abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112011488
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 10:59 schreef OEM het volgende:

[..]

Iets wat een trucker vreemd is blijkbaar. Die gaan er maar vanuit dat iedereen voorrang geeft. Totaal geen benul dat er misschien mensen zijn die geen flauw idee hebben hoeveel ruimte een trucker nodig heeft.
En daarom zet je je vrachtauto op twee rijstroken. Normaal gesproken is dat voldoende om te laten zien dat je ruimte nodig hebt. Dat kan iedereen wel begrijpen. Maar d'r zijn altijd van die automobilisten die ikkeikkeikke doen. Dat heeft dus niet te maken met gebrek aan inzicht, meer gebrek aan sociaal gedrag.
Achter het stuur is iedereen wel een beetje klootzak, want ja, veilig blik om je heen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_112011566
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Volgens mij stond Bootje al voorgesorteerd toen meneer zijn bolide ertussen prakte.
Stond/reed in ieder geval op twee rijstroken, met blijkbaar nog genoeg ruimte voor de automobilist om zijn/haar auto er links langs te gaan.
quote:
[..]

Het gaat om de uitzwaai. Als je met een vrachtauto een bocht omgaat heeft 'ie meer ruimte nodig. Sowieso de wielbasis zorgt ervoor dat je een stuk later moet insturen. De achteroverhang komt dan aan de andere kant naar buiten, precies waar die meneer links gaat staan. In zo'n geval kan de vrachtauto niet de bocht inzetten voor de auto weg is, anders heb je geheid een aanrijding.
Dat weet ik waar het om gaat, maar ik heb het over die specifieke kruising. Op streetview kan je zien dat een vrachtwagen daar gewoon op de rechterrijstrook staat en ook daar blijft bij het nemen van de bocht. Als je vanaf de overkant op streetview kijkt naar die weg, zie je er een lijnbus staan die gewoon op de rechterrijbaan staat. Waarom zouden zij de bocht wel kunnen nemen zonder op beide rijbanen te staan en Bootje niet?
pi_112011622
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:43 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Stond/reed in ieder geval op twee rijstroken, met blijkbaar nog genoeg ruimte voor de automobilist om zijn/haar auto er links langs te gaan.

[..]

Dat weet ik waar het om gaat, maar ik heb het over die specifieke kruising. Op streetview kan je zien dat een vrachtwagen daar gewoon op de rechterrijstrook staat en ook daar blijft bij het nemen van de bocht. Als je vanaf de overkant op streetview kijkt naar die weg, zie je er een lijnbus staan die gewoon op de rechterrijbaan staat. Waarom zouden zij de bocht wel kunnen nemen zonder op beide rijbanen te staan en Bootje niet?
Bussen hebben geen oplegger van 13,6 meter (standaardmaat)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_112011816
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Bussen hebben geen oplegger van 13,6 meter (standaardmaat)
En Bootje heeft niet gezegd wat voor vrachtwagen hij precies in rijd, maar jij gaat er dus vanuit dat hij met een oplegger rijdt? Kans is natuurlijk aanwezig, maar het lijkt mij lastig om dingen te kunnen noemen als feiten terwijl je aannames doet :)

Ik snap ook wel dat langere voertuigen meer ruimte nodig hebben in een (krappe bocht), alleen zoals het er nu staat lijkt het redelijk asociaal :)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 15:13:27 #280
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_112019232
Bootje84 rijdt dus op een grote trailer, met 1 as. Dat houdt in dat die krengen een grotere uitzwaai hebben dan een normale. Ik hield mijn wagen vanaf het begin van die voorsorteervakken al breed, omdat het anders niet meer lukt. Die eikel had nog net genoeg ruimte om er langs te gaan. Niet zo heel vreemd kok, aangezien 1 baan al breed genoeg is voor een vrachtwagen.. en ga je te ver naar links, konen ze er rechts voorbij :')

Hoe dan ook, wat ik doe is niet asociaal, maar gevaarontwijkend.. blijkbaar is dat lastig voor sommigen om in te zien..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_112025140
Ik kom altijd vanaf de A12 Moordrecht inrijden....... dan kruis ik altijd de afslag moordrecht van de A20...... altijd vol daar :)

Als ik kan inshatten dat het heel druk is op de afrit dan stop ik altijd om er een vrachtwagen door te laten gaan, vaak moeten die oversteken en linksaf..... dan komt daar wel allemaal verkeer aan en vaak moet ik echt gebaren van "zet m maar ervoor bij mij, dan stopt er wel een aan de andere kant!!" Met zoet wachten tot het kan kan je daar heel lang blijven staan wachten :D :D

Maar er zijn een hoop vrachtwagenchauffeurs veel te beleefd voor :D :D
pi_112025481
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 17:58 schreef kiwiko het volgende:
Ik kom altijd vanaf de A12 Moordrecht inrijden....... dan kruis ik altijd de afslag moordrecht van de A20...... altijd vol daar :)

Als ik kan inshatten dat het heel druk is op de afrit dan stop ik altijd om er een vrachtwagen door te laten gaan, vaak moeten die oversteken en linksaf..... dan komt daar wel allemaal verkeer aan en vaak moet ik echt gebaren van "zet m maar ervoor bij mij, dan stopt er wel een aan de andere kant!!" Met zoet wachten tot het kan kan je daar heel lang blijven staan wachten :D :D

Maar er zijn een hoop vrachtwagenchauffeurs veel te beleefd voor :D :D
1 x met je lampen knipperen, dat begrijpen ze wel.
pi_112025637
Dat doe ik ook :) en er zijn er een hoop die het begrijpen en dus inderdaad de vrachtwagen voor mijn auto zetten, ook al komt er van de andere kant verkeer :)

Maar er zijn er een hoop die aarzelen omdat het natuurlijk vrij asociaal is om het verkeer van mijn kant te blocken en te wachten tot er een van de andere kant komt :) alleen vind ik het goed dat de vrachtwagen mijn weg versperd eventjes :)

Het tegemoedkomende verkeer is eerder geneigd te stoppen als ze zien dat de vrachtwagen "mijn" rijbaan blokkeerd :)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 18:44:01 #284
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_112026658
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:41 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En daarom zet je je vrachtauto op twee rijstroken. Normaal gesproken is dat voldoende om te laten zien dat je ruimte nodig hebt. Dat kan iedereen wel begrijpen. Maar d'r zijn altijd van die automobilisten die ikkeikkeikke doen. Dat heeft dus niet te maken met gebrek aan inzicht, meer gebrek aan sociaal gedrag.
Achter het stuur is iedereen wel een beetje klootzak, want ja, veilig blik om je heen...
of hoe slecht de chauffeur is. Sommige hebben bij de oprit naar de A12 nog steeds twee banen nodig, terwijl de meeste chauffeurs het tegenwoordig ook met 1 baan kunnen.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 25 mei 2012 @ 18:53:37 #285
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_112026994
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 18:16 schreef kiwiko het volgende:
Dat doe ik ook :) en er zijn er een hoop die het begrijpen en dus inderdaad de vrachtwagen voor mijn auto zetten, ook al komt er van de andere kant verkeer :)

Maar er zijn er een hoop die aarzelen omdat het natuurlijk vrij asociaal is om het verkeer van mijn kant te blocken en te wachten tot er een van de andere kant komt :) alleen vind ik het goed dat de vrachtwagen mijn weg versperd eventjes :)

Het tegemoedkomende verkeer is eerder geneigd te stoppen als ze zien dat de vrachtwagen "mijn" rijbaan blokkeerd :)
Dat is toch met die twee rotondes bij de op en afritten? Dan HOORT het andere verkeer hem voorrang te verlenen :')
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_112027003
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 18:44 schreef lipje het volgende:

[..]

of hoe slecht de chauffeur is. Sommige hebben bij de oprit naar de A12 nog steeds twee banen nodig, terwijl de meeste chauffeurs het tegenwoordig ook met 1 baan kunnen.
Er zit dan ook totaal geen verschil in vrachtwagens he?
Bakwagen, bakwagen met wipkar, bakwagen met triangelaanhanger, trekker-oplegger, trekker-citytrailer, lzv........
Allemaal nemen ze op dezelfde manier de bocht.
Ga er maar van uit dat die chauffeur dat veel beter weet dan een buitenstaander.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 18:54:57 #287
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_112027048
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 18:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Er zit dan ook totaal geen verschil in vrachtwagens he?
Bakwagen, bakwagen met wipkar, bakwagen met triangelaanhanger, trekker-oplegger, trekker-citytrailer, lzv........
Allemaal nemen ze op dezelfde manier de bocht.
Ga er maar van uit dat die chauffeur dat veel beter weet dan een buitenstaander.
kleine toevoeging: ik bedoel de oprit vanaf de N209 (veiling Bleiswijk) naar de A12 (richting Utrecht) En de aanhangers zijn gelijk, diverse bakwagens met kar, trekker/oplegger, etc. Vooral toen ze de opritten daar veranderd hadden gebeurde dat nog vaak.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 25 mei 2012 @ 18:56:00 #288
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_112027085
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 18:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Er zit dan ook totaal geen verschil in vrachtwagens he?
Bakwagen, bakwagen met wipkar, bakwagen met triangelaanhanger, trekker-oplegger, trekker-citytrailer, lzv........
Allemaal nemen ze op dezelfde manier de bocht.
Ga er maar van uit dat die chauffeur dat veel beter weet dan een buitenstaander.
Wel gestuurd, niet gestuurd, assen achter onder de trailer of net iets naar voren, met uitzwaai, en zonder, 2 assige trekker of 3 :+

Beste stuurlui staan, behalve aan wal, meestal achter je bij het verkeerslicht. 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_112027190
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 18:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wel gestuurd, niet gestuurd, assen achter onder de trailer of net iets naar voren, met uitzwaai, en zonder, 2 assige trekker of 3 :+

Beste stuurlui staan, behalve aan wal, meestal achter je bij het verkeerslicht. 8-)
Had geen zin om zo veel meer te typen maar idd. :)
Nu de chassis nog. 20 voets, 30 voets, 40 voets of een 40 voets met een 45er er op. Pfoei!! :)
pi_112027282
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 18:53 schreef lipje het volgende:

[..]

Dat is toch met die twee rotondes bij de op en afritten? Dan HOORT het andere verkeer hem voorrang te verlenen :')
Nee, dit is de afrit Moordrecht vanaf de A20............ waar onderaan een gelijkwaardige kruising is met 50 meter rechtsaf een spoorweg overgang :)

Die waar altijd file is...... (a20 Prins Alexander/Moordrecht :D )
  vrijdag 25 mei 2012 @ 19:04:58 #291
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_112027375
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 18:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wel gestuurd, niet gestuurd, assen achter onder de trailer of net iets naar voren, met uitzwaai, en zonder, 2 assige trekker of 3 :+

Beste stuurlui staan, behalve aan wal, meestal achter je bij het verkeerslicht. 8-)
Misschien, maar er is maar 1 chauffeur de beste, en dat ben ik. :Y
Coffee. Gets you up and moving in the mornings.
pi_112027447
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:04 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Misschien, maar er is maar 1 chauffeur de beste, en dat ben ik. :Y
Da ken heul nie, ben ik al. :6
pi_112028678
Net voor het eerst iemand een middelvinger gegeven. Zo'n klotejoch op zijn fiets die de stoplichten niet helemaal begrijpt. Ik stond te wachten om linksaf te slaan terwijl het verkeer voor rechtdoor al mocht rijden. Van links kwam zo'n jochie op zijn fiets aangescheurd die al bijna werd aangereden omdat hij al door rood reed. Toen stond hij dus links van mij te wachten tot hij kon gaan rijden. Het rechtdoorgaande verkeer had inmiddels rood en die jongen stond al te kijken of hij al veilig kon oversteken, maar ja toen kreeg ik groen en precies op dat moment wil die gozer weg fietsen, dus ik toeteren, reed hij nog door, toen deed ik heel slecht nog even mijn middelvinger omhoog, het ging allemaal maar net goed.

Tja, met iets meer pech had ik hem op mijn motorkap gehad.
pi_112029180
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:06 schreef vannelle het volgende:

[..]

Da ken heul nie, ben ik al. :6
Hoho, achteraan sluiten. Je vergeet mij. :7
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_112029817
quote:
8s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:35 schreef Dennis101 het volgende:
Net voor het eerst iemand een middelvinger gegeven. Zo'n klotejoch op zijn fiets die de stoplichten niet helemaal begrijpt. Ik stond te wachten om linksaf te slaan terwijl het verkeer voor rechtdoor al mocht rijden. Van links kwam zo'n jochie op zijn fiets aangescheurd die al bijna werd aangereden omdat hij al door rood reed. Toen stond hij dus links van mij te wachten tot hij kon gaan rijden. Het rechtdoorgaande verkeer had inmiddels rood en die jongen stond al te kijken of hij al veilig kon oversteken, maar ja toen kreeg ik groen en precies op dat moment wil die gozer weg fietsen, dus ik toeteren, reed hij nog door, toen deed ik heel slecht nog even mijn middelvinger omhoog, het ging allemaal maar net goed.

Tja, met iets meer pech had ik hem op mijn motorkap gehad.
Dus jouw plan was om die fietser maar midden op de weg te laten staan want JIJ had groen en DUS ga je rijden? _O-
pi_112029845
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:48 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hoho, achteraan sluiten. Je vergeet mij. :7
Ik ben met de motor, ik sta altijd vooraan. :{w
pi_112029855
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 20:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dus jouw plan was om die fietser maar midden op de weg te laten staan want JIJ had groen en DUS ga je rijden? _O-
Nee ik ging rijden en toen ging die fietser rijden, dat ging ongeveer gelijktijdig. Overigens wilde ik hem eigenlijk plat rijden, maar dat mag geloof ik niet, en dat is slecht voor mijn auto.
pi_112029931
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 20:03 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee ik ging rijden en toen ging die fietser rijden, dat ging ongeveer gelijktijdig.
Stond die fietser daar veilig? Vluchtheuvel?
Zo ja, dan heb ik niks gezegd. ;)

Hou nu sowieso m'n bakkes want wil niet de laatste post hebben. :P
pi_112030115
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 20:05 schreef vannelle het volgende:

[..]

Stond die fietser daar veilig? Vluchtheuvel?
Zo ja, dan heb ik niks gezegd. ;)

Hou nu sowieso m'n bakkes want wil niet de laatste post hebben. :P
Ja, die fietser stond op het fietspad te wachten voor het rode licht, het is niet dat hij over de weg reed en nergens heen kon. Het enige wat hij moest doen was netjes wachten voor het rode licht.
pi_112030498
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 20:10 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ja, die fietser stond op het fietspad te wachten voor het rode licht, het is niet dat hij over de weg reed en nergens heen kon. Het enige wat hij moest doen was netjes wachten voor het rode licht.
Kee, snap em. ;)

En de volgende die post mag het nieuwe deel openen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')