Dat is makkelijk te checken. kijk naar de spiegel van de vrachtwagen: zie jij de chauffeur, dan ziet hij jou ook.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vorige week wilde ik een vrachtwagen inhalen, zat ik in z'n dooie hoek ofzo want hij besloot ook ineens naar links te gaan.
Gelukkig zat er nog een carpoolstrook ofzo naast die buiten werking was zodat ik kon uitwijken zonder vol op de rem te hoeven
Ja daarom.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:53 schreef kiwiko het volgende:
hahahaha jaaaa, jij bent dan ook echt opzij te duwen
onzin. verkeerslichten gaan boven tekens op de weg / borden.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
Degene die de bijzondere manoeuvre uitvoert is fout. Dus 2x 2. Het is zelfs zo dat wanneer jij, door groen, een voorrangsweg op draait en hierbij geramd wordt door iemand die door de rode vliegt, jij alsnog de pineut bent (althans, dat was altijd zo).
Hardstikke leuk wat er in de wet staat, maar je moet wel eea kunnen bewijzen. Kun je niet bewijzen dat de ander door rood gereden heeft, dan blijft over dat je iemand op een voorrangsweg hebt aangereden.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) › Artikel 64
Verkeerslichten gaan boven verkeerstekens die de voorrang regelen.
Onder heel veel omstandigheden is het wss niet zo moeilijk om dat te bewijzen. Denk aan camera's tijdstippen, wisselintervallen van stoplichten e,d.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:42 schreef OEM het volgende:
[..]
Hardstikke leuk wat er in de wet staat, maar je moet wel eea kunnen bewijzen. Kun je niet bewijzen dat de ander door rood gereden heeft, dan blijft over dat je iemand op een voorrangsweg hebt aangereden.
Dus de schuldvraag beantwoorden van gebrokenglas kan niet. Dat bepaalt de rechter op basis van pv, getuigenverklaring, etc, etc.
ik reageerde op de stelling van pizza boom welke op niets gestoeld is.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:42 schreef OEM het volgende:
[..]
Hardstikke leuk wat er in de wet staat, maar je moet wel eea kunnen bewijzen. Kun je niet bewijzen dat de ander door rood gereden heeft, dan blijft over dat je iemand op een voorrangsweg hebt aangereden.
Dus de schuldvraag beantwoorden van gebrokenglas kan niet. Dat bepaalt de rechter op basis van pv, getuigenverklaring, etc, etc.
Dat is wat ik ooit verteld heb gekregen van een instructeur. Maargoed, ook ik kan er naast zittenquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik reageerde op de stelling van pizza boom welke op niets gestoeld is.
Stelling 1 is antwoord nummer 2.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Dit adhv een situatie die ik gisteravond had: haalde een auto rechts in omdat ie pijltje naar links aanhad en ook op de linkerbaan reed, en net als ik ernaast zit wil die auto ineens naar rechts. WTF?
Wie is eigenlijk schuldig, als iemand (persoon A) op de snelweg over de linkerbaan rijdt, iemand anders (persoon B) die rechts rijdt gaat ineens, net als A er bijna is, naar links om een vrachtauto in te halen en A klapt achterop B.
1. A fout want die rijdt iemand achterop
2. B fout want die wisselt van baan, is een bijzondere verrichting en moet daarom het verkeer op die baan altijd voor laten gaan?
Wie is schuldig vraag 2:
Persoon C gaat op een kruising (de debiel) een andere auto (persoon D) inhalen, net op het moment dat D linksaf afslaat. klaboem: botsing.
1. C fout want die haalt in op een niet slim moment
2. D fout want rechtdoorgaand verkeer gaat voor afslaand verkeer, hij had moeten spiegelen?
Apart hoor: alle regels aan je laars lappen, de volledige weg opeisen en dan toch nog gaan zeiken op een anderquote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:34 schreef Bootje84 het volgende:
Gisteren met mn vrachtwaggel...
Ik rij op de Utrechtsebaan (Einde van de A12 richting Den Haag), om vervolgens rechtsaf te slaan richting op de N44. (richting Wassenaar). Je hebt daar een tweebaansweg, met een best krappe bocht. Doordat ik alle ruimte in de bocht nodig heb, hou ik mijn wagen in het midden van de twee banen. Een meneer in een lompe wagen vond dat hij alsnog genoeg ruimte had, en gooide doodleuk zijn wagen nog even langs de linkerkant. Om vervolgens na 300 meter door mij weer ingehaald te worden als hij voor het stoplicht staat.
Dat hij een keertje tegen een muur mag lopen om fatsoenlijk inzicht te verkrijgen. Mijn luchthoorn bleek namelijk weinig indruk te maken..
Nouja, als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar even zoals het kan. Die vent had best even kunnen wachten. Het heet anticiperen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:51 schreef OEM het volgende:
[..]
Apart hoor: alle regels aan je laars lappen, de volledige weg opeisen en dan toch nog gaan zeiken op een ander
Dat kan, Bootje84 had ook kunnen wachten tot er genoeg ruimte was en er geen verkeer gehinderd werd doordat een vrachtwagen twee banen opeist. Is maar net hoe je het bekijktquote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:52 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nouja, als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar even zoals het kan. Die vent had best even kunnen wachten. Het heet anticiperen.
Iets wat een trucker vreemd is blijkbaar. Die gaan er maar vanuit dat iedereen voorrang geeft. Totaal geen benul dat er misschien mensen zijn die geen flauw idee hebben hoeveel ruimte een trucker nodig heeft.quote:
Volgens mij stond Bootje al voorgesorteerd toen meneer zijn bolide ertussen prakte.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:57 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat kan, Bootje84 had ook kunnen wachten tot er genoeg ruimte was en er geen verkeer gehinderd werd doordat een vrachtwagen twee banen opeist. Is maar net hoe je het bekijkt
Het gaat om de uitzwaai. Als je met een vrachtauto een bocht omgaat heeft 'ie meer ruimte nodig. Sowieso de wielbasis zorgt ervoor dat je een stuk later moet insturen. De achteroverhang komt dan aan de andere kant naar buiten, precies waar die meneer links gaat staan. In zo'n geval kan de vrachtauto niet de bocht inzetten voor de auto weg is, anders heb je geheid een aanrijding.quote:Bootje84 zegt dat hij in het midden van de twee banen reed, maar de automobilist had nog genoeg ruimte om er links langs te kunnen. Dan vraag ik me af hoe breed is het daar wel niet, of hoe klein was die auto?
Edit:
Het was hier: http://goo.gl/maps/7W7H ?
Die geel/witte vrachtwagen staat netjes op de rechterbaan en lijkt meer dan genoeg ruimte te hebben om daar rechts af te slaan. Wat voor monstertruck rijdt Bootje84?
Juist daarom stond hij toch al midden op twee banen? Zodat ie de ruimte zou hebben de bocht te kunnen maken?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:59 schreef OEM het volgende:
Iets wat een trucker vreemd is blijkbaar. Die gaan er maar vanuit dat iedereen voorrang geeft. Totaal geen benul dat er misschien mensen zijn die geen flauw idee hebben hoeveel ruimte een trucker nodig heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |