Nope, volgende doel is m'n 10km tijd naar 50 minuten brengen. Vind het belangrijker om m'n tempo goed te kunnen behouden en vlak te blijven lopen (daar zit op dit moment een punt van verbetering) dan de lange afstanden te lopen (al gaat dat wel vanzelf).quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:46 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
volgende doel de 20km Slacker?
ik hoop aan het eind van de maand als lange duurloop 25km te kunnen doen.
Ik wil vanaf begin Juni 50km in de week lopen als training voor de geplande marathon in November.
ik loop nu 11 maanden en door rustig op te bouwen weinig blessureleed gehad.
Ik ben absoluut geen natuurtalent maar heb wel de wilskracht, en de mogelijkheid qua priveomstandigheden, om "slaafs" 4 of 5 keer in de week te lopen.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:38 schreef robdriessen het volgende:
Mensen, vergeef me als ik even een beetje sappy klink, maar potverdorie wat is iedereen hier goed bezig! Ik zie steeds langere afstanden, betere tijden, nieuwe PR's, overwonnen obstakels, doorzetters, doorbroken barriėres, ontweken schaapskuddes.....
Jullie zijn top!
En die passen ineens weer in kleren die al een poosje te klein warenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
dank je Rob...het toont aan dat iedereen die hier voor het eerst komt na verloop van tijd gewoon kan bereiken wat hij of zij wil.
De meer gevorderde lopers hier zijn echt geen supermensen maar hebben wel het plezier in het lopen ontdekt en putten daar motivatie uit
Eerste vraag: wat maakt dat je denkt dat je er thuis wel de motivatie voor zult kunnen opbrengen?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:20 schreef robdriessen het volgende:
Even een vraagje voor de mannen hier.
Goed, ik ren dus nu braaf 3 keer per week, fiets regelmatig, maar ik wil de bovenste helft van mijn lijf ook niet verwaarlozen. Abo op de fitnessschool heb ik al te vaak geprobeerd, en dan na twee maanden de motivatie kwijt en nog leuk het hele jaar aan het contract vastzitten... Ik zoek dus naar oefeningen die thuis uit te voeren zijn zonder hulpmiddelen, om daarmee de rest van mijn spieren ook wat te doen te geven.
Pushups? Ab crunches? Wie weet een interessante link of heeft een goede workout set voor me?
Lagere drempel: het gemak van thuis de oefeningen kunnen doen, geen gedoe met tas pakken - naar dure sportschool moeten - wachten totdat machines of gewichten beschikbaar zijn, etc. Ik besef me terdege dat er het nadeel van geen controle/correctie aan vast kleeft.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:27 schreef .M. het volgende:
Eerste vraag: wat maakt dat je denkt dat je er thuis wel de motivatie voor zult kunnen opbrengen?
Dat zo over een tijdje helemaal geweldig zijnquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:05 schreef YUR het volgende:
[..]
En die passen ineens weer in kleren die al een poosje te klein waren
Ik ben deze week ook begonnen met kracht training thuis. Ik heb dan wel een set dumbells gekocht maar verder niets. Maar ook zonder dumbells genoeg mogelijkheden. Hier staan aardig wat oefeningen: http://www.bstrong.net/oefeningenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:20 schreef robdriessen het volgende:
Goed, ik ren dus nu braaf 3 keer per week, fiets regelmatig, maar ik wil de bovenste helft van mijn lijf ook niet verwaarlozen. Abo op de fitnessschool heb ik al te vaak geprobeerd, en dan na twee maanden de motivatie kwijt en nog leuk het hele jaar aan het contract vastzitten... Ik zoek dus naar oefeningen die thuis uit te voeren zijn zonder hulpmiddelen, om daarmee de rest van mijn spieren ook wat te doen te geven.
Pushups? Ab crunches? Wie weet een interessante link of heeft een goede workout set voor me?
Ik ben dan wel geen man maar ga toch even reargeren..quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:20 schreef robdriessen het volgende:
Dat is zeker een supertoffe film!! Zou er zo weer heen gaanquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:10 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Oh en nog een tip die absoluut niets met sporten te maken heeft:
Ga the avengers zien! Wat een vette film zeg
Dat van die uitdaging is wel herkenbaar hoor...ik zit ook een beetje in een zwart gat sinds de halve marathonquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo jullie zijn goed bezig zeg!
Yuki, ben erg benieuwd wat je van later lopen vindt.. Zelf hou ik van in de ochtend lopen, zonder al teveel voedsel (2 beschuitjes)
Slacker, ook al 15 km! Helemaal goed! Is een eind he?Op gegeven moment verveeld het zo...
Zonet in rustig miezerweer 10 km in 53.50 uur (11.2/uur) op mijn tandvlees, had gewoon helemaal geen zin. De uitdaging is een beetje weg??
Dank uquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:42 schreef motorbloempje het volgende:
Jouw nickname![]()
____!!!!
Sorry![]()
Welkom!
Dank uquote:
Misschien als ik in een lekker gekke bui benquote:
Ik twijfelde tussen mr.magicfingers en dr.sexy. Het eerste vond ik toch wat tequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan zijn we allebei in het bezit van een mooi paar schoenenquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:55 schreef GotC het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik de vrouwelijke versie van je schoenen, wel ook in het blauw
Zie bovenstaande voor uitleg. Maar sowieso kan ik niet op tegen iemand die bij de vrijwillige brandweer zitquote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ach ja, toen ik 22 was dacht ik ook dat ik god's gift was....![]()
dat zouden meer mensen moeten doen
![]()
Ik dank u allen voor de vriendelijke woorden en houd u op de hoogte![]()
Push ups -> armen, schouders , core , rug in wat mindere mate. Tevens 100den variaties.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:20 schreef robdriessen het volgende:
Bij jou komt het denk ik doordat de borstspieren minder zuurstof krijgen dan ze gewend zijn, zo klinkt het althans. Je benen slokken immers alles op.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:38 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat heb ik wel eens, en dan niet eens na een zware loop. Het begint bij mij iets hoger, net onder de ribbenboog, en dat trekt dan door naar beneden.
De volgende dag heb ik er dan nog steeds last van als ik gewoon wat sneller wandel. Heel vervelend.
Ik heb zelf het gevoel dat het komt omdat ik in rust heel oppervlakkig en snel adem en die spieren daardoor niet gebruik.
De doodssteek voor ons pensioenstelsel!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:22 schreef YUR het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)r-leven-joggen.html
Het zijn echt mijn buikspieren. Misschien moet ik even aan mijn sixpack gaan werken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:24 schreef .M. het volgende:
Bij jou komt het denk ik doordat de borstspieren minder zuurstof krijgen dan ze gewend zijn, zo klinkt het althans. Je benen slokken immers alles op.
Ik heb dat ook wel gehad. Wat mij dan helpt is dan even de handen in de nek leggen (wel gewoon doorlopen) en diep in- en uitademen. Net zo lang tot de pijn wegtrekt (meestal vrij snel).
Een ander trucje is telkens als je je linkervoet neerzet extra uitademen (echt de lucht uitblazen) en natuurlijk diep blijven inademen. Gewoon even zorgen dat er extra lucht naar die spieren gaat. Hoop dat je er iets aan hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |