Heb ik ook gehoord jaquote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Geheel zoals ik al voorspeld heb in 2008.
Overigens veranderen de regels nog een keer en zal de koopkracht nog verder dalen. Zo gek is die daling dus niet. Tel daar de inflatie bij op en het plaatje is compleet.
Overigens zijn gemeenten de grondprijzen al met meer dan 10 % aan het verlagen.
Waarom is er dan geen enkele gemeente die serieus grond verkoopt tegen aanzienlijk lagere prijs? Want 10% onder top-bubbel-prijs zet niet aan, haal daar 90% vanaf en er zit nog steeds een enorme marge op. 500 vierkante meter voor 20.000 euro (40 euro/m2), dat moet toch prima verkopen, ook in het oosten? Neem een paar vierkante kilometer "leegte", verkoop een paar duizend kavels, en je hebt zo 100 miljoen te pakken als gemeente.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:51 schreef HD9 het volgende:
[..]
Heb ik ook gehoord ja
Veel gemeenten zitten met heel erg veel grond en een kraaklege kas
Vooral in het oosten is grond in overvloed nu
zal volgend jaar best los komen, als ook AWBZ zaken door de overheid over de gemeenteschutting gegooid wordenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom is er dan geen enkele gemeente die serieus grond verkoopt tegen aanzienlijk lagere prijs? Want 10% onder top-bubbel-prijs zet niet aan, haal daar 90% vanaf en er zit nog steeds een enorme marge op. 500 vierkante meter voor 20.000 euro (40 euro/m2), dat moet toch prima verkopen, ook in het oosten? Neem een paar vierkante kilometer "leegte", verkoop een paar duizend kavels, en je hebt zo 100 miljoen te pakken als gemeente.
Ik zou nog steeds willen dat de NMa ingrijpt in deze kartelvorming van gemeenten, maar de overheid houdt de overheid de hand boven het hoofd...
quote:Maar", zegt Hans de Geus, "de maand op maand daling is veel schokkender."
De Geus rekende uit dat maand op maand de prijzen met 3,6% daalde. "
Normaal gesproken is dat gemiddeld 0,8%.
Nu is dat dus vier keer zoveel
Volgens de econoom een meerzeggende cijfer dan de jaar op jaar gegevens.
De huizenprijzen zijn vorige maand door de sterkste daling in decennia teruggevallen tot het niveau van juni 2004. Tegelijkertijd zitten de verkopen nog altijd in het slop. De lagere prijzen trekken namelijk niet meer kopers. Tot en met juli werden dit jaar 66.000 huizen verkocht, dat is 3 procent minder dan in de eerste 7 maanden van 2011.
deze is echt mooiquote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:18 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
Leuk hoor dat je dit post, je verbaast je soms over de prijzen.
Wij ook daarom toen die tijd huis meteen verkocht. Na mijn mening zou het alleen nog maar verder zaken voorlopig. En de mensen die nu willen kopen, kunnen beter nog even wachten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Geheel zoals ik al voorspeld heb in 2008.
Overigens veranderen de regels nog een keer en zal de koopkracht nog verder dalen. Zo gek is die daling dus niet. Tel daar de inflatie bij op en het plaatje is compleet.
Overigens zijn gemeenten de grondprijzen al met meer dan 10 % aan het verlagen.
raken ze wel kwijt als men de grondprijzen van 1995 weer oppakt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:38 schreef fokRobert het volgende:
Goed idee voor topic. Maak een goedkope mooie huizen topic!
Hier in Apeldoorn is de gemeente ook failliet en al die opgekochte grond raken ze niet kwijt.
adblocker installerenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:29 schreef Artimunor het volgende:
waarom o waarom krijg ik toch elke keer green acres reclame in de reclame banners van fok op dit forum.
zou adsense goed zijn werk doen ofzo
Eerste Google-hit: Kavels in Apeldoorn. Het eerste kavel dat ze aanbieden: EUR 217.440 k.k. excl. 19% BTW voor 576 m2.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:38 schreef fokRobert het volgende:
Hier in Apeldoorn is de gemeente ook failliet en al die opgekochte grond raken ze niet kwijt.
nee, die bedoelde ik niet, wantquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
deze bedoel je
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/adblock-plus/
gewoon minder baggeren, dan krijgt men ook minder troep ter linkerzijde te lezen.quote:a. Omdat FOK! een gratis dienst is wordt er op de pagina's binnen FOK! reclame gemaakt in tekstuele en (audio)visuele vorm. Het weren van deze reclame, geven van uitleg over het weren van deze reclame, aanzetten tot weren van deze reclame of vragen om uitleg over het weren van deze reclame is verboden, tenzij FOK! zelf uitdrukkelijk een manier biedt de reclame-uitingen uit te schakelen. De reclame stelt het voortbestaan van FOK! veilig en overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting van FOK!
per 1 oktober komt er weer 2% bijquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Eerste Google-hit: Kavels in Apeldoorn. Het eerste kavel dat ze aanbieden: EUR 217.440 k.k. excl. 19% BTW voor 576 m2.
Voor die prijs koop je dit stukje gras:
[ afbeelding ]
Hoe zou het komen dat niemand het wil kopen
o da wist ik nietquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:13 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
nee, die bedoelde ik niet, want
[..]
gewoon minder baggeren, dan krijgt men ook minder troep ter linkerzijde te lezen.
(of een abbo)
Ik sluit me erbij aan: maak er een speciaal topic voor. Noem het "goedkope huizen wereldwijd" o.i.d., en het wordt wellicht leuk om te volgen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:19 schreef michaelmoore het volgende:
vind eigenlijk wel leuk die green acres reclames
Ja lachen, Apeldoorn bleef op deze voet doorgaan maar ze staan nu onder curatelequote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Eerste Google-hit: Kavels in Apeldoorn. Het eerste kavel dat ze aanbieden: EUR 217.440 k.k. excl. 19% BTW voor 576 m2.
Voor die prijs koop je dit stukje gras:
[ afbeelding ]
Hoe zou het komen dat niemand het wil kopen
Omdat ze nog steeds hoop hebben.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom is er dan geen enkele gemeente die serieus grond verkoopt tegen aanzienlijk lagere prijs? Want 10% onder top-bubbel-prijs zet niet aan, haal daar 90% vanaf en er zit nog steeds een enorme marge op. 500 vierkante meter voor 20.000 euro (40 euro/m2), dat moet toch prima verkopen, ook in het oosten? Neem een paar vierkante kilometer "leegte", verkoop een paar duizend kavels, en je hebt zo 100 miljoen te pakken als gemeente.
Ik zou nog steeds willen dat de NMa ingrijpt in deze kartelvorming van gemeenten, maar de overheid houdt de overheid de hand boven het hoofd...
Wat is SEA? South East Asia?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat ze nog steeds hoop hebben.
Die zal wel als sneeuw voor de zon verdwijnen wanneer China en SEA klapt over een aantal maanden.
Jepquote:
quote:di 28 aug 2012, 10:12 | 26 reacties |lees voor
Aftrek eigen woning verdubbeld
DEN HAAG - De fiscale aftrek voor de eigen woning is sinds 2000 bijna verdubbeld van 16,9 miljard euro tot ruim 33 miljard euro in 2011. Het belastingvoordeel kwam daarmee uit op ruim 14 miljard euro, ofwel gemiddeld 290 euro per maand.
Het belastingvoordeel voor de huizenbezitters kwam daarmee uit op ruim 14 miljard euro, ofwel gemiddeld 290 euro per maand per huishouden. Dit voordeel varieerde van 130 euro per maand voor de laagste inkomens tot ruim 520 euro voor de hoogste inkomens.
Het grootste deel van de aftrek, 32,3 miljard euro, betrof vorig jaar de zogeheten hypotheekrenteaftrek.
Je vergeet het één en ander, as asualquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:42 schreef HD9 het volgende:
Als ze die HRA susbidie afschaffen dan kunne ze de zorg goedkoop houden
http://www.telegraaf.nl/b(...)ng_verdubbeld__.html
[..]
Ze kunnen ook de HRA subsidie afschaffen en de IB verlagen tot een flattax , dat is iets waar de VVD wel voor isquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:54 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Je vergeet het één en ander, as asual
http://www.eigenhuis.nl/a(...)sten-baten-overheid/
Ja, ze kunnen inderdaad de inkomstenbelasting nog verder omhoog gooien en dat in de bodemloze put storten.
Lieverd, de HRA _is_ IBquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:59 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ze kunnen ook de HRA subsidie afschaffen en de IB verlagen tot een flattax , dat is iets waar de VVD wel voor is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |