abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111965345
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:14 schreef Blistering het volgende:
Lobbyen is goed.
Nice. :)

Had je ook eentje met de selectieve-perceptie theorie?
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:15:53 #102
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_111965381
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:14 schreef azahamche het volgende:

[..]

Nice. :)

Had je ook eentje met de selectieve-perceptie theorie?
Nee, agenda-setting theorie. Want die theorie beschreef dat niet de media bepaalt wat er besproken wordt, maar dat juist de orde van de dag bepaalt wat er in de media komt. Oftewel, de media heeft er niet veel invloed op.

Dacht ik tenminste.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_111965429
Ik heb ook perceptietheorie, wist alleen niet meer welk woord er voor kwam :')
Ben best bang, hoop dat ik het redelijk gemaakt heb..
pi_111965430
quote:
4s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:15 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nee, agenda-setting theorie. Want die theorie beschreef dat niet de media bepaalt wat er besproken wordt, maar dat juist de orde van de dag bepaalt wat er in de media komt. Oftewel, de media heeft er niet veel invloed op.

Dacht ik tenminste.
Argh jammer. :(

Maarja we gaan het gauw zien.
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:18:48 #105
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_111965492
Maar perceptie zou ook goed kunnen hoor.

Ik heb die vraag over onderzoeksvragen formuleren ook fout.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_111965513
quote:
13s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:18 schreef Blistering het volgende:
Maar perceptie zou ook goed kunnen hoor.

Ik heb die vraag over onderzoeksvragen formuleren ook fout.
Omg, ik ook! Ik had het gister nog doorgelezen, maar dacht dat dat toch niet aan bod zou komen dus voor de rest niets mee gedaan ;(
pi_111965568
quote:
13s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:18 schreef Blistering het volgende:
Maar perceptie zou ook goed kunnen hoor.

Ik heb die vraag over onderzoeksvragen formuleren ook fout.
Tsja ik ook denk ik, had het heel simpel gehouden.

Soc-Eco: Tot welk inkomenscategorie behoren de meeste kijker van DWDD?

Soc-Cul: Uit welke etniciteiten bestaat de kijkersgroep van DWDD?

haha, moet wat proberen toch.
pi_111965655
Ik heb het echt verkeerd :')

Soc-Eco: Hoe komt het dat vooral hoogopgeleide mensen met een hoog inkomen naar DWDD kijken?
Hoe kom ik daar bij :')

Soc-Cul: Wat voor invloed heeft DWDD op de huidige normen en waarden in Nederland?

:')^10 :P
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:24:52 #109
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_111965697
Ik had bij Soc-Eco: Valt het succes van DWDD te verklaren door de focus op cultuur i.p.v. op economie?

Maar da's zo fout :') Die ander weet ik niet meer.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_111965865
Hola word wel een 6-7tje :D
Moet vaker nachtwerk doen zeg helpt wel
pi_111965892
quote:
4s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:15 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nee, agenda-setting theorie. Want die theorie beschreef dat niet de media bepaalt wat er besproken wordt, maar dat juist de orde van de dag bepaalt wat er in de media komt. Oftewel, de media heeft er niet veel invloed op.

Dacht ik tenminste.
Ja, dit :Y
pi_111965930
Ik heb hem best goed gemaakt eerlijk gezegd, ik ga hem wel niet nakijken omdat er bij sommige opgaven meerdere antwoorden mogelijk zijn en ik wil mijzelf niet alvast al een lage punt inpraten.

Ik heb wel een ander vraagje mensen;

Ik heb best slordig geschreven, veel doorgestreept, etc.

Mogen ze daar punten voor aftrekken?
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:32:26 #113
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_111965966
Nee, als het maar leesbaar is.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_111966009
Wat was trouwens dat recht waar de eerste kamer nog op terug kon vallen?
recht van interpellatie of motie?
pi_111966016
Oke. Nog wel een ander vraagje;

2 formele middelen had ik initatiefrecht en recht van amendement, is dat goed?
pi_111966040
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:34 schreef Rechten_Student het volgende:
Oke. Nog wel een ander vraagje;

2 formele middelen had ik initatiefrecht en recht van amendement, is dat goed?
Nee dat zijn de hooftaken formele was recht van motie,intterpelatie,vragenrecht,enquete
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:35:05 #117
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_111966049
quote:
12s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:33 schreef enthiric het volgende:
Wat was trouwens dat recht waar de eerste kamer nog op terug kon vallen?
recht van interpellatie of motie?
Ik had recht op enquete.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:34 schreef Rechten_Student het volgende:
Oke. Nog wel een ander vraagje;

2 formele middelen had ik initatiefrecht en recht van amendement, is dat goed?
Ik had recht op motie, en recht op interpellatie.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_111966051
ik gokte interpellatie iets van verwerpen?
pi_111966078
Ik had budgetrecht :')
pi_111966087
quote:
12s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:34 schreef enthiric het volgende:

[..]

Nee dat zijn de hooftaken formele was recht van motie,intterpelatie,vragenrecht,enquete
Hooftaken? WAT ?
pi_111966102
Maar amendement is het recht om wetsvoorstellen toch te wijzigen... :P Hiermee kan je zeer zeker 't beleid beinvloeden..Volgens mij zijn ze allemaal goed ;)
pi_111966115
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:30 schreef Rechten_Student het volgende:

[..]

Ja, dit :Y
gelukkig.. ik twijfelde zelfs een tikje met injectienaald maar had agendasetting
pi_111966118
Erh ik bedoel zeg maar de taken die ze hadden en wat de eerste niet had verkeerd gezegd :s
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:38:27 #124
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_111966173
Motie en interpellatie is sowieso goed.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_111966174
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:20 schreef azahamche het volgende:

[..]

Tsja ik ook denk ik, had het heel simpel gehouden.

Soc-Eco: Tot welk inkomenscategorie behoren de meeste kijker van DWDD?

Soc-Cul: Uit welke etniciteiten bestaat de kijkersgroep van DWDD?

haha, moet wat proberen toch.
dat had ik ook .. basic, iets anders geformuleerd 4pt waard:)
pi_111966177
quote:
12s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:37 schreef enthiric het volgende:
Erh ik bedoel zeg maar de taken die ze hadden en wat de eerste niet had verkeerd gezegd :s
Huh? Ligt het aan mij of is dit gewoon incorrect Nederlands?
pi_111966207
Volgens mij zijn ze allemaal goed :@
pi_111966228
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:38 schreef Rechten_Student het volgende:

[..]

Huh? Ligt het aan mij of is dit gewoon incorrect Nederlands?
<-- zuig in nederlands oke :<
pi_111966240
en als je motie van wantrouwen had? :(
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:40:37 #130
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_111966241
Bij de laatste vraag had ik trouwens:

Vergelding
Preventie
Handhaven openbare orde
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:40:49 #131
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_111966248
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:40 schreef FirefoxNB het volgende:
en als je motie van wantrouwen had? :(
Moet ook goed zijn.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_111966249
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:40 schreef FirefoxNB het volgende:
en als je motie van wantrouwen had? :(
Hoort toch bij het recht van motie?
pi_111966267
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:40 schreef Blistering het volgende:
Bij de laatste vraag had ik trouwens:

Vergelding
Preventie
Handhaven openbare orde
Hihi ik ook precies. Ik heb wel een goed gevoel nu.
pi_111966268
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:40 schreef Blistering het volgende:
Bij de laatste vraag had ik trouwens:

Vergelding
Preventie
Handhaven openbare orde
Ik had
Wraak
Preventie
Genoegdoening voor slachtoffers
pi_111966271
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:40 schreef Blistering het volgende:
Bij de laatste vraag had ik trouwens:

Vergelding
Preventie
Handhaven openbare orde
Generale preventie
Speciale preventie
Handhaven van orde

Had ik
pi_111966274
ok mooi, :)
pi_111966297
Vergelding
Voorkomen dat men het heft in eigen handen neemt
Afschrikking
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:42:37 #138
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_111966306
Nja, dat zal allemaal wel goed zijn denk ik :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_111966330
handhaven orde
preventie
toezicht

zo iets had ik
pi_111966337
Wel jammer dat er bijna niks inkwam over de functies van politic in de samenleving, ik had ze nog allemaal uit m'n hoofd geleerd;

1. Participatiefunctie
2. Rekrutering- en selectiefunctie
3. Communicatieve functie
4. Integratiefunctie
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:43:31 #141
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_111966340
En bij de tabel vraag:

1: Er is een kiesdeler gebruikt. Totaal aantal stemmen / 150
2: Er zijn veel partijen, waaronder veel kleine partijen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_111966368
Volgens mij is dit proefwerk best goed gegaan, zal me niks verbazen als de norm laag ligt...Maar misschien hebben ze het dit jaar juist extra makkelijk gemaakt omdat het vorig jaar heel moeilijk was(1.4 was toen de norm... :') )
pi_111966373
Jaa die vond ik wel lastig
Ik had evenredige kiesverdeling
En openbaarheid van bestuur, ook al weet ik niet wat dat betekent :')
pi_111966380
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:43 schreef Blistering het volgende:
En bij de tabel vraag:

1: Er is een kiesdeler gebruikt. Totaal aantal stemmen / 150
2: Er zijn veel partijen, waaronder veel kleine partijen.
Ja had bij 1 iets van percentage stemmen is percentage zetels komt op hetzelfde neer lijkt me en bij 2 had ik hetzelfde
pi_111966385
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:36 schreef Rechten_Student het volgende:
Maar amendement is het recht om wetsvoorstellen toch te wijzigen... :P Hiermee kan je zeer zeker 't beleid beinvloeden..Volgens mij zijn ze allemaal goed ;)
1e kamer kan geen amendementen indienen toch?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_111966419
ik had iets van

1 op basis van de hoeveelheid stemmen worden de zetels verdeeld?
tweede had ik volgens mij gwn fout gegokt... 2 meerderheid nodig ofzo
pi_111966423
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:43 schreef Blistering het volgende:
En bij de tabel vraag:

1: Er is een kiesdeler gebruikt. Totaal aantal stemmen / 150
2: Er zijn veel partijen, waaronder veel kleine partijen.
ik had

1. Evenredige vertegenwoordiging
2. Kleinere partijen komen er ook in of iets dergelijks, weet niet precies wat ik schreef.
pi_111966426
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:44 schreef fruityloop het volgende:

[..]

1e kamer kan geen amendementen indienen toch?
Welke vraag hebben we het nou over? :P
De vraag was toch;
Noem 2 formele middelen in de 2e kamer die men kan gebruiken om het kabinetsbeleid te beinvloeden
pi_111966449
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:45 schreef FirefoxNB het volgende:
ik had iets van

1 op basis van de hoeveelheid stemmen worden de zetels verdeeld?
tweede had ik volgens mij gwn fout gegokt... 2 meerderheid nodig ofzo
Ik had 1 evenredige kiesstelsel
2 Geen een partij vormt een meerderheid dus er moeten coalities plaatsvinden
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:48:39 #150
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_111966530
Daar ging juist die ene vraag over waarom het kabinet Rutte-I een bijzondere staatsrechtelijke band heeft met 't kabinet. Dat is omdat ze geen meerderheid hebben, en dus bij geen steun van de gedoogpartner PVV terugvallen op steun uit de oppositie.

Dacht ik..
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')