abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111595569
Brit Mila?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 20:33:23 #27
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111595737
Vraagje: ik hoor en lees overal dat je met 9-10 maanden wel moet beginnen met uit een beker leren drinken, omdat een kind dat vanaf 12 maanden zou moeten doen. Wat ik me dan afvraag is, waar is een tuitbeker dan voor? Ik heb er wel eentje, maanden geleden al gekocht, maar daar drinkt meneer niet uit. Bovendien maakt je baby met een tuit ook een zuigbeweging, dus waarom bestaan ze dan? Als het de bedoeling is om het zuigen af te leren?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 20:57:08 #28
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111597198
:o 'moet' dat tegenwoordig al met een jaar? uit een gewone beker drinken? Ik lees hier iets totaal nieuws voor mij aventura :@

Persoonlijk trek ik me daar niet zoveel van aan iig. De jongens hebben een hele lange tijd een tuitbeker gehad, en dat ging prima (verschillende soorten uitgeprobeerd. want sommigen die lekken dus gewoon }:| )
  dinsdag 15 mei 2012 @ 21:12:08 #29
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_111598253
Oh Aventura daar trek ik me niet zoveel van aan hoor. J heeft een rietjesbeker van de hema (op het CB zeiden ze dat een rietje beter is dan een tuit voor de tanden. Het drinken komt daar in grotere hoeveelheden uit, dus het suiker uit sap is minder lang in de mond... ofzo) en hij is al 2. We oefenen wel af en toe met een bekertje en dat gaat ook wel, maar hij kan het niet zelfstandig. Komt wel. Ik ben wel van plan om binnenkort deze aan te schaffen:

http://www.babyproductvan(...)360-anti-knoeibeker/

Ik heb die een keer gezien bij iemand en het lijkt heel erg op drinken uit een gewone beker, behalve dat het dus anti-knoei is ;).
pi_111598305
PE, kras is morgen vast alweer verdwenen. Dat gaat zo snel met babyhuidjes.
Tinu, ik knipte Mia's nageltjes vanaf het begin wel met een nagelknippertje. Stom gedoe met vijlen :{w

Ik wist ook niet dat ze al zo snel uit een beker moeten kunnen drinken. Bij Hannah totaal geen problemen mee gehad trouwens. Die dronk al vrij snel uit een rietbeker, daarna ook uit tuitbekers en ook al vrij vlot uit een gewone beker. Antilek tuitbeker is pas net gelukt :') Die krengen zijn echt moeilijk te gebruiken maar we hadden even iets nodig wat ze 's nachts in bed bij zich kon houden ivm hoestbuien. Helaas was haar bed nog nat de volgende dag omdat ze hem zelf opengedraaid had :')
Tuitbeker drinkt ze nu trouwens nog steeds uit. Bij de maaltijden aan tafel krijgt ze een gewone beker, maar bij het spelen wordt die toch net even te vaak omgegooid :X
  dinsdag 15 mei 2012 @ 21:38:42 #31
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_111600084
Als ik mijn dochter een gewoon bekertje geef, dan doet ze 'kiep' :')
Ik ga dat dus voorlopig helemaal niet proberen, ze kan er bestuit drinken als ik het vasthou, maar dat wil ze niet, want zelf doen.
Ze drinkt uit de borst, soms uit de fles wat melk (sinds kort weer) en ze drinkt overdag yoghurt/thee/water/diksap uit een Avent bekertje of een Hema rietjesbeker. Ik vind het voorlopig wel gezegend.

Ik heb vanavond haar verjaardagscadeau gekocht, een Wheelybug. *O*
Toch geen houten poppenwagen, maar iets waar ze volgens mij veel plezier van zal hebben.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 21:45:35 #32
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111600484
Ooh leuk Juud! Welke heb je?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 21:46:27 #33
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111600525
Wheelybug is gaaf *O* (heb ik nog onthouden van de vorige keer google! :D Lief vond er alleen niets aan :( :X

Hier net een huilsessie gehad, geen idee wat er nou was, ze bleef maar onbedaarlijk huilen (en mama bijna ook ;( ) Uiteindelijk toch rustig, heeft haar papfles gedronken en ligt nu te slapen. Ben benieuwd hoe ze er morgen uitziet, want ze heeft toch een partij dikke ogen van het huilen, zo zielig!

Ik duik er ook in, want ik weet niet wat de nacht gaat brengen natuurlijk!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_111600917
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 20:30 schreef bitterend het volgende:
Brit Mila?
:Y Dat weet jij goed!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 15 mei 2012 @ 21:53:48 #35
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111600936
Hopelijk blijft het vannacht rustig Susie! :*

Slaap zacht!
  dinsdag 15 mei 2012 @ 21:54:13 #36
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111600963
Tinuviel, veel plezier dan morgen!
pi_111601050
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 21:53 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

:Y Dat weet jij goed!
Ik was aanwezig bij die van mijn broertje... ;)
Fijne dag morgen!

Susie slaap lekker(hoop ik!) :*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 22:02:15 #38
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_111601412
@Kyara
Manlief mocht kiezen, ik kies al zo vaak dingen (lees kleding) uit. O-)
En hij is gek van plantjes en tuinieren e.d. dus deze.

pi_111601483
OH Juud wat een schattig ding :D
  dinsdag 15 mei 2012 @ 22:03:58 #40
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111601511
Ooh, die is leuk! O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 07:16 schreef Xanteh het volgende:
Gooit u mij maar in het topic samen met dochtertje Cara, geboren 3 mei. Ze ligt nu in mijn armen te soezen, straks komt jeugdzorg (?) langs en daarna gaat ze lekker in bad :)
Gefeliciteerd Xanteh!

Bitterend, misschien kun je Cara nog in de OP toevoegen?
pi_111601606
:Y toegevoegd!
  dinsdag 15 mei 2012 @ 22:07:56 #42
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111601728
D'r zijn deze maand zoveel babietjes dreumesjes geworden, zo hebben we wat nieuwe aanwas ;)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 22:34:11 #43
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_111603604
Xanteh, welkom met Cara! *O*

Tinuviel, wie verbiedt je om zijn nageltjes te knippen? ;)

Aventura, er zijn zoveel dingen waarvan ik me afvraag waarom ze bestaan ;)
Maar ik ben gewoon heel vroeg begonnen met Harry leren drinken uit een gewone beker/glas. HIj heeft nooit een tuitbeker gehad. Enkel een rietjesbeker in eigen beheer. Voor bij het eten enzo kreeg hij een gewone beker waarbij ik heel lang geholpen heb met drinken (en nu nog heel af en toe omdat hij nou eenmaal makkelijk aangelegd is; mama giet de melk naar binnen terwijl jij met de auto's speelt ;) ).
Ik heb heel lang geholpen omdat hij zo enthousiast was dat hij de beker te ver door kiepte.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 22:50:08 #44
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_111604950
Om het krabben in het gezicht te voorkomen kun je sokjes om de handjes doen tijden het slapen, dat werkte hier altijd wel goed.
pi_111610799
Ik stond laatst ook bij het Kruidvat voor het rek met de bekers, ze hebben bekers met harde en zachte tuit, rietjesbekers en ook open bekers met een soort uitsnee (waar de neus in past?).
Volgens mij heeft het iets met de mondmotoriek en spraakontwikkeling te maken, maar als ik zie hoe vaak de antilekbeker hier op de kop gehouden wordt of op de grond valt, dan zie ik een open beker helemaal niet zitten op dit moment. Ook de eenvoudige tuitjesbekers uit het babydumppakket vertrouw ik niet volledig, die hebben geen handvaten en gaan volgens mij ook open als ze op de grond vallen.
Wordt dat rietje uit de rietjesbeker niet vies met de tijd?
Ik wil dat die zelfs drinken (water) kan pakken als die dorst heeft, want met bv weet je nooit hoeveel die binnen heeft gehad en ook in de zomer als wij naar de stad gaan, wil ik graag iets te drinken voor hem meenemen in mijn tas.

De temperatuur was vanmiddag boven de 39 graden uitgekomen, maar pas toen mijn vriend naar huis kwam, kon je echt heel goed zien dat die koorts had, hij laag een beetje passief op de bank en ik had vochtige gastendoekjes om zijn benen gedaan om voor verkoeling te zorgen. Pas toen was ik echt radeloos, maar misschien zijn het zijn hoektandjes aan beide kanten, want daar zijn witte bobbels te zien. Een half uur later zat die weer iets te eten in zijn stoeltje.
  woensdag 16 mei 2012 @ 07:25:48 #46
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111612123
niet fijn Zana. Hoop dat de nacht goed verlopen is?

Hier tot 2 uur wat gerommel, speen kwijt etc. Daarna geslapen tot kwart over 6. Niet huilend wakker geworden, dus dat is fijn. Wel mega snotneus, arm kind. En het huis ruikt naar de uien! :D
Ik mag weer werken vandaag, bah.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_111612765
Zielig he, als ze zo snotterig zijn ;( Eva was gisteren al niet lekker, erg hoesten, maar vandaag klonk ze nog erger. En zat ook haar neusje weer vol met snot en helaas leken de oogjes ook weer mee te doen :'( Ik hoop dat dat laatste niet doorzet, wat was dat vreselijk zeg, de vorige keer.

Ze had geslapen van 22.30-6.30, wow! Toen ik haar kamer binnenkwam zag ik ineens dat ze met haar hoofd bij het voeteneinde lag, ze was dus een half rondje gedraaid :')
Tralalalaaa
pi_111612941
Bekers als voor het jaar? Om een beetje te oefenen misschien.. Chris had er echt geen zin in. Tot anderhalf flessen. Daarna gedwongen over naar anti-lek tuitbeker en verder oefenen met gewone beker. Dat ging pas bij 2 jaar fatsoenlijk. :P

Hier nachtje van half 10 tot 6. En daarna ook direct weer gaan slapen. Even een nachtje doorslapen voor ons.. :)
pi_111613031
Hier ook een rommelig nachtje, Cas had honger om 00:00 uur dus maar een fles gegeven.
De leidsters van het kdv voelden zich enorm schuldig en hebben beloofd dat het niet weer zal gebeuren, we zullen zien. Waar mensen werken worden nu eenmaal fouten gemaakt. Cas is het al heel lang weer vergeten ;)
Hij kreeg een uitnodiging mee dat het feestweek is binnenkort, hij mag verkleed komen. Dat wordt nog wat! _O-

Cas drinkt met hulp van ons uit een gewone beker/glas. Voor de rest gewoon uit de fles. Tuitbeker daar klooit hij alleen maar een beetje mee, op de kop houden en op knabbelen :')
  woensdag 16 mei 2012 @ 08:49:24 #50
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_111613050
:* voor alle snotterige, zieke kindjes.

Hier een betere ochtend dan gisteren ^O^ . Sander heeft al de fles gehad, er draait een was, de grijze container staat aan straat en nu ga ik lekker ontbijten met Jesper.

Enne we denken dat Sander een rooie gaat worden! :). Mijn man is rood (tegenwoordig minder fel dan vroeger), Jesper werd rood geboren, maar dat is wit geworden en Sander werd blond geboren, maar dat wordt al donkerder en rooier :). Leuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')