Daaromquote:Op maandag 28 mei 2012 17:13 schreef Sounddragon het volgende:
Neh, we gaan niet langs, alhoewel; tis wel grapzaam om effe 20 brommers op een rij voor de deur te kwakken daar, gewoon omdat het kan
we zeggen ook niet dat de zaak niet goed is; er werkt alleen een levende huilsmiliequote:
Dat weet ik, ik wilde het alleen even opmerken want er zijn vast mensen die het lazen als: de zaak is slechtquote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
we zeggen ook niet dat de zaak niet goed is; er werkt alleen een levende huilsmilie
het moet wel lukken blijven idd. Ik hou ook wel van flink doorrijden maar het eindigt meestal in continue boven de invorderingsgrens rijdenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:20 schreef lipjes het volgende:
Gisteren een tour vanuit prinsenbeek (NB) samen met broers en anderen.
Daar ga ik dus ook niet meer bij meerijden, vriendinlief zat nog achterop, en de manier hoe hun over onbekende dijkjes heen reden vond ik niet veilig meer.
En daarna maar zeiken dat ze mij kwijt waren
Ik heb ook niks tegen doorrijden, als mijn werderhelft niet achterop zat was het geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
het moet wel lukken blijven idd. Ik hou ook wel van flink doorrijden maar het eindigt meestal in continue boven de invorderingsgrens rijden![]()
rond de puntgrens is mijn limiet, anders ga je maar naar het circuit ofzo
dan al helemaal niet idd. Met vriendin achterop is eigenlijk het enige moment dat ik rustig rij.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:39 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik heb ook niks tegen doorrijden, als mijn werderhelft niet achterop zat was het geen enkel probleem.
Maar als ik haar mee de klote inrijd vergeef ik dat mijzelf nooit.
Ja ik ook, hoewel ik dan ook wel op de snelweg het gas nog wel eens open wil trekken, weet dat ze dat niet erg vind.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
dan al helemaal niet idd. Met vriendin achterop is eigenlijk het enige moment dat ik rustig rij.
Op zich niet zo slecht om het limiet op te zoeken.quote:
Lekker touren, altijd leuk als vriendinlief meegaatquote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:25 schreef BazzieK het volgende:
Je vriendin mee achterop nemen als je met anderen gaat rijden
Niet iedereen schaamt zich voor zijn vriendin, Bazziequote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:25 schreef BazzieK het volgende:
quote:Op zondag 27 mei 2012 02:07 schreef Cocktailprikker het volgende:
Oh, ik kwam op youtube zon filmpje tegen, niet normaal zeg. Die mensen rijd echt als malloten. Ik zou mezelf nooit zoiets zien doen
Ja, dat is dus die vrolijke zwaaier die ik vaker onderweg tegenkom....... op 1.45......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
<a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
En zelfs toen kon ik t nog bijhouden.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:25 schreef BazzieK het volgende:
dan ben ik er snel klaar mee als ze dat proberen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:28 schreef lipjes het volgende:
[..]
Lekker touren, altijd leuk als vriendinlief meegaat
Beter dan mijn ex, die verbood mij dat ik motor ging rijden
quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:25 schreef Rossdale het volgende:
Terug na vijf dagen toeren in de moezelstreek. Wat een mooi gebied met perfecte wegen
Sfeerimpressie
[ afbeelding ]
nie eens een wheelie....quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:48 schreef bwt het volgende:
[..]
Ja, dat is dus die vrolijke zwaaier die ik vaker onderweg tegenkom....... op 1.45......
Ziet er schitterend uit. Hoe is de 'motor vriendelijkheid' van hotels etc daar?quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:25 schreef Rossdale het volgende:
Terug na vijf dagen toeren in de moezelstreek. Wat een mooi gebied met perfecte wegen
Sfeerimpressie
[ afbeelding ]
Je hebt er een flink aantal motorhotels in de buurt, maar helaas waren die toen wij gingen boeken allemaal al bezet.quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:43 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Ziet er schitterend uit. Hoe is de 'motor vriendelijkheid' van hotels etc daar?
Dat was het voor mij ook,quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:22 schreef cageon2 het volgende:
[..]
dan ben ik er snel klaar mee als ze dat proberen.
Oh jawel hoor, ik rijd elke dag dusja.quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:23 schreef Tankiej het volgende:
Wat is het rustig hier! Opeens niemand meer aan het rijden nu de temperatuur weer even onder de 20 graden is?
Ik heb mijn motor nog even een spoelbeurtje gegeven tijdens m'n rit naar stage vanochtend. Wel verfrissend, die regen
Goed bezig! Weg met dat koekblikquote:Op donderdag 31 mei 2012 11:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, ik rijd elke dag dusja.
Auto gaat als het goed is deze week weg
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 31 mei 2012 11:30 schreef Danger.Mouse het volgende:
AVB is binnen!
Ik weet dat dit hier thuishoort maar dit moet natuurlijk met iedereen gedeeld worden
Nee hoor ik rijd gewoon nog elke dag, de afgelopen vier dagen ongeveer 130 km gemaakt. Vriendin was langs dus daarom hier minder gepost.quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:23 schreef Tankiej het volgende:
Wat is het rustig hier! Opeens niemand meer aan het rijden nu de temperatuur weer even onder de 20 graden is?
Ik heb mijn motor nog even een spoelbeurtje gegeven tijdens m'n rit naar stage vanochtend. Wel verfrissend, die regen
heb je haar wel bereden dan?quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:52 schreef whY... het volgende:
[..]
Nee hoor ik rijd gewoon nog elke dag, de afgelopen vier dagen ongeveer 130 km gemaakt. Vriendin was langs dus daarom hier minder gepost.
congratz Danger.Mouse.
De ritjes naar het station vind ik het eigenlijk niet waard om hier te vermeldenquote:Op donderdag 31 mei 2012 11:23 schreef Tankiej het volgende:
Jouw auto ingeruild op een auto voor hem? En daar ga je zomaar mee akkoord?quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:51 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja, pa heeft mijn auto ingeruild op een auto die hij kocht, dusja
Oh, valt nog mee dus. Ook al heb ik het dubbele daarvan gereden afgelopen twee dagenquote:Op donderdag 31 mei 2012 11:52 schreef whY... het volgende:
[..]
Nee hoor ik rijd gewoon nog elke dag, de afgelopen vier dagen ongeveer 130 km gemaakt. Vriendin was langs dus daarom hier minder gepost.
congratz Danger.Mouse.
Ga dan langere ritjes makenquote:Op donderdag 31 mei 2012 11:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
De ritjes naar het station vind ik het eigenlijk niet waard om hier te vermelden
Ja waar moet ik dan heen rijdenquote:Op donderdag 31 mei 2012 11:55 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Jouw auto ingeruild op een auto voor hem? En daar ga je zomaar mee akkoord?
[..]
Oh, valt nog mee dus. Ook al heb ik het dubbele daarvan gereden afgelopen twee dagen
[..]
Ga dan langere ritjes maken
Sowiesoquote:Op donderdag 31 mei 2012 11:57 schreef Anne het volgende:
Ik heb het gewoon druk met werken. Zijn jullie allemaal studenten, of wat?
Had geld geleend bij pa en ma voor het kopen van mijn huidige motor, dus dat is dan hiermee mooi afbetaaldquote:Op donderdag 31 mei 2012 11:55 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Jouw auto ingeruild op een auto voor hem? En daar ga je zomaar mee akkoord?
130 maar?quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:52 schreef whY... het volgende:
[..]
congratz Danger.Mouse.
Ja, maar ik loop wel fulltime stage! Ritje van een naar stage is al 60km per dag. Soms maak ik een omweg op de terugweg en wordt het zo 120kmquote:Op donderdag 31 mei 2012 11:57 schreef Anne het volgende:
Ik heb het gewoon druk met werken. Zijn jullie allemaal studenten, of wat?
Ah ok, op die manierquote:Op donderdag 31 mei 2012 11:59 schreef lipjes het volgende:
[..]
Had geld geleend bij pa en ma voor het kopen van mijn huidige motor, dus dat is dan hiermee mooi afbetaald
[..]
130 maar?
ik heb in de afgelopen week meer dan 700km gedraaid
Ruilen?quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Sowieso![]()
Nee eigenlijk wil ik liever een baan en centjes
quote:
In de volksmond ook wel een tassensetquote:Op donderdag 31 mei 2012 12:12 schreef whY... het volgende:
[..]![]()
Ik heb gewoon een baan, woon/werk valt verder nu niet echt iets bijzonders te delen... ohw wacht! Ik heb bij louis moto een stoffen kofferset en nieuwe handschoenen besteld!
Is ideaal... Na afloop "rijd je altijd zo?" "tuurlijk!"quote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
dan al helemaal niet idd. Met vriendin achterop is eigenlijk het enige moment dat ik rustig rij.
Elke dag 200+km, en afgelopen dinsdag 335, is dat genoeg?quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:23 schreef Tankiej het volgende:
Eerste keer op de motor, ik vet rustig en netjes rijden.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:54 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Is ideaal... Na afloop "rijd je altijd zo?" "tuurlijk!"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kwam inderdaad niet op de goede naam toen ik het tikte. Gaat om deze set overigens:quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:35 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
In de volksmond ook wel een tassenset
Opzich is dat wel redelijkquote:Op donderdag 31 mei 2012 22:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Elke dag 200+km, en afgelopen dinsdag 335, is dat genoeg?
Staat er alleen een max. aantal km's in? Bij mij staat max 8000km of 1 jaar.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:53 schreef thenxero het volgende:
Max 6000km of een jaar volgens het onderhoudsboekje trouwens.
Lijkt me wel een beetje zorgelijk. Moet je ook nog maar hopen dat het niet meer is dan 10k.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:43 schreef thenxero het volgende:
Hmm... Iemand die een tweedehands motor verkoopt en in 2 jaar de olie niet ververst heeft (10 000 km). Laten staan of kan een keertje overslaan niet zoveel kwaad?Dan moet je WorldBeater niet als voorbeeld nemen. - die ververste elke maand ongeveer.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
<a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
heb ik ook gehadquote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:27 schreef whY... het volgende:
[..]
Ik kwam inderdaad niet op de goede naam toen ik het tikte. Gaat om deze set overigens:
[ afbeelding ]
Dat had ik jaquote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:48 schreef whY... het volgende:
Je bedoelt dat hij dan tegen de uitlaat valt en er een gaatje in brand?
Hoezo ná een rit? Wat dacht je van tijdens een ritquote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:34 schreef JK het volgende:
Dan heb je 'm er wel heel vlot overheen gedaan na een rit, een demper koelt redelijk vlot af.
gewoon weer warm stoken...quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:55 schreef whY... het volgende:
Krijg je zo een gesmolten tas nog je van bochten af?
Echt leuk rijden is het hier niet hoorquote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:02 schreef whY... het volgende:
Daar zal ik echt van kunnen balenZondagavond naar Almere voor een nacht klus! Lekker stukje rijden voor 19cent de liter op de motor
quote:
Een alp, maar als je die van mij spot dan is ie uit de tuin gejat, want ik ga niet rijden dit weekendquote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:21 schreef whY... het volgende:
Het is altijd leuk als het je niks kost. Ik ben nog niet in Almere geweest dus ik merk het maandag na de klus welOp welke fiets rijdt jij, dan houd ik mijn ogen open!
Als je het over jatten hebt, ze hebben gewoon mijn Locomotief bier fiets uit de tuin gejat.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:20 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
Een alp, maar als je die van mij spot dan is ie uit de tuin gejat, want ik ga niet rijden dit weekend
Geen navigatie aanwezig neequote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:01 schreef ArnosL het volgende:
Wij maken altijd routes met Mapsource voor de Garmin. Als je geen motornavigatie hebt kan het met Google Maps wel ja![]()
M'n motor moet een grote beurt hebben en dus heb ik maar eens even een nieuw luchtfiltertje, 4 nieuwe bougies en stalen remleiding besteld. Kleppen stellen en carbs synchroniseren mogen ze bij de motorzaak doen, dat kan ik zelf niet. Nu kost het me in totaal inclusief de remleiding zo'n ¤275, anders ¤450 zonder de remleiding.
Best duur zo'n motor, vorige maand ook al twee nieuwe banden en alle lagers van de het achterwiel vervangen, dat kostte al met al ook al ¤300
Uiteindelijk kom je altijd wel op de plaats van bestemming, als je maar op tijd tanktquote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:22 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
Geen navigatie aanwezig neeNooit echt nodig gehad... soms verdwaal je eens een keer, dan maak je wat extra km om weer op de juiste weg te komen
Die van mij moet ook nieuwe bandjesolie + filter staat ook op de todo lijst, maar als ik idd met de motor op vakantie ga, moet ik misschien ook nog maar een beetje meer onderhoud gaan doen
Ik heb hem nu 11 maanden en nog niks aan gedaanquote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:30 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Uiteindelijk kom je altijd wel op de plaats van bestemming, als je maar op tijd tankt![]()
Voor mijn vakantie heb ik alleen de bandjes vervangen. Nu mag er wel eens een keer wat meer gebeuren, dus dat moet dan maar
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:50 schreef Sounddragon het volgende:
Geen onderhoud doen aan iets waarmee je op je bek gaat als er iets de geest geeft; altijd een goed idee
Dat kan soms even duren ja.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:52 schreef Gokhan03 het volgende:
Kan het soms zijn dat het systeem van de RDW nog niet up to date is
Ook best kans dat ze dat pas gaan doorgeven als je de polis terug hebt gestuurd... weet niet of ze dat al doen voor de voorlopige dekking.quote:
Met dat voorlopig briefje ben je verzekerd, neem dat mee totdat je de groene kaart hebt.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:52 schreef Gokhan03 het volgende:
Hierbij mijn 1e motor. Mocht meteen 170km terug naar huis rijden. In totaal zo n 230 km gereden en 1e tank leeg
Yamaha R6 2004:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even een kort vraagje. Ik heb vrijdag online een verzekering afgesloten bij de maatschappij waar ook mijn auto zit. Nou kreeg ik een mail met een polisnr en de bevestiging dat het (voorlopig?) geaccepteerd is.
Als ik mijn kenteken invoer op RDW dan staat er dat mijn motor onverzekerd is. Kan het soms zijn dat het systeem van de RDW nog niet up to date is of reed ik simpelweg onverzekerd rond?
Een paar jaar terug werd ik een keer aangehouden in de auto van mn vader. Was een suzuki alto waar hij alleen naar zijn werk mee op en neer ging. Bleek hij onverzekerd te zijn volgens de politie. Polisbladen lagen thuis. Auto werd in beslag genomenquote:Op zondag 3 juni 2012 11:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Met dat voorlopig briefje ben je verzekerd, neem dat mee totdat je de groene kaart hebt.
En de rdw is sloom. Ben ook wel eens langs de kant gezet omdat er nog onverzekerd in het systeem stond.
Rijden genoeg gekken rond met zo'n gemod ding. Mán wat verpest dat de looksquote:Op zondag 3 juni 2012 15:09 schreef BlackLining het volgende:
Ik zag vandaag een GSXR750 met verlengde achterbrug.
Inderdaad. Zoiets past alleen bijeen Busaquote:Op zondag 3 juni 2012 15:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Rijden genoeg gekken rond met zo'n gemod ding. Mán wat verpest dat de looks
Hier is zo gemakkelijk een matige grap van te maken, maar ik zal me inhoudenquote:Op maandag 4 juni 2012 11:23 schreef whY... het volgende:
Helemaal verzopen!Pokke A4, dat doen we niet meer. Als je twee uur door de regen rijd van Almere naar Den Haag dan wordt je dus wel gewoon nat in je kruis en je pijpen.
vieze smerige miezerrregen......quote:Op maandag 4 juni 2012 13:02 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb geen regen gehad vanochtend, niks noemenswaardigs iig. Vanmiddag misschien, eens kijken of mijn impregneerspul werkt, anders ben ik vanmiddag ook zeiknat van het pijpen![]()
In dat geval doet een warme douche veel goeds
Ik gebruik zelf een Drift HD170 Stealth. Prima ding, erg gebruiksvriendelijk en in wezen ook als handcamera te gebruiken. Simpel, edoch met brede gebruiksmogelijkheden - hier staat een compilatie van wat beelden die ik ermee heb geschoten.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:12 schreef MaximumRush het volgende:
Heeft iemand nog een goede tip voor een helm camera?
Nog niet eens, alleen een beetje gespetterquote:
Ik heb nog NOOIT een ketting gereinigd, zou niet weten waaromquote:Op maandag 4 juni 2012 16:12 schreef Gokhan03 het volgende:
Vanavond even naar motozoom kettingspray en kettingreiniger halen. Na zo n 300km en in de regen is het wel nodig denk ik.
Same here.. al 12 jaar wel de spuitbus er over heen om de 500km (of vaker ivm veel regen ofzo), maar NOOIT maar dan ook echt NOOIT gereinigd. Kettingreinigen is leuk als je je verveeld ofzo.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb nog NOOIT een ketting gereinigd, zou niet weten waarom![]()
Gewoon af en toe eens de spuitbus eroverheen, en over 500 km ofzo weer.. we gaan de boel niet verwennen
Eisleyquote:Op maandag 4 juni 2012 17:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf een Drift HD170 Stealth. Prima ding, erg gebruiksvriendelijk en in wezen ook als handcamera te gebruiken. Simpel, edoch met brede gebruiksmogelijkheden - hier staat een compilatie van wat beelden die ik ermee heb geschoten.
Er zijn hier ook mensen (cageon volgens mij) die een GoPro hebben, en ook nog iemand die een Contour net heeft gekocht.
Neen.quote:Op maandag 4 juni 2012 20:19 schreef Yreal het volgende:
alleen als je regelmatig zand pakt zou ik het overwegen...
Wat is een niet zo hoog budget?quote:Op woensdag 6 juni 2012 17:00 schreef The6thgate het volgende:
Zo, ik kan voortaan hier meeposten. Net geslaagd, nu nog eens gaan afvragen wat ik qua motor ga doen. Budget is niet erg hoog namelijk en ik woon in de stad. Of ik wacht een tijdje, of ik koop een wat goedkoper ding om op te leren rijden die ik gerust buiten op straat kan laten staan. Binnenkort maar eens even rondneuzen.
In de stad? Scoor een 125CC speeltjequote:Op woensdag 6 juni 2012 17:00 schreef The6thgate het volgende:
Zo, ik kan voortaan hier meeposten. Net geslaagd, nu nog eens gaan afvragen wat ik qua motor ga doen. Budget is niet erg hoog namelijk en ik woon in de stad. Of ik wacht een tijdje, of ik koop een wat goedkoper ding om op te leren rijden die ik gerust buiten op straat kan laten staan. Binnenkort maar eens even rondneuzen.
Jammer dat ie niet op 25kw staatquote:Op woensdag 6 juni 2012 21:30 schreef Yreal het volgende:
http://link.marktplaats.nl/566623710 ER5 van een dealer, 6 maanden garantie. Dit is echt een aanrader.
Mij kostte het ¤200quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:50 schreef thenxero het volgende:
[..]
Huh serieus? Of ben je een nulletje vergeten te typen?
Maar dat is waarschijnlijk niet op kenteken. Dan zit je volgens mij wel altijd op 250-350. Als het ergens voor 30 kan houd ik me aanbevolen.quote:
Wel op kenteken. Gedaan door de motorzaak hier in de buurtquote:Op woensdag 6 juni 2012 22:22 schreef thenxero het volgende:
[..]
Maar dat is waarschijnlijk niet op kenteken. Dan zit je volgens mij wel altijd op 250-350. Als het ergens voor 30 kan houd ik me aanbevolen.
Oke, dat is wel netjesquote:Op woensdag 6 juni 2012 22:24 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Wel op kenteken. Gedaan door de motorzaak hier in de buurt
Oke, dus voor ¤70 in totaal is alles geregeld met een kawa bij de meeste dealers? Of zitten er nog wat addertjes onder het gras?quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:29 schreef Yreal het volgende:
Kawa's zijn goedkoop om te begrenzen. Zitten allemaal rond de 30 euro + de 40 voor het opsturen van de papieren. Zelfs de zx6r kost zoveel.
Wat bedoel je met plaatje in het gas? Dat luchtinlaten versmald zijn of dat er met je gashendel geknoeid wordt?quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:00 schreef Yreal het volgende:
Het kan zijn dat er een afwijking in zit, maar stuur die dealer een mailtje. Kawa's zijn de goedkoopste motoren om te bengrenzen. Ze krijgen alleen een plaatje in het gas.
Suusjes het duurste, rond de 1000 euro voor een nieuwe cdi.
Je gas kan minder ver openquote:Op woensdag 6 juni 2012 23:02 schreef thenxero het volgende:
[..]
Wat bedoel je met plaatje in het gas? Dat luchtinlaten versmald zijn of dat er met je gashendel geknoeid wordt?
Hmm oke. Laatst had ik op een 25kW ER-5 een proefrit gemaakt waarvan het gas gewoon vol open kon.... dat weet ik vrij zeker. (hij ging ook een stuk harder dan mijn 25kW lesmotor... misschien was die gewoon helemaal niet begrensdquote:Op woensdag 6 juni 2012 23:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je gas kan minder ver open
probeer trouwens www.motoroccasions.nl eens
quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:10 schreef thenxero het volgende:
[..]
Hmm oke. Laatst had ik op een 25kW ER-5 een proefrit gemaakt waarvan het gas gewoon vol open kon.... dat weet ik vrij zeker. (hij ging ook een stuk harder dan mijn 25kW lesmotor... misschien was die gewoon helemaal niet begrensd).
Ligt er wel een beetje aan welke Suzuki. Je gaat mij niet vertellen dat het bij een GS500 (vergelijkbaar met de ER-5) 1000 euro kostquote:Op woensdag 6 juni 2012 23:00 schreef Yreal het volgende:
Het kan zijn dat er een afwijking in zit, maar stuur die dealer een mailtje. Kawa's zijn de goedkoopste motoren om te bengrenzen. Ze krijgen alleen een plaatje in het gas.
Suusjes het duurste, rond de 1000 euro voor een nieuwe cdi.
Ah tnx! kan dus wel wat leuks vinden in m'n budget zie ikquote:Op woensdag 6 juni 2012 21:30 schreef Yreal het volgende:
http://link.marktplaats.nl/566623710 ER5 van een dealer, 6 maanden garantie. Dit is echt een aanrader.
http://link.marktplaats.nl/566072932 bandit 600
http://link.marktplaats.nl/566780973 xj6
http://link.marktplaats.nl/566992753 z750
http://link.marktplaats.nl/565448755 mooi dingetje
ect ect ect
Dat is zeker waarquote:Op donderdag 7 juni 2012 09:06 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ligt er wel een beetje aan welke Suzuki. Je gaat mij niet vertellen dat het bij een GS500 (vergelijkbaar met de ER-5) 1000 euro kost
Als ik het goed zie, roest.quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:19 schreef Yreal het volgende:
Kan iemand ontdekken wat er nou niet netjes is aan deze?
http://www.motoroccasion.(...)zuki-dl-650-abs.html
Ik zie zo aardig wat roest zitten, dat kan de prijs al aardig drukken.quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:24 schreef Yreal het volgende:
De bok, het achterframe en wat pekel op de voorpoten.
Maar om dan 3k te vragen voor een 2007 vstrom met abs? Erg verdacht..
Mwa, boutjes zijn niet al te duur, uitlaat hangt er vanaf hoe ver die is doorgeroest.quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:26 schreef Yreal het volgende:
En dan zit je alweer aardig aan de prijs. Jammer
Ja daarom, denk als je er wat tijd in steekt als het allemaal niet al te erg is dat je er prima wat jaartjes mee vooruit kanquote:
Nee joh, echt helemaal nietquote:Op donderdag 7 juni 2012 11:10 schreef JK het volgende:
Haha die ER-5 bij Motor Arena (die Marktplaats link) als optie/accessoire: Middenbok.
Dat zit er standaard op.. niets optie of accessoire.
Bandit 650.. die grondspeling is minimaal, op rotondes zit je met je stepjes al tegen het asfalt bij normaal een rotonde pakken (zonder meteen de Rossi uit te hangen). Weet niet meer welk bouwjaar dat was (die 650 was toen wel net nieuw in het assortiment gekomen)... jaren terug eens een dagje op gestuurd.
Idd veel roest en een winterrijder. Iemand dus dus blijkbaar weinig tot geen onderhoud heeft gepleegd. Ik zou mijn vingers hier niet aan branden, kans is vrij groot dat je met verborgen gebreken zit of veel onderdelen die aan vervanging toe zijn.quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:21 schreef lipjes het volgende:
[..]
Als ik het goed zie, roest.
[ afbeelding ]
En ook op deze foto is roest te zien, linksboven de bijrijders voetsteun
[ afbeelding ]
En volgens mij de uitlaat is ook geroest
[ afbeelding ]
Er zitten wel onderhouds facturen bij, dus dat zal opzich allemaal wel los lopen. Alleen die uitlaat geeft zo'n gedonder als ie door gaat...quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:44 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Idd veel roest en een winterrijder. Iemand dus dus blijkbaar weinig tot geen onderhoud heeft gepleegd. Ik zou mijn vingers hier niet aan branden, kans is vrij groot dat je met verborgen gebreken zit of veel onderdelen die aan vervanging toe zijn.
Hehe nice, zit bij m'n school ookquote:Op donderdag 7 juni 2012 13:56 schreef Yreal het volgende:
Het AMC heeft trouwens een puike motorparkeerplaats
[ afbeelding ]
Gewoon zo langs de slagboom een heel vak voor motoren![]()
Ik heb het nog even nagevraagd... gaat ¤500 kosten (op kenteken)quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:29 schreef Yreal het volgende:
Kawa's zijn goedkoop om te begrenzen. Zitten allemaal rond de 30 euro + de 40 voor het opsturen van de papieren. Zelfs de zx6r kost zoveel.
500 euro?? Dan kun je misschien beter alleen op uitdraai terugvoeren en het verschil overhouden voor de boetes die je daarvoor waarschijnlijk niet krijgt...quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:56 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik heb het nog even nagevraagd... gaat ¤500 kosten (op kenteken)
Dat. Heb ik ook gedaan, en ook nooit gezeik gehad met oom agent. Wel altijd de uitdraai en een zwart op wit bevestiging van de verzekeraar meenemen!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:18 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
500 euro?? Dan kun je misschien beter alleen op uitdraai terugvoeren en het verschil overhouden voor de boetes die je daarvoor waarschijnlijk niet krijgt...
Vind het lekker vandaag ! Net 55 km naar school, heerlijk rustig 100km/u voortkabbelen op de A4/a10quote:
Ja vond het ook niet bepaald erg.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vind het lekker vandaag ! Net 55 km naar school, heerlijk rustig 100km/u voortkabbelen op de A4/a10
Nope.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:59 schreef whY... het volgende:
Ik klapperde nu al met mijn oren, toch nog een best briesje. Niemand die verder iets weet over droge bougies?
ABS is toch altijd alleen op de voorrem? Als de motor dan ABS heeft...quote:Op maandag 11 juni 2012 10:01 schreef lipjes het volgende:
Vandaag weer een hendige slip gemaakt
kwam ineens een eend overzetten met jonkies, zag daarna een heel mooi slip-spoor achter me.
Volgende motor moet echt abs hebben
daar rem ik niet voor, jammer voor zequote:Op maandag 11 juni 2012 10:01 schreef lipjes het volgende:
Vandaag weer een hendige slip gemaakt
kwam ineens een eend overzetten met jonkies, zag daarna een heel mooi slip-spoor achter me.
Volgende motor moet echt abs hebben
Bastardquote:Op maandag 11 juni 2012 11:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
daar rem ik niet voor, jammer voor ze
Harteloos hoorquote:Op maandag 11 juni 2012 11:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
daar rem ik niet voor, jammer voor ze
alsof ooit een eend een andere eend heeft kunnen vertellen : kijk uit voor auto's man, dat overleef je nietquote:Op maandag 11 juni 2012 11:30 schreef Tankiej het volgende:
Ik moest gister nog vol in de rem omdat mijn voorganger (die net de uitvoegstrook op reed) in de rem ging voor een eend met jongen die plotseling het hoge gras uit kwamen lopen. Die beesten lopen dan ook gewoon rustig door, gaan niet terug ofzo. Zijn ze suïcidaal ofzo?
Nee dat kunnen ze niet, want ze overleven het nooitquote:Op maandag 11 juni 2012 11:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
alsof ooit een eend een andere eend heeft kunnen vertellen : kijk uit voor auto's man, dat overleef je niet
enig idee hoeveel eenzijdige ongevallen er veroorzaakt worden door zulke akties? Als ik ze simpel kan ontwijken doe ik het wel, maar ik ga mezelf niet in gevaar brengen om een eendeleven te redden, no wayquote:Op maandag 11 juni 2012 11:25 schreef lipjes het volgende:
[..]
Harteloos hoor
nee als er een auto achter me had gezeten dan had ik ook niet geremd.
Ja dat is ook wel weer zo.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
enig idee hoeveel eenzijdige ongevallen er veroorzaakt worden door zulke akties? Als ik ze simpel kan ontwijken doe ik het wel, maar ik ga mezelf niet in gevaar brengen om een eendeleven te redden, no way
Probeer even te visualiseren wat er gebeurt als je vol in de ankers hangend alsnog een beest raakt; dan lig je alsnog op je bek
Moordenaar!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
enig idee hoeveel eenzijdige ongevallen er veroorzaakt worden door zulke akties? Als ik ze simpel kan ontwijken doe ik het wel, maar ik ga mezelf niet in gevaar brengen om een eendeleven te redden, no way
Probeer even te visualiseren wat er gebeurt als je vol in de ankers hangend alsnog een beest raakt; dan lig je alsnog op je bek
Ik moet ook effe wat dingen nalopen; als ik hem op een klaverblad met 140 in de bocht hang, gaat 'ie soms een beetje kwispelen. Misschien komt het ook een beetje doordat mijn bandjes nogal vierkant beginnen te worden van al die snelweg kilometersquote:Op woensdag 13 juni 2012 20:41 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Gisteren: wat zwabbert die motor toch in de bochten. Dus, luchtapparaat opgezocht, zit er nog maar 1.4 bar in
Herkenbaar. Hoewel dit volgens mij bij mij ook aan de achterveer ligt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik moet ook effe wat dingen nalopen; als ik hem op een klaverblad met 140 in de bocht hang, gaat 'ie soms een beetje kwispelen. Misschien komt het ook een beetje doordat mijn bandjes nogal vierkant beginnen te worden van al die snelweg kilometers
was ik ook maar gegaanquote:Op woensdag 13 juni 2012 20:29 schreef JK het volgende:
Bandenspanning: Check.
Peut: Check
EK NL-Duitsland dus lege weg om 20.45u: Check
Camera op de tank: Check
Dat wordt zo een mooi rondje knallen, schijt aan max snelheid en verkeerslichten (wel even opletten) en elke mooie bocht is een mooie bocht omdat er geen auto's voor je rijden met slakkensnelheid.
Ik heb er zin an!![]()
![]()
Ik hoop dat 'onze jongens' nog ver mogen komen tijdens dit EK, want dit soort lege wegen maak je maar eens per twee jaar mee.
Het was toch iets drukker dan ik had verwacht op bepaalde plekken. Snelweg was bijv niet leeg (al heb ik daar wel mooi m'n uitlaat kunnen ontkolen, voor zover dat nodig is met een vrij nieuwe uitlaatquote:
En starten? Deed mijn Alp ook een keer. Distributie volgens de opkoper die 'm meenamquote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:26 schreef Yreal het volgende:
En toen deed mijn motor niks meer..
Gewoon al rijdend, schakel terug voor de bocht en toen
brrrrrrr
En toen deed hij helemaal niks meer. Gaf geen plof oid, viel gewoon stil.
Gewoon helemaal dood.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:33 schreef stinkie het volgende:
[..]
En starten? Deed mijn Alp ook een keer. Distributie volgens de opkoper die 'm meenam
Heb een soorgelijk iets ook een keer gehadquote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon helemaal dood.
Geen lichten, accu, toeter, starten, dashboard. Kom dan uit op de accu. Kan via mijn instructeur een nieuwe accu voor 50e krijgen.
Ook eens gehad aan mijn oude suzuki.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:26 schreef Yreal het volgende:
brrrrrrr
Zit zelf bij de zlm.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:01 schreef Dekatria het volgende:
Europeesche heb ik, bevalt prima. Goed bereikbare service ook.
klinkt elektrisch, had ik een tijdje geleden ook, op de linkerbaan op de snelweg, heel tofquote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:26 schreef Yreal het volgende:
brrrrrrr
Grote kans dat dit het is, zelf ook 2x gehad.quote:Op zondag 17 juni 2012 10:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
klinkt elektrisch, had ik een tijdje geleden ook, op de linkerbaan op de snelweg, heel tof
Bij mij wast een zekering, zo gefikst.
Meten is weten, kijk waar je spanning hebt en waar niet. Zonder .meten is het koffiedik kijken
Dan werkt mijn licht/dashboard nogquote:Op zondag 17 juni 2012 17:04 schreef Rossdale het volgende:
Niet gewoon per ongeluk met je vinger langs de killswitch gekomen?
Wij hebben al motoren, probeer het rijles topicquote:Op zondag 17 juni 2012 23:17 schreef -Menn0- het volgende:
[TK] Honda CBR 600F (2002)
Hier misschien nog mensen met interesse?
Nice! Ik ga eind juli weekend naar Luxemburg met de motorquote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:19 schreef whY... het volgende:
U is goed hoor, nu lichtelijk vermoeid van het beeldschermstaren. Zit nog twee weken op deze klus en dan hoef ik niet meer zo ver te reizen. Binnenkort weer leren voor een certificaat en richting de vakantie! Kampje en Italie!(met de auto en gezin)
Gel accu? Mag je meteen begraven.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:20 schreef Yreal het volgende:
Accu helemaal volgestampt aan de lader, nog steeds geen teken van leven.
Wat nu?
meten..quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:20 schreef Yreal het volgende:
Accu helemaal volgestampt aan de lader, nog steeds geen teken van leven.
Wat nu?
4 cilinders, en dan op alle 4 een open pijp, en nog klinken als een natte krantquote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:38 schreef vannelle het volgende:
Als hij echt een HD geluid had willen hebben had je er beter nog 1tje af kunnen halen!
Dit was een Japquote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:59 schreef Salatrel het volgende:
is toch een normale gedachte bij een HD dat er iets losgetrilt is?
Waar je spanning dan blijft hequote:
alle zekeringen in mijn motor zijn heelquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waar je spanning dan blijft he
Meten vanaf de accu, volg je plus draad en kijk waar de spanning pleite is. ik gok op een zekering ergens
Gekeken of gemeten? -> meten is wetenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
alle zekeringen in mijn motor zijn heel
Wel lekker voor de spierballenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:30 schreef vannelle het volgende:
Of verrotte zekeringskast zoals ik al aanhaalde, geeft zelfde effect.
Best ver, een motor een paar kilometer duwen....
dafuq?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:55 schreef Yreal het volgende:
En dan na al die moeite thuis.
Bel ik de knmw wegenwacht. Ja sorry meneer, u heeft geen woonplaats dekking.
![]()
![]()
![]()
Nou duw dat ding Uit je woonplaats.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:55 schreef Yreal het volgende:
En dan na al die moeite thuis.
Bel ik de knmw wegenwacht. Ja sorry meneer, u heeft geen woonplaats dekking.
![]()
![]()
![]()
Kost je 25 euro per jaar extra toch, woonplaatsdekking? Ik zou dat gewoon ter plekke afsluiten. Met de auto ook wel eens gedaan.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:50 schreef DeKleineBaas het volgende:
[..]
Nou duw dat ding Uit je woonplaats.
En dan bellen
Geen idee, ik heb zelf voor een pilot road 3 set 305 euro betaald incl opleggen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:32 schreef whY... het volgende:
Ook met 30%, want mijn garage is ook goedkoper normaliter maar ik weet zo snel niet of dat ook de 30% haalt, sowieso zelfde moment klaar en dat is bij mij dan weer niet.
Geen id ik ben nergens lid van .quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:50 schreef Skv het volgende:
[..]
Kost je 25 euro per jaar extra toch, woonplaatsdekking? Ik zou dat gewoon ter plekke afsluiten. Met de auto ook wel eens gedaan.
280 voor alleen het achterwiel, wtf? Was dat wiel van goud ofzo?quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:10 schreef whY... het volgende:
Ik was destijds 280 ofzo kwijt voor Bridgestone nog iets (niet bij Motoport dus) met opleggen en korting, alleen achterwiel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |