Oh really?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:36 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik durf hier en nu direct te beweren dat ik er meer vanaf weet dan jij. Een vegetarisch dieet bevat overigens ook gewoon dierlijk eiwit oa uit melk en/of ei.
Ik word vaste klantquote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:38 schreef TechXP het volgende:
[..]
Amsterdam richt ik mij op. Veel marktmogelijkheden daar nog. Weinig concurrentie.
Ik beweer niet dat het ongezond is. Ik bestrijd de stelling dat het gezond is.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:26 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik word moe van mensen die beweren dat een vegetarisch dieet ongezond is, zonder dat ze er iets van weten. Laat iedereen eten wat hij zelf wil.
Zo is het.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:02 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat het ongezond is. Ik bestrijd de stelling dat het gezond is.
Daar is nog nooit bewijs voor geleverd, daar lopen de meningen en het wetenschappelijk onderzoek over uiteen en toch wordt het hier als argument aangedragen. Hou daar mee op en mij hoor je niet hoor. Inderdaad, iedereen moet eten wat ie zelf wil, maar als iemand onwaarheden gaat lopen verkondingen doe ik mijn mond open.
Ja minder tot geen biedt voordelen. Zie ook referentie naar de factsheet van American Diet Association.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:24 schreef Spanky78 het volgende:
Je zegt het goed: MINDER dierlijk eiwit, niet GEEN dielijk eiwit. Dat is meteen het probleem van alle wakker-dier-volkert-vega-palestina-sjaal-dr.martens-zeikstralen. En wel roken zeker.
Ik word een beetje moe van al die propaganda met een moraal gelijk.
Sorry geen bewijs? Als de grootste dietistenorganisatie ter wereld zegt dat het gezond is dan weet jij het beter natuurlijkquote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:02 schreef RobinOok het volgende:
Ik beweer niet dat het ongezond is. Ik bestrijd de stelling dat het gezond is.
Daar is nog nooit bewijs voor geleverd, daar lopen de meningen en het wetenschappelijk onderzoek over uiteen en toch wordt het hier als argument aangedragen. Hou daar mee op en mij hoor je niet hoor. Inderdaad, iedereen moet eten wat ie zelf wil, maar als iemand onwaarheden gaat lopen verkondingen doe ik mijn mond open.
Maar omnivoor betekent niet dat je dierlijke eiwitten nodig hebt. De term omnivoor kan je ook in diverse perspectieven bekijken. Dus het is niet echt een goede term.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:12 schreef Spanky78 het volgende:
Overigenr is wel bewezen dat minder dierlijke producten eten dan wij nu doen wel goed is. Maar mensen blijven omnivoren. Ook is er nog ontzettend veel niet bekend, onder andere over hoe voedsel onze genen aan en uitschakelt. En het is ook nog neit helemaa duidelijk hoe onze darmflora iets betekent vor ons gewicht, rsicofactoren en hoe deze samenhangt met ons dieet.
En jij denkt dat je gezond bent? Omdat je veganistisch eet?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:25 schreef TechXP het volgende:
Oh ben trouwens mss ook niet zo het ideale voorbeeld van 100% plantaardig eten. Ik zat in de categorie levensgevaarlijk obesitas (veel chocolade is plantaardig). Gelukkig nu wat minder
Maar nog steeds extreem overgewicht. Voordeel is dat ik wel het stereotype beeld van de magere veganist ontkracht
Nadeel is dat Amerikanen niet kunnen geloven dat ik geen hamburgers eet (amerikanen ontmoet die erg verbaasd waren daarover).
Ben nu bijna 10 jaar veganist. En daarvoor een jaar of 8 vegetarier. Daarvoor vrijwel nooit vlees gegeten. Vis eigenlijk niet.
Iemand met minimale hoeveelheid dierlijke eiwitten zal denk niet direct een probleem zijn, maar je kan gerust zeggen dat plantaardig eten gezondheidsvoordelen met zich mee brengt. Dat is lijkt mij toch erg correct gesteld.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:26 schreef RobinOok het volgende:
Ja. Ik weet in ieder geval dat iedereen maar wat lult. Precies wat in hun straatje past.
Er zijn mensen die krampachtig minder of geen vlees eten en dat is gezonder dan wat ze deden. Er zijn mensen die krampachtig enorme hoeveelheden vlees eten en dat is gezonder dan wat ze deden. En er zijn mensen die heel veel vlees eten en zeer ongezond zijn en mensen die vegetarisch eten en ongezond zijn.
Nou er zijn ook wat giftige zaken in de natuur te vinden hoorquote:De waarheid ligt in het midden.
Ik geloof dat je met ALLE dingen uit de natuur een gezond dieet samen kunt stellen. Met veel, weinig of geen vlees. Maar als een richting gaat roepen dat zij gezonder zijn dan de andere richtingen ga ik steigeren.
Dat mag je mening zijn natuurlijkquote:Grote dietistenorganisaties zeggen me helemaal niks. Zijn dat niet dezelfde verenigingen die blijven vasthouden aan die kankerverwekkende, obesitasveroorzakende halvarinezutproducten? Pffff. Hou op zeg.
Dat stel ik niet zozeer. Ik heb overgewicht. Dat geeft sowieso rugklachten. Dus dat kan je al sowieso ongezond noemen. Of gewoon ongemakkelijkquote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:27 schreef RobinOok het volgende:
En jij denkt dat je gezond bent? Omdat je veganistisch eet?
Het gaat niet om een mening op zich. Dat zou zijn 'vegan eten is beste keuze'. Maar zeggen dat plantaardig eten gezondheidsvoordelen met zich mee brengt zijn toch gestoeld op een wetenschappelijke consensus rondom (meer) plantaardiger eten. Zie standpunt ADA en ook bv. dit rapport: http://www.worldpreservat(...)0health%20crisis.pdf (voor referenties)quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:39 schreef RobinOok het volgende:
Mening, inderdaad, dat is waar het hier om gaat, meningen!
Zolang jij je mening verkondigt als iets wat jij gelooft zul je mij niet horen, zo gauw als je beweringen gaat doen als "je kan gerust zeggen dat plantaardig eten gezondheidsvoordelen met zich mee brengt" wel.
Ik vind dus dat je dat NIET gerust kunt stellen. En als je het wel zo stelt, dan trek ik mijn mond open.
Want ik vind dat ik dat gerust kan stellen.
Dat is wat er op de 1e pagina staat. In neem aan dat het document daarover gaat.quote:A plant-based diet in conjunction with
cholesterol-reducing medication eliminated
progression of coronary artery disease over a
12-year period in patients with triple-vessel disease.
Nou laten we er dan maar mee ophouden, want als dit de reacties blijven...quote:Op zondag 27 mei 2012 19:42 schreef RobinOok het volgende:
Laat ik het dan anders zeggen: je document bewijst helemaal niets en doet enkel heel erg veel veronderstellingen die jij waarschijnlijk verwart met feiten.
Robin pakt je misschien wat hard aan, maar ze heeft wel een punt. Er is niet mis met jouw eigen keuzes maken wat eten betreft, doe je ding zou ik zeggen. maar als je er dignen over verkondigt die niet kloppen of niet lijken te kloppen kun je commentaar krijgen.quote:Op zondag 27 mei 2012 20:56 schreef TechXP het volgende:
[..]
Nou laten we er dan maar mee ophouden, want als dit de reacties blijven...
Sorry, maar het zijn harde feiten/consensus. Het is raar om dan daar tegen in te gaan he...quote:Op zondag 27 mei 2012 21:21 schreef Spanky78 het volgende:
Robin pakt je misschien wat hard aan, maar ze heeft wel een punt. Er is niet mis met jouw eigen keuzes maken wat eten betreft, doe je ding zou ik zeggen. maar als je er dignen over verkondigt die niet kloppen of niet lijken te kloppen kun je commentaar krijgen.
nou nou.. moet je eens als vegan met een vleeseter discussieren. Die staat toch dichter bij een gelovige hoorquote:Met veganisten is het vaak net zo discussieren als met gelovigen, ze zijn zo overtuigd van hun gelijk...
Nou, ik denk dat je kan stellen dat elk dieet 'onnatuurlijk' is, maar de term 'natuurlijk' is erg krom. Veganisme komt ook al duizenden jaren voor. Het heet alleen niet altijd veganisme, die term is er alleen pas sinds een jaar of 60. Veganisme betekent trouwens niet dat je denkt dat de mens herbivoor is. Omnivoren die vrijwel geheel plantaardig eten komen ook voor dus in die zin ook niet zo onnatuurlijk als je beweert.quote:Het biologische feit is dat mensen gemaakt zijn om zowel plantaardig als dierlijk voedsel te eten. veganisme is behoorlijk tegennatuurlijk. vegetarisme is al heel wat minder extreem. En ons huidige 'gewone' voedselpatroon is ook niet gezond.
Dat is ook maar net welk moment van de menselijke geschiedenis je wilt kijken. Maar ik ga hier deels met je mee. Alleen vind het alleen slecht om zoveel jaar de geschiedenis in te duiken, omdat we hier en nu leven. En gaat het niet om wat een voorouder voor dieet had enzo.quote:Mensen zijn fysiek gebouwd op het eten van veel zaden, groenten, wortels, fruit noten, wat vlees af en toe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |