Dat is mijn ervaring totaal niet. Echt alles vermijdt de spitsstrook. Man/vrouw/jong/oud/dikke wagen/kleine kutbak. Boeit echt helemaal niks.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:00 schreef gebrokenglas het volgende:
Ben gister ook weer een hele zwik vrouwen rechts voorbij gegaan, die alleen maar in de middelste strook blijven plakken. 't zijn meestal vrouwen trouwens....
Het zou verboden moeten worden. 60% van de automobilisten reed een antieke mercedes cabrio...quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:04 schreef gebrokenglas het volgende:
Het is eindelijk voorjaar hè. Zonnetje enzo... Dus de oudjes komen achter de geraniums vandaan en gaan een stukkie rijden.
groot gelijk heb jequote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:00 schreef kiwiko het volgende:
Ik word altijd een beetje baldadig van dit weerHeb vandaag ook maar het Mx5je meegenomen, dakkie eraf, radio op 100 en dan leuk boggies rijden op de dijk
![]()
, wel wat harder dan mag
Klinkt bekend. Of van die mensen die willen toeren op van die boeren weggetjes...quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:53 schreef Yreal het volgende:
Het lijkt wel zondag vandaag, wat een traag gedoe op de weg !
De uitschieter was 25 op een 80 weg![]()
Dan mag het.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het zou verboden moeten worden. 60% van de automobilisten reed een antieke mercedes cabrio...
Ja maar soms wil je dat niet als je een oldtimer hebt.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Juist die moeten gassen, beetje de wind door je haren voelen enzo.
Dat inderdaad. Heb soms het gevoel dat alleen ik, de vrachtwagens en een zeldzame uitzondering de spitsstrook gebruikenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:04 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat is mijn ervaring totaal niet. Echt alles vermijdt de spitsstrook. Man/vrouw/jong/oud/dikke wagen/kleine kutbak. Boeit echt helemaal niks.
quote:
Vergis je niet, een Golf 2 GTI kan ook (als het van een serieus persoon is) een VR6 bevatten... Dan is die mazdatje van je vriend ook opeens nergens meer..quote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]![]()
Een jongen waar ik vroeger wel mee om ging had toendertijd een Mazda 323 GTR met 180 pk o.i.d.
Van achter zag het ding er redelijk beschaafd uit. We stonden voor een stoplicht en achter ons stond zo'n petje in een Golf II GTI met zijn gas te spelen want zijn Priscilla/Samantha/insert andere pauper naam was erbij. Het stoplicht was groen, wij rijden rustig weg.
Dat Golfje gaat naar links, die gast waar ik bij in zat zegt:"Zwaai even naar hem.", terwijl hij terugschakelt naar z'n 2. Wij zwaaien, het gaspedaal werd gevloerd, de turbo klapt er in en ik zie de bek van dat petje open vallen terwijl zijn Golfje kleiner en kleiner wordt achter ons.
Dat kan misschien wel, maar deze had dat duidelijk niet.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:49 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Vergis je niet, een Golf 2 GTI kan ook (als het van een serieus persoon is) een VR6 bevatten... Dan is die mazdatje van je vriend ook opeens nergens meer..
En zo snel zijn die slome golfs nou ook weer niet.quote:Op zondag 20 mei 2012 00:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat kan misschien wel, maar deze had dat duidelijk niet.
Een Avensis D-CAT ?quote:Op zondag 20 mei 2012 15:16 schreef Descendent het volgende:
Zo'n VR6-je zit tussen de 170 en 190 pk als ik mij niet vergis. Lomp grote en dus zware motor.
Zonder turbo; dus relatief weinig koppel vergeleken met een turbo auto dus een mazda GTR is sowieso een stukkie sneller.
(mijn zwager heeft trouwens een Toyota TurboDiesel met iets van 180 pk.... oeioei wat gaat dat hard. )![]()
Conclusie: Turbo's heersen.
Wtf is een turbo. Of een atmosferische motor?quote:Op zondag 20 mei 2012 15:57 schreef H-D het volgende:
[..]
Een Avensis D-CAT ?
Overigens is een turbo imo niet altijd fijner of beter. Atmosferisch kan ook leuk zijn.
Een atmosferische motor is een motor zonder turbo en komt simpel gezegd het lucht/brandstof mengsel dus onder atmosferische druk in je cilinders. Bij een turbo wordt het mengsel onder druk in je cilinders 'geduwd' ( forced induction) en kan er dus ook meer lucht in. Zo kan je toch veel vermogen uit een relatief klein blok krijgen of een motor meer vermogen geven zonder het volume verder te vergroten .quote:Op zondag 20 mei 2012 21:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wtf is een turbo. Of een atmosferische motor?
Overigens was het vanmiddag laat een "feest" van terugkerende, zwalkende en inhalende caravans hier in de regio. Ir-ri-tant
een 2.9i 6 cilinder heeft verglijkbaar evenveel koppel als een 1.8T 4 pitter. Wat is je punt?quote:Op zondag 20 mei 2012 15:16 schreef Descendent het volgende:
Zo'n VR6-je zit tussen de 170 en 190 pk als ik mij niet vergis. Lomp grote en dus zware motor.
Zonder turbo; dus relatief weinig koppel vergeleken met een turbo auto dus een mazda GTR is sowieso een stukkie sneller.
(mijn zwager heeft trouwens een Toyota TurboDiesel met iets van 180 pk.... oeioei wat gaat dat hard. )![]()
Conclusie: Turbo's heersen.
Er rijden daar tegenwoordig steeds meer van die hyper opgefokte idioten in zelfverklaarde Duitse hypermobielen rond die denken dat de weg van hen is, en dat de minimum snelheid rond de 200 hoort te liggen.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:03 schreef knep het volgende:
Gisteren op de terugreis van Oostenrijk genoeg ergernis op de Duitse autobahn, daar is het ook niet meer zoals het ooit was.
Zou qua eigenschappen en karakter wel 100x liever de 2.9 6cilinder rijden dan een 1.8T 4cilinder though.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:30 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
een 2.9i 6 cilinder heeft verglijkbaar evenveel koppel als een 1.8T 4 pitter. Wat is je punt?
Zware motor? Een VR6 Mk2 weegt maar 1100kg ofzo.
Mijn Mk2 TDI 1.9 weegt 1000KG met +/- 160PK..
Op diezelfde manier eens zowat een nekhernia opgelopen toen ik als bijrijder bij een gast in zat die op de snelweg @ 120km/u hem wel even in de 3 gooide om weg te sprinten van de auto naast onsquote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]![]()
Een jongen waar ik vroeger wel mee om ging had toendertijd een Mazda 323 GTR met 180 pk o.i.d.
Van achter zag het ding er redelijk beschaafd uit. We stonden voor een stoplicht en achter ons stond zo'n petje in een Golf II GTI met zijn gas te spelen want zijn Priscilla/Samantha/insert andere pauper naam was erbij. Het stoplicht was groen, wij rijden rustig weg.
Dat Golfje gaat naar links, die gast waar ik bij in zat zegt:"Zwaai even naar hem.", terwijl hij terugschakelt naar z'n 2. Wij zwaaien, het gaspedaal werd gevloerd, de turbo klapt er in en ik zie de bek van dat petje open vallen terwijl zijn Golfje kleiner en kleiner wordt achter ons.
Nope, gisteren waren het grotendeels de Duitsers zelf.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:33 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Er rijden daar tegenwoordig steeds meer van die hyper opgefokte idioten in zelfverklaarde Duitse hypermobielen rond die denken dat de weg van hen is, en dat de minimum snelheid rond de 200 hoort te liggen.
Vaak zijn het Nederlanders, Fransen, Oostblokkers en Balkan mongolen met een geldigheidsdwangneurose.
Duitsers zelf vallen meestal reuze mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |