Dank. Volgens de LonelyPlanet was het aan te raden dit op drukke trajecten wel te doen. Eerst maar eens zonder proberen dan.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:54 schreef Strolie75 het volgende:
In de Shinkansen? Nog nooit gedaan. Ik haal meestal een dag van tevoren een kaartje.
quote:Vandaag de toelatingsbrief van Sophia university ontvangen!!
1 jaar naar Tokyo vanaf augustus. Nu alleen nog visum regelen en hopen dat de koers nog een beetje de goede richting op gaat...
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:09 schreef happynjitram het volgende:
Nog even mijn laatste post in het vorige topic, omdat ik zo blij ben
[..]
Ik dacht dat het imperial palace alleen toegankelijk is met de verjaardag van de keizer en nieuwjaar.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is het leuk om een tour te boeken in het imperial palace? Zie net dat je dit van tevoren moet doen..
In Kyoto? Nog niet gedaan. Ik weet wel dat het alleen mogelijk is om het keizerlijke paleis te bezoeken met een guided tour, en dat die bestaat uit een enorme groep van 100+ personen. Dat schrikt me een beetje af.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is het leuk om een tour te boeken in het imperial palace? Zie net dat je dit van tevoren moet doen..
Dat moet sowieso wel lukkenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:12 schreef abhinnaya het volgende:
Het is maar een uurtje met de trein van Tsukuba naar Tokyo als ik zo zie. Ik zou het zeker proberen te regelen dan
Je komt er vanaf Nederland bijna niet onderuit om op Tokyo te vliegenquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:51 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Dat moet sowieso wel lukkenVolgens mij heeft Tsukuba zelf geen luchthaven, wel eentje in Narita 1.5 uur verderop. Dus dan is het misschien gunstiger om naar Tokyo te vliegen.
Narita is de internationale luchthaven van Tokyo. Al landen er ook sommige vluchten op Haneda.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:51 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Dat moet sowieso wel lukkenVolgens mij heeft Tsukuba zelf geen luchthaven, wel eentje in Narita 1.5 uur verderop. Dus dan is het misschien gunstiger om naar Tokyo te vliegen.
quote:The Tsukuba Express Line (sometimes abbreviated as TX) connects Tsukuba to Akihabara in downtown Tokyo in about 45 minutes. The fare is 1,150 yen.
http://wikitravel.org/en/Tsukuba
Heb je wel vooraf aangegeven dat je je in die periode in Azië bevind? Moet je op internetbankieren doen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:11 schreef Radyhyn het volgende:
Hallo allemaal!
Wij zijn gisteren aangekomen in Tokyo. Het is hier prachtig weer zonder regen (even afkloppen) en we hebben al veel gezien! Vandaag tour gedaan met Tokyo tower, hoka-en tuin met thee ceremonie, teppan-jaki lunch, boottocht en tempelbezoek. Helemaal top.
Wat wel een flinke domper is, is dat de rabo onze beide passen heeft geblokkeerd
Ondanks dat ze wisten dat we in Japan zijn hebben ze beide passen geblokkeerd nadat er door ons zelf op één van de passen per abuis is geprobeerd meer dan het dagelijkse limiet op te nemen (ik dacht dat het meer was).
Wat een prutsers bij de bank, nu zitten we er mooi mee en moeten vanalles regelen :s. Wie had dat hier ook al weer ook gehad? Dat was ook bij de rabo toch?
Maar we laten de pret er niet door bederven
Misschien dat ik later nog wat fotos kan posten, maar ik weet niet of dat gaat lukken
Wat suf! Ook nog maar eens bellen dan en misschien maar wat extra geld storten op m'n creditcard.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:34 schreef Radyhyn het volgende:
Hoi hoi,
Bedankt voor jullie reacties!
We pinnen nu met onze creditcard. Die doet het gelukkig nog wel.
We hadden onze rabo passen inderdaad via inetbankieren op azie gezet en meerde keren ook telefonisch doorgeven.
Ook raar: ing pas van extra rekening van mijn man deed het wel.en die van mij deed het niet. Echt vaag, maar het komt wel goed.
Knut voor jou duurt het ook niet lang meer hé
Vandaag oa naar Akihabara geweest, echt te gek! Ook vanavond naat de gundam wezen kijken <3
Morgen overnachting in nikko en daarna nog 2 nachten en tokyo en dan naar fujisan hakone!
Dat kan kloppen, bij de Rabobank is dit pas sinds 1 juni ingegaanquote:Op donderdag 28 juni 2012 18:44 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik heb echt nog nooit aan de bank doorgegeven dat ik naar het buitenland ging (China, Japan, VS etc.) en dat ging altijd goed. Vrij random eigenlijk, geen idee of ik me nu zorgen moet maken of niet.
Ja.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:45 schreef okiokinl het volgende:
raar beleid... kunnen ze toch ook standaard aan zetten, of is het voor de veiligheid ofzo?
Die zijn wel alleen geldig voor de Tokyo Metro, terwijl je ook drie lijnen van de Toei Subway hebt waarop die dagkaarten niet geldig zijn. Wel rekening mee houden dusquote:Op zondag 1 juli 2012 17:33 schreef donald_dick het volgende:
je kan altijd nog de toeristenpassen voor de metro kopen
. Kosten 490 euro per dag voor een 2-dagskaart. Een ritje begint zo;'n beetje vanaf 160 yen dus als je 3 keer met de metro gaat heb je hem er al uit.
http://www.tokyometro.jp/en/ticket/value/travel/index.html
Let op! Alleen te koop op Narita Airport. Je kan er zoveel kopen als je wil, alleen ze kijken je wel vreemd aan. (Ik kocht er meteen 10 stuks![]()
Duur grapje.quote:Op zondag 1 juli 2012 17:33 schreef donald_dick het volgende:
je kan altijd nog de toeristenpassen voor de metro kopen. Kosten 490 euro per dag voor een 2-dagskaart. Een ritje begint zo;'n beetje vanaf 160 yen dus als je 3 keer met de metro gaat heb je hem er al uit.
http://www.tokyometro.jp/en/ticket/value/travel/index.html
Let op! Alleen te koop op Narita Airport. Je kan er zoveel kopen als je wil, alleen ze kijken je wel vreemd aan. (Ik kocht er meteen 10 stuks![]()
Deze: http://www.chuogroup.jp/chuo/english/form/index.html Werd hier ook getipt. Juist daarom vonden we het ook zo raar dat we ineens moesten betalen..quote:Op dinsdag 3 juli 2012 00:36 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
http://www.toyoko-inn.com/e_hotel/00054/index.html
http://www.toyoko-inn.com/e_hotel/00023/index.html
zijn wel 1,5k yen duurder maar in de buurt van namba of shinsaibashi >.>
also om welke hostel gaat het?
dan kan ik die mijden namelijk
dat was ik, die dat tipte... ja moet je zelf maar even kijken, maar ik heb goede ervaringen . maar ik reserveer eigenlijk alleen het eerste hostel voor na de vlucht, en dan zie ik wel, dus had geen idee dat je vooruit moet betalen. t is een buisness hotel, werd me weer aangeraden in een hostel in tokyo, ze stuurden elkaar klanten door.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 01:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Deze: http://www.chuogroup.jp/chuo/english/form/index.html Werd hier ook getipt. Juist daarom vonden we het ook zo raar dat we ineens moesten betalen..
Ik heb de opdracht om me strikt aan het budget te houden zodat iedere overblijvende yen in die laatste week in osaka/kyoto/tokyo besteed kan worden aan shoppen, eten en drinken
Ik heb in het buurhotel overnacht: Hotel Chuo Selene. Daar had ik via zo'n boekingssite gereserveerd en dat ging allemaal probleemloos.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 01:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Deze: http://www.chuogroup.jp/chuo/english/form/index.html Werd hier ook getipt. Juist daarom vonden we het ook zo raar dat we ineens moesten betalen..
Ik heb de opdracht om me strikt aan het budget te houden zodat iedere overblijvende yen in die laatste week in osaka/kyoto/tokyo besteed kan worden aan shoppen, eten en drinken
700 als je de volgende week wil vertrekken lijkt me geen verkeerde prijs. Het kan nog (veel) goedkoper maar daarvoor moet je denk ik wel wat verder vooruit boeken.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:08 schreef travelman het volgende:
Nadat de reis naar Japan vorig jaar niet doorging, begon het toch te kriebelend en wil ik dus alsnog die kan op gaan. Ik reis deze keer dan alleen.
Vluchten naar Tokio zijn er voor +- 700,- (goede prijs?!) en ik denk eraan om 7-10 dagen in Tokio te blijven (te lang?) of zijn er nog andere opties?
Mijn hoofddoel is Tokio, uiteraard zou ik meer willen zien, maar dat is qua budget niet echt te doen. Waar kun je het beste overnachten (hotel/hostel) en ik welke wijk?
Ik wil trouwens het liefst volgende week vertrekken en a.s.a.p. boeken, dus alle adviezen zijn welkom!! Bedankt alvast!!
Toen ik las dat er een ferry vaart tussen Rusland en Japan moest ik er ook gelijk aan denken. Maar zou het zelf combineren met 2 andere dingen op m'n bucketlist, de tofste trein vanaf Utrecht Centraal naar Moskou en dan daar de Trans Siberië Expres. Lijkt me erg tofquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:14 schreef HaerdenC het volgende:
De inleiding van dit topic zou eens aardig nagekeken moeten worden de helft van de links werkt gewoon nietinfo over openbaar vervoor pasmo link naar metro map etc zou wel handig zijn
en bv kort lijstje met wat NOT DONE is in Japan ... geen idee hoe wat of wie dit kan aanpassen.
Wat ik me heb af gevraagd is of er ook wel eens echte avonturiers zijn hier die het overwogen hebben om de trip naar Japan te doen zonder vliegtuig? Ikzelf heb heel even eens gedacht aan roadtripin de ruimste zin van het woord en ik zag 3 mogelijkheden:
- Duitsland - Polen - Wit Rusland - Rusland ... heeeeeeeeel lange trip door rusland ... naar Vladivostok en dan met de Ferry naar Japan
Van mijn woonplaats naar naar Vladivostok is 11550 km en google maps kan er een weg uit stippelenOverigens volgens google maps zou ik dat kunnen doen in 148 uur ... dat lijkt mij toch wel heel erg positief ingeschat dat is een gemiddelde van 78 km/u. Stel nu ... je zou een 500 km per dag doen (zeker over de eerste stukken kan je een pak meer doen ... ) dan ben je er in dik 20 dagen
geen idee of dit kindse onschuld is en uberhaupt wel mogelijk is om heel rusland door te rijden zonder te sterven
maar op zich is het niet onmogelijk ... voor zo ver ik en google kunnen zien. Er loopt blijkbaar een autostrade tussen Moskou en Vladivostok. De Trans Siberian Highway.
De trip zou enkel aan diesel wel al rond de 1500 a 1800 euro kosten. Je hebt voor een dergelijke afstand geen onderhoud nodig ... dus kan perfect zorgeloos naar daar rijden.
- Duitsland - Polen - Ukraine - Kazaghstan - Mongolie - en dan of wel stukje China of wel boog er om heen door Rusland naar Vladivostok en dan ook weer de Ferry
Geen idee hoe veilig kazaghstan isnog geen serieus zoekwerk gedaan
maar meer voor de hand liggend volgens mij is de andere kant op ...
Engeland of Noorwegen -> Ferry naar Ijsland -> Ferry naar Groenland -> Ferry naar Canada -> canada door en dan of wel boven over (Bering sea ... dus Alaska door of wel van in de states ergens lange boottocht naar Japan
Terug keren zou ik niet opnieuw rijdenDat is te gek ... gewoon auto in Japan de boot op ... en zelf vliegtuig terug nemen. Auto terug sturen naar Antwerpen kost iets van een 800 euro
Ik zeg het ... geen idee of het mogelijk is en hoe het zit met veiligheid visums etc ... maar lijkt me wel redelijk avontuur.
Met Lufthansa kan het zelfs voor 660,-!! Ik zit eraan te denken om 9-10 dagen Tokio te doen; de eerste en laatste dag als een soort bufferdag.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
700 als je de volgende week wil vertrekken lijkt me geen verkeerde prijs. Het kan nog (veel) goedkoper maar daarvoor moet je denk ik wel wat verder vooruit boeken.
Wij zitten vanaf zaterdag een goede week in Tokyo en vinden dat nog steeds veel te weinig. Zoveel te zien! Week lijkt me wel het minimale eigenlijk.
Merci! Heb je ervaring met Japan/Tokio? Hoe lang zou je Tokio aanbevelen? Ben nog aan het puzzelen nl.:of bij aankomst gelijk door naar Kyoto ( ong. 3 dagen daar) en dan een week Tokio. Of 9-10 dagen Tokio en vanuit daar ook wat dagtochten doen? Kun je hier iets zinnigs over zeggen?quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:31 schreef okiokinl het volgende:
met bullettrein is kyoto prima te doen, kost wel wat natuurlijk.
in shinjuku is altijd wat te doen savonds. maar shuibuya is leuker. ueno vind ik zelf het leukste.
ik weet de prijzen niet meer, zoek dan eerst even uit hoeveel je kwijt bent aan hotels, en wat tokyo-kyoto kost. (er wordt vaak gezegd dat je een railpass er al uit hebt als je 1 keer naar Kyoto en terug reist, dus zoek ook even uit wat een railpass kost. die moet je voor vertrek al hebben gekocht, kan niet in japan.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:46 schreef travelman het volgende:
[..]
Merci! Heb je ervaring met Japan/Tokio? Hoe lang zou je Tokio aanbevelen? Ben nog aan het puzzelen nl.:of bij aankomst gelijk door naar Kyoto ( ong. 3 dagen daar) en dan een week Tokio. Of 9-10 dagen Tokio en vanuit daar ook wat dagtochten doen? Kun je hier iets zinnigs over zeggen?
Ik heb ong 1500,- voor 10 dagen (overnachting/eten/entree/vervoer).
1500 moet wel lukken. 10x50 voor een hostel en 140 voor de railpass. Hou je de rest over voor eten en toegang.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:20 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik weet de prijzen niet meer, zoek dan eerst even uit hoeveel je kwijt bent aan hotels, en wat tokyo-kyoto kost. (er wordt vaak gezegd dat je een railpass er al uit hebt als je 1 keer naar Kyoto en terug reist, dus zoek ook even uit wat een railpass kost. die moet je voor vertrek al hebben gekocht, kan niet in japan.
zelf heb ik 5 jaar geleden meer dan 2 maanden in tokyo gezeten, en me geen moment verveeld.![]()
maar kyoto is ook erg leuk/mooi, zeker de moeite waard. mits je van tempels houdt, als je dat niet zo interessant vind, kan je gewoon 1 nachtje daar doen, het is sowieso een leuke stad, heel anders dan tokyo. . reserveer wel je slaapplek van tevoren, kyoto is altijd druk.
de standaard dagtochtjes vanuit tokyo zijn oa; kamakura en niko, zoek dat ook even op.
wat wil je zien in japan? van alles wat, meer modern japan, of juist traditioneel japan?
Mijn hoofddoel is Tokio; ik houd van grote steden en deze staat al lang op mijn lijstje. Ik wil van alles wat zien, dus een mix van modern en oud! Niko en Kamakura zien er gaaf uit!quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:20 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik weet de prijzen niet meer, zoek dan eerst even uit hoeveel je kwijt bent aan hotels, en wat tokyo-kyoto kost. (er wordt vaak gezegd dat je een railpass er al uit hebt als je 1 keer naar Kyoto en terug reist, dus zoek ook even uit wat een railpass kost. die moet je voor vertrek al hebben gekocht, kan niet in japan.
zelf heb ik 5 jaar geleden meer dan 2 maanden in tokyo gezeten, en me geen moment verveeld.![]()
maar kyoto is ook erg leuk/mooi, zeker de moeite waard. mits je van tempels houdt, als je dat niet zo interessant vind, kan je gewoon 1 nachtje daar doen, het is sowieso een leuke stad, heel anders dan tokyo. . reserveer wel je slaapplek van tevoren, kyoto is altijd druk.
de standaard dagtochtjes vanuit tokyo zijn oa; kamakura en niko, zoek dat ook even op.
wat wil je zien in japan? van alles wat, meer modern japan, of juist traditioneel japan?
Dank! Ik wil een eerste indruk vh land krijgen en kan later als het budget het toelaat een goede rondreis gaan maken. Dus een dag of 12 Tokio gaat het waarschijnlijk worden. Zal mijn ervaringen hier ook posten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:32 schreef Pheno het volgende:
Ik vind de railpas anders aardig duur geworden. Je moet wel heel zeker weten dat je dat eruit haalt. Ik heb al meerdere malen dat ding niet eens hoeven aanvragen, omdat ik het er niet uithaal. Op Narita pakken we normaal gesproken dan ook de Keisei Skyliner, die ook nog eens sneller is. Voor de rest wat men hier zegt: wat wil je zien? Ik kan twee weken in Tokio vertoeven zonder me te vervelen, maar ik zou Kyoto niet hebben willen missen. Maar goed, als je weet dat je er vaker heen zal gaan (en dat weet je na reis 1 al), dan maakt het allemaal geen snars uit.
Dat zeg ik, het is duur geworden. Belachelijk duur. Ik heb het de laatste twee keer niet eens meer aangevraagd. Heen en terug met de shinkansen is goedkoper. En dan kun je nog in de Nozomi ook, scheelt je weer een kwartierquote:Op woensdag 4 juli 2012 15:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weekpas kost volgens mij maar 140 hoor
Edit: Oh nee, zat bij Child te kijken![]()
Dan haal je op een retour kyoto die pas er nog niet eens uit volgens mij..
Wat leuk! Wanneer ging jij ook alweer?quote:Op donderdag 5 juli 2012 11:00 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
Yes, kan niet wachten op mijn japan reis
en vraag me niet hoe
maar heb kaarten kunnen regelen voor dit concert
http://www.anisama.tv/
volgens een japanse vriendin waren de kaarten binnen 1 minuut uitverkocht. ben benieuwd hoe het is met 37500 tot 40000 man ^^
Ik ga van 1 tot en met 31 augquote:Op donderdag 5 juli 2012 11:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat leuk! Wanneer ging jij ook alweer?
Vorige weken gingen heel snel maar deze week lijkt de tijd wel voorbij te kruipen. Nog 1.5 dag werken maar voelt als een eeuwigheid. Waarschijnlijk ook omdat een eeuwigheid nog niet genoeg zouden zijn om al die stapels werk op tijd af te krijgenEn dat ik alvast steeds vroeger op sta om te wennen aan de Japanse tijd helpt vast ook niet mee..
Leuk, alvast veel plezier!quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:44 schreef travelman het volgende:
en de vlucht is geboekt!!!![]()
Heen op 19.07 en terug 30.07 (heb 660,- betaald, Lufthansa); nu nog een geschikt hotel/hostel vinden, planning maken, inlezen en basiswoordenschat Japans opbouwen!!
Grappig, de Narita iphone vertaler had het duidelijk over ni biruquote:Op donderdag 5 juli 2012 13:20 schreef speknek het volgende:
Nee.
Planeet Nibiru zegt ze helemaal niks in Japan. De telwoorden (ichi ni san shi etc) kun je niet gebruiken om hoeveelheden aan te geven. Er zijn allemaal vervoegingen van die telwoorden afhankelijk van of de objecten dat je aangeeft rond of vierkant van vorm zijn, of het rangtelwoorden zijn, etc.
Het beste kun je de standaardvorm die 'hoeveelheid' als suffix heeft gebruiken. Dat is tsu:
1 = hitatsu
2 = futatsu
3 = mitsu
4 = yotsu.
Daarna moet je het maar in twee keer bestellen. Twee bier is dus biiru o futatsu kudasai.
Zou kunnen. Aangezien het m'n belangrijkste zin is heb ik deze verbetering iig meegenomen. Dankquote:Op donderdag 5 juli 2012 13:23 schreef speknek het volgende:
Dan is die vertaler waarschijnlijk slecht in grammatica, en heeft ie los "twee" en "bier" vertaald.
Thanksquote:Op donderdag 5 juli 2012 13:30 schreef speknek het volgende:
Zie hier een uitleg alsmede de onzalige hoeveelheid uitgangen die er zijn voor telwoorden:
http://en.wikipedia.org/w(...)counters_by_category
Ik neem aan dat jullie met z'n tweeen gaan, dan is inderdaad f-tatsu belangrijk (de eerste u is eigenlijk stil, die spreek je bijna niet uit), als ook 'futari' (f-tari), oftewel 'twee personen'. Voor als je het restaurant binnenkomt.
quote:はい hai, ぱい pai, ばい bai 杯 Cups and glasses of drink, spoonfuls, cuttlefish, octopuses, crabs, squid, abalone, boats (slang)
Kan volgens mij ook. Hitotsu / futatsu etc. is volgens mij de joker voor als je het niet precies weet.quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Thanks![]()
Waarom is het dan niet deze eigenlijk
[..]
quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:44 schreef speknek het volgende:
Of gewoon "Nama!"
Kwam ik achter toen ik een keer de naam ergens van wilde weten (namae), en prompt twee pullen bier voor me gezet kreeg.
lol, dat wist ik dus niet.. en wow, die wiki lijst...quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:20 schreef speknek het volgende:
Nee.
Planeet Nibiru zegt ze helemaal niks in Japan. De telwoorden (ichi ni san shi etc) kun je niet gebruiken om hoeveelheden aan te geven. Er zijn allemaal vervoegingen op die telwoorden afhankelijk van of de objecten die je aangeeft rond of vierkant van vorm zijn, of het rangtelwoorden zijn, etc.
Het beste kun je de standaardvorm die 'hoeveelheid' als suffix heeft gebruiken. Dat is tsu:
1 = hitatsu
2 = futatsu
3 = mitsu
4 = yotsu.
Daarna moet je het maar in twee keer bestellen. Twee bier is dus biiru o futatsu kudasai.
Dat was toch meer schuim dan bier?quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:43 schreef Strolie75 het volgende:
Qua smaak en kosten kun je trouwens beter vragen om een Nama Biru (bier van de tap).
Dat was al mijn zoveelste bier. Dus ik wou nog een klein afzakkertje voordat ik naar huis ging en bestelde "Sake". Kreeg ik weer twee halve liter pullen bier voor m'n neus gezet.quote:
quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat was al mijn zoveelste bier. Dus ik wou nog een klein afzakkertje voordat ik naar huis ging en bestelde "Sake". Kreeg ik weer twee halve liter pullen bier voor m'n neus gezet.
(Voor de niet Japans-kenners: sake betekent alcohol, in Japan heet wat wij sake noemen nihonshu)
Die serveerster moet mij ook wel als extreem lompe buitenlander hebben gezien, dat ik bier bestelde door "vers!" en "alcohol!" te roepen.
Ze zijn het aan het automatiseren.quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat was toch meer schuim dan bier?
Oe, die linker ziet er idd goed uit, maar van die rechter zou ik dan weer niet vrolijk wordenquote:Op donderdag 5 juli 2012 13:58 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ze zijn het aan het automatiseren.
Maar eerlijk is (h)eerlijk, ik heb nog nooit een slecht biertje in Japan gehad.
een beter begin kan bijna nietquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Oe, die linker ziet er idd goed uit, maar van die rechter zou ik dan weer niet vrolijk wordenWe gaan het zien
![]()
Zondag ziet er qua weer nog best ok uit. iig droog als het goed is. Rond 10 uur landen op Narita, ff douchen, geld en treinkaarten regelen en dan gaan we direct naar Yoyogi park om een beetje relaxed rond te kijken en bij te komen van de reis
Capitoolgids ben ik persoonlijk niet zo fan van. Vooral veel (verouderde) achtergrond informatie met tekeningetjes enzo. Wat ik qua achtergrond wil weten haal ik van wikipedia en voor mee te nemen op reis is dat ding absoluut niet geschikt, dan is de lonely planet of rough guide een veel betere optie. Overigens hebben we voor leuke restaurants en cafe's dan weer vooral op internet gezocht omdat onze ervaring is dat de lonely planet restaurants vaak overvol zitten met toeristen die door de lonely planet aan het bladeren zijnquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:46 schreef travelman het volgende:
Levendig topic; tof!! Ben nu op zoek naar wat leuke en goede (reis)boeken/gidsen:
http://www.bol.com/nl/p/de-uitvinding-van-japan/1001004006227664/
http://www.bol.com/nl/p/tokyo-vice/1001004007524163/
en dan nog een Capitool/LP oid.
Ow, ik ga trouwens alleen die kant op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |