Nee, de eerste huizen worden geruimd.quote:
ze gaan nu ouden van dagen verbieden om hun huis te koop te zetten, dat zal vast schelenquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:17 schreef sorcees het volgende:
[..]
Nee, de eerste huizen worden geruimd.
Cashen op de valreep?quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:31 schreef HD9 het volgende:
[..]
ze gaan nu ouden van dagen verbieden om hun huis te koop te zetten, dat zal vast schelen
ja pensioen is ook niet alles he en het geeft wat makkelijker weg ookquote:
Daarvoor heb je toch een makelaar?quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:28 schreef Resistor het volgende:
Vakantietijd is aan de ene kant wel een mooie tijd om je huis te koop te zetten (mensen hebben tijd om te gaan kijken als ze niet weg gaan), maar aan de andere kant kan je zelf ook niet weg omdat er mensen kunnen komen kijken.
Hoeveel makelaars zijn er dan nog over?quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:33 schreef malleable het volgende:
[..]
Daarvoor heb je toch een makelaar?
ze zijn nu de sieraden van de vrouw aan het verpanden, het Spaanse vakantiehuis aan het verhuren, de Saab was vorig jaar de deur al uit en vervangen door een Kia en de wintersport slaan ze over dit jaarquote:Op donderdag 28 juni 2012 11:56 schreef sorcees het volgende:
[..]
Hoeveel makelaars zijn er dan nog over?
Een beroepsgroep die het nu heel zwaar heeft (na de gouden tijden van niets doen, warme broodjes en cashen).
Maar die ga ik in mijn vakantie geen sleutel geven voor eventuele kijkersquote:Op woensdag 27 juni 2012 13:33 schreef malleable het volgende:
[..]
Daarvoor heb je toch een makelaar?
Ik vraag me af in hoeverre dat betrouwbaar is, ik heb zelf aan het "totaal" mechanisme van funda gewerkt, en dat is nogal een aantal keer veranderd, zo was het een tijd dat nieuwbouwprojecten voor 1 telden, ook al bestonden deze uit meerdere appartementen, daarnaast is op een gegeven moment ook "extern" aanbod er bij gekomen, zo uit me hoofd ging dat destijds om een kleine 20.000 stuks. Hoewel het voor de trend een duidelijk cijfers is, denk ik dat je er niet blind om moet staren en dat je beter naar hypotheek verstrekkingscijfers kunt kijken om de markt te doorgronden.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:54 schreef j_du_pee het volgende:
De laatste blinde vlekken zijn binnenkort verdwenen uit de fundatellerhttp://woningmarktcijfers(...)od-funda-vanaf-2007/
Mee eens, er zijn rare sprongen. Zo is onlangs bijvoorbeeld het veilingensysteem veranderd (http://woningmarktcijfers(...)g-vandaag&perweek=on). Ik kijk zelf niet zo veel naar het aanbod te koop, maar met name verkocht: http://woningmarktcijfers(...)5D=Totaal&perweek=onquote:Op vrijdag 29 juni 2012 01:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre dat betrouwbaar is, ik heb zelf aan het "totaal" mechanisme van funda gewerkt, en dat is nogal een aantal keer veranderd, zo was het een tijd dat nieuwbouwprojecten voor 1 telden, ook al bestonden deze uit meerdere appartementen, daarnaast is op een gegeven moment ook "extern" aanbod er bij gekomen, zo uit me hoofd ging dat destijds om een kleine 20.000 stuks. Hoewel het voor de trend een duidelijk cijfers is, denk ik dat je er niet blind om moet staren en dat je beter naar hypotheek verstrekkingscijfers kunt kijken om de markt te doorgronden.
weet je van die verkocht cijfers of daar rekening gehouden wordt met woningen die eerst verkocht zijn, verdwijnen, en even later weer neergezet worden?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 08:47 schreef j_du_pee het volgende:
[..]
Mee eens, er zijn rare sprongen. Zo is onlangs bijvoorbeeld het veilingensysteem veranderd (http://woningmarktcijfers(...)g-vandaag&perweek=on). Ik kijk zelf niet zo veel naar het aanbod te koop, maar met name verkocht: http://woningmarktcijfers(...)5D=Totaal&perweek=on
Voor het overige zijn de aantallen te koop vooral handig om vergelijkingen te kunnen maken tussen marktsegmenten: http://woningmarktcijfers(...)op-jaar/?groep=prijs
Voor zover ik weet gebeurt dat niet. Ik ken wel het verschijnsel dat huizen worden teruggetrokken, eventueel prijs aangepast en terug gezet. Maar verkocht is over het algemeen wel verkocht.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:32 schreef Artimunor het volgende:
[..]
weet je van die verkocht cijfers of daar rekening gehouden wordt met woningen die eerst verkocht zijn, verdwijnen, en even later weer neergezet worden?
dit gebeurt heel erg vaak de laatste tijd...
Ik bedoel bijvoorbeeld dit pand. http://www.funda.nl/koop/(...)44-pettelaarseweg-1/quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:46 schreef j_du_pee het volgende:
Bij mijn weten spidert funda niet. Sterker, de belangrijkste reden om lid te zijn van NVM is om hoog in de ranking van Funda te komen, dus waarom zouden ze actief andere huizen ophalen van andere sitesHuizen die als verkocht worden afgemeld komen terug in de statistiek, dat zijn dus deze:
http://www.funda.nl/koop/verkocht/heel-nederland/
Maar die werden voorheen niet gespiderd. Als ze niet in je aanbod zitten _en_ niet in je verkopen denk ik dat het voor de verhouding niet uitmaakt, anders wel.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:53 schreef j_du_pee het volgende:
ah ok, was me nog nooit opgevallen. Denk niet dat die in de statistiek terugkomt aangezien niemand het pand zal aanmelden als zijnde verkocht. Ik zou sowieso niet naar exacte aantallen kijken, maar naar verhoudingen en hoe de ontwikkeling door de tijd is.
ik zie wat je bedoelt. Op de 251000 Funda huizen zijn nu zo'n 13000 huizen gespiderd. Waarschijnlijk tellen die niet mee in de verkoop statistieken. Sja, shit happensquote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Maar die werden voorheen niet gespiderd. Als ze niet in je aanbod zitten _en_ niet in je verkopen denk ik dat het voor de verhouding niet uitmaakt, anders wel.
Deze panden zag je soms ook en masse verdwijnen en dan weer opnieuw gespiderd worden. Waren er opeens honderden 'nieuwe panden' in een regioDacht ik: wtf. Bleek gewoon oud niet NVM aanbod.
Geen idee hoe het exact werkt, en hoe het in de statistieken terecht komt, hoor.
Nee, dat zou voor het beeld niet moeten uitmaken, iddquote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:05 schreef j_du_pee het volgende:
[..]
ik zie wat je bedoelt. Op de 251000 Funda huizen zijn nu zo'n 13000 huizen gespiderd. Waarschijnlijk tellen die niet mee in de verkoop statistieken. Sja, shit happensDe verhoudingen tussen prijssegmenten, provincies en ontwikkelingen op de markt blijven redelijk intact wmb.
kennelijk is 260.000 het maximum aantalquote:Op woensdag 4 juli 2012 13:01 schreef sorcees het volgende:
263.228 huizen te koop
Het tij is gekeerd (zomerreces???)
jij denkt dat de rente zo laag blijft op termijn?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:23 schreef iamcj het volgende:
Er zijn nu meer kopers omdat ze nog van de aftrek willen profiteren, daar stijgt mi de teller niet meer.
Het aantal verkopen zal dan ook licht moeten stijgen als dit het geval is, zie berichtgeving mei.
Na 1 januari wordt het pas echt leuk omdat iedereen denk dat hypotheken duurder worden terwijl dat best wel meevalt.
Dit soort dingen kunnen niet veel verder zakken:quote:Op zondag 8 juli 2012 14:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
jij denkt dat de rente zo laag blijft op termijn?
Die mensen zouden er goed aan doen nu af te lossen!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:19 schreef florisje het volgende:
jammer dat je nu niets meer hoort van al die zielige mensen die hun variabele rente niet meer konden betalen toen euribor nog op 5% stond
Als je meer rente beurt dan je moet betalen? Waarom zouden ze dat willen doen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die mensen zouden er goed aan doen nu af te lossen!
Omdat "al die zielige mensen" die hun rente niet meer konden betalen nou niet bepaald de mensen zijn die zullen sparen nu ze tijdelijk minder rente betalen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Als je meer rente beurt dan je moet betalen? Waarom zouden ze dat willen doen?
'Al die zielige mensen' waren simpelweg echte Hollanders die een zeer goede deal iets minder goed zagen worden en dus meteen beginnen te krijsen. Verder niks bijzonders hoor, is gewoon het gebruikelijke Polderlandse opportunisme.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Omdat "al die zielige mensen" die hun rente niet meer konden betalen nou niet bepaald de mensen zijn die zullen sparen nu ze tijdelijk minder rente betalen.
Verkoop woningen schiet 70 procent omhoogquote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:58 schreef FredericBastiat het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dit gedeelte: "Vergeleken met april is er zelfs sprake van een stijging van 23,6 procent. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van het Kadaster."
Intussen: 264.216 huizen te koop
Kijk even op de eerste pagina, elke zomer is er een pauze.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:33 schreef FredericBastiat het volgende:
[..]
Verkoop woningen schiet 70 procent omhoog
http://www.nuzakelijk.nl/(...)-procent-omhoog.html
Intussen: 263.753 huizen te koop
Ik moet toegeven enigzins verbaasd te zijn dat de teller nog steeds blijft hangen rond de 264.000.
De pauze zette dit jaar aanzienlijk eerder in.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:10 schreef Zith het volgende:
[..]
Kijk even op de eerste pagina, elke zomer is er een pauze.
70% stijging van haast niets is nog niet veelquote:Op woensdag 18 juli 2012 19:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De pauze zette dit jaar aanzienlijk eerder in.
70% meer verkopen tot 1 juli (de datum dat de overdrachtsbelasting weer omhoog had moeten gaan), veel mensen zullen dus net voor die datum hebben willen kopen ("voor de zekerheid"), ik verwacht een enorme afname van het aantal verkopen in juli.
hef de hele aftrek op en zet de grondspeculanten buiten spelquote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:45 schreef iamcj het volgende:
Wil je de woningmarkt op gang helpen? Verkort dan de tijd dat mensen met 2 huizen mogen aftrekken.
Blijkbaar wordt de toename van de verkoop, gecompenseerd door 'n extra horde verkopers. Kan nog wat worden als starks de verkoop"hausse" weer voor bij is (is ie eigenlijk al?). Rochting de 300.000 bij dalende prijzen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 08:40 schreef HD9 het volgende:
[..]
70% stijging van haast niets is nog niet veel
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |