en vlak naats shinbashi station, wat ik persoonlijk ook een heel leuk plekje vond. recht tegenover het station moet je maar eens dat witte geschubde winkelcentrum inlopen, per verdieping wordt het ouderwetser, en vreemder. go-cafes, ietwat twijfelachtige massage shops, de helft staat leeg... bediende ooit alle zakenmannetjes uit die buurt, maar de jonge generatie heeft allang nieuwe plekken gevonden, alleen de oude generatie komt daar nog.
nou ja zo bijzonder is het niet maar daar kick ik dan weer op, zoiets.. :)
op shinbashi station pak je ook het onbemande treintje naar odaiba, over de rainbow bridge.
pi_114447486
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 23:29 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ah.. nou dat is eigenlijk gewoon in het centrum, hoogstens kwartiertje lopen van ginza. toffe plek. en vlak naats shinbashi station, wat ik persoonlijk ook een heel leuk plekje vond. recht tegenover het station moet je maar eens dat witte geschubde winkelcentrum inlopen, per verdieping wordt het ouderwetser, en vreemder. go-cafes, ietwat twijfelachtige massage shops, de helft staat leeg... bediende ooit alle zakenmannetjes uit die buurt, maar de jonge generatie heeft allang nieuwe plekken gevonden, alleen de oude generatie komt daar nog.
nou ja zo bijzonder is het niet maar daar kick ik dan weer op, zoiets.. :)
op shinbashi station pak je ook het onbemande treintje naar odaiba, over de rainbow bridge.
Dat is niet waar het hotel is. Volgens het kaartje zitten ze in Asakusa. De verwarring is de gedachte dat Shiodome city center hetzelfde is als Tokyo city center. Maar goed het maakt niet zoveel uit. Je komt overal wel met het openbaar vervoer.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 03:45:41 #178
274453 okiokinl
blablabla
pi_114448194
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 02:13 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Dat is niet waar het hotel is. Volgens het kaartje zitten ze in Asakusa. De verwarring is de gedachte dat Shiodome city center hetzelfde is als Tokyo city center. Maar goed het maakt niet zoveel uit. Je komt overal wel met het openbaar vervoer.
oh ik keek naar die b, maar a is het hostel... ja dat is iets verder.
nou ja als t asakusa is, is ook tof.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 05:24:25 #179
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114448391
Na een lange reis ben ik dus een half uurtje geleden in het hotel aangekomen; de kamer is nog niet klaar,dus even bijkomen. De vlucht verliep voorspoedig, Narita Express naar Shibjuku en het hotel vrij snel gevonden, ben nu wel redelijk gaar!
Zo meten een hapje eten, biertje en dan even liggen. Vanavond de wijk eens verkennen, ben benieuwd! Die wijk met die hele kleine kroegen,naam is met even ontschoten, ligt hier vlakbij.

Grijs, droog en niet te warm hier!!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:28:17 #180
274453 okiokinl
blablabla
pi_114459004
vanavond als het gaat schemeren/doker is, even naar shibuya gaan.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:59:12 #181
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_114460334
Er is tot eind oktober trouwens een coole tentoonstelling over Godzilla in het Museum of Contemporary Art. Lever allicht leuke vakantiefoto's op! :D

http://www.cnngo.com/toky(...)-tokyo-museum-748460
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:59:42 #182
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_114460357
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 05:24 schreef travelman het volgende:
Grijs, droog en niet te warm hier!!
Hoe is de temperatuur in Tokyo?
  zaterdag 21 juli 2012 @ 06:35:05 #183
77130 star_gazer
pi_114488733
Shinjuku station is echt ziek :D

Ben nu in Osaka; veel te doen (mensen kijken op die brug in Dotonbori is leuk), een bruisend nachtleven en een mooi kasteel, maar allejezus wat een lelijke stad :D
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 22 juli 2012 @ 16:00:39 #184
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114532280
De temperatuur is nu lekker, heerlijk weer om door de stad te dwalen, maar het schijnt weer erg warm te gaan worden.

Vrijdagavond tot 02.00 uur door Shibjuku gelopen, biertje erbij en je blijven verbazen! In Golden Gai nog een drankje gedaan, leuk wijkje!
Gisteren Asakusa (heerlijke sushi gehad), Skytree, Uena (oa. dierentuin, wilde de panda zien ;)), National Museum en Akihabara gedaan (was een uurtje of 10 op pad); s avonds naar Roppongi en stappen (ik lag er om 07.00 uur in). Vandaag uitgeslapen en via Harajuku naar Yoyogi park, daar wat mensen leren en en nog een hapje gaan eten.

Morgen Imperial Palace, Ginza en later op de dag naar Yokohama (skyline). Mensen zijn vriendelijk hier, niet normaal, zo tof!! Komende zaterdag is er een optocht in Shinjuku en s avonds vuurwerkfestival.
pi_114533775
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 06:35 schreef star_gazer het volgende:
Shinjuku station is echt ziek :D

Ben nu in Osaka; veel te doen (mensen kijken op die brug in Dotonbori is leuk), een bruisend nachtleven en een mooi kasteel, maar allejezus wat een lelijke stad :D
Ik vond Osaka echt _O_ Wat een toffe stad. Vandaag vanaf Tenno-ji door shinsekai, denden town naar dotombori gelopen. Begonnen laat in de middag dus werd steeds donkerder met steeds meer neon om te eindigen op de dotombori bridge _O- Heel gaaf.

Nu net aangekomen in Kyoto, lijkt wel uitgestorven hier :? Gingen de metro in, gigantisch station helemaal leeg. Kregen beetje Vanilla sky idee. Dachten dat we de aardbeving waarschuwing gemist hadden ofzo. Toen nog ff naar Gion gegaan om een drankje te doen, dachten we, maar ook daar helemaal niemand op straat. Was wel erg mooi, misschien van de week iets vroeger op de avond nog heen.

Al met al viel het een beetje tegen, maar las al in de lonely planet dat dat meer mensen overkwam. Morgen eens een frisse start maken.
pi_114535499
Vraagje: zijn er dingen in Tokyo die je gezien moet hebben, we hebben het geluk een vuurwerkshow mee te maken op 11 augustus.

Maar zijn er dingen waar je sowieso voor moet boeken van te voren?
  zondag 22 juli 2012 @ 17:50:25 #187
28167 matthijst
pi_114536097
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 16:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Toen nog ff naar Gion gegaan om een drankje te doen, dachten we, maar ook daar helemaal niemand op straat. Was wel erg mooi, misschien van de week iets vroeger op de avond nog heen.
Loop omhoog naar Kiyomizudera .
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:55:16 #188
77130 star_gazer
pi_114596258
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 16:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik vond Osaka echt _O_ Wat een toffe stad. Vandaag vanaf Tenno-ji door shinsekai, denden town naar dotombori gelopen. Begonnen laat in de middag dus werd steeds donkerder met steeds meer neon om te eindigen op de dotombori bridge _O- Heel gaaf.

Nu net aangekomen in Kyoto, lijkt wel uitgestorven hier :? Gingen de metro in, gigantisch station helemaal leeg. Kregen beetje Vanilla sky idee. Dachten dat we de aardbeving waarschuwing gemist hadden ofzo. Toen nog ff naar Gion gegaan om een drankje te doen, dachten we, maar ook daar helemaal niemand op straat. Was wel erg mooi, misschien van de week iets vroeger op de avond nog heen.

Al met al viel het een beetje tegen, maar las al in de lonely planet dat dat meer mensen overkwam. Morgen eens een frisse start maken.
Kyoto doe je voor de tempels (en met een beetje mazzel een geisha). Kinkaku-ji, kyomizu-dera, ryoan-ji en die ene met die 1001 Boeddha beelden (naam vergeten) zijn echt de moeite waard. Als je uitgetempeld bent kun je met de trein naar Osaka om te stappen :P

Ben nu in Tokyo; hostel in Asakusa. Morgen hier in de buurt rondkijken (Senso-ji) en naar Akihabara. Uiteraard ook naar Roppongi op stap, ik vind Jumangi een leuke club! Niet met die negers daar meegaan trouwens; heb veel verhalen gehoord over mensen die gedrogeerd worden en volledig leeggeroofd op straat wakker worden.
-
pi_114597260
Leuk om te lezen Travelman, jammer dat ik die lijstjes niet meer had ( Alle *txt bestanden verk**** op 1 of andere manier :X ), maar zo te lezen kom je er wel ;)

Maak je ook een lijstje voor mij ? O-)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 14:49:12 #190
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_114604789
Ja, erg goed te doen hier!! Ze hebben een handige engelstalige stadsgids, kom je een heel eind mee; kan er evt. een voor je meenemen?

Vandaag naar Kamakura geweest; aanrader en leuk om de drukte even te ontsnappen. Paar uurtjes strand nog gedaan. Wel heeeeet hier, pffff. Luchtige kleding is dan wel een must! Zaterdag naar het grootste vuurwerkfestival, ben benieuwd.
pi_114604800
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:55 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Kyoto doe je voor de tempels (en met een beetje mazzel een geisha). Kinkaku-ji, kyomizu-dera, ryoan-ji en die ene met die 1001 Boeddha beelden (naam vergeten) zijn echt de moeite waard. Als je uitgetempeld bent kun je met de trein naar Osaka om te stappen :P

Ben nu in Tokyo; hostel in Asakusa. Morgen hier in de buurt rondkijken (Senso-ji) en naar Akihabara. Uiteraard ook naar Roppongi op stap, ik vind Jumangi een leuke club! Niet met die negers daar meegaan trouwens; heb veel verhalen gehoord over mensen die gedrogeerd worden en volledig leeggeroofd op straat wakker worden.
Waarom Roppongi? Shibuya heeft veel toffere clubs en er zijn veel minder buitenlanders.
pi_114605699
Ben ik een cultuurbarbaar als kyoto me best een beetje tegenvalt? :') Ja, de tempels en tuinen zijn mooi maar na de 8ste heb je dat ook wel gezien. Centrum vind ik kut, er zijn hier teveel toeristen en zodra het mooi wordt stikt het ook gelijk van die toeristenwinkeltjes die rare gebakjes en tofu enzo verkopen :') OV is ook dramatisch vergeleken met andere steden.

Nu klinkt t alsof ik hier met een sip gezicht me zit te vervelen en dat is natuurlijk ook niet zo :P vind sommige wijken en tempels echt prachtig.. Kon alleen ook zo genieten door in die andere steden gewoon wat rond te lopen/eten/drinken tussen de gewone Japanners en dat mis ik hier wel een beetje..
pi_114605809
Al wel 3 geisha gezien trouwens :P
pi_114606012
Geisha's of maiko's?
pi_114606386
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:31 schreef Pheno het volgende:
Geisha's of maiko's?
Hmm, ja, dat weet ik eigenlijk niet :P

pi_114606470
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ben ik een cultuurbarbaar als kyoto me best een beetje tegenvalt? :') Ja, de tempels en tuinen zijn mooi maar na de 8ste heb je dat ook wel gezien. Centrum vind ik kut, er zijn hier teveel toeristen en zodra het mooi wordt stikt het ook gelijk van die toeristenwinkeltjes die rare gebakjes en tofu enzo verkopen :') OV is ook dramatisch vergeleken met andere steden.
Dramatisch OV? Valt toch wel mee? Veel toeristische dingen liggen niet ver van de Keihan-lijn (dacht ik) en anders is er ook een prima netwerk van allerlei stadsbussen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2012 15:46:41 ]
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:46:15 #197
17979 MissMSX
Knightmare
pi_114606481
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Nu klinkt t alsof ik hier met een sip gezicht me zit te vervelen en dat is natuurlijk ook niet zo :P vind sommige wijken en tempels echt prachtig.. Kon alleen ook zo genieten door in die andere steden gewoon wat rond te lopen/eten/drinken tussen de gewone Japanners en dat mis ik hier wel een beetje..
Ik begrijp het wel :Y Vond Kyoto (de tweede) keer ook veel te druk met toeristen.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:50:27 #198
8369 speknek
Another day another slay
pi_114606632
Ik had niet zo'n probleem met toeristen, maar vond Kyoto zelf inderdaad ook niet zo fantastisch. Van de trip daar naartoe zijn eigenlijk eerder Nara en Fushimi Inari me bijgebleven.
pi_114606681
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Dramatisch OV? Valt toch wel mee? Veel toeristische dingen liggen niet ver van de Keihan-lijn (dacht ik) en anders is er ook een prima netwerk van allerlei stadsbussen.
Mja, misschien ben ik ook een beetje verwend na Tokyo en Osaka, waar een compleet netwerk van Trein, Metro, Monorail etc. je overal gemakkelijk brengt. Ik vind dat hier toch lastiger, sommige lijnen sluiten dan ook weer niet aan enzo..

We doen nu alles op de fiets trouwens en dan gaat het wel beter. Morgen nog Gouden tempel, maandelijks markt en nog wat dingen doen. Overmorgen dagtripje met nog onbekende bestemming (Amanohashidate, Kobe, Nara?). Daarna nog 1 dag/avond en nacht in Tokyo en dan alweer naar huis :'(
pi_114606864
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Mja, misschien ben ik ook een beetje verwend na Tokyo en Osaka, waar een compleet netwerk van Trein, Metro, Monorail etc. je overal gemakkelijk brengt. Ik vind dat hier toch lastiger, sommige lijnen sluiten dan ook weer niet aan enzo..
In die gevallen is er vaak wel een buslijn. Is ook een leuke ervaring: achteraan instappen, en als je op bestemming bent gooi je bij de chauffeur gepast geld in een machientje dat het automatisch uittelt. En naast de chauffeur hangt dan een geldwisselautomaat voor als je het niet gepast hebt. :D
quote:
We doen nu alles op de fiets trouwens en dan gaat het wel beter. Morgen nog Gouden tempel, maandelijks markt en nog wat dingen doen. Overmorgen dagtripje met nog onbekende bestemming (Amanohashidate, Kobe, Nara?). Daarna nog 1 dag/avond en nacht in Tokyo en dan alweer naar huis :'(
Kinkakuji is mooi ja. :)

Alleen wel jammer dat je 'm alleen vanaf de oever kan bewonderen en dat je van de binnenkant niet meer kan zien dan een paar kleine foto's.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2012 15:58:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')