Jezus wat een idioot die ventquote:Op maandag 21 mei 2012 16:06 schreef ioko het volgende:
Vanochtend vrij druk op de A2. Op een gegeven moment reed ik met een gangetje van 130 op de teller op een rustig stuk. Een auto op de rechterbaan (ik reed links) bedenkt dat het handig is om met 110 naar links te komen omdat er 400 meter verderop een vrachtwagen rijdt. Ik had twee opties, vol in de remmen of naar rechts uitwijken (er was plaats genoeg immers). Remmen vond ik onzin en omdat er zo'n snelheidsverschil was ging ik eigenlijk gelijk rechts langs de auto en met dezelfde snelheid wilde ik verderop weer naar links. Maar de persoon die ik (niet netjes) inhaalde was daarvan niet gediend en reed vol gas het gat dicht.
Vervolgens heb ik mijn auto wel gewoon naar links gezet, met vrij weinig ruimte. Meneer werd daar nogal agressief van en reed vol gas vlak langs me (ik was weer netjes naar rechts gegaan).
Geen handige actie van me, maar ik had even geen zin om andermans fouten te corrigeren. Toch maar remmen de volgende keer....
Dus je hebt twee keer niet goed gekeken? Of je reed twee keer te hard op weg naar het zebrapad?quote:Op maandag 21 mei 2012 15:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
Niet zo zeer irritaties van mede weggebruikers, maar van de wegbeheerder. Zebrapaden die niet lekker te overzien zijn, met een fietspad ernaast, waar kinderen vanaf fietspad de zebra over willen. Vandaag 2 keer met gierende banden tot stilstand gekomen omdat je gewoon niet weet wat die kinders gaan doen. Slingerhekjes plaatsen ben ik weer voorstander van.
ik moet er bij afslag 7, rijswijk / Den Haag-Zuid af. En daar was het dus serieus anderhalf uur wachten. had ik beter een afslagje eerder kunnen nemen en via Delft gaan, dan had ik die anderhalf uur gewonnen (scheelt bijna niks naar m'n werk dan namelijk, ik zit nagenoeg op knooppunt Ypenburg).quote:Op maandag 21 mei 2012 16:43 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Dat scheen inderdaad drama te zijn vandaag. Ik ben maar binnendoor gegaan. Welke uitvoegstrook ging het over?
Voiláquote:Op maandag 21 mei 2012 17:33 schreef kiwiko het volgende:
Het was vanochtend inderdaad een drama daar!! Kweenie wat er gebeurd is, maar ik heb ook over 32 kilometer 1,5 uur gedaan.
Ah, daar moest ik er ook af. Ga er altijd bij Delft op. Wat ik nog wel eens doe bij file is er bij Delft Noord opgaan en direct er weer af. Maar ook dat vertrouwde ik niet zo, dus ben helemaal binnendoor gegaan.quote:Op maandag 21 mei 2012 17:23 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
ik moet er bij afslag 7, rijswijk / Den Haag-Zuid af. En daar was het dus serieus anderhalf uur wachten. had ik beter een afslagje eerder kunnen nemen en via Delft gaan, dan had ik die anderhalf uur gewonnen (scheelt bijna niks naar m'n werk dan namelijk, ik zit nagenoeg op knooppunt Ypenburg).
Inderdaad!quote:
tja, hoor dat ook vfaak genoeg inderdaad(4 van de 5 omen hebben gezamelijk een transportbedrijf)quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:11 schreef Kentekenplaat het volgende:
Fietsers
Ten eerste die trut die om mijn auto heen komt terwijl ik al in de bocht achteruit zat en ik in mijn spiegels dus alleen de trailer zag. Roept dat wijf:"Opletten, hè?"Dat doe ik wel, maar ik heb maar 1 paar ogen, trut.
En dan nog al die fietsers die nog even achter je trailer langs schieten als je achteruit rijd. Ik vind het prima dat ze dood willen maar niet onder mijn oplegger.![]()
Bij 1 filiaal is het meerdere keren gebeurd dat een brommer dacht nog even snel achter de auto langs te kunnen, waarbij hij toch echt het magazijn in moest rijden omdat het toch niet kon.
Wacht een minuutje. Da's voor jullie veiliger en voor chauffeurs prettiger.
Zo ben ik een keer bijna van mijn fiets gereden door een automobiliste die dacht dat haar knipperlicht op magische wijze ervoor zou zorgen dat ze recht doorgaand verkeer (ik dus op mijn fiets) niet voor hoefde te laten gaan.quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:47 schreef Marco001 het volgende:
Ik heb al verscheidene keren met de taxi fietsers bijna overreden, die er nog net even voorlangs schoten, of mij nrechts gingen inhalen terwijl ik rechtsaf wou slaan, en netjes de knipperlichten aan had...
Ik vraag me af wat voor weg het dan was. Als er een fietsstrook langs de weg zit, gescheiden van de rijbaan door een doorgetrokken streep dan mogen ze je gewoon voorbij en moet jij voorrang geven. Als het een fietsstrook is met een onderbroken streep, dan moet jij gewoon de strook op gaan zodat er geen fietser meer tussen past. Het laatste geld ook voor fietssuggestiestroken, daar moet je dan gewoon op gaan rijden zodat er geen fietser meer tussen past. Op die manier kunnen ze je niet meer rechts voorbij op het moment dat jij rechts afslaat.quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, hoor dat ook vfaak genoeg inderdaad(4 van de 5 omen hebben gezamelijk een transportbedrijf)
Maar fietsers zijn sowieso asociaal.
Ik heb al verscheidene keren met de taxi fietsers bijna overreden, die er nog net even voorlangs schoten, of mij nrechts gingen inhalen terwijl ik rechtsaf wou slaan, en netjes de knipperlichten aan had...
[...]
Idd! Heel vaak wijken bejaarden niet uit met de fietsquote:Op donderdag 24 mei 2012 15:00 schreef Tankiej het volgende:
Over elke groep fietsers is wel iets te zeggen.
Scholieren die met 5 breed naast elkaar fietsen, allemaal oordopjes in hebben en ondertussen tegen elkaar schreeuwen en heen en weer slingeren. Bejaarden die altijd 2-3 breed fietsen, ook op smalle fietspaden en nooit kunnen uitwijken. Studenten die menen overal tussendoor te kunnen en ook moeten, vaak door rood fietsen en dan boos worden als er een auto hun pad kruist. Wielrenners die in grote groepen fietsen, het liefste op de weg want het fietspad is 'slecht asfalt', niet kunnen stoppen voor rood licht, geen bel of verlichting hebben want dan wordt de fiets te zwaar. etc...
Uiteraard zijn er ook nog altijd de uitzonderingen die zich wel aan de regels houden en normaal fietsen, maar dat is zo'n kleine groep dat het zeldzaam is dat je die ziet fietsen..
Ook een keer op de fiets gehad, drukke weg met in het midden een vluchtheuveltje voor fietsers, pasten net twee mensen op, elke kant op één, en dan was je nog bang dat je voor- of achterwiel geraakt zou worden zo smal was het daar. Sta ik daar al met iemand anders op dat vluchtheuveltje te wachten, was de rijbaan achter me blijkbaar vrij, komt er zo'n domme koe met een kind voorop en die propt zich even op dat vluchtheuveltje tussen ons in en duwt mij daarmee zowat de weg op - die nog niet vrij was. En ja hoor, toen dat ene rund zich erop had gefrot, besloten een paar schoolkinderen dat de weg vrij was, zonder na te denken of ze wel dat vluchtheuveltje op konden. Niet dus. Die weghelft was geblokkeerd, ik stond voor mijn gevoel half op de andere weghelft. Als de sodemieter overgestoken toen dat kon, achterlijk kutvolkquote:Op donderdag 24 mei 2012 14:09 schreef Descendent het volgende:
Ik heb eens meegemaakt dat een fietser mevrouw die mij (ik was ook op de fiets) rechts wilde inhalen mij meende terecht te moeten wijzen -iets van 'kijk uit kloothommel'- omdat ik weer naar rechts ging en haar daardoor de bosjes in reed. (stond links op fietspad; voor stoplicht te wachten met eerst mensen naast mij. Die mensen had ik ingehaald toen licht op groen stond en ik ging weer naar rechts..... en toen kwam dat achterlijke mens....Nou; ze heeft het geweten; zelden iemand zo op haar nummer gezet ende uitgefoeterd.
gast... gewoon via vluchtstrook erlangs... je bent toch al aso bezig met knipperen en groot licht dus dat kan er ook nog wel bijquote:Op donderdag 24 mei 2012 15:36 schreef AldoTheApache het volgende:
gister op de a15
heel druk, 2 baans, en veel vrachtwagens. Besluit 1 vrachtwagen voor mij zonder richtingaanwijzers naar links te zeilen en even met 100 km 10!!! vrachtwagens in te halen
viel er een gat rechts, blijft hij nog steeds links en haalt er nog even 4 in
ik daarachter mijn linkerpijl aangezet en even met grootlicht geknipperd
Vorige week wilde ik een vrachtwagen inhalen, zat ik in z'n dooie hoek ofzo want hij besloot ook ineens naar links te gaan.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:47 schreef resque het volgende:
[..]
gast... gewoon via vluchtstrook erlangs... je bent toch al aso bezig met knipperen en groot licht dus dat kan er ook nog wel bij(kutvrachtwagens op de a15, ik weet er alles van....)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |