Wtf is een turbo. Of een atmosferische motor?quote:Op zondag 20 mei 2012 15:57 schreef H-D het volgende:
[..]
Een Avensis D-CAT ?
Overigens is een turbo imo niet altijd fijner of beter. Atmosferisch kan ook leuk zijn.
Een atmosferische motor is een motor zonder turbo en komt simpel gezegd het lucht/brandstof mengsel dus onder atmosferische druk in je cilinders. Bij een turbo wordt het mengsel onder druk in je cilinders 'geduwd' ( forced induction) en kan er dus ook meer lucht in. Zo kan je toch veel vermogen uit een relatief klein blok krijgen of een motor meer vermogen geven zonder het volume verder te vergroten .quote:Op zondag 20 mei 2012 21:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wtf is een turbo. Of een atmosferische motor?
Overigens was het vanmiddag laat een "feest" van terugkerende, zwalkende en inhalende caravans hier in de regio. Ir-ri-tant
een 2.9i 6 cilinder heeft verglijkbaar evenveel koppel als een 1.8T 4 pitter. Wat is je punt?quote:Op zondag 20 mei 2012 15:16 schreef Descendent het volgende:
Zo'n VR6-je zit tussen de 170 en 190 pk als ik mij niet vergis. Lomp grote en dus zware motor.
Zonder turbo; dus relatief weinig koppel vergeleken met een turbo auto dus een mazda GTR is sowieso een stukkie sneller.
(mijn zwager heeft trouwens een Toyota TurboDiesel met iets van 180 pk.... oeioei wat gaat dat hard. )![]()
Conclusie: Turbo's heersen.
Er rijden daar tegenwoordig steeds meer van die hyper opgefokte idioten in zelfverklaarde Duitse hypermobielen rond die denken dat de weg van hen is, en dat de minimum snelheid rond de 200 hoort te liggen.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:03 schreef knep het volgende:
Gisteren op de terugreis van Oostenrijk genoeg ergernis op de Duitse autobahn, daar is het ook niet meer zoals het ooit was.
Zou qua eigenschappen en karakter wel 100x liever de 2.9 6cilinder rijden dan een 1.8T 4cilinder though.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:30 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
een 2.9i 6 cilinder heeft verglijkbaar evenveel koppel als een 1.8T 4 pitter. Wat is je punt?
Zware motor? Een VR6 Mk2 weegt maar 1100kg ofzo.
Mijn Mk2 TDI 1.9 weegt 1000KG met +/- 160PK..
Op diezelfde manier eens zowat een nekhernia opgelopen toen ik als bijrijder bij een gast in zat die op de snelweg @ 120km/u hem wel even in de 3 gooide om weg te sprinten van de auto naast onsquote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]![]()
Een jongen waar ik vroeger wel mee om ging had toendertijd een Mazda 323 GTR met 180 pk o.i.d.
Van achter zag het ding er redelijk beschaafd uit. We stonden voor een stoplicht en achter ons stond zo'n petje in een Golf II GTI met zijn gas te spelen want zijn Priscilla/Samantha/insert andere pauper naam was erbij. Het stoplicht was groen, wij rijden rustig weg.
Dat Golfje gaat naar links, die gast waar ik bij in zat zegt:"Zwaai even naar hem.", terwijl hij terugschakelt naar z'n 2. Wij zwaaien, het gaspedaal werd gevloerd, de turbo klapt er in en ik zie de bek van dat petje open vallen terwijl zijn Golfje kleiner en kleiner wordt achter ons.
Nope, gisteren waren het grotendeels de Duitsers zelf.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:33 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Er rijden daar tegenwoordig steeds meer van die hyper opgefokte idioten in zelfverklaarde Duitse hypermobielen rond die denken dat de weg van hen is, en dat de minimum snelheid rond de 200 hoort te liggen.
Vaak zijn het Nederlanders, Fransen, Oostblokkers en Balkan mongolen met een geldigheidsdwangneurose.
Duitsers zelf vallen meestal reuze mee.
Die irritatie is dan in ieder geval van de weg weg, maar zo heel apart is die actie niet.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:00 schreef Palomar het volgende:
[..]
Op diezelfde manier eens zowat een nekhernia opgelopen toen ik als bijrijder bij een gast in zat die op de snelweg @ 120km/u hem wel even in de 3 gooide om weg te sprinten van de auto naast ons
Paar dagen later was de motor helemaal in de soep gelopen door zulk soort acties
Ja en dan wel met 140 doorjakkeren. Als het echt mistig is kun je niet eens zo hard rijden...quote:Op maandag 21 mei 2012 06:38 schreef Ridocar het volgende:
En nu allemaal randnmongolen die bij het minste laaghangende wolkje hun pikvergrotende mistvoorlichten aan moeten/kunnen zetten...
Wel als je magische voorlampen hebt die door de mist heen branden...quote:Op maandag 21 mei 2012 07:40 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja en dan wel met 140 doorjakkeren. Als het echt mistig is kun je niet eens zo hard rijden...
De meeste mensen hebben daar niet eens een laaghangend wolkje voor nodig.quote:Op maandag 21 mei 2012 06:38 schreef Ridocar het volgende:
Mist! Kut!
Niet vanwege de mist zelf, maar omdat de komende dagen diverse auto's rond zullen rijden met een brandend mistachterlicht. Vergeten uit te zetten.
En nu allemaal randnmongolen die bij het minste laaghangende wolkje hun pikvergrotende mistvoorlichten aan moeten/kunnen zetten...
sommige nieuwe dure auto's hebben zoeen camera met infrarood...quote:Op maandag 21 mei 2012 07:58 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Wel als je magische voorlampen hebt die door de mist heen branden...
Zolang als het geen standaard uitrusting is op alle auto's lijkt het me een gevaarlijke voorziening voor alle andere weggebruikers die zo'n installatie niet op de voiture hebben.quote:Op maandag 21 mei 2012 08:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
sommige nieuwe dure auto's hebben zoeen camera met infrarood...
Dat scheen inderdaad drama te zijn vandaag. Ik ben maar binnendoor gegaan. Welke uitvoegstrook ging het over?quote:Op maandag 21 mei 2012 16:03 schreef _VoiD_ het volgende:
mensen die op het laatste moment de uitvoegstrook op willen en dan verbaasd zijn dat niemand ze ertussen wil laten. Gek he, als wij daar al dik een half uur staan? En ja, dan sta je stil op de rechterbaan met verkeer dat wel gewoon rechtdoor wil. En mensen die wel netjes aansluiten zich maar afvragen waarom ze al zolang stilstaan.
Had er ook gewoon eerder af moeten gaan en dan binnendoor, maar dacht dat het wel mee zou vallen. Stukje Delft - Rijswijk op de A13 gewoon anderhalf uur over gedaan.... kun je nog sneller lopen.
Volgende keer gewoon toeteren en rechts erlangs.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:06 schreef ioko het volgende:
Vanochtend vrij druk op de A2. Op een gegeven moment reed ik met een gangetje van 130 op de teller op een rustig stuk. Een auto op de rechterbaan (ik reed links) bedenkt dat het handig is om met 110 naar links te komen omdat er 400 meter verderop een vrachtwagen rijdt. Ik had twee opties, vol in de remmen of naar rechts uitwijken (er was plaats genoeg immers). Remmen vond ik onzin en omdat er zo'n snelheidsverschil was ging ik eigenlijk gelijk rechts langs de auto en met dezelfde snelheid wilde ik verderop weer naar links. Maar de persoon die ik (niet netjes) inhaalde was daarvan niet gediend en reed vol gas het gat dicht.
Vervolgens heb ik mijn auto wel gewoon naar links gezet, met vrij weinig ruimte. Meneer werd daar nogal agressief van en reed vol gas vlak langs me (ik was weer netjes naar rechts gegaan).
Geen handige actie van me, maar ik had even geen zin om andermans fouten te corrigeren. Toch maar remmen de volgende keer....
Jezus wat een idioot die ventquote:Op maandag 21 mei 2012 16:06 schreef ioko het volgende:
Vanochtend vrij druk op de A2. Op een gegeven moment reed ik met een gangetje van 130 op de teller op een rustig stuk. Een auto op de rechterbaan (ik reed links) bedenkt dat het handig is om met 110 naar links te komen omdat er 400 meter verderop een vrachtwagen rijdt. Ik had twee opties, vol in de remmen of naar rechts uitwijken (er was plaats genoeg immers). Remmen vond ik onzin en omdat er zo'n snelheidsverschil was ging ik eigenlijk gelijk rechts langs de auto en met dezelfde snelheid wilde ik verderop weer naar links. Maar de persoon die ik (niet netjes) inhaalde was daarvan niet gediend en reed vol gas het gat dicht.
Vervolgens heb ik mijn auto wel gewoon naar links gezet, met vrij weinig ruimte. Meneer werd daar nogal agressief van en reed vol gas vlak langs me (ik was weer netjes naar rechts gegaan).
Geen handige actie van me, maar ik had even geen zin om andermans fouten te corrigeren. Toch maar remmen de volgende keer....
Dus je hebt twee keer niet goed gekeken? Of je reed twee keer te hard op weg naar het zebrapad?quote:Op maandag 21 mei 2012 15:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
Niet zo zeer irritaties van mede weggebruikers, maar van de wegbeheerder. Zebrapaden die niet lekker te overzien zijn, met een fietspad ernaast, waar kinderen vanaf fietspad de zebra over willen. Vandaag 2 keer met gierende banden tot stilstand gekomen omdat je gewoon niet weet wat die kinders gaan doen. Slingerhekjes plaatsen ben ik weer voorstander van.
ik moet er bij afslag 7, rijswijk / Den Haag-Zuid af. En daar was het dus serieus anderhalf uur wachten. had ik beter een afslagje eerder kunnen nemen en via Delft gaan, dan had ik die anderhalf uur gewonnen (scheelt bijna niks naar m'n werk dan namelijk, ik zit nagenoeg op knooppunt Ypenburg).quote:Op maandag 21 mei 2012 16:43 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Dat scheen inderdaad drama te zijn vandaag. Ik ben maar binnendoor gegaan. Welke uitvoegstrook ging het over?
Voiláquote:Op maandag 21 mei 2012 17:33 schreef kiwiko het volgende:
Het was vanochtend inderdaad een drama daar!! Kweenie wat er gebeurd is, maar ik heb ook over 32 kilometer 1,5 uur gedaan.
Ah, daar moest ik er ook af. Ga er altijd bij Delft op. Wat ik nog wel eens doe bij file is er bij Delft Noord opgaan en direct er weer af. Maar ook dat vertrouwde ik niet zo, dus ben helemaal binnendoor gegaan.quote:Op maandag 21 mei 2012 17:23 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
ik moet er bij afslag 7, rijswijk / Den Haag-Zuid af. En daar was het dus serieus anderhalf uur wachten. had ik beter een afslagje eerder kunnen nemen en via Delft gaan, dan had ik die anderhalf uur gewonnen (scheelt bijna niks naar m'n werk dan namelijk, ik zit nagenoeg op knooppunt Ypenburg).
Inderdaad!quote:
tja, hoor dat ook vfaak genoeg inderdaad(4 van de 5 omen hebben gezamelijk een transportbedrijf)quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:11 schreef Kentekenplaat het volgende:
Fietsers
Ten eerste die trut die om mijn auto heen komt terwijl ik al in de bocht achteruit zat en ik in mijn spiegels dus alleen de trailer zag. Roept dat wijf:"Opletten, hè?"Dat doe ik wel, maar ik heb maar 1 paar ogen, trut.
En dan nog al die fietsers die nog even achter je trailer langs schieten als je achteruit rijd. Ik vind het prima dat ze dood willen maar niet onder mijn oplegger.![]()
Bij 1 filiaal is het meerdere keren gebeurd dat een brommer dacht nog even snel achter de auto langs te kunnen, waarbij hij toch echt het magazijn in moest rijden omdat het toch niet kon.
Wacht een minuutje. Da's voor jullie veiliger en voor chauffeurs prettiger.
Zo ben ik een keer bijna van mijn fiets gereden door een automobiliste die dacht dat haar knipperlicht op magische wijze ervoor zou zorgen dat ze recht doorgaand verkeer (ik dus op mijn fiets) niet voor hoefde te laten gaan.quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:47 schreef Marco001 het volgende:
Ik heb al verscheidene keren met de taxi fietsers bijna overreden, die er nog net even voorlangs schoten, of mij nrechts gingen inhalen terwijl ik rechtsaf wou slaan, en netjes de knipperlichten aan had...
Ik vraag me af wat voor weg het dan was. Als er een fietsstrook langs de weg zit, gescheiden van de rijbaan door een doorgetrokken streep dan mogen ze je gewoon voorbij en moet jij voorrang geven. Als het een fietsstrook is met een onderbroken streep, dan moet jij gewoon de strook op gaan zodat er geen fietser meer tussen past. Het laatste geld ook voor fietssuggestiestroken, daar moet je dan gewoon op gaan rijden zodat er geen fietser meer tussen past. Op die manier kunnen ze je niet meer rechts voorbij op het moment dat jij rechts afslaat.quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, hoor dat ook vfaak genoeg inderdaad(4 van de 5 omen hebben gezamelijk een transportbedrijf)
Maar fietsers zijn sowieso asociaal.
Ik heb al verscheidene keren met de taxi fietsers bijna overreden, die er nog net even voorlangs schoten, of mij nrechts gingen inhalen terwijl ik rechtsaf wou slaan, en netjes de knipperlichten aan had...
[...]
Idd! Heel vaak wijken bejaarden niet uit met de fietsquote:Op donderdag 24 mei 2012 15:00 schreef Tankiej het volgende:
Over elke groep fietsers is wel iets te zeggen.
Scholieren die met 5 breed naast elkaar fietsen, allemaal oordopjes in hebben en ondertussen tegen elkaar schreeuwen en heen en weer slingeren. Bejaarden die altijd 2-3 breed fietsen, ook op smalle fietspaden en nooit kunnen uitwijken. Studenten die menen overal tussendoor te kunnen en ook moeten, vaak door rood fietsen en dan boos worden als er een auto hun pad kruist. Wielrenners die in grote groepen fietsen, het liefste op de weg want het fietspad is 'slecht asfalt', niet kunnen stoppen voor rood licht, geen bel of verlichting hebben want dan wordt de fiets te zwaar. etc...
Uiteraard zijn er ook nog altijd de uitzonderingen die zich wel aan de regels houden en normaal fietsen, maar dat is zo'n kleine groep dat het zeldzaam is dat je die ziet fietsen..
Ook een keer op de fiets gehad, drukke weg met in het midden een vluchtheuveltje voor fietsers, pasten net twee mensen op, elke kant op één, en dan was je nog bang dat je voor- of achterwiel geraakt zou worden zo smal was het daar. Sta ik daar al met iemand anders op dat vluchtheuveltje te wachten, was de rijbaan achter me blijkbaar vrij, komt er zo'n domme koe met een kind voorop en die propt zich even op dat vluchtheuveltje tussen ons in en duwt mij daarmee zowat de weg op - die nog niet vrij was. En ja hoor, toen dat ene rund zich erop had gefrot, besloten een paar schoolkinderen dat de weg vrij was, zonder na te denken of ze wel dat vluchtheuveltje op konden. Niet dus. Die weghelft was geblokkeerd, ik stond voor mijn gevoel half op de andere weghelft. Als de sodemieter overgestoken toen dat kon, achterlijk kutvolkquote:Op donderdag 24 mei 2012 14:09 schreef Descendent het volgende:
Ik heb eens meegemaakt dat een fietser mevrouw die mij (ik was ook op de fiets) rechts wilde inhalen mij meende terecht te moeten wijzen -iets van 'kijk uit kloothommel'- omdat ik weer naar rechts ging en haar daardoor de bosjes in reed. (stond links op fietspad; voor stoplicht te wachten met eerst mensen naast mij. Die mensen had ik ingehaald toen licht op groen stond en ik ging weer naar rechts..... en toen kwam dat achterlijke mens....Nou; ze heeft het geweten; zelden iemand zo op haar nummer gezet ende uitgefoeterd.
gast... gewoon via vluchtstrook erlangs... je bent toch al aso bezig met knipperen en groot licht dus dat kan er ook nog wel bijquote:Op donderdag 24 mei 2012 15:36 schreef AldoTheApache het volgende:
gister op de a15
heel druk, 2 baans, en veel vrachtwagens. Besluit 1 vrachtwagen voor mij zonder richtingaanwijzers naar links te zeilen en even met 100 km 10!!! vrachtwagens in te halen
viel er een gat rechts, blijft hij nog steeds links en haalt er nog even 4 in
ik daarachter mijn linkerpijl aangezet en even met grootlicht geknipperd
Vorige week wilde ik een vrachtwagen inhalen, zat ik in z'n dooie hoek ofzo want hij besloot ook ineens naar links te gaan.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:47 schreef resque het volgende:
[..]
gast... gewoon via vluchtstrook erlangs... je bent toch al aso bezig met knipperen en groot licht dus dat kan er ook nog wel bij(kutvrachtwagens op de a15, ik weet er alles van....)
Dat is makkelijk te checken. kijk naar de spiegel van de vrachtwagen: zie jij de chauffeur, dan ziet hij jou ook.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vorige week wilde ik een vrachtwagen inhalen, zat ik in z'n dooie hoek ofzo want hij besloot ook ineens naar links te gaan.
Gelukkig zat er nog een carpoolstrook ofzo naast die buiten werking was zodat ik kon uitwijken zonder vol op de rem te hoeven
Ja daarom.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:53 schreef kiwiko het volgende:
hahahaha jaaaa, jij bent dan ook echt opzij te duwen
onzin. verkeerslichten gaan boven tekens op de weg / borden.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
Degene die de bijzondere manoeuvre uitvoert is fout. Dus 2x 2. Het is zelfs zo dat wanneer jij, door groen, een voorrangsweg op draait en hierbij geramd wordt door iemand die door de rode vliegt, jij alsnog de pineut bent (althans, dat was altijd zo).
Hardstikke leuk wat er in de wet staat, maar je moet wel eea kunnen bewijzen. Kun je niet bewijzen dat de ander door rood gereden heeft, dan blijft over dat je iemand op een voorrangsweg hebt aangereden.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) › Artikel 64
Verkeerslichten gaan boven verkeerstekens die de voorrang regelen.
Onder heel veel omstandigheden is het wss niet zo moeilijk om dat te bewijzen. Denk aan camera's tijdstippen, wisselintervallen van stoplichten e,d.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:42 schreef OEM het volgende:
[..]
Hardstikke leuk wat er in de wet staat, maar je moet wel eea kunnen bewijzen. Kun je niet bewijzen dat de ander door rood gereden heeft, dan blijft over dat je iemand op een voorrangsweg hebt aangereden.
Dus de schuldvraag beantwoorden van gebrokenglas kan niet. Dat bepaalt de rechter op basis van pv, getuigenverklaring, etc, etc.
ik reageerde op de stelling van pizza boom welke op niets gestoeld is.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:42 schreef OEM het volgende:
[..]
Hardstikke leuk wat er in de wet staat, maar je moet wel eea kunnen bewijzen. Kun je niet bewijzen dat de ander door rood gereden heeft, dan blijft over dat je iemand op een voorrangsweg hebt aangereden.
Dus de schuldvraag beantwoorden van gebrokenglas kan niet. Dat bepaalt de rechter op basis van pv, getuigenverklaring, etc, etc.
Dat is wat ik ooit verteld heb gekregen van een instructeur. Maargoed, ook ik kan er naast zittenquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik reageerde op de stelling van pizza boom welke op niets gestoeld is.
Stelling 1 is antwoord nummer 2.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Dit adhv een situatie die ik gisteravond had: haalde een auto rechts in omdat ie pijltje naar links aanhad en ook op de linkerbaan reed, en net als ik ernaast zit wil die auto ineens naar rechts. WTF?
Wie is eigenlijk schuldig, als iemand (persoon A) op de snelweg over de linkerbaan rijdt, iemand anders (persoon B) die rechts rijdt gaat ineens, net als A er bijna is, naar links om een vrachtauto in te halen en A klapt achterop B.
1. A fout want die rijdt iemand achterop
2. B fout want die wisselt van baan, is een bijzondere verrichting en moet daarom het verkeer op die baan altijd voor laten gaan?
Wie is schuldig vraag 2:
Persoon C gaat op een kruising (de debiel) een andere auto (persoon D) inhalen, net op het moment dat D linksaf afslaat. klaboem: botsing.
1. C fout want die haalt in op een niet slim moment
2. D fout want rechtdoorgaand verkeer gaat voor afslaand verkeer, hij had moeten spiegelen?
Apart hoor: alle regels aan je laars lappen, de volledige weg opeisen en dan toch nog gaan zeiken op een anderquote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:34 schreef Bootje84 het volgende:
Gisteren met mn vrachtwaggel...
Ik rij op de Utrechtsebaan (Einde van de A12 richting Den Haag), om vervolgens rechtsaf te slaan richting op de N44. (richting Wassenaar). Je hebt daar een tweebaansweg, met een best krappe bocht. Doordat ik alle ruimte in de bocht nodig heb, hou ik mijn wagen in het midden van de twee banen. Een meneer in een lompe wagen vond dat hij alsnog genoeg ruimte had, en gooide doodleuk zijn wagen nog even langs de linkerkant. Om vervolgens na 300 meter door mij weer ingehaald te worden als hij voor het stoplicht staat.
Dat hij een keertje tegen een muur mag lopen om fatsoenlijk inzicht te verkrijgen. Mijn luchthoorn bleek namelijk weinig indruk te maken..
Nouja, als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar even zoals het kan. Die vent had best even kunnen wachten. Het heet anticiperen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:51 schreef OEM het volgende:
[..]
Apart hoor: alle regels aan je laars lappen, de volledige weg opeisen en dan toch nog gaan zeiken op een ander
Dat kan, Bootje84 had ook kunnen wachten tot er genoeg ruimte was en er geen verkeer gehinderd werd doordat een vrachtwagen twee banen opeist. Is maar net hoe je het bekijktquote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:52 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nouja, als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar even zoals het kan. Die vent had best even kunnen wachten. Het heet anticiperen.
Iets wat een trucker vreemd is blijkbaar. Die gaan er maar vanuit dat iedereen voorrang geeft. Totaal geen benul dat er misschien mensen zijn die geen flauw idee hebben hoeveel ruimte een trucker nodig heeft.quote:
Volgens mij stond Bootje al voorgesorteerd toen meneer zijn bolide ertussen prakte.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:57 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat kan, Bootje84 had ook kunnen wachten tot er genoeg ruimte was en er geen verkeer gehinderd werd doordat een vrachtwagen twee banen opeist. Is maar net hoe je het bekijkt
Het gaat om de uitzwaai. Als je met een vrachtauto een bocht omgaat heeft 'ie meer ruimte nodig. Sowieso de wielbasis zorgt ervoor dat je een stuk later moet insturen. De achteroverhang komt dan aan de andere kant naar buiten, precies waar die meneer links gaat staan. In zo'n geval kan de vrachtauto niet de bocht inzetten voor de auto weg is, anders heb je geheid een aanrijding.quote:Bootje84 zegt dat hij in het midden van de twee banen reed, maar de automobilist had nog genoeg ruimte om er links langs te kunnen. Dan vraag ik me af hoe breed is het daar wel niet, of hoe klein was die auto?
Edit:
Het was hier: http://goo.gl/maps/7W7H ?
Die geel/witte vrachtwagen staat netjes op de rechterbaan en lijkt meer dan genoeg ruimte te hebben om daar rechts af te slaan. Wat voor monstertruck rijdt Bootje84?
Juist daarom stond hij toch al midden op twee banen? Zodat ie de ruimte zou hebben de bocht te kunnen maken?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:59 schreef OEM het volgende:
Iets wat een trucker vreemd is blijkbaar. Die gaan er maar vanuit dat iedereen voorrang geeft. Totaal geen benul dat er misschien mensen zijn die geen flauw idee hebben hoeveel ruimte een trucker nodig heeft.
En daarom zet je je vrachtauto op twee rijstroken. Normaal gesproken is dat voldoende om te laten zien dat je ruimte nodig hebt. Dat kan iedereen wel begrijpen. Maar d'r zijn altijd van die automobilisten die ikkeikkeikke doen. Dat heeft dus niet te maken met gebrek aan inzicht, meer gebrek aan sociaal gedrag.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:59 schreef OEM het volgende:
[..]
Iets wat een trucker vreemd is blijkbaar. Die gaan er maar vanuit dat iedereen voorrang geeft. Totaal geen benul dat er misschien mensen zijn die geen flauw idee hebben hoeveel ruimte een trucker nodig heeft.
Stond/reed in ieder geval op twee rijstroken, met blijkbaar nog genoeg ruimte voor de automobilist om zijn/haar auto er links langs te gaan.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:37 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Volgens mij stond Bootje al voorgesorteerd toen meneer zijn bolide ertussen prakte.
Dat weet ik waar het om gaat, maar ik heb het over die specifieke kruising. Op streetview kan je zien dat een vrachtwagen daar gewoon op de rechterrijstrook staat en ook daar blijft bij het nemen van de bocht. Als je vanaf de overkant op streetview kijkt naar die weg, zie je er een lijnbus staan die gewoon op de rechterrijbaan staat. Waarom zouden zij de bocht wel kunnen nemen zonder op beide rijbanen te staan en Bootje niet?quote:[..]
Het gaat om de uitzwaai. Als je met een vrachtauto een bocht omgaat heeft 'ie meer ruimte nodig. Sowieso de wielbasis zorgt ervoor dat je een stuk later moet insturen. De achteroverhang komt dan aan de andere kant naar buiten, precies waar die meneer links gaat staan. In zo'n geval kan de vrachtauto niet de bocht inzetten voor de auto weg is, anders heb je geheid een aanrijding.
Bussen hebben geen oplegger van 13,6 meter (standaardmaat)quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:43 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Stond/reed in ieder geval op twee rijstroken, met blijkbaar nog genoeg ruimte voor de automobilist om zijn/haar auto er links langs te gaan.
[..]
Dat weet ik waar het om gaat, maar ik heb het over die specifieke kruising. Op streetview kan je zien dat een vrachtwagen daar gewoon op de rechterrijstrook staat en ook daar blijft bij het nemen van de bocht. Als je vanaf de overkant op streetview kijkt naar die weg, zie je er een lijnbus staan die gewoon op de rechterrijbaan staat. Waarom zouden zij de bocht wel kunnen nemen zonder op beide rijbanen te staan en Bootje niet?
En Bootje heeft niet gezegd wat voor vrachtwagen hij precies in rijd, maar jij gaat er dus vanuit dat hij met een oplegger rijdt? Kans is natuurlijk aanwezig, maar het lijkt mij lastig om dingen te kunnen noemen als feiten terwijl je aannames doetquote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bussen hebben geen oplegger van 13,6 meter (standaardmaat)
1 x met je lampen knipperen, dat begrijpen ze wel.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:58 schreef kiwiko het volgende:
Ik kom altijd vanaf de A12 Moordrecht inrijden....... dan kruis ik altijd de afslag moordrecht van de A20...... altijd vol daar![]()
Als ik kan inshatten dat het heel druk is op de afrit dan stop ik altijd om er een vrachtwagen door te laten gaan, vaak moeten die oversteken en linksaf..... dan komt daar wel allemaal verkeer aan en vaak moet ik echt gebaren van "zet m maar ervoor bij mij, dan stopt er wel een aan de andere kant!!" Met zoet wachten tot het kan kan je daar heel lang blijven staan wachten![]()
![]()
Maar er zijn een hoop vrachtwagenchauffeurs veel te beleefd voor![]()
of hoe slecht de chauffeur is. Sommige hebben bij de oprit naar de A12 nog steeds twee banen nodig, terwijl de meeste chauffeurs het tegenwoordig ook met 1 baan kunnen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En daarom zet je je vrachtauto op twee rijstroken. Normaal gesproken is dat voldoende om te laten zien dat je ruimte nodig hebt. Dat kan iedereen wel begrijpen. Maar d'r zijn altijd van die automobilisten die ikkeikkeikke doen. Dat heeft dus niet te maken met gebrek aan inzicht, meer gebrek aan sociaal gedrag.
Achter het stuur is iedereen wel een beetje klootzak, want ja, veilig blik om je heen...
Dat is toch met die twee rotondes bij de op en afritten? Dan HOORT het andere verkeer hem voorrang te verlenenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:16 schreef kiwiko het volgende:
Dat doe ik ooken er zijn er een hoop die het begrijpen en dus inderdaad de vrachtwagen voor mijn auto zetten, ook al komt er van de andere kant verkeer
![]()
Maar er zijn er een hoop die aarzelen omdat het natuurlijk vrij asociaal is om het verkeer van mijn kant te blocken en te wachten tot er een van de andere kant komtalleen vind ik het goed dat de vrachtwagen mijn weg versperd eventjes
![]()
Het tegemoedkomende verkeer is eerder geneigd te stoppen als ze zien dat de vrachtwagen "mijn" rijbaan blokkeerd
Er zit dan ook totaal geen verschil in vrachtwagens he?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:44 schreef lipje het volgende:
[..]
of hoe slecht de chauffeur is. Sommige hebben bij de oprit naar de A12 nog steeds twee banen nodig, terwijl de meeste chauffeurs het tegenwoordig ook met 1 baan kunnen.
kleine toevoeging: ik bedoel de oprit vanaf de N209 (veiling Bleiswijk) naar de A12 (richting Utrecht) En de aanhangers zijn gelijk, diverse bakwagens met kar, trekker/oplegger, etc. Vooral toen ze de opritten daar veranderd hadden gebeurde dat nog vaak.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Er zit dan ook totaal geen verschil in vrachtwagens he?
Bakwagen, bakwagen met wipkar, bakwagen met triangelaanhanger, trekker-oplegger, trekker-citytrailer, lzv........
Allemaal nemen ze op dezelfde manier de bocht.
Ga er maar van uit dat die chauffeur dat veel beter weet dan een buitenstaander.
Wel gestuurd, niet gestuurd, assen achter onder de trailer of net iets naar voren, met uitzwaai, en zonder, 2 assige trekker of 3quote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Er zit dan ook totaal geen verschil in vrachtwagens he?
Bakwagen, bakwagen met wipkar, bakwagen met triangelaanhanger, trekker-oplegger, trekker-citytrailer, lzv........
Allemaal nemen ze op dezelfde manier de bocht.
Ga er maar van uit dat die chauffeur dat veel beter weet dan een buitenstaander.
Had geen zin om zo veel meer te typen maar idd.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel gestuurd, niet gestuurd, assen achter onder de trailer of net iets naar voren, met uitzwaai, en zonder, 2 assige trekker of 3![]()
Beste stuurlui staan, behalve aan wal, meestal achter je bij het verkeerslicht.
Nee, dit is de afrit Moordrecht vanaf de A20............ waar onderaan een gelijkwaardige kruising is met 50 meter rechtsaf een spoorweg overgangquote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:53 schreef lipje het volgende:
[..]
Dat is toch met die twee rotondes bij de op en afritten? Dan HOORT het andere verkeer hem voorrang te verlenen
Misschien, maar er is maar 1 chauffeur de beste, en dat ben ik.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel gestuurd, niet gestuurd, assen achter onder de trailer of net iets naar voren, met uitzwaai, en zonder, 2 assige trekker of 3![]()
Beste stuurlui staan, behalve aan wal, meestal achter je bij het verkeerslicht.
Da ken heul nie, ben ik al.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:04 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Misschien, maar er is maar 1 chauffeur de beste, en dat ben ik.
Dus jouw plan was om die fietser maar midden op de weg te laten staan want JIJ had groen en DUS ga je rijden?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:35 schreef Dennis101 het volgende:
Net voor het eerst iemand een middelvinger gegeven. Zo'n klotejoch op zijn fiets die de stoplichten niet helemaal begrijpt. Ik stond te wachten om linksaf te slaan terwijl het verkeer voor rechtdoor al mocht rijden. Van links kwam zo'n jochie op zijn fiets aangescheurd die al bijna werd aangereden omdat hij al door rood reed. Toen stond hij dus links van mij te wachten tot hij kon gaan rijden. Het rechtdoorgaande verkeer had inmiddels rood en die jongen stond al te kijken of hij al veilig kon oversteken, maar ja toen kreeg ik groen en precies op dat moment wil die gozer weg fietsen, dus ik toeteren, reed hij nog door, toen deed ik heel slecht nog even mijn middelvinger omhoog, het ging allemaal maar net goed.
Tja, met iets meer pech had ik hem op mijn motorkap gehad.
Ik ben met de motor, ik sta altijd vooraan.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hoho, achteraan sluiten. Je vergeet mij.
Nee ik ging rijden en toen ging die fietser rijden, dat ging ongeveer gelijktijdig. Overigens wilde ik hem eigenlijk plat rijden, maar dat mag geloof ik niet, en dat is slecht voor mijn auto.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dus jouw plan was om die fietser maar midden op de weg te laten staan want JIJ had groen en DUS ga je rijden?
Stond die fietser daar veilig? Vluchtheuvel?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:03 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee ik ging rijden en toen ging die fietser rijden, dat ging ongeveer gelijktijdig.
Ja, die fietser stond op het fietspad te wachten voor het rode licht, het is niet dat hij over de weg reed en nergens heen kon. Het enige wat hij moest doen was netjes wachten voor het rode licht.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:05 schreef vannelle het volgende:
[..]
Stond die fietser daar veilig? Vluchtheuvel?
Zo ja, dan heb ik niks gezegd.
Hou nu sowieso m'n bakkes want wil niet de laatste post hebben.
Kee, snap em.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja, die fietser stond op het fietspad te wachten voor het rode licht, het is niet dat hij over de weg reed en nergens heen kon. Het enige wat hij moest doen was netjes wachten voor het rode licht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |