abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111966534
Klaar!

Vragenstelling was in ieder geval een stuk beter dan de oude examens. Ik vrees dat Maatw. mijn herkansing wordt. Als ik jullie antwoorden zie denk ik natuurlijk! hoe stom..

Wat was eigenlijk de antwoord van de Tweede Kamer om de een minister tegen te houden? Ik had motie van wantrouwen indienen en vertrouwen opzeggen maar toen ik zaal uitliep dacht ik is dat niet hetzelfde?
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:49:23 #152
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_111966562
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:48 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
Klaar!

Vragenstelling was in ieder geval een stuk beter dan de oude examens. Ik vrees dat Maatw. mijn herkansing wordt. Als ik jullie antwoorden zie denk ik natuurlijk! hoe stom..

Wat was eigenlijk de antwoord van de Tweede Kamer om de een minister tegen te houden? Ik had motie van wantrouwen indienen en vertrouwen opzeggen maar toen ik zaal uitliep dacht ik is dat niet hetzelfde?
Bij een motie van wantrouwen wordt in principe het vertrouwen in de minister opgezegd, is dus in feiten hetzelfde ja.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_111966565
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:48 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
Klaar!

Vragenstelling was in ieder geval een stuk beter dan de oude examens. Ik vrees dat Maatw. mijn herkansing wordt. Als ik jullie antwoorden zie denk ik natuurlijk! hoe stom..

Wat was eigenlijk de antwoord van de Tweede Kamer om de een minister tegen te houden? Ik had motie van wantrouwen indienen en vertrouwen opzeggen maar toen ik zaal uitliep dacht ik is dat niet hetzelfde?
Was toch antwoord van de eerste kamer?
pi_111966568
en deze? daadstraf of dadersstraf ofzo

ik had daadstraf, je wordt op het feit dat je de daad pleegt gestraft..

had nooit van die begrippen gehoord trouwens is dit goed.. wat hadden jullie?
pi_111966601
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:49 schreef FirefoxNB het volgende:
en deze? daadstraf of dadersstraf ofzo

ik had daadstraf, je wordt op het feit dat je de daad pleegt gestraft..

had nooit van die begrippen gehoord trouwens is dit goed.. wat hadden jullie?
Daadstraf geen idee wat ik bij de tweede gedeelte van de vraag had ingevuld
pi_111966621
quote:
4s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:48 schreef Blistering het volgende:
Daar ging juist die ene vraag over waarom het kabinet Rutte-I een bijzondere staatsrechtelijke band heeft met 't kabinet. Dat is omdat ze geen meerderheid hebben, en dus bij geen steun van de gedoogpartner PVV terugvallen op steun uit de oppositie.

Dacht ik..
Ja maar iedere vraag is afzonderlijk, he....Ze vroegen 2 kenmerken uit tabel 1....Er zijn verschillende antwoorden mogelijk.
pi_111966630
ik had daar ook nog van gehoord en het stond niet in mn woordenboek ;( Ik had daadkracht omdat de minimumstraf afhankelijk is van de daad.
pi_111966634
Ik had daadstraf, omdat het betrekking heeft op de daad en niet op de dader :P :P
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:51:53 #159
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_111966640
quote:
12s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:49 schreef enthiric het volgende:

[..]

Was toch antwoord van de eerste kamer?
De vraag over de eerste kamer was volgens mij wat een eerste kamer kan doen om een wet tegen te houden, of iets dergelijks. En in mijn boek staat dit:

- De eerste kamer heeft GEEN recht op amendement & initiatief
- De eerste kamer kan schriftelijke vragen stellen of een parlementaire enquete instellen, dus het vragenrecht & het recht op enquete.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_111966654
ja ik ook, zal vast wel zo iets zijn Recht_S
pi_111966659
quote:
3s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:51 schreef Blistering het volgende:

[..]

De vraag over de eerste kamer was volgens mij wat een eerste kamer kan doen om een wet tegen te houden, of iets dergelijks. En in mijn boek staat dit:

- De eerste kamer heeft GEEN recht op amendement & initiatief
- De eerste kamer kan schriftelijke vragen stellen of een parlementaire enquete instellen, dus het vragenrecht & het recht op enquete.
Bah had motie :s
pi_111966669
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:49 schreef FirefoxNB het volgende:
en deze? daadstraf of dadersstraf ofzo

ik had daadstraf, je wordt op het feit dat je de daad pleegt gestraft..

had nooit van die begrippen gehoord trouwens is dit goed.. wat hadden jullie?
Ik ook, leek me een beetje logisch. Je gaat toch een minimumstraf op een bepaalde daad/straf leggen :?
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:52:45 #163
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_111966673
De begrippen daadstraf en daderstraf ben ik nog nooit tegen gekomen in mijn boek, ik heb overgens ook gekozen voor daadstraf.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_111966687
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:52 schreef Blistering het volgende:
De begrippen daadstraf en daderstraf ben ik nog nooit tegen gekomen in mijn boek, ik heb overgens ook gekozen voor daadstraf.
Mijn boek bevat ze wel, en het is daadstraf. *)
pi_111966688
Klacht invullen en gratis punten verdienen dan maar?
pi_111966696
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:53 schreef Rechten_Student het volgende:

[..]

Mijn boek bevat ze wel, en het is daadstraf. *)
Of niet :<
pi_111966697
1e toets waar ik niks over te klagen heb :')
pi_111966701
quote:
4s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:49 schreef Blistering het volgende:

[..]

Bij een motie van wantrouwen wordt in principe het vertrouwen in de minister opgezegd, is dus in feiten hetzelfde ja.
Fuck! |:(
pi_111966711
quote:
12s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:53 schreef enthiric het volgende:
Klacht invullen en gratis punten verdienen dan maar?
Hmmm...eigenlijk wel ja, maar wat wordt onze klacht dan?
pi_111966715
jammer dit jaar geen EU of meerkeuze...normaal zat er gemiddeld 1 meerkeuze
pi_111966728
wel allemaal klagen he
pi_111966731
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:53 schreef FirefoxNB het volgende:
jammer dit jaar geen EU of meerkeuze...normaal zat er gemiddeld 1 meerkeuze
EU kwam wel terug...met dat intergouvermenteel/supranationaal
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:54:14 #173
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_111966735
Criminaliteitsbeleid is intergouvernementeel toch?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_111966738
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:54 schreef Rechten_Student het volgende:

[..]

EU kwam wel terug...met dat intergouvermenteel/supranationaal
Was een weggevertje :')
pi_111966745
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:53 schreef FirefoxNB het volgende:
jammer dit jaar geen EU of meerkeuze...normaal zat er gemiddeld 1 meerkeuze
Nee jammer, EU snap ik nu juist wat beter. Maar er was toch ook een vraag of intergr.. en supra.. nog watte. Ben ik ook nooit tegenkomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')