Hoe?quote:Op donderdag 24 mei 2012 01:30 schreef FirefoxNB het volgende:
verkokering
Het verschijnsel dat verschillende instanties zich met een bepaald beleidsterrein bemoeien en daarbij naast elkaar werken, zonder dwarsverbindingen en daardoor ongecoördineerd opereren
Ik denk dat bedoelt wordt dat de betrokkenen allemaal langs elkaar werken, dus langs de randen vd koker, ipv mét elkaar, ín de kokerquote:
er staat in mijn boek om je verkiesbaar te kunnen stellen (zodat niet elke malloot zoals Gordon ineens de Gordon partij gaat oprichtenquote:Op donderdag 24 mei 2012 01:37 schreef SLP_ het volgende:
Nederland heeft toch helemaal geen districtenstelsel..
goed idee , ik ga ook maar even een paar uurtjes slapenquote:Op donderdag 24 mei 2012 01:46 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
Slaap lekker!
Ik ga ook zo ook naar bed. Ben erachter gekomen dat alles erin en er uit gaan. Toch dan maar drie uurtjes proberen te slapen en dan (hopelijk) fris en fruitigop staan
ah thanksquote:Op donderdag 24 mei 2012 06:43 schreef FirefoxNB het volgende:
ja dat is ook citeren, als het zelfs bij nederlands kan, (kan het hier al helemaal)
dus ja
Succesquote:Op donderdag 24 mei 2012 07:50 schreef enthiric het volgende:
Ik ga me klaar maken om weg te gaan, Succes zometeen hé
Dat zijn toch bedrijven of mensen die invloed proberen uit te oefenen op politici over een voorstel van een wetsvoorstel? Bijv. dat Shell zijn best doet om een besluit te beïnvloeden bij een milieuwet? Maar de definitie kan ik ook niet vindenquote:
Yep en ze let er ook op dat lidstaten de wetten ook uitvoeren.quote:Op donderdag 24 mei 2012 08:02 schreef Rechten_Student het volgende:
Dus de Europese commissie is de uitvoerende macht?
jaquote:Op donderdag 24 mei 2012 08:02 schreef Rechten_Student het volgende:
Dus de Europese commissie is de uitvoerende macht?
woowww, dat is pas echt kutquote:Op donderdag 24 mei 2012 08:15 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
Ik moet ook over een kwartier weg en ik moet nog massamedia en criminaliteit doornemen
En het beste is nog: ik heb mn criminaliteit boek bij m'n vader laten liggenquote:
Ja je was ook snel klaar zie ik.quote:
Nee, agenda-setting theorie. Want die theorie beschreef dat niet de media bepaalt wat er besproken wordt, maar dat juist de orde van de dag bepaalt wat er in de media komt. Oftewel, de media heeft er niet veel invloed op.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:14 schreef azahamche het volgende:
[..]
Nice.
Had je ook eentje met de selectieve-perceptie theorie?
Argh jammer.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:15 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nee, agenda-setting theorie. Want die theorie beschreef dat niet de media bepaalt wat er besproken wordt, maar dat juist de orde van de dag bepaalt wat er in de media komt. Oftewel, de media heeft er niet veel invloed op.
Dacht ik tenminste.
Omg, ik ook! Ik had het gister nog doorgelezen, maar dacht dat dat toch niet aan bod zou komen dus voor de rest niets mee gedaanquote:Op donderdag 24 mei 2012 12:18 schreef Blistering het volgende:
Maar perceptie zou ook goed kunnen hoor.
Ik heb die vraag over onderzoeksvragen formuleren ook fout.
Tsja ik ook denk ik, had het heel simpel gehouden.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:18 schreef Blistering het volgende:
Maar perceptie zou ook goed kunnen hoor.
Ik heb die vraag over onderzoeksvragen formuleren ook fout.
Ja, ditquote:Op donderdag 24 mei 2012 12:15 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nee, agenda-setting theorie. Want die theorie beschreef dat niet de media bepaalt wat er besproken wordt, maar dat juist de orde van de dag bepaalt wat er in de media komt. Oftewel, de media heeft er niet veel invloed op.
Dacht ik tenminste.
Nee dat zijn de hooftaken formele was recht van motie,intterpelatie,vragenrecht,enquetequote:Op donderdag 24 mei 2012 12:34 schreef Rechten_Student het volgende:
Oke. Nog wel een ander vraagje;
2 formele middelen had ik initatiefrecht en recht van amendement, is dat goed?
Ik had recht op enquete.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:33 schreef enthiric het volgende:
Wat was trouwens dat recht waar de eerste kamer nog op terug kon vallen?
recht van interpellatie of motie?
Ik had recht op motie, en recht op interpellatie.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:34 schreef Rechten_Student het volgende:
Oke. Nog wel een ander vraagje;
2 formele middelen had ik initatiefrecht en recht van amendement, is dat goed?
Hooftaken? WAT ?quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:34 schreef enthiric het volgende:
[..]
Nee dat zijn de hooftaken formele was recht van motie,intterpelatie,vragenrecht,enquete
dat had ik ook .. basic, iets anders geformuleerd 4pt waard:)quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:20 schreef azahamche het volgende:
[..]
Tsja ik ook denk ik, had het heel simpel gehouden.
Soc-Eco: Tot welk inkomenscategorie behoren de meeste kijker van DWDD?
Soc-Cul: Uit welke etniciteiten bestaat de kijkersgroep van DWDD?
haha, moet wat proberen toch.
Huh? Ligt het aan mij of is dit gewoon incorrect Nederlands?quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:37 schreef enthiric het volgende:
Erh ik bedoel zeg maar de taken die ze hadden en wat de eerste niet had verkeerd gezegd :s
<-- zuig in nederlands oke :<quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:38 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Huh? Ligt het aan mij of is dit gewoon incorrect Nederlands?
Moet ook goed zijn.quote:
Hihi ik ook precies. Ik heb wel een goed gevoel nu.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:40 schreef Blistering het volgende:
Bij de laatste vraag had ik trouwens:
Vergelding
Preventie
Handhaven openbare orde
Ik hadquote:Op donderdag 24 mei 2012 12:40 schreef Blistering het volgende:
Vergelding
Preventie
Handhaven openbare orde
Generale preventiequote:Op donderdag 24 mei 2012 12:40 schreef Blistering het volgende:
Vergelding
Preventie
Handhaven openbare orde
Ja had bij 1 iets van percentage stemmen is percentage zetels komt op hetzelfde neer lijkt me en bij 2 had ik hetzelfdequote:Op donderdag 24 mei 2012 12:43 schreef Blistering het volgende:
En bij de tabel vraag:
1: Er is een kiesdeler gebruikt. Totaal aantal stemmen / 150
2: Er zijn veel partijen, waaronder veel kleine partijen.
1e kamer kan geen amendementen indienen toch?quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:36 schreef Rechten_Student het volgende:
Maar amendement is het recht om wetsvoorstellen toch te wijzigen...Hiermee kan je zeer zeker 't beleid beinvloeden..Volgens mij zijn ze allemaal goed
ik hadquote:Op donderdag 24 mei 2012 12:43 schreef Blistering het volgende:
En bij de tabel vraag:
1: Er is een kiesdeler gebruikt. Totaal aantal stemmen / 150
2: Er zijn veel partijen, waaronder veel kleine partijen.
Welke vraag hebben we het nou over?quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:44 schreef fruityloop het volgende:
[..]
1e kamer kan geen amendementen indienen toch?
Ik had 1 evenredige kiesstelselquote:Op donderdag 24 mei 2012 12:45 schreef FirefoxNB het volgende:
ik had iets van
1 op basis van de hoeveelheid stemmen worden de zetels verdeeld?
tweede had ik volgens mij gwn fout gegokt... 2 meerderheid nodig ofzo
Bij een motie van wantrouwen wordt in principe het vertrouwen in de minister opgezegd, is dus in feiten hetzelfde ja.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:48 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
Klaar!
Vragenstelling was in ieder geval een stuk beter dan de oude examens. Ik vrees dat Maatw. mijn herkansing wordt. Als ik jullie antwoorden zie denk ik natuurlijk! hoe stom..
Wat was eigenlijk de antwoord van de Tweede Kamer om de een minister tegen te houden? Ik had motie van wantrouwen indienen en vertrouwen opzeggen maar toen ik zaal uitliep dacht ik is dat niet hetzelfde?
Was toch antwoord van de eerste kamer?quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:48 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
Klaar!
Vragenstelling was in ieder geval een stuk beter dan de oude examens. Ik vrees dat Maatw. mijn herkansing wordt. Als ik jullie antwoorden zie denk ik natuurlijk! hoe stom..
Wat was eigenlijk de antwoord van de Tweede Kamer om de een minister tegen te houden? Ik had motie van wantrouwen indienen en vertrouwen opzeggen maar toen ik zaal uitliep dacht ik is dat niet hetzelfde?
Daadstraf geen idee wat ik bij de tweede gedeelte van de vraag had ingevuldquote:Op donderdag 24 mei 2012 12:49 schreef FirefoxNB het volgende:
en deze? daadstraf of dadersstraf ofzo
ik had daadstraf, je wordt op het feit dat je de daad pleegt gestraft..
had nooit van die begrippen gehoord trouwens is dit goed.. wat hadden jullie?
Ja maar iedere vraag is afzonderlijk, he....Ze vroegen 2 kenmerken uit tabel 1....Er zijn verschillende antwoorden mogelijk.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:48 schreef Blistering het volgende:
Daar ging juist die ene vraag over waarom het kabinet Rutte-I een bijzondere staatsrechtelijke band heeft met 't kabinet. Dat is omdat ze geen meerderheid hebben, en dus bij geen steun van de gedoogpartner PVV terugvallen op steun uit de oppositie.
Dacht ik..
De vraag over de eerste kamer was volgens mij wat een eerste kamer kan doen om een wet tegen te houden, of iets dergelijks. En in mijn boek staat dit:quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:49 schreef enthiric het volgende:
[..]
Was toch antwoord van de eerste kamer?
Bah had motie :squote:Op donderdag 24 mei 2012 12:51 schreef Blistering het volgende:
[..]
De vraag over de eerste kamer was volgens mij wat een eerste kamer kan doen om een wet tegen te houden, of iets dergelijks. En in mijn boek staat dit:
- De eerste kamer heeft GEEN recht op amendement & initiatief
- De eerste kamer kan schriftelijke vragen stellen of een parlementaire enquete instellen, dus het vragenrecht & het recht op enquete.
Ik ook, leek me een beetje logisch. Je gaat toch een minimumstraf op een bepaalde daad/straf leggenquote:Op donderdag 24 mei 2012 12:49 schreef FirefoxNB het volgende:
en deze? daadstraf of dadersstraf ofzo
ik had daadstraf, je wordt op het feit dat je de daad pleegt gestraft..
had nooit van die begrippen gehoord trouwens is dit goed.. wat hadden jullie?
Mijn boek bevat ze wel, en het is daadstraf.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:52 schreef Blistering het volgende:
De begrippen daadstraf en daderstraf ben ik nog nooit tegen gekomen in mijn boek, ik heb overgens ook gekozen voor daadstraf.
Of niet :<quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:53 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Mijn boek bevat ze wel, en het is daadstraf.
Fuck!quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:49 schreef Blistering het volgende:
[..]
Bij een motie van wantrouwen wordt in principe het vertrouwen in de minister opgezegd, is dus in feiten hetzelfde ja.
Hmmm...eigenlijk wel ja, maar wat wordt onze klacht dan?quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:53 schreef enthiric het volgende:
Klacht invullen en gratis punten verdienen dan maar?
EU kwam wel terug...met dat intergouvermenteel/supranationaalquote:Op donderdag 24 mei 2012 12:53 schreef FirefoxNB het volgende:
jammer dit jaar geen EU of meerkeuze...normaal zat er gemiddeld 1 meerkeuze
Was een weggevertjequote:Op donderdag 24 mei 2012 12:54 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
EU kwam wel terug...met dat intergouvermenteel/supranationaal
Nee jammer, EU snap ik nu juist wat beter. Maar er was toch ook een vraag of intergr.. en supra.. nog watte. Ben ik ook nooit tegenkomenquote:Op donderdag 24 mei 2012 12:53 schreef FirefoxNB het volgende:
jammer dit jaar geen EU of meerkeuze...normaal zat er gemiddeld 1 meerkeuze
oja dat wel... geen parlement raad etc.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:54 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
EU kwam wel terug...met dat intergouvermenteel/supranationaal
Jaquote:Op donderdag 24 mei 2012 12:54 schreef Blistering het volgende:
Criminaliteitsbeleid is intergouvernementeel toch?
Bij dit soort vragen weet ik dat nooit omdat de kans op een juist antwoord 50% is. Ik hoop het welquote:Op donderdag 24 mei 2012 12:56 schreef Rechten_Student het volgende:
Ik had intergouvermenteel, maar ik had omdat de landen samenwerken, dat is dus fout..denken jullie dat ik toch nog 1 punt krijg voor intergouvermenteel?
Nou ik niet zoquote:Op donderdag 24 mei 2012 13:00 schreef Blistering het volgende:
Volgens mij heeft iedereen 't nog best aardig gedaan als ik 't zo lees
Ik had vaderlandsliefdequote:Op donderdag 24 mei 2012 13:02 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
Trouwens wat was die antwoorden over populisme/Henk & Ingrid? Ik had ze komen op voor hun achterban en ze komen met simpele 'oplossingen'
ik had iets van:quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:02 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
Trouwens wat was die antwoorden over populisme/Henk & Ingrid? Ik had ze komen op voor hun achterban en ze komen met simpele 'oplossingen'
sorry maar je moest toch vanuit de bron een kenmerk(2) halen .. of een voorbeeld bij een kenmerk ofzquote:Op donderdag 24 mei 2012 13:03 schreef SLP_ het volgende:
Ik had charismatische leider en eenheid/nationaal
Ja ik had met nationaal dat wilders de subsidies op cultureel nationaal erfgoed wilt behouden ofzoquote:Op donderdag 24 mei 2012 13:05 schreef FirefoxNB het volgende:
[..]
sorry maar je moest toch vanuit de bron een kenmerk halen toch..
Bevolkingslagen had ik eerst ook, maar heb het toch doorgestreeptquote:Op donderdag 24 mei 2012 13:05 schreef Blistering het volgende:
Bij populisme had ik dat de PVV veralgemeniseerd door het over ''alle bevolkingslagen'' oid te hebben. En nog niets dat ze politiek bedrijven op basis van aannames om ''hun'' Henk & Ingrid maar te plezieren.
iig 2 foute dingen.
Hoor ik net op het nieuws Wilders blablabla motie van wantrouwenquote:Op donderdag 24 mei 2012 12:48 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
Klaar!
inzetten voor de traditiegetrouwe instanties en afkerige houding t.o.v. andere partijen dichter bij de burger staan, in die richting had kquote:Op donderdag 24 mei 2012 13:03 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Ik had vaderlandsliefde
Afzet tegen de establishment(maar deze 2e is volgens mij fout)
Heb je nog een andere examen vandaag?quote:
Ik bruis van de energie nou ja nu nog.. Die klap komt vast later wel.quote:Boh ben zo moe van gister...Maar 2 uurtjes geslapen
Nee, tot de antwoordenquote:Op donderdag 24 mei 2012 13:17 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
[..]
Heb je nog een andere examen vandaag?
[..]
Ik bruis van de energie nou ja nu nog.. Die klap komt vast later wel.
Ja ik kan ook geen twee uur slapen kan ik beter opblijven. En een uurtje slapen lukt dan helemaal niet want dan is je hele bio ritme van slag.quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:19 schreef Rechten_Student het volgende:
Het verschil tussen 4 en 2 uur slapen lijkt weinig, maar geloof me...Ik heb 't vaker meegemaakt en 2 uur slapen komt heel anders aan dan 4 uur slapen...
ik zie je wel in het M&O topiquequote:Op donderdag 24 mei 2012 13:25 schreef Rechten_Student het volgende:
Ik ga zo denk ik een paar uurtjes slapen, en daarna beginnen aan het o-zo verschrikkelijke m&o...Wie heeft ook nog m&o?
Te moeilijk, te lang, te veel vragen of is dat te vaag?quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:38 schreef Rechten_Student het volgende:
Mensen ik wil een klacht indienen, maar weet nog niet waarover...Iemand?
Ja, ik had ook afschrikken en voorkomen dat men het heft in eigen handen neemt. Ik wist dat het eigenrichting was, maar ik begon zo erg aan mezelf te twijfelen en toen dat woord niet in het woordenboek stond heb ik maar de definitie gegevenquote:Op donderdag 24 mei 2012 15:23 schreef FirefoxNB het volgende:
anders mis ik namelijk 2 punten die ik sowieso heb iig.
ik had
voorkomen dat men in herhaling valt
en afschrikken ....
of moet je per se die woorden gebruiken
Hoeveel punten heb jijquote:Op donderdag 24 mei 2012 15:26 schreef killgeak het volgende:
ik blijf erbij dat het een onmogelijk examen was
ik weet niet hoeveel punten ik heb, ik wist bijna geen een begrip.. heb wel alles ingevuld maar gewoon in normale taal i.p.v. die begrippen te gebruikenquote:
dat heb ik bij 31... maar het komt op hetzelfde neer.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:40 schreef killgeak het volgende:
[..]
ik weet niet hoeveel punten ik heb, ik wist bijna geen een begrip.. heb wel alles ingevuld maar gewoon in normale taal i.p.v. die begrippen te gebruiken
ik heb gs 6.6 maw 6.8 en engels ben ik wel goed in om minimaal 6.5-+ wie weet kan het uitschieten naar boven en anders blijft het rond de 6.5.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:19 schreef enthiric het volgende:
Slagen jullie trouwens? Ik heb na 5 ce's 30.3 punten en je moet 38.5 hebben met nog 2 ce's te gaan dus dat haal ik makkelijk.
Ja daar zie ik ze niet.quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:06 schreef FirefoxNB het volgende:
examen.nl komen elke dag de antwoorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |