Da's niet helemaal waar. Het water is er wel maar niet overal. DAAR zit het probleem.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:55 schreef cinnamon_M het volgende:
Guus, we hebben wel degelijk een watertekort op aarde, een groeiend tekort bovendien
Plantaardig = veganistisch = alleen planten (en paddenstoelen)quote:
Ik snapte wat je bedoelde, en natuurlijk hoef je geen gezuiverd water te hebben voor de plantjes etc. Maar of het water wel of niet gezuiverd is heeft natuurlijk geen enkele invloed op de hoeveelheid beschikbaar water, en het punt is nu juist dat in verschillende regio's er een tekort aan zoet water is (en dan heb ik het uiteraard niet over gezuiverd kraanwater), en dat dat tekort tot dusver alleen maar toeneemt aangezien de waterbehoefte p.p. gemiddeld genomen nog steeds toeneemt. In diverse Afrikaanse landen ontstaat trouwens watertekort op bep. plekken door het verbouwen van groenten die geëxporteerd worden naar Europa (wat los staat van het punt over vlees uiteraard, maar toch). Bij kustgebieden daalt het (zoete) grondwater waardoor het zeewater opneemt en daardoor is de grond niet meer te bebouwen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:02 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Da's niet helemaal waar. Het water is er wel maar niet overal. DAAR zit het probleem.
Overigens, als voorbeeld, we hebben bij die ramp in Haiti een nederland schip neergelegd die drinkwater uit zeewater maakt.
Edit: Genoeg zoet water (denk alleen al aan de enorme ijsbergen noord en zuidpool) maar het bevindt zich niet waar je het nodig hebt /edit
Maar m'n post was eigenlijk meer als dat je niet de hoge kwaliteit nodig hebt die hier uit de kraan komt om planten te voorzien. Ik snap ook wel dat je met puur zeewater geen tarwe kan laten groeien. Gewoon ongezuiverd water uit (bv) rivier is goed genoeg.
Dan heb ik het wel over normale rivieren, niet diegene die vol met chemische muk zitten van fabrieken maar dan hebben we het over het verontreinigen van water wat er op zich wel is.
Kloptquote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:22 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Plantaardig = veganistisch = alleen planten (en paddenstoelen)
Vegetarisch = lacto-ovo-vegetarisch oid = planten en zuivel.
Of zo begreep ik het
Als jij me een studie laat zien dat het eten van dierlijke producten ongezonder is dan een dieet van exclusief plantaardige producten wil je nog best serieus nemen maar dit is natuurlijk een knappe stelling zonder onderbouwing.quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:06 schreef TechXP het volgende:
Zodoende bespaar je de aarde een beetje meer. En natuurlijk dieren. En beter voor je gezondheid en het milieu. Nou ja.. genoeg goede voordelen
Ik snap niet waarom dat ''vleeseters'' zich altijd zo moeten afzetten tegen niet-vleeseters,quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:24 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Als jij me een studie laat zien dat het eten van dierlijke producten ongezonder is dan een dieet van exclusief plantaardige producten wil je nog best serieus nemen maar dit is natuurlijk een knappe stelling zonder onderbouwing.
Ik val het niet aan hoor, echt niet. Ik vind echter dat er nogal wat aannames worden gemaakt in de openingspost. Bewijs dat het gezonder is heb ik niet, wel weet ik dat wij (als soort) zo in elkaar zitten dat er een behoefte is aan zowel dierlijke als plantaardige producten.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom dat ''vleeseters'' zich altijd zo moeten afzetten tegen niet-vleeseters,
of het nu Vegetariers of Veganisten zijn, wij vallen jullie toch ook niet aan?
Je vraagt om een studie?
Hiero...
the China Study
http://www.uitdaging.net/shop/pg/the_China_Study.html
Heb jij een voorbeeld waarom het eten van vlees gezonder is dan het eten van geen vlees
of dierlijke producten?
Voor wat hoort wat tenstlotte.
Ik ben niet zo van het smijten met studies, maar sinds ik veganistisch met af en toe vis eet, voel ik mij stukken beter. Vroeger had ik altijd buik- en hoofdpijn. Iets waar ik nu alleen nog af en toe last van heb wanneer ik per ongeluk dierlijk heb binnengewerkt. Of door een virus ofzo.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:24 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Als jij me een studie laat zien dat het eten van dierlijke producten ongezonder is dan een dieet van exclusief plantaardige producten wil je nog best serieus nemen maar dit is natuurlijk een knappe stelling zonder onderbouwing.
Zelfs die virus versla ik volgens mij nog met gemakquote:Op donderdag 24 mei 2012 13:08 schreef jerney het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van het smijten met studies, maar sinds ik veganistisch met af en toe vis eet, voel ik mij stukken beter. Vroeger had ik altijd buik- en hoofdpijn. Iets waar ik nu alleen nog af en toe last van heb wanneer ik per ongeluk dierlijk heb binnengewerkt. Of door een virus ofzo.
http://www.eatright.org/about/content.aspx?id=8357quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:24 schreef HostiMeister het volgende:
Als jij me een studie laat zien dat het eten van dierlijke producten ongezonder is dan een dieet van exclusief plantaardige producten wil je nog best serieus nemen maar dit is natuurlijk een knappe stelling zonder onderbouwing.![]()
Zo ! geen wonder dat ik me stukken beter voelquote:Op donderdag 24 mei 2012 17:56 schreef TechXP het volgende:
[..]
http://www.eatright.org/about/content.aspx?id=8357
"It is the position of the American Dietetic Association that appropriately planned vegetarian diets, including total vegetarian or vegan diets, are healthful, nutritionally adequate, and may provide health benefits in the prevention and treatment of certain diseases. "
"The results of an evidence-based review showed that a vegetarian diet is associated with a lower risk of death from ischemic heart disease."
"Vegetarians also appear to have lower low-density lipoprotein cholesterol levels, lower blood pressure, and lower rates of hypertension and type 2 diabetes than nonvegetarians."
" Furthermore, vegetarians tend to have a lower body mass index and lower overall cancer rates. "
Verder is dit WHO rapport interessant: https://www.partijvoordedieren.nl/recent/news/i/1879 (zie de kamervragen voor referentie)
Waarschijnlijk welquote:Als je dat restaurant van je gaat openen, denk je dan ook aan mensen die ''mee willen nemen '' ?![]()
Een soort van afhaalchinees maar dan anders
Even advocaat van de duivel spelen: het lijkt me dat dit soort onderzoeken niet aantonen dat vegetarisch eten gezond is, maar alleen dat vegetariers gemiddeld gezonder zijn.quote:Vegetarian Men at Reduced Risk for Heart Disease
Ik snap je punt, maar het is toch een redelijke consensus dat minder dierlijke eiwitten leidt tot een betere gezondheid. Dit vind ik toch wel onderhand een algemeen feitje, maar jammer als dat blijkbaar nog niet zo ingeburgerd is.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:19 schreef GS42 het volgende:Even advocaat van de duivel spelen: het lijkt me dat dit soort onderzoeken niet aantonen dat vegetarisch eten gezond is, maar alleen dat vegetariers gemiddeld gezonder zijn.
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat vegetariers (gemiddeld) ook actiever zijn, meer sporten en minder ongezond snoepen omdat je al een voorselectie hebt van mensen die bewust over hun levensstijl hebben nagedacht. Mogelijk heeft wel of geen vlees eten geen enkele invloed. Ik heb de onderzoeken niet gelezen en kan dus niet zeggen of ze met alle factoren rekening hebben gehouden, maar dat lijkt me erg lastig.
Oftewel, pas op welke conclusies je uit wetenschappelijk onderzoek trekt.
Nah, mensen zijn dom en de propagandamachines van Wakker Dier & Co rijk. Maar met de waarheid heeft het niet veel te maken. Je hebt ook paleoidioten die precies het tegenovergestelde beweren.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:50 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar het is toch een redelijke consensus dat minder dierlijke eiwitten leidt tot een betere gezondheid.
De propagandamachine van WD is juist pro-dierlijke eiwitten.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:54 schreef RobinOok het volgende:
Nah, mensen zijn dom en de propagandamachines van Wakker Dier & Co rijk.
ja die heb je ook.quote:Maar met de waarheid heeft het niet veel te maken. Je hebt ook paleoidioten die precies het tegenovergestelde beweren.
Vlees en vis bevatten veel purines (afbraakproduct van DNA), die weer worden afgebroken tot urinezuur, wat de kans op hart en vaatziekten vergroot.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:19 schreef GS42 het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel spelen: het lijkt me dat dit soort onderzoeken niet aantonen dat vegetarisch eten gezond is, maar alleen dat vegetariers gemiddeld gezonder zijn.
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat vegetariers (gemiddeld) ook actiever zijn, meer sporten en minder ongezond snoepen omdat je al een voorselectie hebt van mensen die bewust over hun levensstijl hebben nagedacht. Mogelijk heeft wel of geen vlees eten geen enkele invloed. Ik heb de onderzoeken niet gelezen en kan dus niet zeggen of ze met alle factoren rekening hebben gehouden, maar dat lijkt me erg lastig.
Oftewel, pas op welke conclusies je uit wetenschappelijk onderzoek trekt.
Je zegt het goed: MINDER dierlijk eiwit, niet GEEN dielijk eiwit. Dat is meteen het probleem van alle wakker-dier-volkert-vega-palestina-sjaal-dr.martens-zeikstralen. En wel roken zeker.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:50 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar het is toch een redelijke consensus dat minder dierlijke eiwitten leidt tot een betere gezondheid. Dit vind ik toch wel onderhand een algemeen feitje, maar jammer als dat blijkbaar nog niet zo ingeburgerd is.
Daarnaast kan je stellen dat juist dat anders denken over voeding/leefwijze bij vegetarier zijn hoort en dat minder nadenken over voeding/leefwijze bij vleeseten hoort. En dan zou dit toch een goede weergave zijn van dat vegetarier zijn bevordelijk is voor je gezondheid.
Ik word moe van mensen die beweren dat een vegetarisch dieet ongezond is, zonder dat ze er iets van weten. Laat iedereen eten wat hij zelf wil.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je zegt het goed: MINDER dierlijk eiwit, niet GEEN dielijk eiwit. Dat is meteen het probleem van alle wakker-dier-volkert-vega-palestina-sjaal-dr.martens-zeikstralen. En wel roken zeker.
Ik word een beetje moe van al die propaganda met een moraal gelijk.
Ik durf hier en nu direct te beweren dat ik er meer vanaf weet dan jij. Een vegetarisch dieet bevat overigens ook gewoon dierlijk eiwit oa uit melk en/of ei.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:26 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik word moe van mensen die beweren dat een vegetarisch dieet ongezond is, zonder dat ze er iets van weten. Laat iedereen eten wat hij zelf wil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |