Gossamme.........ik heb ook een goed gevoel opeensquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:56 schreef grazz het volgende:
Joan gaat naar de finale ik heb er zo'n goed gevoel bij KOM OP VERD****** het moet!!!![]()
![]()
of inquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:51 schreef Quarant het volgende:
Verander de titel svp in : ' En het gaat beginnen' , of zoiets
quote:
Nou, het was best onzuiver af en toe. En dat terwijl ze tot nu toe steeds zo zuiver zong. Misschien toch zenuwen?quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:17 schreef Maartel het volgende:
Ze zag er iiguit.
Dat onzuivere vond ik trouwens ook wel meevallen.
Was wel blij dat die indiaantjes er niet om heen dansten.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:23 schreef RaymanNL het volgende:
Ik vond haar goedniet zuiver, maar het kwam perfect over op het beeld. Toch miste ik de oude achtergrond beelden uit NSF
dat was juist wel erg jammer!quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Was wel blij dat die indiaantjes er niet om heen dansten.
Dat vond ik ook echt jammer, die vond ik veel leuker dat dat bandje. Zo nep.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat was juist wel erg jammer!
Ik vind het een hartstikke leuk liedje en ik denk echt dat we een kansje maken. Iig door naar de finalequote:Op donderdag 24 mei 2012 21:32 schreef VeX- het volgende:
Godver, ik heb dat nummer nu voor het eerst gehoord en ik snap niet hoe Nederland dacht hiermee te kunnen winnen.![]()
quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het een hartstikke leuk liedje en ik denk echt dat we een kansje maken. Iig door naar de finale
vanwege die kots volendammers hoop je al dat ze laatste wordtquote:Op donderdag 24 mei 2012 21:40 schreef Eenskijken het volgende:
[..]naïef. zoals gewoonlijk wint zo'n kutland weer, allemaal doorgestoken kaart joh.
Ik zou dan eerder hopen dat Joan het vele malen beter doet dan alle Sienekes, Toppers en Js in de wereld!quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:42 schreef vincerusso het volgende:
[..]
vanwege die kots volendammers hoop je al dat ze laatste wordt
Ja, de sfeer kwam helemaal over en het einde vond ik weer hartstikke leuk.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:23 schreef RaymanNL het volgende:
Ik vond haar goedniet zuiver, maar het kwam perfect over op het beeld. Toch miste ik de oude achtergrond beelden uit NSF
Dit dus... mensen moeten echt iets aan hun oren laten doenquote:Op donderdag 24 mei 2012 21:29 schreef marcodej het volgende:
Sorry, ik kan het echt niet vals vinden.
Of het doorgaat is weer een ander verhaal.
Niet serieus te nemen, die Jan Smitquote:Op donderdag 24 mei 2012 21:46 schreef Arcee het volgende:
Jan Smit met z'n commentaar over zuiver zingen. Luister je optreden bij de DWDD-recordings nog een keer terug, Jan.:')
Dit klinkt best goed toch?quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:47 schreef hole1988 het volgende:
hier Joan's optreden van vanavond http://tmblr.co/Z5ZjtvM3k53J
Yeahhhquote:
Ja, super.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:56 schreef Steve het volgende:
Dit klinkt best goed toch?
Ik vind het leuk..
Ze heeft echt alle odds tegen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:38 schreef de_boswachter het volgende:
Vanmorgen kreeg je voor Joan to qualify nog 4.2 euro per ingelegde euro, nu al 5.6
Kansloze missie dus
Lekker tegen de draad in, dit kan niet meer mis gaanquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:41 schreef N.icka het volgende:
13 vd 18 landen waren in het zwart gekleed. 1 in het grijs ,3 in het wit ,en Joan als enige in een kleur: blauw
Morgenquote:
Ach, een mens mag hopenquote:
Ach, hebben jullie tenminste iets om trots op te zijn naast kebab en een hoop vechten enzoquote:Op donderdag 24 mei 2012 23:10 schreef Your_mother_in_law het volgende:
Ik zei toch dat Nederland zou falenSERVIË BOSNIË MACEDONIË
BALKAN PRIDE
Dat moet wel de slechtste stereotypering van de Balkan ooit zijnquote:Op donderdag 24 mei 2012 23:12 schreef APK het volgende:
[..]
Ach, hebben jullie tenminste iets om trots op te zijn naast kebab en een hoop vechten enzo
quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:13 schreef Your_mother_in_law het volgende:
Dat moet wel de slechtste stereotypering van de Balkan ooit zijn
Thanks.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:07 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Ik ook .
Bedankt voor je vele fijne posten.
ja echt dikke kut zooi gewoon, erg jammer. kut balkanquote:Op donderdag 24 mei 2012 23:16 schreef grazz het volgende:
[..]
Thanks.
Ik baal zo he..nu gaan we weer dat gebash krijgen op Joan, op het songfestival... ik zal het toch wel verdedigen, net als elk jaar, maar dit is gewoon k*t..ik vnd het vooral k*t voor Joan, Vind haar zo'n leuk mens.
quote:8 years in the row Netherlands has been failing to qualify for the final..i love their entry this year,but pleasee NL do not withdraw..hire a Balkan singer,Turkish dress designer,Nordic back up vocals and hopefully you will succeed
Inderdaad...tenenkrommend slecht gedaan ook.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:20 schreef DUK het volgende:
Turkije als laatste door. Echt lachwekkend..
Die spannig faken ook...
Valt mee, je hoeft geen medelijden te hebben, van Voice kandidaat naar ESF.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:16 schreef grazz het volgende:
[..]
Thanks.
Ik baal zo he..nu gaan we weer dat gebash krijgen op Joan, op het songfestival... ik zal het toch wel verdedigen, net als elk jaar, maar dit is gewoon k*t..ik vnd het vooral k*t voor Joan, Vind haar zo'n leuk mens.
Weet het. Verwacht het ook. Ligt voor de hand.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:16 schreef grazz het volgende:
Thanks.
Thanksquote:Op donderdag 24 mei 2012 23:18 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Voor de Facebook'ers: http://www.facebook.com/E(...)ts/10150914806608007
Hier staan echt heel veel verontwaardigde reacties dat Nederland (en ook Slovenië) niet door is... Echt waar, dit jaar zijn we gewoon genaaid. Joan was veel beter dan de Nederlandse nummers van 2009 t/m 2011.
En een tip voor volgend jaar:
[..]
Litouwen door laatste plaats, als Litouwen in de finale in het begin zit wordt Litouwen laatste.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:24 schreef Drrk het volgende:
Bah, om depressief van te worden. Malta en Litouwen door?!
Dat schijnt dus beleid te zijn.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:20 schreef DUK het volgende:
Turkije als laatste door. Echt lachwekkend..
Die spanning faken ook...
Maar kies dan een ander land. Dit was zo duidelijk dat het genant was. Sowieso is de hele presentatie om te huilen zo slechtquote:Op donderdag 24 mei 2012 23:26 schreef APK het volgende:
[..]
Dat schijnt dus beleid te zijn.
Toch wel jammer, random zou leuker zijn wmb.
Ik vind dat laatste ook wel een beetje de charme van het festivalquote:Op donderdag 24 mei 2012 23:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Maar kies dan een ander land. Dit was zo duidelijk dat het genant was. Sowieso is de hele presentatie om te huilen zo slecht
Is ook wel weer zo natuurlijk. Slechte presentatoren horen er bijquote:Op donderdag 24 mei 2012 23:35 schreef APK het volgende:
[..]
Ik vind dat laatste ook wel een beetje de charme van het festival
Het 'spannend' maken van de stemmen overigens niet....
The Hump vind ik ook erg mooi.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:55 schreef marcodej het volgende:
Ik ga nu volledig voor The Hump (en voor Denemarken).
Volgens mij kom je er dan pas achter hoe populair het festival eigenlijk isquote:Op donderdag 24 mei 2012 23:59 schreef TheVulture het volgende:
En ik ben echt benieuwd wat er nu in NL gebeurt... het zou me niet verbazen als de stekker eruit gaat en we volgend jaar niet meer meedoen
Landverrader!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:01 schreef Madame_Paon het volgende:
Toen er nog één envelop over was, hoopte ik op Slovenië.
Landverrader and proud of it.quote:
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:02 schreef alors het volgende:
Toen Macedonie en Litouwen erin zaten wist ik genoeg![]()
Ik ben ook wel benieuwd wat de TROS nu gaat doen. Het zou mij niet verbazen als ze nu denken dat ze zoals de hele Balkan een tergende ballad in eigen taal moeten insturen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat begrijp ik dus echt niet.. Waarom zijn de Azeri`s en de Turken nou zo `close` ?quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:36 schreef DUK het volgende:
Die hele zaal ritmisch 'Turkiye, Turkiye'....en dan bam...
Lachwekkend gewoon.
Als commentator zit je er om commentaar te geven. Niet alleen maar om de deelnemers toe te juichen. Je mag best de feiten benoemen. Als iets onzuivers is gezongen zoals nu, dan mag dat best benoemd worden. Eigenlijk vond ik hem nog veel te positief ten opzichte van de geleverde prestatie.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:10 schreef TheVulture het volgende:
Ook wel een beetje not done dat die Jan Smit daar gewoon zegt dat het niet zuiver was.... ten eerste was het niet heel vals maar je gaat daar als commentator toch niet je eigen act af zitten fikken, ik heb hem namelijk ook genoeg valse tonen horen zingen in zijn carriere
Wat heeft ze eigenlijk een lelijke onderkaak. Zonder al die styling zou ze zo mee kunnen doen als grofgebouwd boerinnetje in Boer zoekt vrouw. Kunnen we niet eens iemand sturen die er een beetje knap of tenminste redelijk uitziet? Zo'n Jan Klaassenkin heeft natuurlijk weinig stemmen opgeleverd.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:25 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Weet het. Verwacht het ook. Ligt voor de hand.
Ik zal het verdedigen, is heel rot, kl*te voor Joan. En voor velen.
[ afbeelding ]
Daar ben ik ook bang voor. Ik ben niet een kritisch met de definitie lekker wijf, maar met inzendingen als Kranka en Siekeke trek je gewoon geen volle zalen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:16 schreef alors het volgende:
Ik denk dat Tros bij een lekker wijf als eerst aan Monique Smit zal denken.
Wat een zielig gedoen weer over de Balkanlanden zeg. Er zijn er 4 door en 3 niet. Nou nou nou, wat hebben ze elkaar voortgetrokken zeg. Wedden dat Franka gewoon twee na laatste is oid.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:17 schreef Knipoogje het volgende:
Je zag het natuurlijk al aankomen: NL stond zo rond de 8e plaats bij de bookies met Balkanlanden er net onder. Balkanlanden hebben altijd dat voordeel dat ze elkaar punten toebedelen, dus die eindigen dan net boven NL. Ze zal wel 11e of 12e zijn geworden. Of veel lager: ze zong immers behoorlijk offkey. Dat valt erg op bij zo'n rustig liedje.
Ik heb zo het idee dat het totaal niet uitmaakt wat NL inzendt. Als wij die oma's hadden uitgezonden waren wij laatste geworden. De russen halen er mee de finale. Of stel dat wij een willekeurig ander oubollig liedje met exact dezelfde act hadden uitgezonden als een land dat wel de finale haalt. Nederland is kansloos. Forever alone
Zelfs als je Within Temptation stuurt met een waanzinnig lied. Kansloos. Omdat het de NL inzending is.
De enige wraak zou kunnen zijn om You and Me te pluggen in heel Europa en het op #1 te krijgen in veel landen. Daar is het catchy genoeg voor.
Totaal hier mee eens. Ik zou nu ook eigenlijk écht niet meer weten wat je moet zenden. Een lekker wijf valt weg tegen alle andere meiden die er meedoen met nóg kortere jurkjes, een ballad zijn er ook honderden van.... ik weet het niet meerquote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:17 schreef Knipoogje het volgende:
Je zag het natuurlijk al aankomen: NL stond zo rond de 8e plaats bij de bookies met Balkanlanden er net onder. Balkanlanden hebben altijd dat voordeel dat ze elkaar punten toebedelen, dus die eindigen dan net boven NL. Ze zal wel 11e of 12e zijn geworden. Of veel lager: ze zong immers behoorlijk offkey. Dat valt erg op bij zo'n rustig liedje.
Ik heb zo het idee dat het totaal niet uitmaakt wat NL inzendt. Als wij die oma's hadden uitgezonden waren wij laatste geworden. De russen halen er mee de finale. Of stel dat wij een willekeurig ander oubollig liedje met exact dezelfde act hadden uitgezonden als een land dat wel de finale haalt. Nederland is kansloos. Forever alone
Zelfs als je Within Temptation stuurt met een waanzinnig lied. Kansloos. Omdat het de NL inzending is.
De enige wraak zou kunnen zijn om You and Me te pluggen in heel Europa en het op #1 te krijgen in veel landen. Daar is het catchy genoeg voor.
Dat probleem had Engeland ook jaren, maar die nemen het toch weer serieus...quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:23 schreef TheArt het volgende:
Je krijgt zo mijns inziens nooit een echt goed nummer. Alle bekende goede tekstschrijvers durven er hun handen niet meer te branden en geef ze eens ongelijk.
Ja!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:16 schreef alors het volgende:
Ik denk dat Tros bij een lekker wijf als eerst aan Monique Smit zal denken.
Hou toch eens op met die eeuwige slachtofferrol. Watvoor argument heb jij dat Zwitserland vorig jaar wel doorging? En Ierland met Jedward? En dat België vorig jaar bijna in de top 5 terechtkwam?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:17 schreef Knipoogje het volgende:
Zou kunnen, maar ze nemen het wel weer serieus en dat gaat ooit volgens mij wel werken na al die malle shit die ze de jaren daarvoor gestuurd hebben.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:26 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Engeland???? Nou......... ik vrees dat Engelbert het ook niet gaat worden hoor...
Dan heb je wel een publiek nodig dat zorgt voor hoge kijkcijfers tijdens die zoveelste talentenjacht.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:29 schreef Spablauw214 het volgende:
Doe het als de Duitsers, met een complete talentenjacht van 3 maanden. De winnaar gaat naar het Songfestival. Democratischer kan je het niet krijgen!
Ik zie hem op zich nog wel hoog eindigen. 2 jaar geleden werd Jade Ewen 5e voor Engeland met een nummer van zo'n bekende liedjesschrijver. (nummer was vreselijk trouwens, maar zangeres was erg leuk).quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:26 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Engeland???? Nou......... ik vrees dat Engelbert het ook niet gaat worden hoor...
2009 was ook al goed met Andrew Lloyd Webber als tekstschrijver en toen eindigden ze ook al hoog.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:28 schreef APK het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar ze nemen het wel weer serieus en dat gaat ooit volgens mij wel werken na al die malle shit die ze de jaren daarvoor gestuurd hebben.
Dat is echt complete onzin. Act van Zweden is echt onnederlands goed.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:27 schreef Kidney_bean01 het volgende:
En wat ik het meest frustrerende vind: een act als Zweden had zó uit Nederland kunnen komen! Maar stel, je doet zoiets volgend jaar... dan is het niet origineel meer
2009 was wat dat betreft sowieso een goed jaar, er waren dat jaar heel veel goeie inzendingen. Noorwegen stond van meet af aan bovenaan bij de polls en de bookies, ik moet nog zien of Zweden dat ook waarmaakt. Ik zet m'n geld op Italië...quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
2009 was ook al goed met Andrew Lloyd Webber als tekstschrijver en toen eindigden ze ook al hoog.
Haha ik quootte net.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
2009 was ook al goed met Andrew Lloyd Webber als tekstschrijver en toen eindigden ze ook al hoog.
Turkije en Azerbaijan zijn sterk verbonden met elkaar. Cultuur, taal lijken erg op elkaar.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:05 schreef Ninaaa het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik dus echt niet.. Waarom zijn de Azeri`s en de Turken nou zo `close` ?
Opeens alle Azeri`s en de Turken in de zaal `Turkiye` roepen ;/
En waarom had die kerel van Turkije geen Turkse vlag, maar een Azerbeidzjaans vlag in zijn hand?
Ja, maar hoe stonden Ell en Nikki vorig jaar bij de bookmakers? En hoe stond Lena dat jaar daarvoor bij de bookmakers? Ik dacht niet als eerste.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
2009 was wat dat betreft sowieso een goed jaar, er waren dat jaar heel veel goeie inzendingen. Noorwegen stond van meet af aan bovenaan bij de polls en de bookies, ik moet nog zien of Zweden dat ook waarmaakt. Ik zet m'n geld op Italië...
Wat voor argument heb jij dat liedjes als van Hind of Edsilia die kwalitatief beter zijn dan menig vals gezongen ballades of jaren 90 house deuntjes van andere landen toch niet doorgaan dan? Waarom 3 homo's in lichtgevende pakjes of 3 trommelende lekkere wijven niet kan, maar een half dozijn oma's of een ziekelijk vals zingende tweeling met fout kapsel wel?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:28 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Hou toch eens op met die eeuwige slachtofferrol. Watvoor argument heb jij dat Zwitserland vorig jaar wel doorging? En Ierland met Jedward? En dat België vorig jaar bijna in de top 5 terechtkwam?
Dat iemand dit argument nog serieus gebruikt is toch te bizar voor woorden.
Omdat Griekenland op de bondgenoten leunt. Ik denk dat als wij vandaag met België hadden gestaan, het best goed gekomen was, met 8 tot 10 punten extra van hen, die we elk jaar toch krijgen...quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:37 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hind had een redelijk mediterraan lekker in het gehoor liggend discodeuntje. Ging niet door.
Griekenland heeft al jaren lekker in het gehoor liggende discodeuntjes. Gaat elk jaar door.
Hmm ben het niet mee eens, het was de laatste jaren net niet en ik denk dat het bij Joan haar belabberde uitvoering en haar 3e start positie was wat net haar kop heeft gekost dat denk ik. Ik vond hind tegen vallen, wel een goed optreden maar wat een slap liedje had zij..quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:37 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wat voor argument heb jij dat liedjes als van Hind of Edsilia die kwalitatief beter zijn dan menig vals gezongen ballades of jaren 90 house deuntjes van andere landen toch niet doorgaan dan? Waarom 3 homo's in lichtgevende pakjes of 3 trommelende lekkere wijven niet kan, maar een half dozijn oma's of een ziekelijk vals zingende tweeling met fout kapsel wel?
Hind had een redelijk mediterraan lekker in het gehoor liggend discodeuntje. Ging niet door.
Griekenland heeft al jaren lekker in het gehoor liggende discodeuntjes. Gaat elk jaar door.
Ik ben gewoon van mening dat Nederland het gewoon verbruid heeft. We zijn de arrogant, vervelend en haten Polen. Dat is het beeld van ons. Daar stem je niet op.
Omdat de jury er toen nog niet was. Destijds was die diasporastemming wel erg doorslaggevend. Nu is dat een stuk minder het geval.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:37 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wat voor argument heb jij dat liedjes als van Hind of Edsilia die kwalitatief beter zijn dan menig vals gezongen ballades of jaren 90 house deuntjes van andere landen toch niet doorgaan dan? Waarom 3 homo's in lichtgevende pakjes of 3 trommelende lekkere wijven niet kan, maar een half dozijn oma's of een ziekelijk vals zingende tweeling met fout kapsel wel?
Wat versta jij onder net niet? Edsilia 21e, Hind 13e, Toppers 17e, Sieneke 14e, 3js 18e, Joan moet nog blijken natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:41 schreef ato het volgende:
[..]
Hmm ben het niet mee eens, het was de laatste jaren net niet en ik denk dat het bij Joan haar belabberde uitvoering en haar 3e start positie was wat net haar kop heeft gekost dat denk ik. Ik vond hind tegen vallen, wel een goed optreden maar wat een slap liedje had zij..
Haha ik denk wat betreft Hind precies andersom. Nummer was kwalitatief misschien wel voldoende om door te gaan, maar de act was zo donker voor het soort nummer.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:41 schreef ato het volgende:
[..]
Hmm ben het niet mee eens, het was de laatste jaren net niet en ik denk dat het bij Joan haar belabberde uitvoering en haar 3e start positie was wat net haar kop heeft gekost dat denk ik. Ik vond hind tegen vallen, wel een goed optreden maar wat een slap liedje had zij..
Vorig jaar was ook een 'grote' act.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat nummer van Edsilia was gewoon retesaai, met die dream. En hind was gewoon niet sexy genoeg. De show was er niet. Zo een prachtig mooie vrouw, en dat trekken ze haar dit aan:quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:37 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik ben gewoon van mening dat Nederland het gewoon verbruid heeft. We zijn de arrogant, vervelend en haten Polen. Dat is het beeld van ons. Daar stem je niet op.
Ik denk dat we vergeten dat de jury zeer waarschijnlijk niet 100% objectief is, zeker wat verder richting het oosten niet. Ik ben echt benieuwd of er een groot verschil zit tussen de jurybeoordeling en de televotinguitslag, aangezien de dress rehearsal van gisteravond gewoon zuiver was...quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:43 schreef grazz het volgende:
Wat ik ook niet snap he..waarom kan een jury net niet wat meer punten geven aan bijv Joan in zo'n finale met balkan landen. Ze weten toch dat je al wat achterstand hebt op zo'n moment? Kijke ze niet naar de loting ofzo? Een derde startplek is veel lastiger dan wanneer je in de 2e helft zit.
We zijn volgens mij gewoon weer laatste geworden ofzo. Dit is een love/hate inzending en blijkbaar was er veel 'hate'..wat ik niet snap...Joan die de camera bespeelde..ik ben blij dat ik morgen vrij ben en geen collega's om me heen heb
Helemaal met jou eensquote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Haha ik denk wat betreft Hind precies andersom. Nummer was kwalitatief misschien wel voldoende om door te gaan, maar de act was zo donker voor het soort nummer.
Lena was volgens mij dikke favoriet.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:34 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ja, maar hoe stonden Ell en Nikki vorig jaar bij de bookmakers? En hoe stond Lena dat jaar daarvoor bij de bookmakers? Ik dacht niet als eerste.
Die goede choreo moet er komen inderdaad. nu ook weer: Statisch gedoe en gepiel. Wij hebben godver 3 of 4 dans shows in NL. Stuur zo'n groep uit Dance battle met een goede choreo. Scoren!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat versta jij onder net niet? Edsilia 21e, Hind 13e, Toppers 17e, Sieneke 14e, 3js 18e, Joan moet nog blijken natuurlijk.
Maar er moet gewoon wat gebeuren aan onze inzendingen, zet er een serieuze choreograaf op en niet eentje die vindt dat mensen er blij van moeten worden...
Nee hoor die stond op 2 bij de bookmakers, onder azerbaijan. Er was wel een hele sfeer rond duitsland als kanshebber. maar vooralsnog stond ze bij de bookmakers op 2. en deze sfeer is er dit jaar rond zweden ook weer, die nu op 1 staat.quote:
Turken en Azerbeidzjanen behoren beiden tot de Turkse volkeren (evenals Turkmenen, Oezbeken, Tataren, Kirgiziërs, etc.). Hun taal lijkt erg op elkaar en ze delen eenzelfde cultuur. Dus niet zo verwonderlijk.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:05 schreef Ninaaa het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik dus echt niet.. Waarom zijn de Azeri`s en de Turken nou zo `close` ?
Opeens alle Azeri`s en de Turken in de zaal `Turkiye` roepen ;/
En waarom had die kerel van Turkije geen Turkse vlag, maar een Azerbeidzjaans vlag in zijn hand?
Ik vond het eerst ook een suf liedje. Tot ik het verhaaltje wat erbij hoort begreep, met de beelden erbij. Toen werd het ineens wel een erg leuk liedje.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:32 schreef VeX- het volgende:
Godver, ik heb dat nummer nu voor het eerst gehoord en ik snap niet hoe Nederland dacht hiermee te kunnen winnen.![]()
Sorry dat ik mezelf even citeer, maar ik heb op voorhand gewaarschuwd voor een teleurstelling. Ook nu dachten we weer dat we het wel zouden reden. Het liedje was zo goed, de act was zo leuk, de jurk zo mooi, de achtergrondmuzikanten zo goed gecast, enzovoort.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als één land dat wél tegen zichzelf kan zeggen, is het Nederland wel. Polen zou het ook kunnen zeggen, maar die doen dit jaar niet mee.
Hoe vaak dachten we de afgelopen jaren niet dat we er wel door zouden komen? Hoe groot was de onluistering toen bijvoorbeeld Glennis Grace, Edsilia Rombley en Balkan-Arab-pleasing Hind de finale niet haalden?
Hoe hopeloos zijn we de weg kwijt geweest? Luister de versie van Shalalie van dat meidengroepje nog eens terug; compleet met Arabische klanken... Probeer je haren niet uit je hoofd te trekken...
En laat ik maar helemaal niet beginnen over onze vertoning uit 2006, waarmee vergeleken zelfs de meest wanstaltelijke versie van Shalalie nog een kunstwerk van formaat is.
Weet je nog wat Jan Smit vorig jaar na het optreden van de 3JS riep? "Dit kan niet meer mis!". Nou, dat kon prima. En hoe. Waar eindigde Nederland? Helemaal onderaan, stijf onderaan...
Ik hoop dat Joan het redt - het zal na 8 jaar weer eens tijd worden ook - maar ik ga er absoluut niet van uit. Of haar deels Turkse roots en de simpelheid van het liedje genoeg zullen zijn om punten binnen te harken, moet blijken.
Dat is achteraf makkelijk praten. In 2005 hadden we beter Chastity kunnen sturen:quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:48 schreef Steve het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd hoe Chocolatte het had gedaan, het blijft echt enorm hangen. Maar ik gunde het Raffaella niet.![]()
Het jammere is dat de doorsnee kijker niet opzoek gaat naar dat verhaaltje erachter. Die gaat gewoon af op eerste indruk.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 01:03 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik vond het eerst ook een suf liedje. Tot ik het verhaaltje wat erbij hoort begreep, met de beelden erbij. Toen werd het ineens wel een erg leuk liedje.
Maar die achtergrond blijft achterwege in ook deze uitvoering. En dat is jammer, want dat is nou net wat het liedje maakt tot wat het hoort te zijn.
Mee eens. Eerlijk gezegd vind ik het alleen maar geldverspilling als we zo doorgaan.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 01:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry dat ik mezelf even citeer, maar ik heb op voorhand gewaarschuwd voor een teleurstelling. Ook nu dachten we weer dat we het wel zouden reden. Het liedje was zo goed, de act was zo leuk, de jurk zo mooi, de achtergrondmuzikanten zo goed gecast, enzovoort.
Het was weer niet genoeg. En ik kan niet zeggen dat het me verbaast.
[..]
Dat is achteraf makkelijk praten. In 2005 hadden we beter Chastity kunnen sturen:
In 2006 hadden we beter Behave kunnen sturen:
In 2007 stond de zangeres al vast, in 2008 de complete inzending, in 2009 de artiesten, in 2010 het nummer en in 2011 de band. Ook toen kwam achteraf het gezeik dat we de 3JS met een ander nummer hadden moeten sturen. Elk jaar hetzelfde liedje.
Sorry, maar de Nederlandse kijker heeft Joan gestuurd, nota bene tegen het advies van de jury in. Is dat de kijker te verwijten? Nee, want die moest kiezen uit een schamele zes liedjes. In andere landen is er vaak een veel ruimere keuze. We kozen in Nederland zelf voor zo'n krappe opzet; het NSF vlug afgeraffeld op een zondagavond, waarbij het pluggen van The Voice B-artiesten belangrijker was dan keuze uit écht goede liedjes.
De minst slechte is gekozen. En het haalt de finale niet. Ik ben alvast benieuwd wat nu de koers voor 2013 wordt. Opnieuw verongelijkt een low-budget NSF, met amper keuze (op voorhand al een artiest of nummer aanwijzen, of slechts een paar liedjes om uit te kiezen) of toch eindelijk weer eens een ruimere opzet; voor het laatst gebeurd in 2004 en in mindere mate 2005.
Is het toeval dat Nederland uitgerekend sindsdien de finale niet meer haalde, laat staan er ook maar aan wist te tippen? Ik denk het niet.
Ja, maar dat is geen argument. Elk jaar staat de finale vol met matig zingende, niet-toonvaste zangeressen. Joan had daar prima tussen gepast.quote:
Ik ging ook af op die eerste indruk. Maar volgens mij, gaat er dan toch iets mis in de presentatie, als je de rest van het verhaal ergens anders moet wegplukken. Dat verhaaltje moet meteen al duidelijk worden gemaakt, en niet ergens anders, achteraf. Het is een wezenlijk onderdeel van het liedje. Zonder dat, zie je enkel een jonge vrouw met een indianentooi en snap je werkelijk de ballen ervan, wat ze daar in die outfit staat te doen. Het slaat dan werkelijk nergens op. Het is juist het verhaaltje erachter, wat het allemaal op zijn plaats brengt. En dat ontbreekt hier.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 01:18 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Het jammere is dat de doorsnee kijker niet opzoek gaat naar dat verhaaltje erachter. Die gaat gewoon af op eerste indruk.
quote:Turkish douze was not enough for her obviously.
Posted by Ali on 25 May, 00:54:47
Commentator said: "Here's Ayten Kalan to represent Holland!"![]()
Argument voor wat? Ik zeg alleen dat ze slecht gezongen heeft en verbind daar voor de rest niets aan.quote:
twitter:paulsiteur twitterde op vrijdag 25-05-2012 om 01:43:49Hoe lief: @jan_smit brengt een serenade voor @JoanFranka
reageer retweet
Als zelfs dat al niet genoeg wasquote:
Echt niet? Ik vond het toch wel zwak, vergeleken met eerdere performances....quote:Op vrijdag 25 mei 2012 02:24 schreef hole1988 het volgende:
aan de Jury Repetitie heeft het niet gelegen wat mij betreft.
Achja, volgend jaar weer een nieuwe kansquote:Op vrijdag 25 mei 2012 02:23 schreef miss_dynastie het volgende:
Ze zag er ook wel ziekjes uit, heel bleek, vlak, mat.... ik kan Europa niks verwijten in elk geval
Tijdens NSF was ze vocalistisch het beste. Maar aan de jury repetitie heb ik niks aan te merken op de eerste paar zinnen na dan. Tijdens de show van vanavond was het gewoon niet best, maar dat kunnen we van meerdere acts zeggen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 02:27 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Echt niet? Ik vond het toch wel zwak, vergeleken met eerdere performances....
Het verschil zit 'm echt in de voorrondes. Nederland wilt er de laatste jaren in 1 avond, lees 1,5 uur, vanaf zijn. Terwijl Noorwegen net als Zweden een groots opgezette voorronde heeft. Melodi Grand Prix heet het dacht ik.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 07:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Goed...ze zong niet goed. Maar dit was stukken beter dan de vorige jaren, en er zijn absoluut anden doorgegaan die slechter zijn. Maar de vraag blijft, waarom lukt het een klein land als Noorwegen wel om binnen een paar jaren een winnaar te sturen, en nu weer een hele sterke inzending te hebben, en ons....niets?
Ja he.quote:
Ja, jezus zeg, kijk je voor het eerst? Als grootste financiele contributors staan een aantal landen altijd in de finale. Spanje, Frankrijk, engeland, duitsland en Italie.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:55 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Zijn er landen die direct in de finale zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Ja, de landen die veul geld betalen voor het ESFquote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:55 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Zijn er landen die direct in de finale zitten?
Allemaal waar, maar je kunt ook niet ontkennen dat de landen die het hardst zeuren over die blockvotes ook de gammelste acts sturen. Natuurlijk hoopte ik dat die Joan naar de finale zou doorgaan, maar toen ik het liedje de eerste keer hoorde wist ik eigenlijk al dat het waarschijnlijk niet zou gebeuren. Echt teleurgesteld kan ik gewoon niet zijn omdat het zo ingebakken zat in de keuze die gemaakt was voor de inzending. En als puntje bij paaltje komt is blockvoting niet voldoende om te winnen. Noorwegen had nooit kunnen winnen op Baltische stemmen alleen en Duitsland heeft het tegen alle blockvotes in ook gewonnen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:50 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[ afbeelding ]
Blauw = direct in de finale
Groen = finale
Rood = afgevallen
Geel = ooit meegedaan, dit jaar niet.
Even uit een ander topic gekaapt. Nou kan je blijven lullen dat er geen vriendjespolitiek is, maar feit is dat Oost/Zuid-Europa een andere muzieksmaak, cultuur en taal heeft dan Nederland. Er zijn haast geen omliggende landen die op ons in de halve finale kunnen stemmen... Vind je het raar dat we niet doorgaan???
Ik denk dat eigenlijk per halve finale al minstens 7 landen 'vast' liggen. En JA dit zijn weer buurlanden van elkaar. Puur omdat het in de muzieksmaak van elkaars landen valt. Maar het kan ook dat die zangers/zangeressen bijvoorbeeld al bekend zijn in meerdere Joegoslavische landen (dan stem je er eerder op).
Kortom, ik denk dat er nog enkele plaatsen te verkrijgen zijn per halve finale. En voor die 2 plaatsen geldt: geluk. Ik denk dat je vooral als een van de laatste acts moet optreden. Joan was als derde, had last van zenuwen, dan gaat het niet werken.
Ik ben trouwens wel benieuwd of, en zo ja van welke landen we punten hebben gekregen. Of Turkije ons dit jaar goed gezind is bijvoorbeeld.
True, maar de helft van de mensen die door zijn zongen ook vals, en daar was het veel hinderlijker. Joan had niet echt uithalen, dus als je er dan wat naastzit is het liedje nog steeds goed luisterbaar.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:18 schreef MPC60 het volgende:
Ik heb net even dat optreden bekeken maar dat was behoorlijk vals, terecht dat ze niet door is. Op dat moment moet je er gewoon staan.
Maar het was een niet aansprekend liedje dat niet goed werd gezongen in een weinig interessante enscenering, hoe wil jij dan één van de weinige echt vrije tickets voor de finale winnen?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:22 schreef speknek het volgende:
[..]
True, maar de helft van de mensen die door zijn zongen ook vals, en daar was het veel hinderlijker. Joan had niet echt uithalen, dus als je er dan wat naastzit is het liedje nog steeds goed luisterbaar.
En dat was ook een gedeelte van het probleem, je bleef maar wachten tot er iets kwam, en er kwam niets. En ze keek mega sloom uit haar ogen. daarnaast, volgens mij hadden ze een stuk beter haar Turkse bloed kunnen melken. Heeft ze PR gedaan in Turkije en bijv Duitsland? Of andere plekken waar veel Turken met een mobieltje zitten?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:22 schreef speknek het volgende:
[..]
True, maar se helft van de mensen die door zijn zongen ook vals, en daar was het veel hinderlijker. Joan had niet echt uithalen, dus als je er dan wat naastzit is het liedje nog steeds goed luisterbaar.
Nou ja, het geeft ook wel aan dat ze verdiend niet door is. Iemand die echt het uiterste geeft vindt het vreselijk om te verliezen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:23 schreef Dirkh het volgende:
Hoe leuk ik t liedje ook vind, terecht dat ze niet door is. Ze zong kneitervals, nog een keer terug gekeken en soms was het echt een "oeh-momentje". Hoe komt dat over? Daarbij was de act te saai, maar dat bleek al uit de repetities.
Het is jammer.
De kater kwam tijdens het interview bij Knevel en van den Brink waar ze supervrolijk egoistisch zat te vertellen dat ze lekker aan het feesten was en nog wel even doorging en dat zij het vooral allemaal leuk vond. Geen greintje respect naar de liefhebbers van het NSF die flink balen van het matige/onvoldoende optreden.
Ze spreekt geen Turks. Dat is een beperking.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
En dat was ook een gedeelte van het probleem, je bleef maar wachten tot er iets kwam, en er kwam niets. En ze keek mega sloom uit haar ogen. daarnaast, volgens mij hadden ze een stuk beter haar Turkse bloed kunnen melken. Heeft ze PR gedaan in Turkije en bijv Duitsland? Of andere plekken waar veel Turken met een mobieltje zitten?
yup ,ze had uit de kleren moeten gaan ofzo ,of die jongens !!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
En dat was ook een gedeelte van het probleem, je bleef maar wachten tot er iets kwam, en er kwam niets. En ze keek mega sloom uit haar ogen. daarnaast, volgens mij hadden ze een stuk beter haar Turkse bloed kunnen melken. Heeft ze PR gedaan in Turkije en bijv Duitsland? Of andere plekken waar veel Turken met een mobieltje zitten?
Dit is echt onzin. De andere 2 overgebleven finalisten waren vocal minstens net zo goed. Wellicht beter zelfs.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 03:02 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Tijdens NSF was ze vocalistisch het beste.
Ja, maar als je het hiermee vergelijkt was het gewoon niet simpel genoeg en laaaaang niet goed genoeg gezongen. Als ze een Tom Diceje had willen doen, had ze zuiver moeten zingen en naar Greys moeten luisteren die met het idee 'meisje, kampvuur, podium, simpel' kwam. Maar op het moment dat je een act doet, mag 'ie best een beetje beter doordacht zijn imho.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Voor iedereen die roept dat de act niet spectaculair genoeg was, hier nog even Tom Dice uit Belgie. Die 2 jaar geleden 6e werd met dit liedje:
Ja, maar dit nummer moest vocaal scoren, de act was er wederom weer niet.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:22 schreef speknek het volgende:
[..]
True, maar de helft van de mensen die door zijn zongen ook vals, en daar was het veel hinderlijker. Joan had niet echt uithalen, dus als je er dan wat naastzit is het liedje nog steeds goed luisterbaar.
Ik kan me niet voorstellen dat de startplek een rol speelt. Hoeft ook niet, want nummer 1,2 en 4 zijn wél door. En ik denk niet dat we het concept 'vakjury' moeten omdopen in 'knuffeljury'. De vakjury is in het spel gebracht om landen als Nederland tegemoet te komen, die mopperden over diaspora-voting, dat niet werd gekeken naar de beste act. Dat is echt iets anders dan Joan met valsgezongen liedje extra punten geven omdat ze in een halve finale met veel Balkanlanden zit en dat sneu zou zijn, da's de omgekeerde wereld. Joan had het in de eerste halve finale zeker weten ook niet gered met deze uitvoering.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:43 schreef grazz het volgende:
Wat ik ook niet snap he..waarom kan een jury net niet wat meer punten geven aan bijv Joan in zo'n finale met balkan landen. Ze weten toch dat je al wat achterstand hebt op zo'n moment? Kijke ze niet naar de loting ofzo? Een derde startplek is veel lastiger dan wanneer je in de 2e helft zit.
We zijn volgens mij gewoon weer laatste geworden ofzo. Dit is een love/hate inzending en blijkbaar was er veel 'hate'..wat ik niet snap...Joan die de camera bespeelde..ik ben blij dat ik morgen vrij ben en geen collega's om me heen heb
Het is een achterlijk festival waar achterlijke landen elkaar het handje boven het hoofd houden. Wij sturen een achterlijke act. Hoe kan je in godsnaam teleurgesteld/liefhebber zijn? Ik zou als de sodemieter een psychiater gaan zoeken als je enige waarde hecht aan het songfestival.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:23 schreef Dirkh het volgende:
De kater kwam tijdens het interview bij Knevel en van den Brink waar ze supervrolijk egoistisch zat te vertellen dat ze lekker aan het feesten was en nog wel even doorging en dat zij het vooral allemaal leuk vond. Geen greintje respect naar de liefhebbers van het NSF die flink balen van het matige/onvoldoende optreden.
Ze heeft zelf 0,0 met het songfestival, ik denk dat daar het antwoord ligtquote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:23 schreef Dirkh het volgende:
Hoe leuk ik t liedje ook vind, terecht dat ze niet door is. Ze zong kneitervals, nog een keer terug gekeken en soms was het echt een "oeh-momentje". Hoe komt dat over? Daarbij was de act te saai, maar dat bleek al uit de repetities.
Het is jammer.
[2012] Slowakije: Max Jason Mai - Don't Close Your Eyesquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:32 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Oh ook niet.. ja met die blonde gast was dat, was dat Slovenie? Ik weet het niet meer
Ik bedoel in vergelijking met haar eigen optredens. Ik heb het niet over de rest.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:44 schreef hexje het volgende:
[..]
Dit is echt onzin. De andere 2 overgebleven finalisten waren vocal minstens net zo goed. Wellicht beter zelfs.
Dat kapselquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die jaren 80 metal? nee.Was Slovenie of zoiets.
Wel helderquote:
Toen de 3Js vorig jaar meteen na hun falen naar huis gingen en niet tot de finale bleven - wat ze eigenlijk zouden doen sowieso - toen spraken de songfestivalfans er schande van dat het zulke slechte verliezers waren.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:23 schreef Dirkh het volgende:
Hoe was jullie feestje gisteravond?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Toen de 3Js vorig jaar meteen na hun falen naar huis gingen en niet tot de finale bleven - wat ze eigenlijk zouden doen sowieso - toen spraken de songfestivalfans er schande van dat het zulke slechte verliezers waren.
Nu blijft Joan daar lekker genieten ondanks dat ze er uit is en dan valt dát verkeerd?
Je kunt het als artiest niet echt snel goed doen ook denk ik![]()
Ik vraag me ook oprecht af of het zonder die valse noten ineens sky high had geëindigd bij de stemmers. Of we het nou echt allemaal aan haar moeten wijten zeg maar.
Even vanuit een ander topic:quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:21 schreef grazz het volgende:
[..]
Hoe was jullie feestje gisteravond?![]()
Ik denk dat als Joan het helemaal perfect had gezongen ze er nog niet doorheen was gekomen. Ik heb het gevoel dat die tooi teveel heeft afgeleid, dus of ze nou goed of slecht zong...ik denk dat veel Europeanen toch zoiets hadden van WTF is dit? Het liedje heeft eigenlijk geen eerlijke kans gekregen, maar dat neem ik Europa niet kwalijk (nahja btje wel
) en Joan ook zeker niet.
Dat was werkelijk briljant. Een topavond.quote:
Jan Kooiman?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:31 schreef creno het volgende:
Gisteren op twitter zei Jim Bakkum dat hij wel met Jan Kooiman wilde gaan, dat zijn toch al 2 niet verkeerde kerels, nog een paar lekkertjes erbij, nummer van Armin van Buuren (vanwege de naam) en in 2014 organiseert Nederland het songfestival.
Hij kan goed dansen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Jan Kooiman?
En wat gaat die dan doen daar op het podium, behalve een beetje er leuk uit staan te zien?
Die kan toch niet zingen? Of heb ik dat talent helemaal gemist?
Ah jaquote:
Nou eens even hoor., Jim Bakkum kan niet zingen, het kan me niet schelen wat voor net-niet prijzen hij gewonnen heeft, maar iedereen die oren heeft kan je vertellen dat Jim een totaal vlakke, geen klankkleur bevattende, lijzige stem heeft.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:31 schreef creno het volgende:
Gisteren op twitter zei Jim Bakkum dat hij wel met Jan Kooiman wilde gaan, dat zijn toch al 2 niet verkeerde kerels, nog een paar lekkertjes erbij, nummer van Armin van Buuren (vanwege de naam) en in 2014 organiseert Nederland het songfestival.
Ik vond zijn vertolking van Crazy little thing called Love bij Saaidols jaren gelee wel goedquote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nou eens even hoor., Jim Bakkum kan niet zingen, het kan me niet schelen wat voor net-niet prijzen hij gewonnen heeft, maar iedereen die oren heeft kan je vertellen dat Jim een totaal vlakke, geen klankkleur bevattende, lijzige stem heeft.
Dat zijn wij hè, wedden?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
http://www.songfestivalwe(...)ende-plek-in-semi-2/
Dat zou zuur zijn!
Dat mag echt nietquote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Dat zou zuur zijn!
Ah dus niet allemaal in tranen gelukkigquote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat was werkelijk briljant. Een topavond.
Volgend jaar moet je er bij zijn
Zoveel toffe mensen, een geweldige sfeer. Tien seconden nadat Turkije de 10e envelop bleek en we er dus weer naast grepen werd You and Me heel hard opgezet in de kroeg en ging iedereen mee zingen en klappen en hop, weer verder met de feestavond![]()
Georgië was wel héél ergquote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:37 schreef grazz het volgende:
Nee joh zal Slovenie wel zijn geweest...die had ik echt wel in de finale verwacht hoor...of straks is het Georgie
ik denk ook dat we het verloren hebben op de act, waarom nu ineens die nietszeggende jongens in saaie kleding op de achtergrond, terwijl bij het NSF , leuke indianenmeisje met trommels naar voren kwamen lopen als verassing. Die keuze snap je gewoon niet, dat heeft ons zeker een aantal punten gescheeld. Toch weer die songfestival "experts" die een deel van de originele act verzieken. Verder ben ik er ook van overtuigd dat een Nederlandstalig liedje altijd beter scoort dat een Engelstalig liedje gezongen door een Nederlander, ons beroerde accent klinkt niet lekker, terwijl Nederlands als taal "exotisch" klink. De teksten luistert toch niemand naar, dus dat je het niet kan verstaan boeit niemand.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Helemaal mee eens. Tieten. Als dan niet van de zangeres, dan van de achtergronddansers/koor. Of geloven we dat Cyprus alle stemmen te danken heeft aan d'r stem? Dat was een meesterlijke jurk, heel slim gekozen.
En dan met een punt verschil zoals Belgie vorig jaar.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:29 schreef Greys het volgende:
Oh my...
Dat zou wel heel lullig zijn.
Wij riepen gister al op het feestje 'je zult zien dat Nederland straks 11e is geworden'.
Ik hoop echt dat het niet Nederland is, met een punt verschil zoals Belgie vorig jaar is al zuur maar dit helemaal.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Dat zou zuur zijn!
Ik vrees er echt voor hoor... Ik heb op het youtube kanaal van eurovision.tv eens gekeken naar het aantal views van de live optredens gisteravond:quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:08 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou ik zou het wel tof vinden als blijkt dat we echt heel dichtbij zaten dit keer. Ik heb dat tien keer liever dan de beschamende allerlaatste plek (hoi 3 J's).
Ik denk Slovenië of Slowakijequote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:09 schreef Bundesrepublik het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat het niet Nederland is, met een punt verschil zoals Belgie vorig jaar is al zuur maar dit helemaal.
Whehe, Armin van Buuren heeft nog nooit een kerel (naar mijn weten) op zijn nummers gehad, wordt een beetje moeilijk denk ikquote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:31 schreef creno het volgende:
Beter opletten:quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Whehe, Armin van Buuren heeft nog nooit een kerel (naar mijn weten) op zijn nummers gehad, wordt een beetje moeilijk denk ik
Oh ja, ik ken alleen de echte trance platen van Armin, niet de top 40 plaatjesquote:
Dit is zijn populairste nummer, ook met een man op piano.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh ja, ik ken alleen de echte trance platen van Armin, niet de top 40 plaatjes
Dan zal het wel aan mij liggen en ben ik niet goed genoeg op de hoogte van Armin, maar merendeel van trance is toch echt ingezongen door een vrouw. Maar er zijn uitzonderingen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dit is zijn populairste nummer, ook met een man op piano.
ja jij zei het hequote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dan zal het wel aan mij liggen en ben ik niet goed genoeg op de hoogte van Armin, maar merendeel van trance is toch echt ingezongen door een vrouw. Maar er zijn uitzonderingen.![]()
Wat is er mis met je professioneel opstellen, zeggen dat je er van baalt en wat je er van vindt? 3J's waren onsportief, Joan deed ongeïnteresseerd, dat ze er voornamelijk voor haarzelf was. Fladderig gedoe.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Toen de 3Js vorig jaar meteen na hun falen naar huis gingen en niet tot de finale bleven - wat ze eigenlijk zouden doen sowieso - toen spraken de songfestivalfans er schande van dat het zulke slechte verliezers waren.
Nu blijft Joan daar lekker genieten ondanks dat ze er uit is en dan valt dát verkeerd?
Je kunt het als artiest niet echt snel goed doen ook denk ik![]()
Ja dat moeten we wel, ze heeft het bij de repetities laten liggen en gisteravond ook. Je moet op dat moment flitsen. Het liedje was echt een kanshebber. De entourage was sober, dan moet je het juist van de kwaliteit hebben. Kunnen Joan allemaal een hele leuke meid vinden, want dat is ze vast, maar ze is er heen gegaan op eigen initiatief door zich aan te melden (of haar manager) en dan wordt je ook afgerekend op je daden en die waren gisteravond niet al te best.quote:Ik vraag me ook oprecht af of het zonder die valse noten ineens sky high had geëindigd bij de stemmers. Of we het nou echt allemaal aan haar moeten wijten zeg maar.
Lief mensquote:
http://www.dw.de/dw/article/0,,15977472,00.htmlquote:But it should make at least a few people glad to hear that Dutch singer Joan Franka with her country song "You and Me" got the boot during the second semi-final. Her rather ridiculous feather headdress was accompanied by vocals that could have easily won her the title "Worst ESC Singer.
[LIVE] Finale Eurovisie Songfestival 2012 #1quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:12 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Ik ga voor Zweden, Servië, Oekraïne en ik ben héél erg benieuwd naar Duitsland!
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 03:06 schreef hole1988 het volgende:
Optreden van Joan was niet best, maar je kan overdrijven.
[..]
http://www.dw.de/dw/article/0,,15977472,00.html
Ik vond dat ze bij RTL Boulevard Joan echt onzettend stom behandelden. Peter van der Vorst probeerde nog aardig te zijn met 'moet je nu echt zeggen vals? okee het was onzuiver' maar Albert wilde het weer keihard brengen hoorquote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:35 schreef Lutte het volgende:
[..]
Dat is echt zuur doen om het zuur doenWant het is natuurlijk veel grappiger en beter voor je views om te chagrijnen
Het wordt ook drie keer per zin gezegd in elk programma, hoe ontzettend valse het wel niet was. Ten eerste: na één keer weten we het ook wel. Ten tweede: het viel best mee.
Nee het was niet loepzuiver maar het wordt zo overdreven. Gisteren bij RTL Boulevard, het begon met 'een beetje vals' en na vijf minuten sneren was het alsof er geen noot zuiver was.
Ik vind het echt stom, als ze door was had iedereen weer heel anders gepiept. En echt lullig gewoon voor Joan
Albert is gewoon vreselijk naarquote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:41 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
Ik vond dat ze bij RTL Boulevard Joan echt onzettend stom behandelden. Peter van der Vorst probeerde nog aardig te zijn met 'moet je nu echt zeggen vals? okee het was onzuiver' maar Albert wilde het weer keihard brengen hoorEn Winston zat er ook weer zo geniepig bij de lachen
Idd. De hele week poeslief over Joan praten en daarna keihard aanvallen. Ik heb het weer eens beluisterd en ja het begin is vals en daarmee verlies je meteen al wat stemmen denk ik, maar ze herpakt zich daarna wel. Ook al had ze vanaf het begin af aan goed gezongen, ik denk dat de combinatie van startplek, tooi en act niet aantrekkelijk genoeg waren.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:41 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
Ik vond dat ze bij RTL Boulevard Joan echt onzettend stom behandelden. Peter van der Vorst probeerde nog aardig te zijn met 'moet je nu echt zeggen vals? okee het was onzuiver' maar Albert wilde het weer keihard brengen hoorEn Winston zat er ook weer zo geniepig bij de lachen
Lol. Niemand wil winnen man, dan moet je het organiseren en weet je wat dat kost?quote:
Wedden dat de meeste landen wel degelijk willen winnen?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:20 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Lol. Niemand wil winnen man, dan moet je het organiseren en weet je wat dat kost?
(ik ook niet, maar vast meer dan 250.000 budget)
quote:The Netherlands is the country not to qualify for the final to receive the highest score from the Eurovision fans, thus placing 12th. A total of 32 entries were voted, therefore ten got nil points.
Scoren bij de fans alleen is niet genoeg. Miljoenen stemmers horen het liedje pas op het ESF voor de eerste keer.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:57 schreef Mestras het volgende:
Nederland eindigt als 12e tussen Roemenië en Rusland in een belangrijke poll van 35 fan clubs. Zweden wint met afstand.
http://www.esctoday.com/?p=36311
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |