quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:58 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben om: Laat die verentooi maar gewoon thuis... gewoon wat veren in het haar geweven,
mooi kampvuur/vuurkorf op het podium en Joan erbij met gitaar... mooie grote videowall met
het verhaaltje erachter en dan is het speciaal genoeg om op te vallen en leidt de outfit niet
teveel af van het verdomd leuke catchy liedje... en dan zouden we zo maar eens een hele
dikke kans maken op een top 10 in de finale.
quote:Op woensdag 4 april 2012 11:03 schreef TheArt het volgende:
Sinds de clip uit is, is Nederland bij de verzamelde bookies van 28 naar 24 gegaan
en bij een grote poll zijn we de grootste stijger: van nummer 20 ofzo naar 16.
Joan Franka zal donderdag 24 mei als derde in de tweede halve finale optreden.quote:
Ongelofelijk jaquote:
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:50 schreef grazz het volgende:
![]()
Waar velen op gehoopt hadden, incl Joan en team, blijkt weer een teleurstelling te worden. Het had perfect kunnen zijn, maar nee.... 'het mag niet'...Het filmpje met de twee kids mag niet als achtergrond gebruikt worden. Wedden dat we straks weer één of ander dom ding als achtergrond hebben
![]()
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 21:07 schreef Greys het volgende:
Ah, de producers bepalen dus...
quote:
Hoi Miranda!
Even kort, want ik ben nu in Bakoe: LED-schermen zijn niet verplicht. E
en delegatie mag, als er LED beschikbaar is, ideeën aanleveren, maar het is aan onze producers om te bepalen of die ook opvolging krijgen. Uiteindelijk willen we een diverse show aanbieden, en dat kan niet als iedereen wit licht wil, bijvoorbeeld.
Groet!
Sietse Bakker
Dus als het niet mag, hebben de producers dat dus bepaald.
En geen idee waarom niet, misschien mogen er simpelweg geen mensen in achtergrondfilmpjes, want bij de zandkunstenaar zag je ook - geloof ik? - alleen handen en het zand.
Ben benieuwd wat Joan er zelf van vindt (als het echt niet mag).
En ben nog benieuwder of John de Mol zich er nog echt wel mee bemoeit...
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:16 schreef Dirkh het volgende:
Nou, zet dat trommeltutje er maar wel bij. Die was leuk!
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:57 schreef Greys het volgende:
Ah dus Joan zei het zelf ook dat het filmpje niet mag?
En UITGEREKEND vanaf dit jaar?![]()
Het filmpje is cruciaal om het 'verhaal' van het liedje uit te leggenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb liever die leuke chickies op de achtergrond, dan dat suffe filmpje! Volgens mij denken de meesten daar zo over !
Daar zullen ook wel weer regels voor zijn dat dat niet mag, te jong enzoquote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:14 schreef Maanvis het volgende:
dan moet ze die kindjes maar mee het podium op nemen_
As ze nou niets indianendinges doet, hoef je het ook niet uit te leggenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Het filmpje is cruciaal om het 'verhaal' van het liedje uit te leggen
Zonder het filmpje snapt geen hond de veren.
Weet niemand dat ze als kind indiaantje speelden...
Maar dat hoort juist bij het liedjequote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:17 schreef Peter het volgende:
[..]
As ze nou niets indianendinges doet, hoef je het ook niet uit te leggen
Ja maar... ik zag een grote tooi op de schets van de jurkontwerper....quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:17 schreef Peter het volgende:
[..]
As ze nou niets indianendinges doet, hoef je het ook niet uit te leggen
Vind 'm wel leuk eigenlijk. Wel wat gekunsteld, maar dat mag welquote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:24 schreef Takaiki het volgende:
Ah, picture this:
Grote hoop met hooibalen waarin 5 personen zijn verstopt. Joan staat ervoor met haar gitaar
Aan het begin komen 2 kindjes (indiaantjes natuurlijk!) en dansen op het podium ofzo en gaan dan terug de balen in
Halverwege 2 11-jarigen enz.
Aan het eind een heerlijk stuk mannelijke indiaan met blote bovenkant en een trommel en die gaat gezellie bij Joan staan![]()
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:28 schreef Maanvis het volgende:
mag allemaal niet, waarschijnlijk wordt het gewoon weer een draaiorgeltje
laat dan een poppenkastacteur deze kindjes spelenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:32 schreef Takaiki het volgende:
Oeh, brainwave!!![]()
Ze trekt een ledjurk aan waar het filmpje op afgespeeld wordt!!![]()
Door oma's?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:35 schreef Takaiki het volgende:
Nee, dat wordt in zand uitgebeeld natuurlijk!
in kabouterpakjesquote:
met lordi-maskersquote:
Lijkt me een prima plan, vooral het laatste gedeeltequote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:24 schreef Takaiki het volgende:
Ah, picture this:
Grote hoop met hooibalen waarin 5 personen zijn verstopt. Joan staat ervoor met haar gitaar
Aan het begin komen 2 kindjes (indiaantjes natuurlijk!) en dansen op het podium ofzo en gaan dan terug de balen in
Halverwege 2 11-jarigen enz.
Aan het eind een heerlijk stuk mannelijke indiaan met blote bovenkant en een trommel en die gaat gezellie bij Joan staan![]()
je moet 16 zijn om op het podium te mogen. (EBU regel)quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:14 schreef Maanvis het volgende:
dan moet ze die kindjes maar mee het podium op nemen_
quote:
quote:Op woensdag 18 april 2012 19:18 schreef grazz het volgende:
Wat vindt Amerika van Joan Franka?
http://www.metronieuws.nl(...)rZldr!mYXyIu1tJmENY/
quote:
quote:
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:35 schreef grazz het volgende:
Foto's van Joan in Turkije:
http://www.songfestival.nl/index.php?id=1576
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:57 schreef grazz het volgende:
Weer een video..![]()
Wat is Joan cute in deze video! Volgens mij vinden ze haar ook echt een leuk persoon
youtube][/youtube]quote:Op maandag 7 mei 2012 13:14 schreef Haaibaaike het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1251248
Bij Jorgen Raymann was Joan Franka gisteren op tv samen met Paul Turner. Ze zijn meteen al te zien.
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:42 schreef grazz het volgende:
Website van de ontwerper: http://www.victorsweddingdesign.com
Hier kun je het item nog eens terug kijken:
http://www.rtl.nl/xl/#/u/2d7915eb-62fd-4873-9c5f-b8253c621784
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:34 schreef Greys het volgende:
Ik vind de jurk er op de schets mooi uit zien
Alleen nu ben ik ineens huiverig voor de tooi.
Dat gaat niemand meer snappen zonder de filmpjes, echt...
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:11 schreef grazz het volgende:
De live chat met Joan vanochtend:
http://www.songfestival.n(...)ttnews[tt_news]=4568
Joan
quote:
En voor Sandra Kim maakten ze wel een uitzonderingquote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:49 schreef hole1988 het volgende:
[..]
je moet 16 zijn om op het podium te mogen. (EBU regel)
quote:Op zondag 13 mei 2012 00:23 schreef Greys het volgende:
Kijk dan kijk dan kijk dan
http://escxtra.com/2012/0(...)604720980#f2f51c0b08
als je meisje van 18 in kinderkleding op het podium zet met mowhawk en totumpaal snappen ze het ook prima. Je kunt er een toneelstukje en een beetje circus van maken. Dat soort dingen scoren juist altijd op het ESF.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar zullen ook wel weer regels voor zijn dat dat niet mag, te jong enzo
Ben ik bang voor...
Anders had er al lang iemand een kiddie voor de awwww-factor ingezet in de loop der jaren.
Regína Ósk FTWquote:Op zondag 13 mei 2012 00:23 schreef Greys het volgende:
Kijk dan kijk dan kijk dan
http://escxtra.com/2012/0(...)604720980#f2f51c0b08
komt omdat men heeft gelogen over haar leeftijdquote:Op zondag 13 mei 2012 00:03 schreef Greys het volgende:
[..]
En voor Sandra Kim maakten ze wel een uitzondering
Nee die zie ik idd niet!quote:Op zondag 13 mei 2012 12:31 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Krijg nu toch de kriebels.
Greys zie jij de laatste foto openingspost?
Foto kampvuur. Mag er eventueel bij.
[ afbeelding ]
Het is toch 'why then, o why can't I?quote:Op zondag 13 mei 2012 12:32 schreef tuinfluiter het volgende:
Bij Giel schreef Joan haar favoriete songtekst op.
[ afbeelding ]
In mijn droom droeg Joan niet dit!!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:25 schreef yvonne het volgende:
Nééééééééééééééééééééé!
M'n laatste droom voor ik wakker werd, Joan in iets oranje/roods enorm huilend, we lagen eruit
En ze had er zo op gerekend, want iedereen was voor haar.
Wat een achterlijke droom zeg
Maar dat van IJsland is geen 'echt' filmpje (toch?), dus tis niet echt buiten gefilmd vanuit een helikopter ofzo...quote:Op zondag 13 mei 2012 18:22 schreef MisterO het volgende:
IJsland heeft wel een video op de achtergrond, van een berglandschap...
Dus blijkbaar mag je wel een achtergrondfilmpje hebben, maar mogen er geen mensen in te zien zijn?
Volgens mij is het inderdaad geen 'echt' filmpje. Maar wat nou wel mag en wat niet, zou ik ook niet meer precies weten.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:38 schreef grazz het volgende:
[..]
Maar dat van IJsland is geen 'echt' filmpje (toch?), dus tis niet echt buiten gefilmd vanuit een helikopter ofzo...
Ik heb nog steeds geen vertrouwen in die k*t tros![]()
Ik bied mn excuses wel aan als ik ongelijk heb dinsdag
Denk dat dat het is idd, een animatie maar het ziet er best realistisch uit. Volgens mij hebben de delegaties van te voren ook een moodboard moeten maken en op basis hier van wordt dan een achtergrond in elkaar geflanst. Ik verwacht op dit moment iets met vuur, misschien veren (nog meerquote:Op zondag 13 mei 2012 19:50 schreef TheVulture het volgende:
Misschien hebben ze er een soort animatiestukje van gemaakt... zolang het maar geen kroonluchter is
Tsja dat is ook zoiets, op basis van een achtergrondje/filmpje toch mooi naar de finale gaan.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Volgens mij is het inderdaad geen 'echt' filmpje. Maar wat nou wel mag en wat niet, zou ik ook niet meer precies weten.
Mensen mogen in elk geval sowieso niet, wat ook wel weer logisch is. Dat is op zich jammer, want anders hadden wij gewoon een 3 minuten durend filmpje kunnen tonen met de mooiste doelpunten van Van Persie dit seizoen, begeleid door een onopvallend deuntje, zoiets als Oekraïne vorig jaar
Precies... en dan ook nog 4e wordenquote:Op zondag 13 mei 2012 20:44 schreef grazz het volgende:
[..]
Tsja dat is ook zoiets, op basis van een achtergrondje/filmpje toch mooi naar de finale gaan.Oekraine heeft dat vorig jaar slim aangepakt want het nummer vond ik maar dertien in een dozijn.
Ik vrees dat ik dinsdag aan de betablokkers zitquote:Op zondag 13 mei 2012 20:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik wil wel iets meer dan alleen kleuren dit jaar... anders ben ik echt boos
Ja, zoiets heeft John wel gezegd. Bah ik word gewoon nerveus als ik denk wat er allemaal weer mis kan gaan bij ons. 1993 (slecht camerawerk waardoor je Ruth op een gegeven moment niet zag), 2000 (tl verlichting), 2003 (kleding keuze), 2007 (serieus, herfstbladeren als achtergrond?) 2008 (kroonluchter) 2009 (pakken die niet werkten) 2011 (totaal geen plan)quote:Op zondag 13 mei 2012 20:49 schreef TheVulture het volgende:
Ik lees net op escnation.com dat het Duitse productiebedrijf de backgrounds bepaald op basis van input van de delegaties... ik kan me herinneren dat Ome John hier connecties mee had... dus hopelijk wist de NL-delegatie al enige tijd dat de video met de kindjes niet mocht... en hebben ze inderdaad iets anders verzonnen
twitter:ESF_FOK twitterde op zondag 13-05-2012 om 19:09:49@JoanFranka Hallo Joan, ook namens ons succes en plezier toegewenst in Bakoe! reageer retweet
twitter:JoanFranka twitterde op zondag 13-05-2012 om 20:10:36@ESF_FOK Dankjewel jongens!! <3 <3 <3 reageer retweet
Goed bezigquote:Op zondag 13 mei 2012 20:58 schreef grazz het volgende:
twitter:ESF_FOK twitterde op zondag 13-05-2012 om 19:09:49@JoanFranka Hallo Joan, ook namens ons succes en plezier toegewenst in Bakoe! reageer retweet
twitter:JoanFranka twitterde op zondag 13-05-2012 om 20:10:36@ESF_FOK Dankjewel jongens!! <3 <3 <3 reageer retweet
Niet geschoten is altijd misquote:
Kun je wel 'richten' dan...straks denkt ze dat je iets anders bedoelt met 'haar eigen background'quote:
En vroeg komen geen optie? Dat je eerst met ons mee eet (rond 18.00 uur), dan van 21 tot 23 uur halve finale kijken en dan naar huis? Of ben je dan alsnog te laat thuis?quote:Op zondag 13 mei 2012 21:01 schreef Ole het volgende:
Jammer dat ik vrijdag lessen moet inhalen. Was graag gekomen hoor!
Ik hoop hetquote:Op zondag 13 mei 2012 21:05 schreef grazz het volgende:
[..]
Kun je wel 'richten' dan...straks denkt ze dat je iets anders bedoelt met 'haar eigen background'
quote:@W.P. Joan zit nog in het vliegtuig en als we goed geïnformeerd zijn zijn de ‘treblemeisjes’ er niet bij…
Mooi zo, die leiden alleen maar af.quote:Op maandag 14 mei 2012 12:32 schreef grazz het volgende:
Reactie van songfestivalweblog op een vraag over de danseressen:
[..]
quote:Op maandag 14 mei 2012 13:44 schreef grazz het volgende:
Ook zo nieuwsgierig of Joan morgen alleen op het podium staat of niet?![]()
http://dichtbijnederland.(...)+tipje+van+de+sluier
Ja ben ongeduldigquote:Op maandag 14 mei 2012 14:07 schreef grazz het volgende:
mevrouw ongeduld, na het liedje begint het interview
Edit: Oh, zie je nou wel![]()
Ze gaat naakt met alleen een indianenveer voor haar flamoes.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:10 schreef Greys het volgende:
En en en????
Wat is er nou al wel en niet bekend?
quote:Op maandag 14 mei 2012 15:12 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Ze gaat naakt met alleen een indianenveer voor haar flamoes.
Hahatwitter:JoanFranka twitterde op maandag 14-05-2012 om 20:37:59Aangekomen in Baku! We werden in een speciale Eurovision bus door de politie begeleid naar het hotel! Morgen de eerste repetities yeah <3 reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij wordt het wel wat..ik krijg weer hoop (dat zal morgen wel weer voorbij zijn)
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
quote:Op maandag 14 mei 2012 21:13 schreef grazz het volgende:
Joan is aangekomen
Hahatwitter:JoanFranka twitterde op maandag 14-05-2012 om 20:37:59Aangekomen in Baku! We werden in een speciale Eurovision bus door de politie begeleid naar het hotel! Morgen de eerste repetities yeah <3 reageer retweet
![]()
[ afbeelding ]
Hier het shownieuws itempje..
http://www.shownieuws.tv/video/joan-en-koos-aangekomen-in-baku/
Voor de mensen die geen zin hebben om 'm te bekijken:Ik hoop dat ze die Koos in Azerbaijan laten trouwens... wat een natte wind is datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij wordt het wel wat..ik krijg weer hoop (dat zal morgen wel weer voorbij zijn)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Ik vrees er zo voor he.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:08 schreef TheVulture het volgende:
Ze heeft dus 4 dansers en een vrouwelijke backing... ik hoop maar dat ze het simpel houden
Klinkt goedquote:Op maandag 14 mei 2012 22:21 schreef Greys het volgende:
Over De Jurk!!!!
Vrijdag 11 mei is bekend geworden wie de jurk voor Joan Franka, die ze aan zal trekken op het Eurovisie Songfestival, heeft ontworpen en gemaakt: Victor van Westering!
Victor stuurde na het zien van het Nationaal Songfestival 2012 spontaan een e-mail naar Joan, waarin hij vertelde hoe hij haar op haar mooist kan laten zijn tijdens het Eurovisie Songfestival. Het management was blij verrast door de enthousiaste mail met daarin eenvoudige ‘tips’.
Het contact met Joan liep via haar management; Sylvia Snel reageerde vrijwel direct op de mail waarbij Victor een schets mee stuurde, alsmede materiaal en kleurstalen. Joan was meteen enthousiast door het feit dat Victor had voorgesteld om samen met haar een jurk te ontwerpen, zodat Joan ook haar wensen in de jurk terug zou zien. Ze trok de stoute schoenen aan en samen met Sylvia vertrok ze richting Victor's Wedding Design in Rotterdam. De klik tussen Joan en Victor was er direct en nadat Joan haar schets liet zien van een in de ogen van Victor 'stralende Engel' tekende hij met verve een prachtige schets voor Joan.
De kleur- en materiaalkeuze was snel gemaakt; Joan had gedroomd van haar japon en bleef stellig bij haar kleurbesluit...
Een heel juiste keuze bleek toen zij de japon kwam passen. 24 meter stof is er in de japon verwerkt om de juiste valling te bereiken. Voor alle zekerheid is er een extra japon gemaakt, want je weet maar nooit! Ook voor het openingsfeest op 19 mei as, als Joan met de Nederlandse delegatie vol trots de Nederlandse vlag draagt, heeft Victor een prachtige japon voor haar ontworpen.
Het leuke van het ontwerp is dat het echt 'You and me' is geworden: een beetje van Joan en een beetje van Victor, vertaald in een verbluffend mooi ontwerp, die door zijn eenvoud hoge ogen zal gooien...
Haha, ik vond ze best leuk behalve die achtergrondzangeres...beetje lompquote:Op maandag 14 mei 2012 22:23 schreef Greys het volgende:
Jonge mannen die haar jeugdvriendje spelen...
Ja, da's beter dan die hysterisch huppelende indi-chicks
Ohja ik wilde de OGAEstemmen nog posten, niet meer aan gedacht. Maar we staan bijna in de top 10 geloof ik. Da's echt in jaren niet meer voor gekomen..mja, het zegt verder niet veel.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:25 schreef TheVulture het volgende:
De OGAE-gemeenschap (nationale ESF-fans in ieder land) uit Litouwen heeft ook haar eigen stemming gepubliceerd:
12 - Sweden
10 - Serbia
8 - Norway
7 - The Netherlands
6 - Italy
5 - Spain
4 - Israel
3 - Finland
2 - Albania
1 - Germany
Ik denk dat we uit Litouwen dus wellicht ook wel wat punten gaan krijgen
Ja precies... en het is ook niet meer dan een indicatie... maar vooral in de halve finale kunnen wat hardcore fans in dat soort landen wel het verschil maken... zoveel zal er niet gestemd wordenquote:Op maandag 14 mei 2012 23:03 schreef grazz het volgende:
[..]
Ohja ik wilde de OGAEstemmen nog posten, niet meer aan gedacht. Maar we staan bijna in de top 10 geloof ik. Da's echt in jaren niet meer voor gekomen..mja, het zegt verder niet veel.
Ja, 41 landen mogen met maximaal 6 mensen op het podium, Nederland móét er altijd met precies 6 op.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:08 schreef TheVulture het volgende:
Ze heeft dus 4 dansers en een vrouwelijke backing... ik hoop maar dat ze het simpel houden
twitter:songfestival twitterde op dinsdag 15-05-2012 om 08:00:42Aangekomen in de Crystal Hall voor de 1e repetitie! @JoanFranka vindt het spannend! #songfestival
reageer retweet
twitter:songfestival twitterde op dinsdag 15-05-2012 om 08:03:26De hal ziet er op het scherm al fantastisch uit...! #songfestival #esf
reageer retweet
Tooi tooi tooi dan maarquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:31 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ze staat er met tooi en violist lees ik net op twitter.
Ik zie hem nog niet op eurovision.tvquote:
Jij bent bevooroordeeld.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:45 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zie hem nog niet op eurovision.tv
Servië en Macedonië staan imho als een huis, echt. Begin me toch wel wat zorgen te maken
Bron: http://akoe07.livejournal.com/quote:Joan has kept the full Indian head-dress and dropped the backing female singers (both bad moves) and now has her own backing musicians who start on the ramp. With only one backing singer Joan’s somewhat shill voice is totally exposed and splitting attention between her and the band looks a bit awkward on camera. Even when they join her at the end Joan still doesn’t look relaxed. For what is supposed to be a fun song, there’s no sense of enjoyment in the performance. Probably the worst rehearsal we’ve seen so far this year and aas of now a certain non-qualifier..
Bron: ESCTodayquote:Joan Franka is next and she sings her sweet song. The background is very colourful and has some similarities from the national final as there are flames too. This can be warmly received in the land of fire. Joan also appeared in the West Indian headdress. The singer has a female backing vocal right behind her and four musicians on the side of the stage. A violin tune is added to the song which makes it more interesting and entertaining. Joan sings with great confidence thus her vocals are good. No doubt that on 24th May Joan Frank will be inviting you and me to vote for The Netherlands.
quote:Joan has kept the full Indian head-dress and dropped the backing female singers (both bad moves) and now has her own backing musicians who start on the ramp. With only one backing singer Joan’s somewhat shill voice is totally exposed and splitting attention between her and the band looks a bit awkward on camera. Even when they join her at the end Joan still doesn’t look relaxed. For what is supposed to be a fun song, there’s no sense of enjoyment in the performance. Probably the worst rehearsal we’ve seen so far this year and aas of now a certain non-qualifier..
Er lijkt gewapperd te worden op de LED. Dat het mocht, van Sjonquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wel een betrekkelijk nietzeggend filmpje overigens. Je ziet niets van de ledmuur achter haar (waarvan ik toch echt hoop dat ze er iets mee gaan doen) en de muzikanten komen pas op het laatst om haar heen staan.
Gefilmd met een camcorder ook.
Zo hopelijk de opnames van Eurovision zelf.
Ik dacht ff dat het (vanaf 2:30) de 3Js waren, maar ze zijn met z'n 4enquote:
vsquote:Joan has kept the full Indian head-dress and dropped the backing female singers (both bad moves) and now has her own backing musicians who start on the ramp. With only one backing singer Joan’s somewhat shill voice is totally exposed and splitting attention between her and the band looks a bit awkward on camera. Even when they join her at the end Joan still doesn’t look relaxed. For what is supposed to be a fun song, there’s no sense of enjoyment in the performance. Probably the worst rehearsal we’ve seen so far this year and aas of now a certain non-qualifier..
hebben ze naar hetzelfde gekeken dan?quote:Joan Franka is next and she sings her sweet song. The background is very colourful and has some similarities from the national final as there are flames too. This can be warmly received in the land of fire. Joan also appeared in the West Indian headdress. The singer has a female backing vocal right behind her and four musicians on the side of the stage. A violin tune is added to the song which makes it more interesting and entertaining. Joan sings with great confidence thus her vocals are good. No doubt that on 24th May Joan Frank will be inviting you and me to vote for The Netherlands.
Die eerste zit er nogal vaak naast. Hij was er bijvoorbeeld van overtuigd dat Lena in 2010 niet kon winnen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:17 schreef Re het volgende:
[..]
vs
[..]
hebben ze naar hetzelfde gekeken dan?
Sjon wilde die Ivan Perotti sturen en toen dat hem niet werd, dacht 'ie: volgend jaar weer, maar dan zonder televotingquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:30 schreef Greys het volgende:
ARGHHHHH![]()
![]()
Die hele John de Mol heeft zich er niet meer mee bemoeid ook, wedden?
Bemoeid in die zin dat Joan vooral 'zichzelf moet blijven, want dan straalt ze'. Met andere woorden: zij bepaalt uiteindelijk zelf hoe ze het wil hebben. Of de rest van Europa haar snapt is niet zo van belang.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:30 schreef Greys het volgende:
ARGHHHHH![]()
![]()
Ach, dat vind ik nog het minste probleemquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:41 schreef Dirkh het volgende:
En een sportschooltje was misschien ook niet verkeerd geweest!
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat dit John's keuze niet was en zich ook verder niet inspant.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:30 schreef Greys het volgende:
ARGHHHHH![]()
![]()
Dat doen ze niet, dit is niet wat je te zien krijgt in de halve finale.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:28 schreef TheArt het volgende:
Waarom komt de rest in hemelsnaam pas 10 sec. voor het einde het podium oplopen?
Die huppelmeiskes waren ook geen professionele musici hoorquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:45 schreef MisterO het volgende:
De violist is gewoon een model uit Amsterdam, die ken ik wel van het stappen!
Nee, het lijkt er niet opquote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:00 schreef LLonden het volgende:
Die 4 gasten op het podiumZe staan daar maar en het lijkt alsof ze het niet serieus nemen. Gelukkig is het maar een repetitie en gaat er nog veel verandert worden, wannt dit is echt helemaal niks
Als je act over the top is kan het wel, bij zo'n optreden als dat van Joan vind ik het niet passenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:17 schreef TheVulture het volgende:
Wel grappig dat mensen/fans bij Nederland altijd over dit soort dingen vallen zoals nepmuzikanten... landen als Oekraine en Moldavie doen niet anders en daar wordt nooit over gepiept
Nou, de hoofdtooi ontbrak anders niet. Daarbij bewoog ze niet, nog geen millimeter en bij vlagen was het vals.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:07 schreef TheVulture het volgende:
Mensen maak je nog niet zo druk... het ziet er zo ook helemaal niet uit vanwege de kleding die ontbreekt... en ik gok dat er nog wat special effects op het podium bij komen... ik zou ook liever alleen veren zien en geen tooi maar het lied wordt er echt niet minder door
En ik moet het filmpje nog zien
Ze konden anders wel professioneel goed huppelen!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Die huppelmeiskes waren ook geen professionele musici hoorLeuke beeldvulling
Ze heeft helemaal geen verkeerd figuur, maar zo'n jumpsuit flatteert helemaal niemand, laat staan mensen met vet op hun bottenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:41 schreef Dirkh het volgende:
En een sportschooltje was misschien ook niet verkeerd geweest!
twitter:JoanFranka twitterde op dinsdag 15-05-2012 om 15:34:27Repeties waren super cool, het podium is niet normaal groot! Een super drukke dag gehad vol pers en LOL. Nu uit eten met delegatie LOVE <3 reageer retweet
Elk land doet alsof, want op het ESF mag je niet eens live spelen, maar dat betekent niet dat je dan zo maar iemand een instrument in zijn hand hoeft te douwen. Ik vind het echt afschuwelijk als je zo duidelijk ziet dat die persoon geen noot kan spelen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:17 schreef TheVulture het volgende:
Wel grappig dat mensen/fans bij Nederland altijd over dit soort dingen vallen zoals nepmuzikanten... landen als Oekraine en Moldavie doen niet anders en daar wordt nooit over gepiept
Nu al gezaktquote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:02 schreef MuscleLover29 het volgende:
Lees net dat Joan inmiddels flink gedaald is bij de bookmakers. Ze stond 18e, nu rond plek 27.
Ook niet live zingen?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:08 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Elk land doet alsof, want op het ESF mag je niet eens live spelen, maar dat betekent niet dat je dan zo maar iemand een instrument in zijn hand hoeft te douwen. Ik vind het echt afschuwelijk als je zo duidelijk ziet dat die persoon geen noot kan spelen.
Dat denk ik dus ook.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat dit John's keuze niet was en zich ook verder niet inspant.
In het geval van de tooi is het toch echt wél van belang...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:39 schreef MuscleLover29 het volgende:
[..]
Bemoeid in die zin dat Joan vooral 'zichzelf moet blijven, want dan straalt ze'. Met andere woorden: zij bepaalt uiteindelijk zelf hoe ze het wil hebben. Of de rest van Europa haar snapt is niet zo van belang.
Mag je de tekst nog aanpassen, nu? Want dat zou de enige optie zijn om het nog een beetje te verduidelijken....quote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:25 schreef Greys het volgende:
[..]
In het geval van de tooi is het toch echt wél van belang...
Dat merk je nu aan de reacties. Mensen die geen hol van die tooi snappen (omdat het jeugdfilmpje met de spelende indianenkindjes er niet meer bij zit.)
Echt jammer dat die er niet meer bij zijn, vind deze jongens echt saai.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Die huppelmeiskes waren ook geen professionele musici hoorLeuke beeldvulling
ach, ik heb er nog alle vertrouwen in dat we hoger zullen eindigen dan vorig jaarquote:
Ja dat is zeker dat wij hoger zullen eindigen dan De 3J'Squote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:35 schreef Jason22 het volgende:
ach, ik heb er nog alle vertrouwen in dat we hoger zullen eindigen dan vorig jaar
... en dan dus denken 'wait whut, what's with de tooi???'.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:45 schreef TheVulture het volgende:
Wat ik dan niet snap is dat Oekraine met een kutnummer en een hysterische act dan wel weer ineens een kanshebber zou zijn volgens de 'kenners' ... mensen hechten echt teveel waarde aan de repetities. Volgens mij vergeten velen dat 90% van het publiek de liedjes op de avond zelf pas voor het eerst horen...
De rotste reacties komen volgens mij uit eigen landquote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:29 schreef Greys het volgende:
De reacties op youtube op het 'officiele' repetitie filmpje zijn heul niet rot, trouwens...
Is ook weer zoquote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:54 schreef TheVulture het volgende:
ja maar zo zaten wij toch ook bij het NF?... zoiets duurt 5 seconden en dan is het gewoon een heel tof lief liedje
Een tof liedje blijft het.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:54 schreef TheVulture het volgende:
ja maar zo zaten wij toch ook bij het NF?... zoiets duurt 5 seconden en dan is het gewoon een heel tof lief liedje
Het moet niet, maar ik persoonlijk vind het een stuk beter als de link gelegd wordt bij het waaróm van de tooi. Omdat velen nu zeggen 'Het is zo'n schattig eenvoudig liedje, waarom heeft ze nou weer zo'n enorm afleidend onnodig kitscherig ding op d'r hoofd'. En da's zondequote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:05 schreef Muis006 het volgende:
Maar moet het kwartje per se vallen dan?
Ik vond de associatie leuk, maar zelfs als je er niets van weet zou het kunnen dat mensen die tooi zien, denken "haha wat ziet ze er leuk uit" en er verder geen aandacht aan besteden.
Ik hoop hetquote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:09 schreef TheVulture het volgende:
Die commentatoren vertellen echt wel waarom ze die tooi op heeft
Amenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:32 schreef grazz het volgende:
Net thuis en wat zijn die negatieve reacties van fans weer f8cking irritant zeg. Altijd gezeik en gehaat op onze inzending![]()
Nahja...
Nederland heeft weer eens een achtergrond,...yay...en ik vind het ook best wel bij het nummer passen. Het filmpje van de 2 kids was effectiever geweest, maarja dat mocht dus niet. Ik las hier en daar dat de NLse delegatie verschillende achtergrondjes aan het testen was, dus ben benieuwd waar ze uiteindelijk voor zullen kiezen. De zang van Joan is goed en onderscheidend ook, dat kan er voor zorgen dat mensen toch willen blijven luisteren (of niet). De tooi...tsja, ik denk dat een veer ook prima was geweest, maar vind het toch stoer dat ze haar eigen ding doet
Het is sowieso lekker opvallend in zo'n sterke semi, dus Nederland vergeten? Nee dat zal zeker niet gebeuren dit jaar!
Achtergrondzangeres: niet veel op aan te merken, doet haar ding prima al staat ze daar wat verloren lol...misschien valt dat op beeld wel mee. Maar dan...en ik HOOOOOP dat ze daar vooruitgang in zullen boeken: Die modellen...snap dat men het leuk vindt om naar knappe mensen te kijken, maar laat ze iets DOEN! Dat ze wat verderop staan vind ik geen probleem, maar er gebeurt nog niet veel en al helemaal niet wanneer ze richting Joan lopen. De treble meisjes waren vrolijk en bewogen mee op de muziek, maar deze houten klaassen (?)...god, ... echt hoe dom
Ik vind dit echt niet bij het lied passen op dit moment. Het lijkt alsof ik naar 2 acts kijk. Ik hoop dus dat de choreograaf hen ff streng toespreekt (JA!!) dat ze meer moeten bewegen want dit ziet er nu niet uit. Zullen ze zelf ook wel inzien toch? Kom op,ik wil vrolijkheid zien!
Macedonië was vandaag zeer overtuigend. Wij hebben nog altijd een beter lied, maar ik heb er een teleurstellend gevoel door gekregen na vandaag. Ik hoop dat we op de 2e repetitie verbeteringen zien.
Over John de Mol, hij heeft zich er blijkbaar wel mee bemoeit. Ik las op een site (weet ff niet welke, als ik'm vind dan kopier ik'm wel ) dat Joan en John de Mol verschillende meetings hebben gehad.
Hoeft dat kwartje echt te vallen dan? Nu is het tooi en een bende vlammen, tsja, ze zien ook wel dat het niet echt een indiaan is h`equote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Een tof liedje blijft het.
Maar wij (nou ja, ik) snapte na 5 seconden bij het NSF waarom de tooi was, omdat ik het filmpje op de achtergrond zag van die kindjes. Dat zien de Eurovisiekijkers niet straks. Dus dat kwartje gaat dan niet vallen zeg maar
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:29 schreef Greys het volgende:
Ik snap de tooi niet meer, nu ze het jeugdfilmpje niet mag tonen.
Bij de reacties snappen mensen ook allemaal die 'kitsch tooi' niet.
Want in het liedje zelf wordt het niet uitgelegd, dat ze vroeger indiaantje speelde...
Nu staat ze gewoon voor joker met die tooi.
Eerst had het nog een sentimentele waarde icm het filmpje.
^ Dit.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:28 schreef TheArt het volgende:
Waarom komt de rest in hemelsnaam pas 10 sec. voor het einde het podium oplopen?
Waarom mocht dat niet? Dat heb ik gemist.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:32 schreef grazz het volgende:
Nederland heeft weer eens een achtergrond,...yay...en ik vind het ook best wel bij het nummer passen. Het filmpje van de 2 kids was effectiever geweest, maarja dat mocht dus niet.
Ik ben aan het oefenenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:00 schreef Muis006 het volgende:
Hou je wat gewapper over voor volgende week?
Hope soquote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Amen
En de eerste repetitie draait meer om het geluid dan om de presentatie vaak... die jongens zullen echt wel weten dat ze mee moeten dansen op het moment supreme
Ik zal je zeggen dat ik de act niet begreep de eerste keer en het filmpje ook niet meteen zag, maar toch vond ik het leuk, gekkig, grappig...er kwam een smile op mn gezicht in elk geval en ik denk dat DAT bij veel mensen zal gebeuren volgende week.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Een tof liedje blijft het.
Maar wij (nou ja, ik) snapte na 5 seconden bij het NSF waarom de tooi was, omdat ik het filmpje op de achtergrond zag van die kindjes. Dat zien de Eurovisiekijkers niet straks. Dus dat kwartje gaat dan niet vallen zeg maar
Hoop ik ookquote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:34 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik zal je zeggen dat ik de act niet begreep de eerste keer en het filmpje ook niet meteen zag, maar toch vond ik het leuk, gekkig, grappig...er kwam een smile op mn gezicht in elk geval en ik denk dat DAT bij veel mensen zal gebeuren volgende week.
Zat ik ook al aan te denken idd maar het woordje moet voelt niet zo lekkerquote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:12 schreef TheVulture het volgende:
Misschien kunnen we Joan nog even twitteren dat de "band" wat beter in zijn rol moet zitten de volgende keer en wat eerder bij haar moeten gaan staan... baat het niet dan schaadt het niet
Bij de 3js was de repetitie kut en de halve finale super saai.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Amen
En de eerste repetitie draait meer om het geluid dan om de presentatie vaak... die jongens zullen echt wel weten dat ze mee moeten dansen op het moment supreme
precies, een groot deel van de mensen bepaalt tijdens de repetities al waar ze op gaan stemmen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Zeg hallo? Zitten we nou een slechte repetitie goed te praten? Die repetitie wordt door alle landen bekeken, bij de stemmers en de stemmingmakers. Dan moet je knallen, vanaf het begin en niet in een of ander slonzig slap gewaad komen, de achtergrondmuzikanten een beetje slap op de achtergrond laten aanklooien. En als ze nu nog dingen moeten voorbereiden, dan is dat treurig.
Het is niet alleen een kwestie van dingen bijschaven, maar NU alles omgooien. Joan kan wel roepen dat ze dicht bij d'r zelf wil blijven, maar het is ook haar keuze om mee te doen. Dan zal ze er ook voor moeten gaan.
Muziek, enthousiasme, entertainment, vermaak. Ik heb 99% van dat gemist in de repetitie en veel andere landen zullen ook hebben gekeken en daar een mening over hebben. En het zou mij verbazen als dat een duidend positief zal zijn.
Tsja de regels zijn aangepast ofzo, maar waarom geen idee. Misschien dat ze dan geen werk meer te doen hebben ofzoquote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:10 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
[..]
^ Dit.
[..]
Waarom mocht dat niet? Dat heb ik gemist.
Haha ja kan. Ik hoop dat ze er straks echt staan, vooral voor Joan en niet alleen voor hun eigen carrierequote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:34 schreef Greys het volgende:
De jongens deden nu ook totaal niet hun best om te 'spelen' op de instrumenten, maar die hadden misschien niet door dat dat filmpje ook zoveel bekeken zou worden, weten zij veel
Dus die dachten 'we staan hier, cameraposities enzo, en dat echte goede gedoe doen we wel als het zover is' denk ik.
Het boeit John ook niet meer, hij heeft zijn artiesten uit zijn stal dit jaar kunnen promoten en kan dan volgend jaar trots zeggen bij The Voice nummer zoveel dat Joan het heeft geschopt tot Europa.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook.
Want die hele John heeft met geen woord meer over Joan gerept na het NSF
God wat is ze leukquote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:22 schreef Greys het volgende:
Leuk interview met Joan over hoe ze zelf de repetitie vond gaan!
Haha zo'n slechte repetitie was het toch ook weer niet? Er zijn landen die nog lang niet alles hebben laten zien zoals Griekenland en Ierland o.a. Ik geloof dat Nederland de komende dagen alleen maar beter zal worden. Ze zullen de beelden zelf ook terug zien en dingen aanpassen, althans dat zei Joan ook in een interview.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Zeg hallo? Zitten we nou een slechte repetitie goed te praten? Die repetitie wordt door alle landen bekeken, bij de stemmers en de stemmingmakers. Dan moet je knallen, vanaf het begin en niet in een of ander slonzig slap gewaad komen, de achtergrondmuzikanten een beetje slap op de achtergrond laten aanklooien. En als ze nu nog dingen moeten voorbereiden, dan is dat treurig.
Het is niet alleen een kwestie van dingen bijschaven, maar NU alles omgooien. Joan kan wel roepen dat ze dicht bij d'r zelf wil blijven, maar het is ook haar keuze om mee te doen. Dan zal ze er ook voor moeten gaan.
Muziek, enthousiasme, entertainment, vermaak. Ik heb 99% van dat gemist in de repetitie en veel andere landen zullen ook hebben gekeken en daar een mening over hebben. En het zou mij verbazen als dat een duidend positief zal zijn.
Ik vraag me af of Joan wist dat de repetities ook al zoveel bekeken zouden worden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Ah, kijk... dus jij had niet (zonder het jeugdfilmpje gezien te hebben dus) WTF slaat die tooi op?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:53 schreef APK het volgende:
Echt inspirerend vind ik het nog niet, maar dat achtergrondfilmpje is mij echt nauwelijks opgevallen tijdens de nationale finale en het verhaal erachter heb ik altijd overheen gelezen.
Lijkt mij meer iets voor de die hards die alles over haar willen weten.
Gewoon een leuk liedje
Nee totaal niet, bijna iedereen doet debiele dingen op dat podiumquote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:54 schreef Greys het volgende:
Ah, kijk... dus jij had niet (zonder het jeugdfilmpje gezien te hebben dus) WTF slaat die tooi op?
Want dan is er idd nog heel veel hoop
Probleem is dat de 3js ook een kut repetitie hadden en daarom laatste werden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:49 schreef grazz het volgende:
[..]
Haha zo'n slechte repetitie was het toch ook weer niet? Er zijn landen die nog lang niet alles hebben laten zien zoals Griekenland en Ierland o.a. Ik geloof dat Nederland de komende dagen alleen maar beter zal worden. Ze zullen de beelden zelf ook terug zien en dingen aanpassen, althans dat zei Joan ook in een interview.
Blijven hopen...net als elk jaar terwijl je voelt dat het niet meer goed komt...nee, dit jaar is het anders, echt
En die maakte het na de repetitie nog kutter.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Probleem is dat de 3js ook een kut repetitie hadden en daarom laatste werden.
Dat zal ze toch wel verteld wordenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:14 schreef Greys het volgende:
Zouden ze wel weten dat de vakjury hun letterlijk punten baseert OP EEN REPETITIE????
Ok, de generale repetitie dan, inclusief kostuums, maar toch.
Niet dat die jongens dan denken dat ze weer niet hoeven nep-spelen omdat het maar een repetitie is
Buurman had de link ook niet gelegd overigens:quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:54 schreef Greys het volgende:
Ah, kijk... dus jij had niet (zonder het jeugdfilmpje gezien te hebben dus) WTF slaat die tooi op?
Want dan is er idd nog heel veel hoop
quote:me neither, it was a tenuous link anyway. and i doubt housewives in Helsinki will get it either.
Vrijdagquote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:40 schreef JJdJ1984 het volgende:
wanneer moet ze weer gaan repeteren? Van het weekend? en dan de generale op dinsdag/woensdag ofzo?
Mooi, tijd zat dus nogquote:
Hehe zou best kunnen, ik hoop het wel.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:38 schreef Greys het volgende:
Rene Romkes zei op FB dat hij vond dat de heren 'te laat' kwamen idd, te houterig zijn, veel meer energie moeten uitstralen e.d.
En Rene Romkes is degene die haar geïnterviewd heeft (die ene die zegt 'It's Joan.. and me...') voor esctoday dus dat heeft ie haar vast wel even ingefluisterd
http://www.esfmagazine.nl/?p=10443quote:Voor het eerst sinds jaren heeft Nederland weer een eigen regieplan ingediend. Dat houdt in dat iedereen van tevoren weet hoe het eruit moet zien, en dat de repetities dus ook volledig benut kunnen worden om dat beoogde resultaat te bereiken. Uitkomst is Joan Franka als haar eigenzinnige zelf, met tooi maar zonder ‘Treble’. Op de catwalk rechts zit wel een bandje dat op het einde van de show om Joan heen komt staan voor een ‘Bosnisch’ groepsshot.
De Nederlandse repetitie was naast Servië en Oekraïne de enige die serieus door andere landen bezocht werd.
shitquote:De Nederlandse repetitie was naast Servië en Oekraïne de enige die serieus door andere landen bezocht werd.
quote:Bij de repetitie valt me op dat er duidelijk voorwerk is gedaan door Joan en haar ploeg. Er is nagedacht over hoe het lied ‘You and me’ in beeld moet worden gebracht en wat voor gevoel het over moet brengen.
quote:Ik kan het nog niet zo goed plaatsen maar gevoelsmatig is het, zeker bij juryleden, niet zo’n issue denk ik. Zij horen een goed liedje, dat zuiver vertolkt wordt door een kundige zangeres, die met haar ogen de camera’s bespeelt. Het lijkt mij teveel goeds om door een hoofdtooi geen punten aan te geven
Meer hier: http://www.esfmagazine.nl/?p=10448quote:Reactie van Joan zelf: Ik heb veel nagedacht over mijn act en wat ik wil. Alles wordt met mij besproken, ik wil overal van op de hoogte zijn. Ook van de kledingkeuze van anderen. Ik heb een bepaald idee in mijn hoofd en ik wil ook dat het er zo staat.”
Ik zie niet in waarom de rest (een groot gedeelte althans) van Europa ook niet zo zal denken? Natuurlijk zullen veel mensen het niets vinden en het allemaal stom kut poep vinden ...maar ik weet zeker dat mensen dit ook wel kunnen waarderen vanwege het feit dat het idd anders is. Mensen horen ook echt wel of een lied goed of slecht is (al zou je soms nog wel eens kunnen twijfelen kijkend naar voorgaande resultatenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:29 schreef creno het volgende:
Ik heb tijdens het NSF ook die hele achtergrond gemist (de filmpjes), zat ook te kijken van wtf wat heeft ze aan en op. Maar gewoon vanwege het anders zijn, niet een nummer van "wat willen anderen horen" maar een nummer van "ik zing dit omdat ik dit wil", viel het bij mij in de smaak.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:37 schreef miss_dynastie het volgende:
Ze heeft helemaal geen verkeerd figuur
Dat is een vrij duidelijk punt. Het slaat nergens op om die heren langer dan de eerste anderhalve minuut buiten beeld te laten, want nu komt het niet goed over als ze alleen nog even de eindtonen mogen meedoen. Voor de rest vond ik het helemaal niet zo slecht, maar dit is een duidelijke fout, en moet aangepast worden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:38 schreef Greys het volgende:
Rene Romkes zei op FB dat hij vond dat de heren 'te laat' kwamen idd, te houterig zijn, veel meer energie moeten uitstralen e.d.
En Rene Romkes is degene die haar geïnterviewd heeft (die ene die zegt 'It's Joan.. and me...') voor esctoday dus dat heeft ie haar vast wel even ingefluisterd
Ze zijn de eerste anderhalve minuut niet buiten beeld sowiesoquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is een vrij duidelijk punt. Het slaat nergens op om die heren langer dan de eerste anderhalve minuut buiten beeld te laten, want nu komt het niet goed over als ze alleen nog even de eindtonen mogen meedoen. Voor de rest vond ik het helemaal niet zo slecht, maar dit een duidelijke fout, en moet aangepast worden.
Volgens de Songfestival-weblog vertrok er juist veel publiek om de persconferentie van Servië bij te wonen (voorzover dat een goed teken isquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
shit.
al die buitelanders denken nu van 'what the hell is this kind of shit' en haken al af voor de halve finale is aangebroken.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ga maar gewoon mee op je positieve vibe.
Top.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:42 schreef grazz het volgende:
Sorryals deze al is geplaatst, goede kwaliteit wel van haar 1e repetitie.
Er is viool aan de muziek toegevoegd op sommige plekkenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Top.
Wel leuk ook die muzikanten erbij, klinkt alsof de muziek ook nog leuker klinkt.
dit zijn repetitiesquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:11 schreef hunter2011 het volgende:
Naast al dat gepraat over die hoofdtooi vind ik nog steeds dat ze best wel onzeker overkomt op dat podium, ze mist net die extra jus op de aardappelen, en haar presentatie op het podium is saai.
Hoop voor haar dat ze hier nog wel wat aan doet om nog enige kans op een finaleplaats te krijgen
+1quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:19 schreef TheVulture het volgende:
Zoals ik hier ( en ook in de andere topics al zei):
Ik denk dat we de negatieve uitwerking van die tooi echt heel erg overschatten... het valt meer op dan dat het pijn doet denk ik... mensen denken 5 seconden WTF en zijn getriggerd om te kijken, en juist dan valt het leuke catchy liedje op....
Als je kijkt waar andere landen de afgelopen jaren mee aan kwamen kakken op het podium:Griekenland met boeken, loopbanden, nietmachines; Rusland met een ijsbaan, kunstschaatser en dit jaar met een bakoven; Wit-Rusland met vlindervleugels; Moldavie met puntmutsen en een schommeloma en dan heb ik het nog niet gehad over Oekraine met een hele inboedel in 2009... het scoorde allemaal... en die Deense van dit jaar heeft een zeemanspet die geen hol met het lied te maken heeft... en dat zal ook gewoon scoren.... dus ik denk dat het meer goed doet dat je in ieder geval onthouden wordt na 18 liedjes ipv dat het je punten kost
Laten we niet vergeten dat we geen idee hebben hoe het op tv in beeld wordt gebracht. Ik denk dat de heren al veel eerder in beeld worden gebracht en dat er interactie is tussen de cowboys (ik verwacht dat ze cowboys zullen zijn...net als vroeger toen Joan cowboy en indiaantje speelde) en Joan. Na het eerste refrein hoor je ook die viool, misschien dat ze dan ook het groepje in beeld brengen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is een vrij duidelijk punt. Het slaat nergens op om die heren langer dan de eerste anderhalve minuut buiten beeld te laten, want nu komt het niet goed over als ze alleen nog even de eindtonen mogen meedoen. Voor de rest vond ik het helemaal niet zo slecht, maar dit is een duidelijke fout, en moet aangepast worden.
ik vond ze teveel kleding aanhebben.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:20 schreef Steve het volgende:
Die muzikanten vind ik een bijzonder goede toevoeging..
Ik durf er ook wel op in te zetten dat die gasten de cowboys zijn... dan is de cirkel van het lied meteen rond!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:37 schreef grazz het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat we geen idee hebben hoe het op tv in beeld wordt gebracht. Ik denk dat de heren al veel eerder in beeld worden gebracht en dat er interactie is tussen de cowboys (ik verwacht dat ze cowboys zullen zijn...net als vroeger toen Joan cowboy en indiaantje speelde) en Joan. Na het eerste refrein hoor je ook die viool, misschien dat ze dan ook het groepje in beeld brengen.
Ben nog steeds niet echt overtuigd. De treble meisjes brachten vrolijkheid met zich mee. Ik hoop dit echt terug te zien anders wordt het wel erg saai vrees ik
Ik hoop het manquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik durf er ook wel op in te zetten dat die gasten de cowboys zijn... dan is de cirkel van het lied meteen rond!
quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:11 schreef Kidney_bean01 het volgende:
ja als Joan als indiaan gaat, eis ik dat die jongens ook zo gekleed gaan:
http://www.mongabay.net/images/wren/amerindians-0.gif
Zouden de kijkers dan écht snappen dat die cowboys en indianen over vroeger gaan, over haar jeugdliefde?quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik durf er ook wel op in te zetten dat die gasten de cowboys zijn... dan is de cirkel van het lied meteen rond!
neequote:Op woensdag 16 mei 2012 00:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Zouden de kijkers dan écht snappen dat die cowboys en indianen over vroeger gaan, over haar jeugdliefde?
Nopequote:Op woensdag 16 mei 2012 00:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Zouden de kijkers dan écht snappen dat die cowboys en indianen over vroeger gaan, over haar jeugdliefde?
Ja, dátquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:19 schreef Kidney_bean01 het volgende:
ik denk dat ze eerder denken: waarom wordt in hemelsnaam de geschiedenis van de USA erbij gehaald?
Dat is niet relevant, al zouden ze het snappen. Ze moeten zorgen dat het leuke liedje lekker aangekleed wordt. In die drie minuten moet je niet de aandacht trekken met een verhaal, maar met aandacht vast houden en vermaak, buiten een lekker liedje om. Wat Joan bij Boulevard zei was wel waar: Het liedje blijft hangen en ze zingen het na.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:17 schreef Greys het volgende:
[..]
óf bij het voorfilmpje!quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik denk dat de uitleg bij de commentatoren moet zitten.
Nee.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Helaas wel ja.quote:
Die stream van de generale repetitie was echt geniaal!quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:22 schreef Pino112 het volgende:
Hole1988, heb jij al weer iets van livestreampjes kunnen vinden à la vorig jaar?
Nou daar zeg je wat!!!quote:
Joh, ik heb nog steeds 'Shine' van De Toppers in mijn hoofdquote:
Jaaaaaaaaaaaquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:24 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Die stream van de generale repetitie was echt geniaal!
Geweldig was dat!quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaa![]()
En dan met zijn allen hier weer kijken
Shalaliequote:Op woensdag 16 mei 2012 00:25 schreef APK het volgende:
[..]
Joh, ik heb nog steeds 'Shine' van De Toppers in mijn hoofd
+1quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik denk dat de uitleg bij de commentatoren moet zitten.
Inderdaadquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:24 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Die stream van de generale repetitie was echt geniaal!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |