Dat lijkt me een slecht plan, er komen weer meer financieringsmogenlijkheden voor de woningmarkt wat een prijsopdrijvend effect zal hebben.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:52 schreef raptorix het volgende:
Je zou de markt weer een zetje kunnen geven door een pensioenachtige financieering mogelijk te maken, maw het geld wat je anders in een (bodemloos) pensioenfonds dumpt je dan in je huis stopt. Helaas denk ik dat de overheid dit tegenhoud omdat de pensioenfondsen al arg leeg zijn...
Pof pafquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:33 schreef FredericBastiat het volgende:
263.727 huizen te koop
ping pong...
tik tak..?
Echt dalen is het nog niet. Maar de upwaardse trend is wel afgelopen. Terwijl 3 jaar lang op rij dit een periode van stijgen was.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:41 schreef sorcees het volgende:
263.023 huizen te koop
Is dit nu definitief een dalende lijn?
quote:vr 10 aug 2012, 07:45 | 0 reacties
Restschuld op kwart huizen
AMSTERDAM - Een kwart van alle Nederlandse huishoudens met een hypotheek zal in 2013 financieel ’onder water’ staan. Zo verwachten economen van de ING Bank. Dit betekent dat hun hypotheekschuld groter is dan de waarde van het eigen huis.
De bank verwacht dat de huizenprijzen het komend jaar verder dalen waardoor het aantal huishoudens met een zogenoemde restschuld flink stijgt. Doordat de huizen zo goedkoop zijn, wordt verhuizen dus steeds moeilijker.
„In principe is zo’n restschuld geen probleem”, zegt ING-econoom Dimitry Fleming. „Zolang je blijft zitten waar je zit, is er niets aan de hand”, zegt Fleming.
Voor jonge starters zit markt potdicht.
Reageer op dit artikel. 0
Een neefje van mij heeft een huis gekocht voor 150k, terwijl de vraagprijs 215k was. Zelfs toen de verkopers niet lager wilde gaan dan 155k, heeft hij er toch nog 5k af weten te dingenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:53 schreef sorcees het volgende:
Ik heb begrepen dat de verkoop in het laagste (goedkoopste) segment weer in de lift zit.
Het zijn dan vaak wel de panden met achterstallig onderhoud, die echt afgewaardeerd zijn en wellicht nu een reel prijskaartje hebben.
Als ik nu een huis moest kopen dan zou ik een selectie maken van 30 huizen en op alle huizen een eenmalig bod neerleggen van -50k take it or leave it.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:06 schreef antfukker het volgende:
[..]
Een neefje van mij heeft een huis gekocht voor 150k, terwijl de vraagprijs 215k was. Zelfs toen de verkopers niet lager wilde gaan dan 155k, heeft hij er toch nog 5k af weten te dingen
Door jou type mensen blijven de huizenprijzen hoog. De daadwerkelijke waarde is niet te bepalen door X -50k te doen. Je hebt huizen met een goede vraagprijs, waar je reėel 2/5k afkrijgt, en mensen die hem gewoon 80k te hoog in de markt zetten, als jij daar -50k doet taken ze het zo.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:25 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als ik nu een huis moest kopen dan zou ik een selectie maken van 30 huizen en op alle huizen een eenmalig bod neerleggen van -50k take it or leave it.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:06 schreef antfukker het volgende:
[..]
Een neefje van mij heeft een huis gekocht voor 150k, terwijl de vraagprijs 215k was. Zelfs toen de verkopers niet lager wilde gaan dan 155k, heeft hij er toch nog 5k af weten te dingen
Mensen die nu kopen willen toch het idee krijgen dat ze onderhandeld hebben. Op deze manier geven de verkopers hun dat idee.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:59 schreef de_ier het volgende:
Dus van de Funda vraagprijzen kunnen we rustig 30% d'r af halen.
Ik zie daar prijzen waarvan ik denk dat mensen echt in een fantasie leven.
Zo'n veiling is zeker niet voor alle potentiėle huizenkopers toegankelijk en ook niet zonder risico's.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:23 schreef monkyyy het volgende:
Als je goedkoop vastgoed wil hebben moet je naar executie veilingen. Het penthouse van deze flat is daar voor 149.000 verkocht om maar een voorbeeld te geven.![]()
Inderdaad, de fantasie komt van beide kanten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:09 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Mensen die nu kopen willen toch het idee krijgen dat ze onderhandeld hebben. Op deze manier geven de verkopers hun dat idee.
Probleempje is wel dat je dan een bankgarantie moet kunnen overleggen van 149.000...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:23 schreef monkyyy het volgende:
Als je goedkoop vastgoed wil hebben moet je naar executie veilingen. Het penthouse van deze flat is daar voor 149.000 verkocht om maar een voorbeeld te geven.![]()
onzinquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Oftewel, als je die 149.000 niet als eigen vermogen hebt, heb je niks bij een executieveiling te zoeken.
Je moet in elk geval betalen wat je biedt, dus het kan niet onder voorbehoud van financiering oid. En als het niet lukt, dan mag je in elk geval een boete aftikken.quote:
Je vraagt en weet toch hoelang je polsstok is, dus eerst ff vragen hoeveel kan ik lenen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 08:57 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Je moet in elk geval betalen wat je biedt, dus het kan niet onder voorbehoud van financiering oid. En als het niet lukt, dan mag je in elk geval een boete aftikken.
Hij daalt vanwege een lichtpuntjequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:26 schreef agentstarling het volgende:
nee heeft te maken met de overdrachtsbelasting. Mensen zijn bang dat die verhoogd zou worden daarom hebben mensen snel even verkocht.
262.860 hij is nog verder gedaald.
http://www.elsevier.nl/we(...)slot-Niet-per-se.htmquote:Toch zijn er lichtpuntjes. Steeds meer kopers, constateert ING, halen hun huis van de markt, uit vrees dat ze na verkoop met een grote restschuld blijven zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |