abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111802340
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:57 schreef H-D het volgende:

[..]

Een Avensis D-CAT ?

Overigens is een turbo imo niet altijd fijner of beter. Atmosferisch kan ook leuk zijn.
Wtf is een turbo. Of een atmosferische motor? :@
Overigens was het vanmiddag laat een "feest" van terugkerende, zwalkende en inhalende caravans hier in de regio. Ir-ri-tant :r
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_111803490
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:11 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wtf is een turbo. Of een atmosferische motor? :@
Overigens was het vanmiddag laat een "feest" van terugkerende, zwalkende en inhalende caravans hier in de regio. Ir-ri-tant :r
Een atmosferische motor is een motor zonder turbo en komt simpel gezegd het lucht/brandstof mengsel dus onder atmosferische druk in je cilinders. Bij een turbo wordt het mengsel onder druk in je cilinders 'geduwd' ( forced induction) en kan er dus ook meer lucht in. Zo kan je toch veel vermogen uit een relatief klein blok krijgen of een motor meer vermogen geven zonder het volume verder te vergroten .

Das het verchil simpel gezegd :P
pi_111803652
quote:
6s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:16 schreef Descendent het volgende:
Zo'n VR6-je zit tussen de 170 en 190 pk als ik mij niet vergis. Lomp grote en dus zware motor.
Zonder turbo; dus relatief weinig koppel vergeleken met een turbo auto dus een mazda GTR is sowieso een stukkie sneller.

(mijn zwager heeft trouwens een Toyota TurboDiesel met iets van 180 pk.... oeioei wat gaat dat hard. ) :o

Conclusie: Turbo's heersen. :7
een 2.9i 6 cilinder heeft verglijkbaar evenveel koppel als een 1.8T 4 pitter. Wat is je punt?
Zware motor? Een VR6 Mk2 weegt maar 1100kg ofzo.

Mijn Mk2 TDI 1.9 weegt 1000KG met +/- 160PK.. :D
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 20 mei 2012 @ 21:33:11 #204
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_111803867
quote:
15s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:03 schreef knep het volgende:
Gisteren op de terugreis van Oostenrijk genoeg ergernis op de Duitse autobahn, daar is het ook niet meer zoals het ooit was :{.
Er rijden daar tegenwoordig steeds meer van die hyper opgefokte idioten in zelfverklaarde Duitse hypermobielen rond die denken dat de weg van hen is, en dat de minimum snelheid rond de 200 hoort te liggen.
Vaak zijn het Nederlanders, Fransen, Oostblokkers en Balkan mongolen met een geldigheidsdwangneurose.
Duitsers zelf vallen meestal reuze mee.
pi_111804195
quote:
2s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:30 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

een 2.9i 6 cilinder heeft verglijkbaar evenveel koppel als een 1.8T 4 pitter. Wat is je punt?
Zware motor? Een VR6 Mk2 weegt maar 1100kg ofzo.

Mijn Mk2 TDI 1.9 weegt 1000KG met +/- 160PK.. :D
Zou qua eigenschappen en karakter wel 100x liever de 2.9 6cilinder rijden dan een 1.8T 4cilinder though.
  zondag 20 mei 2012 @ 21:40:10 #206
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_111804343
Dat is absoluut waar. Net als dat carburateurs leuker zijn dan injectie.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_111809629
Irritaties.. Hint..
pi_111809868
Sorry Anne :@
pi_111810103
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 22:20 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

^O^

Een jongen waar ik vroeger wel mee om ging had toendertijd een Mazda 323 GTR met 180 pk o.i.d.

Van achter zag het ding er redelijk beschaafd uit. We stonden voor een stoplicht en achter ons stond zo'n petje in een Golf II GTI met zijn gas te spelen want zijn Priscilla/Samantha/insert andere pauper naam was erbij. Het stoplicht was groen, wij rijden rustig weg.

Dat Golfje gaat naar links, die gast waar ik bij in zat zegt:"Zwaai even naar hem.", terwijl hij terugschakelt naar z'n 2. Wij zwaaien, het gaspedaal werd gevloerd, de turbo klapt er in en ik zie de bek van dat petje open vallen terwijl zijn Golfje kleiner en kleiner wordt achter ons. :P
Op diezelfde manier eens zowat een nekhernia opgelopen toen ik als bijrijder bij een gast in zat die op de snelweg @ 120km/u hem wel even in de 3 gooide om weg te sprinten van de auto naast ons :')

Paar dagen later was de motor helemaal in de soep gelopen door zulk soort acties :')
  zondag 20 mei 2012 @ 23:05:31 #210
11102 knep
Mountainfreak
pi_111810395
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:33 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Er rijden daar tegenwoordig steeds meer van die hyper opgefokte idioten in zelfverklaarde Duitse hypermobielen rond die denken dat de weg van hen is, en dat de minimum snelheid rond de 200 hoort te liggen.
Vaak zijn het Nederlanders, Fransen, Oostblokkers en Balkan mongolen met een geldigheidsdwangneurose.
Duitsers zelf vallen meestal reuze mee.
Nope, gisteren waren het grotendeels de Duitsers zelf.
Extreme snelheidswisselingen (mij inhalen met 190 en daarna voor mij 150 gaan rijden en dat x10), verder rechts inhalen bij afgesloten rijbaan en hem 5 cm voor de politieauto ervoor drukken.
Dat soort zaken.
  zondag 20 mei 2012 @ 23:40:23 #211
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_111812576
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 23:00 schreef Palomar het volgende:

[..]

Op diezelfde manier eens zowat een nekhernia opgelopen toen ik als bijrijder bij een gast in zat die op de snelweg @ 120km/u hem wel even in de 3 gooide om weg te sprinten van de auto naast ons :')

Paar dagen later was de motor helemaal in de soep gelopen door zulk soort acties :')
Die irritatie is dan in ieder geval van de weg weg, maar zo heel apart is die actie niet.
pi_111818551
Mist! Kut!

Niet vanwege de mist zelf, maar omdat de komende dagen diverse auto's rond zullen rijden met een brandend mistachterlicht. Vergeten uit te zetten.
En nu allemaal randnmongolen die bij het minste laaghangende wolkje hun pikvergrotende mistvoorlichten aan moeten/kunnen zetten...
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  maandag 21 mei 2012 @ 07:40:36 #213
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_111818877
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 06:38 schreef Ridocar het volgende:

En nu allemaal randnmongolen die bij het minste laaghangende wolkje hun pikvergrotende mistvoorlichten aan moeten/kunnen zetten...
Ja en dan wel met 140 doorjakkeren. Als het echt mistig is kun je niet eens zo hard rijden... :')
Werkplek
(zelfst. naamw.)
Een plaats waar je koffie drinkt
en doet alsof je bezig bent.
  maandag 21 mei 2012 @ 07:58:53 #214
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_111819064
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 07:40 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja en dan wel met 140 doorjakkeren. Als het echt mistig is kun je niet eens zo hard rijden... :')
Wel als je magische voorlampen hebt die door de mist heen branden...
pi_111819217
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 06:38 schreef Ridocar het volgende:
Mist! Kut!

Niet vanwege de mist zelf, maar omdat de komende dagen diverse auto's rond zullen rijden met een brandend mistachterlicht. Vergeten uit te zetten.
De meeste mensen hebben daar niet eens een laaghangend wolkje voor nodig. :P
  maandag 21 mei 2012 @ 08:17:07 #216
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_111819233
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 07:58 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Wel als je magische voorlampen hebt die door de mist heen branden...
sommige nieuwe dure auto's hebben zoeen camera met infrarood...
Werkplek
(zelfst. naamw.)
Een plaats waar je koffie drinkt
en doet alsof je bezig bent.
  maandag 21 mei 2012 @ 10:15:58 #217
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_111821340
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 08:17 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

sommige nieuwe dure auto's hebben zoeen camera met infrarood...
Zolang als het geen standaard uitrusting is op alle auto's lijkt het me een gevaarlijke voorziening voor alle andere weggebruikers die zo'n installatie niet op de voiture hebben.
  maandag 21 mei 2012 @ 10:19:12 #218
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_111821415
Dat een vrachtwagen een beetje traag optrekt, kan ik bij inkomen.
Maar je gaat mij niet vertellen dat je over 1km niet even naar de 50km/h kan gaan.
Tevens een 50 rijder op een 80 weg -> ondanks inhaalverbod er toch maar voorbij gegaan
Taxibusje die ook maar 70 reed op een 80 weg -> ook maar weer er voorbij (geen inhaalverbod)

Trage dag vandaag :r
pi_111821687
Zo, wat een drukte op de weg vanmorgen! Twee kilometer voor verkeerslichten bij een kruispunt reden we al (bijna) stapvoets en het was 1 lange rij met auto's. Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt in deze uithoek :o

Wel top van een vrachtwagenchauffeur die naar links af wilde slaan, dat hij gewoon doorreed en bij een rotonde een heel rondje draaide ipv stil staan op de weg en hopen op een gaatje om af te slaan ^O^
  maandag 21 mei 2012 @ 10:54:02 #220
258802 Yreal
henk..!
pi_111822443
Ik was vannochtend (rest van de week ook :o) al 5,30 onderweg. Lekker doorrijden dan :p
  FOK!Fotograaf maandag 21 mei 2012 @ 15:54:03 #221
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_111833996
Niet zo zeer irritaties van mede weggebruikers, maar van de wegbeheerder. Zebrapaden die niet lekker te overzien zijn, met een fietspad ernaast, waar kinderen vanaf fietspad de zebra over willen. Vandaag 2 keer met gierende banden tot stilstand gekomen omdat je gewoon niet weet wat die kinders gaan doen. Slingerhekjes plaatsen ben ik weer voorstander van.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_111834380
mensen die op het laatste moment de uitvoegstrook op willen en dan verbaasd zijn dat niemand ze ertussen wil laten. Gek he, als wij daar al dik een half uur staan? En ja, dan sta je stil op de rechterbaan met verkeer dat wel gewoon rechtdoor wil. En mensen die wel netjes aansluiten zich maar afvragen waarom ze al zolang stilstaan.

Had er ook gewoon eerder af moeten gaan en dan binnendoor, maar dacht dat het wel mee zou vallen. Stukje Delft - Rijswijk op de A13 gewoon anderhalf uur over gedaan.... kun je nog sneller lopen.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:06:15 #223
85962 ioko
I Appear Missing
pi_111834483
Vanochtend vrij druk op de A2. Op een gegeven moment reed ik met een gangetje van 130 op de teller op een rustig stuk. Een auto op de rechterbaan (ik reed links) bedenkt dat het handig is om met 110 naar links te komen omdat er 400 meter verderop een vrachtwagen rijdt. Ik had twee opties, vol in de remmen of naar rechts uitwijken (er was plaats genoeg immers). Remmen vond ik onzin en omdat er zo'n snelheidsverschil was ging ik eigenlijk gelijk rechts langs de auto en met dezelfde snelheid wilde ik verderop weer naar links. Maar de persoon die ik (niet netjes) inhaalde was daarvan niet gediend en reed vol gas het gat dicht.

Vervolgens heb ik mijn auto wel gewoon naar links gezet, met vrij weinig ruimte. Meneer werd daar nogal agressief van en reed vol gas vlak langs me (ik was weer netjes naar rechts gegaan).

Geen handige actie van me, maar ik had even geen zin om andermans fouten te corrigeren. Toch maar remmen de volgende keer....
Coincidence
Makes sense
Only with you
  maandag 21 mei 2012 @ 16:43:10 #224
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_111835934
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:03 schreef _VoiD_ het volgende:
mensen die op het laatste moment de uitvoegstrook op willen en dan verbaasd zijn dat niemand ze ertussen wil laten. Gek he, als wij daar al dik een half uur staan? En ja, dan sta je stil op de rechterbaan met verkeer dat wel gewoon rechtdoor wil. En mensen die wel netjes aansluiten zich maar afvragen waarom ze al zolang stilstaan.

Had er ook gewoon eerder af moeten gaan en dan binnendoor, maar dacht dat het wel mee zou vallen. Stukje Delft - Rijswijk op de A13 gewoon anderhalf uur over gedaan.... kun je nog sneller lopen.
Dat scheen inderdaad drama te zijn vandaag. Ik ben maar binnendoor gegaan. Welke uitvoegstrook ging het over?
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  FOK!Fotograaf maandag 21 mei 2012 @ 16:44:30 #225
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_111835982
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:06 schreef ioko het volgende:
Vanochtend vrij druk op de A2. Op een gegeven moment reed ik met een gangetje van 130 op de teller op een rustig stuk. Een auto op de rechterbaan (ik reed links) bedenkt dat het handig is om met 110 naar links te komen omdat er 400 meter verderop een vrachtwagen rijdt. Ik had twee opties, vol in de remmen of naar rechts uitwijken (er was plaats genoeg immers). Remmen vond ik onzin en omdat er zo'n snelheidsverschil was ging ik eigenlijk gelijk rechts langs de auto en met dezelfde snelheid wilde ik verderop weer naar links. Maar de persoon die ik (niet netjes) inhaalde was daarvan niet gediend en reed vol gas het gat dicht.

Vervolgens heb ik mijn auto wel gewoon naar links gezet, met vrij weinig ruimte. Meneer werd daar nogal agressief van en reed vol gas vlak langs me (ik was weer netjes naar rechts gegaan).

Geen handige actie van me, maar ik had even geen zin om andermans fouten te corrigeren. Toch maar remmen de volgende keer....
Volgende keer gewoon toeteren en rechts erlangs.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')