quote:
Op dinsdag 10 juli 2012 15:26 schreef Simmertje het volgende:Grote kans inderdaad dat ik niet zo snel weer naar Japan ga, althans in de komende jaren niet. En zo'n railpass lijkt me ook wel handig, alleen ik vind de druk dat je hem er echt uit moet halen niet zo fijn. Mocht ik het opeens zo cool vinden in Tokyo, dan moet je toch soort van verplicht een paar keer weg om zo die pass eruit te halen. Hoeveel kost een retourtje Kyoto ongeveer zonder pas?
Haha ja daar was ik al bang voor toen ik de filmpjes heb gekeken. Ik moet zeggen dat ik niet zo'n wandelaar ben en zeker niet in die hitte straks. Als het goed is kan je toch ook gewoon met een kabelbaan naar boven? Haha ik voel me zo'n lazy fuck nu.
Haha ik ken je gevoel

Ik maakte me ook best wel druk om de fysieke gesteldheid van ons reisgezelschap (1 blower en 2 lamme bierdrinkers van circa 115 kilo) maar uiteindelijk kun je het wel, en is het ook wel belonend om het eenmaal gedaan te hebben. Ik vergeet het in ieder geval nooit weer. Er zijn ook best veel opa's en kleine kindjes enzo die de tocht ook gewoon maken, je hoeft geen topsporter te zijn ofzo. Maar zwaar vond ik het wel.
Die kabelbaan weet ik niet zo, zou best kunnen. Maar je hoeft die berg ook niet vanaf de grond te beklimmen, je hebt als ik het me herrinner 3 "stations" op verschillende hoogtes waar vanaf je kunt beginnen. Wij begonnen in ieder geval op de hoogste, waardoor de tocht in een uur of 12 te doen is (naar boven en naar beneden). Wij zijn die dag daarna (terwijl we niet geslapen hadden) in een Capsule hotel ingecheckt, dat was wel heel relaxed. Klinkt niet chill, was het wel

Retour Kyoto durf ik je niet te zeggen. Wij zijn toen in een week Railpass 3 dagen Kyoto en 3 dagen in Osaka geweest, en volgens mij hebben we daar toen 150 euro pp voor betaald. Alleen Kyoto zullen ook vast wel reizen zijn, maar dan moet je alweer een soort van meerdaagse retour hebben (je wilt wel in Kyoto slapen!). Ook is het soms de moeite waard even te checken wanneer je precies gaat, wij hadden toen de mazzel dat er een enorm festival aan de gang was in Kyoto wat wel echt heel tof was. Volgens mij hebben die jongens daar wel vaker feestjes en partijen in de stad, moet je even opzoeken!
Damn al dit gelul maakt me jaloers, ik wil ook weer