MdMa98 | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:32 |
Deel twee alweer van het topic over de VW Up! User MdMa98 Heeft zich een Volkswagen Up! aangeschaft. Zo blij als hij is, wilde hij dit delen met de users van fok! PTA. Praat hier mee over deze kleine auto. Opvallend weinig Up! rijders zijn er nog op het Fok! forum.Wie weet gaan er toch nog users aan geloven? Wordt het de Up! Mii of de Citigo? ![]() De Up! van MdMa98: ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door MdMa98 op 19-06-2012 11:34:46 ] | |
MdMa98 | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:34 |
Vandaag Up!loos, vrouwlief heeft hem een dagje mee te werk. Alvast wennen voor als ze er ook mee gaat rijden naar Frankrijk. | |
Anne | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:36 |
Gereekst. Ik ga het trouwens even aankijken, want het vorige topic ging bij lange na al niet echt meer over de up. Komt daar geen verandering in, dan gaat ie op slot ![]() | |
ikweethetookniet | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:39 |
Gister proef gereden in de citigo ![]() Helemaal top nu alleen nog een automaat ![]() Die komt pas einde van het jaar ![]() | |
MdMa98 | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:39 |
Met alle respect, zijn vaak de users die er op aangesproken dienen te worden toch? | |
H-D | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:40 |
Heb je nog een auto naast de Up!? Dat beige interieur is leuk!! | |
H-D | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:40 |
Nja we hebben ook gewoon nog een autorijtopic en pta sc. Dus wellicht is een reeks voor dit dan wat overdreven. | |
CoolGuy | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:42 |
Ik reed vanmorgen achter een zwarte Up. Ik blijf het geen mooie auto vinden en hij begint nu al direct aan het stereotype beeld te voldoen dat het een auto is voor mensen die niet kunnen of durven te rijden, want waar je 50 mag vond deze mevrouw het prima om nog geen 30 te rijden. Die denkt ook dat ze in dr Uppie op de weg is. Jaja...eej...eej.. did you see what I did there? ![]() | |
MdMa98 | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:42 |
We rijden naast de Up! nog een oude corsa, die doet prima dienst trouwens! Ben benieuwd hoe de auto zich waarmaakt na meer dan 1000 kilometer doorkarren. Ik heb er wel vertrouwen in. Al lees ik wat berichten over Up!s die zijn stilgevallen, of al na 3 dagen voor een servicebeurt naar de garage willen. | |
MdMa98 | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:45 |
Jammer dat je er zo over denkt Coolguy, persoonlijk vind ik het van niet. Maar van 1 ervaring kun je geen waarheid maken. Ik rijdt persoonlijk pittig door, haal ook gewoon in en schroom niet om links te gaan staan bij rechtdoor aan de stoplichten. Auto heeft genoeg pit om vooraan weer te eindigen. | |
CoolGuy | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:48 |
Nee, van 1 ervaring niet, maar ik gok dat ik nog wel meer van dat soort ervaringen krijg. Overigens, ik vraag me wel af of jij vindt dat de ABS in de Up het beter doet dan in je Mazda..? | |
Revolution-NL | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:49 |
Ik ben bang dat dit wederom een gevalletje is. Liever kwantiteit dan kwaliteit. Het lijkt wel of dit de nieuwe strategie is van de VAG groep. Het dashboard en het eerste gevoel met de auto premium laten aanvoelen maar onder de motorkap bezuinigen op de techniek. Als VW nog even zo doorgaat dan is er weinig meer over van dat betrouwbare imago. | |
H-D | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:49 |
In Twingo's, Yarissen en Agila's zijn denk ik nog veel erger ![]() | |
CoolGuy | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:51 |
Ik plaats de Up in datzelfde rijtje hoor. | |
H-D | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:54 |
Hmm kweenie maar vind dat de Up! nog iets 'fris' en guitigs heeft wat die drie ab-so-luut niet hebben. | |
CoolGuy | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:57 |
Je refereert nu aan de 1.2 TSI motoren? Volgens mij wordt dat allemaal door VW zonder kosten voor de klanten opgelost. Stond tenminste in de autoweek. Ik heb zelf een Golf VI en de nieuwe Jetta gereden, beiden met TDI motor en geen centje pijn hoor. | |
CoolGuy | dinsdag 19 juni 2012 @ 10:58 |
Nou, ik vind de nieuwe Yaris toch anders best fris als je 't mij vraagt ![]() | |
H-D | dinsdag 19 juni 2012 @ 11:00 |
Nee sorry vind het nog steeds niks. En die nieuwe Agila ![]() ![]() | |
Revolution-NL | dinsdag 19 juni 2012 @ 11:03 |
De 1.2TSI en de 1.4TSI inderdaad en dan hebben we het niet alleen over de kettingproblemen! Ik heb zelf ook een Leon 2006 1.9TDI gehad. Ook 120.000km en probleemloos meegereden, de Leon was echt een enorm fijne auto. Een collega in een 1.9TDI passat uit 2008 had daarintegen ook wel regelmatig een dingetje en stond toch ook vaak buiten het reguliere onderhoud bij de garage. Al met beginnen er toch barstjes te komen in het betrouwbare imago van de VAG groep. Ik heb sterk de indruk dat dit hele imago nog sterk levend wordt gehouden door de VAG producten van een aantal jaar geleden en een hele goede marketing afdeling. Want feit is wel, VAG producten voelen en ogen altijd enorm degelijk. | |
Revolution-NL | dinsdag 19 juni 2012 @ 11:03 |
Zeker de hybride versie | |
CoolGuy | dinsdag 19 juni 2012 @ 11:04 |
Je moet dat relatief zien natuurlijk he, want ik vind de auto op zich niks aan, maar ik vind 'm toch een fris voorkomen hebben. De Agila is altijd een draak van een auto geweest. | |
H-D | dinsdag 19 juni 2012 @ 11:07 |
Wat is daar frisser aan dan de gewone? Ja ik dus niet ![]() Klopt. En dan is zo'n Up! toch wel geiniger. | |
CoolGuy | dinsdag 19 juni 2012 @ 11:10 |
Oh dat mag uiteraard ![]() Dan een Agila? Jazeker. Beiden passen zowat in de kofferbak van de Jetta ![]() | |
H-D | dinsdag 19 juni 2012 @ 11:14 |
Ja dat bedoel ik. Veel leuker/frisser dan een Agila. ![]() Wat ik eigenlijk bedoel is; mijn keus zou de Up! ook absoluut niet zijn. Ik heb totaal niks met dit soort auto's. Maar ik vind 'm wel geiniger dan heel veel andere auto's in dat segment. Al vind ik de Citigo misschien wel nog iets leuker. Maar nog steeds heb ik er niets mee. | |
CoolGuy | dinsdag 19 juni 2012 @ 11:19 |
Nou ja, als je (maar) een kleine auto wil (/kunt betalen) dan is de Up natuurlijk een prima optie om toch ook nog een auto van een beetje een merk te hebben. Bij Audi, BMW en Mercedes hoef je dan niet aan te kloppen want die bedienen dat segment niet. | |
H-D | dinsdag 19 juni 2012 @ 11:23 |
Je kunt ook nog een Fiat 500 ofzo kopen natuurlijk. Het hoeft niet meteen Duits te zijn, iig voor mij niet ![]() Verder vind ik de Citigo iets gedistingeerder en iets minder hipster dan de Up! | |
D. | dinsdag 19 juni 2012 @ 11:24 |
Ik vind de Up er van de 3 het meest uitzien alsof er een 45KM bordje op hoort ![]() | |
D. | dinsdag 19 juni 2012 @ 11:30 |
Plaatje voor de OP?![]() | |
CoolGuy | dinsdag 19 juni 2012 @ 11:34 |
Ik heb geen idee wat de 500 moet kosten, maar ik zou zeggen dat die duurder is dan een Up? | |
MdMa98 | dinsdag 19 juni 2012 @ 11:35 |
Plaatje in de op! gehouden. Mischien kan een modje de topic titel aanpassen naar "De VW Up! en andere A-segment auto`s"? | |
H-D | dinsdag 19 juni 2012 @ 11:45 |
Ja klopt maar qua formaat e.d. zit ie wel in die klasse. Al is ie natuurlijk veel meer premium. Maar je kan ook een Panda kopen. Ik bedoelde gewoon hoeft niet per se Teutoons ![]() | |
D. | dinsdag 19 juni 2012 @ 12:01 |
Het gaat meer over het VAG trio, de andere A's zijn ter vergelijking | |
MdMa98 | dinsdag 19 juni 2012 @ 12:18 |
D. Goed idee, miss dat een modje daar iets van kan maken? animo genoeg dunkt me. | |
H-D | dinsdag 19 juni 2012 @ 12:30 |
Wat vind jij eigenlijk van de Citigo dan? | |
MdMa98 | dinsdag 19 juni 2012 @ 12:36 |
Ik heb de citigo nog niet van dichtbij mogen bewonderen, dus kan er nog weinig over kwijt. Denk dat hij er verder ok uit zal zien. Van binnen geen idee nog. | |
H-D | dinsdag 19 juni 2012 @ 12:50 |
Op basis van de foto's en artikelen vind ik het interieur wel gaaf. | |
MdMa98 | dinsdag 19 juni 2012 @ 12:52 |
De zijruiten achter maken de mii en citigo wel weer anders, staat ze zeker goed! | |
H-D | dinsdag 19 juni 2012 @ 13:18 |
Dat beige interieur !:D | |
Fritessaus | dinsdag 19 juni 2012 @ 16:35 |
Die Citigo lijkt echt letter op een 45 kilometer wagentje, die ziet er echt niet uit. Dan is de Up van de drie nog het mooist als je het mij vraagt. Eerder kwam hier de Yaris naar voren, een auto die niet helemaal in hetzelfde segment zit maar in mijn ogen vele malen mooier is dan deze drieling. Mazda2 zie ik ook veel liever. | |
MdMa98 | dinsdag 19 juni 2012 @ 16:38 |
De Yaris en Mazda 2 zijn dan ook van een iets andere klasse. | |
Fritessaus | dinsdag 19 juni 2012 @ 16:39 |
Klopt helemaal, is niet echt een eerlijke vergelijking. Maar omdat 'ie eerder in dit topic naar voren werd gehaald. ![]() | |
D. | dinsdag 19 juni 2012 @ 16:41 |
Daar ging het ook al over 'dikke' BMW's, dus dat zegt niet zoveel ![]() | |
MdMa98 | dinsdag 19 juni 2012 @ 16:45 |
Dat de Alto nog niet voorbij gekomen is ![]() Annyway hoor zo hoe m`n meisje het gehad heeft in de Up! Nu even vis kruiden, anders geen eten. | |
D. | dinsdag 19 juni 2012 @ 16:55 |
Vast wel goed ![]() Het is toch meer een damesauto he ![]() ![]() | |
ArnosL | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:33 |
Op de achterkant na vind ik de Up! wel een tof bakkie eigenlijk. Ik vraag me alleen af hoeveel toeren zo'n Up! nou maakt bij 120 op de snelweg? Lijkt me niet dat ie daar voor gemaakt is namelijk en om nou met 4 tot 5000 toeren te rijden bij 120 is ook niet echt prettig ![]() Kan zo'n 1.0 Ford blokje met 100 of 125 pk niet in een Up! trouwens? ![]() | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:35 |
zag hem laatst in het wit, dan is die achterkant een stuk mooier (soort bicolor voertuigje) | |
ArnosL | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:38 |
Hmm ja, volgens Google ziet ie er dan wel een stuk beter uit. Al zou ik voor een zwarte gaan, ik heb een hekel aan auto's wassen namelijk ![]() | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:42 |
true en ik zie hem ook nog het vaakst in het zwart rijden maar vind hem dan echt oerlelijk van achter ![]() | |
ArnosL | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:48 |
Echt? Ik vind hem er zo nog wel leuk uit zien, zeker icm die wieldoppen: ![]() | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:49 |
nopes. | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:49 |
![]() stukken beter | |
ArnosL | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:50 |
Nu vind ik hem in het zwart eigenlijk mooier ![]() | |
mijndochters | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:53 |
Ik heb je topic gevonden broertje! | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:53 |
ja smaken verschillen nu eenmaal ![]() er rijden er trouwens al best veel rond is me opgevallen. | |
ArnosL | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:56 |
Ik zie regelmatig zo'n trein met allemaal Volkswagens/Audi's erop langs komen, maar de laatste tijd staat zo'n beetje de hele bovenkant vol met Volkswagen Ups. | |
ikweethetookniet | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:57 |
Vertel ![]() | |
MdMa98 | dinsdag 19 juni 2012 @ 22:22 |
Haha broer! | |
D. | dinsdag 19 juni 2012 @ 22:23 |
Ah, die van jou ![]() | |
Andyy | dinsdag 19 juni 2012 @ 22:44 |
Heb er eens eentje met een vriend ingereden (had iets minder dan 100 km gelopen). Die zal vast niet oud worden ![]() | |
D. | dinsdag 19 juni 2012 @ 22:46 |
Grappig ![]() | |
ArnosL | dinsdag 19 juni 2012 @ 23:00 |
Je wilt niet weten hoe er met die dingen op die verzamelterreinen wordt gereden. Dat gaat ook niet echt alsof er ingereden moet worden. | |
fietsbelkonijn | dinsdag 19 juni 2012 @ 23:17 |
Toyota IQ of Volkswagen UP? | |
ArnosL | dinsdag 19 juni 2012 @ 23:22 |
Voor mij zou het dan de Up! worden. Het interieur van de IQ vind ik echt heel erg lelijk namelijk. Daarnaast is de IQ ook nogal duur in vergelijking met de Up!, terwijl de uitrusting van de Up! een stuk beter is. | |
Andyy | dinsdag 19 juni 2012 @ 23:33 |
De IQ is dan ook een stukje kleiner dan de Up he, speelt inhetzelfde segment als de Smart | |
ikweethetookniet | dinsdag 19 juni 2012 @ 23:36 |
Schiet nou eens op met je verhaal man ![]() | |
MdMa98 | dinsdag 19 juni 2012 @ 23:46 |
Keek vanmiddag toevallig even in een IQ inderdaad krap maar totaal andere klasse. | |
MdMa98 | dinsdag 19 juni 2012 @ 23:49 |
Ikweethetookniet: Ze heeft prima gereden, wel vond ze de A-Stijl even wennen, ontnam een beetje zicht. Ze vond de teller ook lastig aflezen, al ligt dit net aan hoe je zit en hoe het stuur staat ingesteld. Ze is te spreken over het optrekken en de koersvastheid van de auto. Straks ben ik hem nog kwijt! haha. | |
D. | woensdag 20 juni 2012 @ 07:53 |
![]() | |
H-D | woensdag 20 juni 2012 @ 10:29 |
Over lelijk gesproken. ![]() | |
FkTwkGs2012 | woensdag 20 juni 2012 @ 18:12 |
de iq is volgens mij meer bedoeld als een luxe wagen die ook geschikt is voor de snelweg. ziet er van binnen een stukje volwassener uit dan een smart, passen met proppen ook wel 4 mensjes in, en is de duurste kleine dacht ik (excentrieke merken uitgezonderd) | |
FkTwkGs2012 | woensdag 20 juni 2012 @ 18:14 |
iq is redelijk hip. wat voor auto heb jij? | |
DrDarwin | woensdag 20 juni 2012 @ 19:09 |
Het zal in ieder geval iets zijn dat door de Germaanse buren gefabricationeerd is. | |
FkTwkGs2012 | woensdag 20 juni 2012 @ 19:09 |
bmw is wel nice. vag is wel lelijk. | |
H-D | woensdag 20 juni 2012 @ 20:34 |
Ik vind 'm redelijk lelijk. Maar is een kwestie van smaak ![]() Een Volvo 960. | |
FkTwkGs2012 | woensdag 20 juni 2012 @ 20:35 |
ah. kay dan. | |
H-D | woensdag 20 juni 2012 @ 20:35 |
Sorry helaas ![]() ![]() | |
ikweethetookniet | woensdag 20 juni 2012 @ 20:54 |
47 aantal Benzin 4,26 min 5,37 gem 6,69 max http://www.spritmonitor.d(...)%21.html?powerunit=2 | |
Revolution-NL | woensdag 20 juni 2012 @ 20:57 |
Ik snap niet zo goed dat men zo enthousiast is over deze cijfers. De Aygo heeft deze cijfers al 6 jaar. Een Yaris / Auris / Prius (Wagon) die beduidend groter, krachtiger en comfortabeler zijn verbruiken hetzelfde of zelfs minder. De Yaris hybrid haalt in de praktijk zelfs 1:25. Alleen dan heb je wel aanzienlijk meer auto met alle denkbare luxe aanboord. | |
FkTwkGs2012 | woensdag 20 juni 2012 @ 20:57 |
http://www.werkelijkverbruik.nl/ | |
Revolution-NL | woensdag 20 juni 2012 @ 20:59 |
Ik vind werkelijkverbruik.nl enorm negatief qua verbruiksschaling. Dit komt omdat lease rijdend Nederland over het algemeen een redelijk zware voet heeft De verbruiksmonitor van autoweek is een stuk realistischer. | |
FkTwkGs2012 | woensdag 20 juni 2012 @ 21:00 |
![]() | |
CoolGuy | woensdag 20 juni 2012 @ 21:02 |
ik zou in theorie iets van 1 op 22 moeten halen ofzo dacht ik. In de praktijk kom ik aan 1 op..mwah...18, maar ik rij hele stukken snelweg op de CC. Daar staat dan wel tegenover dat ik dat Start/Stop uitgezet heb want dat vind ik irritant. | |
Revolution-NL | woensdag 20 juni 2012 @ 21:04 |
Omg. mijn Focus '11 1.6vti ![]() ![]() | |
H-D | woensdag 20 juni 2012 @ 21:04 |
Geloof dat ik in theorie iets van 1:10 ofzo moeten halen en in de praktijk is het iets van 1:9 ..dus klopt aardig. | |
DrDarwin | woensdag 20 juni 2012 @ 21:41 |
Mijn auto zou volgens norm 1 op 14.7 verbruiken, travelcard geeft aan 1 op 11.1. Het norm verbruik haal ik op vakantie met gemak en kan het dan zelfs beter, dan haal ik namelijk makkelijk 1 op 16 zelfs met snelweggemiddelden van 140. Dat Travelcard verbruik haal ik alleen als ik 'm bij elk verkeerslicht met vol gas de turbo injaag en volvo's 960 van de linkerbaan weg wil jagen. (niet dat ik dat ooit doe overigens) | |
H-D | woensdag 20 juni 2012 @ 21:43 |
Sorry maar even..wat de fuck is jouw probleem? ![]() ![]() | |
ColtZ40 | woensdag 20 juni 2012 @ 22:02 |
Met de Aygo heb ik in het verleden gem 1:17 gereden. Met de Mii is 1:21 prima haalbaar. ![]() | |
Revolution-NL | woensdag 20 juni 2012 @ 22:17 |
Volgens spritmonitor is het praktijk verbruik van de Aygo en de Up nagenoeg gelijk ![]() Dat is nou 6 jaar innovatie bij VAG ![]() Ik wacht nog steeds op 14% motorisering in het C segment van VAG ![]() Iets wat Toyota en Honda al 6 jaar geleden in het assortiment hadden. [ Bericht 2% gewijzigd door Revolution-NL op 20-06-2012 22:22:42 ] | |
ColtZ40 | woensdag 20 juni 2012 @ 22:23 |
Ik praat over ervaring, niet over gegevens van een site.. ![]() En dan hebben we niet eens over verschil van bouwkwaliteit. | |
ColtZ40 | woensdag 20 juni 2012 @ 22:26 |
Die niks mogen trekken en 30000 euro kosten ipv van 20000 euro waardoor je net zo goed een 20% bijtellings auto kan kopen. ![]() | |
Revolution-NL | woensdag 20 juni 2012 @ 22:35 |
Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend. ![]() De kwaliteit van de Up moet zich nog bewijzen, een net afgewerkt dashboard zegt niks over de motorisering. Mooi voorbeeld zijn de TSI problemen. Daar sta je dan bij de garage met je premium dashboard ![]() Trekvermogen interesseerd mij niet ![]() De Megane heeft overigens een trekgewicht van 1500kg. Al met al lijkt het erop dat VAG de competitie lijkt te verliezen als het gaat om zuinige motoren die ook nog eens betrouwbaar zijn. Kijk nu eens naar de nieuwe Lexus GS450, 350PK benzine bij een verbruik van 5.9l/100km. De concurrentie loopt echt mijlenver voor. Toch blijven de TSI motoren fijne smeuige motor zolang ze het doen ![]() | |
H-D | woensdag 20 juni 2012 @ 22:43 |
En sommige mensen interesseert bijtelling weer niet. Dus who cares dat ze geen 14% motoren hebben in het C segment? Het is gewoon net wat je belangrijk vindt. | |
ColtZ40 | woensdag 20 juni 2012 @ 22:44 |
De up en Mii zijn nog maar net op de markt. Ik geloof niet dat ze door honderden op dezelfde manier getest zijn. Ik snap prima wat een gemiddelde betekend. Je site is niet heilig. Het gevoel wat je in een up,mii hebt is niet te vergelijken met een Aygo. De up voelt degelijk aan niet van dat poppenspel als een Aygo. De motor van een up is de voorloper van de nieuwe tsi motoren. Een extra cilinder en een distributieriem met een onderhoudsinterval van 240000km. ![]() | |
ColtZ40 | woensdag 20 juni 2012 @ 22:48 |
Travelcard verbruik 10,2l/100km. ![]() | |
Revolution-NL | woensdag 20 juni 2012 @ 22:48 |
Not the point, het punt is dat men de concurrentie niet kan bijbenen en dat men niet genoeg innoveert. Iets wat ik erg jammer vind. Vond VAG producten voorheen altijd erg prettig aanvoelen en betrouwbaar, ik heb in mijn Leon 2006 120.000km fijne probleemloze kilometers gereden. | |
H-D | woensdag 20 juni 2012 @ 22:56 |
Toen men het argument aandroeg over trekvermogen kwam jij zelf met dat dat jouw niets interesseert. Mij interesseert jouw bijtellings argument niet. Verder ben ik het niet direct met je eens. Ze innoveren best prima. Alleen niet in een hybride aandrijflijn zoals bijv Lexus. Maar als je bijvoorbeeld het verbruik van Audi's nieuwe V8 diesel ziet is dat best knap gedaan. Het blijft gewoon maar net wat je wilt als autokoper. Een hele zuinige maar minder spannende auto of misschien iets minder zuinigheid maar meer funfactor. Enkele uitzonderingen zoals die hybride Lexussen daargelaten. | |
Revolution-NL | woensdag 20 juni 2012 @ 22:57 |
A. We hadden al geconstateerd dat het travelcard verbruik ruim boven het dagelijks praktijk verbruik van spritmonitor en aw verbruiksmontor ligt. B. Je kijkt naar het verouderde 2011 model met een norm verbruik van 7,70l/100km en een praktijkverbruik van 8l/100km . Het nieuwe model is pas vanaf 1 Juli 2012 leverbaar. | |
Revolution-NL | woensdag 20 juni 2012 @ 23:10 |
Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppen ![]() Over het diesel verbruik ben ik niet zo onder de de indruk gezien de energetische waarde van diesel 20% hoger is dan benzine. Het gecombineerd verbruik van een A8 4.2TDI met 350 PK is dan ook nog eens 7.8/100km. De Lexus doet dus gecombineerd 5km langer op een liter terwijl die liter brandstof ook nog eens minder energie bevat. Voorsprong in techniek noemt men dat ![]() | |
ArnosL | woensdag 20 juni 2012 @ 23:28 |
Het verbruik van die auto's is ook niet bepaald te vergelijken natuurlijk. De Audi is een diesel met een blok van 4.2 liter, terwijl die Lexus een 3.5 liter benzine blok heeft met elektromotoren. Tijdens de verbruikstests worden de elektromotoren volop gebruikt, waardoor het gemiddelde verbruik omlaag schiet. Dat gaat nogal lastig bij die Audi. Daarbij ben ik ook wel benieuwd naar het gemiddelde verbruik van consumenten/leaserijders over een jaar in die Lexus. Kijken of dat ding echt zo zuinig is als beweerd wordt. Maargoed, misschien is het handig om weer ontopic te gaan, want de Up! heeft geen elektromotoren en geen blok van 3.5 of 4.2 liter groot. | |
2cv | woensdag 20 juni 2012 @ 23:41 |
Het ding ziet er uit als een design-vaatwasser in het prototype-stadium. | |
MdMa98 | woensdag 20 juni 2012 @ 23:43 |
Vandaag in een twee jaar oude C1 een stukje gereden. Wat is dat een stuk simpeler dan ik had verwacht zeg! en allemaal zo iel. Dan kan men de up! wel duurder vinden, je krijgt er een knappere auto voor. Wat ik de C1 wel moet meegeven is het lekkere geluid bij het gas geven. En mits goed ingereden, vlot genoeg! Maar een pook op een lange stok, dat kan toch niet meer anno nu? | |
Andyy | woensdag 20 juni 2012 @ 23:46 |
Nah, er zijn veel betere. Die Twinscrollers zijn veel soepeler qua koppel en stukken betrouwbaarder ![]() | |
Andyy | woensdag 20 juni 2012 @ 23:49 |
Al iets ervoor hoor, maar amper versies die de 20% bijtelling halen, omdat je in dat segment een luxe bak wilt. Geen uitgeklede met 16 inch en minder opties zodat je die paar gram bespaart voor 20% Niet te vergelijken, je zou de A8 met de LS moeten vergelijken en de A6 met de GS. Ze spelen allebei in een ander segment. | |
CoolGuy | donderdag 21 juni 2012 @ 00:04 |
alsof je wakker ligt van de bijtelling als je voor een A8 of een 7 serie of een S klasse gaat shoppen, kom nou ![]() | |
D. | donderdag 21 juni 2012 @ 10:17 |
A8? S klasse? On-topic maar weer? ![]() | |
H-D | donderdag 21 juni 2012 @ 11:08 |
Daar heb ik me ook altijd over verwonderd. Sowieso over de hele cheap ass look van het interieur. | |
Fritessaus | donderdag 21 juni 2012 @ 13:22 |
Ik weet niet hoe lang de huidige facelift mee zal gaan van de Toyota/PSA drieling, maar het interieur wordt ongetwijfeld aangepakt in de tweede versie. Hoe dan ook jammer dat ze dat niet direct bij de laatste facelift hebben gedaan. | |
Revolution-NL | donderdag 21 juni 2012 @ 13:24 |
Dat zal wel teveel kosten voor een facelift. Je ziet inderdaad wel dat de drieling verouderd begint te raken. Wat ook niet heel gek is na bijna 7 jaar. Als ze het slim zijn dan zorgen ze dat het interieur bij de volgende generatie op hetzelfde niveau is als de Kia Picanto. Daar waan je jezelf echt in een B-Segment auto. Knap gedaan van Kia. | |
Fritessaus | donderdag 21 juni 2012 @ 13:27 |
Ik kan me inderdaad voorstellen dat ze een nieuw interieur laten zitten tot de nieuwe versie. Het feit dat de laatste facelift van binnen geen wijzigingen heeft gehad lijkt mij ook een teken dat deze facelift gewoon de laatste adem is van het huidige model. | |
H-D | donderdag 21 juni 2012 @ 13:27 |
Kom op 7 jr geleden was dat interieur òok al gedateerd en goedkoop ogend. 20jr geleden kon je daar mee weg komen. Nu al lang niet meer. | |
Fritessaus | donderdag 21 juni 2012 @ 13:33 |
Tuurlijk is het interieur goedkoop ogend en gedateerd, maar toen kon dat makkelijk verantwoord worden gezien de prijzen van de drieling tegenover een "normale" auto. Vandaag de dag is het interieur zo goed als niet meer acceptabel inderdaad omdat de concurrentie ook niet stil heeft gezeten. Al verschilt dat ook weer per mens, er zullen mensen zijn die zich absoluut niet storen aan het gedateerde interieur. Overigens nog steeds erg benieuwd wat Opel hier tegenover gaat zetten. ![]() | |
H-D | donderdag 21 juni 2012 @ 13:39 |
Ja das waar veel mensen die in die klasse shoppen vinden het misschien ook niet zo erg. Persoonlijk zou het me wel storen mja ![]() Opel heb ik toch wel enigzins afgeschreven als merk ![]() | |
Revolution-NL | donderdag 21 juni 2012 @ 14:11 |
Die kende ik nog niet ![]() ![]() Schitterende auto die er volwassen oogt maar is dit niet een auto voor het B-Segment? Opel is de laatste tijd echt goed bezig. Mooi verfrissend design met betrouwbare motorisering. Persoonlijk vind ik de nieuwe Astra sedan erg mooi! Hoewel ik stiekem toch het liefst een ampera voor de deur zou hebben staan. | |
H-D | donderdag 21 juni 2012 @ 14:12 |
Lol hoe meningen kunnen verschillen over Opel xD | |
Fritessaus | donderdag 21 juni 2012 @ 14:13 |
Geloof dat het definitieve uiterlijk nog niet bekendgemaakt is van de Adam, maar van mij mag hij er zo uit zien, al past die impressie beter bij de Corsa denk ik (staat volgens mij ook op de achterklep?) Verder vind ik Opel ook erg goed bezig de laatste tijd. De Opel Astra GTC/OPC... ![]() ![]() ![]() | |
H-D | donderdag 21 juni 2012 @ 14:17 |
Ah vandaar ..nja kan ieder zn ding ![]() Ik vind Opel echt 3x niks. Qua design niet, en motoren ook niet zo. | |
Yoda87 | donderdag 21 juni 2012 @ 20:38 |
Ik moet 1 op 8 kunnen halen en ik heb laatst 1 op 9 / 1 op 9,5 gehaald. Ik ben trots op me zelf. | |
ArnosL | donderdag 21 juni 2012 @ 20:56 |
Staat inderdaad Corsa achterop. Vandaag kwam er trouwens een bericht dat Opel weer goedkope auto's moet gaan maken en de Adam is daar de eerste van. Die moet voor ongeveer ¤10.000 op de markt gaan komen. Als het dan ongeveer het formaat van de Up! of C1/107/Aygo heeft en het autootje is goed, dan kan het nog wel eens de redding van Opel zijn ![]() + er komen een berg nieuwe modellen van Opel de komende jaren ![]() | |
MdMa98 | donderdag 21 juni 2012 @ 20:56 |
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic! | |
CoolGuy | donderdag 21 juni 2012 @ 21:00 |
Op vakantie? Tof! Veel fun op vakantie (maar ik had begrepen dat je hier dan toch nog wel vertoeft zo af en toe ![]() ![]() *zwaait uit met zakdoekje en zo* | |
H-D | donderdag 21 juni 2012 @ 21:01 |
Happy holidays! | |
FkTwkGs2012 | donderdag 21 juni 2012 @ 21:04 |
have fun! | |
MdMa98 | donderdag 21 juni 2012 @ 21:32 |
Tnx! allemaal! wel voortzetten hier he ![]() | |
D. | donderdag 21 juni 2012 @ 21:45 |
Dus je gaat 2 weken op vakantie, neemt je laptop mee om te kunnen Fokken, en laat dit topic links liggen? ![]() | |
chiren | donderdag 21 juni 2012 @ 22:21 |
Waarom quote niemand deze, de opmerking van het topic ![]() | |
MdMa98 | donderdag 21 juni 2012 @ 22:23 |
We willen ook graag nog wat zien op vakantie trouwens, ligt er ook aan of we internet hebben, weet ik zo ff niet. | |
ColtZ40 | zondag 24 juni 2012 @ 18:45 |
Seat Mii sport 5 deurs gekocht met panoramadak. ![]() | |
D. | zondag 24 juni 2012 @ 20:20 |
Kleur? Wanneer geleverd? | |
ColtZ40 | zondag 24 juni 2012 @ 20:41 |
Zwart, week 36. ![]() | |
D. | zondag 24 juni 2012 @ 20:44 |
![]() Wij week 30 (schatting uiteraard) ![]() | |
ColtZ40 | zondag 24 juni 2012 @ 21:16 |
Ze gaan voor ons een bestelde auto die ze in week 30 gaan bouwen proberen aan te passen. Ik ga er maar niet van uit dat het lukt. Je hebt ook een 5 deurs besteld? | |
D. | zondag 24 juni 2012 @ 21:19 |
![]() Anders was wachten tot week 30 niet nodig he ![]() | |
MdMa98 | zondag 8 juli 2012 @ 09:05 |
En weer terug van een prachtige vakantie! De Up! heeft heerlijk getuft in de bergen van de Auvergne! De 60PK had het soms wel zwaar heuveltjes op (8-12%) maar helemaal haalbaar! Alle bagage ging gemakkelijk mee. (grote koelbox, 2 koffers, 2 sporttassen, krat met levensmiddelen, en nog diverse kleine tassen. Ontspannen heenreis via de route national! Uitgerust aangekomen. Wel tijdens een dagjes weg in de omgeving e.a. meegemaakt. Scheurende geluiden, bleken veel losse kiezelstenen tussen de remblok en schijf te zitten (werden nogal wat kleine paden opnieuw geasfalteerd). Een hagelbui met stenen groter als golfballen! Resultaat 21 deuken! Word dus de verzekering bellen! In een klein plaatsje een drempel over het hoofd gezien, resultaat: gevlogen met de Up! (gangetje van ong. 30 km/u en zeer hoge drempel. Drempel was nieuw, niet gemarkeerd o.i.d. Gisteravond op de terugweg knap stuurwerk mogen leveren in Noord-Frankrijk, weiland naast de tolweg een dikke tornado! Maar wat rijdt dat heerlijk verder dat autotje! En de vakantie was ook lekker! Heerlijk chalet aan een meer, lekker in de natuur. Bruin en uitgerust weer thuis! | |
FkTwkGs2012 | zondag 8 juli 2012 @ 10:03 |
Mooi dat de vakantie is bevallen! Volgende keer niet meer je auto total löss rijden he ![]() | |
MdMa98 | zondag 8 juli 2012 @ 10:12 |
Scheelde ook niet veel, zat weer s niet op te letten of we reden bijna tegen een bergwand aan ![]() | |
ikweethetookniet | zondag 8 juli 2012 @ 11:42 |
En het verbruik was ![]() | |
MdMa98 | zondag 8 juli 2012 @ 12:39 |
Tussen de 1/16 en 1/19, auto is net beetje aan het inrijden. Laagste verbruik komt door veel in z`n 3e versnelling rijden bij het opklimmen van wegen op heuvels tijdens vakantie. 1/17 bij constant 150 trouwens! Das best netjes. Wel 2x getankt op terugweg, laatste tank maar 200 op gereden. Dus eigenlijk kleine 60 liter brandstof verstookt over 1000 km. 1 op 16,6 voor de terugrit. | |
FkTwkGs2012 | zondag 8 juli 2012 @ 12:41 |
je boordcomputer nooit geloven tenzij je hem zelf een aantal keren hebt nagemeten. | |
MdMa98 | zondag 8 juli 2012 @ 12:55 |
Ik heb geen boardcomputer als optie ![]() ![]() Maar wat je zegt, klopt hoor, die zijn zo positief over je verbruik die boardcomp.. | |
FkTwkGs2012 | zondag 8 juli 2012 @ 13:05 |
Ow ja vw.... Disabled opties ![]() | |
MdMa98 | dinsdag 10 juli 2012 @ 02:42 |
Toch nog een klein verslagje van onze vakantie naar de Auvergne in Frankrijk. We zijn net een paar dagen terug van onze welverdiende vakantie en hebben ten zeerste genoten! Ik kon mijn Up! 4 weken geleden ophalen bij de garage in Heerhugowaard. De eerste kilometers in Nederland bevielen goed! Ik had mijn eerste tank brandstof nog niet leeg of het was al tijd om op vakantie te gaan! ik was dan ook reuze benieuwd naar hoe het zou gaan 1000 km rijden in de Up!, past alles wel in de auto? Wat gaat het verbruik doen?![]() ![]() Zonder problemen hebben we de Up! volgeladen met onze spullen. Erg handig dat in het extra opbergvak in de kofferbak een tent/zeil/slaapzakken en een hamer pastte! De achterbank platgegooid en de koelbox, 2 grote koffers, diverse tassen en ook nog een kratje levensmiddelen pasten er prima in. Voor hadden we genoeg ruimte over om prima te zitten, ik ben zelf 190cm lang en zat comfortabel op de rijdersstoel. Radio met mp3 aan, navigatie aan en karren maar! We hebben er voor gekozen om de heenreis in 2 dagen te doen. We hadden de tent mee, om op een simpele camping te overnachten. Kilometer na kilometer bromt de kleine krachtbron ons richting onze bestemming. We kozen voor de route national, zo konden we de afstand prima in twee dagen verdelen en nog wat zien ook. Autoweg, dorpjes en drempels waren geen enkel probleem ondanks het sport onderstel waarvan je toch enige stugheid verwacht. We waren zo relaxed aan het rijden, dat we de tijd vergaten. We kozen voor een comfortabel hotel en lieten de camping voor wat het was. Na een heerlijke douche, en goede nachtrust vervolgden wij onze route. Aangekomen in de buurt van ons verblijf werden we verrast door het feit dat we niet verder mochten rijden vanwege een lokale wielerwedstrijd. Ik dacht nog even te vragen aan een regelaar of het toch echt niet de Tour de France betrof.. Elk kruispunt werden we weer doorgestuurd en doorgestuurd. De Up! kreeg de taak om ons over smalle en steile wegen te begeleiden. De heuvels waren wel zwaar voor de 60pk, maar even terugschakelen leert dat er weer vermogen genoeg vrijkomt. Eindelijk in La Chazotte! Eindelijk bij ons huisje, wat staat in een bescheiden chalet-park met uitzicht op het lac de beserve. De spullen uit de Up! en op het terrasje genieten van een drankje, kijken naar roofvogels boven het meer. De streek staat bekend om zijn vele groen, hoge bergen, watervallen en staat geschreven als gebied voor wandelaars. De mensen leven er anders dan wij Nederlanders gewend zijn, `s middags is alles gesloten, vanaf half 3 ben je de eerste. Je went er vlug aan, en past je planning er op aan. Na een prachtige bezichtiging, terug naar het park, leidde de navigatie ons via de snelle route terug. Het viel op dat veel wegen vernieuwd zijn, grof bezaaid met kiezels. Plots hoorden we een schreeuwend geluid onder de Up! vandaan komen, wat nu? Gestopt op Aire de la vache, contact met de pechhulp van volkswagen gezocht. Na enige tijd wachten kwam er een franse garage houder met sleepauto om ons probleem te analyseren. Leg dat maar eens uit in het gebrekkig Frans! Vrij vlot, was het euvel gevonden! De remklauwen zaten vol steentjes! Na een hoop vriendelijk gelach, konden we onze weg vervolgen. Later als gepland, maar blij zaten we aan een lekker warm stokbroodje, belegd met heerlijke kaas onze dag nog eens door te nemen. We gingen een dagje naar Saint-Nectaire, een klein plaatsje met een waterval, we zijn dol op watervallen! De Up! snorde er weer heerlijk op los! De airco werkte echt prima. Dat was wel prettig want het was een warme dag! We hebben een heerlijk stukje gewandeld en genoten van al het moois wat water kan geven. Op de terugweg, begon het weer te verdraaien, rijdend door Saint Saturnin vielen er 3 spetters regen op de voorruit, gevolgd door hagelstenen zo groot als golfballen! Wat een klappen op de auto! We waren bang dat de ramen het zouden begeven! Dan maar doorrijden! Mensen en dieren zochten beschutting onder bomen en huizen. Onderweg veel schade gezien, bomen waren kaalgeschaafd en auto`s hadden deuken. En de Up! dan? meteen na de hagelbui gestopt en de schade bekeken. Ik zag nog niks, mijn vriendin zag meteen diverse deuken! De neus, bovenkant en zijkant! Snel foto`s gemaakt van de hagelstenen en schade. Vlug terug naar het park en nog even genieten van een drankje! Ik heb nog even de deuken geteld, het zijn er 21! Inmiddels is de verzekering ingelicht. ![]() ![]() ![]() Rijdend door een prachtig stadje, waar de naam mij even van ontschoten is, reden we met een blik van verontwaarding over de straatjes, zo mooi is het stadje! Prachtige hoge herenhuizen, mooie straten, het leefde er! BOEM! STUITER! KLAP!...REM! en Stil........Wat was dat? Let nou toch eens op de weg! zij mijn vriendin. Verontwaardigd stappen we uit de Up! Een net nieuwe nog niet beschilderde mega hoge drempel! Oeps! helemaal niet gezien! Ruzie als gevolg, en een vriendin met pijn in haar rib. Even verderop samen weer een goed gesprek gehad, een knuffel en dan kijken of de Up! niks had. Overleefd! goedzo Up! ![]() Samen een dagje richting Tulle! Daar hadden we zin in! Tulle heeft prachtige watervallen en is een rit over de tolweg meer dan waard! De Broodjes gesmeerd en de Up! gestart! De Up! reed goed op de snelweg! Voor zo`n kleintje heel comfortabel en stil. Aangekomen in Gimel (cascades de gimel) een prachtige wandeling gemaakt! Rivieren en watervallen en een mooi dorpje met een prachtige ruïne. Een aanrader voor als je er een keer in de buurt bent (met je Up!). Tulle is ook een mooie stad. Op de terugweg was ik steeds benieuwd naar de temperatuur, enig nadeel dat je toch steeds moet schakelen tussen tijd en temperatuur dan al zal het vanzelf wel wennen. ![]() Het einde van de vakantie is in zicht! We begonnen thuis en onze vier lieve poezen nu toch echt te missen! We besloten om de Tolweg te pakken en met 11 uurtjes weer thuis in Heerhugowaard op de bank te zitten. De Up! ging weer goed op de snelweg. Heerlijk beide afwissellen en doorkarren. In Noord-Frankrijk werd het weer plots wel erg slecht.. "Die wolken lijken we op elkaar in te draaien" zei ik. Niet veel later op het weiland naast de snelweg een pittig grote tornado! "Die bomen hebben het niet overleefd" zei mijn vriendin. De Up! begon flink te trekken, maar de auto bleef goed in koers ondanks de harde wind. Achter ons zien we de tornado de weg oversteken, "en al het verkeer dan" dacht ik nog. Als de Up! het kan houden, dan houden andere auto`s het ook wel. Iets later als gepland zijn we thuisgekomen. Het weer in Nederland werd er niet beter op, dus vlug de auto leeghalen. Om een uur of één `s nachts hebben we lekker de dekens over ons getrokken en zijn na een heerlijke vakantie weer fijn thuis. Al met al een zware beproeving voor de Up! Maar wij vinden dat hij de vakantie goed heeft doorstaan. Prima comfort, en verrassend rijdend. MdMa98 Auto: Volkswagen Move Up! Rit: Nederland-Frankrijk-Nederland Kortste afstand volgens tomtom: +/- 980km (Heerhugowaard) Verbruik gemiddeld: 1/17 (zelf berekend, geen boardcomputer). Hellingen: 4%-12% Hoogte: 600-1900 meter temperatuur: +/- 25 graden Gemiddelde afstand per dag: 80km Duur vakantie: 14 dagen Streek: Auvergne Plaats: La chazotte/ Saint jaques d`ambur Bezienswaardigheden: - Puy de dôme - Puy de sancy - Autoroute D983 (prachtige weg, helling, daling, bochten) - Montfermy - Saint Nectaire - Saint Floret - Tulle (Cascades de Gimel) - Saint priest des champs (wandelroute) | |
Tomatenboer | dinsdag 10 juli 2012 @ 21:03 |
Leuk verslag! ![]() Ongeveer hetzelfde verbruik als ik, met mijn 2 maanden oude Ford Ka 1.2, haal. 1:17,2. ![]() | |
Revolution-NL | dinsdag 10 juli 2012 @ 21:23 |
Leuk verslag om te lezen!! Zo te zien hebben jullie het erg naar jullie zin gehad. Maar sorry.... wat een verbruikcijfers.... Met mijn Civic Hybrid reed ik met gemak 1:18 (model stamt uit 2006), met mijn huidige Focus '11 1.6 vct-ti heb ik over 4000km 1:16 gereden. Je zou toch denken dat het verbruik van die A segment auto's toch echt beter zou kunnen. Men weet ook 1:28 uit een Yaris hybrid te toveren die aanzienlijk groter en krachtiger is. [ Bericht 6% gewijzigd door Revolution-NL op 10-07-2012 21:48:23 ] | |
Tomatenboer | dinsdag 10 juli 2012 @ 21:30 |
In de praktijk zal zo'n Yaris Hybrid echt geen 1 op 28 rijden hoor, net zo min als dat bijvoorbeeld een Polo Bluemotion in de praktijk nooit 1 op 25 haalt om maar wat te noemen. Mijn Ford Ka zit nog in de periode waarin het motortje nog moet "inlopen", er staat pas 4.000 km op de teller. Na zo'n 6 tot 10.000 km schijnt het motortje zuiniger te gaan lopen. Ik vind het een heel redelijk verbruik eerlijk gezegd, omdat er wisselend lange afstanden en korte stukjes mee wordt gereden, files en met airco aan, en ik rij niet als een zuinigheidskampioen maar gewoon met het verkeer mee. Zeker als je het verbruik vergelijkt met de Aygo's en de Cuore's onder de A segmenters vind ik het niet slecht, Een Ka, 500, Panda of Up is toch een stuk meer auto in mijn ogen dan bijv een Aygo of Cuore. Die zijn weliswaar iets zuiniger maar helemaal niet zoveel, die halen over het algemeen ook geen 1 op 20. Ik geloof ook niet dat je met normaal rijgedrag met een Focus 1.6 zo'n verbruik haalt. Met een Prius of Civic Hybrid wel, maar die rijden dan ook deels op elektriciteit waardoor de motor geen vol vermogen hoeft te leveren. ![]() | |
MdMa98 | dinsdag 10 juli 2012 @ 22:48 |
Reken er op dat de Auvergne in Frankrijk een stuk meer heuvels heeft dan Nederland. Nu thuis in ons vlakke landje kan ik weer mooi verder het verbruik bijhouden. Overigens hadden we ook nog de koelbox en tomtom aangesloten op de auto, radio en airco aan. En niet gelet op de schakelindicator. | |
Tomatenboer | dinsdag 10 juli 2012 @ 22:54 |
Maar je rijdt wel langere afstanden op vakantie, en je hebt weliswaar wel meer heuvels en dus meer klimmen, maar omlaag verbruik je juist weer minder, dus dat weegt ongeveer wel tegen elkaar op hoor. Bovendien heb je in Nederland meer files en stadskilometers, dus ik denk eerlijk gezegd dat je verbruik op vakantie wel een aardige reële eerste indicatie is. | |
ArnosL | dinsdag 10 juli 2012 @ 22:57 |
Dat lijkt me een behoorlijk net verbruik dan ![]() Wel balen van die hagelbui, net een nieuwe auto en dan al zoveel deuken er in ![]() | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 10 juli 2012 @ 23:39 |
ford ka is wat gewicht betreft dezelfde categorie als een aygo / cuore. ziet er wat frisser uit, duurzaamheid weet ik niet. | |
Tomatenboer | dinsdag 10 juli 2012 @ 23:41 |
I know, zelfde formaat ook. Maar rijdt echt als meer auto. Betere afwerking en wegligging, en beter uiterlijk ook. Duurzamer is een Ka vast niet, wat dat betreft zijn Japannertjes onverslaanbaar. Al heeft de motor in de Aygo ook z'n kwaaltjes (kantelende zuigers enzo). | |
EchtGaaf | vrijdag 13 juli 2012 @ 11:09 |
Ik vind hem niet echt leuk. | |
ikweethetookniet | vrijdag 13 juli 2012 @ 13:51 |
Het kan nog erger hoor ![]() 120km op de teller en all totall loss ![]() ![]() http://www.skodaforum.nl/board/f59/totaal-schade-niet-19418.html | |
ArnosL | vrijdag 13 juli 2012 @ 14:31 |
Plaatjes kan ik niet zien, omdat ik geen account heb daar, maar hier staan wel foto's. Dan voel je je best wel klote ![]() | |
Tomatenboer | vrijdag 13 juli 2012 @ 15:09 |
Zo, die heeft een autootje van rechts over het hoofd gezien, en dat op de dag van aflevering. Wat een faal zeg. ![]() | |
MdMa98 | zaterdag 14 juli 2012 @ 08:14 |
lekker lullig idd, | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 14 juli 2012 @ 09:07 |
| |
Tomatenboer | zaterdag 14 juli 2012 @ 11:43 |
Ja? Dat filmpje heb ik gezien voordat ik m'n Ka kocht. Wat wil je daarmee zeggen? Dat mijn mening over de Ka niet klopt ofzo? | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 14 juli 2012 @ 11:45 |
ja. | |
Tomatenboer | zaterdag 14 juli 2012 @ 11:48 |
Nou sorry, maar ik laat mijn mening over een auto niet afhangen van wat Carbuyer ervan vindt. ![]() Verder heeft de presentator niets gezegd over wegligging of afwerking. Ik heb veel A-segmenters proefgereden, en de Ka heeft gewoon de beste wegligging en afwerking wat mij betreft. ![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 14 juli 2012 @ 11:49 |
ah ok. ik vind hem lelijk ( het interieur is al nie zo maar buitenkant vink echt lelijk). | |
Tomatenboer | zaterdag 14 juli 2012 @ 11:53 |
Smaken verschillen natuurlijk, ik vind 't één van de mooiere A-segmenters, en de Aygo en cs de lelijkste, al kan de Daihatsu Cuore er ook wat van. ![]() Maar dat zegt niets over z'n kwaliteiten op zich. Al heeft de Ka ook objectief gezien één van de beste dashboards in het A-segment. Bedenk wel dat je in het A-segment nog veel kale, karige dashboards tegenkomt met veel plaatstaal ed. dat kom je bij de Ka niet tegen. Ik vind het een volwaardig afgewerkt interieur, overigens samen met de Panda en 500 (praktisch dezelfde dashboards). ![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 14 juli 2012 @ 11:54 |
aygo vind ik veruit de mooiste aan de buitenkant. alleen is het echt zo'n bezuinigingsauto waardoor ie wat minder praktisch is dan bv daihatsu, die dan wel weer de lelijkste is. | |
Revolution-NL | zaterdag 14 juli 2012 @ 11:55 |
Het dashboard van de Picanto is ook B Segment waardig. ![]() Plaatstaal aan de binnenkant van de deuren....... pure armoe ![]() | |
Tomatenboer | zaterdag 14 juli 2012 @ 11:58 |
Picanto dash is inderdaad ook goed voor elkaar. ![]() Verder natuurlijk eens met je plaatstaal opmerking. Overigens verbaasde het mij dat, ten tijde dat ik mijn Ford Ka kocht, de Picanto toch een stuk prijziger was. Terwijl Kia de naam heeft goedkoop te zijn. Overigens heb ik wel gemengde gevoelens wat betreft het uiterlijk van de Picanto. De neus en zijkant kunnen mij wel bekoren, zeker van de 3 deurs, maar de achterkant vind ik echt spuuglelijk. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 14 juli 2012 @ 12:01 |
![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 14 juli 2012 @ 12:04 |
ok kon net niet typen. ford heeft idd een vet dashboard. jammer van de buitenkant! | |
Tomatenboer | zaterdag 14 juli 2012 @ 12:05 |
Dat dashboard heb ik, inclusief leren bekleding. ![]() Vind het wel een mooi dashboard, al is het lastig te zeggen welk dashboard het mooiste is (van de Picanto of de Ka). | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 14 juli 2012 @ 12:07 |
ka wint, duidelijk. weet alleen niet of het zolang zo mooie blijft. | |
Tomatenboer | zaterdag 14 juli 2012 @ 12:09 |
Dat weet ik ook niet. Bepaalde delen van het dashboard voelen degelijk aan, maar bepaalde knopjes ook heel erg goedkoop. Overigens vind ik het Up! dashboard ook mooi en netjes, maar is wel minder afgewerkt als dat van de Ka, de Panda en de 500 (maar die laatste kost dan ook 3000 euro meer). | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 14 juli 2012 @ 12:17 |
de 500 is een heel leuk autootje om te zien, helemaal tof voor toffe meisjes. die zie je er dan ook veel in rijden. | |
D. | zaterdag 14 juli 2012 @ 13:58 |
Deze week in Autoweek een multitest tussen de Mii, de Ka, de Aygo en de Picanto. Raad eens wie er won ![]() | |
Tomatenboer | zaterdag 14 juli 2012 @ 14:06 |
Ik heb 'm gelezen inderdaad. De Mii won, één van de drieling van de Up! en Citigo. Maar ik kan me persoonlijk niet zo vinden in de testuitslag, mede omdat ze in eerdere tests heel andere meningen verkondigden over de betrokken auto's. [ Bericht 0% gewijzigd door Tomatenboer op 14-07-2012 14:20:39 ] | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 14 juli 2012 @ 14:14 |
Autoweek ![]() | |
OEM | zaterdag 14 juli 2012 @ 14:31 |
Autoweek is het personeelsblad van Pon, dat is toch wel bekend. | |
ColtZ40 | zaterdag 14 juli 2012 @ 17:38 |
De Ka en Aygo zijn een stuk minder. Dat is een feit. De Picanto is iets beter dan de Mii maar wel minder veilig en een veel hoger brandstof verbruik. | |
Tomatenboer | zaterdag 14 juli 2012 @ 17:56 |
Wat een nonsens. De Aygo is verouderd ja, dat klopt. Maar dat de Ka en Picanto slechter zouden zijn is helemaal geen "feit". ![]() De Mii heeft die test in Autoweek alleen gewonnen omdat ze nu ineens tot totaal andere conclusies kwamen dan dat ze voorheen iedere keer over de betreffende auto's meldden. Zo heeft de Ka echt wel een betere afwerking dan de Mii, en een betere wegligging, en heeft die een fijne 4 cilinder. Maar schijnbaar gaat Autoweek liever voor een hoekig modelletje met plaatstaal in het interieur met een weinig bijzondere wegligging. De Ka is veel strakker, dat weet ik zeker (in bezit van Ka, proefgereden met een Up). De Kia Picanto is bovendien te verkrijgen met een hele batterij aan airbags en ESP, dus minstens net zo veilig als een Mii. Alleen mist een Picanto de City Emergency Braking. Maar of dat nou zo'n toegevoegde waarde is... | |
ColtZ40 | zaterdag 14 juli 2012 @ 18:14 |
De mii heeft 5 sterren en de Picanto 4. De wegligging van een Ka is niet beter dan een mii. En onderhuids is de Ka gewoon een fiat panda. ![]() | |
Tomatenboer | zaterdag 14 juli 2012 @ 18:17 |
Die sterren zeggen wat mij betreft dan ook niet alles. Waarschijnlijk scoort de Picanto minder op voetganger-veiligheid ofzo. Verder niks mis met de Fiat Panda btw. Nog altijd één van de meest volwassen rijdende auto's in het A-segment. Ford heeft echter wel het onderstel aangepast, en dat merk je ook. ![]() | |
ColtZ40 | zaterdag 14 juli 2012 @ 18:20 |
Hou toch op joh. ![]() | |
Tomatenboer | zaterdag 14 juli 2012 @ 18:24 |
Je hebt het over de Panda vanaf 2003 toch? Gewoon een feit dat dat één van de meest volwassen rijdende A-segmenters is. Dat jij nou niet objectief bent. ![]() De Panda heeft een fatsoenlijk, prettig rijdende 1200 4 cilinder, een goed onderstel, fatsoenlijk afgewerkt en mooi dashboard, de Panda is altijd veel geprezen als een auto die rijdt als een auto uit een klasse groter, al vind ik dat zelf ook weer overdreven. Maar in verhouding met de Aygo en cs, de Cuore, de i10, en wat mij betreft ook met de VAG drieling, vind ik die Panda nog steeds de betere hoor. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 14 juli 2012 @ 18:25 |
ColtZ40 | zaterdag 14 juli 2012 @ 18:56 |
De rechtuitstabiliteit van een panda/500 is om te janken. En ze zijn zeer wind gevoelig. ( voor de Aygo het zelfde trouwens ) ![]() Vindt je dit een mooi dashboard? | |
El_Liberaliste | zaterdag 14 juli 2012 @ 19:21 |
Ik vind de Up helemaal niks, maar ken genoeg mensen die er gek van zijn. Onbegrijpelijk naar mijn mening, het enige wat er nuttig aan is is dat het een economisch rendabele aanschaf is. Maar ik heb al niets met kleine auto's, en nu komen er na die achtelijke Aygo-familie dus nog drie van die stofzuigertjes. Ik vind het echt een anti-auto. Maar anderen zullen hun prioriteiten elders leggen. En noem me oppervlakkig, maar in zo'n koekblik wil je als vent toch niet gezien worden.. | |
Tomatenboer | zaterdag 14 juli 2012 @ 19:23 |
De rechtuitstabiliteit vind ik ook bij een Aygo, een Cuore, en bij een i10 belabberd. Bij een Panda is het ook niet top, maar wel beter dan de hiervoor genoemde modellen, en een 500 is vooral erg nerveus met sturen, maar niet echt bijzonder zijwindgevoelig. Maar rechtuitstabiliteit is natuurlijk maar een beperkt onderdeel van de totale rij-eigenschappen. Overigens vind ik dat een mooi en volwassen dashboard ja, zeker als je het vergelijkt met de dashboards van andere concurrenten in het A-segment. [ Bericht 11% gewijzigd door Tomatenboer op 14-07-2012 19:33:07 ] | |
D. | zaterdag 14 juli 2012 @ 20:09 |
Mii 4, Picanto 3,5 Na beide gereden te hebben deel ik die mening ![]() Overigens zegt Autoweek ook dat de Picanto met 4 cilinder eerder van de Up gewonnen had, maar de 3 cilinder Picanto het aflegt tegen de Mii | |
D. | zaterdag 14 juli 2012 @ 20:12 |
Daar reageer ik maar niet op ![]() Ow, doe ik het toch ![]() | |
Andyy | zaterdag 14 juli 2012 @ 20:21 |
Ik heb de Ka, Up en Panda gereden, maar de Up had toch echt de meest volwassen wegligging vond ik, ook de fijnste bak. | |
Andyy | zaterdag 14 juli 2012 @ 20:22 |
Sorry hoor, maar een vriend leent vaak de Panda van z'n moeder en die is toch echt niet fijn hoor ![]() ![]() | |
ColtZ40 | zaterdag 14 juli 2012 @ 20:27 |
http://nl.euroncap.com/nl(...)x?dontlaunchmobile=1 http://nl.euroncap.com/nl(...)x?dontlaunchmobile=1 Mii 5, Picanto 4. ![]() | |
D. | zaterdag 14 juli 2012 @ 20:29 |
My bad Ik dacht dat je doelde op de sterren verkregen bij de test in Autoweek ![]() | |
Tomatenboer | zaterdag 14 juli 2012 @ 20:43 |
Ik heb ze ook alle drie gereden en vond de Ka duidelijk de beste en meest volwassen wegligging hebben. Niet dat de Up slecht was, maar reed lang niet zo strak als de Ka. | |
Tomatenboer | zaterdag 14 juli 2012 @ 20:47 |
Ik neem Autoweek anders niet erg serieus. Veelal slecht geschreven tests, discutabele uitslagen, en wisselende standpunten over dezelfde auto's. De ene keer zeggen ze dit over een auto, en de volgende keer is het toch weer dat. Dit keer ook in deze test. Voorheen in eerdere tests vonden ze de Ka altijd de beste wegligging hebben, met een fijn rijdende motor ook, en nu was het ineens niks. ![]() Niet dat ik mij laat leiden door wat een autoblad vindt, maar als maatstaf gebruiken kun je het dus ook niet. ![]() | |
Tomatenboer | zaterdag 14 juli 2012 @ 20:51 |
De Panda heeft inderdaad een koppelingspedaal dat nogal gewenning vraagt is mijn ervaring, maar de overige standpunten deel ik absoluut niet. Ik vind zelfs dat de Panda één van de best zittende stoelen en meest riante zitposities kent in de klasse van de stadsautootjes. Het interieur is verder weliswaar opgebouwd uit goedkoop ogend plastic, maar qua vormgeving en opzet is het het meest volwasssen en hoogwaardige interieur, samen met de Ford Ka, Fiat 500, en daar komen nu de VAG drieling bij. Zij het dat die een - naar mijn mening - goedkoper afgewerkt interieur hebben met al dat plaatstaal. | |
D. | zaterdag 14 juli 2012 @ 20:54 |
Ze zeggen ook dat de Ka er 'waanzinnig uitziet en strak rijdt', ze (zowel de testredacteur als de Autoweek-lezer die gast-tester is) vinden alleen overall de Mii de beste van de 4. Zelfs de Aygo is 'geen straf om in te rijden'. | |
Metro2005 | zaterdag 14 juli 2012 @ 22:13 |
Je bent oppervlakkig. Ik vind de Up zelf niet zo denderend om te zien maar een kleine auto op zich is niks mis mee. Ook niet als man zijnde. Ik vind zelf de aygo het leukst maar ook de nieuwe picanto is best een aardig ding. En kaal plaatstaal in een auto anno 2012? Sorry maar dat kan toch echt niet meer. Dat de aygo/C1/107 het hebben snap ik, die zijn al 7 jaar oud maar dat de UP dat heeft vind ik echt niet meer van deze tijd. Ik heb in de 107 gereden en dat vond ik inderdaad zeker geen straf.Alles zag er wel wat plastiekerig uit maar interieurruimte voorin was prima. Alleen als je achterom keek had je zoiets van "oh ja, ik zit in een klein hok". Qua rijden was het ook best goed te doen. Alleen merkte je wel dat boven de 100km/u de fut er wel uit was maar verder reed het best oke. | |
DaDude1987 | woensdag 18 juli 2012 @ 14:42 |
Ben nu toch aan het twijfelen tussen een nieuwe A-segmenter of een tweedehandse B-segmenter, vooral voor woon-werk verkeer. | |
ikweethetookniet | woensdag 18 juli 2012 @ 16:25 |
Heeft iemand hem al laten chiptunen ? En eh nee geen belang bij of aandelen in maar leek mij gewoon prijstechnisch interessant en hij rijdt nog zuiniger ook dus waarom niet ![]() Chip-tuning Volkswagen Up - Move Up! 60 PK uitvoering. Vrijwel gelijk toen de Up op de markt kwam werden wij bij Ventura Tuning overstelpt door klanten met de vraag kunnen jullie bij Ventura Tuning de 60 PK motor ook achteraf meer vermogen geven want het prijsverschil tussen de 60 PK en 75 PK bedraagt toch ¤ 899,-. Daarom heeft Ventura Tuning speciaal voor de Up een 3-D tuning ontworpen zodat de 1.0i 3 cilinder motor ook achteraf simpel geupgrade kan worden. Zo voelt uw Up een stuk vlotter aan. De prijs van de tuning bedraagt slechts ¤ 295,- , dus zo heeft u snel ¤ 594,- verdiend ![]() Specificaties Chip-tuning Volkswagen Up Standaard Ventura Winst Winst % Vermogen (PK) 60 PK 72 PK 12 PK 20 % Vermogen (KW) 44 KW 53 KW 9 KW 20 % Koppel (NM) 95 NM 114 NM 19 NM 20 % Topsnelheid 160 km / uur 170 km / uur 10 km / uur 06 % Acceleratie 0-100 km/u 14.4 sec 13.1 sec 1.3 sec 09 % Verbruik (buiten bebouwde kom) 3.90 l / 100 km 3.51 l / 100 km 0.39 l / 100 km ind 10 % Verbruik (binnen bebouwde kom) 5.60 l / 100 km 5.04 l / 100 km 0.56 l / 100 km ind 10 % Verbruik (gemiddeld) 4.50 l / 100 km 4.05 l / 100 km 0.45 l / 100 km ind 10 % [ Bericht 1% gewijzigd door ikweethetookniet op 18-07-2012 16:59:17 ] | |
Tomatenboer | woensdag 18 juli 2012 @ 16:51 |
Reclame? Maar waarom zou je in hemelsnaam een Volkswagen Up laten chiptunen. ![]() Sowieso chippen bij motoren zonder turbo. ![]() | |
FkTwkGs2012 | woensdag 18 juli 2012 @ 17:51 |
dit dus chiptuning is bull als je geen turbo hebt. | |
dester_martijn | woensdag 18 juli 2012 @ 18:03 |
Dit dus. Een een verbruiksreductie van 10% is ook bullshit. Daarbij gaat je garantie ook naar de knoppen, want die chip is makkelijk te achterhalen. | |
opgezegd111213_01 | vrijdag 20 juli 2012 @ 15:23 |
Ik werk zelf bij een VW/Audi dealer en die dingen gaan als warme broodjes, niet te geloven! Eerlijk, qua kwaliteit en degelijkheid vind ik hem beter dan zijn concurrenten (C1 en Aygo ed), maar zo'n kleine auto is niets voor mij. | |
Revolution-NL | vrijdag 20 juli 2012 @ 15:30 |
Een nieuwe auto van 2012 vergelijken met een model van 7 jaar oud ![]() | |
Tomatenboer | vrijdag 20 juli 2012 @ 16:01 |
Ja alles waar Volkswagen op staat verkoopt als een tierelier. Volkswagen is nu wat Opel vroeger was. Zet een VW logo op een drol en het verkoopt nog als warme broodjes. ![]() Niets ten nadele van de Up! Inderdaad een betere A-segmenter dan De aygo en cs, de Cuore, Alto, i10 ed. maar er zijn naar mijn mening wel betere - en vooral leukere! - alternatieven. | |
ikweethetookniet | vrijdag 20 juli 2012 @ 18:21 |
Zoals ![]() | |
Tomatenboer | vrijdag 20 juli 2012 @ 18:33 |
De Fiat Panda, Ford Ka, Fiat 500, en Renault Twingo vind ik er allemaal leuker uitzien, rijden net zo volwassen of zelfs nog beter, hebben ook een ruime uitrusting, en zijn veelal vergelijkbaar qua verkoopprijs. Bovendien zijn ze beschikbaar met fijn rijdende 4 cilinders ipv pruttelende 3 cilindertjes. | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 20 juli 2012 @ 18:40 |
Kwaliteit is natuurlijk spannend , vw heeft hier wel wat op afgedaan de laatste jaren. | |
opgezegd111213_01 | vrijdag 20 juli 2012 @ 19:16 |
Ik vind de Fiat 500 toch belachelijk duur voor wat je krijgt hoor | |
dester_martijn | vrijdag 20 juli 2012 @ 20:34 |
Zijn ook een tikkie duurder ![]() | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 20 juli 2012 @ 20:35 |
nee een kia is value voor money. een vw is hopen dat ie het 5 jaar uithoudt zonder gekke dingen. | |
dester_martijn | vrijdag 20 juli 2012 @ 20:39 |
Ja inderdaad. Ik vind toch dat de tendens is dat, omdat het een Vw is dan is het een leuke auto, omgekeerd ook met de Opel. Ik vind het maar een veredelde brommobiel. Het brengt je van a naar b prima. | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 20 juli 2012 @ 20:40 |
hij is echt kapot lelijk. zelfs het interieur ![]() | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 20 juli 2012 @ 20:41 |
als ie nou kapot degelijk was geweest maar ja ![]() | |
dester_martijn | vrijdag 20 juli 2012 @ 20:43 |
Als zelfs pta-klasbakken als HD deze auto redelijk vind, heeft vw toch haar doel bereikt! | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 20 juli 2012 @ 20:44 |
op grond waarvan baseert hd dat of werkt ie voor vw ![]() | |
Tomatenboer | vrijdag 20 juli 2012 @ 20:53 |
Inderdaad, ik denk dat deze Up - maar sowieso alle Volkswagens in het algemeen - zo goed verkocht worden op basis van het degelijke / betrouwbare imago, wat echter allang achterhaald is, maar daar komt de consument binnen een jaar of 5 vanzelf achter. | |
dester_martijn | vrijdag 20 juli 2012 @ 20:54 |
Op grond gebasseert van zijn eigen mening. Vw teert gewoon op het succes van vroeger. Maak een blokkendoos, vlak de kont af en leg er een alsmaar falende tsi-blokje in en tadda je hebt je succes. Ik vind de Aygo persoonlijker leuker, nog steeds niet mijn ding, maar hier wordt vaak denigrerend over gedaan terwijl de up! gewoon niets meer is dan dat. | |
Tomatenboer | vrijdag 20 juli 2012 @ 20:55 |
Inderdaad, je hebt gelijk. De Fiat 500 is veel duurder dan de andere voorbeelden die ik aanhaalde. Een Fiat 500 kost zo'n ¤ 3000,- meer. Dus geen directe concurrent inderdaad. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 21 juli 2012 @ 03:25 |
Aygo is iig redelojk degelijk gebleken. ![]() | |
Tomatenboer | zaterdag 21 juli 2012 @ 03:44 |
Redelijk inderdaad. Heeft wel z'n bekende kwaaltjes, van lekkage tot kantelende zuigers. De Aygo is in ieder geval niet meer van die onberispelijke Toyota kwaliteit van jaren 80 en 90. | |
Revolution-NL | zaterdag 21 juli 2012 @ 11:32 |
Een aantal met collega's met TSI's die hebben al meerdere keren uitgesproken dat ze nooit meer een VAG product zullen afnemen. Die zijn echt helemaal klaar met de dealer bezoekjes en de aanhoudende stroom aan mankementen ![]() | |
henkde_j | zondag 22 juli 2012 @ 20:40 |
Leuke wagentjes. In z'n klasse qua vormgeving zeker het beste. Ben benieuwd wanneer de occasion markt op gang gaat komen. Een jonge occasion lijkt mij een leuke auto om mee te starten ![]() ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 6 augustus 2012 @ 20:50 |
ok vandaag voor het eerst zien rijden: up 5 deurs. kickje ook ![]() | |
D. | maandag 6 augustus 2012 @ 20:59 |
1,5 week geleden opgehaald![]() | |
EchtGaaf | maandag 6 augustus 2012 @ 21:03 |
Mooi ding ![]() Maar hoe rijdt het? ![]() | |
D. | maandag 6 augustus 2012 @ 21:05 |
Verrassend goed ![]() | |
EchtGaaf | maandag 6 augustus 2012 @ 21:06 |
Mooi ![]() | |
H-D | maandag 6 augustus 2012 @ 21:08 |
Dank I guess? ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 6 augustus 2012 @ 21:10 |
volgens mij verkoopt de up beter, deze heb ik nog niet bewust gezien iig ![]() | |
D. | maandag 6 augustus 2012 @ 21:12 |
Dit is voor mij ook de enige die ik 'in het wild' gezien heb. Zelfs de 2-deurs nog niet gespot. Toch verkoopt ie prima, maar het duurt kennelijk ff voor je 'm tegenkomt ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 6 augustus 2012 @ 21:13 |
misschien dat het mensen zijn die er minder mee rijden. die up zie ik sowieso meerdere keren per dag op de snelweg. | |
D. | maandag 6 augustus 2012 @ 21:14 |
Ik heb 3 Up's gespot. En de Up is al een stuk langer op de markt he ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 6 augustus 2012 @ 21:15 |
ik heb er al tig gespot. goeie kans dat er een paar hetzelfde waren aangezien ik natuurlijk ook een bepaald ritme heb. maar toch. ik vind wit het mooist dan steekt de zwarte deksel nog wel redelijk af. zwart vink wat minder. | |
D. | maandag 6 augustus 2012 @ 21:20 |
Ik vind wit helemaal niets ![]() Al heeft het bij een hele exclusieve auto nog wel iets 'chiques' ![]() Ik heb er nog nooit een bekeuring voor gehad, maar ik rijd al 15 jaar zwart ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 6 augustus 2012 @ 21:28 |
![]() | |
D. | maandag 6 augustus 2012 @ 21:31 |
Nouja, die dus niet ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 6 augustus 2012 @ 21:31 |
niet lelijk? | |
D. | maandag 6 augustus 2012 @ 21:33 |
Dat weer wel ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 6 augustus 2012 @ 21:34 |
![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 6 augustus 2012 @ 21:34 |
ik vind vooral het dashboard niet kunnen. glimmend dashboard come on ![]() | |
D. | maandag 6 augustus 2012 @ 21:36 |
Ik bedoelde zoiets al dit iets 'chiques' ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 6 augustus 2012 @ 21:37 |
oversized 1 serie | |
D. | maandag 6 augustus 2012 @ 21:38 |
![]() | |
-moppie- | dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:52 |
Nice, mijn zwarte 5 deurs met panoramadak (quote Coltz40) is binnen, alleen moet het kenteken nog worden aangevraagd... (en ik wil een XXX kenteken ![]() | |
D. | dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:47 |
Da's nog even geduld hebben dan ![]() XXL is ook wel grappig ![]() Nog even overwogen om ook te wachten, maar we wilde 'm graag op een bepaalde datum hebben ![]() | |
-moppie- | dinsdag 7 augustus 2012 @ 17:09 |
welke letters heb jij in je kenteken staan dan? Volgende week maandag ga ik hem ophalen, dan komen de mensen die mijn 'oude' auto hebben gekocht deze ophalen en ik mijn nieuwe! Colt heeft hem al wel gepoetst etc. (hij is Seat verkoper voor de duidelijkheid) | |
D. | dinsdag 7 augustus 2012 @ 17:12 |
XSV | |
-moppie- | dinsdag 7 augustus 2012 @ 17:14 |
XtraSmallVehicle ![]() | |
-moppie- | maandag 13 augustus 2012 @ 08:49 |
vanmiddag ga ik 'hem' ophalen! ben erg benieuwd! | |
henkde_j | maandag 13 augustus 2012 @ 08:55 |
Hmm inmiddels al meerdere mensen gehoord over grind in de remschijven..Zal wel een terugroep actie worden.. ![]() | |
-moppie- | maandag 13 augustus 2012 @ 08:57 |
zal leuk worden dan, onze oprit is grind! | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 09:25 |
Een Phantom, wat overigens een hele mooie auto is, is het mooist in het zwart vind ik ![]() | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 09:26 |
Hmmm vind je een Up! niet meer een 'zij' ? Of toch een 'hij'? Lastig ![]() | |
-moppie- | maandag 13 augustus 2012 @ 09:32 |
Nou ja, ik heb een Mii en de mijne is een 'hij' ![]() | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 09:45 |
Oke ![]() | |
D. | maandag 13 augustus 2012 @ 12:45 |
Iedere auto is het mooist in het zwart ![]() | |
D. | maandag 13 augustus 2012 @ 12:55 |
Geen XXX dus? | |
-moppie- | maandag 13 augustus 2012 @ 13:20 |
nee helaas ![]() | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 13:25 |
Hoe bevalt ie? | |
-moppie- | maandag 13 augustus 2012 @ 13:25 |
weet nog niet, ga hem rond 17.00 uur ophalen. | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 13:27 |
Spannend! ![]() | |
-moppie- | maandag 13 augustus 2012 @ 13:29 |
Inderdaad, ben heel benieuwd! Laat het vanavond weten. | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 13:31 |
Cool ben benieuwd. ![]() | |
-moppie- | maandag 13 augustus 2012 @ 18:36 |
Ja, ik heb um! Ziet er leuk uit, heerlijk dakraam en tijdens zijn eerse 30 km reed hij al 1 op 19 ![]() ![]() ![]() | |
EchtGaaf | maandag 13 augustus 2012 @ 19:36 |
Ik ben wel benieuwd hoe ie eruit ziet ![]() | |
ColtZ40 | maandag 13 augustus 2012 @ 20:43 |
Hier is ie dan! ![]() ![]() | |
EchtGaaf | maandag 13 augustus 2012 @ 21:08 |
Heel mooi! ![]() Zeker in het zwart ![]() | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 21:11 |
Strak. Hoe rijdt ie? | |
ColtZ40 | maandag 13 augustus 2012 @ 21:17 |
Hij voelt zeer volwassen aan. Hij doet niet onder voor de ibiza uit 2009 die we hier voor hadden. | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 21:20 |
Oh oke...apart ![]() ![]() | |
MdMa98 | maandag 13 augustus 2012 @ 21:24 |
Mooie kar! Meld je je ook nog even aan op het vwupforum.nl? | |
ColtZ40 | maandag 13 augustus 2012 @ 21:27 |
Ik lees daar actief mee. ![]() | |
MdMa98 | maandag 13 augustus 2012 @ 21:30 |
Wat is je nick daar dan zonnie toevallig? | |
ColtZ40 | maandag 13 augustus 2012 @ 21:34 |
ik lees alleen mee. ![]() | |
MdMa98 | maandag 13 augustus 2012 @ 22:07 |
Ah okay, dacht even dat je mischien lid was, staan twee dezelfde zwarte mii op de site aangemeld. | |
ColtZ40 | maandag 13 augustus 2012 @ 22:15 |
Zonnie heeft geen panoramadak. ![]() | |
MdMa98 | dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:43 |
Staat wel een andere op met zonnedak en zelfde velgen btw. | |
Metro2005 | dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:24 |
Wel grappig dat mensen dit ding omschrijven als een 'kleine' auto. Er stond er pas 1 naast de Xsara van mijn vriendin en de up is nauwelijks kleiner. ![]() Leuk om te zien dat de 'kleine' auto van vandaag eigenlijk bijna vroegere b-klasse is | |
Godshand | dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:49 |
Dit is toch een SEAT? Ik zie iig een Seat logo... | |
H-D | dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:55 |
Nja hij is toch ook niet heel groot gewoon? Kan 'm niet echt omschrijven als een 'grote auto'. ![]() | |
Tomatenboer | dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:05 |
Alleen een Xsara was vroeger een auto in het C-segment. ![]() No way trouwens dat een VW Up nagenoeg even groot is als een Xsara, dat scheelt 50 cm. Maar het is wel zo dat de kleintjes van nu steeds groter worden en vergelijkbaar zijn met wat vroeger nog B-segment was. | |
MdMa98 | dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:07 |
Hij is ongeveer de grootte van een polo 2 modellen terug of corsa B, en hoger natuurlijk. ![]() | |
MdMa98 | dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:08 |
T is een drieling | |
H-D | dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:08 |
En dat ze natuurlijk volwaardiger en volwassener ogen en aanvoelen. | |
-moppie- | woensdag 15 augustus 2012 @ 09:16 |
Ben echt blij met mn wagentje! Rijdt fijn en is vooral lekker zunig! Gisteren woon/werk verkeer 27,5 km met een gemiddelde van 3.9/100 km vanochtend file, gemiddelde 4.5/100 km Cruise control is fijn ![]() | |
ikweethetookniet | woensdag 15 augustus 2012 @ 15:14 |
Zojuist een verkoper van Seat aan de lijn gehad omdat ik een proefrit in de automaat versie wilde en Seat hem al in de prijslijst had staan ![]() Dat kon dus nog niet ![]() Automaat versies zijn wel al besteld en komen binnen een paar weken maar niet als demo maar voor in de showroom ![]() Verkoper belt terug als ik mag rijden in de automaat versie, kan pas na toestemming van importeur ![]() | |
MdMa98 | woensdag 15 augustus 2012 @ 20:37 |
Morgen tikt de dagteller alweer 700km aan, nog een kwart benzine. Vandaag 2 uppies gezien en één Mii. Alledrie zwaaiden ze terug. erg leuk. | |
D. | woensdag 15 augustus 2012 @ 21:52 |
Hier zit morgen de eerste 1000 erop ![]() | |
MdMa98 | woensdag 15 augustus 2012 @ 23:34 |
1000 op je dagteller of op je totale kmstand ![]() | |
D. | donderdag 16 augustus 2012 @ 11:15 |
Dat laatste ![]() 1000km per dag is wel veel ![]() | |
Tomatenboer | donderdag 16 augustus 2012 @ 12:02 |
Maar de dagteller houdt meestal ook niet de kilometerstand per dag bij, maar wordt meestal gebruikt om het aantal kilometers per tank bij te houden. ![]() | |
D. | donderdag 16 augustus 2012 @ 12:44 |
De 'tripstand' gaat na iedere rijbeurt automatisch weer op 0 ![]() | |
Tomatenboer | donderdag 16 augustus 2012 @ 12:51 |
Oh, heeft de Up meerdere tripstanden dan? Dat zie je weleens bij auto's, zodat de mogelijkheid bestaat om zowel de stand per tank bij te houden als de stand per dagtrip. Mijn Ka heeft dat ook. Anders is dat ook onhandig. Ik vind het altijd wel prettig om adhv de dagteller het verbruik bij te houden. Toch één van de aanschafredenen voor een kleine(re) auto. | |
H-D | donderdag 16 augustus 2012 @ 13:30 |
Heeft de Up geen BC die dat doet dan? Meeste auto's hebben dat wel tegenwoordig geloof ik | |
Tomatenboer | donderdag 16 augustus 2012 @ 14:27 |
De Up zal ongetwijfeld een boordcomputer hebben, net als mijn Ka. Maar een boordcomputer is over het algemeen niet heel erg nauwkeurig, en meestal te optimistisch qua verbruik. Zo geeft mijn boordcomputer vaak aan dat ik 5,4 liter op de 100 km heb gereden, terwijl ik in de praktijk 5,65 liter op de 100 km heb gereden. ![]() Is toch het verschil tussen 1 op 18,5 of 1 op 17,7. Daarom gebruik ik liever de dagteller icm het getankte aantal liters om mijn verbruik bij te houden. | |
H-D | donderdag 16 augustus 2012 @ 14:28 |
Dat is waar. Ik ben er om heel eerlijk te zijn ook niet meer zo mee bezig tegenwoordig. Vroeger hield ik altijd nauwkeurig m'n BC en dagteller enzo in de gaten om te kijken hoeveel ik verbruikte maar nu niet meer eigenlijk. | |
MdMa98 | vrijdag 17 augustus 2012 @ 07:56 |
1 op 22,5 gehaald laatste tank. | |
Tomatenboer | vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:32 |
Zelf gemeten? Of van je boordcomputer afgelezen? Veel lange afstanden gereden? | |
D. | vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:34 |
Knap. Ik heb 1 op 14,5 berekend ![]() | |
MdMa98 | vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:12 |
zelf gemeten, heb gen boardcomputer. | |
ColtZ40 | vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:18 |
Of je kan niet rekenen of je banden zijn lek. ![]() | |
D. | vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:40 |
Ik heb het de calculator laten doen ![]() *morgen banden op gaat pompen ![]() | |
ColtZ40 | vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:47 |
Hier 326 km gereden en nog 530 km te gaan volgens de bc. ![]() *Tankinhoud 35 liter |