abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 mei 2012 @ 20:06:18 #1
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111391018
Misschien leuk als Fok!'ers ook mee doen met de VeggieChallenge?

Zie http://www.veggiechallenge.nl/

Daag jezelf 30 dagen uit om minder dierlijke producten te eten. Dagje in de week geen vlees of de melk vervangen met havermelk ofzo. Je kan zelf kiezen welke uitdaging je aan gaat.

Zodoende bespaar je de aarde een beetje meer. En natuurlijk dieren. En beter voor je gezondheid en het milieu. Nou ja.. genoeg goede voordelen :)

Wie doet er mee? :)
pi_111391043
Het is FOK!
En nee, vergeet het maar.
pi_111391514
Ik snap vegetariërs niet.
Mensen horen bij de natuur en zijn alleseters, ik bedoel je hoort ze toch ook niet zeiken als een leeuw een gazelle opeet?
pi_111391543
Is geen uitdaging, ik eet al vaak genoeg een dagje in de week geen vlees of melk e.d. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_111391903
Kunnen we voor een keer de discussie achterwege laten? Doe mee met het initiatief of niet, open voor een discussie een ander topic.
Het lijkt me geen 'uitdaging', maar een mooie manier om eens te reflecteren op onze eetgewoontes zowel vanuit ethische als milieuoverwegingen om na afloop een beter onderbouwde keuze te kunnen maken.
  donderdag 10 mei 2012 @ 20:31:26 #6
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111392379
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:16 schreef Cigarette het volgende:
Ik snap vegetariërs niet.
Mensen horen bij de natuur en zijn alleseters, ik bedoel je hoort ze toch ook niet zeiken als een leeuw een gazelle opeet?
Ik beloof je, ik zal niet zeiken als een leeuw je op eet. Deal? :)
pi_111392575
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:31 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik beloof je, ik zal niet zeiken als een leeuw je op eet. Deal? :)
Pinkyswear?
  donderdag 10 mei 2012 @ 20:35:10 #8
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_111392578
hehe ik denk dat ik te weinig vlees en te weinig dierlijke producten eet om mee te kunnen doen aan de challenge, bij nog minder en ik ga te ongezond eten.
dus nee ik doe niet mee, want er valt weinig te verminderen.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_111392784
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:35 schreef ieniminimuis het volgende:
hehe ik denk dat ik te weinig vlees en te weinig dierlijke producten eet om mee te kunnen doen aan de challenge, bij nog minder en ik ga te ongezond eten.
Je kunt prima zonder dierlijke producten, als je je dieet maar goed plant ;)
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:00:47 #10
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111394086
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:35 schreef ieniminimuis het volgende:
Je kan ook iemand anders uitdagen mee te doen :)
pi_111409813
Inschrijving afgerond!

Geweldig dat u zich inschrijft voor de VeggieChallenge 2012!

Samen met vele anderen gaat u de uitdaging aan!

Binnenkort plaatsen wij meer informatie op de website, kunt u bijhouden hoeveel uw ecologische
'food'print afneemt, plaatsen we recepten en kunt u uw ervaringen met anderen delen op het forum!

Wij zullen u hier spoedig over berichten!
pi_111409894
Ah en ik kreeg direct mail... om even te activeren enzo, heb ik inmiddels gedaan.

Leuk, ik ben benieuwd naar de recepten :Y

Account geactiveerd!

Je account is succesvol geactiveerd.

Help ons de VeggieChallenge groter te maken door aan je vrienden op de social media te
laten weten dat je meedoet:

mijn accountnaam is trouwens geen fan of iets dat erop lijkt :')
leek me beter van niet aangezien alleen je accountnaam openbaar is, maar dan nog :P

iedereen zou op zijn minst even dat filmpje moeten bekijken voordat ze hier komen trollen...

[ Bericht 33% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 11-05-2012 09:43:43 ]
  vrijdag 11 mei 2012 @ 10:22:55 #13
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111411091
Ik vind het een leuk initiatief. :)

Goed om de mensen meer bewust te maken van wat er allemaal nodig is voor dat stukje vlees op hun bord of plakje kaas op de boterham.

Mensen roepen vaak al snel dat het natuurlijk is om vlees te eten, maar hoe natuurlijk is dat tegenwoordig nog met alle groeihormonen en antibiotica? Hoe natuurlijk is het om bossen weg te vagen om ons in die, alsmaar toenemende, behoefte te blijven voorzien?

Goed dus dat ze daar aandacht aan besteden. En een periode van 30 dagen is ook nog te overzien, maar wel lang genoeg om goed te onderzoeken wat er allemaal is aan producten en recepten en erachter te komen dat het zo moeilijk helemaal niet is. :)

Zelf zal ik niet meedoen, want voor mij is het geen uitdaging om een maand geen vis te eten in plaats van amper vis.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 11:53:06 #14
287789 il_Tonno
voer de eendjes, geen oorlog
pi_111413717
als je ook geen dierlijke producten als melk mag gebruik waarom heet het dan niet de veganchallenge?
"When you poop in your dreams, you poop for real"
(Peter Griffin)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 12:30:00 #15
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111414861
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 11:53 schreef il_Tonno het volgende:
als je ook geen dierlijke producten als melk mag gebruik waarom heet het dan niet de veganchallenge?
Ze laten het, voor zover ik begrijp, aan de deelnemers over waar ze de grens trekken. Vegetarisch of plantaardig. :)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 15:28:14 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_111422235
Wat een hyperige onzin en aandachtshoererij weer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 16:17:35 #17
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111424310
Bedankt dat je het topic weer in de AT hebt geschopt, Piet! Goed dat je het nog eens in de spotlight zet O+
pi_111425270
quote:
7 redenen waarom het aangaan van deze uitdaging jouw leven beter maakt:
• 1 Je zal je vrienden verbazen met onze recepten voor heerlijke plantaardige gerechten die zij nog niet kenden!

En dat maakt m'n leven beter?

• 2 Meer energie en betere gezondheid, doordat je je lichaam beter voedt

Gelul.

• 3 Minder uitstoot van broeikasgassen (o.a. methaan) – hiermee help je de opwarming van de aarde tegen te gaan! Als alle Nederlanders één dag per week geen vlees zouden eten, zijn in één klap alle Nederlandse klimaatdoelstellingen voor huishoudens gehaald! (bron)

Welke opwarming? Die is al meer dan 10 jaar gestopt. (waarom blijft dat gezever maar terugkomen, alsof opwarming slecht zou zijn, niemand die dat zeker weet trouwens)

• 4 Eindelijk eens iets anders. Je zal creatief omgaan met ingrediënten en nieuwe dingen proberen. Ga ook eens naar een (bio-)boerenmarkt voor je boodschappen.

Daar hebben ze wel een punt :Y

• 5 De dieren zijn je dankbaar.

Daar ben ik niet zo zeker van. Geen vlees eten betekent dat de dieren daarvoor overbodig zijn en dus GEEN leven hebben Als in GEEN LEVEN. Bestaan niet. Niet meer op deze wereld. Geen kippen meer. Niemand wil nog een kip hebben, je hebt er niets meer aan. Geen koeien meer. Schijten maar op je voetbalveld.

• 6 Je voetafdruk op de wereld wordt kleiner. Dierlijke producten vragen zeer veel grondstoffen als water en voedsel. Wist je dat voor een kilo rundvlees 16.000 liter water nodig is? En de soja-plantages in de Amazone verdringen het regenwoud, met name voor diervoeding. (bron)

Nou en? Alsof we een water tekort hebben op aarde. Denk je dat dieren een evenhoge waterzuiverheid drinken als iemand hier in Eindhoven uit de kraan tapt? Of dat die sojaplant klaagt over dat ze geen Evian krijgt?

• 7 Verbinding met mensen die ook een betere wereld willen! Via onze website kan je gelijkgezinden vinden die ook verandering willen, maar nog niet altijd weten hoe.

wtf? Daar wil ik geenseens verbinding mee eigenlijk.

Maar goed. Guuske zal eens even kijken hoe hij dit aanpakt. Van proberen gaat Guuske niet dood denk hij.
Vallen dingen als pasta onder vegetarier eigenlijk? met ei of van ei gemaakt?
pi_111425771
Guuske kijkt bij dat aanmelden. Is dat een spamsite? Het hokske is al aangevinkt met "STUUR MIJ SPAM PLS" (mocht toch niet meer, dat soort dingen al tevoren aanvinken?) en ze willen elke dag recepten sturen die Guuske ook zelf wel kan opzoeken of lezen op hun site of iets dergelijks.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 17:02:01 #20
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111426119
Guuske, gewoon dat vinkje weghalen, dat proberen ze op elke site waar je je kan aanmelden. :P

Ik vind het wel tof dat je, ondanks je scepsis, het toch wel wil gaan proberen. :)

En die koeien en kippen interesseert het vast geen zier of ze er zo nog zullen zijn. Misschien verkiezen ze dat zelfs wel boven hoe ze daar nu zitten. ;)

Je hebt pasta met en zonder ei.
pi_111426350
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:02 schreef jerney het volgende:
Guuske, gewoon dat vinkje weghalen, dat proberen ze op elke site waar je je kan aanmelden. :P
Ja, zover gaat Guuskes kennis ook wel. Maar is het een spamsite? Omdat ze zeggen dat ze elke dag recepten gaan sturen. In welke vorm? Staat Guuskes mailbox tot in einde van jaren vol met elke dag een kut recept van 3 regels en als bijproduct een zooi spam?

Guuske kan ook een alias maken op zijn account voor dit doel maar Guuske gaat niet meewerken aan propaganda en denkt hier misschien wel anderen mee te behoeden :)
pi_111426494
Guuske denkt dat het niet meevalt:

quote:
Soms staat ei onder een andere naam vermeld op het etiket. Houd daarom bij het kopen van producten de volgende aanduidingen op het etiket in de gaten.

Aanduidingen op het etiket

Albumine
Avidine
Conalbumine
Eigeel
Eipoeder
Eiwit
Fosfatidylserine
Fosfolipiden
Globuline
Lectine
Lipovitellin
Livetine
Lysozume
Ovalbumine
Ovoglobuline
Ovomucine
Ovomucoid
Ovosucrol
Ovotransfarine
Phosvitine
:')

http://www.waardelozehaan(...)i/eivrije-producten/
  vrijdag 11 mei 2012 @ 17:19:37 #23
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111426717
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:09 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Ja, zover gaat Guuskes kennis ook wel. Maar is het een spamsite? Omdat ze zeggen dat ze elke dag recepten gaan sturen. In welke vorm? Staat Guuskes mailbox tot in einde van jaren vol met elke dag een kut recept van 3 regels en als bijproduct een zooi spam?

Guuske kan ook een alias maken op zijn account voor dit doel maar Guuske gaat niet meewerken aan propaganda en denkt hier misschien wel anderen mee te behoeden :)
Jerneyke weet het ook niet :D
Maar iedereen die een beetje bekend is met het internet zorgt toch wel dat die zich met spamaccount aanmeldt? :P Hoop ik ;(
  vrijdag 11 mei 2012 @ 17:20:03 #24
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111426740
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:13 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Welcome to my world :P

[ Bericht 0% gewijzigd door jerney op 11-05-2012 17:33:36 ]
  vrijdag 11 mei 2012 @ 18:53:30 #25
244933 trovey
Nachtoele
pi_111430480
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:13 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Moet je eerst met een compleet boek je boodschappen gaan doen ;( ...duurt het nog langer voordat je die wekelijkse boodschappen binnen hebt. :')
Optimist tot in de kist
pi_111431781
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 18:53 schreef trovey het volgende:

[..]

Moet je eerst met een compleet boek je boodschappen gaan doen ;( ...duurt het nog langer voordat je die wekelijkse boodschappen binnen hebt. :')
Het is eigenlijk vrij eenvoudig om op een produkt te zetten of het eivrij is

zoals hier

http://www.bio4u.nl/vetara-eivrije-mayonaise-240g-p-725.html

het ei van columbus (8>
  vrijdag 11 mei 2012 @ 19:30:11 #27
244933 trovey
Nachtoele
pi_111431963
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Het is eigenlijk vrij eenvoudig om op een produkt te zetten of het eivrij is

zoals hier

http://www.bio4u.nl/vetara-eivrije-mayonaise-240g-p-725.html

het ei van columbus (8>
Die is dan weer niet echt standaard in een supermarkt te krijgen hè, en de prijzen van een reformzaak zijn niet echt degenen die goed samengaan met mijn portemonee. ;( Kom er soms wel eens als ze een leuke aanbieding/tegen de datum prijsjes hebben(ook de vegetarische dingen) maar om daar standaard mijn boodschappen te halen gaat niet lukken. :{
Optimist tot in de kist
pi_111432464
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:30 schreef trovey het volgende:

[..]

Die is dan weer niet echt standaard in een supermarkt te krijgen hè, en de prijzen van een reformzaak zijn niet echt degenen die goed samengaan met mijn portemonee. ;( Kom er soms wel eens als ze een leuke aanbieding/tegen de datum prijsjes hebben(ook de vegetarische dingen) maar om daar standaard mijn boodschappen te halen gaat niet lukken. :{
Nee maar het hoeft ook helemaal niet zo duur, als ze het gewoon massaal in de supermarkt gaan verkopen zou een stuk schelen, je moet je ook gek zoeken naar mayonaise waar vrije uitloop
eieren in zitten :') tot nu toe heb ik 1 winkel gevonden en dat is C1000 de Olijf mayonaise van Calvé
in de rest zitten allemaal scharrelkip eieren, die zijn bijna net zo erg als legbatterij eieren oO<
pi_111441479
Over mayonaise zou ik me niet al te veel zorgen maken, dat kan je sjiek hendig (copyright Maikuul) zelf maken.

Maar daar zitten eieren in.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:08:29 #30
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111443564
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:23 schreef Guus Muisarm het volgende:
Over mayonaise zou ik me niet al te veel zorgen maken, dat kan je sjiek hendig (copyright Maikuul) zelf maken.

Maar daar zitten eieren in.
Kan je ook met veganaise. :P Recepten staan in het 100% plantaardig topic.
pi_111444267
Maar ik wil helemaal niet ALLES zelf maken :') dan ben je 24 uur per dag bezig....

Ik hoop wel dat ze een beetje makkelijke recepten gaan sturen niet dat je eerst je eigen
koe moet gaan melken ofzo, heb ik dan ook weer geen zin in :P
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:30:49 #32
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_111444607
Nog minder dierlijke producten dan ik al eet is niet gezond. Maar leuk initiatief.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_111446142
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:30 schreef Tanin het volgende:
Nog minder dierlijke producten dan ik al eet is niet gezond. Maar leuk initiatief.
Van eten ga je sowieso dood :')

http://www.blijpartij.nl/page80.php

http://mens-en-gezondheid(...)lijke-e-nummers.html

Hopenlijk houden ze daar ook rekening mee :P
  zaterdag 12 mei 2012 @ 00:22:02 #34
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_111446874
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Van eten ga je sowieso dood :')

http://www.blijpartij.nl/page80.php

http://mens-en-gezondheid(...)lijke-e-nummers.html

Hopenlijk houden ze daar ook rekening mee :P
Ja, maar ik heb nu al moeite met genoeg eiwitten binnen te krijgen dat ik echt niet nog minder ga eten (ik eet al slechts 1 keer per 2 weken ofzo vlees).
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_111447206
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:22 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb nu al moeite met genoeg eiwitten binnen te krijgen dat ik echt niet nog minder ga eten (ik eet al slechts 1 keer per 2 weken ofzo vlees).
Misschien staan hier nog tips voor je?

Producten die 100% plantaardig en lekker zijn :)
  zaterdag 12 mei 2012 @ 01:52:21 #36
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111449398
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Maar ik wil helemaal niet ALLES zelf maken :') dan ben je 24 uur per dag bezig....

Ik hoop wel dat ze een beetje makkelijke recepten gaan sturen niet dat je eerst je eigen
koe moet gaan melken ofzo, heb ik dan ook weer geen zin in :P
Je krijgt makkelijke recepten en tips ;)
  zaterdag 12 mei 2012 @ 01:53:27 #37
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111449423
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:22 schreef Tanin het volgende:
Dat is knap. Voor eiwittekort moet je nl. erg je best doen. Maar mss mag je vanwege allergie weinig eten ofzo?
  zaterdag 12 mei 2012 @ 02:21:49 #38
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_111449837
Account geactiveerd!

Je account is succesvol geactiveerd.

juni en juli 6 dagen per week veganist. Ben benieuwd. Gelukkig heeft foodgawker veel veganistische recepten :) Lijkt me leuk om te proberen, zou ik normaal niet doen.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 07:47:56 #39
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111451429
Ah ja, foodgawker staat vol met vegan recepten. :Y
Fijne site. O+ Ik moet me wel altijd een weg banen door de taarten en cakejes, je kunt wel zien wat het meest gemist wordt. :D Gelukkig kan je goed filteren.

Veel plezier met het experiment! :)
pi_111580590
Schop! Ik doe ook mee :) 7 dagen per week vegetarisch, 3 dagen per week plantaardig.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_111580723
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 16:41 schreef Guus Muisarm het volgende:

• 6 Je voetafdruk op de wereld wordt kleiner. Dierlijke producten vragen zeer veel grondstoffen als water en voedsel. Wist je dat voor een kilo rundvlees 16.000 liter water nodig is? En de soja-plantages in de Amazone verdringen het regenwoud, met name voor diervoeding. (bron)

Nou en? Alsof we een water tekort hebben op aarde. Denk je dat dieren een evenhoge waterzuiverheid drinken als iemand hier in Eindhoven uit de kraan tapt? Of dat die sojaplant klaagt over dat ze geen Evian krijgt?
Guus, we hebben wel degelijk een watertekort op aarde, een groeiend tekort bovendien (van drinkwater; zout water is er genoeg, maar daar kunnen noch planten van bewaterd worden, noch dieren in hun drinken van worden voorzien). Verder tof dat je ondanks je scepsis toch een poging wil wagen :)
// wandelende paradox //
pi_111590181
Beste Veggiechallenger,

Nog 17 dagen tot de eerste ronde. Wat geweldig dat jij meedoet met de VeggieChallenge! En met jou ruim 1000 anderen!

Met meer deelnemers besparen we nog meer land, water en dieren. Daar hebben we jou voor nodig! Herinner je huisgenote aan haar goede voornemens of vertel je volslanke oom dat hij deze zomer best met een onsje minder vlees kan. Nodig nu 10 vrienden, collega's of familieleden uit om samen met jou mee te doen! Help je mee om de VeggieChallenge nog groter te maken?

Ja, ik help mee!

PS: Onder degenen die ons helpen verloten we alvast een jaarabonnement op de Vega, het nieuwe kookboek van de Vegetarische slager én het kookboek Puur Plantaardig.
pi_111612840
Ik doe mee, heb me een tijdje geleden ingeschreven, heb er zin in! Ik ben de laatste tijd sowieso bezig met vaker vegetarisch eten. Zag gister ook het topic van jerney over 100% plantaardige voeding, lijkt me een uitdaging (en leuk!) om op zoek te gaan naar voedingsmiddelen die 100% plantaardig zijn, je wordt je daardoor natuurlijk heel bewust van wat je allemaal binnenkrijgt. :)
  woensdag 16 mei 2012 @ 17:07:22 #44
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111631006
Jaaaa meer plantaardige posts *O* O+
  donderdag 17 mei 2012 @ 13:04:50 #45
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_111661965
Ik heb me ingeschreven. Van nergens over nadenken en zoveel mogelijk vlees eten naar 5 dagen per week vegetarisch en 1 dag per week veganistisch.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_111663364
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 13:04 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik heb me ingeschreven. Van nergens over nadenken en zoveel mogelijk vlees eten naar 5 dagen per week vegetarisch en 1 dag per week veganistisch.
Dat klinkt als een échte uitdaging :D top ^O^
// wandelende paradox //
pi_111870220
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee maar het hoeft ook helemaal niet zo duur, als ze het gewoon massaal in de supermarkt gaan verkopen zou een stuk schelen, je moet je ook gek zoeken naar mayonaise waar vrije uitloop
eieren in zitten :') tot nu toe heb ik 1 winkel gevonden en dat is C1000 de Olijf mayonaise van Calvé
in de rest zitten allemaal scharrelkip eieren, die zijn bijna net zo erg als legbatterij eieren oO<
Bij de AH (in elk geval de XL waar ik boodschappen doe) verkopen ze twee merken mayo van vrije uitloop eieren; Calvé en Amora, maar beter nog; AH verkoopt ook "AH puur en eerlijk" mayonaise met biologische eieren.

Ik heb sinds een paar weken geleden mijn dagelijkse bakje ontbijtzuivel vervangen door Alpro mild & creamy "yoghurt". Ik vind alle sojamelk die ik heb geprobeerd niet te hachelen maar dit vind ik toch dusdanig lekker dat ik niet het gevoel heb dat ik mezelf iets ontzeg. Hiervoor was ik aan het minderen door om de dag mijn yoghurt weg te laten maar dit vind ik een betere oplossing. Wel een dure helaas.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 14:11:50 #48
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_111875403
Ik heb me ook ingeschreven :D. Ben een paar jaar geleden vegetarisch gaan eten maar omdat ik dat teveel 'gedoe' vond ben ik weer vlees gaan eten :@. Hopelijk lukt het nu met makkelijke recepten om het vol te houden ;).
Aangezien ik de kok ben thuis doet mijn vriend ook mee :D. Hij zal wel sceptisch zijn, hij vindt het nodig om elke dag vlees te eten... Jammerdebammer! :P

Smiley-overkill *O*
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
pi_111884049
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:11 schreef Ehhe het volgende:

Smiley-overkill *O*
maakt niet uit *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_111890542
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:52 schreef cinnamon_M het volgende:
7 dagen per week vegetarisch, 3 dagen per week plantaardig.
Uhhhh ...

?
pi_111891058
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:55 schreef cinnamon_M het volgende:

Guus, we hebben wel degelijk een watertekort op aarde, een groeiend tekort bovendien
Da's niet helemaal waar. Het water is er wel maar niet overal. DAAR zit het probleem.

Overigens, als voorbeeld, we hebben bij die ramp in Haiti een nederland schip neergelegd die drinkwater uit zeewater maakt.

Edit: Genoeg zoet water (denk alleen al aan de enorme ijsbergen noord en zuidpool) maar het bevindt zich niet waar je het nodig hebt /edit

Maar m'n post was eigenlijk meer als dat je niet de hoge kwaliteit nodig hebt die hier uit de kraan komt om planten te voorzien. Ik snap ook wel dat je met puur zeewater geen tarwe kan laten groeien. Gewoon ongezuiverd water uit (bv) rivier is goed genoeg.
Dan heb ik het wel over normale rivieren, niet diegene die vol met chemische muk zitten van fabrieken maar dan hebben we het over het verontreinigen van water wat er op zich wel is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Guus Muisarm op 22-05-2012 20:11:26 ]
pi_111897579
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 19:53 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Uhhhh ...

?
Plantaardig = veganistisch = alleen planten (en paddenstoelen)
Vegetarisch = lacto-ovo-vegetarisch oid = planten en zuivel.
Of zo begreep ik het
  donderdag 24 mei 2012 @ 11:00:15 #53
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111962396
Nodig 10 vrienden uit en maak nu kans op een VEGA jaar abonnement of een gratis kookboek!

http://www.veggiechallenge.nl/uitnodigen/
pi_111963662
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 20:02 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Da's niet helemaal waar. Het water is er wel maar niet overal. DAAR zit het probleem.

Overigens, als voorbeeld, we hebben bij die ramp in Haiti een nederland schip neergelegd die drinkwater uit zeewater maakt.

Edit: Genoeg zoet water (denk alleen al aan de enorme ijsbergen noord en zuidpool) maar het bevindt zich niet waar je het nodig hebt /edit

Maar m'n post was eigenlijk meer als dat je niet de hoge kwaliteit nodig hebt die hier uit de kraan komt om planten te voorzien. Ik snap ook wel dat je met puur zeewater geen tarwe kan laten groeien. Gewoon ongezuiverd water uit (bv) rivier is goed genoeg.
Dan heb ik het wel over normale rivieren, niet diegene die vol met chemische muk zitten van fabrieken maar dan hebben we het over het verontreinigen van water wat er op zich wel is.
Ik snapte wat je bedoelde, en natuurlijk hoef je geen gezuiverd water te hebben voor de plantjes etc. Maar of het water wel of niet gezuiverd is heeft natuurlijk geen enkele invloed op de hoeveelheid beschikbaar water, en het punt is nu juist dat in verschillende regio's er een tekort aan zoet water is (en dan heb ik het uiteraard niet over gezuiverd kraanwater), en dat dat tekort tot dusver alleen maar toeneemt aangezien de waterbehoefte p.p. gemiddeld genomen nog steeds toeneemt. In diverse Afrikaanse landen ontstaat trouwens watertekort op bep. plekken door het verbouwen van groenten die geëxporteerd worden naar Europa (wat los staat van het punt over vlees uiteraard, maar toch). Bij kustgebieden daalt het (zoete) grondwater waardoor het zeewater opneemt en daardoor is de grond niet meer te bebouwen.

En ja, er is idd ook zoet water waar we niet bij kunnen. Daar schieten we alleen weinig mee op natuurlijk als we onze koeien water willen geven en de akkers met voer voor die koeien willen bewateren.
// wandelende paradox //
pi_111963697
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 21:22 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Plantaardig = veganistisch = alleen planten (en paddenstoelen)
Vegetarisch = lacto-ovo-vegetarisch oid = planten en zuivel.
Of zo begreep ik het
Klopt ;)
// wandelende paradox //
pi_111965676
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:06 schreef TechXP het volgende:
Zodoende bespaar je de aarde een beetje meer. En natuurlijk dieren. En beter voor je gezondheid en het milieu. Nou ja.. genoeg goede voordelen :)
Als jij me een studie laat zien dat het eten van dierlijke producten ongezonder is dan een dieet van exclusief plantaardige producten wil je nog best serieus nemen maar dit is natuurlijk een knappe stelling zonder onderbouwing. :o
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_111966790
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:24 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Als jij me een studie laat zien dat het eten van dierlijke producten ongezonder is dan een dieet van exclusief plantaardige producten wil je nog best serieus nemen maar dit is natuurlijk een knappe stelling zonder onderbouwing. :o
Ik snap niet waarom dat ''vleeseters'' zich altijd zo moeten afzetten tegen niet-vleeseters,
of het nu Vegetariers of Veganisten zijn, wij vallen jullie toch ook niet aan?

Je vraagt om een studie?

Hiero...

the China Study

http://www.uitdaging.net/shop/pg/the_China_Study.html

Heb jij een voorbeeld waarom het eten van vlees gezonder is dan het eten van geen vlees
of dierlijke producten?

Voor wat hoort wat tenstlotte. ;)
pi_111966960
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom dat ''vleeseters'' zich altijd zo moeten afzetten tegen niet-vleeseters,
of het nu Vegetariers of Veganisten zijn, wij vallen jullie toch ook niet aan?

Je vraagt om een studie?

Hiero...

the China Study

http://www.uitdaging.net/shop/pg/the_China_Study.html

Heb jij een voorbeeld waarom het eten van vlees gezonder is dan het eten van geen vlees
of dierlijke producten?

Voor wat hoort wat tenstlotte. ;)
Ik val het niet aan hoor, echt niet. Ik vind echter dat er nogal wat aannames worden gemaakt in de openingspost. Bewijs dat het gezonder is heb ik niet, wel weet ik dat wij (als soort) zo in elkaar zitten dat er een behoefte is aan zowel dierlijke als plantaardige producten.

Maar ik zal het zo eens doorlezen, nu tijd voor lunch. Vis incidenteel.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 24 mei 2012 @ 13:08:01 #59
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111967270
quote:

[..]

Ik ben niet zo van het smijten met studies, maar sinds ik veganistisch met af en toe vis eet, voel ik mij stukken beter. Vroeger had ik altijd buik- en hoofdpijn. Iets waar ik nu alleen nog af en toe last van heb wanneer ik per ongeluk dierlijk heb binnengewerkt. Of door een virus ofzo. :P
pi_111967553
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2012 13:08 schreef jerney het volgende:

[..]

Ik ben niet zo van het smijten met studies, maar sinds ik veganistisch met af en toe vis eet, voel ik mij stukken beter. Vroeger had ik altijd buik- en hoofdpijn. Iets waar ik nu alleen nog af en toe last van heb wanneer ik per ongeluk dierlijk heb binnengewerkt. Of door een virus ofzo. :P
Zelfs die virus versla ik volgens mij nog met gemak :P
  donderdag 24 mei 2012 @ 17:56:45 #61
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111978212
quote:
http://www.eatright.org/about/content.aspx?id=8357

"It is the position of the American Dietetic Association that appropriately planned vegetarian diets, including total vegetarian or vegan diets, are healthful, nutritionally adequate, and may provide health benefits in the prevention and treatment of certain diseases. "

"The results of an evidence-based review showed that a vegetarian diet is associated with a lower risk of death from ischemic heart disease."

"Vegetarians also appear to have lower low-density lipoprotein cholesterol levels, lower blood pressure, and lower rates of hypertension and type 2 diabetes than nonvegetarians."

" Furthermore, vegetarians tend to have a lower body mass index and lower overall cancer rates. "

Verder is dit WHO rapport interessant: https://www.partijvoordedieren.nl/recent/news/i/1879 (zie de kamervragen voor referentie)
  donderdag 24 mei 2012 @ 17:59:13 #62
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111978299
Vegetarian Men at Reduced Risk for Heart Disease

Vegetarian men weigh less and have less cardiovascular disease risk, compared with nonvegetarians, according to a new study in Nutrition and Metabolism. Researchers in China compared 171 vegetarians to 129 age-matched nonvegetarians and found that the vegetarian men's weight, blood pressure, triglycerides, and cholesterol levels were lower, compared with the meat-eaters. The vegetarians' arterial walls were healthier, as well.

Researchers have known for years that Westerners adopting a vegetarian or vegan diet are healthier than meat-eaters. This new study shows that, even within a country where rice and other plant foods are staples, those who avoid meat completely are better off than those who include even modest amounts of meat.

Yang SY, Zhang HJ, Sun SY, et al. Relationship of carotid intima-media thickness and duration of vegetarian diet in Chinese male vegetarians. Nutr Metab. 2011;8:63.

Vegetarian Diets Better for Kidney Patients

Vegetarian diets are healthier for kidney patients, compared with animal-based diets, according to a new study in the Clinical Journal of the American Society of Nephrology. Patients who followed vegetarian diets had lower serum phosphorous levels, compared with those who consumed meat. Maintaining normal phosphorous levels is critical for patients with chronic kidney disease and is typically controlled by restricting intake.

Moe SM, Zidehsarai MP, Chambers MA, et al. Vegetarian compared with meat dietary protein source and phosphorus homeostasis in chronic kidney disease. Clin J Am Soc Nephrol. Published ahead of print December 23, 2010. doi:10.2215/CJN.05040610.

Increased Animal Products in Diet Leads to Increased Cataract Risk

Eating animal products increases the risk of cataracts, according to a new study published in the American Journal of Clinical Nutrition. Based on findings from 27,670 participants in the European Prospective Investigation in Cancer and Nutrition (EPIC-Oxford) study, meat intake was positively associated with risk of cataracts. The participants were divided into six diet groups: highest meat consumption, mid-range meat consumption, least meat consumption, fish-eaters, vegetarians, and vegans. Compared with those who ate the most meat, the risks for developing cataracts after adjusting for multiple confounders including age and smoking were as follows: mid-range meat consumption participants decreased their cataract risk by 4 percent, least meat consumption group by 15 percent, fish-eaters by 21 percent, vegetarians by 30 percent, and those who followed a vegan diet by 40 percent.

Appleby PN, Allen NK, Key TJ. Diet, vegetarianism, and cataract risk. Am J Clin Nutr. Published ahead of print March 23, 2011. doi: 10.3945/ajcn.110.004028.
pi_111978319
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 17:56 schreef TechXP het volgende:

[..]

http://www.eatright.org/about/content.aspx?id=8357

"It is the position of the American Dietetic Association that appropriately planned vegetarian diets, including total vegetarian or vegan diets, are healthful, nutritionally adequate, and may provide health benefits in the prevention and treatment of certain diseases. "

"The results of an evidence-based review showed that a vegetarian diet is associated with a lower risk of death from ischemic heart disease."

"Vegetarians also appear to have lower low-density lipoprotein cholesterol levels, lower blood pressure, and lower rates of hypertension and type 2 diabetes than nonvegetarians."

" Furthermore, vegetarians tend to have a lower body mass index and lower overall cancer rates. "

Verder is dit WHO rapport interessant: https://www.partijvoordedieren.nl/recent/news/i/1879 (zie de kamervragen voor referentie)
Zo ! geen wonder dat ik me stukken beter voel :+

Als je dat restaurant van je gaat openen, denk je dan ook aan mensen die ''mee willen nemen '' ? oO<

Een soort van afhaalchinees maar dan anders :P
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:18:17 #64
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111999298
quote:
Als je dat restaurant van je gaat openen, denk je dan ook aan mensen die ''mee willen nemen '' ? oO<

Een soort van afhaalchinees maar dan anders :P
Waarschijnlijk wel
pi_112002710
quote:
Vegetarian Men at Reduced Risk for Heart Disease
Even advocaat van de duivel spelen: het lijkt me dat dit soort onderzoeken niet aantonen dat vegetarisch eten gezond is, maar alleen dat vegetariers gemiddeld gezonder zijn.

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat vegetariers (gemiddeld) ook actiever zijn, meer sporten en minder ongezond snoepen omdat je al een voorselectie hebt van mensen die bewust over hun levensstijl hebben nagedacht. Mogelijk heeft wel of geen vlees eten geen enkele invloed. Ik heb de onderzoeken niet gelezen en kan dus niet zeggen of ze met alle factoren rekening hebben gehouden, maar dat lijkt me erg lastig.

Oftewel, pas op welke conclusies je uit wetenschappelijk onderzoek trekt. :)
"Slechts diegene mag slopen die iets beters kan bouwen."
  vrijdag 25 mei 2012 @ 00:50:42 #66
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112003768
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:19 schreef GS42 het volgende:Even advocaat van de duivel spelen: het lijkt me dat dit soort onderzoeken niet aantonen dat vegetarisch eten gezond is, maar alleen dat vegetariers gemiddeld gezonder zijn.

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat vegetariers (gemiddeld) ook actiever zijn, meer sporten en minder ongezond snoepen omdat je al een voorselectie hebt van mensen die bewust over hun levensstijl hebben nagedacht. Mogelijk heeft wel of geen vlees eten geen enkele invloed. Ik heb de onderzoeken niet gelezen en kan dus niet zeggen of ze met alle factoren rekening hebben gehouden, maar dat lijkt me erg lastig.

Ik snap je punt, maar het is toch een redelijke consensus dat minder dierlijke eiwitten leidt tot een betere gezondheid. Dit vind ik toch wel onderhand een algemeen feitje, maar jammer als dat blijkbaar nog niet zo ingeburgerd is.

Daarnaast kan je stellen dat juist dat anders denken over voeding/leefwijze bij vegetarier zijn hoort en dat minder nadenken over voeding/leefwijze bij vleeseten hoort. En dan zou dit toch een goede weergave zijn van dat vegetarier zijn bevordelijk is voor je gezondheid.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:56:40 #67
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112012086
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:18 schreef TechXP het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel
Waar ga je die beginnen? :)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 13:54:45 #68
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_112016514
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:50 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar het is toch een redelijke consensus dat minder dierlijke eiwitten leidt tot een betere gezondheid.
Nah, mensen zijn dom en de propagandamachines van Wakker Dier & Co rijk. Maar met de waarheid heeft het niet veel te maken. Je hebt ook paleoidioten die precies het tegenovergestelde beweren.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 14:01:22 #69
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112016752
Daarom vind ik al die onderzoeken ook maar vermoeiend. Probeer het gewoon uit en kijk wat je het best bevalt. :)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 20:38:23 #70
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112031423
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:56 schreef jerney het volgende:

Waar ga je die beginnen? :)
Amsterdam richt ik mij op. Veel marktmogelijkheden daar nog. Weinig concurrentie.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 20:42:41 #71
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112031574
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 13:54 schreef RobinOok het volgende:
Nah, mensen zijn dom en de propagandamachines van Wakker Dier & Co rijk.
De propagandamachine van WD is juist pro-dierlijke eiwitten.

Maar de vele rapporten van diverse overheden (NL, UK, VN) geven duidelijk aan dat plantaardig beter is.

Maar er zijn ook wel mensen die foute informatie rondbazuinen. Ik heb daar een hekel aan. Ik ben erg voor sterke argumenten op basis van feiten.

quote:
Maar met de waarheid heeft het niet veel te maken. Je hebt ook paleoidioten die precies het tegenovergestelde beweren.
ja die heb je ook.
pi_112031614
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:19 schreef GS42 het volgende:

[..]

Even advocaat van de duivel spelen: het lijkt me dat dit soort onderzoeken niet aantonen dat vegetarisch eten gezond is, maar alleen dat vegetariers gemiddeld gezonder zijn.

Vlees en vis bevatten veel purines (afbraakproduct van DNA), die weer worden afgebroken tot urinezuur, wat de kans op hart en vaatziekten vergroot.
Er is ook een duidelijke correlatie gevonden tussen het eten van vlees en het risico op colonkanker (waar dus ook gecorrigeerd werd voor de levensstijl).
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_112035714
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:50 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar het is toch een redelijke consensus dat minder dierlijke eiwitten leidt tot een betere gezondheid. Dit vind ik toch wel onderhand een algemeen feitje, maar jammer als dat blijkbaar nog niet zo ingeburgerd is.

Daarnaast kan je stellen dat juist dat anders denken over voeding/leefwijze bij vegetarier zijn hoort en dat minder nadenken over voeding/leefwijze bij vleeseten hoort. En dan zou dit toch een goede weergave zijn van dat vegetarier zijn bevordelijk is voor je gezondheid.
Je zegt het goed: MINDER dierlijk eiwit, niet GEEN dielijk eiwit. Dat is meteen het probleem van alle wakker-dier-volkert-vega-palestina-sjaal-dr.martens-zeikstralen. En wel roken zeker.

Ik word een beetje moe van al die propaganda met een moraal gelijk.
Whatever...
pi_112035807
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 22:24 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je zegt het goed: MINDER dierlijk eiwit, niet GEEN dielijk eiwit. Dat is meteen het probleem van alle wakker-dier-volkert-vega-palestina-sjaal-dr.martens-zeikstralen. En wel roken zeker.

Ik word moe van mensen die beweren dat een vegetarisch dieet ongezond is, zonder dat ze er iets van weten. Laat iedereen eten wat hij zelf wil.
pi_112036271
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 22:26 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ik word moe van mensen die beweren dat een vegetarisch dieet ongezond is, zonder dat ze er iets van weten. Laat iedereen eten wat hij zelf wil.
Ik durf hier en nu direct te beweren dat ik er meer vanaf weet dan jij. Een vegetarisch dieet bevat overigens ook gewoon dierlijk eiwit oa uit melk en/of ei.
Whatever...
pi_112036518
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 22:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik durf hier en nu direct te beweren dat ik er meer vanaf weet dan jij. Een vegetarisch dieet bevat overigens ook gewoon dierlijk eiwit oa uit melk en/of ei.
Oh really? :')
pi_112037171
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 20:38 schreef TechXP het volgende:

[..]

Amsterdam richt ik mij op. Veel marktmogelijkheden daar nog. Weinig concurrentie.
Ik word vaste klant *O*
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:02:55 #78
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_112037363
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 22:26 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ik beweer niet dat het ongezond is. Ik bestrijd de stelling dat het gezond is.
Daar is nog nooit bewijs voor geleverd, daar lopen de meningen en het wetenschappelijk onderzoek over uiteen en toch wordt het hier als argument aangedragen. Hou daar mee op en mij hoor je niet hoor. Inderdaad, iedereen moet eten wat ie zelf wil, maar als iemand onwaarheden gaat lopen verkondingen doe ik mijn mond open.
pi_112037739
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:02 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Daar is nog nooit bewijs voor geleverd, daar lopen de meningen en het wetenschappelijk onderzoek over uiteen en toch wordt het hier als argument aangedragen. Hou daar mee op en mij hoor je niet hoor. Inderdaad, iedereen moet eten wat ie zelf wil, maar als iemand onwaarheden gaat lopen verkondingen doe ik mijn mond open.
Zo is het.

Overigenr is wel bewezen dat minder dierlijke producten eten dan wij nu doen wel goed is. Maar mensen blijven omnivoren. Ook is er nog ontzettend veel niet bekend, onder andere over hoe voedsel onze genen aan en uitschakelt. En het is ook nog neit helemaa duidelijk hoe onze darmflora iets betekent vor ons gewicht, rsicofactoren en hoe deze samenhangt met ons dieet.

Er is pas een tipje van de sluier opgelicht.
Whatever...
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:17:16 #80
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112037967
quote:

Ja minder tot geen biedt voordelen. Zie ook referentie naar de factsheet van American Diet Association.
Dat over propaganda klopt dus niet.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:18:41 #81
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112038015
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:02 schreef RobinOok het volgende:

Sorry geen bewijs? Als de grootste dietistenorganisatie ter wereld zegt dat het gezond is dan weet jij het beter natuurlijk :)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:20:42 #82
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_112038086
Ja.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:20:58 #83
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112038096
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:12 schreef Spanky78 het volgende:

Overigenr is wel bewezen dat minder dierlijke producten eten dan wij nu doen wel goed is. Maar mensen blijven omnivoren. Ook is er nog ontzettend veel niet bekend, onder andere over hoe voedsel onze genen aan en uitschakelt. En het is ook nog neit helemaa duidelijk hoe onze darmflora iets betekent vor ons gewicht, rsicofactoren en hoe deze samenhangt met ons dieet.
Maar omnivoor betekent niet dat je dierlijke eiwitten nodig hebt. De term omnivoor kan je ook in diverse perspectieven bekijken. Dus het is niet echt een goede term.

Je hebt wel gelijk dat er ook nog veel onbekend is. Dus het is ook vaak nog nieuwe dingen leren.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:21:19 #84
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112038109
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:20 schreef RobinOok het volgende:
Ja.
ok. Ik zal het even op wikipedia aanpassen :P
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:25:23 #85
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112038261
Oh ben trouwens mss ook niet zo het ideale voorbeeld van 100% plantaardig eten. Ik zat in de categorie levensgevaarlijk obesitas (veel chocolade is plantaardig :)). Gelukkig nu wat minder :) Maar nog steeds extreem overgewicht. Voordeel is dat ik wel het stereotype beeld van de magere veganist ontkracht ;) Nadeel is dat Amerikanen niet kunnen geloven dat ik geen hamburgers eet (amerikanen ontmoet die erg verbaasd waren daarover).

Ben nu bijna 10 jaar veganist. En daarvoor een jaar of 8 vegetarier. Daarvoor vrijwel nooit vlees gegeten. Vis eigenlijk niet.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:26:10 #86
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_112038289
Ja. Ik weet in ieder geval dat iedereen maar wat lult. Precies wat in hun straatje past.
Er zijn mensen die krampachtig minder of geen vlees eten en dat is gezonder dan wat ze deden. Er zijn mensen die krampachtig enorme hoeveelheden vlees eten en dat is gezonder dan wat ze deden. En er zijn mensen die heel veel vlees eten en zeer ongezond zijn en mensen die vegetarisch eten en ongezond zijn.

De waarheid ligt in het midden.
Ik geloof dat je met ALLE dingen uit de natuur een gezond dieet samen kunt stellen. Met veel, weinig of geen vlees. Maar als een richting gaat roepen dat zij gezonder zijn dan de andere richtingen ga ik steigeren.

Grote dietistenorganisaties zeggen me helemaal niks. Zijn dat niet dezelfde verenigingen die blijven vasthouden aan die kankerverwekkende, obesitasveroorzakende halvarinezutproducten? Pffff. Hou op zeg.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:27:00 #87
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_112038327
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:25 schreef TechXP het volgende:
Oh ben trouwens mss ook niet zo het ideale voorbeeld van 100% plantaardig eten. Ik zat in de categorie levensgevaarlijk obesitas (veel chocolade is plantaardig :)). Gelukkig nu wat minder :) Maar nog steeds extreem overgewicht. Voordeel is dat ik wel het stereotype beeld van de magere veganist ontkracht ;) Nadeel is dat Amerikanen niet kunnen geloven dat ik geen hamburgers eet (amerikanen ontmoet die erg verbaasd waren daarover).

Ben nu bijna 10 jaar veganist. En daarvoor een jaar of 8 vegetarier. Daarvoor vrijwel nooit vlees gegeten. Vis eigenlijk niet.
En jij denkt dat je gezond bent? Omdat je veganistisch eet?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:33:27 #88
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112038564
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:26 schreef RobinOok het volgende:
Ja. Ik weet in ieder geval dat iedereen maar wat lult. Precies wat in hun straatje past.
Er zijn mensen die krampachtig minder of geen vlees eten en dat is gezonder dan wat ze deden. Er zijn mensen die krampachtig enorme hoeveelheden vlees eten en dat is gezonder dan wat ze deden. En er zijn mensen die heel veel vlees eten en zeer ongezond zijn en mensen die vegetarisch eten en ongezond zijn.
Iemand met minimale hoeveelheid dierlijke eiwitten zal denk niet direct een probleem zijn, maar je kan gerust zeggen dat plantaardig eten gezondheidsvoordelen met zich mee brengt. Dat is lijkt mij toch erg correct gesteld.

quote:
De waarheid ligt in het midden.
Ik geloof dat je met ALLE dingen uit de natuur een gezond dieet samen kunt stellen. Met veel, weinig of geen vlees. Maar als een richting gaat roepen dat zij gezonder zijn dan de andere richtingen ga ik steigeren.
Nou er zijn ook wat giftige zaken in de natuur te vinden hoor ;)

quote:
Grote dietistenorganisaties zeggen me helemaal niks. Zijn dat niet dezelfde verenigingen die blijven vasthouden aan die kankerverwekkende, obesitasveroorzakende halvarinezutproducten? Pffff. Hou op zeg.
Dat mag je mening zijn natuurlijk
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:38:59 #89
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112038756
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:27 schreef RobinOok het volgende:
En jij denkt dat je gezond bent? Omdat je veganistisch eet?
Dat stel ik niet zozeer. Ik heb overgewicht. Dat geeft sowieso rugklachten. Dus dat kan je al sowieso ongezond noemen. Of gewoon ongemakkelijk ;) Overgewicht had ik ook al voordat ik vegetarier werd, dus het zit ook wel wat in de genen denk ik.

Je hebt wel verschillende type veganisten. De ene vind gezondheid belangrijk, de ander niet zo.
En voor mij is gezondheid een minder groot punt. Als mijn kans op kanker heel hoog zou zijn door vegan eten en ik 10 jaar korter er door zou leven, dan zou ik dat niet als probleem zien. Een ander is veel meer bezig met gezond zijn. Wel vind ik belangrijk dat ik gewoon voldoende binnen krijg. En dan ben je qua voedingsstoffen binnen krijgen 'gezond' bezig, maar dat kan zelfs nog uitgebalanceerder en efficienter vaak.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:39:29 #90
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_112038773
Mening, inderdaad, dat is waar het hier om gaat, meningen!
Zolang jij je mening verkondigt als iets wat jij gelooft zul je mij niet horen, zo gauw als je beweringen gaat doen als "je kan gerust zeggen dat plantaardig eten gezondheidsvoordelen met zich mee brengt" wel.

Ik vind dus dat je dat NIET gerust kunt stellen. En als je het wel zo stelt, dan trek ik mijn mond open.
Want ik vind dat ik dat gerust kan stellen.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:47:52 #91
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112039045
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:39 schreef RobinOok het volgende:
Mening, inderdaad, dat is waar het hier om gaat, meningen!
Zolang jij je mening verkondigt als iets wat jij gelooft zul je mij niet horen, zo gauw als je beweringen gaat doen als "je kan gerust zeggen dat plantaardig eten gezondheidsvoordelen met zich mee brengt" wel.

Ik vind dus dat je dat NIET gerust kunt stellen. En als je het wel zo stelt, dan trek ik mijn mond open.
Want ik vind dat ik dat gerust kan stellen.
Het gaat niet om een mening op zich. Dat zou zijn 'vegan eten is beste keuze'. Maar zeggen dat plantaardig eten gezondheidsvoordelen met zich mee brengt zijn toch gestoeld op een wetenschappelijke consensus rondom (meer) plantaardiger eten. Zie standpunt ADA en ook bv. dit rapport: http://www.worldpreservat(...)0health%20crisis.pdf (voor referenties)

Het staat je vrij dit te negeren hoor, maar het is dan niet sterk om dan een mening in te brengen als tegenargument.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:52:04 #92
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_112039202
Wat heb ik nou met "patients with triple-vessel disease" te maken?
Tuurlijk negeer ik dat wel!! Als onderzoek aantoont dat diabetes patienten baat hebben bij het spuiten van insuline ga ik toch ook geen insuline spuiten? Hallo?! Ik ben geen patient.
  zondag 27 mei 2012 @ 17:21:09 #93
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112093456
?
  zondag 27 mei 2012 @ 17:43:22 #94
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_112094056
quote:
A plant-based diet in conjunction with
cholesterol-reducing medication eliminated
progression of coronary artery disease over a
12-year period in patients with triple-vessel disease.
Dat is wat er op de 1e pagina staat. In neem aan dat het document daarover gaat.
  zondag 27 mei 2012 @ 18:14:39 #95
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112094904
Maar ik snap je reactie niet direct. Het document biedt extra info voor het feit dat plantaardig dieet voordelen mee brengt.
  zondag 27 mei 2012 @ 19:42:09 #96
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_112097616
Laat ik het dan anders zeggen: je document bewijst helemaal niets en doet enkel heel erg veel veronderstellingen die jij waarschijnlijk verwart met feiten.
  zondag 27 mei 2012 @ 20:56:20 #97
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112101002
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:42 schreef RobinOok het volgende:
Laat ik het dan anders zeggen: je document bewijst helemaal niets en doet enkel heel erg veel veronderstellingen die jij waarschijnlijk verwart met feiten.
Nou laten we er dan maar mee ophouden, want als dit de reacties blijven...
  zondag 27 mei 2012 @ 21:13:11 #98
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112101576
En daarom ga ik niet mee in dat soort discussies in mijn topic :P
pi_112101909
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 20:56 schreef TechXP het volgende:

[..]

Nou laten we er dan maar mee ophouden, want als dit de reacties blijven...
Robin pakt je misschien wat hard aan, maar ze heeft wel een punt. Er is niet mis met jouw eigen keuzes maken wat eten betreft, doe je ding zou ik zeggen. maar als je er dignen over verkondigt die niet kloppen of niet lijken te kloppen kun je commentaar krijgen.

Met veganisten is het vaak net zo discussieren als met gelovigen, ze zijn zo overtuigd van hun gelijk...Het biologische feit is dat mensen gemaakt zijn om zowel plantaardig als dierlijk voedsel te eten. veganisme is behoorlijk tegennatuurlijk. vegetarisme is al heel wat minder extreem. En ons huidige 'gewone' voedselpatroon is ook niet gezond.

Mensen zijn fysiek gebouwd op het eten van veel zaden, groenten, wortels, fruit noten, wat vlees af en toe. En als er dan vlees in overvloed was, dan even goed volstouwen en er weer tegenaan. Sowieos was dat dieet wat karig, dus vooral niet te overdadig.

Er zijn wel onderzoeken geweest naar het prehistorisch dieet en mensen die dat gingen volgens bleken er erg gezond van te worden.
http://scholar.google.nl/(...)ithic+diet&btnG=&lr=

Als je dus echt gezond zou willen eten ga je hiernaar kijken. Een jager-verzamelaar dieet dus.
Whatever...
  zondag 27 mei 2012 @ 22:00:24 #100
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112103741
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 21:21 schreef Spanky78 het volgende:

Robin pakt je misschien wat hard aan, maar ze heeft wel een punt. Er is niet mis met jouw eigen keuzes maken wat eten betreft, doe je ding zou ik zeggen. maar als je er dignen over verkondigt die niet kloppen of niet lijken te kloppen kun je commentaar krijgen.
Sorry, maar het zijn harde feiten/consensus. Het is raar om dan daar tegen in te gaan he...

quote:
Met veganisten is het vaak net zo discussieren als met gelovigen, ze zijn zo overtuigd van hun gelijk...
nou nou.. moet je eens als vegan met een vleeseter discussieren. Die staat toch dichter bij een gelovige hoor ;)

quote:
Het biologische feit is dat mensen gemaakt zijn om zowel plantaardig als dierlijk voedsel te eten. veganisme is behoorlijk tegennatuurlijk. vegetarisme is al heel wat minder extreem. En ons huidige 'gewone' voedselpatroon is ook niet gezond.
Nou, ik denk dat je kan stellen dat elk dieet 'onnatuurlijk' is, maar de term 'natuurlijk' is erg krom. Veganisme komt ook al duizenden jaren voor. Het heet alleen niet altijd veganisme, die term is er alleen pas sinds een jaar of 60. Veganisme betekent trouwens niet dat je denkt dat de mens herbivoor is. Omnivoren die vrijwel geheel plantaardig eten komen ook voor dus in die zin ook niet zo onnatuurlijk als je beweert.

quote:
Mensen zijn fysiek gebouwd op het eten van veel zaden, groenten, wortels, fruit noten, wat vlees af en toe.
Dat is ook maar net welk moment van de menselijke geschiedenis je wilt kijken. Maar ik ga hier deels met je mee. Alleen vind het alleen slecht om zoveel jaar de geschiedenis in te duiken, omdat we hier en nu leven. En gaat het niet om wat een voorouder voor dieet had enzo.
pi_112103908
Nee. Het dieet waarin we geevolueerd zijn, wat we als laatste heel lang hebben gegeten, dat is ons 'normale' dieet. Dit is waar ons lichaam zich op heeft aangepast.

Bijvoorbeeld: weinig natrium, veel kalium
Veel groenten en zaden, wortels
Fruit, vlees was zeldzamer, net als vet. Maar dit bevat wel waardevolle eititten en vetten, dus vinden we dat lekker.
Whatever...
pi_112105954
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 21:13 schreef jerney het volgende:
En daarom ga ik niet mee in dat soort discussies in mijn topic :P
kelere... ik ook niet :')

Doe mee of doe niet mee, er wordt toch niemand gedwongen?

wat een gezemel weer :O
  zondag 27 mei 2012 @ 22:55:45 #103
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112106588
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:04 schreef Spanky78 het volgende:
Nee. Het dieet waarin we geevolueerd zijn, wat we als laatste heel lang hebben gegeten, dat is ons 'normale' dieet. Dit is waar ons lichaam zich op heeft aangepast.
Wanneer was dat dan volgens jou? Dat is nu een wilde gok voor mij dan.

Het 'dieet' is de afgelopen honderd jaar nl. door de organisaties die bepalen wat als 'normaal dieet' gezien wordt heel vaak nl. aangepast.
  maandag 28 mei 2012 @ 01:36:51 #104
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_112114299
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:00 schreef TechXP het volgende:

Sorry, maar het zijn harde feiten/consensus. Het is raar om dan daar tegen in te gaan he...
Eigenaardige definitie van consensus hou jij erop na. _O-
pi_112116418
Eén dagje per week zonder vlees :'). Laten ze de hele maand zonder vlees eten.
  maandag 28 mei 2012 @ 10:13:58 #106
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112117039
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 09:27 schreef Deliah het volgende:
Eén dagje per week zonder vlees :'). Laten ze de hele maand zonder vlees eten.
Iedereen mag voor zich bepalen hoe ver hij die maand gaat. Vind ik eigenlijk wel goed. Zo is het laagdrempelig voor de mensen die er wel voor open staan, maar van zichzelf denken dat ze niet zo lang zonder vlees kunnen. :) Gaandeweg kunnen ze hun doel altijd nog bijstellen. Of misschien bevalt het zo goed dat ze die ene dag per week, ook na de veggie challenge, vleesloos houden.
pi_112117684
quote:

[quote]Je zegt het goed: MINDER dierlijk eiwit, niet GEEN dielijk eiwit. Dat is meteen het probleem van alle wakker-dier-volkert-vega-palestina-sjaal-dr.martens-zeikstralen.
:') Hilarisch om er Volker v.d. G. bij te halen :')

Je bent Hiltler vergeten :P

quote:
En wel roken zeker.
ik doe mijn best, ik doe mijn best oO< ben weer aan mijn zoveelste stoppoging begonnen
roken is ook slecht, maar jah.. dat werd ook ooit door de heren doktoren aanbevolen als
''gezond''

http://fumerunecigarette.(...)eraden-door-dokters/

deze dokter werd waarschijnlijk gesponsord door Camel :7

quote:
En ik word moe van al die vleesvreters hier, je HOEFT toch niet mee te doen.
pi_112117739
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 22:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Goh... :+

Ik neem wel een ijssie vind je dat goed?
  maandag 28 mei 2012 @ 11:04:27 #109
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112118144
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 01:36 schreef RobinOok het volgende:
Eigenaardige definitie van consensus hou jij erop na. _O-
zucht...
pi_112268656
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:04 schreef TechXP het volgende:

[..]

zucht...
geef de moed niet op :+

eigenlijk zou je je OP nog een keer moeten neerknallen, dan weten ze weer
waarom het gaat...

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:06 schreef TechXP het volgende:
Misschien leuk als Fok!'ers ook mee doen met de VeggieChallenge?

Zie http://www.veggiechallenge.nl/

Daag jezelf 30 dagen uit om minder dierlijke producten te eten. Dagje in de week geen vlees of de melk vervangen met havermelk ofzo. Je kan zelf kiezen welke uitdaging je aan gaat.

Wie doet er mee? :)
Het is niet dat je de mensen vraag om NOOIT meer vlees te eten :P
pi_112501385
quote:
Beste VeggieChallenger,

Op dinsdag 5 juni gaan we met het VeggieChallenge team en deelnemers gezellig dineren bij Deli
Social in Amsterdam. Je krijgt maar liefst een volledig plantaardig 3-gangendiner voor maar 12,50!

Daarnaast is dit de perfecte gelegenheid om nieuwe mensen te ontmoeten, recepten & ervaringen uit
te wisselen. Bovendien zijn wij ook erg nieuwsgierig naar alle deelnemers!

Kom je ook?
Jammer dat ik er niet bij kon zijn maar ik hoop dat het een succes was ! O+
pi_112619116
Leuk !

Op pad in Amsterdam en zin in een snelle hap?
Of wil je al een tijd een restaurant-uitje plannen?

Stichting Viva Las Vega’s stelt met trots de nieuwe VegaMap voor.
Deze plattegrond van Amsterdam toont je alle hotspots voor vega-vriendelijk eten, drinken en winkelen.

Vanaf nu gratis af te halen bij Vega-Life in Amsterdam.

Of voor 1,5 euro thuisgestuurd.
Bestellen kan via info@viva- las-vegas.nl
  zaterdag 9 juni 2012 @ 02:09:43 #113
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112647690
Kaart heb ik ontworpen :) Dit weekend ga ik de iPhone app va de vegamap afmaken. Dat komt er ook nog aan :)
pi_112678934
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 02:09 schreef TechXP het volgende:
Kaart heb ik ontworpen :) Dit weekend ga ik de iPhone app va de vegamap afmaken. Dat komt er ook nog aan :)
Ah dan snap ik nu de Tech in je usernaam :P
  woensdag 13 juni 2012 @ 19:13:22 #115
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112850107
Voor wie naar het Viva Las Vega's Food Festival gaat komen. Er zijn nu ook kinderworkshops:

Bestel snel, want er is maar plek voor 24 kinderen! Voor grote en kleine kinderen! http://www.viva-las-vegas.nl/food-festival/kook-met-mij-mee/
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 13 juni 2012 @ 19:56:52 #116
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_112852878
Leuk, :) . Maar eet al weinig dierlijke producten en gooi d'r van mijzelf soms een paar weekjes veganistisch eten bij in ;).

Jammer dat de helft van het topic weer vol staat met de eeuwenoude discussie -O-, kan dat hier niet uitblijven :{ ?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_112866528
Vandaag vegetarische hamburgers en vegetarisch gehakt gehaald .

Ik ga er niet zo hard voor als ik eerst zei in het topic maar ik ga wel wat doen.

Zonder eieren bv kost me teveel moeite, dat is meer voor de gevorderde wortelknager. Ik ga voor de diesel optie. Langzame start.

Moet erbij zeggen dat ik weer geen diesel ben in volhouden eigenlijk zoals ik het nu inschat :@

Ik negeer de site uit de openingspost. Spam (als in vlees :D ) ligt er te duidelijk op.
pi_112867875
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2012 23:06 schreef Guus Muisarm het volgende:
Vandaag vegetarische hamburgers en vegetarisch gehakt gehaald .

Ik ga er niet zo hard voor als ik eerst zei in het topic maar ik ga wel wat doen.

*O*
  woensdag 13 juni 2012 @ 23:48:38 #119
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112868992
O+

Ach, die site is een leuk hulpmiddel voor diegenen die zoiets handig vinden als soort van stok achter de deur of inspratiebron, maar doe vooral dat wat bij jou past. :) Ik vind het al leuk dat je het überhaupt uitprobeert :Y
  woensdag 13 juni 2012 @ 23:49:48 #120
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112869063
En ik hoop dat je lekkere vleesvervangers hebt getroffen, want er zit ook wat zooi tussen. :D
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 14 juni 2012 @ 07:51:40 #121
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_112874117
Quorn heeft lekkere vleesvervangers, :9.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_113105174
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 16:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Leuk !

Op pad in Amsterdam en zin in een snelle hap?
Of wil je al een tijd een restaurant-uitje plannen?

Stichting Viva Las Vega’s stelt met trots de nieuwe VegaMap voor.
Deze plattegrond van Amsterdam toont je alle hotspots voor vega-vriendelijk eten, drinken en winkelen.

Vanaf nu gratis af te halen bij Vega-Life in Amsterdam.

Of voor 1,5 euro thuisgestuurd.
Bestellen kan via info@viva- las-vegas.nl
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 02:09 schreef TechXP het volgende:
Ik heb hem !

dinsdag 19 juni 2012 @ 17:59:48 #123
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_113106300
Cool :)
pi_113373650
Ik ga een maandje veganisme proberen :) Gewoon omdat ik nieuwschierig ben hoe ik me dan voel en wat het doet voor mijn lichaam :)
pi_113378043
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:37 schreef Selestha het volgende:
Ik ga een maandje veganisme proberen :) Gewoon omdat ik nieuwschierig ben hoe ik me dan voel en wat het doet voor mijn lichaam :)
:D
pi_113423514
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 23:49 schreef jerney het volgende:
En ik hoop dat je lekkere vleesvervangers hebt getroffen, want er zit ook wat zooi tussen. :D
Ik moet bekennen dat ik dus "zooi" heb tot nog toe. Het smaakt als papier of karton. Heb nu vegetarische snitzel gehaald bij een andere winkel. Die vegetarische kaasdingen van de Lidl gaan wel maar die heb ik nog niet gehad deze periode, dat was een half jaar geleden ofzo.
pi_113423584
Oh, de vegetarische pizza van de Lidl is verrassend ok :)
pi_113425751
@Guus:

Probeer eens groentenburgers of falafelburgers van de natuurwinkel, daar zit meestal veel meer smaak aan dan die supermarktvleesvervangers.
pi_113430091
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 19:09 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Ik moet bekennen dat ik dus "zooi" heb tot nog toe. Het smaakt als papier of karton. Heb nu vegetarische snitzel gehaald bij een andere winkel. Die vegetarische kaasdingen van de Lidl gaan wel maar die heb ik nog niet gehad deze periode, dat was een half jaar geleden ofzo.
Je moet de notenburgers van C1000 eens proberen :Y

Daar maak ik altijd hamburgers van, dus gewoon op een wit broodje met tomaat,
schjijfje augurt, beetje ketchup en mayo, en gebakken uitjes, wat jij lekker vindt :P

effe zoeken... (8>

ah... hiero :+ Producten die 100% plantaardig en lekker zijn :)

woensdag 27 juni 2012 @ 09:31:38 #130
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_113448391
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 19:09 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

In de supermarkten is over het algemeen weinig lekkers te vinden, al zijn de schnitzels en nuggets van Alpro wel lekker. :) Geruld sojagehaktdinges van Goodbite is ok zolang je het stevig kruidt en er tomatenblokjes in saus bij doet voor het vochtgehalte.

Kijk eens bij het vriesvak of ze worstjes en wokreepjes van Fry's hebbeb, die zijn echt heel goed.

Je kunt inderdaad beter langs een natuurwinkel gaan. Provencaalse balletjes van Soto vind ik erg lekker. Die hebben ook mediterraanse, maar weet niet of dat wat is, want daar zit zuivel in, maar zal vast ok smaken.
Seitankroketjes van Maya zijn ook erg lekker.

Neem eens een kijkje in Producten die 100% plantaardig en lekker zijn :)
We zijn al bij deel 3 inmiddels ;)
  woensdag 27 juni 2012 @ 09:33:37 #131
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_113448430
Oh, de vegetarische knakworstjes van de AH at ik vroeger wel graag O+
pi_113450005
De enige vleesvervangers van de supermarkt die ik wel lekker vind zijn Goodbite balletjes en hamburgers, maar die doe ik dan wel ergens door. Die balletjes zijn lekker met pindasaus of door de tomatensaus bij pasta ofzo ;)
pi_113501733
@Guus:

Mijn favoriete supermarkt-vegaburger:

Heel goed te doen met wat gebakken uien voor de smeuigheid :9
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 28 juni 2012 @ 13:53:30 #134
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_113509262
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:06 schreef Selestha het volgende:
@Guus:

Mijn favoriete supermarkt-vegaburger:

[ afbeelding ]

Heel goed te doen met wat gebakken uien voor de smeuigheid :9
Lekker is die, hm! :9
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 28 juni 2012 @ 13:55:55 #135
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_113509365
Oh en die balletjes, als je ze ergens in doet zoals pastasaus, kan je ze ook in vieren snijden. Dan heb je lekker veel :9 .
pi_113512527
Oké, dit heb ik in huis en je ziet het aan de datum die moet vandaag op anders kan
ik het weggooien en da's zonde (8>

Ik heb geen zin meer om boodschappen te doen dus ik ga improviseren met
wat ik in huis heb.

Paprika, rood, geel en groen
Uien
Kipkruiden

Zilvervliesrijst

Ik heb ook wel bruine bonen in huis, maar dan ligt het wel erg zwaar op de maag met
dit weer :P dus die laat ik maar weg...

wordt vervolgd (8>
pi_113514746
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:55 schreef ChipsZak. het volgende:
Oh en die balletjes, als je ze ergens in doet zoals pastasaus, kan je ze ook in vieren snijden. Dan heb je lekker veel :9 .
Dat doe ik ook altijd :D Ze zijn allebei even lekker :)
pi_113517067
quote:
99s.gif Op donderdag 28 juni 2012 15:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Oké, dit heb ik in huis en je ziet het aan de datum die moet vandaag op anders kan
ik het weggooien en da's zonde (8>

[ afbeelding ]

Ik heb geen zin meer om boodschappen te doen dus ik ga improviseren met
wat ik in huis heb.

Paprika, rood, geel en groen
Uien
Kipkruiden

Zilvervliesrijst

Ik heb ook wel bruine bonen in huis, maar dan ligt het wel erg zwaar op de maag met
dit weer :P dus die laat ik maar weg...

wordt vervolgd (8>
Nou dat was lang niet slecht :P

Ik heb de desblokjes ook iets kleiner gesneden en bestrooid met kipkruiden
Alles samen met de gesneden uien en paprika in een pan (met olijfolie) gedaan.

Even een kwartiertje / 20 minuten ofzo laten stoven en KLAAR ! :D

Ik heb er alleen tijdens het eten nog wat ketchup bijgedaan oO<

pi_113559297
Lieve VeggieChallenger,

Proficiat!
De meesten van jullie staan voor de eindstreep van de juni-editie van de VeggieChallenge.
Dat vieren we morgen met een groot 100% plantaardig festival! in Studio K in Amsterdam.
Jullie zijn natuurlijk allemaal welkom!

Voor de anderen begint de VeggieChallenge over 2 dagen, op 1 juli. Hebben jullie er zin in?

Al bijna 2000 deelnemers geven het goede voorbeeld door voor een duurzamer dieet te kiezen!
En dat werpt natuurlijk zijn vruchten af.

Met zijn allen haalden we op 30 dagen qua broeikasgassen zo'n 720 auto's voor een maand van weg,
spaarden we minstens 200 dierenlevens en verkleinden we onze gezamenlijke ecologische voetafdruk
met maar liefst 88.000 m2 (ongeveer 8 grote voetbalvelden)! *O*
  dinsdag 26 maart 2013 @ 20:10:48 #140
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_124538585
Ik kick deze maar weer omhoog, want de VeggieChallenge 2013 is van start gegaan. Doen jullie ook (weer) mee?

http://www.veggiechallenge.nl
pi_124556803
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 20:10 schreef TechXP het volgende:
Ik kick deze maar weer omhoog, want de VeggieChallenge 2013 is van start gegaan. Doen jullie ook (weer) mee?

http://www.veggiechallenge.nl
Nog een leukere:

http://veggiecredits.nl/

Geld verdienen door een maandje vegetarisch of veganistisch te eten, fulltime of parttime!

Ik ga voor een maandje vegetarisch, dat lukt me glutenvrij nog wel :)
  woensdag 27 maart 2013 @ 11:05:26 #142
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_124559399
Ik doe mee. 1 dag vegan en 4 dagen veggie. Moet te doen zijn, ik eet al steeds minder vlees en kaas moet ik laten staan omdat ik te vet word :')
pi_124560744
Mijn hele leven is een veggie-challenge :P
Ik ga komende week een paar dagen veganistisch proberen. Dat wordt nog lastig want ik eet best veel kaas en yoghurt.
pi_124561858
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:46 schreef Njosnavelin het volgende:
Mijn hele leven is een veggie-challenge :P
Ik ga komende week een paar dagen veganistisch proberen. Dat wordt nog lastig want ik eet best veel kaas en yoghurt.
Yoghurt vond ik het minst moeilijk om te vervangen sinds de mild& creamy van Alpro op de markt is. De vanilleyoghurt in de 750 ml pakken :9~
pi_124562175
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:23 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Yoghurt vond ik het minst moeilijk om te vervangen sinds de mild& creamy van Alpro op de markt is. De vanilleyoghurt in de 750 ml pakken :9~
Oh, dankje voor de tip!
  woensdag 27 maart 2013 @ 13:05:22 #146
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_124562997
Oh hebben ze daar ook gewone ongezoete yoghurt van? Fijn om knoflooksaus mee te maken!
pi_124592822
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:05 schreef Maria2.0 het volgende:
Oh hebben ze daar ook gewone ongezoete yoghurt van? Fijn om knoflooksaus mee te maken!
Volgens hun site wel.
  dinsdag 23 april 2013 @ 03:42:32 #148
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_125628362
Ik heb een groep aangemaakt voor Fok!'ers die meedoen met de veggiechallenge:
http://veggiechallenge.nl/groep/?id=4&naam=Fok!

Tijdens de veggiechallenge komt in beeld hoeveel er door groep gezamenlijk bespaart wordt.

Wordt lid en join :)
pi_125643398
Cool! Ik was toch al zowat veganistisch aan het eten, dus ik zal eens kijken hoeveel ik dan bespaar :)
pi_125650232
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:18 schreef Milchat het volgende:
Cool! Ik was toch al zowat veganistisch aan het eten, dus ik zal eens kijken hoeveel ik dan bespaar :)
Ik ook inderdaad, zit nu op 97% veganistisch, is wel lekker goedkoop ook! Je kan veel betere producten betalen omdat dierlijke producten zo'n groot deel van je geld opslokken.. Ben ik nu achter :)
pi_125650279
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 03:42 schreef TechXP het volgende:
Ik heb een groep aangemaakt voor Fok!'ers die meedoen met de veggiechallenge:
http://veggiechallenge.nl/groep/?id=4&naam=Fok!

Tijdens de veggiechallenge komt in beeld hoeveel er door groep gezamenlijk bespaart wordt.

Wordt lid en join :)
Ik ben lid :)
pi_125650441
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:38 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik ben lid :)
Ik ook!

:@ moet je nou nog iets speciaals doen om in de FOK groep te komen of niet?

ik kreeg deze mail, dan is het toch goed of niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125652559
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:37 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik ook inderdaad, zit nu op 97% veganistisch, is wel lekker goedkoop ook! Je kan veel betere producten betalen omdat dierlijke producten zo'n groot deel van je geld opslokken.. Ben ik nu achter :)
Ja precies :) het werkt eigenlijk prima ook! Ik begon ermee vanwege een chronisch darmprobleem, maar heb me er in verdiept en het is haast een soort hobby geworden ;) eet jij glutenvrij vanwege gezondheid?
pi_125652615
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik ook!

:@ moet je nou nog iets speciaals doen om in de FOK groep te komen of niet?

ik kreeg deze mail, dan is het toch goed of niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je nu ingelogd bent op de challenge website en nog een keer de link aanklikt in dit topic kan je je aanmelden voor de Fok groep :)
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:30:59 #155
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_125652851
Als je op de groepspagina klikt op registreren, dan word je ook meteen in de groep gezet als het goed is :) En anders handmatig na inloggen even naar de groep en jezelf toevoegen :)
pi_125653012
Ja, oké gelukt ! :D
pi_125654705
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:23 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Laatst de aardbei en rabarber variant geprobeerd, echt ontzettend lekker :9
pi_125685068
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:25 schreef Milchat het volgende:

[..]

Ja precies :) het werkt eigenlijk prima ook! Ik begon ermee vanwege een chronisch darmprobleem, maar heb me er in verdiept en het is haast een soort hobby geworden ;) eet jij glutenvrij vanwege gezondheid?
Niet glutenvrij, tarweglutenvrij. Spelt verdraag ik wel ;) Maar ook vanwege chronisch prikkelbare darmsyndrroom begonnen inderdaad :)
pi_125691786
Mijn vriend en ik gaan ook mee doen! Sowieso waren we voor ons Day Zero Project van plan een keer een week vegetarisch te eten, dat doen we dan mooi in deze maand. We gaan dan 1 week volledig vegetarisch en de rest van de maand minimaal eens per week vegetarisch.

Qua avondeten lijkt het me niet zo'n probleem (gebeurt al regelmatig dat we dan per ongeluk of expres vegetarisch eten), maar qua broodbeleg wel. Veganistisch zou voor mij sowieso geen optie zijn ivm noten- en fruitallergieën. Veel beleg (denk aan jam en pindakaas) valt daardoor al af, dus eet ik normaal meestal vleeswaren of kaas. Aangezien ik voor vegetarisch ga, zal het nu dus een weekje alleen kaas worden, denk ik. :)
pi_125692713
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:08 schreef Selestha het volgende:

[..]

Niet glutenvrij, tarweglutenvrij. Spelt verdraag ik wel ;) Maar ook vanwege chronisch prikkelbare darmsyndrroom begonnen inderdaad :)
Ah same here! Spelt gaat prima idd :)
pi_125693004
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 20:08 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Mijn vriend en ik gaan ook mee doen! Sowieso waren we voor ons Day Zero Project van plan een keer een week vegetarisch te eten, dat doen we dan mooi in deze maand. We gaan dan 1 week volledig vegetarisch en de rest van de maand minimaal eens per week vegetarisch.

Qua avondeten lijkt het me niet zo'n probleem (gebeurt al regelmatig dat we dan per ongeluk of expres vegetarisch eten), maar qua broodbeleg wel. Veganistisch zou voor mij sowieso geen optie zijn ivm noten- en fruitallergieën. Veel beleg (denk aan jam en pindakaas) valt daardoor al af, dus eet ik normaal meestal vleeswaren of kaas. Aangezien ik voor vegetarisch ga, zal het nu dus een weekje alleen kaas worden, denk ik. :)
Oh dat broodbeleg wordt dan al lastig inderdaad.. Je zou wel nog kunnen denken aan appelstroop (of ben je allergisch voor appels?), humus en hagelslag bijvoorbeeld.
pi_125703862
Mag je eigenlijk vis eten? :@ Ik heb sinds eeuwen...... vandaag voor het eerst weer
vis gegeten, zalmsalade om precies te zijn :@
  donderdag 25 april 2013 @ 01:28:39 #163
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_125706840
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Mag je eigenlijk vis eten? :@ Ik heb sinds eeuwen...... vandaag voor het eerst weer
vis gegeten, zalmsalade om precies te zijn :@
www.viswijzervisniet.nl

Je moet natuurlijk zelf bepalen wat je eet, maar wees wel bewust van de impact van het eten van vis op de dieren en natuur. Wat mij betreft is het niet te verantwoorden en ook genoeg alternatief :)
  donderdag 25 april 2013 @ 01:37:52 #164
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_125706911
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 20:08 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
top! :)

quote:
Qua avondeten lijkt het me niet zo'n probleem (gebeurt al regelmatig dat we dan per ongeluk of expres vegetarisch eten), maar qua broodbeleg wel. Veganistisch zou voor mij sowieso geen optie zijn ivm noten- en fruitallergieën.
Niets is onmogelijk :-)

quote:
Veel beleg (denk aan jam en pindakaas) valt daardoor al af, dus eet ik normaal meestal vleeswaren of kaas. Aangezien ik voor vegetarisch ga, zal het nu dus een weekje alleen kaas worden, denk ik. :)
Je hebt ook vegan pesto (olie, basilicum. Kan je ook op brood smeren. Of hummus?
Bij AH heb je ook bruchetta smeersels. Aantal zijn vegan. Is tomaatsaus en groenten. Weet niet of dat binnen de allergieen kan?

Er is ook wel vegetarische vleeswaren in supermarkten. Niet vegan, wel vegetarisch. Geen idee wat daar de ingredienten van zijn, maar zit geloof wel iets van ei in. Wel qua milieuimpact stuk minder dan kaas.

Verder zou je op brood mss ook wel margarine met speculoos kunnen doen. En speculoospasta is misschien ook wel goed binnen je allergien? Verder mss chocopasta.

Enige fruit wat ik als vegan regelmatig eet zijn bananen :) En qua noten pindakaas :) Voor de rest is het onregelmatig :)
pi_125707688
Thanks voor de tips!

Appelstroop is geen optie, ik ben het ergst allergisch voor appels :P. En ik houd niet van chocola (raar, ik weet het...), dus hagelslag e.d. eet ik uit vrije wil niet. Maar die bruschetta smeersels klinken goed, daar ga ik eens naar kijken! Speculoospasta hebben we toevallig net gekocht om te proberen, erg lekker vind ik dat. Het is alleen erg vet, dus tot nu toe heb ik het alleen in het weekend genomen bij wijze van lekkere uitzondering... maar voor het weekje vegetarisch is er wel een uitzondering te maken denk ik ;).
  donderdag 25 april 2013 @ 09:30:58 #166
129836 withxhonor
straight edge
pi_125709297
ik ben ook allergisch voor appels, maar kan wel verwerkte appels eten. Of als ik appels even in kokend water gooi.
high fives and stagedives
pi_125715681
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 09:30 schreef withxhonor het volgende:
ik ben ook allergisch voor appels, maar kan wel verwerkte appels eten. Of als ik appels even in kokend water gooi.
Ik reageer daar soms wel, soms niet op. Appeltaart gaat bijvoorbeeld meestal wel, maar appelmoes weer niet. Ik sluit nu alle producten met appel maar gewoon helemaal uit om problemen te voorkomen. Hoewel ik het wel jammer vind, want ik was altijd gek op appel.
pi_125724229
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 01:28 schreef TechXP het volgende:

[..]

www.viswijzervisniet.nl

Je moet natuurlijk zelf bepalen wat je eet, maar wees wel bewust van de impact van het eten van vis op de dieren en natuur. Wat mij betreft is het niet te verantwoorden en ook genoeg alternatief :)
Ja, daar wordt je niet vrolijk van als je dat leest, maar ik vond nog een blikje roze zalm in de
kast en toen heb ik er maar zalmsalade van gemaakt, ik weet dat jij héél streng Veganistisch bent,
maar dat gaat niet lukken bij mij, ik ben Vegetarisch en ik heb mij dan ook opgegeven als
Vegetarisch niet als Veganistisch, ik eet bijvoorbeeld ook kaas en roomboter.

Mijn vraag was meer bedoeld, als je meedoet aan de VegaChallenge als Vegetariër mag
je dan ook geen vis eten?
pi_125724429
Dit zou voor mij niet echt een uitdaging zijn. Aangezien ik dit al vaak genoeg doe.

Ik eet ongeveer 3 a 4 keer in de week vlees + allemaal biologisch. Ik zou op zich helemaal kunnen stoppen met vlees eten, maar de argumenten daarvoor zijn in mijn ogen niet doorslaggevend genoeg.
pi_125727083
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 17:10 schreef theunderdog het volgende:
Dit zou voor mij niet echt een uitdaging zijn. Aangezien ik dit al vaak genoeg doe.

Ik eet ongeveer 3 a 4 keer in de week vlees + allemaal biologisch. Ik zou op zich helemaal kunnen stoppen met vlees eten, maar de argumenten daarvoor zijn in mijn ogen niet doorslaggevend genoeg.
Doe toch mee! Voor mij is het ook niet heel veel uitdaging, maar ik heb de verwachtingen gewoon nog net iets hoger gelegd dan ik al deed, en ben uitgegaan van hoe ik een half jaar geleden ongeveer at. Als je nou eens op een gemiddelde week van een gemiddelde mens instelt, en dan je huidige eetpatroon als verwachting neemt. Dan kan je zien hoeveel je al bespaart :)
pi_125728052
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 18:31 schreef Milchat het volgende:

[..]

Doe toch mee! Voor mij is het ook niet heel veel uitdaging, maar ik heb de verwachtingen gewoon nog net iets hoger gelegd dan ik al deed, en ben uitgegaan van hoe ik een half jaar geleden ongeveer at. Als je nou eens op een gemiddelde week van een gemiddelde mens instelt, en dan je huidige eetpatroon als verwachting neemt. Dan kan je zien hoeveel je al bespaart :)
Mwua.. ik ben hier nooit zo van.

Ik vind dat wanneer je je verwachtingen net wat hoger legt, dat je dat dan gewoon de rest van je leven zo moet doen. En aangezien ik tevreden ben met de manier hoe ik eet, doe ik dat niet.
  donderdag 25 april 2013 @ 20:45:19 #172
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_125732997
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 17:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Mijn vraag was meer bedoeld, als je meedoet aan de VegaChallenge als Vegetariër mag
je dan ook geen vis eten?
Vis is niet vegetarisch. Dus als je 7 dagen vegetarisch hebt aangegeven, is het logisch dat je dan ook geen vis eet ;)
  donderdag 25 april 2013 @ 20:46:11 #173
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_125733052
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 18:31 schreef Milchat het volgende:

Het is ook goed om mee te doen als je een kleine uitdaging hebt. Of nodig meteen gewoon anderen uit om mee te doen :)
pi_125733593
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 20:45 schreef TechXP het volgende:

[..]

Vis is niet vegetarisch. Dus als je 7 dagen vegetarisch hebt aangegeven, is het logisch dat je dan ook geen vis eet ;)
Oké, dat wilde ik weten, dan was dat een foutje :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')