Met genoeg overwaarde en goed alternatief kan dat goede optie zijn.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 02:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
als ik een koop huis had zou ik het juist nu verkopen
deze logica ontgaat me, tenminste als ik het vergelijk met aandelenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 02:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
Bij 300k komt er denk ik wel stabilisatie.
Iedereen die niet hoeft zet zijn huis niet meer te koop.
Waarom zou ik mijn huis, waarin ik prima woon, in de verkoop zetten als ik er helemaal niet uit wilquote:Op dinsdag 29 mei 2012 02:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
als ik een koop huis had zou ik het juist nu verkopen
Dat is iets van alle tijden. Mensen verkopen de tent altijd met een reden.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 02:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
Iedereen die niet hoeft zet zijn huis niet meer te koop.
Technische analysequote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
We hebben nu dus een nieuw steun niveau bereikt, de fundateller kan nu met gemak doorstomen naar 275k voor het eind van de zomer. Voorlopig hoeven we ons over een significante daling van de fundateller geen zorgen te maken.
Afgekeken van de roze brillen mannetjesquote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Technische analyse![]()
Vooral op te koop staande panden.
als ze dood zijn of dement of gaan verhuizen naar een zonnig land en dat zal vaker voorkomenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 07:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is iets van alle tijden. Mensen verkopen de tent altijd met een reden.
Op funda staan regelmatig huizen waarvan je aan de foto's kan zien dat de voormalige eigenaar naar de eeuwige vinexwijk is vertrokken, soms ga je rechtstreeks terug naar de '70squote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:58 schreef HD9 het volgende:
[..]
als ze dood zijn of dement of gaan verhuizen naar een zonnig land en dat zal vaker voorkomen
OMG de verkoop zit weer in de lift.... snel kopen, kopen, kopen.... voordat we achter het net vissenquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:33 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
De dalende trend zet door
264.033 huizen te koop
Nog verderquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:33 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
De dalende trend zet door
264.033 huizen te koop
quote:Rabobank: Huizenprijzen dalen verder in KW1
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het jaar is slecht begonnen voor de Nederlandse huizenprijzen die in het eerste kwartaal verder daalden, waarbij er minder huizen werden verkocht, en die ook in de komende kwartalen min of meer de trend zullen doorzetten, blijkt donderdag uit een elk kwartaal uitgegeven rapport van Rabobank.
Volgens de economen van Rabobank ligt met name de fragiele economische situatie, dalende koopkracht en afgenomen leencapaciteit voor starters op de woningmarkt ten grondslag aan de verder gedaalde huizenprijs. Daarnaast zijn potentiele kopers onzeker over hun baan en pensioen.
Veranderingen aan de hypotheekrenteaftrek zullen in de komende tijd eveneens een verder neerwaarts effect hebben op verkopen en prijzen. Op de lange termijn zou het voorstel echter moeten leiden tot stabilisatie van de markt.
Op kwartaalbasis daalden de prijzen met 1,0%, weliswaar minder dan de daling van 1,7% een kwartaal eerder, maar meer dan de gemiddelde prijsdaling sinds het begin van de crisis in 2008. Sinds de top in augustus 2008 zijn de huizenprijzen al 12,2% van hun waarde kwijtgeraakt, waarbij de daling sinds het eerste kwartaal van 2011 3,8% bedraagt. De in 2011 ingezette daling is e e n van de belangrijkste oorzaken van de geraamde prijsdaling met 5% in 2012.
Het aantal verkochte woningen kwam in het eerste kwartaal met 23.951 op het laagste niveau ooit uit sinds het bijhouden van de cijfers in 1995. In vergelijking met het eerste kwartaal in 2011 is het aantal verkochte woningen met 15,5% gedaald. Als de lijn van het eerste kwartaal zou doorzetten over 2012 dan zouden er over het gehele jaar 116.332 huizen verkocht worden.
De economen van Rabobank verwachten dat de huizenverkopen zich op jaarbasis kunnen herstellen in het derde en vierde kwartaal van 2012, omdat huizenkopers die nog willen profiteren van de huidige belastingvoordelen op hun hypotheek dit voor 1 januari 2013 kunnen doen. Dit zal de trend van de huizenverkopen echter niet radicaal kunnen keren, stelt Rabobank, die na doorvoering van de maatregelen een scherpe daling van de verkopen voorziet, met name doordat de prijs niet direct aangepast wordt aan de nieuwe marktomstandigheden, waardoor kopers de aankoop uitstellen. Mochten huizenbezitters de bestaande hypotheek niet mee kunnen nemen naar het nieuwe huis dan zal dit naar verwachting een verder dempend effect hebben.
Uitgesplitst naar huizentype werden in de eerste drie maanden van 2012 op jaarbasis 10,9% minder appartementen verkocht, tegen 8,2% minder rijtjeshuizen, terwijl het aantal verkochte vrijstaande huizen met 0,5% toenam.
(c) 2012 Dow Jones & Company, Inc.
Dat zal vast net zo'n spectakel worden als het verlagen van de overdrachtsbelastingquote:De economen van Rabobank verwachten dat de huizenverkopen zich op jaarbasis kunnen herstellen in het derde en vierde kwartaal van 2012, omdat huizenkopers die nog willen profiteren van de huidige belastingvoordelen op hun hypotheek dit voor 1 januari 2013 kunnen doen.
Zie daar de enige echte reden voor de afname van de verkopen. Prijzen zijn te hoog, en dat verschil tussen "realistische prijs" en vraagprijs neemt dus volgens Rabo nog verder toe.quote:...die na doorvoering van de maatregelen een scherpe daling van de verkopen voorziet, met name doordat de prijs niet direct aangepast wordt aan de nieuwe marktomstandigheden...
Aan de andere kant genieten die mensen dubbele renteaftrek en verhuren ze de tent ondertussen ook, waardoor de netto kosten erg laag zijn. Juist in het kader van afschaffen van HRA zou dubbele HRA niet moeten bestaan, gewoon huis2 in box 3 duwen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:23 schreef raptorix het volgende:
Het punt is ook dat sommige mensen die met een dubbele woning zitten veel te lang vasthouden aan hun vraagprijs. Enerzijds hebben ze nog hun dubbele lasten, op een woning van 250k is dat al snel 11.000 per jaar, als dan je woning ook nog eens met 3% per jaar zakt (7500) dan kost je dat dus een kleine 20K per jaar. Kortom dan kan je beter gelijk 10K van je woning af doen, en hopen dat men hapt, dan nog langer wachten, dat is wat een hoop mensen niet begrijpen.
De meeste mensen verhuren hun 2e huis niet kan ik je zeggen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Aan de andere kant genieten die mensen dubbele renteaftrek en verhuren ze de tent ondertussen ook, waardoor de netto kosten erg laag zijn. Juist in het kader van afschaffen van HRA zou dubbele HRA niet moeten bestaan, gewoon huis2 in box 3 duwen.
Veel mensen durven niet te verhuren... Huurders worden zo goed beschermd in Nederland dat het vinden van een huurwoning niet makkelijk is - goed voorbeeld van overheidsmaatregelen die precies het omgekeerde doen als wat de bedoeling zou zijn.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
De meeste mensen verhuren hun 2e huis niet kan ik je zeggen.
Daar kan je in die situatie toch ook een ontheffing voor krijgen van de gemeente voor het eerste jaar als verhuurder?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:22 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Veel mensen durven niet te verhuren... Huurders worden zo goed beschermd in Nederland dat het vinden van een huurwoning niet makkelijk is - goed voorbeeld van overheidsmaatregelen die precies het omgekeerde doen als wat de bedoeling zou zijn.
quote:264.327 huizen te koop
Sssstttt... Denk aan de tere kinderzieltjes. Sommige dingen moet je gewoon niet hardop uitspreken...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 07:00 schreef detulp050 het volgende:
Waarom zou ik mijn huis, waarin ik prima woon, in de verkoop zetten als ik er helemaal niet uit wil
Moet wel lukken met de EK koorts.quote:Op zondag 3 juni 2012 21:51 schreef leolinedance het volgende:
ATH: 264.480 huizen te koop
Komende week naar 265k?
http://www.green-acres.com/en/properties/14706a-086.htmquote:Op zondag 3 juni 2012 23:17 schreef Baltazar69 het volgende:
wanneer gaan jullie kopen? welke prijzen?
Daar wil je niet zitten met je geld als de EUSSR klapt.quote:Op maandag 4 juni 2012 02:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://www.green-acres.com/en/properties/14706a-086.htm
ben hier vorige week wezen kijken, viel heel nie tegen
alles gelijkvloers en schoon
vlakbij parijs
Niet echt... komen al die vriendelijke lieden uit de stad bij je op bezoek op zoek naar wat eten en andere waardevolle dingetjes.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:12 schreef Baltazar69 het volgende:
[..]
Daar wil je niet zitten met je geld als de EUSSR klapt.
Toch maar weer eens een aflevering van Doomsday Preppers downloaden jaquote:Op maandag 4 juni 2012 14:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Niet echt... komen al die vriendelijke lieden uit de stad bij je op bezoek op zoek naar wat eten en andere waardevolle dingetjes.
Koopt wapens, soep in blik en leg een voorraad goud en zilver aanquote:Op maandag 4 juni 2012 15:13 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Toch maar weer eens een aflevering van Doomsday Preppers downloaden ja
Verder dan een paar pakken linzen, rijst en drie zilveren dollars kom ik nog nietquote:Op maandag 4 juni 2012 15:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Koopt wapens, soep in blik en leg een voorraad goud en zilver aan
Bijna om de hoek, 336 kilometerquote:
hoezo je krijgt toch pensioen uit nederland, en geeft het uit in een goedkoop land, prima tochquote:Op maandag 4 juni 2012 14:12 schreef Baltazar69 het volgende:
[..]
Daar wil je niet zitten met je geld als de EUSSR klapt.
Even je post gecorrigeerd, alleen wapens is voldoende. Heb je dat dan heb je de rest ookquote:Op maandag 4 juni 2012 15:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Koopt wapens, soep in blik en leg een voorraad goud en zilver aan
Ik ga toch groenten zelf verbouwenquote:Op maandag 4 juni 2012 17:20 schreef Bayswater het volgende:
Supermarkten in Frankrijk zijn aanzienlijk duurder dan in Nederland, ook die Le Clercs ed. Mijn schoonfamilie heeft al een aantal jaren een groot huis in de Bourgogne, één keer per jaar op visite vind ik wel voldoende, tis allemaal schitterend qua omgeving maar na een paar dagen gaat wat meer lawaai en gezelligheid om je heen toch kriebelen.
263.849 nu dus.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:36 schreef fedsingularity het volgende:
264.478 huizen te koop. Er zijn weer 2 pareltjes verkocht (of worden er volgende week weer als nieuw opgezet)
Voedsel, goud en zilver is ook wel makkelijk om je huurlingen te betalen tijdens je eerste rooftochtquote:Op maandag 4 juni 2012 19:29 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
Even je post gecorrigeerd, alleen wapens is voldoende. Heb je dat dan heb je de rest ook
Teveel Diablo III gespeeld recent?quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Voedsel, goud en zilver is ook wel makkelijk om je huurlingen te betalen tijdens je eerste rooftocht![]()
Nadat je je eerste dorp of woonwijk hebt geplunderd moet je daarna wel opletten dat je ondergeschikten je niet van je troon af stoten, een cursus 'hoe voer ik een schrikbewind?' volgen is daarom wel van harte aan te bevelen.
Ik wel,quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Teveel Diablo III gespeeld recent?
Valt een beetje mee, tenzij je een starter bent. Hoewel 1 jan 2013 er aan komt en voor die tijd kopen een stuk aantrekkelijker wordtquote:Op woensdag 6 juni 2012 11:01 schreef leolinedance het volgende:
Flinke daling nu. Zouden mensen echt huizen kopen in deze onzekere tijden? Je zou toch wel gek zijn...
Voor 1 jan 2013 kopen aantrekkelijker ja? Waarom?quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Valt een beetje mee, tenzij je een starter bent. Hoewel 1 jan 2013 er aan komt en voor die tijd kopen een stuk aantrekkelijker wordt
De fundateller stijgt nu aanzienlijk minder hard dan deze periode in voorgaande jaren. Kopers hebben het jaren geleden al opgegeven, ik denk dat verkopers het nu ook hebben opgegeven. De cijfers van aantallen verkopen dalen immers alleen maar, waardoor de daling van de fundateller alleen maar veroorzaakt kan zijn door minder aanbod. Ik had eigenlijk verwacht dat de teller pas weer zou afnemen als de prijzen dusdanig gezakt zijn dat de kopers weer toeslaan. Blijkbaar niet.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:01 schreef leolinedance het volgende:
Flinke daling nu. Zouden mensen echt huizen kopen in deze onzekere tijden? Je zou toch wel gek zijn...
Verlaging van de nationale hypotheekgarantie, waardoor je maandlasten hoger worden na 1 jan. En de aanpak van HRA / alleen nog nieuwe annuitietenhypotheken en einde van de aflossingsvrije hypotheek. Hoewel de huizenprijzen dalen en blijven dalen maar je toch wel wilt kopen, kan je dit waarschijnlijk het beste doen voor 1 januariquote:Op donderdag 7 juni 2012 12:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Voor 1 jan 2013 kopen aantrekkelijker ja? Waarom?
Welnee... ook na 1 januari zullen de prijzen verder dalen, de markt vind nl. vanzelf een nieuw aanbod waarbij vraag en aanbod bij elkaar komt. Minder aanbod van geld resulteert dan vanzelf in lagere koopsommen. Als je slim bent zorg je dat je voor 1 januari van je huis afkomt, daarna krijg je er namelijk alleen nog maar minder voor terug.quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Verlaging van de nationale hypotheekgarantie, waardoor je maandlasten hoger worden na 1 jan. En de aanpak van HRA / alleen nog nieuwe annuitietenhypotheken en einde van de aflossingsvrije hypotheek. Hoewel de huizenprijzen dalen en blijven dalen maar je toch wel wilt kopen, kan je dit waarschijnlijk het beste doen voor 1 januari
Klopt, beweer nergens het tegendeel.quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Welnee... ook na 1 januari zullen de prijzen verder dalen, de markt vind nl. vanzelf een nieuw aanbod waarbij vraag en aanbod bij elkaar komt. Minder aanbod van geld resulteert dan vanzelf in lagere koopsommen. Als je slim bent zorg je dat je voor 1 januari van je huis afkomt, daarna krijg je er namelijk alleen nog maar minder voor terug.
- NHG was in 2009 ook nog gewoon ¤ 265k en gaat nu van ¤ 350k naar ¤ 320k begin 2013 en in 2014 weer terug naar ¤ 265k. Ik geloof niet dat verhoging van de NHG heeft geleid tot meer verkopen (zie de fundateller grafiek). Ik neem sowieso geen hypotheek boven het NHG kostengrens, de rest leggen we wel bij.quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Verlaging van de nationale hypotheekgarantie, waardoor je maandlasten hoger worden na 1 jan. En de aanpak van HRA / alleen nog nieuwe annuitietenhypotheken en einde van de aflossingsvrije hypotheek. Hoewel de huizenprijzen dalen en blijven dalen maar je toch wel wilt kopen, kan je dit waarschijnlijk het beste doen voor 1 januari
Dat dusquote:Op donderdag 7 juni 2012 12:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Welnee... ook na 1 januari zullen de prijzen verder dalen, de markt vind nl. vanzelf een nieuw aanbod waarbij vraag en aanbod bij elkaar komt. Minder aanbod van geld resulteert dan vanzelf in lagere koopsommen. Als je slim bent zorg je dat je voor 1 januari van je huis afkomt, daarna krijg je er namelijk alleen nog maar minder voor terug.
In principe niets mis met een aflossingsvrije hypotheek, zeker wanneer je zelf erbij spaart, dan heb je veel vrijheid en flexibiliteit.quote:Op donderdag 7 juni 2012 14:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
- Aflossingsvrije hypotheek is achterhaald. Wie wil er überhaupt een aflossingsvrije hypotheek?
niemand gaat nu kopen - of heel weinig toch. iedereen is bang voor de komende 5 jaar. terecht ook wel denk ik.quote:Op zondag 10 juni 2012 11:28 schreef michaelmoore het volgende:
264.183 huizen te koop
stabilisatie
Kopen Kopen Kopen
Onzin ik ken sowieso al 5 mensen die binnen nu en 6 maanden een huis willen kopen en ook nog 6 die dat in de afgelopen 6 maanden gedaan hebbenquote:Op zondag 10 juni 2012 11:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
niemand gaat nu kopen - of heel weinig toch. iedereen is bang voor de komende 5 jaar. terecht ook wel denk ik.
Ik ken er 10 die een huis willen kopen maar afwachten wegens onstabiele situatie / onzekerheid en het verder dalen van huizenprijzen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 08:55 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
Onzin ik ken sowieso al 5 mensen die binnen nu en 6 maanden een huis willen kopen en ook nog 6 die dat in de afgelopen 6 maanden gedaan hebben
Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat het goed gaat op de woningmarkt of dat er veel beweging in zit.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ken er 10 die een huis willen kopen maar afwachten wegens onstabiele situatie / onzekerheid en het verder dalen van huizenprijzen.
Jij denkt dus dat de banken hun status quo gaan volhouden en er geen (heftige) inflatie gaat komen?quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Banken zitten op hun geld, dus waar moet dat extra geld vandaan komen? Gaan we hier ook met een hefschroefvliegtuig boven Nederland vliegen om geld te laten regenen? Nee.... eerst zitten we deze deflatoire periode nog even uit, pas als de economie zeer zware averij oploopt (wal vs. schip) en de overheden niet meer weten hoe de voeten droog te houden..... pas dan gaan de persen op standje confetti.quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:34 schreef Artimunor het volgende:
[..]
Jij denkt dus dat de banken hun status quo gaan volhouden en er geen (heftige) inflatie gaat komen?
Dat welquote:Op woensdag 13 juni 2012 13:32 schreef Bankfurt het volgende:
Er zit nog veel te veel lucht in de markt.
Ik denk dat de grote klap nog moet komen, bijvoorbeeld minus 20% in 2013-2014.
Dat liedje wordt hier al jaren gefloten. Wat is het effectief gedaald? 10%?quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:32 schreef Bankfurt het volgende:
Er zit nog veel te veel lucht in de markt.
Ik denk dat de grote klap nog moet komen, bijvoorbeeld minus 20% in 2013-2014.
Wat is 10% gedaald? Voor veel huizen is het niet langer mogelijk om de werkelijke marktwaarde te vinden omdat de huidige eigenaar gevangen zit in zijn eigen huisquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:32 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Dat liedje wordt hier al jaren gefloten. Wat is het effectief gedaald? 10%?
Het ligt er inderdaad heel erg aan waar je woont. Hier lopen de woningen in en rond het centrum eigenlijk nog redelijk goed. Van de woningen die ik op mijn funda watchlist heb is zo'n 80-90% binnen een jaar verkocht zonder echt bijzondere dalingen in vraagprijs.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wat is 10% gedaald? Voor veel huizen is het niet langer mogelijk om de werkelijke marktwaarde te vinden omdat de huidige eigenaar gevangen zit in zijn eigen huis![]()
Nogmaals.... wat is 10% gedaald? Meestal komt daar een gemiddelde plaatje uit, Joost mag weten wat er tegenwoordig voor het gemiddelde door moet gaan... mijn onderbuik zegt dat het gemiddelde tegenwoordig heel wat meer inhoudt dan het gemiddelde voor de uitbraak van de crisis.
Daling is nogal afhankelijk van de provincie en het soort huis.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:16 schreef antfukker het volgende:
Appartement boven mij is 5,1% gedaald in 4 maanden tijd. Maar staat er, denk ik, nog steeds te duur op. Maar goed wat is daling. Als je een huis voor een onredelijke prijs te koop zet en je daalt heel veel na een tijd. Beetje scheef
twee inkomens kunnen nog wel een studio kopenquote:Op donderdag 14 juni 2012 22:14 schreef WammesWaggel het volgende:
In mijn wijk zijn de vraagprijzen van de goedkoopste woningen, studio dus, behoorlijk gestegen.
Alles daarboven is rap aan het dalen.
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
twee inkomens kunnen nog wel een studio kopen
Mijn kennissen willen graag verkopen en aar Frankrijk toe,leuk vakantieadresje
mem wil de grote arm van het zorgkartel voor ziijn hequote:
Ik ken meer mensen die op (latere) leeftijd vanuit Belgie weer terug naar Nederland willen - ook om fiscale redenen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mem wil de grote arm van het zorgkartel voor ziijn he
De gebruiker moet betalen dat ontkomen we niet aan
Ik ben ook benieuwd maar deze verkoopstijging is natuurlijk nog niet echt sterke met slechts 2,7% in vergelijking met vorig jaar mei.quote:zouden we dan wellicht kunnen concluderen dat er wel degelijk een sterke stijging is geweest in het aanbod, doch dat deze is opgevangen door een sterke stijging van de vraag
Ik bedoelde meer dit gedeelte: "Vergeleken met april is er zelfs sprake van een stijging van 23,6 procent. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van het Kadaster."quote:Op maandag 18 juni 2012 19:11 schreef adder het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd maar deze verkoopstijging is natuurlijk nog niet echt sterke met slechts 2,7% in vergelijking met vorig jaar mei.
Het aanbod op Funda lijkt zich inderdaad te stabiliseren maar de gemiddelde koopsom is in mei 2012 vergeleken met een jaar eerder met 5,1% gedaald tot ¤228.000! Dit is een behoorlijke versnelling naar beneden en zou misschien ook een paar extra kopers over de streep hebben doen trekken.
Niet door mensen met een te laag inkomen nee. Mensen met een wat hoger inkomen kunnen ook prima die duurdere huizen financieren.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:33 schreef antfukker het volgende:
Goedkope huizen zijn vaak nog wel te financieren, duurdere niet vanwege de nieuwe scherpere hypotheekregels.
De groep mensen met een hoog inkomen is niet zo relevant in dit kader. De meeste mensen hebben nl een modaal (vandaar de naam) inkomen en zijn dus bepalend voor de markt. Op een enkel modaal salaris kunnen kan je maximaal ¤150.000 hypotheek krijgen. Tel daarbij op dat het aantal tweeverdieners drastisch gaat dalen de komende tientallen jaren (CBS) en je kan op je vingers uitrekenen wat er met de gemiddelde huizenprijs gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet door mensen met een te laag inkomen nee. Mensen met een wat hoger inkomen kunnen ook prima die duurdere huizen financieren.
Het is zeker opmerkelijk dat de maand op maand stijging zo fors is. De cijfers van het Kadaster (de koop is vaak maanden geleden ingezet) en Funda (dagkoersen) zijn echter lastig op elkaar te leggen en er kunnen ook niet direct verbanden gelegd worden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:58 schreef FredericBastiat het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dit gedeelte: "Vergeleken met april is er zelfs sprake van een stijging van 23,6 procent. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van het Kadaster."
Er zijn zelfs 'hypotheekadviseurs' die daar expliciet mee adverteren en zich 'onafhankelijk' noemenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:13 schreef adder het volgende:
Ik vind het ook aannemelijk dat meer mensen nu toch inspelen op de waarschijnlijke gevolgen van de komende verkiezingen en nog voor het eind van het jaar tegen de huidige voorwaarden een hypotheek willen afsluiten en dus toch de gok wagen van een huisaankoop.
Nee, de eerste huizen worden geruimd.quote:
ze gaan nu ouden van dagen verbieden om hun huis te koop te zetten, dat zal vast schelenquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:17 schreef sorcees het volgende:
[..]
Nee, de eerste huizen worden geruimd.
Cashen op de valreep?quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:31 schreef HD9 het volgende:
[..]
ze gaan nu ouden van dagen verbieden om hun huis te koop te zetten, dat zal vast schelen
ja pensioen is ook niet alles he en het geeft wat makkelijker weg ookquote:
Daarvoor heb je toch een makelaar?quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:28 schreef Resistor het volgende:
Vakantietijd is aan de ene kant wel een mooie tijd om je huis te koop te zetten (mensen hebben tijd om te gaan kijken als ze niet weg gaan), maar aan de andere kant kan je zelf ook niet weg omdat er mensen kunnen komen kijken.
Hoeveel makelaars zijn er dan nog over?quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:33 schreef malleable het volgende:
[..]
Daarvoor heb je toch een makelaar?
ze zijn nu de sieraden van de vrouw aan het verpanden, het Spaanse vakantiehuis aan het verhuren, de Saab was vorig jaar de deur al uit en vervangen door een Kia en de wintersport slaan ze over dit jaarquote:Op donderdag 28 juni 2012 11:56 schreef sorcees het volgende:
[..]
Hoeveel makelaars zijn er dan nog over?
Een beroepsgroep die het nu heel zwaar heeft (na de gouden tijden van niets doen, warme broodjes en cashen).
Maar die ga ik in mijn vakantie geen sleutel geven voor eventuele kijkersquote:Op woensdag 27 juni 2012 13:33 schreef malleable het volgende:
[..]
Daarvoor heb je toch een makelaar?
Ik vraag me af in hoeverre dat betrouwbaar is, ik heb zelf aan het "totaal" mechanisme van funda gewerkt, en dat is nogal een aantal keer veranderd, zo was het een tijd dat nieuwbouwprojecten voor 1 telden, ook al bestonden deze uit meerdere appartementen, daarnaast is op een gegeven moment ook "extern" aanbod er bij gekomen, zo uit me hoofd ging dat destijds om een kleine 20.000 stuks. Hoewel het voor de trend een duidelijk cijfers is, denk ik dat je er niet blind om moet staren en dat je beter naar hypotheek verstrekkingscijfers kunt kijken om de markt te doorgronden.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:54 schreef j_du_pee het volgende:
De laatste blinde vlekken zijn binnenkort verdwenen uit de fundatellerhttp://woningmarktcijfers(...)od-funda-vanaf-2007/
Mee eens, er zijn rare sprongen. Zo is onlangs bijvoorbeeld het veilingensysteem veranderd (http://woningmarktcijfers(...)g-vandaag&perweek=on). Ik kijk zelf niet zo veel naar het aanbod te koop, maar met name verkocht: http://woningmarktcijfers(...)5D=Totaal&perweek=onquote:Op vrijdag 29 juni 2012 01:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre dat betrouwbaar is, ik heb zelf aan het "totaal" mechanisme van funda gewerkt, en dat is nogal een aantal keer veranderd, zo was het een tijd dat nieuwbouwprojecten voor 1 telden, ook al bestonden deze uit meerdere appartementen, daarnaast is op een gegeven moment ook "extern" aanbod er bij gekomen, zo uit me hoofd ging dat destijds om een kleine 20.000 stuks. Hoewel het voor de trend een duidelijk cijfers is, denk ik dat je er niet blind om moet staren en dat je beter naar hypotheek verstrekkingscijfers kunt kijken om de markt te doorgronden.
weet je van die verkocht cijfers of daar rekening gehouden wordt met woningen die eerst verkocht zijn, verdwijnen, en even later weer neergezet worden?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 08:47 schreef j_du_pee het volgende:
[..]
Mee eens, er zijn rare sprongen. Zo is onlangs bijvoorbeeld het veilingensysteem veranderd (http://woningmarktcijfers(...)g-vandaag&perweek=on). Ik kijk zelf niet zo veel naar het aanbod te koop, maar met name verkocht: http://woningmarktcijfers(...)5D=Totaal&perweek=on
Voor het overige zijn de aantallen te koop vooral handig om vergelijkingen te kunnen maken tussen marktsegmenten: http://woningmarktcijfers(...)op-jaar/?groep=prijs
Voor zover ik weet gebeurt dat niet. Ik ken wel het verschijnsel dat huizen worden teruggetrokken, eventueel prijs aangepast en terug gezet. Maar verkocht is over het algemeen wel verkocht.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:32 schreef Artimunor het volgende:
[..]
weet je van die verkocht cijfers of daar rekening gehouden wordt met woningen die eerst verkocht zijn, verdwijnen, en even later weer neergezet worden?
dit gebeurt heel erg vaak de laatste tijd...
Ik bedoel bijvoorbeeld dit pand. http://www.funda.nl/koop/(...)44-pettelaarseweg-1/quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:46 schreef j_du_pee het volgende:
Bij mijn weten spidert funda niet. Sterker, de belangrijkste reden om lid te zijn van NVM is om hoog in de ranking van Funda te komen, dus waarom zouden ze actief andere huizen ophalen van andere sitesHuizen die als verkocht worden afgemeld komen terug in de statistiek, dat zijn dus deze:
http://www.funda.nl/koop/verkocht/heel-nederland/
Maar die werden voorheen niet gespiderd. Als ze niet in je aanbod zitten _en_ niet in je verkopen denk ik dat het voor de verhouding niet uitmaakt, anders wel.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:53 schreef j_du_pee het volgende:
ah ok, was me nog nooit opgevallen. Denk niet dat die in de statistiek terugkomt aangezien niemand het pand zal aanmelden als zijnde verkocht. Ik zou sowieso niet naar exacte aantallen kijken, maar naar verhoudingen en hoe de ontwikkeling door de tijd is.
ik zie wat je bedoelt. Op de 251000 Funda huizen zijn nu zo'n 13000 huizen gespiderd. Waarschijnlijk tellen die niet mee in de verkoop statistieken. Sja, shit happensquote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Maar die werden voorheen niet gespiderd. Als ze niet in je aanbod zitten _en_ niet in je verkopen denk ik dat het voor de verhouding niet uitmaakt, anders wel.
Deze panden zag je soms ook en masse verdwijnen en dan weer opnieuw gespiderd worden. Waren er opeens honderden 'nieuwe panden' in een regioDacht ik: wtf. Bleek gewoon oud niet NVM aanbod.
Geen idee hoe het exact werkt, en hoe het in de statistieken terecht komt, hoor.
Nee, dat zou voor het beeld niet moeten uitmaken, iddquote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:05 schreef j_du_pee het volgende:
[..]
ik zie wat je bedoelt. Op de 251000 Funda huizen zijn nu zo'n 13000 huizen gespiderd. Waarschijnlijk tellen die niet mee in de verkoop statistieken. Sja, shit happensDe verhoudingen tussen prijssegmenten, provincies en ontwikkelingen op de markt blijven redelijk intact wmb.
kennelijk is 260.000 het maximum aantalquote:Op woensdag 4 juli 2012 13:01 schreef sorcees het volgende:
263.228 huizen te koop
Het tij is gekeerd (zomerreces???)
jij denkt dat de rente zo laag blijft op termijn?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:23 schreef iamcj het volgende:
Er zijn nu meer kopers omdat ze nog van de aftrek willen profiteren, daar stijgt mi de teller niet meer.
Het aantal verkopen zal dan ook licht moeten stijgen als dit het geval is, zie berichtgeving mei.
Na 1 januari wordt het pas echt leuk omdat iedereen denk dat hypotheken duurder worden terwijl dat best wel meevalt.
Dit soort dingen kunnen niet veel verder zakken:quote:Op zondag 8 juli 2012 14:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
jij denkt dat de rente zo laag blijft op termijn?
Die mensen zouden er goed aan doen nu af te lossen!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:19 schreef florisje het volgende:
jammer dat je nu niets meer hoort van al die zielige mensen die hun variabele rente niet meer konden betalen toen euribor nog op 5% stond
Als je meer rente beurt dan je moet betalen? Waarom zouden ze dat willen doen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die mensen zouden er goed aan doen nu af te lossen!
Omdat "al die zielige mensen" die hun rente niet meer konden betalen nou niet bepaald de mensen zijn die zullen sparen nu ze tijdelijk minder rente betalen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Als je meer rente beurt dan je moet betalen? Waarom zouden ze dat willen doen?
'Al die zielige mensen' waren simpelweg echte Hollanders die een zeer goede deal iets minder goed zagen worden en dus meteen beginnen te krijsen. Verder niks bijzonders hoor, is gewoon het gebruikelijke Polderlandse opportunisme.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Omdat "al die zielige mensen" die hun rente niet meer konden betalen nou niet bepaald de mensen zijn die zullen sparen nu ze tijdelijk minder rente betalen.
Verkoop woningen schiet 70 procent omhoogquote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:58 schreef FredericBastiat het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dit gedeelte: "Vergeleken met april is er zelfs sprake van een stijging van 23,6 procent. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van het Kadaster."
Intussen: 264.216 huizen te koop
Kijk even op de eerste pagina, elke zomer is er een pauze.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:33 schreef FredericBastiat het volgende:
[..]
Verkoop woningen schiet 70 procent omhoog
http://www.nuzakelijk.nl/(...)-procent-omhoog.html
Intussen: 263.753 huizen te koop
Ik moet toegeven enigzins verbaasd te zijn dat de teller nog steeds blijft hangen rond de 264.000.
De pauze zette dit jaar aanzienlijk eerder in.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:10 schreef Zith het volgende:
[..]
Kijk even op de eerste pagina, elke zomer is er een pauze.
70% stijging van haast niets is nog niet veelquote:Op woensdag 18 juli 2012 19:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De pauze zette dit jaar aanzienlijk eerder in.
70% meer verkopen tot 1 juli (de datum dat de overdrachtsbelasting weer omhoog had moeten gaan), veel mensen zullen dus net voor die datum hebben willen kopen ("voor de zekerheid"), ik verwacht een enorme afname van het aantal verkopen in juli.
hef de hele aftrek op en zet de grondspeculanten buiten spelquote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:45 schreef iamcj het volgende:
Wil je de woningmarkt op gang helpen? Verkort dan de tijd dat mensen met 2 huizen mogen aftrekken.
Blijkbaar wordt de toename van de verkoop, gecompenseerd door 'n extra horde verkopers. Kan nog wat worden als starks de verkoop"hausse" weer voor bij is (is ie eigenlijk al?). Rochting de 300.000 bij dalende prijzen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 08:40 schreef HD9 het volgende:
[..]
70% stijging van haast niets is nog niet veel
[ afbeelding ]
Dat lijkt me een slecht plan, er komen weer meer financieringsmogenlijkheden voor de woningmarkt wat een prijsopdrijvend effect zal hebben.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:52 schreef raptorix het volgende:
Je zou de markt weer een zetje kunnen geven door een pensioenachtige financieering mogelijk te maken, maw het geld wat je anders in een (bodemloos) pensioenfonds dumpt je dan in je huis stopt. Helaas denk ik dat de overheid dit tegenhoud omdat de pensioenfondsen al arg leeg zijn...
Pof pafquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:33 schreef FredericBastiat het volgende:
263.727 huizen te koop
ping pong...
tik tak..?
Echt dalen is het nog niet. Maar de upwaardse trend is wel afgelopen. Terwijl 3 jaar lang op rij dit een periode van stijgen was.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:41 schreef sorcees het volgende:
263.023 huizen te koop
Is dit nu definitief een dalende lijn?
quote:vr 10 aug 2012, 07:45 | 0 reacties
Restschuld op kwart huizen
AMSTERDAM - Een kwart van alle Nederlandse huishoudens met een hypotheek zal in 2013 financieel ’onder water’ staan. Zo verwachten economen van de ING Bank. Dit betekent dat hun hypotheekschuld groter is dan de waarde van het eigen huis.
De bank verwacht dat de huizenprijzen het komend jaar verder dalen waardoor het aantal huishoudens met een zogenoemde restschuld flink stijgt. Doordat de huizen zo goedkoop zijn, wordt verhuizen dus steeds moeilijker.
„In principe is zo’n restschuld geen probleem”, zegt ING-econoom Dimitry Fleming. „Zolang je blijft zitten waar je zit, is er niets aan de hand”, zegt Fleming.
Voor jonge starters zit markt potdicht.
Reageer op dit artikel. 0
Een neefje van mij heeft een huis gekocht voor 150k, terwijl de vraagprijs 215k was. Zelfs toen de verkopers niet lager wilde gaan dan 155k, heeft hij er toch nog 5k af weten te dingenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:53 schreef sorcees het volgende:
Ik heb begrepen dat de verkoop in het laagste (goedkoopste) segment weer in de lift zit.
Het zijn dan vaak wel de panden met achterstallig onderhoud, die echt afgewaardeerd zijn en wellicht nu een reel prijskaartje hebben.
Als ik nu een huis moest kopen dan zou ik een selectie maken van 30 huizen en op alle huizen een eenmalig bod neerleggen van -50k take it or leave it.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:06 schreef antfukker het volgende:
[..]
Een neefje van mij heeft een huis gekocht voor 150k, terwijl de vraagprijs 215k was. Zelfs toen de verkopers niet lager wilde gaan dan 155k, heeft hij er toch nog 5k af weten te dingen
Door jou type mensen blijven de huizenprijzen hoog. De daadwerkelijke waarde is niet te bepalen door X -50k te doen. Je hebt huizen met een goede vraagprijs, waar je reëel 2/5k afkrijgt, en mensen die hem gewoon 80k te hoog in de markt zetten, als jij daar -50k doet taken ze het zo.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:25 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als ik nu een huis moest kopen dan zou ik een selectie maken van 30 huizen en op alle huizen een eenmalig bod neerleggen van -50k take it or leave it.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:06 schreef antfukker het volgende:
[..]
Een neefje van mij heeft een huis gekocht voor 150k, terwijl de vraagprijs 215k was. Zelfs toen de verkopers niet lager wilde gaan dan 155k, heeft hij er toch nog 5k af weten te dingen
Mensen die nu kopen willen toch het idee krijgen dat ze onderhandeld hebben. Op deze manier geven de verkopers hun dat idee.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:59 schreef de_ier het volgende:
Dus van de Funda vraagprijzen kunnen we rustig 30% d'r af halen.
Ik zie daar prijzen waarvan ik denk dat mensen echt in een fantasie leven.
Zo'n veiling is zeker niet voor alle potentiële huizenkopers toegankelijk en ook niet zonder risico's.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:23 schreef monkyyy het volgende:
Als je goedkoop vastgoed wil hebben moet je naar executie veilingen. Het penthouse van deze flat is daar voor 149.000 verkocht om maar een voorbeeld te geven.![]()
Inderdaad, de fantasie komt van beide kanten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:09 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Mensen die nu kopen willen toch het idee krijgen dat ze onderhandeld hebben. Op deze manier geven de verkopers hun dat idee.
Probleempje is wel dat je dan een bankgarantie moet kunnen overleggen van 149.000...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:23 schreef monkyyy het volgende:
Als je goedkoop vastgoed wil hebben moet je naar executie veilingen. Het penthouse van deze flat is daar voor 149.000 verkocht om maar een voorbeeld te geven.![]()
onzinquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Oftewel, als je die 149.000 niet als eigen vermogen hebt, heb je niks bij een executieveiling te zoeken.
Je moet in elk geval betalen wat je biedt, dus het kan niet onder voorbehoud van financiering oid. En als het niet lukt, dan mag je in elk geval een boete aftikken.quote:
Je vraagt en weet toch hoelang je polsstok is, dus eerst ff vragen hoeveel kan ik lenen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 08:57 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Je moet in elk geval betalen wat je biedt, dus het kan niet onder voorbehoud van financiering oid. En als het niet lukt, dan mag je in elk geval een boete aftikken.
Hij daalt vanwege een lichtpuntjequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:26 schreef agentstarling het volgende:
nee heeft te maken met de overdrachtsbelasting. Mensen zijn bang dat die verhoogd zou worden daarom hebben mensen snel even verkocht.
262.860 hij is nog verder gedaald.
http://www.elsevier.nl/we(...)slot-Niet-per-se.htmquote:Toch zijn er lichtpuntjes. Steeds meer kopers, constateert ING, halen hun huis van de markt, uit vrees dat ze na verkoop met een grote restschuld blijven zitten.
En hoe overleg jij dan een bankgarantie? Jij loopt even een bank binnen en zegt: 'luister eens, ik kan volgens jullie 2 ton lenen, doe me daar even een bankgarantie voor. OW, enneh, dat onderpand dat heb ik nog niet, dus dat kunnen jullie nog niet taxeren... Dat komt nog wel een keer.'quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 09:59 schreef michaelmoore het volgende:
Je vraagt en weet toch hoelang je polsstok is, dus eerst ff vragen hoeveel kan ik lenen.
onzin dat je dat als eigen vermogen moet hebben
Het viel me op afgelopen week dat dit bericht weinig losmaakte bij het publiek. Terwijl dit volgens mij gaat betekenen dat veel mensen een groot issue gaan krijgen bij het oversluiten van hun hypotheken de komende jaren. Bank: "Kunt u even 50.000 bijstorten?" Klant: "Uhh, ik heb alleen een PLtje van 5.000...".quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:51 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)_kwart_huizen__.html
Ze gaan vanzelf aflossen , daar zorgen de banken wel voor
[..]
Het staat notabene in hetzelfde artikel...quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 19:06 schreef NV2009 het volgende:
Terwijl dit volgens mij gaat betekenen dat veel mensen een groot issue gaan krijgen bij het oversluiten van hun hypotheken de komende jaren. Bank: "Kunt u even 50.000 bijstorten?" Klant: "Uhh, ik heb alleen een PLtje van 5.000...".
quote:za 11 aug 2012, 18:56 | 71 reacties
|
lees voor
Steeds meer loonbeslag bij jongeren
HILVERSUM - Bij ongeveer 150.000 jongeren hebben deurwaarders beslag gelegd op hun loon of uitkering. Deze groep groeit snel, meldt RTL die zich baseert op gegevens van GGN, het grootste deurwaarderskantoor van het land. Ten opzichte van de eerste 7 maanden van 2011 is het aantal loonbeslagen dit jaar met 11 procent gestegen. Vooral de groep mensen onder de 30 jaar is hard getroffen. Daar is de stijging 20 procent.
Het betalen van de maandelijkse zorgpremie is een probleem voor jongeren. Behalve betalingsproblemen met de zorgpremie, lopen jongeren ook vaak achter met betalen van andere vaste lasten zoals water, elektra en gemeentelijke belastingen. Postorderbedrijven en telefoonmaatschappijen leggen ook steeds meer loonbeslag, aldus RTL.
De gerechtsdeurwaarders ziet vooral mensen in de problemen komen die er in inkomen op achteruit gaan of hun baan kwijtraken. „Het water staat ze echt aan de lippen. Waar ze eerst nog een spaarpotje achter de hand hadden, zie je nu dat dat helemaal weg is”, zegt bestuurder Rinus van Etten van GGN.
Een beslaglegging wordt uitgesproken door de rechter. Een schuldeiser mag bij een loonbeslag direct bij de werkgever of uitkeringsinstantie aankloppen voor het deel van het inkomen waar hij recht op heeft.
Dat is dus niet zo. Naast zaken als werkeloosheid en echtscheiding kan de bank dus de risico inschatting maken dat men liever van de hypoteek af wil en daarom dan in de voorwaarden gaat rommelen, waardoor de lasten onbetaalbaar worden voor de bewoner.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 19:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het staat notabene in hetzelfde artikel...
Quote:
„In principe is zo’n restschuld geen probleem”, zegt ING-econoom Dimitry Fleming. „Zolang je blijft zitten waar je zit, is er niets aan de hand”, zegt Fleming.
Kopers halen hun huis van de markt? Wat stel ik me daar bij voor?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:51 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Hij daalt vanwege een lichtpuntje
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)slot-Niet-per-se.htm
Dat wordt dus niet oversluiten. Blijven zitten bij de bank waar je zit, en de rente accepteren die de bank vraagt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 19:06 schreef NV2009 het volgende:
[..]
Het viel me op afgelopen week dat dit bericht weinig losmaakte bij het publiek. Terwijl dit volgens mij gaat betekenen dat veel mensen een groot issue gaan krijgen bij het oversluiten van hun hypotheken de komende jaren. Bank: "Kunt u even 50.000 bijstorten?" Klant: "Uhh, ik heb alleen een PLtje van 5.000...".
Dat een er een schrijffoutje gemaakt is.quote:Op zondag 12 augustus 2012 09:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kopers halen hun huis van de markt? Wat stel ik me daar bij voor?
DNB stelde laatst ergens dat het sentiment jegens banken mogelijk een probleem zou kunnen worden. Als mensen op ten duur vinden dat 'de banken het gedaan hebben' en dwars gaan liggen... Dat zal voorlopig wel loslopen. We vullen meestal ook braaf onze belastingaangiftes in.quote:Dat wordt dus niet oversluiten. Blijven zitten bij de bank waar je zit, en de rente accepteren die de bank vraagt.
Dus ook banken mogen in jou optiek zomaar aan de voorwaarden gaan rommelen? Ik denk dat de huidige hypoteekgevers zich dan moeten verenigen en vanuit hun kant dan ook maar met de voorwaarden mogen gaan rommelen, kijken wie de langste adem heeft.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:53 schreef NV2009 het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo. Naast zaken als werkeloosheid en echtscheiding kan de bank dus de risico inschatting maken dat men liever van de hypoteek af wil en daarom dan in de voorwaarden gaat rommelen, waardoor de lasten onbetaalbaar worden voor de bewoner.
De bank dusquote:Op zondag 12 augustus 2012 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus ook banken mogen in jou optiek zomaar aan de voorwaarden gaan rommelen? Ik denk dat de huidige hypoteekgevers zich dan moeten verenigen en vanuit hun kant dan ook maar met de voorwaarden mogen gaan rommelen, kijken wie de langste adem heeft.
1. mensen op trosradar zijn piepers die praktisch nooit de gehele waarheid vertellen. Ze verdraaien alles in hun voordeel en eigen verantwoordelijkheid kennen die mensen niet. Alles is de schuld van anderen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 10:54 schreef NV2009 het volgende:
[..]
De bank dus
Toevallig las ik gisteren een discussie op het forum van TROS radar. Het kwam er op neer dat ABNAMRO met de rentepercentages van hypotheekgevers zat te rommelen. Op papier leek het alsof de mensen een fixed rente percentage hadden, maar als je ergens achterin je contract keek dan was het gekoppeld aan EURIBOR te zijn en ABNAMRO had die percentages even met 100% verhoogd. Ik vermoed dat we de komende jaren meer van dit soort acties zullen gaan zien wanneer de banken de risico's van hypotheekverstrekking te groot vinden worden (verschil tussen hypotheekbedrag en reeële waarde van een woning).
nee Mieke is met vakantiequote:Op maandag 13 augustus 2012 15:20 schreef opgebaarde het volgende:
Wow al een hele pagina geen gekanker van complexcojugate oid, is haar de toegang ontzegt?
blijft doorrgaanquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:16 schreef LXIV het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)door_in_2013___.html
De Rabo verwacht een verdere daling in 2013-2014 van 9%. Inclusief de huidige daling (en de vermindering overdrachtsbelasting) is die veelbediscussieerde 30% dan praktisch gerealiseerd:
[ afbeelding ]
afhakers... mijn omgeving zal wel niet representatief zijn.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:41 schreef sorcees het volgende:
263.023 huizen te koop
Is dit nu definitief een dalende lijn?
Welke ellende?quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:17 schreef LXIV het volgende:
Als aartscontrarian zou ik trouwens nu eens gaan kijken op de markt (als je dat toch ooit wilde), want de ellende lijkt me nu wel op z'n max.
Gemiddelde verkoopprijs in 3e kwartaal 2008 = 259 425quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:16 schreef LXIV het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)door_in_2013___.html
De Rabo verwacht een verdere daling in 2013-2014 van 9%. Inclusief de huidige daling (en de vermindering overdrachtsbelasting) is die veelbediscussieerde 30% dan praktisch gerealiseerd:
[ afbeelding ]
Dan zullen binnenkort ook wel cijfers bekend worden dat het aantal echtscheidingen terugloopt.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:01 schreef BertV het volgende:
[..]
afhakers... mijn omgeving zal wel niet representatief zijn.
Maar ze zijn gesignaleerd!
quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:04 schreef sorcees het volgende:
[..]
Dan zullen binnenkort ook wel cijfers bekend worden dat het aantal echtscheidingen terugloopt.
Het aantal echtscheidingen met NHG is net gestegen terwijl het aantal scheidingen gelijk gebleven isquote:Op maandag 13 augustus 2012 16:04 schreef sorcees het volgende:
[..]
Dan zullen binnenkort ook wel cijfers bekend worden dat het aantal echtscheidingen terugloopt.
tja als je toch wilt verhuizen is dat wel een leuke truc, of als je van de onderwaarde af wil komen ga je gewoon scheiden en verhuizenquote:Op maandag 13 augustus 2012 16:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het aantal echtscheidingen met NHG is net gestegen terwijl het aantal scheidingen gelijk gebleven is
Dus de NHG is een verkapte echtscheidingsverzekering.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het aantal echtscheidingen met NHG is net gestegen terwijl het aantal scheidingen gelijk gebleven is
er bestaan krantenquote:Op maandag 13 augustus 2012 16:27 schreef sorcees het volgende:
[..]
Dus de NHG is een verkapte echtscheidingsverzekering.
Kijk, dat lees je nou nergens, alleen bij FOK!![]()
![]()
ik heb ervan gehoord.quote:
Ken het gevoel.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:07 schreef BertV het volgende:
[..]![]()
Dit gaat om een stelletje dat in 2008 een tophypotheek is aangegaan.
Nu toch maar kinderen in een flat.
* BertV heeft leedvermaak omdat hij door hen belachelijk werd gemaakt met kind in flat
quote:Al drie jaar dalende prijzen
Inmiddels dalen de huizenprijzen al meer dan drie jaar. Dat is net zolang als in begin jaren tachtig. Toen daalden door de oplopende hypotheekrente de prijzen met 34,8 procent aanzienlijk sneller ten opzichte van de 12,3 procent nu. Maar in tegenstelling tot 30 jaar geleden is het volgens de Rabobank nu onwaarschijnlijk dat prijsdalingen na ruim drie jaar voorbij zijn. Dit komt onder meer door de zwakke economie, onzekerheid over de hypotheekrenteaftrek, het werk en de koopkracht door bezuinigingen.
Onzekerheid blijft
Dat huizenprijzen dalen heeft te maken met onzekerheid bij consumenten over hun baan, hun pensioen en de toekomst van de hypotheekrenteaftrek. Of het plan om de hypotheekrenteaftrek voor nieuwe aflossingsvrije hypotheken af te schaffen, dat overeengekomen werd in het Lenteakkoord, doorgaat is de vraag met de verkiezingen in aantocht. Economen van de Rabobank gaan hier wel van uit, maar denken dat dit weinig invloed heeft op de prijsdaling van koopwoningen. Sterker nog, de bank ziet in de invoering van het Lenteakkoord positieve effecten door de duidelijkheid dat het kopers biedt.
De vraag is of er meer wordt verkocht, of minder te koop wordt gezet.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:28 schreef florisje het volgende:
het lijkt toch echt alsof het aantal huizen te koop nu al een paar weken daalt.
niet helemaal overeenkomstig met de afgelopen 2 jaar rond deze tijd.
Hij vergeet de belangrijkste oorzaak: prijzen dalen omdat prijzen te hoog zijn! In de jaren '80 daalden prijzen veel sneller, dan is de prijsdaling ook sneller weer afgelopen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:00 schreef HD9 het volgende:
"Dat huizenprijzen dalen heeft te maken met onzekerheid bij consumenten over hun baan, hun pensioen en de toekomst van de hypotheekrenteaftrek."
Nogal wiedus zou ik zeggen. In de jaren '90 stegen de prijzen dan omdat de prijzen te laag warenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hij vergeet de belangrijkste oorzaak: prijzen dalen omdat prijzen te hoog zijn! In de jaren '80 daalden prijzen veel sneller, dan is de prijsdaling ook sneller weer afgelopen.
Niet helemaal, dat de prijzen zo konden ontploffen had ook te maken met het steeds grotere gemak waarmee mensen ontzettende hopen geld konden lenen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nogal wiedus zou ik zeggen. In de jaren '90 stegen de prijzen dan omdat de prijzen te laag waren
Dat bedoel ik ook, er is niet een soort 'mathematisch correcte' waarde van huizen wat ze 'waard' zijn. Een soort lat waarlangs je ze kan leggen. Als ze stijgen of dalen in waarde is dat niet omdat ze iets wel of niet waard zijn, maar omdat ze iets wel of niet waard zijn binnen de omstandigheden op dat moment. Geef bijv. de huurmarkt volledig vrij, en ze zijn weer spotgoedkoop. Jank de rente naar 12%en ze zijn stikduur.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Niet helemaal, dat de prijzen zo konden ontploffen had ook te maken met het steeds grotere gemak waarmee mensen ontzettende hopen geld konden lenen.
daarom vind ik het ook erg vreemd wanneer mensen zeggen: de huizen in Nederland zijn te duur. hoezo te duur? diegene vindt ze te duur, maar dat is wat anders. waarde is uiteindelijk erg relatief. zelfs de waarde van een mensenleven kun je van mening over verschillen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook, er is niet een soort 'mathematisch correcte' waarde van huizen wat ze 'waard' zijn. Een soort lat waarlangs je ze kan leggen. Als ze stijgen of dalen in waarde is dat niet omdat ze iets wel of niet waard zijn, maar omdat ze iets wel of niet waard zijn binnen de omstandigheden op dat moment.
Uiteraard is "duur" een relatief begrip.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 04:05 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
daarom vind ik het ook erg vreemd wanneer mensen zeggen: de huizen in Nederland zijn te duur. hoezo te duur? diegene vindt ze te duur, maar dat is wat anders. waarde is uiteindelijk erg relatief. zelfs de waarde van een mensenleven kun je van mening over verschillen.
grond hoort niet meer te kosten dan het dubble van landbouwgrond, dat is 10 euro per m2 maximaal voor leidingen in de grond kan er hooguit nog 10 bij komen , maar voor gemeenten was het altidj de moneymaker en die winst hebben ze al geboekt ook van de grond die nog niet verkocht was, en die al jaren in bezit isquote:Op donderdag 16 augustus 2012 08:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Uiteraard is "duur" een relatief begrip.
Maar ik vind huizen niet te duur, huizen zijn prima betaalbaar. De grond is te duur! Als ik nieuwbouw rijtjeshuizen ("starterswoningen") zie, kost de piepkleine tuin meer dan dat hele huis
Beetje naief van die mensen. Het kan nooit lang duren dat er twee fiscale regelingen bestaan, dus dat wordt vanzelf binnenkort gelijkgetrokken.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 08:50 schreef iamcj het volgende:
Ik denk dat mensen die met de gedachten liepen de komende 2 jaar een huis te kopen, dat nu doen omdat ze niet weten wat er met het nieuwe kabinet gaat gebeuren en ze iig in het oude regime vallen qua hypotheekrenteaftrek.
Zou best kunnen, maar waar haal jij die oneindige wijsheid vandaan?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Beetje naief van die mensen. Het kan nooit lang duren dat er twee fiscale regelingen bestaan, dus dat wordt vanzelf binnenkort gelijkgetrokken.
vroeger was er alleen annuiteithyp en dat ging prima , toen had je ook mensen die linear aflosten, die hebben nu geen hypotheek meerquote:Op donderdag 16 augustus 2012 08:57 schreef iamcj het volgende:
Ik durf de voorspelling aan dat er in januari 2013 minder dan 6000 woningen verkocht worden als de annuïteitenhypotheek waarheid wordt.
En niet omdat die vorm nu zoveel slechter is, maar vooral een psychologisch effect.
En je punt isquote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:52 schreef HD9 het volgende:
[..]
vroeger was er alleen annuiteithyp en dat ging prima , toen had je ook mensen die linear aflosten, die hebben nu geen hypotheek meer
Dat aflossingsvrij verboden moet worden, veel te link en het komt gewoon door het lokketje van de rentesubsidie, anders ging iedereen gewoon aflossen, zoveel mogelijkquote:
Wat je schreef zou inderdaad ook een goede mogelijkheid zijn. Ik had zelf in gedachten dat het nogal vroeg voor dat soort beslissingen zou zijn voor veel mensen (je kunt immers sowieso tot het einde van het jaar nog wat verdere prijsdalingen afwachten, blijven rondkijken, etc.) maar als je het multiplier effect meeneemt zijn er inderdaad niet zo heel veel mensen nodig die de beslissing nemen om te verhuizen om, in ieder geval tijdelijk, een behoorlijke boost te krijgen in het aantal verkochte woningen. Datzelfde geldt ook voor mensen die dankzij de overdrachtsbelastingdiscussie hun huis hebben kunnen verkopen voor 1 juli, en nu dus zelf vrij zijn een andere woning te kopen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 08:57 schreef iamcj het volgende:
Ik durf de voorspelling aan dat er in januari 2013 minder dan 6000 woningen verkocht worden als de annuïteitenhypotheek waarheid wordt.
En niet omdat die vorm nu zoveel slechter is, maar vooral een psychologisch effect.
Geheel aflossingsvrij misschien, gedeeltelijk aflossingsvrij is voor vooral mensen zonder kinderen een vrij normaal produkt lijkt mij.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:14 schreef HD9 het volgende:
[..]
Dat aflossingsvrij verboden moet worden, veel te link en het komt gewoon door het lokketje van de rentesubsidie, anders ging iedereen gewoon aflossen, zoveel mogelijk
ne als je een lening hebt moet je die aflossen, daar moeten banken op letten.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:42 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Geheel aflossingsvrij misschien, gedeeltelijk aflossingsvrij is voor vooral mensen zonder kinderen een vrij normaal produkt lijkt mij.
Het is helemaal niet aflossingsvrij, de hoofdschuld moet praktisch gezien altijd een keer worden ingelost.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:14 schreef HD9 het volgende:
[..]
Dat aflossingsvrij verboden moet worden, veel te link en het komt gewoon door het lokketje van de rentesubsidie, anders ging iedereen gewoon aflossen, zoveel mogelijk
Je ziet in de grafiek ook duidelijk dat mensen hebben gewacht tot eind april bekend werd dat de overdrachtsbelasting 2% bleef.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:36 schreef FredericBastiat het volgende:
[..]
Wat je schreef zou inderdaad ook een goede mogelijkheid zijn. Ik had zelf in gedachten dat het nogal vroeg voor dat soort beslissingen zou zijn voor veel mensen (je kunt immers sowieso tot het einde van het jaar nog wat verdere prijsdalingen afwachten, blijven rondkijken, etc.) maar als je het multiplier effect meeneemt zijn er inderdaad niet zo heel veel mensen nodig die de beslissing nemen om te verhuizen om, in ieder geval tijdelijk, een behoorlijke boost te krijgen in het aantal verkochte woningen. Datzelfde geldt ook voor mensen die dankzij de overdrachtsbelastingdiscussie hun huis hebben kunnen verkopen voor 1 juli, en nu dus zelf vrij zijn een andere woning te kopen.
Geen touw aan vast te knopen!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:14 schreef iamcj het volgende:
Als ik 1000 euro leen tegen 4% en ik kan jaarlijks 4% rendement op 1000 euro maken.
De lening kost me 400 euro, mijn rendement is 480 euro.
kan je nietquote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:14 schreef iamcj het volgende:
[..]
Als ik 1000 euro leen tegen 4% en ik kan jaarlijks 4% rendement op 1000 euro maken.
.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:26 schreef HD9 het volgende:
[..]
kan je niet
sommigen kopen er aandelen van of een auto
Inderdaad. De Kunduz-coalitie heeft an sich een knappe prestatie geleverd om de woningmarkt een boost te geven op korte termijn door maatregelen aan te kondigen die op de langere termijn ingaanquote:Op donderdag 16 augustus 2012 08:57 schreef iamcj het volgende:
dat goedkoper worden van het vastgoed is het leeglopen van de zeepbel. die zeepbel is ontstaan door vooral de HRA. als je de HRA afschaft en er is weer een normaal prijspeil bereikt, dan dan hoeft aflossingsvrij helemaal niet zo'n probleem te zijn. zolang er maar geen incentive is om de prijzen onverantwoord te verhogen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:02 schreef HD9 het volgende:
[..]
ne als je een lening hebt moet je die aflossen, daar moeten banken op letten.
Zeker als vastgoed jaarlijks goedkoper wordt
als huizenbezitter geef ik toe dat het wel spannend begint te worden. toch lijkt het mij ondenkbaar dat de prijzen tot zelfs 50% gaan dalen. dat betekent dat bijvoorbeeld dat een woning van 150.000 euro opeens nog maar 75000 euro oplevert. welke verkoper anders dan iemand die noodgedwongen moet verkassen gaat daarmee akkoord?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:13 schreef iamcj het volgende:
Zou idd zo maar eens het startschot kunnen zijn voor de echte daling.
Veel komt dan samen, nieuwe bezuinigingen, blijvende problemen eurozone, hypotheekrenteaftrek en mensen die al veel te lang met hun woning zitten.
Hoogste punt was 262.000 euro, gemiddelde verkoopprijs in juni was 240.000, dat is maar een daling van 9%. In mei btw 228.000 is een daling van 13%.
Er zit nog een hoop lucht in.
Geen enkele. Dan kun je beter blijven zitten waar je zit. (En dat is dan ook de reden dat er nu zoveel huizen te koop staan, als je niet weg moet, dan ga je natuurlijk niet in op lage biedingen.)quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:48 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
welke verkoper anders dan iemand die noodgedwongen moet verkassen gaat daarmee akkoord?
Dan zit je op de prijs van 1995 na inflatie. Als mensen in 1995 daarmee akkoord zouden gaan, waarom nu dan niet?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:48 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
als huizenbezitter geef ik toe dat het wel spannend begint te worden. toch lijkt het mij ondenkbaar dat de prijzen tot zelfs 50% gaan dalen. dat betekent dat bijvoorbeeld dat een woning van 150.000 euro opeens nog maar 75000 euro oplevert. welke verkoper anders dan iemand die noodgedwongen moet verkassen gaat daarmee akkoord?
Als men goed afgelost heeft dan is er geen probleem, maar dat is de schuld van de bankenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:48 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
als huizenbezitter geef ik toe dat het wel spannend begint te worden. toch lijkt het mij ondenkbaar dat de prijzen tot zelfs 50% gaan dalen. dat betekent dat bijvoorbeeld dat een woning van 150.000 euro opeens nog maar 75000 euro oplevert. welke verkoper anders dan iemand die noodgedwongen moet verkassen gaat daarmee akkoord?
Dus jij hebt voor 150.000 euro afgelost (exclusief rente), en verkoopt het voor 75.000. Voel jij je dan even genaaid als de overheid/banken jarenlang hebben gezegt dat huizen een goede investering was..quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 08:27 schreef HD9 het volgende:
[..]
Als men goed afgelost heeft dan is er geen probleem, maar dat is de schuld van de banken
tja je kon ook beleggen in een woekerpolis of Palmisland die door de overheid worden toegestaan en de overheid is geen beleggingsadviseur die zal dat nooit zeggenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:42 schreef antfukker het volgende:
[..]
Dus jij hebt voor 150.000 euro afgelost (exclusief rente), en verkoopt het voor 75.000. Voel jij je dan even genaaid als de overheid/banken jarenlang hebben gezegt dat huizen een goede investering was..
En je koopt dan voor 100.000 een nieuwe woning die eerder 200.000 kostte en hoeft maar 25.000 te financieren. IPV 50.000 te moeten financieren bij de eerdere huizen prijzen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:42 schreef antfukker het volgende:
[..]
Dus jij hebt voor 150.000 euro afgelost (exclusief rente), en verkoopt het voor 75.000. Voel jij je dan even genaaid als de overheid/banken jarenlang hebben gezegt dat huizen een goede investering was..
ben je qua woonlasten wel een stuk beter af en dan stop je jouw geld maar in een boot ofzoquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En je koopt dan voor 100.000 een nieuwe woning die eerder 200.000 kostte en hoeft maar 25.000 te financieren. IPV 50.000 te moeten financieren bij de eerdere huizen prijzen.
People win some, a lot loose somequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En je koopt dan voor 100.000 een nieuwe woning die eerder 200.000 kostte en hoeft maar 25.000 te financieren. IPV 50.000 te moeten financieren bij de eerdere huizen prijzen.
Waar ?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:38 schreef HansvanOchten het volgende:
Loose some, appartement gekocht voor 185k, toevallig van de week heeft een buurman zijn appartement verkocht voor 135.
50k foetsie
Ah onder verkocht:quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:43 schreef HansvanOchten het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)89-minervastraat-41/
Soortgelijk aan deze. kan het zelf niet meer vinden op funda 1,2,3
Wat heb je verloren dan? Zijn nu spontaan je vaste lasten verhoogd ofzo?quote:
een ander koopt goedkoop dat net als met aandelenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:38 schreef HansvanOchten het volgende:
Loose some, appartement gekocht voor 185k, toevallig van de week heeft een buurman zijn appartement verkocht voor 135.
50k foetsie
Krijg ook wel het gevoel, dat die foto's door een professional zijn gemaakt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:05 schreef monkyyy het volgende:
Michael, Casey Key Road, Florida is the place to be, voor gepensioneerden.![]()
http://www.michaelsaunder(...)s-fl-34275/A3905279/
Met een vraagprijs van $4,800,000 USD kun je er best wat extra geld instoppen...quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:10 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Krijg ook wel het gevoel, dat die foto's door een professional zijn gemaakt.
Waren ook erg mooie foto's! En ik denk dat die toch ook wel heel belangrijk zijn als je je huis te koop zet.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Met een vraagprijs van $4,800,000 USD kun je er best wat extra geld instoppen...
ik blijf liever in een leuk vrijstaand huisje in Europaquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:05 schreef monkyyy het volgende:
quote:di 21 aug 2012, 09:56 | 0 reacties
Huizenprijzen dalen sterk
DEN HAAG (AFN) - De huizenprijzen in Nederland zijn vorige maand opnieuw sterk gedaald. De prijzen van verkochte koopwoningen lagen in juli gemiddeld 8 procent lager dan een jaar eerder. Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag.
Die daling is de sterkste sinds in 1995 met de huidige meetmethode werd begonnen. De prijzen lagen daardoor vorige maand gemiddeld even hoog als 8 jaar geleden. Ten opzichte van de piek in de huizenprijzen in augustus 2008 zijn de prijzen met 15 procent gedaald.
Ik zou toch liever een huisje in Frankrijk kopen, ik hoef hier over vier jaar niet te blijvenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:43 schreef HansvanOchten het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)89-minervastraat-41/
Soortgelijk aan deze. kan het zelf niet meer vinden op funda 1,2,3
Nou het verschil zondag en dinsdag is natuurlijk niks. Hoop makelaars doen even maandelijkse/wekelijkse update na de meeting van maandag ochtend en tada verschil is daar. Staan trouwens alweer meer te koop. En de euro heeft er helemaal niks mee uit te staan lijkt mij.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:53 schreef michaelmoore het volgende:
261.976 huizen te koop
loopt wel wat in, lijkt erop dat veel verkopers alvast gecapituleerd hebben
schuld van de Euro ??
Beetje overkill. Voor $ 141 (Ongeveer evenveel als éénderde Ipad) kun je ook wonen in Detroit:quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:05 schreef monkyyy het volgende:
voor 30K $ heb je al een fatsoenlijke woning daarquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:13 schreef Falco het volgende:
[..]
Beetje overkill. Voor $ 141 (Ongeveer evenveel als éénderde Ipad) kun je ook wonen in Detroit:
http://www.trulia.com/for(...)-St-Detroit-MI-48210
Voordeel: ze spreken geen Frans maar Engels.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:13 schreef Falco het volgende:
[..]
Beetje overkill. Voor $ 141 (Ongeveer evenveel als éénderde Ipad) kun je ook wonen in Detroit:
En het staat in Detroit, dat is ongeveer een spookstad in sommige wijken waar er nog maar 1 of 2 mensen wonen in een hele straat. Werk vinden kun je daar ook wel vergeten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 07:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voordeel: ze spreken geen Frans maar Engels.
Nadeel: 't is aanzienlijk lastiger om in de VS te mogen wonen dan in Frankrijk.
Reden van de lage prijs: torenhoge belastingen, Tokkie-buurt in het kwadraat, en groot onderhoud nodig. Slopen en nieuwbouwen dus, dan nog is 141 dollar voor de grond niet duur.
Ik kan me voorstellen dat de bank er spijt van heeft dat ze de eigenaar eruit geschopt hebben.
de bewoner zal er wel zelf vandoor gegaan zijn, zo dom zijn banken nietquote:Op woensdag 22 augustus 2012 07:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik kan me voorstellen dat de bank er spijt van heeft dat ze de eigenaar eruit geschopt hebben.
Meestal bedienen ze een grotere regio (kijk is op de site) en de meeste zijn ook aankoopmakelaar lijkt me voor mensen uit de plaats die misschien wel naar een andere plaats verhuizen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:55 schreef announcement het volgende:
In mijn woonplaats zijn deze maand tot nu toe 4 huizen verkocht. Vorige maand waren dit er 6, maand daarvoor 8. Mijn woonplaats telt 3 makelaarskantoren met respectievelijk 2, 3 en 4 fte. Volgens mij doen ze ook weinig aan verhuurbemiddeling.
Vraag me af waar die lui van leven?
ik heb er hier twee bij de voedselbank gezien, die kwamen met een golfcabrio en wat Te Koop borden om wat blikken te vragenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:55 schreef announcement het volgende:
In mijn woonplaats zijn deze maand tot nu toe 4 huizen verkocht. Vorige maand waren dit er 6, maand daarvoor 8. Mijn woonplaats telt 3 makelaarskantoren met respectievelijk 2, 3 en 4 fte. Volgens mij doen ze ook weinig aan verhuurbemiddeling.
Vraag me af waar die lui van leven?
Detroit is een grote ghetto.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:13 schreef Falco het volgende:
[..]
Zit je nou nog steeds naar die troep in afgelegen verlaten Franse dorpjes te kijken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik blijf liever in een leuk vrijstaand huisje in Europa
http://www.green-acres.com/en/properties/1624a-ba2012.htm
http://www.green-acres.com/en/properties/7215a-12921-4031vm.htm
ja over twee weken ga ik er weer heenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:25 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Zit je nou nog steeds naar die troep in afgelegen verlaten Franse dorpjes te kijken.
Leuk hoor dat je dit post, je verbaast je soms over de prijzen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja over twee weken ga ik er weer heen
Volgend jaar wil ik daar eigenaar zijn
quote:Een verdere daling van de verkoopprijzen van bestaande woningen is volgens het bedrijf ,,onvermijdelijk''.
Ongunstig
De nabije toekomst ziet er volgens BAM ongunstig uit. Het bedrijf rekende er eerder op dat de Nederlandse vastgoedmarkt in de tweede helft van 2012 of de eerste helft van 2013 een dieptepunt zou bereiken.
Nu verwacht BAM een verdere verslechtering van de markt tot in de tweede helft van 2014 of de eerste helft van 2015.
Daarbij zullen de gemiddelde huizenprijzen met nog eens 10 tot 15 procent dalen.
Dat betekent een prijsdaling van 25 à 30 procent ten opzichte van 2008
Geheel zoals ik al voorspeld heb in 2008.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 08:44 schreef HD9 het volgende:
Het bedrijfsleven heeft meer visie dan de overheid.
http://www.telegraaf.nl/d(...)f_op_vastgoed__.html
[..]
Heb ik ook gehoord jaquote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Geheel zoals ik al voorspeld heb in 2008.
Overigens veranderen de regels nog een keer en zal de koopkracht nog verder dalen. Zo gek is die daling dus niet. Tel daar de inflatie bij op en het plaatje is compleet.
Overigens zijn gemeenten de grondprijzen al met meer dan 10 % aan het verlagen.
Waarom is er dan geen enkele gemeente die serieus grond verkoopt tegen aanzienlijk lagere prijs? Want 10% onder top-bubbel-prijs zet niet aan, haal daar 90% vanaf en er zit nog steeds een enorme marge op. 500 vierkante meter voor 20.000 euro (40 euro/m2), dat moet toch prima verkopen, ook in het oosten? Neem een paar vierkante kilometer "leegte", verkoop een paar duizend kavels, en je hebt zo 100 miljoen te pakken als gemeente.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:51 schreef HD9 het volgende:
[..]
Heb ik ook gehoord ja
Veel gemeenten zitten met heel erg veel grond en een kraaklege kas
Vooral in het oosten is grond in overvloed nu
zal volgend jaar best los komen, als ook AWBZ zaken door de overheid over de gemeenteschutting gegooid wordenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom is er dan geen enkele gemeente die serieus grond verkoopt tegen aanzienlijk lagere prijs? Want 10% onder top-bubbel-prijs zet niet aan, haal daar 90% vanaf en er zit nog steeds een enorme marge op. 500 vierkante meter voor 20.000 euro (40 euro/m2), dat moet toch prima verkopen, ook in het oosten? Neem een paar vierkante kilometer "leegte", verkoop een paar duizend kavels, en je hebt zo 100 miljoen te pakken als gemeente.
Ik zou nog steeds willen dat de NMa ingrijpt in deze kartelvorming van gemeenten, maar de overheid houdt de overheid de hand boven het hoofd...
quote:Maar", zegt Hans de Geus, "de maand op maand daling is veel schokkender."
De Geus rekende uit dat maand op maand de prijzen met 3,6% daalde. "
Normaal gesproken is dat gemiddeld 0,8%.
Nu is dat dus vier keer zoveel
Volgens de econoom een meerzeggende cijfer dan de jaar op jaar gegevens.
De huizenprijzen zijn vorige maand door de sterkste daling in decennia teruggevallen tot het niveau van juni 2004. Tegelijkertijd zitten de verkopen nog altijd in het slop. De lagere prijzen trekken namelijk niet meer kopers. Tot en met juli werden dit jaar 66.000 huizen verkocht, dat is 3 procent minder dan in de eerste 7 maanden van 2011.
deze is echt mooiquote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:18 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
Leuk hoor dat je dit post, je verbaast je soms over de prijzen.
Wij ook daarom toen die tijd huis meteen verkocht. Na mijn mening zou het alleen nog maar verder zaken voorlopig. En de mensen die nu willen kopen, kunnen beter nog even wachten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Geheel zoals ik al voorspeld heb in 2008.
Overigens veranderen de regels nog een keer en zal de koopkracht nog verder dalen. Zo gek is die daling dus niet. Tel daar de inflatie bij op en het plaatje is compleet.
Overigens zijn gemeenten de grondprijzen al met meer dan 10 % aan het verlagen.
raken ze wel kwijt als men de grondprijzen van 1995 weer oppakt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:38 schreef fokRobert het volgende:
Goed idee voor topic. Maak een goedkope mooie huizen topic!
Hier in Apeldoorn is de gemeente ook failliet en al die opgekochte grond raken ze niet kwijt.
adblocker installerenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:29 schreef Artimunor het volgende:
waarom o waarom krijg ik toch elke keer green acres reclame in de reclame banners van fok op dit forum.
zou adsense goed zijn werk doen ofzo
Eerste Google-hit: Kavels in Apeldoorn. Het eerste kavel dat ze aanbieden: EUR 217.440 k.k. excl. 19% BTW voor 576 m2.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:38 schreef fokRobert het volgende:
Hier in Apeldoorn is de gemeente ook failliet en al die opgekochte grond raken ze niet kwijt.
nee, die bedoelde ik niet, wantquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
deze bedoel je
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/adblock-plus/
gewoon minder baggeren, dan krijgt men ook minder troep ter linkerzijde te lezen.quote:a. Omdat FOK! een gratis dienst is wordt er op de pagina's binnen FOK! reclame gemaakt in tekstuele en (audio)visuele vorm. Het weren van deze reclame, geven van uitleg over het weren van deze reclame, aanzetten tot weren van deze reclame of vragen om uitleg over het weren van deze reclame is verboden, tenzij FOK! zelf uitdrukkelijk een manier biedt de reclame-uitingen uit te schakelen. De reclame stelt het voortbestaan van FOK! veilig en overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting van FOK!
per 1 oktober komt er weer 2% bijquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Eerste Google-hit: Kavels in Apeldoorn. Het eerste kavel dat ze aanbieden: EUR 217.440 k.k. excl. 19% BTW voor 576 m2.
Voor die prijs koop je dit stukje gras:
[ afbeelding ]
Hoe zou het komen dat niemand het wil kopen
o da wist ik nietquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:13 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
nee, die bedoelde ik niet, want
[..]
gewoon minder baggeren, dan krijgt men ook minder troep ter linkerzijde te lezen.
(of een abbo)
Ik sluit me erbij aan: maak er een speciaal topic voor. Noem het "goedkope huizen wereldwijd" o.i.d., en het wordt wellicht leuk om te volgen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:19 schreef michaelmoore het volgende:
vind eigenlijk wel leuk die green acres reclames
Ja lachen, Apeldoorn bleef op deze voet doorgaan maar ze staan nu onder curatelequote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Eerste Google-hit: Kavels in Apeldoorn. Het eerste kavel dat ze aanbieden: EUR 217.440 k.k. excl. 19% BTW voor 576 m2.
Voor die prijs koop je dit stukje gras:
[ afbeelding ]
Hoe zou het komen dat niemand het wil kopen
Omdat ze nog steeds hoop hebben.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom is er dan geen enkele gemeente die serieus grond verkoopt tegen aanzienlijk lagere prijs? Want 10% onder top-bubbel-prijs zet niet aan, haal daar 90% vanaf en er zit nog steeds een enorme marge op. 500 vierkante meter voor 20.000 euro (40 euro/m2), dat moet toch prima verkopen, ook in het oosten? Neem een paar vierkante kilometer "leegte", verkoop een paar duizend kavels, en je hebt zo 100 miljoen te pakken als gemeente.
Ik zou nog steeds willen dat de NMa ingrijpt in deze kartelvorming van gemeenten, maar de overheid houdt de overheid de hand boven het hoofd...
Wat is SEA? South East Asia?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat ze nog steeds hoop hebben.
Die zal wel als sneeuw voor de zon verdwijnen wanneer China en SEA klapt over een aantal maanden.
Jepquote:
quote:di 28 aug 2012, 10:12 | 26 reacties |lees voor
Aftrek eigen woning verdubbeld
DEN HAAG - De fiscale aftrek voor de eigen woning is sinds 2000 bijna verdubbeld van 16,9 miljard euro tot ruim 33 miljard euro in 2011. Het belastingvoordeel kwam daarmee uit op ruim 14 miljard euro, ofwel gemiddeld 290 euro per maand.
Het belastingvoordeel voor de huizenbezitters kwam daarmee uit op ruim 14 miljard euro, ofwel gemiddeld 290 euro per maand per huishouden. Dit voordeel varieerde van 130 euro per maand voor de laagste inkomens tot ruim 520 euro voor de hoogste inkomens.
Het grootste deel van de aftrek, 32,3 miljard euro, betrof vorig jaar de zogeheten hypotheekrenteaftrek.
Je vergeet het één en ander, as asualquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:42 schreef HD9 het volgende:
Als ze die HRA susbidie afschaffen dan kunne ze de zorg goedkoop houden
http://www.telegraaf.nl/b(...)ng_verdubbeld__.html
[..]
Ze kunnen ook de HRA subsidie afschaffen en de IB verlagen tot een flattax , dat is iets waar de VVD wel voor isquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:54 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Je vergeet het één en ander, as asual
http://www.eigenhuis.nl/a(...)sten-baten-overheid/
Ja, ze kunnen inderdaad de inkomstenbelasting nog verder omhoog gooien en dat in de bodemloze put storten.
Lieverd, de HRA _is_ IBquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:59 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ze kunnen ook de HRA subsidie afschaffen en de IB verlagen tot een flattax , dat is iets waar de VVD wel voor is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |