quote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:35 schreef AntiChrist het volgende:
pffff ik ben al omgekleed maar jezus wat heb ik geen zin..... had de whisky gisteren maar moeten laten staan denk ik....:(
Dat is het 'em nu juist. Als ik in de sportschool op de loopband ga rennen, vind ik het prettig een tempo van ongeveer 9-9,5 km/uur aan te houden. Ik zie het wel gewoon, oefening baart kunst!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:03 schreef egelhond het volgende:
[..]
Ik raad je aan wat langzamer te lopen (weet niet hoe goed je conditie is)
Dan zou ik toch iets vaker op platte schoenen lopen. Het is niet heel gezond als je kuitspieren (en daarmee dus ook de achillespees) zo gewend raken aan hakken.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 18:17 schreef SEMTEX het volgende:
Vandaag verjaardagscadeau gehad: een grijs/roze Garmin Forerunner 110 (vond andere types ook heel gaaf, maar het herenmodel is way te groot voor mijn pols en dit damesmodel had alles wat ik wilde) en een stel lange compressiekousen.
Ben trouwens ook bij Decathlon geweest. Enórme winkel man
Wil morgen misschien weer voor het eerst gaan proberen, na 2 weken rust en afgelopen week veel gelopen in Europapark op platte schoenen. Het aparte van 2 dagen lopen op platte schoenen (loop normaal altijd op hakken), was dat ik een deel van de onderkant van mijn kuiten voelde, een deel wat ik nog nooit eerder gevoeld heb. Wellicht is het feit dat ik altijd op hakken loop, ook wel deel van mijn probleem.
Super goed!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:52 schreef Goodbye het volgende:
Nieuw record qua tijd en afstand gelopen vandaag. Het begint steeds leuker te worden nu het echt ergens op begint te lijken!![]()
4,05 kilometer in 25 minuten!
ook erg herkenbaar! Na de marathon voelt het niet meer goed. ik loop een beetje slaafs mn 8-12 of 15 Km rondjes, maar de echte motivatie is weg.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:37 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat van die uitdaging is wel herkenbaar hoor...ik zit ook een beetje in een zwart gat sinds de halve marathon
Hier nog zo één. Het 3 keer per week lopen wil niet meer lukken.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:17 schreef MvN_Rdam het volgende:
ook erg herkenbaar! Na de marathon voelt het niet meer goed. ik loop een beetje slaafs mn 8-12 of 15 Km rondjes, maar de echte motivatie is weg.
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:57 schreef wyccie het volgende:
Ik heb de HM gedaan. Meer is niet haalbaar.
Whaa wat goed!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:52 schreef Goodbye het volgende:
Nieuw record qua tijd en afstand gelopen vandaag. Het begint steeds leuker te worden nu het echt ergens op begint te lijken!![]()
4,05 kilometer in 25 minuten!
Dat besef ik me ook na deze weekquote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:08 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Dan zou ik toch iets vaker op platte schoenen lopen. Het is niet heel gezond als je kuitspieren (en daarmee dus ook de achillespees) zo gewend raken aan hakken.
triatlon is niets voor mij maar haal mijn uitdaging uit de training voor de marathon die ik onder de 4 uur probeer te lopenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:22 schreef Jumparound het volgende:
Dan zoek je toch de volgende uitdaging?
Mijn route is hm, marathon, kwart, halve triatlon.
of het haalbaar is.. We shall see
je was toch nog wel van plan om een andere marathon te lopen of niet? daar staat me iets van bijquote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:17 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
ook erg herkenbaar! Na de marathon voelt het niet meer goed. ik loop een beetje slaafs mn 8-12 of 15 Km rondjes, maar de echte motivatie is weg.
quote:
Thanks!quote:
Ik loop ook echt af en toe bewust plat, maar nog steeds heb ik de eerste dagen van vakantie (dan loop ik overdag altijd op slippers of platte schoentjes) last van mijn kuiten. Andersom ook weer als ik dan weer terug in Nederland ben en hakken aandoe.quote:
klinkt misschien raar maar ik loop vaak lekker als ik moe ben...het lijkt of het lichaam automatisch op de spaarstand gaat en ik direkt in een rustig tempo beginquote:Op zondag 6 mei 2012 09:28 schreef Yuki het volgende:
Mijn hemel, wat heb ik onrustig geslapen. Ben kapot
Zometeen wel weer de schoenen aan voor lesje 10... Maar het zal mij benieuwen hoe goed dat gaat
Dit wordt al de tweede keer in een week dat ik moe ga lopen. Eerste keer was overigens volledig m'n eigen schuldquote:Op zondag 6 mei 2012 09:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
klinkt misschien raar maar ik loop vaak lekker als ik moe ben...het lijkt of het lichaam automatisch op de spaarstand gaat en ik direkt in een rustig tempo begin
Op de nuchtere maag, maar neem altijd wel een klein beetje water van tevoren, anders krijg ik zo'n droge keel.quote:Op zondag 6 mei 2012 10:55 schreef roos85 het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk 's ochtends? Eerst een licht ontbijt en dan hardlopen? of op de nuchtere maag?
Leuk idee! Helaas heb ik daar geen geld en tijd voor.quote:Op zondag 6 mei 2012 00:03 schreef wormtrein het volgende:
een uitdaging om verschillende wedstrijden te gaan 'verzamelen' (in grote steden, andere landen, bijvoorbeeld) en je tijd te verbeteren.
Die lessen gaan ook snel dan, ik mocht pas in les 20 van Evy een paar keer 8 minutenquote:Op zondag 6 mei 2012 09:49 schreef linebear het volgende:
Les 9 van Renate gelopen, 2 keer 8 minuten... wist niet dat ik het nu al kon. Natuurlijk niet op topsnelheid, maar wel heerlijk.
Ja dat bedacht ik me ook net haha, ben bij les 12 en ik ren weer braaf 4x 4 minuten vandaag..quote:Op zondag 6 mei 2012 10:57 schreef VKV het volgende:
[..]
Die lessen gaan ook snel dan, ik mocht pas in les 20 van Evy een paar keer 8 minuten
Ik loop niet vaak 's ochtends, maar als ik 's ochtends loop, dan eet ik vooraf een banaan.quote:Op zondag 6 mei 2012 10:55 schreef roos85 het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk 's ochtends? Eerst een licht ontbijt en dan hardlopen? of op de nuchtere maag?
Het zijn ook maar 18 lessen. Mijn volgende les is nu ook weer 6 x 2 minuten lopen.quote:Op zondag 6 mei 2012 10:57 schreef VKV het volgende:
[..]
Die lessen gaan ook snel dan, ik mocht pas in les 20 van Evy een paar keer 8 minuten
Ik loop wel regelmatig 's ochtends. Maar hier inderdaad ook water en een banaan dan.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:04 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
Ik loop niet vaak 's ochtends, maar als ik 's ochtends loop, dan eet ik vooraf een banaan.
Liefst op de nuchtere maag, alleen wat water. Als ik eet van tevoren, dan zorg ik dat er nog even wat tijd tussen zit voor ik ga lopen. En alleen lichte dingen eten.quote:Op zondag 6 mei 2012 10:55 schreef roos85 het volgende:
glas water en verder niks.quote:Op zondag 6 mei 2012 10:55 schreef roos85 het volgende:
Renate heeft wel betere muziek gelukkig... al zit er af en toe muziek tussen waardoor je heel hard gaat rennen om te hopen dat het snel over isquote:Op zondag 6 mei 2012 11:25 schreef Yuki het volgende:
Evy les 10 achter de rug.
Klacht 1: ze kan niet tellen. Stuk van 2 minuten hardlopen duurde toch echt 3 minuten. En bij het laatste blok van 3 minuten zei ze al binnen 30 sec dat de eerste minuut erop zat
Klacht 2: wat een kutmuziek
Antiklacht: ging best lekker
Omgquote:Op zondag 6 mei 2012 11:36 schreef linebear het volgende:
[..]
Renate heeft wel betere muziek gelukkig... al zit er af en toe muziek tussen waardoor je heel hard gaat rennen om te hopen dat het snel over isZo zat er vandaag The Ketchup song tussen
Ik neem meestal iets kleins als een mueslireep en een glas water. Lopen met een lege maag voelt zo ... leeg.quote:Op zondag 6 mei 2012 10:55 schreef roos85 het volgende:
Ik denk dat nog steeds.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ach ja, toen ik 22 was dacht ik ook dat ik god's gift was....
wel ff lekker om je hoofd leeg te maken.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:27 schreef motorbloempje het volgende:
Maandag voor 't laatste gelopen. Woensdag nog wel op de spinfiets gezeten, daarna wat ziekjes gevoeld, maar vanmiddag toch maar weer even een 5 lopen, al is het maar om de studiestress even wat te verlichten
Je hebt eigenlijk minimaal 2X 2 uur sport uren per week. Ikzelf had een buddy waar ik veel mee sporten en dan van hardlopen tot wand klimmen. (buiten die "verplichte" uren om)quote:Op zaterdag 5 mei 2012 09:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
heb ooit een jaar bij defensie gewerkt...alleen had ik niet veel keus
Er werd bij ons weinig aan de conditie gewerkt....
moet men bij defensie elkaar een test afleggen?
Ik had al gelezen dat deze vraag beantwoord isquote:Op zaterdag 5 mei 2012 09:15 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Van harte! Maar... wat is de FOK! leaderboard?
Ik heb heel veel aan sport gedaan in de periode voor en tijdens mijn diensttijd. Daarna heb ik (7 jaar lang) eigenlijk helemaal niets meer aan sport gedaan. Dus ik was wel een beetje benauwd wat de score zou zijn. Maar ik had iets meer dan 2400 meter. Dus ik haal nog steeds de minimale eis voor de jonge gardequote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:19 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Goedemiddag![]()
Over die coopertest... Ik ben een vrouw, 43jr en nog niet zo lang aan het lopen. Half april heb ik een coopertest gedaan om te kijken waar ik stond. De score was 2.280m
Dan moet die 2300m voor jou niet zo'n heel groot probleem zijn toch...
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 08:59 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Nou. Ja.
'Voorwaars! Mars!' dan maar.
Ik ben nu bijna 9 maanden bezig en echt bij 0 begonnen. Dus dan weet je waar je over een paar maanden zou kunnen zijn. De sleutel: gewoon rustig opbouwen.quote:Op zondag 6 mei 2012 15:58 schreef streamnl het volgende:
@GlenHighland.
Ik hoop dat ik die afstanden over een aantal weken/maanden ook kan halen. Je hebt trouwens een mooie constante snelheid.
Lijkt me ook heerlijk lopen daarquote:Op zondag 6 mei 2012 16:26 schreef streamnl het volgende:
Ik woon in de acht zaligheden. Dus ik heb straks ook bos genoeg tot me beschikking (wanneer ik wat verder ben)
Goed dat je hebt doorgezet.quote:Op zondag 6 mei 2012 16:48 schreef E.T. het volgende:
Het was zwaar.
Gisterochtend na 2km naar huis gewandeld ivm ernstige 'geen zin' ik vond dus dat ik vandaag wel m'n best moest doen aangezien komende week lastiger plannen wordt ivm schoolvakantie en werk.
Ik heb er dus 5km uit weten te persen. Wel wat pijntjes her en der in m'n rechterbeen (dat lijkt toch m'n 'zwakkere' been.. als ik wat heb is het aan dat been), dus ff coldpack er op en paar dagen rust
Een banaan, water en eventueel nog een bak koffie.quote:Op zondag 6 mei 2012 10:55 schreef roos85 het volgende:
Same here.. ik heb die hele simpele maar gekocht. Ik merk eigenlijk niet super veel verschil met andere sokken.quote:Op zondag 6 mei 2012 18:48 schreef slacker_nl het volgende:
Vandaag hardloopsokken gekocht. Ik had hoe dan ook extra sokken nodig en om m'n normale sokken wat meer te gaan sparen toch maar even besloten om sokken specifiek voor hardlopen aan te schaffen.
3x een simpel setje
1x een duurder setje, voor de regelmatige loper
1x een nog duurder setje, voor de intensieve loper
Zit me toch af te vragen wat de definitie is van regelmatig en intensief bij de Decathlon.
Heb verschillende type schoenen gezien hoor (vestiging Amsterdam Z-O). Of dat allemaal voor beginners is.. Was op zoek naar wat anders, maar dat hadden ze niet.quote:Op zondag 6 mei 2012 18:58 schreef Niara het volgende:
[..]
Same here.. ik heb die hele simpele maar gekocht. Ik merk eigenlijk niet super veel verschil met andere sokken.
Maar veel schoenen daar zijn daar voor echte beginners, dus waar je maar max. 15 km per week op kan lopen. Dus ik twijfel soms ook een beetje over de andere dingen.
En bah, Antichrist heeft net 0,17 km meer dan mij gelopen deze week x,x
Dit is geen ernstige. Anders lag ik nu nog als een zielig hompje te bed. Maar wel bedankt voor de info.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
Rennen met een kater.. je weet dat je lichaam dan laat weten dat 't uitgedroogd is?
Geardoquote:Op zondag 6 mei 2012 15:53 schreef SEMTEX het volgende:
Compressiekousen aan, hardloopbroek aan, schoenen aan, shirtje aan, Garmin horloge om, hartslagmeter om.. klaar voor de start? Nee dus, mp3-speler leeg .. *zucht*. Dan maar ff een half uurtje wachten.
Een halve km meerquote:sjoerd jump was out running. He tracked 14.04 km in 1h:20m:10s.
Personal best One hour of 10.73 km which is a 495.49 m improvement.
zeker niet... is nu stijf en doet pijnquote:Op zondag 6 mei 2012 13:35 schreef Niara het volgende:
Ja, echt herkenbaar. Ik hou ervan dat wanneer je gefrustreerd, boos of stijf van de stress staat je gewoon kan gaan rennen en het allemaal even verdwijnt.
Ai, niet goed Jumparound. hopelijk valt het mee.. en gefeliciteerd Swets!
Misschien ga ik dat wel doen. Maar gaan die niet voornamelijk tot een kilometer of 16? Die loop ik nu al namelijkquote:Op zondag 6 mei 2012 19:45 schreef YUR het volgende:
Ik heb gisterochtend tijdens een vriendenweekendje weg ook gelopen met een kater. Liep prima hoor, zo op alcohol
@Swets: Waarom pak je geen schema voor de HM? Dat geeft wat leidraad en wat motivatie. Works for me!
Les 23? Is er een tutorial voor hardlopen? Ik zou graag een link willenquote:
Google rennen met Evyquote:Op zondag 6 mei 2012 21:59 schreef Vaith het volgende:
[..]
Les 23? Is er een tutorial voor hardlopen? Ik zou graag een link willen
Smaak is persoonlijk, maar als ik lees wat voor muziek er in die lessen gebruikt wordt: Justin Bieber, the Ketchup Song enzo? Hallo zeg, ik zou ter plekke mijn mp3-speler in het Amsterdam-Rijnkanaal smijten.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:01 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Geardo![]()
Dat mensen überhaupt met muziek op lopen, ik kan daar echt niet tegen.
Ook een idquote:Op zondag 6 mei 2012 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Misschien moet ik het eens MET muziek proberen
ik laat me idd meeslepen door de muziek die ik luister .. op dit moment voornamelijk nick en simonquote:Op zondag 6 mei 2012 22:14 schreef .M. het volgende:
[..]
Smaak is persoonlijk, maar als ik lees wat voor muziek er in die lessen gebruikt wordt: Justin Bieber, the Ketchup Song enzo? Hallo zeg, ik zou ter plekke mijn mp3-speler in het Amsterdam-Rijnkanaal smijten.
Bij mij wisselt het. Soms vind ik het fijn om met muziek te lopen, soms wil ik gewoon de vogeltjes horen zingen. Goede muziek kan wel een extra "runner's high" geven.
Ik probeer altijd mee te zingen en anders luchtgitaar/drums tijdens het rennen, maar het meezingen is best lastigquote:Op zondag 6 mei 2012 22:51 schreef motorbloempje het volgende:
Ah, we zijn weer in onze muziek-fase terecht gekomen zie ik.
Nog steeds top40 hier. Pink, Katy Perry, Black Eyed Peas, etc. Heerlijke tempo's, lekker meezingen en hupsen als de beat er weer in komt/bij het begin van refreinen.heerlijk
Dinsdag ga ik proberen de 7,5 weer te doen.
draad om je nek , over je schouders gooien zodat je véél minder loos draad hebt, 'k draag zelf een petje maar ik heb geen last van uitvallende oordopjes gelukkig.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:53 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ik probeer altijd mee te zingen en anders luchtgitaar/drums tijdens het rennen, maar het meezingen is best lastig.
Ik loop sinds kort zonder muziek, want die oordopjes gaat er de hele tijd uit en die draad zit vaak in de weg
Om je nek? Als in jezelf ophangen?quote:Op zondag 6 mei 2012 22:56 schreef DJMO het volgende:
[..]
draad om je nek , over je schouders gooien zodat je véél minder loos draad hebt, 'k draag zelf een petje maar ik heb geen last van uitvallende oordopjes gelukkig.
nee, ik gooi m'n telefoon in m'n linkerjaszak, draadje achterlangs over m'n schouders om dan het dopje in m'n linker oor te doen. dito met m'n mp3 speler. de losse dopjes frot ik onder m'n jasje/vestje en zo heb ik nergens last van.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |