abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111656891
Ben het wel met KD eens TJ.. Zoals Rayen nu doet deed Elise precies hetzelfde! En dat veranderde ook!
Als je hem niet wilt laten huilen dan gaat het toch lastig worden het te veranderen denk ik.
Ik laat Elise best weleens huilen, zolang het zeurend huilen is. Echt krijsen ga ik meteen naar haar toe! Maar de vaste regel hier is, na bedtijd kom je je bed niet meer uit! Dan ga ik er naast liggen, krijgt ze borst en ga ik weer weg. Huilt ze dan nog, dan ga ik er heen, zing een liedje voor haar, aai over haar bol, en ga weer weg. Daarna alleen nog een aai over de bol met sssht het is bedtijd..
En steeds een beetje minder.
Soms gilt ze zodra ik me omdraai om weg te lopen. Verlatingsangst fase? Maar dan wordt het minder als ik even weg ben.. Het verschil in huilen zorgt voor andere handelingen hier.

Wat je nog na kan gaan; wat doe je allemaal voor het slapen? Krijgt hij misschien teveel prikkels? (Veel speelgoed, tv, geluiden, wild spelen..). Rust voor bed scheelt heel erg!
Ik doe Elise niet elke dag in bad, dat kan haar huidje niet aan. Ik geef haar eten (we eten samen aan tafel), ik leg haar op de grond om te spelen, ik was af, dan gaan we omkleden, pyjama, slaapzak aan, medicijntjes, dan pingelt ze aan de kroonluchter op haar kamertje (zodra ik haar optil doet ze haar handjes al omhoog, hoezo vast ritueel, lol), gaan we tandjes poetsen, lezen we een boekje en ten slotte krijgt ze borst.
Dit ritueel is denk ik duidelijk genoeg, zonder badje.

Het is heel erg belastend, absoluut! Maar wel normaal! Ik snap echt wel dat je het teveel vindt, begrijpelijk! Maar weet dat het ook beter gaat worden!

Elise drinkt ook altijd liggend.. Vinden we beide het fijnst!

TAP beterschap voor je kleine dame!
pi_111657171
Ik denk ook dat je niet moet proberen krampachtig een voedingshouding aan te houden. Mij is bijvoorbeeld aangeraden om af te wisselen en soms is in een houding (bijvoorbeeld Madonnahouding) de manier van aanhappen niet goed of verandert hij tijdens het drinken, wat niet zo goed is voor mijn borst. mijn baby de borst. Alleen als de andere houding (Rugby) niet werkt, dan doe ik het toch maar in de Madonnahouding, al is het misschien niet zo goed voor mijn borst.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:42:12 #153
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_111657461
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 10:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Sorry TJ, maar ik vind je beredeneringen raar.. je denkt voor Rayen en je denkt dat je allemaal dingen verkeerd hebt aangepakt voorheen waardoor hij nu in slaap gevoed wil worden.. en wat is er mis met liggend voeden? Lex drinkt ook graag liggend, zo krijgen ze het ook t beste weg (qua aanhappen ook)

Rayen vindt het gewoon fijn om zo in slaap te vallen en ipv er een probleem van te maken, zou je het misschien beter voorlopig kunnen omarmen? ergeren heeft geen zin en het oplossen met andere rirtuelen kost je waarschijnlijk nog veel meer tijd ook.. anders is iig afleiding het proberen waard.

maar je doet nu net alsof Rayen iets heel erg raars en slechts doet?! Terwijl het volkomen normaal is voor een 6 a 7maanden oude baby.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik in mijn omgeving van familie en vrienden alleen maar hoor dat in slaap voeden niet het juiste is om te doen.
En de reden dat ik denk dat ik het verkeerd heb aangepakt omdat ik hier lees en in mijn omgeving eigenlijk alleen maar hoor dat babytjes van zijn leeftijd zelf in slaap vallen.
Dus ja dan is het eigenlijk toch niet zo raar dat ik dat ga denken toch.

Daarbij komt nog dat hij binnenkort naar het dagverblijf moet, en ik heb zeker gelezen de adviezen dat dat vanzelf gaat goedkomen met niet zelf in slaap kunnen vallen en niet uit de fles willen drinken.
En toch blijf ik me zorgen maken :P :+
Daarbij komt nog dat ik kans maak op een baan voor langere tijd maar waarbij je eerst 2 weken full-time training krijgt.
Mijn hart breekt bijna bij de gedachte dat hij ineens "cold-turkey" op het kdv ineens zelf in slaap moet vallen.
dus dat was ook één van de beweegredenen om het hier proberen af te bouwen, ik doe het dan liever zelf dan dat hij daar meerdere keren per dag helemaal over zijn toeren is bij vreemden :{
En ik probeer bij de gedachte te blijven dat het wel allemaal zal meevallen.

Misschien maak ik er meer een punt van dan hij, en gaat het straks inderdaad haast helemaal vanzelf.
Daar hoop ik dan maar op.

En al vind ik het af en toe toch heel geborgen hoe hij in slaap valt. Het valt me ook weleens gewoonweg zwaar hoor moet ik gewoonweg zeggen.
Zo'n 4 keer per dag in slaap voeden, hij neemt geen genoegen met een kwartiertje. Vaak is het gewoon een half uur en de laatste tijd langer. En dan na een minuut of 40 nog een keer (wat wel meestal sneller gaat)
En dan nog een keer of 2 of 3 per nacht.

Op het CB zeiden ze omdat ik hem in slaap voed gaat hij korte slaapjes doen, dus daar kreeg ik eigenlijk ook de boodschap dat het eigenlijk niet ten voordele van hem is.
Zei gaven het advies dat ik maar harder moest zijn en hem gewoon moest laten huilen.

Dus ja KD daarom denk ik dat ik de verkeerde aanpak heb gehanteerd.
Rayen 2½ jaar!
pi_111657662
R deed in de opvang ook slaapjes van 30 minuten...maar vorige week begon ze met 1 uur, dan 1 uur en een kwartier en nu slaapt ze daar ruim 2 uur! ze slaapt soms na een flesje en soms wil ze geen flesje dan slaapt ze gewoon..de leidsters moeten haar wel eerst wiegen en over haar hoofd wrijven voor dat ze slaapt..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:18:07 #155
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_111658419
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 10:16 schreef Sannne het volgende:
Ben het wel met KD eens TJ.. Zoals Rayen nu doet deed Elise precies hetzelfde! En dat veranderde ook!
Als je hem niet wilt laten huilen dan gaat het toch lastig worden het te veranderen denk ik.
Ik laat Elise best weleens huilen, zolang het zeurend huilen is. Echt krijsen ga ik meteen naar haar toe! Maar de vaste regel hier is, na bedtijd kom je je bed niet meer uit! Dan ga ik er naast liggen, krijgt ze borst en ga ik weer weg. Huilt ze dan nog, dan ga ik er heen, zing een liedje voor haar, aai over haar bol, en ga weer weg. Daarna alleen nog een aai over de bol met sssht het is bedtijd..
En steeds een beetje minder.
Soms gilt ze zodra ik me omdraai om weg te lopen. Verlatingsangst fase? Maar dan wordt het minder als ik even weg ben.. Het verschil in huilen zorgt voor andere handelingen hier.

Wat je nog na kan gaan; wat doe je allemaal voor het slapen? Krijgt hij misschien teveel prikkels? (Veel speelgoed, tv, geluiden, wild spelen..). Rust voor bed scheelt heel erg!
Ik doe Elise niet elke dag in bad, dat kan haar huidje niet aan. Ik geef haar eten (we eten samen aan tafel), ik leg haar op de grond om te spelen, ik was af, dan gaan we omkleden, pyjama, slaapzak aan, medicijntjes, dan pingelt ze aan de kroonluchter op haar kamertje (zodra ik haar optil doet ze haar handjes al omhoog, hoezo vast ritueel, lol), gaan we tandjes poetsen, lezen we een boekje en ten slotte krijgt ze borst.
Dit ritueel is denk ik duidelijk genoeg, zonder badje.

Het is heel erg belastend, absoluut! Maar wel normaal! Ik snap echt wel dat je het teveel vindt, begrijpelijk! Maar weet dat het ook beter gaat worden!

Elise drinkt ook altijd liggend.. Vinden we beide het fijnst!

TAP beterschap voor je kleine dame!
Nou Sanne goed om te horen dat het gewoon ineens veranderde.
Ik denk als ik vantevoren weet dat het gewoon ineens om kan slaan, het zoals het nu gaat ook beter kan hanteren.
En ik vind het fijn om te horen dat ik dus niet de enige ben, dat gevoel kreeg ik wel, daardoor maak ik er eigenlijk ook nu een punt van.
Kreeg het idee dat Rayen de enigste was die de borst nodig heeft om in slaap te vallen.

Hier krijgt hij voor het naar bed gaan een schone luier, vitaminen, dan het licht uit doen op de badkamer (met hulp natuurlijk).
Naar de slaapkamer zijn slaapzakje aan ondertussen trakteer ik hem op een slaapliedje ;) . Hij krijgt zijn konijn, speen en dan gaat zijn muziekdoosje aan.

Na 5 á 10 minuten als hij gaat huilen, ga ik terug en zet zijn muziekdoosje nog een keer aan.

Dan nog een keer terug en daarna neem ik hem meestal maar mee in ons bed en krijgt hij de borst om in slaap te vallen.

Maar ik zal niet heel het topic kapen met "zelf in slaapval problemen". Maar adviezen of zienswijzen zijn altijd welkom :Y
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:25:08 #156
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111658604
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:18 schreef TimeJumper het volgende:

Na 5 á 10 minuten als hij gaat huilen, ga ik terug en zet zijn muziekdoosje nog een keer aan.

Dan nog een keer terug en daarna neem ik hem meestal maar mee in ons bed en krijgt hij de borst om in slaap te vallen.

En dan helpt het niet om hem nog een keer de speen te geven?

Bij ons gaat het ongeveer zo:

beneden krijgt ze de fles, dan nog ff 'rusten' boertje laten,knuffelen etc.
Dan naar boven, schone luier, en dan leg ik haar in haar slaapzak in bed.
En ondertussen wel uitleggen wat ik/zij gaat doen. ' Cristel gaat nu lekker naar bed, en dan ga je lekker slapen ' ofzo :p En dan ' Nu doe ik de gordijnen dicht', Kus, ik hou van je, weltrusten Cristel, tot morgen !

Goed. t staat misschien wat raar geschreven, maar t is wel duidelijk.
pi_111658676
TJ, lijkt me heel verstandig om professioneel advies in te winnen. Misschien kan er iets aan veranderd worden en zo niet, dan is wat KD zegt acceptatie ook heel belangrijk. Dat is misschien ook wel het beste advies wat ik van de logopediste heb gekregen over het flesweigeren: je kunt er eigenlijk niet zoveel aan doen, leg je er maar bij neer, het gaat vanzelf weer over als hij groter is. Dat hielp zo, probleem is niet anders maar ik maak me er veel minder druk meer over.

Overigens haal ik M nooit uit bed als ik zeker weet dat er niets aan de hand is. Geen honger, schone luier, boer eruit en duidelijk aangegeven dat hij moe is? Dan blijft hij gewoon liggen, ook bij huilen. Ik troost dan wel in bed, desnoods zit ik er een half uur naast, maar ik pak hem niet op. Mijn ouders en het kdv doen dat soms wel en ik merkte gisteren dat ik dan echt weer even dat patroon moet doorbreken.

Octo, ik kan me voorstellen dat je je daar zorgen over maakt. Ik hoop dat de fysio helpt!

Wat een fijne zonnige dag. Wij gaan zo maar eens naar de Gamma om een vloerkleed te kopen. Mannetje rolt zich steeds klem in de box. Levert leuke taferelen op, benen tussen de spijlen, halve handstanden. :') En met een kleed heeft hij de ruimte om lekker op de grond te spelen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:34:46 #158
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_111658870
Even over eten met stukjes: het moeilijkst eet iets 'vloeibaars' met stukjes erin (heb ik al eens eerder gezegd). Ik ben zelf voorstander van óf stukjes óf gladgepureerd. Niet door elkaar.
Door elkaar vraagt zóveel van mondmotoriek. Je moet het vloeibare van de stukjes scheiden in je mond en dan dus het vloeibare doorslikken en de stukjes nog kauwen. En dat dan voor iemand die net sinds kort door heeft dat je iets anders met je mond kunt dan zuigen...
Je weet zelf hoe lastig het is als je in een hap eten iets tegenkomt wat je niet wil/kan doorslikken (bijv graatje) en je moet dan nog 'zoeken' waar het in je mond is.
Ik zelf kauw bijvoorbeeld ook op vruchtenyoghurt om te voorkomen dat ik een stukje in mijn keel krijg.

TJ, wat is het probleem van in slaap voeden? Vindt jij het een probleem of denk je dat het in de toekomst een probleem wordt? (ik heb niet alles gelezen. dat lukt me vaak niet ivm clusterende baby en rondrennende peuter). Ik lees nu dat je omgeving het een probleem vindt.
Ik heb Harry altijd/meestal in slaap gevoed en ook hij is uiteindelijk gewoon zelf gaan slapen. Ik heb het juist zelfs nog altijd gebruikt op vakantie om hem in slaap te krijgen. Dat vond ik het meest vervelende aan stoppen met bv indertijd. Dat je hem niet meer in slaap kon voeden mocht het nog eens nodig zijn ;)
De enige 'strijd' die ik met Harry ben aangegaan omtrent bv is dat hij op een gegeven moment 's nachts áltijd de borst wilde als hij wakker werd. Hij werd toen een periode heel vaak wakker (soms wel elk uur) en wilde dan per se de borst. Dat ben ik toen gaan weigeren omdat hij het niet meer nodig had om elk uur aan de borst te gaan. Ik ging wel naar hem toe en we gingen samen in ons bed, maar binnen een blok van 3 uur kreeg hij geen slok bv. Dat is 2 dagen krijsen geweest, 3 dagen huilen (ofzoiets) en daarna was het oke. En het stomme is dat hij sinds die tijd ook de nachten doorslaapt (hoewel dat niet eens mijn opzet was!).
Kanttekening: hij was toen wel al ruim 1 jaar geweest.

Overigens viel hij bij opa en oma en manlief wel gewoon in slaap. Hij had ook weinig keus want die hebben geen borsten ;) Dat onderscheid kunnen ze prima maken :Y
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:38:00 #159
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_111658966
Ow en Twinkly heeft ook Niels altijd in slaap gevoed. Dat ritueel heeft ze pas aangepakt toen hij al een stuk ouder was. Je zou haar een PM kunnen sturen...

Enne Huubke voed ik (zeker 's avonds en 's nachts) ook gewoon in slaap. Rayen is zeker niet de enige hoor! Heb je dit al eens voorgelegd in het bv-topic?
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:49:48 #160
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_111659299
Tj die adviesen zijn al 1000 keer aan je gegeven hier. Neem Ze eens ter Harte ?!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_111659559
Dames, nog dank voor de opmerking n.a.v. de foto's die ik eerder postte :) Ik maak me er niet echt zorgen over, maar ik begrijp wel dat ik actie moet ondernemen als ik het wil veranderen. Het hoofd is nog redelijk symmetrisch dus dat scheelt al weer wat.

TAP, beterschap voor je meiske :*

TJ, ik voed Mia ook in (half)slaap. Het ritueeltje bij ons: als ze moe is 's avonds (dan wrijft ze in de oogjes en gaat gapen) dan krijgt ze een schone luier, pyjama en slaapzakje aan. Dan voed ik haar in ons bed, laat haar nog even goed boeren en leg haar over in de co-sleeper. Ik wens haar welterusten, trek aan het touwtje van haar muziekknuffeltje en geef nog even een aai over de bol het hoofd.
Ze slaapt meestal binnen een minuut ofzo.

Bij Hannah ging dat allemaal veel moeilijker, want die wilde nooit direct gaan slapen. Maar ja bedtijd is voor haar nog steeds vaak drama dus dat zit gewoon in het temperament denk ik.
pi_111660406
TJ, wat ik bij Chris gemerkt heb, met de speen: toen hij nog afhankelijk was van de speen, sliep hij lichter, dus halverwege de dagslaapjes de speen nodig. En 's nachts ook zeker 3,4 keer (of meer) om de speen. Toen de speen eenmaal weg was (bij 9 maand), sliep hij al heel snel beter. Hij werd niet meer wakker, en sliep overdag ook langere stukken.
Ik heb het tot 9 maand "gewoon" geaccepteerd, na een verdwaalde poging hier en daar, maar rond de 6-9 maand wordt de zuigbehoefte minder, en veranderd het in een zuiggewoonte/ritueel. Dus met 9 maand er mee opgehouden en toen waren we er in een dag af. Terwijl het bij 7 maand echt nog een drama was toen ik hem de speen niet gaf.

Wat je zegt over dat uur brullen om het zuigen, dat kan met de tijd ook wel minder worden, omdat zijn zuigbehoefte minder sterk wordt..
  donderdag 17 mei 2012 @ 13:15:10 #163
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111662349
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:25 schreef PureEvil het volgende:

[..]

En dan helpt het niet om hem nog een keer de speen te geven?

Bij ons gaat het ongeveer zo:

beneden krijgt ze de fles, dan nog ff 'rusten' boertje laten,knuffelen etc.
Dan naar boven, schone luier, en dan leg ik haar in haar slaapzak in bed.
En ondertussen wel uitleggen wat ik/zij gaat doen. ' Cristel gaat nu lekker naar bed, en dan ga je lekker slapen ' ofzo :p En dan ' Nu doe ik de gordijnen dicht', Kus, ik hou van je, weltrusten Cristel, tot morgen !

Goed. t staat misschien wat raar geschreven, maar t is wel duidelijk.
Ik sluit mij hierbij aan, inclusief het geklets O+

Anouk "roept"ook vaak nog 3 of 4 keer en dan ga ik er even zoveel keer weer naartoe, even een aai over haar bol etc etc. Dus misschien toch laten liggen TJ?
En als jij hier je ei kwijt wilt, dan kan dat gewoon vind ik, daar is een forum voor toch? Hoe vaak heb ik hier niet neergeknald dat ik er weer 20 keer uit ben geweest voor alleen een speen? :*

En Asy, wat je zegt over puree met stukjes, zo waar! Ik gruwel zelf van yoghurt met stukjes, gatver! :D En ik kauw zelfs op yoghurt met suiker :@ :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 17 mei 2012 @ 13:19:23 #164
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_111662490
PureEvil, duidelijk. Beschrijven wat ik doe en wat we gaan doen doe ik ook altijd heel veel. Ook tijdens het naar bed gaan. En eigenlijk bij het naar bed gaan draai ik meestal hetzelfde verhaal af.

Clubsoda inderdaad bij het flesweigeren heb ik me wel neergelegd. We zullen straks wel zien hoe het gaat op het kdv. Hij eet nu gelukkig ook vast voedsel, dus van de honger zal hij nu niet omkomen ;)
En hier ook in de box, soms lijkt het wel een acrobaat met zijn benen half tegen de spijlen omhoog. Of soms draait hij zijn hoofd helemaal klem tegen de spijlen.
Een vloerkleed is inderdaad een goed idee.

Asyniur, momenteel is het te doen. Al heb ik soms een beetje irritatie omdat ik overal rond mijn heen hoor dat babytjes zelf in slaap vallen. En ik heb nog meer te doen dan een uur naast Rayen te liggen.
Omdat ik zoveel in mijn omgeving hoorde dat het “niet normaal” was heb ik het toch weer hier op het forum ter sprake gebracht.
Zovelen weten meer dan 1 toch. En omdat hij binnenkort naar het kdv moet dacht ik dat het een probleem zou worden.
Als ik hem niet in slaap voed (of als het niet gaat) dan kan hij zomaar 7 uur achtereen wakker zijn. Dat is ook niet bevordelijk voor zijn gezondheid als dat elke dag gaat gebeuren.

Fijn om te lezen dat hij bij opa en oma en je man wel gewoon in slaap valt. Dus ze weten het wel ;)

_Evenstar_ ik neem de adviezen ter harte. Waar maak je uit op dat ik dat niet doe.?
Ik probeer alles uit maar hier werkt het blijkbaar niet

Octopussy en Deepfreeze bedankt voor jullie ervaringen.

Rayen gebruikt de speen om op te kauwen, hij snapt niet dat je er ook op kunt zuigen ;)

Enne ik vind het gewoon prettig om de verschillende ervaringen te horen. Ik leg ze niet naast me neer maar probeer eigenlijk alles uit.
Het is goed te horen dat het soms ineens veranderd. Daar zat ik een beetje mee dat hij straks anderhalf is en dat ik hem nog overal in slaap moet voeden.
De commentaren die ik krijg zijn ook niet voor de poes zal ik maar zeggen. En als ik van een dag van 8 uur er soms 4 uur mee bezig ben om hem in slaap te krijgen.
En ja hij is dan echt moe, dan word me dat soms een beetje teveel en wil ik van anderen horen dat het op den duur echt beter gaat.
Zonder dat ik hier een “huiltraining” start die ze op het CB aanraden.

En als ik mensen irriteer met mijn ervaring dan spijt me dat, ik zou zeggen lees er dan maar overheen.
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 17 mei 2012 @ 14:37:14 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111664982
crap, hele post getikt, is ie weg :(

Ik zag in elk geval een heel mooi ventje van Aventura langskomen. En Anouk die zich in stukjes verslikt, arm ding. En Octo, ik hoop dat je snel verder geholpen wordt.

TJ, ik heb er zelf geen ervaring mee. Maak je in elk geval niet te druk over het kdv. Kindje hoeven op het kdv niet hetzelfde te reageren als thuis. Midas slaapt thuis goed in en door maar op het kdv steds maar hazeslaapjes van een half uurtje. Net genoeg om de dag door te komen dus. Vergeet ook niet dat daar ook professionals zitten en dat ze echt wel lief met kindjes zijn dus als ze wat langer gewiegd of wat dan ook moeten worden dan doen ze dat wel.

Succes :*
pi_111665539
Heb je al geprobeerd er naast te blijven zitten TJ? Dus voeden, verschonen, pyjama, bedritueel etc., kind in bed en dan vertrekken en dan wachten tot hij gaat huilen, eventueel nog een keer terug met aai over de bol en daarna bij volhoudend huilen op een stoel naast het bed. Niet praten, geen oogcontact, niet troosten maar er gewoon zijn. Desnoods bij het gaan zitten even uitleggen "lieverd, je moet zelf in slaap vallen maar mama blijft bij je tot je slaapt" en dan zien wat er gebeurd. Dan laat je hem niet in eenzaamheid huilen maar moet hij wel zelf het probleem oplossen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_111666692
Vermaanddag nr. 11 ! :)
pi_111666964
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 15:35 schreef cleany het volgende:
Vermaanddag nr. 11 ! :)
Gefeliciteerd!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:55:26 #169
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111669664
Gefeliciteerd Cleany! De volgende is zijn verjaardag alweer :o
pi_111672126
:* TJ, ik zou inderaad ook het beste van de situatie maken, hij is nog maar zo klein. Het wordt met de tijd vast beter!

Ik weet nu waarom Cas zo piept de laatste dagen, zijn hoektand is door! Echt een mooie punt al. Dus nu 3 tanden :) Met een pijnstiller op bed gedaan, slechts 1 dutje gedaan vandaag. Hopen dat hij de nacht goed door komt.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 08:28:53 #171
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_111694988
Fijn Cynthia, dat de tand door is. Hoe was de nacht?

Hier van 19 tot 4 geslapen. En nu ligt hij een half uurtje in de box vrolijk te zijn, nog zonder fles..
  vrijdag 18 mei 2012 @ 08:34:43 #172
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111695040
Ook lekker op tijd DF! Hier is de biologische klok echt aan het veranderen, 6.15 is het nu ingesteld! :D

Tand voor Cas! *O*

Werken vandaag, druk! Heb heel veel te doen en het moet af, anders moet ik maandag thuis verder (of in het weekend en daar heb ik helemaaaaal geen zin in!)
pi_111695107
Hier staat de biologische klok tussen 7 en 8!

Tand voor Cas!

Hier zie je nu 2 goede ondertanden door!
pi_111695145
Tand voor Cas!
Tand nummer 8 was er ook ineens bij Evan... :)
  vrijdag 18 mei 2012 @ 09:17:23 #175
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_111695514
Naja, met wat brullen wel terug in bed. Maar zijn plan was anders ;)
pi_111695658
Hier was de nacht prima! Jullie hadden iets langere of kortere nachten zo te lezen ;)
02:00 nog pcm gegeven en wat te drinken en toen weer geslapen tot iets voor zeven. Prima dus gezien het feit dat hij pijn heeft. Nu ligt meneer alweer een half uurtje te knorren, een uitstapje naar de bakker is altijd vermoeiend ;)

Vanaf wanneer laat je een kindje eigenlijk echt al een beetje mee eten wat jij eet? Groente, vlees een aardappelen zijn geen probleem maar ik bedoel meer dingen als pasta met champignonsaus, spaghetti en lasagnemix uit een zakje :@ . Vandaag ga ik Pilav maken dus dat is geen probleem, allemaal vers en peper is later toe te voegen.
pi_111695946
Ik kreeg op het CB te horen dat ze vanaf 1 jaar alles mogen eten, dus ik ben vanaf die tijd ons eten gaan geven.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 09:45:29 #178
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111695947
Tandje voor Cas *O*

hier verder alles goed. Meneer werd om 7 uur wakker en dat vond ik vroeg. :@ speentje gegeven en toen heeft ie nog even een uurtje verder gepit. en ik dus ook.... En nou ligt hij alweer in zijn bed. Klein slaapkoppie O+
  vrijdag 18 mei 2012 @ 09:46:59 #179
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111695965
Die :@ is zeer terecht Kyara! :D
  vrijdag 18 mei 2012 @ 09:48:23 #180
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111695983
Ja, sorry. Maar hij wordt normaal altijd tussen 8 en half 9 wakker. :D
pi_111696007
Ik heb alles zonder zout gekookt en soms zijn groentes bij de aardappelen/ pasta/ rijst meegekookt of als eerste in de pan gebakken. Soms heb ik het ook even in een bakje in de magnetron gestoomd.
Dus eerst een portie voor mijn zoontje eruit en dan gekruid.
Vlees (kip, soms gehackt) eet die pas sinds hij ongeveer 11 maanden is, maar dat komt omdat ik het meeste in stukjes geef en hij dat niet zo goed kan bijten.
Ik heb laatst op het cb gevraagd en die zeiden vanaf ongeveer 1 jaar mogen ze mildgekruid.
Het was trouwens niet altijd een succes, stond ik daar met mijn eten, maar wou die niets. Pas met 10/11 maanden ging die de meeste dingen in elk geval wel proberen. Yoghurt en kwark ging er meestal wel in, en zachte gedroogde vruchten zijn hier ook een hit.
Ik zou zeggen, gewoon proberen en zo veel mogelijk zout weglaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 18-05-2012 09:56:35 ]
pi_111696410
Hier had mevrouw om de 2-3 uur trek in tiet :O
Ik ga haar zo naar het kdv brengen en dan naar de kapper, ik ben vrij vandaag maar de dag kdv hadden we al staan dus dan maar voor 4 uurtjes
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:19:47 #183
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_111696556
Takkembah gefeliciteerd! :*
Heb een fijne dag vandaag en geniet ervan! ;) *O*
pi_111696581
Takkembah gefeliciteerd!
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:23:11 #185
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_111696607
Cyntiaa, beetje zuinig met zout maar volgens mij is het gewoon afhankelijk ook van je kind. Heeft/krijgt het last van iets, dan was het wat te vroeg.
Wij maakten de spaghetti voor Harry apart, maar dat at hij heel slecht. Terwijl hij 'onze' spaghetti (met veel ui en knoflook) gewoonweg vrat! Gaandeweg zijn we gewoon gestopt met apart koken. Alleen met zout passen we op, maar goed wij eten veel sowieso al zoutloos.
Zolang je niet dagelijks saus uit een pakje gebruikt, kan het m.i. niet zo'n kwaad.

Kyara, heerlijk dat hij nog even verder tukte. :z

Takkembah, van harte gefeliciteerd! *O*

aaah bitterend, let's shake hands. Niet dat Huubke elke 2/3 uur wilde drinken maar die wilde niet meer in zijn eigen wiegje slapen vanaf half 2 :O
Maar ik werd wel wakker gebrabbeld en getimmerd. Hij lag op mijn kussen tegen me te kletsen en toen ik mijn ogen open deed, kreeg ik een grote smile O+
En zojuist in de box lachte hij met geluid! :D
pi_111696639
Asy oh dat is niet fijn dat hij niet in zijn eigen bedje wou..ik heb R gewoon naast me gelegd vanaf 1uur want ik had geen zin om weer in haar bedje te leggen elke keer

Gefeliciteerd met Seth Takkem!!
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:38:08 #187
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_111696924
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 09:28 schreef Cyntiaa het volgende:
Hier was de nacht prima! Jullie hadden iets langere of kortere nachten zo te lezen ;)
02:00 nog pcm gegeven en wat te drinken en toen weer geslapen tot iets voor zeven. Prima dus gezien het feit dat hij pijn heeft. Nu ligt meneer alweer een half uurtje te knorren, een uitstapje naar de bakker is altijd vermoeiend ;)

Vanaf wanneer laat je een kindje eigenlijk echt al een beetje mee eten wat jij eet? Groente, vlees een aardappelen zijn geen probleem maar ik bedoel meer dingen als pasta met champignonsaus, spaghetti en lasagnemix uit een zakje :@ . Vandaag ga ik Pilav maken dus dat is geen probleem, allemaal vers en peper is later toe te voegen.
Ik laat Lientje bijna alles mee eten met ons, eigenlijk sinds een week of 3. Spaghetti krijgt ze ook, dan haal ik wat pasta even door de saus heen en ik vis wat gehakt en groente eruit en dat krijgt ze op dr eigen bord. Pasta met witte saus maak ik met kookroom of creme fraiche, dus geen pakjes, maar gewoon italiaanse kruiden toevoegen aan de room en groente en vlees/kip. Ik koop veel losse courgette, champ, paprika. Lasagna kan je ook zelf maken, met bijv tomaten uit blik of Tomato Fritto.
Pilav heb ik laatst ook gemaakt, alleen is rijst het enige dat ze niet eet, werkt ze zo weer naar buiten, de saus kon ze wel waarderen en de kip ook.
Ik geef ook gerust bijv een stukje rundervink, kipfilet, tartaar, gehaktbal (met heel weinig zout) vis, hamreepjes of ei.
Verwerkt vlees of pakjes doe ik dus niet, ook niet als ze een jaar is geweest, dat is gewoon enorm zout en niet goed voor ze, vind ik dan. :)

En ze krijgt meestal een of twee keer per week een potje, die van 12 of 15 maanden, als we onderweg zijn of elders eten of als we zelf iets eten wat niet geschikt is voor haar...eet ze ook prima, gaat erin al koek. Bijv pannenkoek lust ze wel, maar ik vind dat geen avondeten voor haar, die krijgt ze wel soms als lunch de dag daarna. Eet ze ook prima, gaat erin al koek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 18-05-2012 11:03:31 ]
pi_111697096
Elise krijgt ook bijna alles, maar wel ongekruid idd!
Pastasaus heb ik nog niet geprobeerd, heb ik wel in huis. Maak ik ook met kookroom en tomatensaus!
Elise is trouwens DOL op tomaat! En op minneola! Ongeduldig dat ze dan is joh :D

Takkembah gefeliciteerd!
Juud! Vergeten te censureren? Of ga je out in open met Lientjes naam?

Wij gaan zo richting huisarts. Elise gilt al 4 avonden alles bij elkaar, iets wat ze normaal (bijna) nooit doet. Wil even zeker weten of dr oortjes, keeltje etc oke zijn en eventueel overleggen of de dosis van de refluxmedicatie omhoog moet, want heb het vermoeden dat dat een reden is..
Maar goed kunnen ook tandjes zijn! Of een fase :P Wil iig even zeker zijn! Wel balen dat we met de bus naar een ander dorp moeten, de huisarts hier zat vol vandaag!
Eetje slaapt net, moet ik dr zo weer eruit plukken.. Maar goed kan ze vanmiddag wat langer liggen!
  vrijdag 18 mei 2012 @ 11:04:13 #189
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_111697527
:o Shoot, dat was idd niet de bedoeling, thanks Sanne.
Gedoe 's avonds hebben wij ook gehad Sanne een week of vier, nu is het alweer twee weken rustig en normaal. Faaaases he.... ;)
Maar idd, laten checken is altijd goed, ik had het idee dat het hier erg door ontwikkeln kwam, gaan staan en stappen e.d. en door tandjes, dat zorgde bij elkaar voor onrust.
pi_111697699
Dat kan het idd ook heel goed zijn! Ze is ook wel weer bezig met een ontwikkelingsspurt idd!
Maar omdat ze toch ook soms wel naar dr oortje grijpt..
Ze is ook enorm bezig met boeren, slikken, dus wie weet speelt de reflux weer wat op?
pi_111698498
Arme Elise :* en arme mama :*

We hebben hier een fase..elke avond is het wakker worden precies om 22.00 (na dat ze om half 8 naar bed is gegaan) ze wil alleen slapen na dat ze tiet heeft gekregen, op zich geen probleem want ik ga rond die tijd toch naar bed..maar ben benieuwd wanneer het wel stopt :P
pi_111699578
Juud je dochter is zo te horen wel een goede eter :Y

Sanne hopelijk kom je er snel achter wat het was met je dochter en voelt ze zich gauw weer meer op haar gemak.Moet ook weer eens kijken hoe dat zat met de sprongetjes, wanneer de eerste weer begon

Bitterend, je zegt het zelf al: "het is een fase". Dat maakt het toch zo interessant en uitdagend om moeder te zijn. Toch ook maar weer in verdiepen wanneer we bij de eerste zijn begonnen met avondritueel. Nu is het nog wel een beetje tricky want de bedtijd van de oudste is meestal de onrustigste tijd van de kleine, hij drinkt dan en heeft verder veel last van kramp.
Laatst heeft papa wel het boekje van het avondritueel van mijn oudste met mijn 2 knullen samen gelezen. Op zich vond de kleine dat ook niet erg, hij snapte er alleen niets van denk ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111700156
Nou ik hoop dat het een fase is :P mijn man denkt van wel iig!
We zijn rond 7-8 weken begonnen met een avond ritueel :Y

:* voor Cas en de tandjes!!
pi_111700242
http://www.baby.be/nl/bab(...)eel-eten-157446.html

jezus, ik was ff aan t zoeken en kwam dit tegen :')

Snoep koek taart en ijs in een 7maander
pi_111700390
Lex eet alleen verse groenten, (met veel liefde :o) vers fruit en brood. Heel af en toe wat volle yoghurt.
Kan me niet voorstellen dat ik m ff een paar happen taart en ijs zou geven :o of Kaaskroketten :o
pi_111700419
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:34 schreef Kleurdoos het volgende:
http://www.baby.be/nl/bab(...)eel-eten-157446.html

jezus, ik was ff aan t zoeken en kwam dit tegen :')

Snoep koek taart en ijs in een 7maander
We hebben Evan wel recent wat kleine hapjes softijs gegeven en een beetje vla, maar daar houdt het op zich wel op...
pi_111700476
ja dat is toch wel heel anders dan je 7maanden 2 kaaskroketten weg laten vreten :D
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:50:56 #198
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_111700798
KD, hoe kom je überhaupt op zo'n sites :D
Maaruh, ik snap ook niet dat het kind dat allemaal krijgt. En dan zeggen: ja we hebben aanleg om dik te worden en zij is ook aan de zware kant. Mijn hemeltje: 4 sneetjes brood met smeerkaas als ontbijt :X
pi_111700852
Ik was aan het zoeken of baby's zich overeten als je blijft aanbieden.. Lex is ook zo'n onverzadigbaar geval momenteel ;)
pi_111701442
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:50 schreef Asyniur het volgende:
KD, hoe kom je überhaupt op zo'n sites :D
Maaruh, ik snap ook niet dat het kind dat allemaal krijgt. En dan zeggen: ja we hebben aanleg om dik te worden en zij is ook aan de zware kant. Mijn hemeltje: 4 sneetjes brood met smeerkaas als ontbijt :X
7 in totaal op 1 dag he :X dat eten die 3 van mij samen op 1 dag.
mama van 3 kids!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')