abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111455165
Helaas hebben we geen Fokkers in Baku voor blogs over repetities e.d. maar er zullen de komende weken genoeg blogs verschijnen over hoe iedereen het er in de diverse repetities en dressrehearsals vanaf brengt....

Joan is 15 mei voor het eerst aan de beurt!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_111457964
^O^
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_111458601

pi_111473097
Mooi tijdstip voor de finale. Om 3u 's nachts lokale tijd is het pas voorbij :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_111484604
Er zijn nu al dikke vertragingen in het schema, dit kan nog leuk worden :D
pi_111484818
IJsland schijnt erg indrukwekkend te zijn! *O*
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 mei 2012 @ 12:10:50 #8
163650 Greys
pi_111486774
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 10:40 schreef TheVulture het volgende:
IJsland schijnt erg indrukwekkend te zijn! *O*
IJsland was door de Nederlanders in een poll ook als winnaar aangewezen, geloof ik he?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111488384
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 21:40 schreef Fred_B het volgende:
Mooi tijdstip voor de finale. Om 3u 's nachts lokale tijd is het pas voorbij :)
Haha ja inderdaad, vraag me af hoeveel mensen in Azerbeidzjan normaal naar het ESF kijken.
pi_111488586
Op Songfestivalweblog.nl verschijnen filmpjes van de repetities. Het weinig overtuigende lied van Montenegro was hierboven al gepost. Na het slechtste lied, volgt wellicht het beste lied van deze eerste halve finale. IJsland zingt goed, en heeft een passende act. Dit gaat ongetwijfeld zeer goed scoren:

Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 mei 2012 @ 13:23:32 #11
163650 Greys
pi_111488745
Dat ziet er idd goed uit ^O^

Houd jullie vooral niet in (please :@ ) om zoveel mogelijk repetitie youtubes hier te plaatsen!
Dan kan ik dat straks thuis lekker allemaal terug kijken :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111488753
Griekenland stuurt dit jaar een lekker wijf met een opzwepend dancelied. In de act zijn nog 2 jonge mannen en vrouwen als achtergronddansers toegevoegd, en zij doen onder meer een sirtaki-opstelling met zijn allen en de mannen laten zich wegduwen door de zangeres en tillen haar aan het eind van het lied op. Kortom, het is een samenvatting van wat Griekenland de voorbije 10 jaar zoal heeft gedaan. Vocaal is het niet bijzonder, maar precies goed genoeg voor een finaleplek met een behoorlijke score:

pi_111488792
Vraag me toch een beetje af of de situatie in Griekenland niet ook doorweegt in het aantal stemmen... al is dat niet echt iets voor dit topic :P
pi_111488867
Letland heeft het amateurtoneel van Riga opgetrommeld voor een onduidelijke act, waarin 4 vrouwen met zwart haar rondhuppelen om de zangeres Anmary. Deze zangeres is de enige blondine, en zal er zo wel moeten uitspringen voor de mannelijke televoter. Het lied kabbelt verder naar het einde, waarin Anmary nog even gaat schreeuwen en dan is het weer voorbij:

pi_111489638
quote:
Best goed eigenlijk. Mijn verwachtingen waren zeer laaggespannen, maar ze zingt goed en brengt de emotie goed over.
pi_111490569
Tot nu toe vind ik IJsland en Albanië het best. Griekenland vind ik niet zo bijzonder. Montenegro is gewoon té slecht.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 mei 2012 @ 14:31:30 #18
163650 Greys
pi_111491203
Albanië??? :o
Da's dat Suus nummer toch? Tot nu toe werd ik er serieus een tikkie agressief van als ik het hoorde, even luisteren :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111491388
Albanie blijft een hysterisch kutnummer :+
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 mei 2012 @ 14:45:50 #20
163650 Greys
pi_111491733
Hier de eerste repetitie van Roemenië.
Ik vind het echt heel erg leuk, vooral die doedelzak!
En die dame zingt best goed live :o

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111492518
Roemenië maakt ook een goede indruk, en ook nog redelijk origineel. Het moet wel heel gek gaan als deze de finale niet haalt.
pi_111492919
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 14:31 schreef Greys het volgende:
Albanië??? :o
Da's dat Suus nummer toch? Tot nu toe werd ik er serieus een tikkie agressief van als ik het hoorde, even luisteren :D
Haha, tis ook echt niet mijn favoriete ballade en ik zou er normaal gesproken niet naar kunnen en willen luisteren, maar moet toegeven dat ik het best indrukwekkend vond zo op dat grote podium. Volgens mij gaat ze naar de finale, al zou ik het helemaal niet erg vinden als dat niet gebeurt :P
pi_111493600
De Zwitserse zanger heeft een spoedcursus Engels genomen, en heeft het gelukkig niet meer over zijn waldest drims. Op zich best een aardig nummer en weinig directe concurrentie in dit genre in deze halve finale. Toch heb ik bij deze Zwitserse versie van Danny Vera het gevoel dat er nog iets mist.

pi_111496753
Iris heeft namens België ook haar eerste repetitie gedaan. Ze zong haar lied zo te horen wel goed, maar echt spannend wordt het geheel niet en kwalificatie voor de finale zal moeilijk worden:

pi_111496937
Het probleem met Belgie is het liedje. Tis niet slecht, maar deed bij mij op een eerste luisterbeurt gewoon niet zoveel. Ik vind het dus geen sterke bijdrage in elk geval. Kan het lied nu wel wat meer waarderen trouwens. Moet zeggen dat ze het goed zong en het achtergrondje heeft ook wel wat moois.
Ik denk dat België zich wel zal kwalificeren (als 8e,9e of 10e) en in de finale denk ik dat het dan ergens onderin eindigt. Of zullen ze net als twee jaar geleden weer verrassen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')