Met genoeg overwaarde en goed alternatief kan dat goede optie zijn.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 02:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
als ik een koop huis had zou ik het juist nu verkopen
deze logica ontgaat me, tenminste als ik het vergelijk met aandelenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 02:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
Bij 300k komt er denk ik wel stabilisatie.
Iedereen die niet hoeft zet zijn huis niet meer te koop.
Waarom zou ik mijn huis, waarin ik prima woon, in de verkoop zetten als ik er helemaal niet uit wilquote:Op dinsdag 29 mei 2012 02:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
als ik een koop huis had zou ik het juist nu verkopen
Dat is iets van alle tijden. Mensen verkopen de tent altijd met een reden.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 02:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
Iedereen die niet hoeft zet zijn huis niet meer te koop.
Technische analysequote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
We hebben nu dus een nieuw steun niveau bereikt, de fundateller kan nu met gemak doorstomen naar 275k voor het eind van de zomer. Voorlopig hoeven we ons over een significante daling van de fundateller geen zorgen te maken.
Afgekeken van de roze brillen mannetjesquote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Technische analyse![]()
Vooral op te koop staande panden.
als ze dood zijn of dement of gaan verhuizen naar een zonnig land en dat zal vaker voorkomenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 07:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is iets van alle tijden. Mensen verkopen de tent altijd met een reden.
Op funda staan regelmatig huizen waarvan je aan de foto's kan zien dat de voormalige eigenaar naar de eeuwige vinexwijk is vertrokken, soms ga je rechtstreeks terug naar de '70squote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:58 schreef HD9 het volgende:
[..]
als ze dood zijn of dement of gaan verhuizen naar een zonnig land en dat zal vaker voorkomen
OMG de verkoop zit weer in de lift.... snel kopen, kopen, kopen.... voordat we achter het net vissenquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:33 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
De dalende trend zet door
264.033 huizen te koop
Nog verderquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:33 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
De dalende trend zet door
264.033 huizen te koop
quote:Rabobank: Huizenprijzen dalen verder in KW1
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het jaar is slecht begonnen voor de Nederlandse huizenprijzen die in het eerste kwartaal verder daalden, waarbij er minder huizen werden verkocht, en die ook in de komende kwartalen min of meer de trend zullen doorzetten, blijkt donderdag uit een elk kwartaal uitgegeven rapport van Rabobank.
Volgens de economen van Rabobank ligt met name de fragiele economische situatie, dalende koopkracht en afgenomen leencapaciteit voor starters op de woningmarkt ten grondslag aan de verder gedaalde huizenprijs. Daarnaast zijn potentiele kopers onzeker over hun baan en pensioen.
Veranderingen aan de hypotheekrenteaftrek zullen in de komende tijd eveneens een verder neerwaarts effect hebben op verkopen en prijzen. Op de lange termijn zou het voorstel echter moeten leiden tot stabilisatie van de markt.
Op kwartaalbasis daalden de prijzen met 1,0%, weliswaar minder dan de daling van 1,7% een kwartaal eerder, maar meer dan de gemiddelde prijsdaling sinds het begin van de crisis in 2008. Sinds de top in augustus 2008 zijn de huizenprijzen al 12,2% van hun waarde kwijtgeraakt, waarbij de daling sinds het eerste kwartaal van 2011 3,8% bedraagt. De in 2011 ingezette daling is e e n van de belangrijkste oorzaken van de geraamde prijsdaling met 5% in 2012.
Het aantal verkochte woningen kwam in het eerste kwartaal met 23.951 op het laagste niveau ooit uit sinds het bijhouden van de cijfers in 1995. In vergelijking met het eerste kwartaal in 2011 is het aantal verkochte woningen met 15,5% gedaald. Als de lijn van het eerste kwartaal zou doorzetten over 2012 dan zouden er over het gehele jaar 116.332 huizen verkocht worden.
De economen van Rabobank verwachten dat de huizenverkopen zich op jaarbasis kunnen herstellen in het derde en vierde kwartaal van 2012, omdat huizenkopers die nog willen profiteren van de huidige belastingvoordelen op hun hypotheek dit voor 1 januari 2013 kunnen doen. Dit zal de trend van de huizenverkopen echter niet radicaal kunnen keren, stelt Rabobank, die na doorvoering van de maatregelen een scherpe daling van de verkopen voorziet, met name doordat de prijs niet direct aangepast wordt aan de nieuwe marktomstandigheden, waardoor kopers de aankoop uitstellen. Mochten huizenbezitters de bestaande hypotheek niet mee kunnen nemen naar het nieuwe huis dan zal dit naar verwachting een verder dempend effect hebben.
Uitgesplitst naar huizentype werden in de eerste drie maanden van 2012 op jaarbasis 10,9% minder appartementen verkocht, tegen 8,2% minder rijtjeshuizen, terwijl het aantal verkochte vrijstaande huizen met 0,5% toenam.
(c) 2012 Dow Jones & Company, Inc.
Dat zal vast net zo'n spectakel worden als het verlagen van de overdrachtsbelastingquote:De economen van Rabobank verwachten dat de huizenverkopen zich op jaarbasis kunnen herstellen in het derde en vierde kwartaal van 2012, omdat huizenkopers die nog willen profiteren van de huidige belastingvoordelen op hun hypotheek dit voor 1 januari 2013 kunnen doen.
Zie daar de enige echte reden voor de afname van de verkopen. Prijzen zijn te hoog, en dat verschil tussen "realistische prijs" en vraagprijs neemt dus volgens Rabo nog verder toe.quote:...die na doorvoering van de maatregelen een scherpe daling van de verkopen voorziet, met name doordat de prijs niet direct aangepast wordt aan de nieuwe marktomstandigheden...
Aan de andere kant genieten die mensen dubbele renteaftrek en verhuren ze de tent ondertussen ook, waardoor de netto kosten erg laag zijn. Juist in het kader van afschaffen van HRA zou dubbele HRA niet moeten bestaan, gewoon huis2 in box 3 duwen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:23 schreef raptorix het volgende:
Het punt is ook dat sommige mensen die met een dubbele woning zitten veel te lang vasthouden aan hun vraagprijs. Enerzijds hebben ze nog hun dubbele lasten, op een woning van 250k is dat al snel 11.000 per jaar, als dan je woning ook nog eens met 3% per jaar zakt (7500) dan kost je dat dus een kleine 20K per jaar. Kortom dan kan je beter gelijk 10K van je woning af doen, en hopen dat men hapt, dan nog langer wachten, dat is wat een hoop mensen niet begrijpen.
De meeste mensen verhuren hun 2e huis niet kan ik je zeggen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Aan de andere kant genieten die mensen dubbele renteaftrek en verhuren ze de tent ondertussen ook, waardoor de netto kosten erg laag zijn. Juist in het kader van afschaffen van HRA zou dubbele HRA niet moeten bestaan, gewoon huis2 in box 3 duwen.
Veel mensen durven niet te verhuren... Huurders worden zo goed beschermd in Nederland dat het vinden van een huurwoning niet makkelijk is - goed voorbeeld van overheidsmaatregelen die precies het omgekeerde doen als wat de bedoeling zou zijn.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
De meeste mensen verhuren hun 2e huis niet kan ik je zeggen.
Daar kan je in die situatie toch ook een ontheffing voor krijgen van de gemeente voor het eerste jaar als verhuurder?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:22 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Veel mensen durven niet te verhuren... Huurders worden zo goed beschermd in Nederland dat het vinden van een huurwoning niet makkelijk is - goed voorbeeld van overheidsmaatregelen die precies het omgekeerde doen als wat de bedoeling zou zijn.
quote:264.327 huizen te koop
Sssstttt... Denk aan de tere kinderzieltjes. Sommige dingen moet je gewoon niet hardop uitspreken...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 07:00 schreef detulp050 het volgende:
Waarom zou ik mijn huis, waarin ik prima woon, in de verkoop zetten als ik er helemaal niet uit wil
Moet wel lukken met de EK koorts.quote:Op zondag 3 juni 2012 21:51 schreef leolinedance het volgende:
ATH: 264.480 huizen te koop
Komende week naar 265k?
http://www.green-acres.com/en/properties/14706a-086.htmquote:Op zondag 3 juni 2012 23:17 schreef Baltazar69 het volgende:
wanneer gaan jullie kopen? welke prijzen?
Daar wil je niet zitten met je geld als de EUSSR klapt.quote:Op maandag 4 juni 2012 02:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://www.green-acres.com/en/properties/14706a-086.htm
ben hier vorige week wezen kijken, viel heel nie tegen
alles gelijkvloers en schoon
vlakbij parijs
Niet echt... komen al die vriendelijke lieden uit de stad bij je op bezoek op zoek naar wat eten en andere waardevolle dingetjes.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:12 schreef Baltazar69 het volgende:
[..]
Daar wil je niet zitten met je geld als de EUSSR klapt.
Toch maar weer eens een aflevering van Doomsday Preppers downloaden jaquote:Op maandag 4 juni 2012 14:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Niet echt... komen al die vriendelijke lieden uit de stad bij je op bezoek op zoek naar wat eten en andere waardevolle dingetjes.
Koopt wapens, soep in blik en leg een voorraad goud en zilver aanquote:Op maandag 4 juni 2012 15:13 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Toch maar weer eens een aflevering van Doomsday Preppers downloaden ja
Verder dan een paar pakken linzen, rijst en drie zilveren dollars kom ik nog nietquote:Op maandag 4 juni 2012 15:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Koopt wapens, soep in blik en leg een voorraad goud en zilver aan
Bijna om de hoek, 336 kilometerquote:
hoezo je krijgt toch pensioen uit nederland, en geeft het uit in een goedkoop land, prima tochquote:Op maandag 4 juni 2012 14:12 schreef Baltazar69 het volgende:
[..]
Daar wil je niet zitten met je geld als de EUSSR klapt.
Even je post gecorrigeerd, alleen wapens is voldoende. Heb je dat dan heb je de rest ookquote:Op maandag 4 juni 2012 15:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Koopt wapens, soep in blik en leg een voorraad goud en zilver aan
Ik ga toch groenten zelf verbouwenquote:Op maandag 4 juni 2012 17:20 schreef Bayswater het volgende:
Supermarkten in Frankrijk zijn aanzienlijk duurder dan in Nederland, ook die Le Clercs ed. Mijn schoonfamilie heeft al een aantal jaren een groot huis in de Bourgogne, één keer per jaar op visite vind ik wel voldoende, tis allemaal schitterend qua omgeving maar na een paar dagen gaat wat meer lawaai en gezelligheid om je heen toch kriebelen.
263.849 nu dus.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:36 schreef fedsingularity het volgende:
264.478 huizen te koop. Er zijn weer 2 pareltjes verkocht (of worden er volgende week weer als nieuw opgezet)
Voedsel, goud en zilver is ook wel makkelijk om je huurlingen te betalen tijdens je eerste rooftochtquote:Op maandag 4 juni 2012 19:29 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
Even je post gecorrigeerd, alleen wapens is voldoende. Heb je dat dan heb je de rest ook
Teveel Diablo III gespeeld recent?quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Voedsel, goud en zilver is ook wel makkelijk om je huurlingen te betalen tijdens je eerste rooftocht![]()
Nadat je je eerste dorp of woonwijk hebt geplunderd moet je daarna wel opletten dat je ondergeschikten je niet van je troon af stoten, een cursus 'hoe voer ik een schrikbewind?' volgen is daarom wel van harte aan te bevelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |