abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juni 2012 @ 07:51:09 #1
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_113351405
Deel 1: Producten die 100% plantaardig en lekker zijn :)
Deel 2: Producten die 100% plantaardig en lekker zijn :)

Of je nu zo nu en dan plantaardig wil eten om de beestjes in de bio-industrie een beetje te ontzien of je volledig overtuigd veganist bent, het is altijd een zoektocht naar degelijke producten.
Een overzicht van goede producten en diegene die je beter kunt mijden, is misschien handig voor de mensen die wel eens iets willen uitproberen, maar bang zijn om met smakeloze troep op je bord te eindigen. En die kans zit er helaas nu eenmaal in. :P
Mocht je willen discussiėren over de zin van vlees of weet ik veel wat, open dan liever een nieuw topic.

Ik zal alvast beginnen met de producten die ik zelf lekker vind. :)

En dan meteen met het belangrijkste: Kaas O+

Ik heb nog niets gevonden dat even goed smelt als gewone kaas, maar ik heb wel eindelijk iets gevonden dat qua smaak en textuur heel erg dicht bij grana padano komt: Vegusto No Muh Chäs Rezent (Spicy).

Hun kaassaus is ook fantastisch. O+

Santeciano van Vegourmet lijkt qua smaak goed op jonge kaas, maar is wat harder en... gladder? van textuur. Als je het raspt, merk je daar niks meer van. Smelt een klein beetje, maar draden trekken wordt lastig. :P

Deze van Bute Island vind ik ook lekker. Goed, het haalt het niet bij echte cheddar, maar het is een lekker alternatief (hun Gouda style sheese vond ik echter niet te hachelen ;( )

Fry's heeft lekkere worsten en wokreepjes. Ook zeldzaam goed van textuur. :9

De rest van hun producten heb ik nog niet geprobeerd.

De schnitzeltjes van Alpro zijn ook lekker. Die met spinazie erin vond ik dan weer niet zo, want je proefde de spinazie niet echt. De nuggets zijn ok, maar niet zo lekker als de schnitzels.

Maya heeft lekkere seitankroketjes.

Hier kan je goede burgers mee maken:

De ham style plakjes van redwood vind ik ook lekker. Beter dan hun pepperoni, die ook wel te eten is, maar niet naar pepperoni smaakt. De ham lijkt wel op ham. :)

Rittersport pure chocolade met marsepein O+

Puddinkjes! De donkere chocolade vind ik het lekkerst

Lekker snackje, textuur was even wennen voor mij, maar goed gekruid!

Ook goed te rullen voor door de pasta

De lekkersta mayonaise vind ik veganaise. Maar daar is niet zo makkelijk aan te komen, geloof ik.

Deze smaakt naar fritessaus:

Als jullie nog goede producten of webshops weten, hoor ik het graag. Ik was tevreden over mijn laatste bestelling bij www.veganlife.lu bezorgkosten vallen mee, maar ze zijn niet zo snel.
www.radixversand.de heeft een groot assortiment, maar rekent wel 19 euro aan verzendkosten.

Oh ja, nog een ding: als je een product post, let er dan op dat het niet slechts vegetarisch is, maar dat het echt geen dierlijke producten bevat. :)

En weer verder!
  maandag 25 juni 2012 @ 08:27:13 #2
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_113351734
Ah ja! Ik heb eindelijk lekkere soepjes voor op het werk ontdekt O+

Lijkt koud op pudding, maar wees niet bang. Het wordt vloeibaar. :P Kan in de magnetron. Hun groentensoep is ook erg lekker.

Tot nu toe kon ik alleen tussen de instantsoepjes van cup a soup eentje vinden die plantaardig is, nl groentensoep. En die is niet zo schitterend.
Maar nu heb ik deze gevonden O+

De pompoen-kastagnesoep van Lima zou ik links laten liggen. Wel knap dat iets smakeloos en vies tegelijk kan zijn :P
pi_113357652
ah... ja deel 3 alweer :@ gaat best snel :P , misschien dat er een reeks gemaakt
kan worden.

Gisteren heb ik de Soja yogurt Vanille ontdekt, de gewone soja yogurt vond ik niet zo
lekker, maar deze is :9

Soja Yogurt Vanille Mild & Creamy ( te koop bij C1000)

Met verse aardbeitjes natuurlijk !

maandag 25 juni 2012 @ 12:23:28 #4
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_113357810
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 08:27 schreef jerney het volgende:
Maar nu heb ik deze gevonden O+
[ afbeelding ]

De pompoen-kastagnesoep van Lima zou ik links laten liggen. Wel knap dat iets smakeloos en vies tegelijk kan zijn :P
Lima producten vind ik nooit zo lekker. Hun chocomelk is ook niet erg lekker.

Bovenstaande soep had ik ook vaak. Maar ben er mee gestopt. Zit iets van palmolie in. En probeer dat te mijden.
pi_113358073
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 12:23 schreef TechXP het volgende:

[..]

Bovenstaande soep had ik ook vaak. Maar ben er mee gestopt. Zit iets van palmolie in. En probeer dat te mijden.
Ik ken de Lima producten niet, ik weet niet of die ook in Nederland te koop zijn?

Belgiė heeft écht veel meer keus denk maar aan het IJs en de slagroom ;(

Maar lekkere chocomelk hebben we hier wel ! :Y

Van Alpro ! *O*

http://www.alpro.com/nl?gclid=CMOtoseX6bACFcQKfAod2Hg6zA
  maandag 25 juni 2012 @ 12:47:05 #6
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_113358640
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 12:23 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik heb hem er even bij gepakt, maar ik zie geen palmolie hoor. :P
Misschien hebben ze hun ingrediėnten inmiddels aangepast?
  maandag 25 juni 2012 @ 13:25:59 #7
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_113360148
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 12:47 schreef jerney het volgende:
Ik heb hem er even bij gepakt, maar ik zie geen palmolie hoor. :P
Misschien hebben ze hun ingrediėnten inmiddels aangepast?
Niets van palm? Oh, dan hebben ze het inmiddels mss aangepast. Ga direct eens checken bij natuurwinkel :)
  maandag 25 juni 2012 @ 13:32:27 #8
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_113360432
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 13:25 schreef TechXP het volgende:

[..]

Niets van palm? Oh, dan hebben ze het inmiddels mss aangepast. Ga direct eens checken bij natuurwinkel :)
Nope, olijfolie. :) en doen, want hij is zo lekker O+
pi_113371545
Goed, ik ga het proberen. Ik ga een maand veganistisch eten om te zien wat het voor me doet en hoe ik me er bij voel ondanks de glutenintolerantie.

Tips voor de beginnende veganist TechXP en Jerney? Wat kan ik niet missen in mijn voorraadkast?
  maandag 25 juni 2012 @ 17:20:46 #10
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_113372748
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:56 schreef Selestha het volgende:
Goed, ik ga het proberen. Ik ga een maand veganistisch eten om te zien wat het voor me doet en hoe ik me er bij voel ondanks de glutenintolerantie.
Top! :)

quote:
Tips voor de beginnende veganist TechXP en Jerney? Wat kan ik niet missen in mijn voorraadkast?
Wortels :P

Ik heb nooit zoveel voorraad, maar wat ik standaard heb is meestal kikkererwten, want als ik wil snacken kan ik die lekker in een pan bakken met kruiden. Erg lekkere snack voor 's avonds :)

En quinoa is denk ook handig. Volgens mij glutenvrij? Als je dat lekker mengt met wat groenten en tomatensausje heb je binnen korte tijd een lekker voedzaam gerecht. Of quinoa met bosbessen en kokosmelk als ontbijt.
pi_113373101
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:20 schreef TechXP het volgende:

[..]

Top! :)

[..]

Wortels :P

Ik heb nooit zoveel voorraad, maar wat ik standaard heb is meestal kikkererwten, want als ik wil snacken kan ik die lekker in een pan bakken met kruiden. Erg lekkere snack voor 's avonds :)

En quinoa is denk ook handig. Volgens mij glutenvrij? Als je dat lekker mengt met wat groenten en tomatensausje heb je binnen korte tijd een lekker voedzaam gerecht. Of quinoa met bosbessen en kokosmelk als ontbijt.
Quinoa als ontbijt? Dat klinkt interessant! Is dat een soort van pap-achtig gerecht wat je dan krijgt? Het klinkt wel lekker. En eet je dat dan warm of koud?
  maandag 25 juni 2012 @ 18:49:51 #12
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_113376824
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:26 schreef Selestha het volgende:
Quinoa als ontbijt? Dat klinkt interessant! Is dat een soort van pap-achtig gerecht wat je dan krijgt? Het klinkt wel lekker. En eet je dat dan warm of koud?
Hier mijn recept: http://www.plantaardigmaandag.nl/2010/08/16/quinoa-met-bosbessen/
Zie ook de foto. Je kan het koud of warm eten. Net wat je wilt.
pi_113377448
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:49 schreef TechXP het volgende:

[..]

Hier mijn recept: http://www.plantaardigmaandag.nl/2010/08/16/quinoa-met-bosbessen/
Zie ook de foto. Je kan het koud of warm eten. Net wat je wilt.
Ik had nog nooit van quinoa gehoord :@ ik zal eens neuzen bij de vegashop
ik eet vaak Brinta als ontbijt, soms met blauwe bessen, soms met rozijnen en
appel.

Is Brinta eigenlijk ook Veganistisch, ja toch? :o

Ik maak het natuurlijk met warme sojamelk, niet met gewone melk.
pi_113377540
Provamel Soya Gehaktballetjes

Oké dit was de eerste keer dat ik deze gehaktballetjes heb geprobeerd.

Ik het ze (natuurlijk) met uien en olijfolie opgebakken in de koekenpan.

en gegeten met Broccoli en Zilvervliesrijst en eh... :@ een roomsausje (niet vegetanisch)
maar die zal je vast wel hebben, maar ik ben ook pas een beginner oO<

Om heel eerlijk te zijn vond ik de balletjes niet zo lekker, ook niet vies, maar ik zal deze
geen tweede keer kopen. :N

Ik heb wel mijn bordje leeggegeten :P ik heb er gewoon nog een kluit van die roomsaus
doorgegooid, toen vond ik het wel lekker.

http://www.provamel.nl/NL_NL/Product
  maandag 25 juni 2012 @ 19:55:30 #15
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_113380225
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:56 schreef Selestha het volgende:

Kikkererwten inderdaad, ook lekker door een snelle curry. Currypasta's zijn dus ook wel handig. :P En veeel kruiden O+, Rode/bruine/whatever bonen, linzen, rijst, risotto, tomatenblokjes in saus, knoflook (:P), olijfjes, pesto, zongedroogde tomaten op olie, noten, mais, kokosmelk... Dat soort dingen.
Oh en natuurlijk allerlei soorten sojakaasjes en sojaroom zodat je nog oude favorieten kunt maken als je daar trek in hebt O+
  maandag 25 juni 2012 @ 19:56:51 #16
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_113380312
Ey er is ook nog een receptentopic he, stelletje anarchisten :P
  maandag 25 juni 2012 @ 20:44:57 #17
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_113383012
Ik zag iets over Ekoplaza in Den Haag. Voor de amsterdammers hier, er zijn verscheidene ekoplazas te vinden in Amsterdam ;) Misschien is marqt ook iets?
pi_113387554
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:56 schreef jerney het volgende:
Ey er is ook nog een receptentopic he, stelletje anarchisten :P
:@ maar die van mij was niet echt een veganistisch recept :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 20:44 schreef broccolitaart het volgende:
Ik zag iets over Ekoplaza in Den Haag. Voor de amsterdammers hier, er zijn verscheidene ekoplazas te vinden in Amsterdam ;) Misschien is marqt ook iets?
Mooi ! Ik heb me meteen op de mailinglist gezet :D

http://www.marqt.nl/

Uw inschrijving is met succes bevestigd.
Bedankt voor het bevestigen van uw aanmelding.

Margt
Utrechtsestraat 17
Amsterdam

Ma-Zo 09.00 - 21.00 uur

Marqt
Overtoom 21
Amsterdam

Ma-Za 09.00 - 21.00 uur
Zo 10.00 - 1900 uur

Thanks !
  maandag 25 juni 2012 @ 22:47:45 #19
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_113390350
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 22:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:@ maar die van mij was niet echt een veganistisch recept :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan ben je helemaal stout bezig! :P
pi_113401068
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 20:44 schreef broccolitaart het volgende:
Ekoplaza O+ Hier in Alkmaar heeft jarenlang de grootste gezeten maar dat was niet rendabel genoeg, nu zit er een Aldi in dat gebouw :')
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:32:50 #21
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_113411948
Komen jullie ook zaterdag naar het dit duurzame food festival in Amsterdam? Alles is 100% plantaardig! Met een food & lifestyle markt, gratis films, geweldig feest en veel gezelligheid!! http://www.viva-las-vegas.nl/

Sorry :P vegaspam.

Maar ik kwam bij de AH ook nog smeersels tegen voor op bruchetta. Stonden 3 soorten. 2 daarvan waren dacht ik vegan. Een daarvan met gegrilde groenten.

En net bij de Jumbo heb ik van Tropical Coconut Drink gehaalt. Is ook vegan.
pi_113425804
Tsja ik kom dus niet. Zaterdag is voor mij een gewone werkdag. Jammer dat het niet twee dagen is..
pi_113429132
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:32 schreef TechXP het volgende:
Komen jullie ook zaterdag naar het dit duurzame food festival in Amsterdam? Alles is 100% plantaardig! Met een food & lifestyle markt, gratis films, geweldig feest en veel gezelligheid!! http://www.viva-las-vegas.nl/

Sorry :P vegaspam.

Maar ik kwam bij de AH ook nog smeersels tegen voor op bruchetta. Stonden 3 soorten. 2 daarvan waren dacht ik vegan. Een daarvan met gegrilde groenten.

En net bij de Jumbo heb ik van Tropical Coconut Drink gehaalt. Is ook vegan.
Ik heb die kaart van mij er eens bijgepakt, jeweetwel dat ding dat je moest uitprinten :@

Er staat niet eens een adres op ! :o

Waar is nou eigenlijk precies die markt en de BBQ en wat is het adres van Studio K. ?

of kijk ik weer ergens overheen? :P

ow... edit

dat Viva Las Vega's begint om 20.30 uur, maar vanaf hoelaat (en waar?) is die markt
en is de BBQ ook gewoon bij de markt? :o

ja.. eh... misschien is het al ergens langs geweest maar dan ben ik het weer vergeten
ofzo
  dinsdag 26 juni 2012 @ 23:48:30 #24
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_113439436
Alles staat hier: http://www.viva-las-vegas.nl/food-festival/
Adres, routebeschrijving e.d. :)
pi_113440387
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 23:48 schreef TechXP het volgende:
Alles staat hier: http://www.viva-las-vegas.nl/food-festival/
Adres, routebeschrijving e.d. :)
Ow... dus de markt en de BBQ zijn ook gewoon hier?

Studio/K
Timorplein 62
1094 CC Amsterdam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')