Capitool en LP is meer voor de alg. info; ik zie ter plekke meestal wel waar ik uitkom. Heb je toevallig die blogs bij de hand?!quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Capitoolgids ben ik persoonlijk niet zo fan van. Vooral veel (verouderde) achtergrond informatie met tekeningetjes enzo. Wat ik qua achtergrond wil weten haal ik van wikipedia en voor mee te nemen op reis is dat ding absoluut niet geschikt, dan is de lonely planet of rough guide een veel betere optie. Overigens hebben we voor leuke restaurants en cafe's dan weer vooral op internet gezocht omdat onze ervaring is dat de lonely planet restaurants vaak overvol zitten met toeristen die door de lonely planet aan het bladeren zijnDan liever wat blogs e.d. afstruinen.
goeie info, maar toch even wat commentaar hierop:quote:Op maandag 9 juli 2012 09:21 schreef HaerdenC het volgende:
Geniet er van !!!Shibuya is nice
dikke kruispunten spotten
en BigCamera ... gene goede prijzenmaar impressionante winkel
INFO Tokyo voor in de Topic opening als ik even tijd heb zal ik zelfde proberen voor Yokohama
---------------------------------------------------------------------------------------------
Tokyo Klimaat gemiddelden
Januari 4 C / 51 mm neerslag / 6 uur zon
Februari 5 C / 69 mm neerslag / 6 uur zon
Maart 8 C / 108 mm neerslag / 5 uur zon
April 13 C / 128 mm neerslag / 5 uur zon
Mei 18 C / 143 mm neerslag / 6 uur zon
Juni 21 C / 172 mm neerslag / 4 uur zon
Juli 25 C / 141 mm neerslag / 5 uur zon
Augustus 27 C / 149 mm neerslag / 6 uur zon
September 23 C / 216 mm neerslag / 4 uur zon
Oktober 17 C / 192 mm neerslag / 4 uur zon
November 12 C / 96 mm neerslag / 5 uur zon
December 7 C / 53 mm neerslag / 6 uur zon
In nood
Emergency Calls Ambulance 119
Emergency Calls Brand 119
Emergency Calls Politie 110
Hoofd touristische dienst Tokyo
1st Floor, Tokyo
Metropolitan Government Building,
Nishi-Shinjuku 2-chome, Shinjuku-ku
Buurten rond Tokyo
Roppongi
Veel bars en nachtclubs alsook soapshops. Dit is er vooral voor de touristen hier zie je erg weinig Japanners. De sfeer is eerder grimmig doch nooit onveilig. Ben je
op zoek naar erotisch vertier in de vorm van stripclubs en dergelijke is hier "the place to be" in de stripclubs vooral Filipijns meisjes en vrouwen. Als tourist
wordt je vooral 's avonds praktisch direct aangesproken door veelal kleurlingen, die in tegenstelling tot Japanners, meestal perfect Engels spreken. Ze volgen soms
echt een behoorlijk stuk en zijn behoorlijk opdringerig. Neen is neen, als ze je niet gerust laten, op iedere hoek van de straat staat er wel een ome Agent. Als ze
merken dat je daar naar toe wandelt laten ze je al snel met rust.
Ginza
Hier kan je gemoedelijk gaan schoppen in talrijke boutique's en winkeltjes. Tevens vind je hier erg veel Karaokebars. Vele van die bars zijn erg intressant als je
budgetvriendelijk wil drinken. Je kan vaak een uurtje Karaoke doen voor 15 euro ongeveer. In die prijs zitten al je drankjes inbegrepen! Ook cocktails, bier, sterke
drank, etc. Je vind hier ook een erg vaak gefotografeerd groot kruispunt (niet het grootste dat ligt in Shibuya) maar wel een op zijn minst even imposant.
Shinjuku
Dit is de plaats die het echte red light district van Tokyo is. Hier gaan de lokalen spelenje kan er naar Tokyo normen goedkoop eten in de vele kleine resto's en
er is altijd wat te beleven.
Akihabara
Beter bekend als "electro-city". Hier liggen alle electronica shops bij mekaar. Als je dus op zoek bent naar camera spullen of andere electronica moet je hier zeker
eens een kijkje gaan nemen. De grootste shop is Yodobashi. Maar er zijn hopen alternatieven in deze buurt!
[ afbeelding ]
Shibuya
Dit is het drukste centrumdeel van Tokyo. Hier kan je een bezoek brengen aan het drukste kruispunt van Japan dat erg veel overeenstemming heeft met "times square".
Volgense velen zou dit het drukste kruispunt ter wereld zijn! In Shibuya vind je alle leuke restaurants, bars en specifieke winkeltjes.
Ginza
Hier zitten alle design shops ... ben je op zoek naar budgetvriendelijk dan kan je hier enkel komen om wat rond te hangen en te genieten van de sfeer. Hier zitten
alle groten der wereld alla Chanel, Dior, Louis Vuitton.
Leuk om te doen
100 Yen shops
Hier kan je vanalles kopen voor 105 Yen (100 yen en 5 yen tax), als je op zoek bent naar leuke prullaria voor het thuisfront zijn dit de ideale shops. Bv leuk setje
shopsticks of pingpongsetjes. Je kan ze meestal vinden rond metro stations.
HMV Tower records Shibuya
Dit ligt vlak aan het grote kruispunt, verdiepen vol muziekals je leuk cd-tje "Shibuya-Kei" muziek of zo wil scoren om je buren te pesten
Yoyogi Parl
Rare mensen gaan kijkenop Zondag, gothics, dolls, dansende mensen, jam sessies MEER INFO GOOGLE AFBEELDINGEN
Algemene regels -> Niet doen
- als je met stokjes eet ... stokjes recht in je eten laten staan of er echt stekende porrende bewegingen mee maken
- stokjes zijn om te eten niet om mee te wijzen of je uitleg extra beeld te geven
- neus snutten doe je NERGENS buiten op het toilet en dan nog discreet. Publiek neus snutten is echt rude en not done!
- korte broeken liever nietdoe je het toch ... zorg dan dat het verzorgd is en tot onder de knie
- dames ... korte rokjes etc allemaal geen probleem maar zorg dat je bovenlichaam bedekt is, te veel borst tonen of cleavage is een teken van slechte smaak
- spreek niet te luid. Japanners zijn stille mensen, luid spreken komt heel erg aanvallend voor hen over
- probeer basis woordjes te leren zoals "dank u" etc ... als jij moeite doet Japans te spreken doen zij ook meer moeite
- als je ergens binnen gaat bij mensen prive -> altijd schoentjes uit
- cadeautjes geven is heel erg gebruikelijk dus als je ergens uit genodigd wordt zorg je dat je iets bij hebt. Maak het niet te duur dan voelen zij zich ongemakkelijk , heb je niets van je thuisland is dat geen probleem koop gewoon ter plaatse iets
---------------------------------------------------------------------------------------------
Volgens mij zijn jullie nu al goed op weg om tot iets moois te komenquote:Op maandag 9 juli 2012 13:49 schreef HaerdenC het volgende:
ik weet niet hoe dat gaat voor de opening posts maar misschien als we alles een beetje samen voegen ... of een mod zich daar mee bezig wil houden kan dat best intressant zijn ... geen idee wat Fok! daar als opties biedt?
Wat leuk wifi in een tempelquote:Op maandag 9 juli 2012 15:41 schreef Radyhyn het volgende:
Leuk idee een nieuwe op
Hoe meer info hoe beterrr.
Wij zitten op het moment in koyasan in de shojoshinin tempel (jaja, ze hebben hier zelfs wifi).
Een berg tempels bekeken vandaag en rondgekeken op de grote begraafplaats. Ook een super mooie Totoro knuffel gescoord
Morgen weer vroeg op voor de ochtendceremonie (5.30 gaat de wekker).
Dan op naar nara voor 2 nachten en daarna 6 nachten kyoto. Alleen hoop ik dat de weersverwachting niet klopt (alleen morgen nog goed en daarna regen regen regen :S ).
Knut had je vertraging ofzo dat de reis zo zwaar was? Of echt de jetlag? Heb je ook nog werkende passen bij je? Het schiet echt totaal niet op met die kl@te rabo, van ons hebben ze ook nog niet het laatste gehoord! Maar jullie nu genieten in tokyo, veel plezier! Wat was jullie volgende bestemming ook al weer?
Ik weet niet hoe vaak je van plan bent naar Japan te gaan, maar zeker Kyoto is echt wel een bezoek waard (wij hebben dat destijds met de Rail Pass gedaan). Niijima Island niet geweest, dus daar kan ik niet over oordelen, maar voor ons was Kyoto wel echt een hele toffe afwisseling van Tokio. Vooral Fushimi Inari is mij heel erg bij gebleven (wel een eind lopen!).quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:34 schreef Simmertje het volgende:
Iemand wel eens op Niijima Island geweest? Ik en mijn vrienden zien het een beetje als alternatief voor de railpass die wij eerste wilde kopen, maar waar we nu toch een beetje twijfels over hebben. Aangezien we voor het eerst in Tokyo en Japan zijn en er al zoveel leuke dingen zijn te doen in de buurt.
En om toch even de grote stad de ontsnappen en wat speciaals te doen kwam ik dus via via op Niijima Island. De verhalen die ik gehoord heb en de blogs zijn allemaal erg positief. Iemand van jullie daar al geweest?
En nog een vraagje: wat is het leukst om te doen m.b.t. het bezoeken van mt. Fuji? Een betaalde excursie? Of op eigen houtje daar naar toe gaan?
Het water was iig wel enorm warm!quote:Op maandag 9 juli 2012 18:54 schreef happynjitram het volgende:
Kan je al zwemmen in kamakura?? (Straling)
Haha ik ken je gevoelquote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:26 schreef Simmertje het volgende:
Grote kans inderdaad dat ik niet zo snel weer naar Japan ga, althans in de komende jaren niet. En zo'n railpass lijkt me ook wel handig, alleen ik vind de druk dat je hem er echt uit moet halen niet zo fijn. Mocht ik het opeens zo cool vinden in Tokyo, dan moet je toch soort van verplicht een paar keer weg om zo die pass eruit te halen. Hoeveel kost een retourtje Kyoto ongeveer zonder pas?
Haha ja daar was ik al bang voor toen ik de filmpjes heb gekeken. Ik moet zeggen dat ik niet zo'n wandelaar ben en zeker niet in die hitte straks. Als het goed is kan je toch ook gewoon met een kabelbaan naar boven? Haha ik voel me zo'n lazy fuck nu.
Leuk, thanksquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:56 schreef remlof het volgende:
Hier zijn misschien geïnteresseerden:
De Standaard geeft e-book ‘Een analfabeet in Japan’ gratis weg
Een verslag van een zesweekse reis door Japan van een Belgische journalist geïllustreerd met veel foto's.
je bedoelt 7/11quote:Op zondag 15 juli 2012 14:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
En oh ja; pinnen in japan is echtalleen 23/7 werkt en dat hebben ze blijkbaar niet op okinawa
er staat bij: totaal: ¤ 1.752quote:Op zondag 15 juli 2012 18:48 schreef totalvamp het volgende:
[..]
http://www.expedia.nl/Tok(...)PerRoom[1]=0#reviews
hierChisun Inn Asakusa, vlakbij een tempel
2 weken later kun je iets goedkoper zelfsquote:Op zondag 15 juli 2012 22:21 schreef okiokinl het volgende:
[..]
jaja bijna bedtijd haha ik snap het.
dat is een goeie deal zeg.
Als ik bij elk akkefietje de desbetreffende optie meteen moet bannen kan ik beter thuisblijvenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:29 schreef matthijst het volgende:
Da's ook wel zo ja.
1x akkefietje met KLM gehad (vlucht gemist, want vanaf Dusseldorf naar Amsterdam), dus liever rechtstreeks sindsdien, maar misschien met 2,5 uur ruimte toch maar weer s met overstap proberen volgend voorjaar.
Nou ja, relatief zekerquote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:09 schreef matthijst het volgende:
Hehe, da's ook wel zo, maar rechtstreeks weet je 'zeker' dat je als je 1x in de lucht bent ook echt 11 uur later in Japan staat
Goede keuze qua wijk iig. Wij zaten in Nakano, 1e wijk ten westen van Shinjuku. Als wij nog een keer gaan (daar zijn we nu al wel zeker van..quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:37 schreef travelman het volgende:
Nice turtle!!
Het hotel voor de eerste 3 nachten is geboekt; wil nog in zo'n capsulehotel slapen en ter plekke nog wel even verder kijken qua hotel, misschien een hele andere wijk.
Deze vnl. op ligging (en prijs) gekozen: http://www.booking.com/ho(...)ax_persons=1&lang=nl
Eens. Wij hebben voor 90% gebruik gemaakt van de jr lijnen. Zeker als je bij shinjuku zit, daar is t toch ff zoeken naar de metro en wat verder lopen. Maar dat kan ook zijn omdat ik na 7 dagen het station nog niet snaptequote:Op woensdag 18 juli 2012 10:29 schreef Strolie75 het volgende:
Mmm, ik zou het niet doen. Ik merk dat ik in de praktijk toch vooral gebruik maak van JR trains in Tokyo. Ik zou gewoon even slikken en 5000/10.000 yen op je Suica zetten. Ben je daarna van het gedoe af.
Ok, hier heb ik wat aan. Thanks! 2 miljoen mensen maken per dag gebruik van dat station; ik ga zo hard verdwalenquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Eens. Wij hebben voor 90% gebruik gemaakt van de jr lijnen. Zeker als je bij shinjuku zit, daar is t toch ff zoeken naar de metro en wat verder lopen. Maar dat kan ook zijn omdat ik na 7 dagen het station nog niet snapte![]()
Wij gebruikten ongeveer 800 yen per dag.
Gewoon de bewegwijzering volgen. Die is in Japan over het algemeen altijd correct en volledig, desnoods door tijdelijk papiertjes op te plakken.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:09 schreef travelman het volgende:
[..]
Ok, hier heb ik wat aan. Thanks! 2 miljoen mensen maken per dag gebruik van dat station; ik ga zo hard verdwalen
Dat ligt meer aan jezelfquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Eens. Wij hebben voor 90% gebruik gemaakt van de jr lijnen. Zeker als je bij shinjuku zit, daar is t toch ff zoeken naar de metro en wat verder lopen. Maar dat kan ook zijn omdat ik na 7 dagen het station nog niet snapte![]()
Dat sluit ik niet uit iddquote:Op woensdag 18 juli 2012 13:32 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan jezelfWe pakken daar alles, metro, JR, wat handig uitkomt
En Shinjuku vind ik nog best overzihctelijk, wel druk, maar Tokyo vind ik vele malen irritanter. Zeker als je de trein naar Disney of naar Chiba voor de Tokio Game Show moet pakken
Shibuya moeilijk? Je gaat de trap op/af en je komt bij metro/square?quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:18 schreef speknek het volgende:
Haha daar heb ik ook wel eens een kwartier door het winkelcentrum gedraald op zoek naar de uitgang, dan moet je eerst naar de zesde verdieping, dan een stuk oversteken en weer met een andere lift terug, om vervolgens de trap te nemen.
Op zich is de reguliere uitgang wel makkelijk te vinden, maar je wil natuurlijk bij het kruispunt uitkomen, en na zeker twintig keer in Shibuya geweest te zijn was dat nog steeds lastig.
Nee dan kom je bij een zij-kruispunt en moet je nog vijf minuten lopen naar het grote kruispunt dacht ik.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:52 schreef koffiegast het volgende:
Shibuya moeilijk? Je gaat de trap op/af en je komt bij metro/square?
Als je vanuit shinjuku komt (dus naar zuiden) gaat naar shibuya, dan loop je zo door naar de uitgang (lang perron) en beneden ben je direct bij de uitgang die naast het standbeeld staat? Dit is wat ik elke keer deed. Shinjuku daarintegen... zoveel wegen!quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee dan kom je bij een zij-kruispunt en moet je nog vijf minuten lopen naar het grote kruispunt dacht ik.
You have been bitten by the virus. Ik weet het, nu ga je vaker duikenquote:Op woensdag 18 juli 2012 14:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vandaag voor het eerst in m'n leven gaan duiken. Gaaf!
Ik ben twee keer met BA geweest. Heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik had niets te klagen in ieder geval.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:09 schreef matthijst het volgende:
Iemand al eens met British Airways naar Japan gevlogen?
Ga liever rechtstreeks met KLM, maar damn, wat zijn die tickets duur!
20 minuten van welk centrum?quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:24 schreef totalvamp het volgende:
Vandaag de knoop doorgehakt en een vakantie voor 2 naar Tokyo geboekt! We zitten op 20min van het centrum af (met metro).
11 dagen overnachten voor maar 930 euro p.p.
Ik kan echt niet wachten tot volgende maand, Japan staat namelijk als hoogste op mijn dingen te doen lijst
op google maps: Shiodome City Center, Minato, Tokyo, Japanquote:
ah.. nou dat is eigenlijk gewoon in het centrum, hoogstens kwartiertje lopen van ginza. toffe plek. en vlak naats shinbashi station, wat ik persoonlijk ook een heel leuk plekje vond. recht tegenover het station moet je maar eens dat witte geschubde winkelcentrum inlopen, per verdieping wordt het ouderwetser, en vreemder. go-cafes, ietwat twijfelachtige massage shops, de helft staat leeg... bediende ooit alle zakenmannetjes uit die buurt, maar de jonge generatie heeft allang nieuwe plekken gevonden, alleen de oude generatie komt daar nog.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:33 schreef totalvamp het volgende:
[..]
op google maps: Shiodome City Center, Minato, Tokyo, Japan
van shibuja ong 45min
https://maps.google.nl/ma(...)tictransit:4&start=0
Dat is niet waar het hotel is. Volgens het kaartje zitten ze in Asakusa. De verwarring is de gedachte dat Shiodome city center hetzelfde is als Tokyo city center. Maar goed het maakt niet zoveel uit. Je komt overal wel met het openbaar vervoer.quote:Op donderdag 19 juli 2012 23:29 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ah.. nou dat is eigenlijk gewoon in het centrum, hoogstens kwartiertje lopen van ginza. toffe plek. en vlak naats shinbashi station, wat ik persoonlijk ook een heel leuk plekje vond. recht tegenover het station moet je maar eens dat witte geschubde winkelcentrum inlopen, per verdieping wordt het ouderwetser, en vreemder. go-cafes, ietwat twijfelachtige massage shops, de helft staat leeg... bediende ooit alle zakenmannetjes uit die buurt, maar de jonge generatie heeft allang nieuwe plekken gevonden, alleen de oude generatie komt daar nog.
nou ja zo bijzonder is het niet maar daar kick ik dan weer op, zoiets..
op shinbashi station pak je ook het onbemande treintje naar odaiba, over de rainbow bridge.
oh ik keek naar die b, maar a is het hostel... ja dat is iets verder.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 02:13 schreef captaintokyo het volgende:
[..]
Dat is niet waar het hotel is. Volgens het kaartje zitten ze in Asakusa. De verwarring is de gedachte dat Shiodome city center hetzelfde is als Tokyo city center. Maar goed het maakt niet zoveel uit. Je komt overal wel met het openbaar vervoer.
Hoe is de temperatuur in Tokyo?quote:
Ik vond Osaka echtquote:Op zaterdag 21 juli 2012 06:35 schreef star_gazer het volgende:
Shinjuku station is echt ziek
Ben nu in Osaka; veel te doen (mensen kijken op die brug in Dotonbori is leuk), een bruisend nachtleven en een mooi kasteel, maar allejezus wat een lelijke stad
Loop omhoog naar Kiyomizudera .quote:Op zondag 22 juli 2012 16:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Toen nog ff naar Gion gegaan om een drankje te doen, dachten we, maar ook daar helemaal niemand op straat. Was wel erg mooi, misschien van de week iets vroeger op de avond nog heen.
Kyoto doe je voor de tempels (en met een beetje mazzel een geisha). Kinkaku-ji, kyomizu-dera, ryoan-ji en die ene met die 1001 Boeddha beelden (naam vergeten) zijn echt de moeite waard. Als je uitgetempeld bent kun je met de trein naar Osaka om te stappenquote:Op zondag 22 juli 2012 16:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vond Osaka echtWat een toffe stad. Vandaag vanaf Tenno-ji door shinsekai, denden town naar dotombori gelopen. Begonnen laat in de middag dus werd steeds donkerder met steeds meer neon om te eindigen op de dotombori bridge
Heel gaaf.
Nu net aangekomen in Kyoto, lijkt wel uitgestorven hierGingen de metro in, gigantisch station helemaal leeg. Kregen beetje Vanilla sky idee. Dachten dat we de aardbeving waarschuwing gemist hadden ofzo. Toen nog ff naar Gion gegaan om een drankje te doen, dachten we, maar ook daar helemaal niemand op straat. Was wel erg mooi, misschien van de week iets vroeger op de avond nog heen.
Al met al viel het een beetje tegen, maar las al in de lonely planet dat dat meer mensen overkwam. Morgen eens een frisse start maken.
Waarom Roppongi? Shibuya heeft veel toffere clubs en er zijn veel minder buitenlanders.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:55 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Kyoto doe je voor de tempels (en met een beetje mazzel een geisha). Kinkaku-ji, kyomizu-dera, ryoan-ji en die ene met die 1001 Boeddha beelden (naam vergeten) zijn echt de moeite waard. Als je uitgetempeld bent kun je met de trein naar Osaka om te stappen
Ben nu in Tokyo; hostel in Asakusa. Morgen hier in de buurt rondkijken (Senso-ji) en naar Akihabara. Uiteraard ook naar Roppongi op stap, ik vind Jumangi een leuke club! Niet met die negers daar meegaan trouwens; heb veel verhalen gehoord over mensen die gedrogeerd worden en volledig leeggeroofd op straat wakker worden.
Dramatisch OV? Valt toch wel mee? Veel toeristische dingen liggen niet ver van de Keihan-lijn (dacht ik) en anders is er ook een prima netwerk van allerlei stadsbussen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ben ik een cultuurbarbaar als kyoto me best een beetje tegenvalt?Ja, de tempels en tuinen zijn mooi maar na de 8ste heb je dat ook wel gezien. Centrum vind ik kut, er zijn hier teveel toeristen en zodra het mooi wordt stikt het ook gelijk van die toeristenwinkeltjes die rare gebakjes en tofu enzo verkopen
OV is ook dramatisch vergeleken met andere steden.
Ik begrijp het welquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ben ik een cultuurbarbaar als kyoto me best een beetje tegenvalt?Ja, de tempels en tuinen zijn mooi maar na de 8ste heb je dat ook wel gezien. Centrum vind ik kut, er zijn hier teveel toeristen en zodra het mooi wordt stikt het ook gelijk van die toeristenwinkeltjes die rare gebakjes en tofu enzo verkopen
OV is ook dramatisch vergeleken met andere steden.
Nu klinkt t alsof ik hier met een sip gezicht me zit te vervelen en dat is natuurlijk ook niet zovind sommige wijken en tempels echt prachtig.. Kon alleen ook zo genieten door in die andere steden gewoon wat rond te lopen/eten/drinken tussen de gewone Japanners en dat mis ik hier wel een beetje..
Mja, misschien ben ik ook een beetje verwend na Tokyo en Osaka, waar een compleet netwerk van Trein, Metro, Monorail etc. je overal gemakkelijk brengt. Ik vind dat hier toch lastiger, sommige lijnen sluiten dan ook weer niet aan enzo..quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Dramatisch OV? Valt toch wel mee? Veel toeristische dingen liggen niet ver van de Keihan-lijn (dacht ik) en anders is er ook een prima netwerk van allerlei stadsbussen.
In die gevallen is er vaak wel een buslijn. Is ook een leuke ervaring: achteraan instappen, en als je op bestemming bent gooi je bij de chauffeur gepast geld in een machientje dat het automatisch uittelt. En naast de chauffeur hangt dan een geldwisselautomaat voor als je het niet gepast hebt.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mja, misschien ben ik ook een beetje verwend na Tokyo en Osaka, waar een compleet netwerk van Trein, Metro, Monorail etc. je overal gemakkelijk brengt. Ik vind dat hier toch lastiger, sommige lijnen sluiten dan ook weer niet aan enzo..
Kinkakuji is mooi ja.quote:We doen nu alles op de fiets trouwens en dan gaat het wel beter. Morgen nog Gouden tempel, maandelijks markt en nog wat dingen doen. Overmorgen dagtripje met nog onbekende bestemming (Amanohashidate, Kobe, Nara?). Daarna nog 1 dag/avond en nacht in Tokyo en dan alweer naar huis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |