abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 mei 2012 @ 09:18:50 #201
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_112007271
Ik heb net even dat optreden bekeken maar dat was behoorlijk vals, terecht dat ze niet door is. Op dat moment moet je er gewoon staan.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_112007329
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 08:50 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[ afbeelding ]

Blauw = direct in de finale
Groen = finale
Rood = afgevallen
Geel = ooit meegedaan, dit jaar niet.

Even uit een ander topic gekaapt. Nou kan je blijven lullen dat er geen vriendjespolitiek is, maar feit is dat Oost/Zuid-Europa een andere muzieksmaak, cultuur en taal heeft dan Nederland. Er zijn haast geen omliggende landen die op ons in de halve finale kunnen stemmen... Vind je het raar dat we niet doorgaan???

Ik denk dat eigenlijk per halve finale al minstens 7 landen 'vast' liggen. En JA dit zijn weer buurlanden van elkaar. Puur omdat het in de muzieksmaak van elkaars landen valt. Maar het kan ook dat die zangers/zangeressen bijvoorbeeld al bekend zijn in meerdere Joegoslavische landen (dan stem je er eerder op).

Kortom, ik denk dat er nog enkele plaatsen te verkrijgen zijn per halve finale. En voor die 2 plaatsen geldt: geluk. Ik denk dat je vooral als een van de laatste acts moet optreden. Joan was als derde, had last van zenuwen, dan gaat het niet werken.

Ik ben trouwens wel benieuwd of, en zo ja van welke landen we punten hebben gekregen. Of Turkije ons dit jaar goed gezind is bijvoorbeeld. ;)
Allemaal waar, maar je kunt ook niet ontkennen dat de landen die het hardst zeuren over die blockvotes ook de gammelste acts sturen. Natuurlijk hoopte ik dat die Joan naar de finale zou doorgaan, maar toen ik het liedje de eerste keer hoorde wist ik eigenlijk al dat het waarschijnlijk niet zou gebeuren. Echt teleurgesteld kan ik gewoon niet zijn omdat het zo ingebakken zat in de keuze die gemaakt was voor de inzending. En als puntje bij paaltje komt is blockvoting niet voldoende om te winnen. Noorwegen had nooit kunnen winnen op Baltische stemmen alleen en Duitsland heeft het tegen alle blockvotes in ook gewonnen.

Als je een goeie act hebt, dan ga je naar de finale. En als je een heel goeie act hebt dan win je.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 09:22:11 #203
8369 speknek
Another day another slay
pi_112007338
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:18 schreef MPC60 het volgende:
Ik heb net even dat optreden bekeken maar dat was behoorlijk vals, terecht dat ze niet door is. Op dat moment moet je er gewoon staan.
True, maar de helft van de mensen die door zijn zongen ook vals, en daar was het veel hinderlijker. Joan had niet echt uithalen, dus als je er dan wat naastzit is het liedje nog steeds goed luisterbaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_112007381
Hoe leuk ik t liedje ook vind, terecht dat ze niet door is. Ze zong kneitervals, nog een keer terug gekeken en soms was het echt een "oeh-momentje". Hoe komt dat over? Daarbij was de act te saai, maar dat bleek al uit de repetities.
Het is jammer.

De kater kwam tijdens het interview bij Knevel en van den Brink waar ze supervrolijk egoistisch zat te vertellen dat ze lekker aan het feesten was en nog wel even doorging en dat zij het vooral allemaal leuk vond. Geen greintje respect naar de liefhebbers van het NSF die flink balen van het matige/onvoldoende optreden.
pi_112007387
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:22 schreef speknek het volgende:

[..]

True, maar de helft van de mensen die door zijn zongen ook vals, en daar was het veel hinderlijker. Joan had niet echt uithalen, dus als je er dan wat naastzit is het liedje nog steeds goed luisterbaar.
Maar het was een niet aansprekend liedje dat niet goed werd gezongen in een weinig interessante enscenering, hoe wil jij dan één van de weinige echt vrije tickets voor de finale winnen?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 09:24:16 #206
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_112007388
quote:

[..]

True, maar se helft van de mensen die door zijn zongen ook vals, en daar was het veel hinderlijker. Joan had niet echt uithalen, dus als je er dan wat naastzit is het liedje nog steeds goed luisterbaar.
En dat was ook een gedeelte van het probleem, je bleef maar wachten tot er iets kwam, en er kwam niets. En ze keek mega sloom uit haar ogen. daarnaast, volgens mij hadden ze een stuk beter haar Turkse bloed kunnen melken. Heeft ze PR gedaan in Turkije en bijv Duitsland? Of andere plekken waar veel Turken met een mobieltje zitten?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_112007410
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:23 schreef Dirkh het volgende:
Hoe leuk ik t liedje ook vind, terecht dat ze niet door is. Ze zong kneitervals, nog een keer terug gekeken en soms was het echt een "oeh-momentje". Hoe komt dat over? Daarbij was de act te saai, maar dat bleek al uit de repetities.
Het is jammer.

De kater kwam tijdens het interview bij Knevel en van den Brink waar ze supervrolijk egoistisch zat te vertellen dat ze lekker aan het feesten was en nog wel even doorging en dat zij het vooral allemaal leuk vond. Geen greintje respect naar de liefhebbers van het NSF die flink balen van het matige/onvoldoende optreden.
Nou ja, het geeft ook wel aan dat ze verdiend niet door is. Iemand die echt het uiterste geeft vindt het vreselijk om te verliezen.
pi_112007419
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

En dat was ook een gedeelte van het probleem, je bleef maar wachten tot er iets kwam, en er kwam niets. En ze keek mega sloom uit haar ogen. daarnaast, volgens mij hadden ze een stuk beter haar Turkse bloed kunnen melken. Heeft ze PR gedaan in Turkije en bijv Duitsland? Of andere plekken waar veel Turken met een mobieltje zitten?
Ze spreekt geen Turks. Dat is een beperking.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 09:26:35 #209
153506 Captain_Fabulous
pi_112007442
Volgens jaar, gewoon de winnaar/winnares van iets als the voice ofzo sturen, hebben we het selectiegeziek niet. Dan een ECHTE achtergrond dans act (de laatste 4 van SYTYCD met een echte choreograaf (Tom, Rinus, Isabelle B), en een beetje liedje. Misschien gaan we dan eens wat goeds zenden.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 09:29:47 #210
92279 N.icka
Windforce 11
pi_112007500
Het was niet jong en fris genoeg ,welke puber/jong volwassene stemt er nou op een niet sexy zangeres met een kampvuurliedje ?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 09:31:29 #211
92279 N.icka
Windforce 11
pi_112007541
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

yup ,ze had uit de kleren moeten gaan ofzo ,of die jongens !! :)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 09:32:24 #212
153506 Captain_Fabulous
pi_112007559
Helemaal mee eens. Tieten. Als dan niet van de zangeres, dan van de achtergronddansers/koor. Of geloven we dat Cyprus alle stemmen te danken heeft aan d'r stem? Dat was een meesterlijke jurk, heel slim gekozen.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 09:44:42 #213
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_112007832
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 03:02 schreef hole1988 het volgende:

[..]

Tijdens NSF was ze vocalistisch het beste.
Dit is echt onzin. De andere 2 overgebleven finalisten waren vocal minstens net zo goed. Wellicht beter zelfs.
pi_112008588
Voor iedereen die roept dat de act niet spectaculair genoeg was, hier nog even Tom Dice uit Belgie. Die 2 jaar geleden 6e werd met dit liedje:
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2012 @ 10:23:04 #215
43556 miss_dynastie
pi_112008796
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 10:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Voor iedereen die roept dat de act niet spectaculair genoeg was, hier nog even Tom Dice uit Belgie. Die 2 jaar geleden 6e werd met dit liedje:
Ja, maar als je het hiermee vergelijkt was het gewoon niet simpel genoeg en laaaaang niet goed genoeg gezongen. Als ze een Tom Diceje had willen doen, had ze zuiver moeten zingen en naar Greys moeten luisteren die met het idee 'meisje, kampvuur, podium, simpel' kwam. Maar op het moment dat je een act doet, mag 'ie best een beetje beter doordacht zijn imho.
pi_112008864
quote:

[..]

Ja, maar dit nummer moest vocaal scoren, de act was er wederom weer niet.
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2012 @ 10:46:22 #217
43556 miss_dynastie
pi_112009528
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:43 schreef grazz het volgende:
Wat ik ook niet snap he..waarom kan een jury net niet wat meer punten geven aan bijv Joan in zo'n finale met balkan landen. Ze weten toch dat je al wat achterstand hebt op zo'n moment? Kijke ze niet naar de loting ofzo? Een derde startplek is veel lastiger dan wanneer je in de 2e helft zit.
We zijn volgens mij gewoon weer laatste geworden ofzo. Dit is een love/hate inzending en blijkbaar was er veel 'hate'..wat ik niet snap...Joan die de camera bespeelde..ik ben blij dat ik morgen vrij ben en geen collega's om me heen heb
Ik kan me niet voorstellen dat de startplek een rol speelt. Hoeft ook niet, want nummer 1,2 en 4 zijn wél door. En ik denk niet dat we het concept 'vakjury' moeten omdopen in 'knuffeljury'. De vakjury is in het spel gebracht om landen als Nederland tegemoet te komen, die mopperden over diaspora-voting, dat niet werd gekeken naar de beste act. Dat is echt iets anders dan Joan met valsgezongen liedje extra punten geven omdat ze in een halve finale met veel Balkanlanden zit en dat sneu zou zijn, da's de omgekeerde wereld. Joan had het in de eerste halve finale zeker weten ook niet gered met deze uitvoering.

Een compositie als Servië zou voor Nederland ook scoren. Behalve dat wij alleen al de presentatie zouden weten te verstieren door er geen musici maar modellen neer te zetten die op zo'n viool harken en meer van dat soort leuks :P
pi_112010097
Over de uitslag van gisteren:
Waar ik het bij de eerste halve finale vrijwel helemaal eens was met wat er doorging, zitten er hier een paar tussen die ik gewoon echt niet in de finale had willen zien.
Litouwen bijvoorbeeld. Het viel te verwachten doordat ze als laatste waren, maar als dit belegen lied halverwege de avond was geweest of aan het begin, was het roemloos ten onder gegaan.
Malta is volgens mij echt een jurypleaser geweest, zoals ik al verwacht had. Elk jaar maar weer is de jury Malta goed gezind, wat ze ook inzenden. In de recap vielen ze niet op, dus ik verwacht niet dat de televoters er massaal voor gebeld hebben. Wat ik erover moet zeggen: redelijk leuke act, goed gezongen maar een erg gedateerd lied en weinig bijzonders.
Oekraïne snap ik ook echt niet. Irritant, slecht lied met een drukke act waar je hele hoofd van gaat tollen. Dat televoters ervoor bellen snap ik nog wel, maar waarom heeft de jury dit niet afgestraft?

Ook wel opvallend dat je dit jaar niet echt een Kate Ryan hebt. Alle favorieten zijn eigenlijk wel door gegaan. Misschien Slovenië, maar zij waren ook niet écht favoriet. Het is meer dat veel mensen verwacht hadden dat ze door zouden gaan.

Voor volgend jaar, wat we beter kunnen doen:
Ten eerste heeft een gevestigde artiest geen zin. Iedereen noemt grote namen en dan daarachter ‘maar die willen toch niet’. En al hadden ze wel gewild, wat dan nog? In de rest van Europa kent niemand ze en ook een gevestigde artiest kan met een slecht of onopvallend lied komen en een amateuristische act. Alleen het feit dat je het professioneel gezien ergens geschopt hebt, maakt je niet gelijk een betere artiest. Er zijn zat amateurs die misschien veel meer te bieden hebben, maar gewoon geen geluk hebben. Al onze ‘sterren’ zijn er ook gekomen met een flinke dosis geluk.
Het enige voordeel van een gevestigde artiest sturen, is dat zo iemand waarschijnlijk al heel vaak voor groot publiek heeft opgetreden en misschien daardoor wat minder zenuwachtig is.

Ik ben nog steeds voor een open inschrijving, maar wel met meer keuze en dat er meer inzendingen voor het Nationaal Songfestival worden geselecteerd. Dan mogen er daarnaast ook nog best intern artiesten worden geselecteerd. En doe dan net als in 2004 met meerdere halve finales. Wat hier eerder ook al werd gezegd: dit jaar hadden we zes acts om uit te kiezen en allemaal hadden ze wel zo hun mankementen. Joan was inderdaad nog de beste keuze uit die zes, maar met de rest had je al helemaal niet aan moeten komen. Als je heel erg veel keuze hebt wordt dat misschien al wat minder.
Verder moet er meer naar het totaalpakket en het overbrengen van de sfeer worden gekeken. Wat voor effect wil je dat het liedje heeft bij mensen? En van daaruit werk je verder. Ik vind nog steeds dat You and Me zoveel beter gebracht had kunnen worden. Had die band en de achtergrondzangeres lekker om haar heen laten feesten, want het is immers een gezellig, feestelijk nummer. Met de huidige act kwam dat totaal niet over.

Kies ook duidelijk een bepaalde richting. Heb je een powerballad, een rustig liedje, een dance nummer, een rock nummer, een meezinger, enz. trek dan ook alles uit de kast om te laten zien wat het is en haal het beste erin naar boven met de middelen die je hebt. Kies je bijvoorbeeld voor een groot, bombastisch lied, laat het vuurwerk dan maar knallen en de lichten flikkeren. Heb je een rustig nummer, hou het dan ook écht klein en ga niet allemaal mensen het podium op halen die niets toevoegen, zoals achtergrondzangers/zangeressen: het lijkt wel of Nederland niet zonder kan, want elk jaar komen we er weer mee aanzetten, terwijl het echt niet altijd iets toevoegt.
Kies ook een passende LED-achtergrond die de sfeer van het nummer naar boven haalt. Sowieso doe veel met attributen, kleding, achtergrond, e.d. om de sfeer naar boven te halen. Dit jaar vond ik het bandje met de verschillende instrumenten leuk gevonden, maar er werd niet het beste uit gehaald.

En het belangrijkste is nog wel, wat hier ook al werd genoemd, dat we de lat hoger moeten leggen. We denken elk jaar maar weer ‘we willen de finale halen, dus we zoeken naar een inzending die de finale zou moeten kunnen halen’. Nee, je moet op zoek gaan naar een inzending die serieus zou kunnen winnen. Als je de lat hoger legt dan het doel dat je wilt bereiken, bereik je dat doel eerder.
Dus ga eens niet op zoek naar een nummer dat ‘de finale zou moeten kunnen halen’, maar naar een inzending die topfavoriet kan worden. Dat de kans klein is dat we vervolgens winnen is dan niet relevant: wij willen de finale halen, dus moet je lat nog veel hoger leggen dan dat.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_112010101
Holy shit, wat een verhaal :')
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_112011947
Het liedje is leuk, maar Joan Franka zingt vals. Ze heeft beste een slechte stem, terecht dat ze niet door is. Vond haar live maanden geleden bij Carlo en Irene al niet om aan te horen.
pi_112012012
Jeetje, blij dat ik gister niet kon kijekn als ik dit zo zie.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_112012370
Ik blijf er wel bij dat hier en daar onzeker klinkt maar niet compleet vals... zij heeft een stemgeluid dat tegen vals aanzit soms... maar dat betekent niet dat het echt vals is
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:08:55 #224
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_112012617
quote:

Het is een achterlijk festival waar achterlijke landen elkaar het handje boven het hoofd houden. Wij sturen een achterlijke act. Hoe kan je in godsnaam teleurgesteld/liefhebber zijn? Ik zou als de sodemieter een psychiater gaan zoeken als je enige waarde hecht aan het songfestival.
pi_112012833
quote:
Het is jammer.

Ze heeft zelf 0,0 met het songfestival, ik denk dat daar het antwoord ligt :Y

En ja de act was dodelijk saai. 3 minuten alleen haar gezicht en steeds dezelfde blikken met rollende ogen. En Amy McDonald op een songfestival, dat scoort niet nee.
Desalniettemin heeft ze zelf niks verloren, ze is ineens bekend bij half Nederland, voor haar alleen maar winst dus :D ^O^
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')