Smeren met bepanthen, gaat het snel weer weg. Tip van mijn kraamverzorgster! Anouk krastte ook haar gezicht open.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:27 schreef PureEvil het volgende:
kut. cristel heeft een kras op dr gezicht. vanmiddag al, en t trekt niet weg. ik baal.![]()
Jessie, mooi ventje![]()
Mefke, iig fijn dat ie het leuk vind om met de hagelslag te oefenen ! Hopenlijk blijft dat goed gaan
Ja morgen krijgt hij zijn naam, zal ik dan ook hier laten weten, dan kunnen wij in de OP. Het is idd een feestelijke gebeurtenis.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:25 schreef Kyara het volgende:
7 daghen Tinuviel? Dus dan krijgt hij morgen zijn naam toch? is dat dan meteen ook een feestelijke gebeurtenis of hoe moet ik dat zien? Heb er niet zoveel verstand van
quote:
Ik was aanwezig bij die van mijn broertje...quote:
Gefeliciteerd Xanteh!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:16 schreef Xanteh het volgende:
Gooit u mij maar in het topic samen met dochtertje Cara, geboren 3 mei. Ze ligt nu in mijn armen te soezen, straks komt jeugdzorg (?) langs en daarna gaat ze lekker in bad
Ben ik ook. Het is pas de 2de keer.quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:03 schreef Cyntiaa het volgende:
Wees blij dat hij zo lekker slaapt Cleany, dan kom jij ook aan je slaap toe. Cas slaapt misschien 1 nacht per week zonder onderbrekingen in de nacht. En dat doet wel wat met je lichamelijke gesteldheid
He, dat ringending hebben wij ook net gekocht!quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:24 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]
we zijn wat spullen kwijt, ben bang dat hij alles heeft opgegeten
onze vent vindt er bij nader inzien niks aan! Het ding ligt al een week in de woonkamer op dezelfde plekquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:05 schreef Kyara het volgende:
Dat ringending heeft volgens mij elke baby in dit topic inmiddels
Oh...dat wist ik niet eens meer...quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:05 schreef Kyara het volgende:
Dat ringending heeft volgens mij elke baby in dit topic inmiddels
We deden mee aan die Optimel actie, dus was het nog best te doen....nog 32 dagenquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:44 schreef MeNicole2 het volgende:
Wishbonebike krijgt Matthias straks ook als ie 1 word. Maar mijn ouders betalen er aan mee dus dan vind ik het nog wel te doen. Maar als ie 1 word. Dat is gewoon over 4 maand al
Waar heb je die gezien DF. Mijn moeder had het hierover en wilde hem kopen voor de verjaardag van mijn neefje, maar ze kan em nergens meer vinden.quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij niet![]()
En ook geen wheelybug of sophie de giraffe.. Altijd leuk die rages hier
Wil deze voor Daan zijn 1e verjaardag vragen![]()
[ afbeelding ]
Larissa was bijna elke week ziek in het begin, en dan was ze net beter, kreeg ze weer een prik, waardoor ze weer ziek werdquote:Op woensdag 16 mei 2012 16:01 schreef danic het volgende:
Thanx f_r!
Mooie stats Juud. En verbaasd dat ze nog nooit ziek was geweest? Oh? Eva ook niet, maar daar zijn ze niet verbaasd over. Is dat dan zo bijzonder?
Mefke, die tuitspenen, gebruik je die op de aventflessen? Dat zijn toch zachtere?
Waar koop je die? Ik heb er eentje van mijn nichtje gekregen, maar kan ze nergens vinden.
elin is 3.4 en die is 1x ziek geweestquote:Op woensdag 16 mei 2012 16:01 schreef danic het volgende:
Thanx f_r!
Mooie stats Juud. En verbaasd dat ze nog nooit ziek was geweest? Oh? Eva ook niet, maar daar zijn ze niet verbaasd over. Is dat dan zo bijzonder?
Mefke, die tuitspenen, gebruik je die op de aventflessen? Dat zijn toch zachtere?
Waar koop je die? Ik heb er eentje van mijn nichtje gekregen, maar kan ze nergens vinden.
+1, ik had het zelf niet beter kunnen zeggenquote:Op woensdag 16 mei 2012 14:48 schreef Kyara het volgende:
Op zich klinken zijn stats netjes Clubsoda, maar afbuigen is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Jammer dat je geen duidelijk advies hebt gekregen.
En wat goed dat ie al rolt!
toffe namen! ik vind Jairs tweede naam ook nog steeds zo tofquote:Op woensdag 16 mei 2012 17:50 schreef Tinuviel het volgende:
Ben niet heel erg bijgelezen, maar wou even de naam laten weten zodat wij in de OP kunnen. Ons zoontje heet Lior Nethanel, geboren op 9 mei 2012; zoon van Tinuviel & Iamredleader
mooiquote:Op woensdag 16 mei 2012 17:50 schreef Tinuviel het volgende:
Ben niet heel erg bijgelezen, maar wou even de naam laten weten zodat wij in de OP kunnen. Ons zoontje heet Lior Nethanel, geboren op 9 mei 2012; zoon van Tinuviel & Iamredleader
Mooie ventje!!quote:
H&M heeft in de winkel nog meer van dat soort pakjes, kort en lang.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:51 schreef Susie het volgende:
Toch iets om aan te pakken dus!
Ah H&M, zo leuk! Volgens mij hadden ze Anouk haar maat niet meer, wil ook nog zo'n soort jumpsuitje
Ik was juist in de winkel, zag wel dergelijks hangen, maar dus niet de juiste maat helaasquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:01 schreef Juud79 het volgende:
[..]
H&M heeft in de winkel nog meer van dat soort pakjes, kort en lang.![]()
Sowieso veel meer in de winkel dan online en veel leuks vond ik.
Goh toen Rayen geboren werd had hij echt een heel mooi rond bolletje, door het liggen is zijn achterhoofdje een stuk platter nu.quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:06 schreef Kleurdoos het volgende:
elin had ook zo'n plat achterhoofd en dat trok vanzelf helemaal bij, maar daar moet ik bijzeggen dat het niet scheef was.
ik ben r wat vaker in de doek gaan dragen zodat r achterhoofd rust kreeg
Dat heb ik ook gedaan. Maarja, daarna begint de ellendequote:Op donderdag 17 mei 2012 09:48 schreef Tinuviel het volgende:
Wel heb ik begrepen dat de adviezen met betrekking tot het neerleggen van je baby veranderd zijn. Vroeger werd geadviseerd de baby op de zij te leggen en dan afwisselend elke kant oms de beurt totdat de baby 2 weken oud was. Daarna was het zaak volgens het cb om je kind op de rug te leggen.
Ja ik zie het eigenlijk ook met angst en beven tegemoetquote:Op donderdag 17 mei 2012 08:38 schreef Susie het volgende:
Poeh, TJ, dat wordt een uitdaging ben ik bang! Succes alvast!
Wat betreft het happen, geen idee. Lief gaf Anouk gister een of ander potje met sperciebonen, daar bleken wat stukjes in te zitten, waar mevrouw zich dus zodanig in verslikte, dat lief dat potje heeft weggepleurt en maar ff een flesje heeft gegeven. Dus stukjes gaan we nog heel even niet doen, beetje eng.
Ja dat rommelen op de kamer heb ik al geprobeerd maar dat werkt dus helaas niet. Hij denkt harder huilen want dan geeft ze me wel de borst.quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:41 schreef Kleurdoos het volgende:
TJ, als je hem nou eens een ritueel voorschuift? badje-bordje yoghurt -op bed leggen, handje even vasthouden, liedje zingen en dan wat rommelen op de kamer zodat ie je wel kan zien, maar dat je bijvoorbeeld geen oogcontact met hem maakt?
Dat komt waarschijnlijk omdat ik in mijn omgeving van familie en vrienden alleen maar hoor dat in slaap voeden niet het juiste is om te doen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Sorry TJ, maar ik vind je beredeneringen raar.. je denkt voor Rayen en je denkt dat je allemaal dingen verkeerd hebt aangepakt voorheen waardoor hij nu in slaap gevoed wil worden.. en wat is er mis met liggend voeden? Lex drinkt ook graag liggend, zo krijgen ze het ook t beste weg (qua aanhappen ook)
Rayen vindt het gewoon fijn om zo in slaap te vallen en ipv er een probleem van te maken, zou je het misschien beter voorlopig kunnen omarmen? ergeren heeft geen zin en het oplossen met andere rirtuelen kost je waarschijnlijk nog veel meer tijd ook.. anders is iig afleiding het proberen waard.
maar je doet nu net alsof Rayen iets heel erg raars en slechts doet?! Terwijl het volkomen normaal is voor een 6 a 7maanden oude baby.
Nou Sanne goed om te horen dat het gewoon ineens veranderde.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:16 schreef Sannne het volgende:
Ben het wel met KD eens TJ.. Zoals Rayen nu doet deed Elise precies hetzelfde! En dat veranderde ook!
Als je hem niet wilt laten huilen dan gaat het toch lastig worden het te veranderen denk ik.
Ik laat Elise best weleens huilen, zolang het zeurend huilen is. Echt krijsen ga ik meteen naar haar toe! Maar de vaste regel hier is, na bedtijd kom je je bed niet meer uit! Dan ga ik er naast liggen, krijgt ze borst en ga ik weer weg. Huilt ze dan nog, dan ga ik er heen, zing een liedje voor haar, aai over haar bol, en ga weer weg. Daarna alleen nog een aai over de bol met sssht het is bedtijd..
En steeds een beetje minder.
Soms gilt ze zodra ik me omdraai om weg te lopen. Verlatingsangst fase? Maar dan wordt het minder als ik even weg ben.. Het verschil in huilen zorgt voor andere handelingen hier.
Wat je nog na kan gaan; wat doe je allemaal voor het slapen? Krijgt hij misschien teveel prikkels? (Veel speelgoed, tv, geluiden, wild spelen..). Rust voor bed scheelt heel erg!
Ik doe Elise niet elke dag in bad, dat kan haar huidje niet aan. Ik geef haar eten (we eten samen aan tafel), ik leg haar op de grond om te spelen, ik was af, dan gaan we omkleden, pyjama, slaapzak aan, medicijntjes, dan pingelt ze aan de kroonluchter op haar kamertje (zodra ik haar optil doet ze haar handjes al omhoog, hoezo vast ritueel, lol), gaan we tandjes poetsen, lezen we een boekje en ten slotte krijgt ze borst.
Dit ritueel is denk ik duidelijk genoeg, zonder badje.
Het is heel erg belastend, absoluut! Maar wel normaal! Ik snap echt wel dat je het teveel vindt, begrijpelijk! Maar weet dat het ook beter gaat worden!
Elise drinkt ook altijd liggend.. Vinden we beide het fijnst!
TAP beterschap voor je kleine dame!
En dan helpt het niet om hem nog een keer de speen te geven?quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:18 schreef TimeJumper het volgende:
Na 5 á 10 minuten als hij gaat huilen, ga ik terug en zet zijn muziekdoosje nog een keer aan.
Dan nog een keer terug en daarna neem ik hem meestal maar mee in ons bed en krijgt hij de borst om in slaap te vallen.
Ik sluit mij hierbij aan, inclusief het gekletsquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:25 schreef PureEvil het volgende:
[..]
En dan helpt het niet om hem nog een keer de speen te geven?
Bij ons gaat het ongeveer zo:
beneden krijgt ze de fles, dan nog ff 'rusten' boertje laten,knuffelen etc.
Dan naar boven, schone luier, en dan leg ik haar in haar slaapzak in bed.
En ondertussen wel uitleggen wat ik/zij gaat doen. ' Cristel gaat nu lekker naar bed, en dan ga je lekker slapen ' ofzo :p En dan ' Nu doe ik de gordijnen dicht', Kus, ik hou van je, weltrusten Cristel, tot morgen !
Goed. t staat misschien wat raar geschreven, maar t is wel duidelijk.
Gefeliciteerd!quote:
Ik laat Lientje bijna alles mee eten met ons, eigenlijk sinds een week of 3. Spaghetti krijgt ze ook, dan haal ik wat pasta even door de saus heen en ik vis wat gehakt en groente eruit en dat krijgt ze op dr eigen bord. Pasta met witte saus maak ik met kookroom of creme fraiche, dus geen pakjes, maar gewoon italiaanse kruiden toevoegen aan de room en groente en vlees/kip. Ik koop veel losse courgette, champ, paprika. Lasagna kan je ook zelf maken, met bijv tomaten uit blik of Tomato Fritto.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:28 schreef Cyntiaa het volgende:
Hier was de nacht prima! Jullie hadden iets langere of kortere nachten zo te lezen
02:00 nog pcm gegeven en wat te drinken en toen weer geslapen tot iets voor zeven. Prima dus gezien het feit dat hij pijn heeft. Nu ligt meneer alweer een half uurtje te knorren, een uitstapje naar de bakker is altijd vermoeiend
Vanaf wanneer laat je een kindje eigenlijk echt al een beetje mee eten wat jij eet? Groente, vlees een aardappelen zijn geen probleem maar ik bedoel meer dingen als pasta met champignonsaus, spaghetti en lasagnemix uit een zakje. Vandaag ga ik Pilav maken dus dat is geen probleem, allemaal vers en peper is later toe te voegen.
We hebben Evan wel recent wat kleine hapjes softijs gegeven en een beetje vla, maar daar houdt het op zich wel op...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:34 schreef Kleurdoos het volgende:
http://www.baby.be/nl/bab(...)eel-eten-157446.html
jezus, ik was ff aan t zoeken en kwam dit tegen
Snoep koek taart en ijs in een 7maander
7 in totaal op 1 dag hequote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:50 schreef Asyniur het volgende:
KD, hoe kom je überhaupt op zo'n sites
Maaruh, ik snap ook niet dat het kind dat allemaal krijgt. En dan zeggen: ja we hebben aanleg om dik te worden en zij is ook aan de zware kant. Mijn hemeltje: 4 sneetjes brood met smeerkaas als ontbijt
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:34 schreef Kleurdoos het volgende:
http://www.baby.be/nl/bab(...)eel-eten-157446.html
jezus, ik was ff aan t zoeken en kwam dit tegen
Snoep koek taart en ijs in een 7maander
Dat is waar, hoewel ik nog steeds niet snap waarom...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:09 schreef Kyara het volgende:
cleany. Nee maar ivm de googlevindbaarheid vind ik het wel netjes om haar naam te schrijven zoals haar moeder dat doet. Niet iedereen wil de naam van hun kind voluit op internet. En sommigen lossen dat op door een punt er tussen te zetten.
Gefeliciteerd!!! en fijn om te horen dat het lukt met de bv!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:26 schreef Zoë23 het volgende:
Ik kom me hier ook melden!
S.ara is zaterdag 12mei geboren in het ziekenhuis ivm inleiding.
Ze woog 3865 gram
Nu weegt ze alweer 3980 gram
Ik geef borstvoedingdat gaat gelukkig allemaal goed. 't is echt genieten zo
Hoop hier wat bij te kunnen lezen, weet wel zeker dat ik nog veel kan leren't is allemaal zo nieuw! Maar 't voelt wel heel goed
Ja snap ik. Hier slaapt S al vanaf dat hij 2 weken was op z'n eigen kamer, dus dat is geen grote stap meer. En hij was echt toe aan een groter bed! Nu ziet hij er weer zooooo schattig en klein uit als hij slaapt, hihi.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:37 schreef Kyara het volgende:
Wat fijn Fee! Ik vond dat zo'n grote stap, voor het eerst in het ledikant. Maar dat kwam ook omdat het ledikant op zijn eigen kamertje stond en de wieg naast ons bed (ledikant past niet). En dan zo'n klein hummeltje in zo'n groot bed
Dat wordt hier dubbel en dwars gecompenseerd door die enorme glimlach die ik krijg als ik 's ochtends z'n kamertje binnenloopquote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:20 schreef Kuukske het volgende:
Zo las ik het ook niet. Je boft vind ik
. Ik lag 's avonds in bed tegen JD te murmelen dat ik het zo ongezellig vond zonder Billie naast ons.
. Vind ik nog steeds trouwens. 's Morgens die wakkere oogjes naast me vond ik zo'n heerlijk gezicht.
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:25 schreef bitterend het volgende:
Vanochtend lag ze tussen ons en heeft ze mijn man wakker gemaakt door hem in zijn neus te grijpen![]()
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:52 schreef NotTheSame het volgende:
Wederom niet bijgelezen,sorry, maar ik denk ik meld me maar weer eens een keertje. Draak slaapt nog steeds beroerd en mijn griepje heb ik inmiddels ingeruild voor een voorhoofd- en kaakholteontsteking, dus het gaat weer lekker hier...
Takkembah nog gefeliciteerd met Seth en welkom Tinuviel en Zoë!!
Wat wij doen NTS is meestal een lakentje om hem heen en dan onder zijn eigen lichaam vaststoppen, anders heeft hij teveel bewegingsvrijheid voor zijn handjes en blijven ze niet bij zijn gezicht. Daarover heen doen wij een dun dekentje, dat wij onder het matras van de wieg vaststoppen. Ik zal proberen vandaag even een foto te maken voor je.quote:[b]
Tinuviel, dank je voor de tip. Draakje zuigt ook het liefst op d'r vingers maar ze schopt dan ook zo vreselijk hard met d'r benen dat ze met slaapzak en al door het bed tolt. Wij hebben ipv de Cosibag een KipKep Woller gekocht, maar ook dit mocht niet baten.
Wij hopen heel snel ons huis verkocht te hebben hier en dan kunnen we eigenlijk per direct terug naar mijn geboortedorp.
Edit: ik laat "hem" nog even op zijn zij liggen. Ja het is wel tegen het advies van de kraamzorg en het cb inquote:Op zondag 20 mei 2012 11:47 schreef Deepfreeze het volgende:
Tinu, lekker zeg, zo in de tuin!
Kan me voorstellen dat je haar nog even op haar zij laat liggen.
Rayen is op 19 november geboren en in het ziekenhuis legden zij hem afwisselendd dan op de ene zij en dan de andere.quote:Op zondag 20 mei 2012 11:53 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Edit: ik laat "hem" nog even op zijn zij liggen. Ja het is wel tegen het advies van de kraamzorg en het cb inAan de andere kant we doen het afwisselen en als hij op zijn zij ligt, is hij zo goed vastgestopt, dat hij heus niet kan omdraaien en ik denk dat hij er ook nog te klein voor is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zuiden ergens toch? Hebben jullie vanavond onweer.... Wij zitten straks wel in de zon Bitterend, die heerlijke avondzonquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |