Dat komt waarschijnlijk omdat ik in mijn omgeving van familie en vrienden alleen maar hoor dat in slaap voeden niet het juiste is om te doen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Sorry TJ, maar ik vind je beredeneringen raar.. je denkt voor Rayen en je denkt dat je allemaal dingen verkeerd hebt aangepakt voorheen waardoor hij nu in slaap gevoed wil worden.. en wat is er mis met liggend voeden? Lex drinkt ook graag liggend, zo krijgen ze het ook t beste weg (qua aanhappen ook)
Rayen vindt het gewoon fijn om zo in slaap te vallen en ipv er een probleem van te maken, zou je het misschien beter voorlopig kunnen omarmen? ergeren heeft geen zin en het oplossen met andere rirtuelen kost je waarschijnlijk nog veel meer tijd ook.. anders is iig afleiding het proberen waard.
maar je doet nu net alsof Rayen iets heel erg raars en slechts doet?! Terwijl het volkomen normaal is voor een 6 a 7maanden oude baby.
Nou Sanne goed om te horen dat het gewoon ineens veranderde.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:16 schreef Sannne het volgende:
Ben het wel met KD eens TJ.. Zoals Rayen nu doet deed Elise precies hetzelfde! En dat veranderde ook!
Als je hem niet wilt laten huilen dan gaat het toch lastig worden het te veranderen denk ik.
Ik laat Elise best weleens huilen, zolang het zeurend huilen is. Echt krijsen ga ik meteen naar haar toe! Maar de vaste regel hier is, na bedtijd kom je je bed niet meer uit! Dan ga ik er naast liggen, krijgt ze borst en ga ik weer weg. Huilt ze dan nog, dan ga ik er heen, zing een liedje voor haar, aai over haar bol, en ga weer weg. Daarna alleen nog een aai over de bol met sssht het is bedtijd..
En steeds een beetje minder.
Soms gilt ze zodra ik me omdraai om weg te lopen. Verlatingsangst fase? Maar dan wordt het minder als ik even weg ben.. Het verschil in huilen zorgt voor andere handelingen hier.
Wat je nog na kan gaan; wat doe je allemaal voor het slapen? Krijgt hij misschien teveel prikkels? (Veel speelgoed, tv, geluiden, wild spelen..). Rust voor bed scheelt heel erg!
Ik doe Elise niet elke dag in bad, dat kan haar huidje niet aan. Ik geef haar eten (we eten samen aan tafel), ik leg haar op de grond om te spelen, ik was af, dan gaan we omkleden, pyjama, slaapzak aan, medicijntjes, dan pingelt ze aan de kroonluchter op haar kamertje (zodra ik haar optil doet ze haar handjes al omhoog, hoezo vast ritueel, lol), gaan we tandjes poetsen, lezen we een boekje en ten slotte krijgt ze borst.
Dit ritueel is denk ik duidelijk genoeg, zonder badje.
Het is heel erg belastend, absoluut! Maar wel normaal! Ik snap echt wel dat je het teveel vindt, begrijpelijk! Maar weet dat het ook beter gaat worden!
Elise drinkt ook altijd liggend.. Vinden we beide het fijnst!
TAP beterschap voor je kleine dame!
En dan helpt het niet om hem nog een keer de speen te geven?quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:18 schreef TimeJumper het volgende:
Na 5 á 10 minuten als hij gaat huilen, ga ik terug en zet zijn muziekdoosje nog een keer aan.
Dan nog een keer terug en daarna neem ik hem meestal maar mee in ons bed en krijgt hij de borst om in slaap te vallen.
Ik sluit mij hierbij aan, inclusief het gekletsquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:25 schreef PureEvil het volgende:
[..]
En dan helpt het niet om hem nog een keer de speen te geven?
Bij ons gaat het ongeveer zo:
beneden krijgt ze de fles, dan nog ff 'rusten' boertje laten,knuffelen etc.
Dan naar boven, schone luier, en dan leg ik haar in haar slaapzak in bed.
En ondertussen wel uitleggen wat ik/zij gaat doen. ' Cristel gaat nu lekker naar bed, en dan ga je lekker slapen ' ofzo :p En dan ' Nu doe ik de gordijnen dicht', Kus, ik hou van je, weltrusten Cristel, tot morgen !
Goed. t staat misschien wat raar geschreven, maar t is wel duidelijk.
Gefeliciteerd!quote:
Ik laat Lientje bijna alles mee eten met ons, eigenlijk sinds een week of 3. Spaghetti krijgt ze ook, dan haal ik wat pasta even door de saus heen en ik vis wat gehakt en groente eruit en dat krijgt ze op dr eigen bord. Pasta met witte saus maak ik met kookroom of creme fraiche, dus geen pakjes, maar gewoon italiaanse kruiden toevoegen aan de room en groente en vlees/kip. Ik koop veel losse courgette, champ, paprika. Lasagna kan je ook zelf maken, met bijv tomaten uit blik of Tomato Fritto.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:28 schreef Cyntiaa het volgende:
Hier was de nacht prima! Jullie hadden iets langere of kortere nachten zo te lezen
02:00 nog pcm gegeven en wat te drinken en toen weer geslapen tot iets voor zeven. Prima dus gezien het feit dat hij pijn heeft. Nu ligt meneer alweer een half uurtje te knorren, een uitstapje naar de bakker is altijd vermoeiend
Vanaf wanneer laat je een kindje eigenlijk echt al een beetje mee eten wat jij eet? Groente, vlees een aardappelen zijn geen probleem maar ik bedoel meer dingen als pasta met champignonsaus, spaghetti en lasagnemix uit een zakje. Vandaag ga ik Pilav maken dus dat is geen probleem, allemaal vers en peper is later toe te voegen.
We hebben Evan wel recent wat kleine hapjes softijs gegeven en een beetje vla, maar daar houdt het op zich wel op...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:34 schreef Kleurdoos het volgende:
http://www.baby.be/nl/bab(...)eel-eten-157446.html
jezus, ik was ff aan t zoeken en kwam dit tegen
Snoep koek taart en ijs in een 7maander
7 in totaal op 1 dag hequote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:50 schreef Asyniur het volgende:
KD, hoe kom je überhaupt op zo'n sites
Maaruh, ik snap ook niet dat het kind dat allemaal krijgt. En dan zeggen: ja we hebben aanleg om dik te worden en zij is ook aan de zware kant. Mijn hemeltje: 4 sneetjes brood met smeerkaas als ontbijt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |