Daling is nogal afhankelijk van de provincie en het soort huis.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:16 schreef antfukker het volgende:
Appartement boven mij is 5,1% gedaald in 4 maanden tijd. Maar staat er, denk ik, nog steeds te duur op. Maar goed wat is daling. Als je een huis voor een onredelijke prijs te koop zet en je daalt heel veel na een tijd. Beetje scheef
twee inkomens kunnen nog wel een studio kopenquote:Op donderdag 14 juni 2012 22:14 schreef WammesWaggel het volgende:
In mijn wijk zijn de vraagprijzen van de goedkoopste woningen, studio dus, behoorlijk gestegen.
Alles daarboven is rap aan het dalen.
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
twee inkomens kunnen nog wel een studio kopen
Mijn kennissen willen graag verkopen en aar Frankrijk toe,leuk vakantieadresje
mem wil de grote arm van het zorgkartel voor ziijn hequote:
Ik ken meer mensen die op (latere) leeftijd vanuit Belgie weer terug naar Nederland willen - ook om fiscale redenen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mem wil de grote arm van het zorgkartel voor ziijn he
De gebruiker moet betalen dat ontkomen we niet aan
Ik ben ook benieuwd maar deze verkoopstijging is natuurlijk nog niet echt sterke met slechts 2,7% in vergelijking met vorig jaar mei.quote:zouden we dan wellicht kunnen concluderen dat er wel degelijk een sterke stijging is geweest in het aanbod, doch dat deze is opgevangen door een sterke stijging van de vraag
Ik bedoelde meer dit gedeelte: "Vergeleken met april is er zelfs sprake van een stijging van 23,6 procent. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van het Kadaster."quote:Op maandag 18 juni 2012 19:11 schreef adder het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd maar deze verkoopstijging is natuurlijk nog niet echt sterke met slechts 2,7% in vergelijking met vorig jaar mei.
Het aanbod op Funda lijkt zich inderdaad te stabiliseren maar de gemiddelde koopsom is in mei 2012 vergeleken met een jaar eerder met 5,1% gedaald tot ¤228.000! Dit is een behoorlijke versnelling naar beneden en zou misschien ook een paar extra kopers over de streep hebben doen trekken.
Niet door mensen met een te laag inkomen nee. Mensen met een wat hoger inkomen kunnen ook prima die duurdere huizen financieren.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:33 schreef antfukker het volgende:
Goedkope huizen zijn vaak nog wel te financieren, duurdere niet vanwege de nieuwe scherpere hypotheekregels.
De groep mensen met een hoog inkomen is niet zo relevant in dit kader. De meeste mensen hebben nl een modaal (vandaar de naam) inkomen en zijn dus bepalend voor de markt. Op een enkel modaal salaris kunnen kan je maximaal ¤150.000 hypotheek krijgen. Tel daarbij op dat het aantal tweeverdieners drastisch gaat dalen de komende tientallen jaren (CBS) en je kan op je vingers uitrekenen wat er met de gemiddelde huizenprijs gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet door mensen met een te laag inkomen nee. Mensen met een wat hoger inkomen kunnen ook prima die duurdere huizen financieren.
Het is zeker opmerkelijk dat de maand op maand stijging zo fors is. De cijfers van het Kadaster (de koop is vaak maanden geleden ingezet) en Funda (dagkoersen) zijn echter lastig op elkaar te leggen en er kunnen ook niet direct verbanden gelegd worden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:58 schreef FredericBastiat het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dit gedeelte: "Vergeleken met april is er zelfs sprake van een stijging van 23,6 procent. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van het Kadaster."
Er zijn zelfs 'hypotheekadviseurs' die daar expliciet mee adverteren en zich 'onafhankelijk' noemenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:13 schreef adder het volgende:
Ik vind het ook aannemelijk dat meer mensen nu toch inspelen op de waarschijnlijke gevolgen van de komende verkiezingen en nog voor het eind van het jaar tegen de huidige voorwaarden een hypotheek willen afsluiten en dus toch de gok wagen van een huisaankoop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |