abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125650279
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 03:42 schreef TechXP het volgende:
Ik heb een groep aangemaakt voor Fok!'ers die meedoen met de veggiechallenge:
http://veggiechallenge.nl/groep/?id=4&naam=Fok!

Tijdens de veggiechallenge komt in beeld hoeveel er door groep gezamenlijk bespaart wordt.

Wordt lid en join :)
Ik ben lid :)
pi_125650441
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:38 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik ben lid :)
Ik ook!

:@ moet je nou nog iets speciaals doen om in de FOK groep te komen of niet?

ik kreeg deze mail, dan is het toch goed of niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125652559
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:37 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik ook inderdaad, zit nu op 97% veganistisch, is wel lekker goedkoop ook! Je kan veel betere producten betalen omdat dierlijke producten zo'n groot deel van je geld opslokken.. Ben ik nu achter :)
Ja precies :) het werkt eigenlijk prima ook! Ik begon ermee vanwege een chronisch darmprobleem, maar heb me er in verdiept en het is haast een soort hobby geworden ;) eet jij glutenvrij vanwege gezondheid?
pi_125652615
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik ook!

:@ moet je nou nog iets speciaals doen om in de FOK groep te komen of niet?

ik kreeg deze mail, dan is het toch goed of niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je nu ingelogd bent op de challenge website en nog een keer de link aanklikt in dit topic kan je je aanmelden voor de Fok groep :)
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:30:59 #155
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_125652851
Als je op de groepspagina klikt op registreren, dan word je ook meteen in de groep gezet als het goed is :) En anders handmatig na inloggen even naar de groep en jezelf toevoegen :)
pi_125653012
Ja, oké gelukt ! :D
pi_125654705
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:23 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Yoghurt vond ik het minst moeilijk om te vervangen sinds de mild& creamy van Alpro op de markt is. De vanilleyoghurt in de 750 ml pakken :9~
Laatst de aardbei en rabarber variant geprobeerd, echt ontzettend lekker :9
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_125685068
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:25 schreef Milchat het volgende:

[..]

Ja precies :) het werkt eigenlijk prima ook! Ik begon ermee vanwege een chronisch darmprobleem, maar heb me er in verdiept en het is haast een soort hobby geworden ;) eet jij glutenvrij vanwege gezondheid?
Niet glutenvrij, tarweglutenvrij. Spelt verdraag ik wel ;) Maar ook vanwege chronisch prikkelbare darmsyndrroom begonnen inderdaad :)
pi_125691786
Mijn vriend en ik gaan ook mee doen! Sowieso waren we voor ons Day Zero Project van plan een keer een week vegetarisch te eten, dat doen we dan mooi in deze maand. We gaan dan 1 week volledig vegetarisch en de rest van de maand minimaal eens per week vegetarisch.

Qua avondeten lijkt het me niet zo'n probleem (gebeurt al regelmatig dat we dan per ongeluk of expres vegetarisch eten), maar qua broodbeleg wel. Veganistisch zou voor mij sowieso geen optie zijn ivm noten- en fruitallergieën. Veel beleg (denk aan jam en pindakaas) valt daardoor al af, dus eet ik normaal meestal vleeswaren of kaas. Aangezien ik voor vegetarisch ga, zal het nu dus een weekje alleen kaas worden, denk ik. :)
pi_125692713
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:08 schreef Selestha het volgende:

[..]

Niet glutenvrij, tarweglutenvrij. Spelt verdraag ik wel ;) Maar ook vanwege chronisch prikkelbare darmsyndrroom begonnen inderdaad :)
Ah same here! Spelt gaat prima idd :)
pi_125693004
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 20:08 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Mijn vriend en ik gaan ook mee doen! Sowieso waren we voor ons Day Zero Project van plan een keer een week vegetarisch te eten, dat doen we dan mooi in deze maand. We gaan dan 1 week volledig vegetarisch en de rest van de maand minimaal eens per week vegetarisch.

Qua avondeten lijkt het me niet zo'n probleem (gebeurt al regelmatig dat we dan per ongeluk of expres vegetarisch eten), maar qua broodbeleg wel. Veganistisch zou voor mij sowieso geen optie zijn ivm noten- en fruitallergieën. Veel beleg (denk aan jam en pindakaas) valt daardoor al af, dus eet ik normaal meestal vleeswaren of kaas. Aangezien ik voor vegetarisch ga, zal het nu dus een weekje alleen kaas worden, denk ik. :)
Oh dat broodbeleg wordt dan al lastig inderdaad.. Je zou wel nog kunnen denken aan appelstroop (of ben je allergisch voor appels?), humus en hagelslag bijvoorbeeld.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_125703862
Mag je eigenlijk vis eten? :@ Ik heb sinds eeuwen...... vandaag voor het eerst weer
vis gegeten, zalmsalade om precies te zijn :@
  donderdag 25 april 2013 @ 01:28:39 #163
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_125706840
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Mag je eigenlijk vis eten? :@ Ik heb sinds eeuwen...... vandaag voor het eerst weer
vis gegeten, zalmsalade om precies te zijn :@
www.viswijzervisniet.nl

Je moet natuurlijk zelf bepalen wat je eet, maar wees wel bewust van de impact van het eten van vis op de dieren en natuur. Wat mij betreft is het niet te verantwoorden en ook genoeg alternatief :)
  donderdag 25 april 2013 @ 01:37:52 #164
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_125706911
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 20:08 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
top! :)

quote:
Qua avondeten lijkt het me niet zo'n probleem (gebeurt al regelmatig dat we dan per ongeluk of expres vegetarisch eten), maar qua broodbeleg wel. Veganistisch zou voor mij sowieso geen optie zijn ivm noten- en fruitallergieën.
Niets is onmogelijk :-)

quote:
Veel beleg (denk aan jam en pindakaas) valt daardoor al af, dus eet ik normaal meestal vleeswaren of kaas. Aangezien ik voor vegetarisch ga, zal het nu dus een weekje alleen kaas worden, denk ik. :)
Je hebt ook vegan pesto (olie, basilicum. Kan je ook op brood smeren. Of hummus?
Bij AH heb je ook bruchetta smeersels. Aantal zijn vegan. Is tomaatsaus en groenten. Weet niet of dat binnen de allergieen kan?

Er is ook wel vegetarische vleeswaren in supermarkten. Niet vegan, wel vegetarisch. Geen idee wat daar de ingredienten van zijn, maar zit geloof wel iets van ei in. Wel qua milieuimpact stuk minder dan kaas.

Verder zou je op brood mss ook wel margarine met speculoos kunnen doen. En speculoospasta is misschien ook wel goed binnen je allergien? Verder mss chocopasta.

Enige fruit wat ik als vegan regelmatig eet zijn bananen :) En qua noten pindakaas :) Voor de rest is het onregelmatig :)
pi_125707688
Thanks voor de tips!

Appelstroop is geen optie, ik ben het ergst allergisch voor appels :P. En ik houd niet van chocola (raar, ik weet het...), dus hagelslag e.d. eet ik uit vrije wil niet. Maar die bruschetta smeersels klinken goed, daar ga ik eens naar kijken! Speculoospasta hebben we toevallig net gekocht om te proberen, erg lekker vind ik dat. Het is alleen erg vet, dus tot nu toe heb ik het alleen in het weekend genomen bij wijze van lekkere uitzondering... maar voor het weekje vegetarisch is er wel een uitzondering te maken denk ik ;).
  donderdag 25 april 2013 @ 09:30:58 #166
129836 withxhonor
straight edge
pi_125709297
ik ben ook allergisch voor appels, maar kan wel verwerkte appels eten. Of als ik appels even in kokend water gooi.
high fives and stagedives
pi_125715681
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 09:30 schreef withxhonor het volgende:
ik ben ook allergisch voor appels, maar kan wel verwerkte appels eten. Of als ik appels even in kokend water gooi.
Ik reageer daar soms wel, soms niet op. Appeltaart gaat bijvoorbeeld meestal wel, maar appelmoes weer niet. Ik sluit nu alle producten met appel maar gewoon helemaal uit om problemen te voorkomen. Hoewel ik het wel jammer vind, want ik was altijd gek op appel.
pi_125724229
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 01:28 schreef TechXP het volgende:

[..]

www.viswijzervisniet.nl

Je moet natuurlijk zelf bepalen wat je eet, maar wees wel bewust van de impact van het eten van vis op de dieren en natuur. Wat mij betreft is het niet te verantwoorden en ook genoeg alternatief :)
Ja, daar wordt je niet vrolijk van als je dat leest, maar ik vond nog een blikje roze zalm in de
kast en toen heb ik er maar zalmsalade van gemaakt, ik weet dat jij héél streng Veganistisch bent,
maar dat gaat niet lukken bij mij, ik ben Vegetarisch en ik heb mij dan ook opgegeven als
Vegetarisch niet als Veganistisch, ik eet bijvoorbeeld ook kaas en roomboter.

Mijn vraag was meer bedoeld, als je meedoet aan de VegaChallenge als Vegetariër mag
je dan ook geen vis eten?
pi_125724429
Dit zou voor mij niet echt een uitdaging zijn. Aangezien ik dit al vaak genoeg doe.

Ik eet ongeveer 3 a 4 keer in de week vlees + allemaal biologisch. Ik zou op zich helemaal kunnen stoppen met vlees eten, maar de argumenten daarvoor zijn in mijn ogen niet doorslaggevend genoeg.
pi_125727083
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 17:10 schreef theunderdog het volgende:
Dit zou voor mij niet echt een uitdaging zijn. Aangezien ik dit al vaak genoeg doe.

Ik eet ongeveer 3 a 4 keer in de week vlees + allemaal biologisch. Ik zou op zich helemaal kunnen stoppen met vlees eten, maar de argumenten daarvoor zijn in mijn ogen niet doorslaggevend genoeg.
Doe toch mee! Voor mij is het ook niet heel veel uitdaging, maar ik heb de verwachtingen gewoon nog net iets hoger gelegd dan ik al deed, en ben uitgegaan van hoe ik een half jaar geleden ongeveer at. Als je nou eens op een gemiddelde week van een gemiddelde mens instelt, en dan je huidige eetpatroon als verwachting neemt. Dan kan je zien hoeveel je al bespaart :)
pi_125728052
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 18:31 schreef Milchat het volgende:

[..]

Doe toch mee! Voor mij is het ook niet heel veel uitdaging, maar ik heb de verwachtingen gewoon nog net iets hoger gelegd dan ik al deed, en ben uitgegaan van hoe ik een half jaar geleden ongeveer at. Als je nou eens op een gemiddelde week van een gemiddelde mens instelt, en dan je huidige eetpatroon als verwachting neemt. Dan kan je zien hoeveel je al bespaart :)
Mwua.. ik ben hier nooit zo van.

Ik vind dat wanneer je je verwachtingen net wat hoger legt, dat je dat dan gewoon de rest van je leven zo moet doen. En aangezien ik tevreden ben met de manier hoe ik eet, doe ik dat niet.
  donderdag 25 april 2013 @ 20:45:19 #172
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_125732997
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 17:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Mijn vraag was meer bedoeld, als je meedoet aan de VegaChallenge als Vegetariër mag
je dan ook geen vis eten?
Vis is niet vegetarisch. Dus als je 7 dagen vegetarisch hebt aangegeven, is het logisch dat je dan ook geen vis eet ;)
  donderdag 25 april 2013 @ 20:46:11 #173
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_125733052
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 18:31 schreef Milchat het volgende:

Het is ook goed om mee te doen als je een kleine uitdaging hebt. Of nodig meteen gewoon anderen uit om mee te doen :)
pi_125733593
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 20:45 schreef TechXP het volgende:

[..]

Vis is niet vegetarisch. Dus als je 7 dagen vegetarisch hebt aangegeven, is het logisch dat je dan ook geen vis eet ;)
Oké, dat wilde ik weten, dan was dat een foutje :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')