quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Vandaag voor de eerste keer in een x-aantal jaar weer eens mid-season tests.
De line-up voor de eerste van drie testdagen in Mugello:
Red Bull: Mark Webber
McLaren: Oliver Turvey (ochtend) en Gary Paffett (middag)
Ferrari: Fernando Alonso
Mercedes: Nico Rosberg (ochtend) en Michael Schumacher (middag)
Lotus: Jérôme d’Ambrosio
Force India: Jules Bianchi
Sauber: Kamui Kobayashi
Toro Rosso: Jean-Éric Vergne
Williams: Valtteri Bottas
Caterham: Rodolfo González
Marussia: Charles Pic
HRT: Niet aanwezig
quote:Red Bull Racing
Dinsdag: Mark Webber
Woensdag: Mark Webber / Sebastian Vettel
Donderdag: Sebastian Vettel
McLaren
Dinsdag: Oliver Turvey / Gary Paffett
Woensdag: Oliver Turvey
Donderdag: Gary Paffett
Ferrari
Dinsdag: Fernando Alonso
Woensdag: Felipe Massa
Donderdag: Fernando Alonso
Mercedes
Dinsdag: Nico Rosberg / Michael Schumacher
Woensdag: Michael Schumacher
Donderdag: Nico Rosberg
Lotus
Dinsdag: Jerome D'Ambrosio
Woensdag: Kimi Raikkonen
Donderdag: Romain Grosjean
Sauber
Dinsdag: Kamui Kobayashi
Woensdag: Kamui Kobayashi
Donderdag; Sergio Perez
Force India
Dinsdag: Jules Bianchi
Woensdag: Paul di Resta
Donderdag: Nico Hulkenberg
Toro Rosso
Dinsdag: Jean-Eric Vergne
Woensdag: Jean-Eric Vergne
Donderdag: Daniel Ricciardo
Williams
Dinsdag: Valtteri Bottas
Woensdag: Bruno Senna
Donderdag: Pastor Maldonado
Caterham
Dinsdag: Rodolfo Gonzalez
Woensdag: Vitaly Petrov
Donderdag: Heikki Kovalainen
Marussia
Dinsdag: Charles Pic
Woensdag: Charles Pic / Timo Glock
Donderdag: Timo Glock
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Pos Driver Team Time 01. Fernando Alonso Ferrari 1m22.444s 02. Mark Webber Red Bull-Renault 1m23.648s + 1.204s 03. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m23.891s + 1.447s 04. Jerome d'Ambrosio Lotus-Renault 1m24.048s + 1.604s 05. Nico Rosberg Mercedes 1m24.100s + 1.656s 06. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m24.736s + 2.292s 07. Oliver Turvey McLaren-Mercedes 1m25.303s + 2.859s 08. Jules Bianchi Force India-Mercedes 1m25.475s + 3.031s 09. Rodolfo Gonzalez Caterham-Renault 1m27.197s + 4.753s 10. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m27.359s + 4.915s 11. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m29.179s + 6.735s All Timing Unofficial |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Pos Driver Team Time 1. Fernando Alonso Ferrari 1m22.444s 2. Mark Webber Red Bull-Renault 1m23.648s + 1.204s 3. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m23.891s + 1.447s 4. Jerome d'Ambrosio Lotus-Renault 1m24.048s + 1.604s 5. Nico Rosberg Mercedes 1m24.100s + 1.656s 6. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m24.736s + 2.292s 7. Oliver Turvey McLaren-Mercedes 1m25.303s + 2.859s 8. Jules Bianchi Force India-Mercedes 1m25.475s + 3.031s 9. Rodolfo Gonzalez Caterham-Renault 1m27.197s + 4.753s 10. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m27.359s + 4.915s 11. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m29.179s + 6.735s 12. Gary Paffett McLaren-Mercedes 1m50.898s + 28.454s 13. Michael Schumacher Mercedes No time All Timing Unofficial |
Hebben die per ongeluk diesel in de tank gedaan ofzo?quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:58 schreef LWD-Godius het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er best creepy uit :p
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | Pos Driver Team Time 1. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m21.035s 2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m21.267s + 0.232s 3. Fernando Alonso Ferrari 1m21.363s + 0.328s 4. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m21.604s + 0.569s 5. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m22.229s + 0.879s 6. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m22.325s + 0.975s 7. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m22.497s + 1.147s 8. Nico Rosberg Mercedes 1m22.579s + 1.229s 9. Oliver Turvey McLaren-Mercedes 1m22.662s + 1.312s 10. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m23.002s + 1.652s 11. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m23.169s + 1.819s 12. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m23.466s + 2.116s All Timing Unofficial |
quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:35 schreef Bjornos het volgende:
Lotus is goed bezig de laatse paar weken dit seizoen
Ik zet de zoveelste bak bier op nietquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:05 schreef MoriniStylr het volgende:
Ben benieuwd volgende week of Ferrari progressie heeft gemaakt ten opzichte van de concurrentie.
Dat is ook het punt, tenzij er iets gewoon niet werkte is het moeilijk enorm in te lopen met upgrades omdat de anderen ook niet stil zittenquote:
ik denk dat ze een beetje progressie boeken, maar geen reuzensprongquote:
quote:Kimi heeft weer eens gesproken, dit keer met Bild am Sonntag. Hij zegt nooit zo veel, maar wat hij zegt is meestal direct en eerlijk.
Ook in Bild was hij weer lekker direct. Kimi vertelt niet geïnteresseerd te zijn in lof of kritiek van anderen. Naar aanleiding van zijn bejubelde 2e plek in de laatste race zegt hij: “Ik vind het niet belangrijk of anderen zeggen dat ik het goed heb gedaan. Natuurlijk ben ik wel tevreden over de vooruitgang na mijn 14e plek in China. Maar ik race om te winnen, dus was ik teleurgesteld dat ik maar 2e was.”
Op de vraag of hij, in zijn 2 jaar afwezigheid, de Formule 1 gemist heeft, gaf hij een typisch Kimi antwoord: “Ik heb alleen de auto’s en het racen gemist, de rest kan me gestolen worden. Dit is mijn werk, en als ik thuis ben, ben ik niet meer met F1 bezig. Er zijn veel mensen wiens leven om Formule 1 draait, dat heb ik niet. Als ze de auto’s uit de F1 zouden wegnemen, dan was ik meteen weg. Ik heb helemaal niks met de roem en alle onzin eromheen, ik heb al een echt leven.”
alle fans ook... zonder auto's geen F1 he...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:39 schreef Michael_Moore het volgende:
Kimi Raikkonen: “F1 speelt geen rol in mijn leven.”
[..]
Vandaar dequote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:42 schreef nils7 het volgende:
[..]
alle fans ook... zonder auto's geen F1 he...
Beetje cruijffiaans hequote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:39 schreef Michael_Moore het volgende:
Kimi Raikkonen: “F1 speelt geen rol in mijn leven.”
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat hij beter is dan ik had verwacht zo aan het begin van zijn terugkeerquote:Op maandag 7 mei 2012 08:59 schreef vosss het volgende:
Alle F1 coureurs zouden uit hetzelfde racehout als Kimi gesneden moeten zijn als je het mij vraagt.
Prachtig om te zien dat ie oprecht teleurgesteld was en kwaad op zichzelf omdat ie maar 1 kans had en aan de verkeerde kant probeerde
Dat komt alleen maar door de auto want als je hem vergelijkt met zn teamgenoot (die niet eens van Alonso kon winnen in zn eerdere F1 avontuurquote:Op maandag 7 mei 2012 09:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat hij beter is dan ik had verwacht zo aan het begin van zijn terugkeer
Ik zeg ook niet dat hij alweer top is, alleen beter dan ik verwachttequote:Op maandag 7 mei 2012 09:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat komt alleen maar door de auto want als je hem vergelijkt met zn teamgenoot (die niet eens van Alonso kon winnen in zn eerdere F1 avontuur) issie maar marginaal sneller want die werd derde.
Middelmatige coureur dus; dat is duidelijk
Ik nog niet blijkbaarquote:Op maandag 7 mei 2012 09:10 schreef vosss het volgende:
Ik maakte een grapje. Is Weltschmerz al wakker?
quote:May 7 (GMM) Mercedes is "on the verge" of quitting formula one.
That is the alarming claim of the London newspaper The Times, in an article written by its authoritative F1 correspondent Kevin Eason.
Eason wrote that while rival top teams Ferrari, McLaren and Red Bull will get to appoint directors once F1 is floated on the Singapore exchange, Mercedes has not been extended the same offer.
"Why should Mercedes have the same deal as the others?" F1 chief executive Bernie Ecclestone is quoted as saying. "What have they done in formula one?
"They won a race and that is it."
That attitude, Eason argues, has left Mercedes "on the verge of quitting formula one", having apparently conducted a study into how its Brackley based works team could be withdrawn.
Eason also quoted Ecclestone as having "scoffed" at the suggestion Mercedes quitting could wipe 20 per cent off the value of F1's stock market floatation.
Wel weer typisch Bernie, ik denk dat Mercedes toch wel waardevol was voor F1 door als fabrikant in de F1 te blijven terwijl Toyota, BMW en Renault eruit stapten, en met alle respect Red Bull, hoe lang doen die al mee?quote:
Wahahahaha. Het is wel duidelijk denk ikquote:Op maandag 7 mei 2012 09:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat komt alleen maar door de auto want als je hem vergelijkt met zn teamgenoot (die niet eens van Alonso kon winnen in zn eerdere F1 avontuur) issie maar marginaal sneller want die werd derde.
Middelmatige coureur dus; dat is duidelijk
quote:Michael Schumacher has been pipped at the post in the race to be the world’s richest sportsman.
According to the Sunday Times’ annual listings, the seven time world champion’s (US) $823 million in career earnings is beaten only by golf legend Tiger Woods.
American Woods has earned $869 million in his own ultra-successful career, the newspaper found.
And the Sunday Times said the pair have each earned hundreds of millions of dollars more than other high-earning sportsmen, including Michael Jordan ($516m), Roger Federer ($316m) and David Beckham ($258m).
F1’s two other representatives, Fernando Alonso and Kimi Raikkonen, were way down the top-twenty list, with their respective earnings at about $161 million apiece.
McLaren’s world champions Lewis Hamilton ($89m) and Jenson Button ($85m), meanwhile, appear only on the list for British sportsmen, and they are both outpaced by the $129m earned by former Ferrari driver Eddie Irvine mainly through property investment.
However, Hamilton and Button have each earned more in their careers than David Coulthard, Nigel Mansell, former BAR boss David Richards (all $80m) and Sir Jackie Stewart ($67m).
Those earnings, however, are all dwarfed by Bernie Ecclestone’s estimated $4 billion, although the 81-year-old F1 chief executive does not appear at all on the list of the world’s richest overall.
That list is headed by mega-earners like Sauber sponsor Carlos Slim, who according to the Sunday Times is worth $71 billion.
OMG wat veeeeeeeel haha, 10x zoveel als buttonquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:58 schreef Kill_em_all het volgende:
Waarschijnlijk omdat dat belasting technisch ook zo zijn voordelen zal hebben
On May 8, 1982, the world lost the legendary race car driver Gilles Villeneuve, a victim of his own will to win, to be the best.quote:
quote:Dani Clos to drive for HRT in Friday practice at Spanish Grand Prix
Dani Clos will drive for HRT during the first free practice session for his home grand prix in Spain this weekend.
It will be the first time that the Spaniard has got behind the wheel of the F112, with his previous experience with the team coming at last year's Abu Dhabi young driver test in the 2011 car.
Speaking about his opportunity, where he will take over Narain Karthikeyan's car, Clos said: "I'm delighted to have this opportunity. It's something I've fought for all my life; to make my debut in Formula 1 and, above all, to be able to do it at the Circuit de Catalunya which is something very special for me."
Clos's appearance for HRT alongside Pedro de la Rosa means that the Spanish team will take part in the session with two Spanish drivers for the first time in its history.
Team principal Luis Perez-Sala added: "Dani is a great driver and I have no doubt that he will do a good job. Besides, this debut also represents another step forward in our desire for HRT to serve as a platform for young drivers to make it into F1."
Die zei ik afquote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:29 schreef Sinister-D- het volgende:
GVDKan komend weekend de GP niet zien, communie van een neefje
Vorig jaar vergeten?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Die zei ik af
Ik kan ook niet live kijken. Werk en dat zeg ik niet af.
Overigens niet echt rouwig om, meestal niet de meest spannende race
Dat waren idd. de laatste 8 rondjes met zweet in de bilnaad.quote:
Ehmz...... ik geloof het wel. Wat was er ook alweer vorig jaar?quote:
Een spannende race, das het enige dat ik nog weetquote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Ehmz...... ik geloof het wel. Wat was er ook alweer vorig jaar?
Damnnn 900 miljoenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:58 schreef Tarado het volgende:
F1 - Schumacher world’s second-richest sportsman
$823 million in career earnings
8 May 2012 - 09h37, by GMM
[..]
Ik was het ook van plan, maar kwam me toch wat slecht uitquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:46 schreef King_Merc het volgende:
Ik had naar Fiorano moeten gaan...
ben een groot Villeneuve fan(misschien met wat geluk had ik een handtekening kunnen vragen (2 stuks 1 voor bij m,n 1:18 Ferrari 312T$ (van exotto
m,n meest dure modelwagen) en m,n williams FW19 in de kleuren van Winfield (mijn eerste echte modelwagen
)
Ik gok ook dat hij het meeste aan merchandise gevangen heeft.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:20 schreef kepler het volgende:
[..]
Damnnn 900 miljoen
Hoeveel heeft tie bij Ferrari gekregen? 150 miljoen ofzo? Nu iets van 40 bij Mercedes? De rest is dus allemaal merchandising of wat?
Belachelijk hoog bedrag eigenlijk
Als je dit al krijgt voor je petje gaat het hard:quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik gok ook dat hij het meeste aan merchandise gevangen heeft.
Alles waar zijn naam op stond ging een x percentage van rechtstreeks naar hem en meneer Weber.
Petjes, shirtjes, paraplu's, modelauto's, posters etc etc.
Dat hadden ze mooi onderhandelt met Ferrari. Die hadden natuurlijk ook geen idee dattie even 5 titels ging pakken
quote:Deutsche Vermögensberatung paid him $8 million over three years from 1999 for wearing a 10 by 8 centimetre advertisement on his post-race cap
Vooral die viezige lange haren en kale plekkenquote:
Mooi ja!quote:Buiten dat natuurlijk een prachtig idee, op een prachtig Circuit. Al die oude mannetjes in het geel waren overigens de monteurs en medewerkers van Ferrari in de tijd van Gilles
En beterquote:Op woensdag 9 mei 2012 10:53 schreef Fiorano het volgende:
Ja inderdaad want dit zag er niet uit. Was z'n pa toch knapper:
[ afbeelding ]
op die foto is Gilles ook bijna 10 jaar jongerquote:
Vooral om beter te zijn dan Didier Pironi, die hem de vorige race had gepiepeld door tegen de teamorders in hem in te halen om de race op Imola te winnen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:30 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
On May 8, 1982, the world lost the legendary race car driver Gilles Villeneuve, a victim of his own will to win, to be the best.
Totaal aan salaris 128,05 miljoenquote:De Formule 1-salarissen van 2012:
- Fernando Alonso ( Ferrari ) – 30 miljoen euro
- Lewis Hamilton ( McLaren ) – 16 miljoen
- Jenson Button ( McLaren ) – 16 miljoen
- Sebastian Vettel ( Red Bull ) – 10 miljoen
- Mark Webber ( Red Bull ) – 10 miljoen
- Felipe Massa ( Ferrari ) – 10 miljoen
- Nico Rosberg ( Mercedes ) – 10 miljoen
- Michael Schumacher ( Mercedes ) – 8 miljoen
- Kimi Raikkonen ( Lotus ) – 5 miljoen
- Heikki Kovalainen ( Caterham ) – 4 miljoen
- Timo Glock ( Marussia ) – 3 miljoen
- Kamui Kobayashi ( Sauber ) – 1 miljoen
- Romain Grosjean ( Lotus ) – 1 miljoen
- Nico Hülkenberg ( Force India ) – 0.5 miljoen
- Sergio Perez ( Sauber ) – 0.5 miljoen
- Vitaly Petrov ( Caterham ) – 0.5 miljoen
- Pedro de la Rosa ( HRT ) – 0.5 miljoen
- Jean-Eric Vergne ( Toro Rosso ) – 0.4 miljoen
- Daniel Ricciardo ( Toro Rosso ) – 0.4 miljoen
- Pastor Maldonado ( Williams ) – 0.4 miljoen
- Bruno Senna ( Williams ) – 0.25 miljoen
- Nairan Karthikeyan ( HRT ) – 0.25 miljoen
- Paul di Resta ( Force India ) 0.2 miljoen
- Charles Pic ( Marussia ) – 0.15 miljoen
Volgens mij had ik in de Ferrari-jaren een keer de tijd van een race verkeerd of kon ik niet meer in slaap komen of zo, afijn, ik zat naar een verbijsterend RTL+ programma te kijken waarin minstens een uur lang allerlei Schumacher-waar werd aangeprezen. Van wekkers met motorgeluid tot en met kookboeken van 500 pagina's met zijn favoriete recepten, en alles er tussenin. Rood is een mooie kleur, Duitsland is een rijk land, Duitsland kent veel racefans en Weber is een slimme kerel. Opgeteld is dat 900 miljoen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:20 schreef kepler het volgende:
[..]
Damnnn 900 miljoen
Hoeveel heeft tie bij Ferrari gekregen? 150 miljoen ofzo? Nu iets van 40 bij Mercedes? De rest is dus allemaal merchandising of wat?
Belachelijk hoog bedrag eigenlijk
Is ook niet echt te vergelijken, was een opmerking uit nostalgiequote:Op woensdag 9 mei 2012 11:52 schreef King_Merc het volgende:
[..]
op die foto is Gilles ook bijna 10 jaar jonger![]()
afin echt beter was Gilles niet, misschien wel sneller, maar sloopte regelmatig een wagen, Jacques reed wat dat betreft berekender
Webber heeft het eigenlijk wel goed geregeld daar bij Red Bull.quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Totaal aan salaris 128,05 miljoen
24 Jan Modalen moeten daar ongeveer 177 jaar voor werken
quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij had ik in de Ferrari-jaren een keer de tijd van een race verkeerd of kon ik niet meer in slaap komen of zo, afijn, ik zat naar een verbijsterend RTL+ programma te kijken waarin minstens een uur lang allerlei Schumacher-waar werd aangeprezen. Van wekkers met motorgeluid tot en met kookboeken van 500 pagina's met zijn favoriete recepten, en alles er tussenin. Rood is een mooie kleur, Duitsland is een rijk land, Duitsland kent veel racefans en Weber is een slimme kerel. Opgeteld is dat 900 miljoen.
© ESPN EMEA Ltd.quote:McLaren is likely to run a new front wing and nose at the Spanish Grand Prix this weekend, Martin Whitmarsh has confirmed.
Having taken a different approach to almost every other team this season in not adopting a stepped nose, McLaren then rolled out a higher version on the final day of the Mugello test. While still not a step, it was an obvious difference from the previous nose, and Whitmarsh confirmed to ESPNF1 during a Vodafone McLaren Mercedes phone-in that it was likely to be used in Barcelona.
"I think you may well see it this weekend, yes," Whitmarsh said. "There must be a bit of that (reacting to other stepped solutions) but I think actually if you look at the detail of it the height of the front of the nose is one of the more minor pieces of that new front wing assembly. So there's a range of things, I think we're continuously developing the car so a lot of what we were doing was gathering information. It's unusual these days of course to have an in-season test, so we felt we had to use that to gather lots of data and I'm sure aside from the nose that you saw there were all sorts of appendages, sensors and equipment fitted to the car over the course of the three days as I'm sure you saw."
When asked to explain the benefit in more detail, Whitmarsh admitted that while the gain from the nose was minimal, the knock-on effect was more substantial.
"Be aware that nowadays in Formula One the incremental improvements are generally modest and typically you're looking at the aerodynamic performance through corners. So you log a lot of data, classically of course you're looking for lower drag, higher downforce. In the case of the front wing and the nose there's the attachment pylons which as you may have noticed are quite a lot different, and then there's the wings, flaps, endplates themselves which are all subtle differences, but you're managing the airflow that is enjoyed by the rest of the car and the rest of the aerodynamic-generating surfaces and features of the car. So nowadays it's quite a critical part of the car, you're looking to find very small improvements.
"There's a lot of restrictions and prescription around the back end of the car so you more often generate more performance by managing the flow that arrives at them than developing them themselves. Clearly it was really a data gathering, we got a lot of data that's given our engineers a lot of information and you will see it in Barcelona. For the race engineers and the race drivers it will be the first time they experience it; they've got the data to set it up and they can find performance on the track ... I believe there's a reasonably chance we'll see it on Sunday."
Nog steeds mooier dan de andere vogelbekdier neuzen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:01 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
McLaren set to run new nose in Barcelona
ESPN Staff
May 9, 2012
Race: Spanish Grand Prix
Profiles: Martin Whitmarsh
Teams: McLaren
[..]
© ESPN EMEA Ltd.
http://en.espnf1.com/mcla(...)956.html?CMP=OTC-RSS
Wat een belachelijke verschillen zitten er tussen sommige teamgenotenquote:Op woensdag 9 mei 2012 12:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Totaal aan salaris 128,05 miljoen
24 Jan Modalen moeten daar ongeveer 177 jaar voor werken
ik vindquote:Op woensdag 9 mei 2012 15:09 schreef Marks het volgende:
[..]
Wat een belachelijke verschillen zitten er tussen sommige teamgenoten![]()
Zie Pic en Glock, en Petrov en Kovalainen ...
Di Resta wordt dacht ik nog steeds door Mercedes betaald, dit zal het deel zijn dat door F I wordt opgebrachtquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:15 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik vind
Nico Hülkenberg ( Force India ) 0.5 miljoen
en
Paul di Resta ( Force India ) 0.2 miljoen
anders ook een raar verschil.
Hebben beide 'n titel uit een waardige (opstap) klasse, en zitten beide in hun 2de seizoen. Dat heeft Weber dan weer goed geregeld voor een andere Duitse coureurAlthans, toch beter als Di Resta's manager
Zal wel het basissalaris zijn wat ze van hun team krijgen, exclusief bonussen en persoonlijke sponsorinkomsten.quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:45 schreef JohnB52 het volgende:
Volgens mij kloppen die lijstjes niet.
Vorig jaar stond Sutil er ook in, en dan voor n half miljoen, terwijl hij op 5 zat. Daarvan werd 4,5 door medion betaald :-)
Nurburgring al gehad....? Krijg nog altijd kippevel als ik de finale daarvan terugziequote:Op woensdag 9 mei 2012 22:51 schreef dery1990 het volgende:
Ik kijk nu naar een Sky stream met samenvattingen van de races in 2005. Geweldig! Het seizoen waarin ik voor het eerst F1 ben gaan volgen, de strijd tussen Kimi() en Alonso!
Kimi had het wat rustiger aan kunnen doen, was hij gewoon tweede geworden. Of een pitstop en dan maar afwachten of de FIA het een penalty waard vind.quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:39 schreef Marks het volgende:
[..]
Nurburgring al gehad....? Krijg nog altijd kippevel als ik de finale daarvan terugzie
Nou nou, dan kan Ferrari eindelijk weer eens de constructeurstitel winnen met deze klasbak achter het stuur.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:40 schreef Sasman het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ger-voor-Massa.dhtml
Het zijn maar losse geruchten maar toch...
quote:Op maandag 14 mei 2012 18:40 schreef Sasman het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ger-voor-Massa.dhtml
Het zijn maar losse geruchten maar toch...
quote:Op maandag 14 mei 2012 18:40 schreef Sasman het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ger-voor-Massa.dhtml
Het zijn maar losse geruchten maar toch...
quote:De Belg heeft in de paddock een uitstekende reputatie als iemand die z'n wagen goed kan afstellen en geen fouten maakt.
1 april is wel heel laat dit jaarquote:Op maandag 14 mei 2012 18:40 schreef Sasman het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ger-voor-Massa.dhtml
Het zijn maar losse geruchten maar toch...
Haal dan Villeneuve van stalquote:Op maandag 14 mei 2012 18:40 schreef Sasman het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ger-voor-Massa.dhtml
Het zijn maar losse geruchten maar toch...
Nou, Hulkenberg weer.... Laat hem eerst maar weer even bewijzen in de F1 te horen. Hij lijkt nu net weer wat beter te gaan, maar ik zou echt eerder Sutil kiezen, ook eerder dan Di Resta.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:11 schreef sasquatsch het volgende:
Ook Sutil, Hulkenberg en Di Resta worden genoemd als vervanger van Massa. Zie dit topic: F1 Silly Season 2012 #2
Over Schumacher waren we het niet eens, maar hier sluit ik mij volkomen bij aan !quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:29 schreef Marks het volgende:
[..]
Nou, Hulkenberg weer.... Laat hem eerst maar weer even bewijzen in de F1 te horen. Hij lijkt nu net weer wat beter te gaan, maar ik zou echt eerder Sutil kiezen, ook eerder dan Di Resta.
Muermans was ook al betrokken bij vastgoedfraude, dus die zal wel wanhopig zijn om wat miljoenen terug te halen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:48 schreef vosss het volgende:
http://www.gppits.net/nie(...)miljoen_van_bobby_d/
Een lening en dan met Muermans logo's op je auto rijden. Lijkt me een typisch gevalletje van sponsoring.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:48 schreef vosss het volgende:
http://www.gppits.net/nie(...)miljoen_van_bobby_d/
quote:Kimi Raikkonen heeft er in 2009 weinig moeite mee een afkoopsom te accepteren en zich uit de Formule 1 terug te trekken. De Fin was immers toch moe van het mediawerk. Het racen miste hij wel, en bij Lotus lijkt hij op zijn plek: dat team doet er alles aan de mediaverplichtingen tot een minimum te beperken.
Balans
"We proberen de politiek erbuiten te houden en aan onze coureurs te geven wat zij nodig hebben", zegt teambaas Eric Boullier. "We weten dat Kimi de PR en media maar niks vindt. Waarom zouden wij hem daar dan mee lastig vallen? Er moet natuurlijk wel een balans zijn tussen zijn eisen en de wensen van onze sponsors. Hij weet dat we veel om zijn agenda geven en zijn verplichtingen tot een minimum proberen te beperken."
Resultaten
Boullier hecht het meeste waarde aan de prestaties die Raikkonen op de zondagen neerzet. "Hij is een racer, dus hij racet om te winnen en geeft bijna niets om de rest. Kimi is als een wild dier en je moet hem de vrijheid geven te rennen naar waar hij naartoe wil. We hoeven hem niet te vertellen wat hij moet doen omdat hij een professional is, en we willen dat hij boven alles op de baan de resultaten neerzet. Dat is zijn doel."
Verplichtingen
Helemaal ontkomen aan het mediacircus zal echter niet gaan. "Daarna zijn er wat verplichtingen. Jammer genoeg voor hem maakt zijn persoonlijkheid hem zeer aantrekkelijk voor de fans, waardoor hij beroemd is. Hij en wij moeten accepteren dat hij vele fans heeft, dus tot op zekere hoogte speelt hij het spelletje mee. We beperken zijn verplichtingen tot het minimum en ik kan zien dat hij zich er prettig bij voelt."
http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/120519791/1056quote:De Roermondse vastgoedmagnaat won onlangs een eerste slag bij de rechtbank in Almelo. Die stelde vast dat het wel degelijk om leningen gaat.
De rechter veroordeelde daarbij een bedrijf dat vanaf 2008 de belangen van de coureur ging behartigen, tot betaling van bijna een miljoen euro aan Muermans. Dat door de zus van Doornbos geleide bedrijf heeft volgens de rechter ten onrechte sponsor- en andere inkomsten geïnd die aan de vastgoedmagnaat toekomen. Bij de rechtbank in Roermond heeft Muermans een soortgelijke procedure aangespannen tegen de Nederlandse ex-coureur persoonlijk. Daarbij eist hij miljoenen van Doornbos.
De financiële band tussen beiden dateert van 2005, toen de Formule 1-ster van Doornbos rijzende was. Muermans stak vanaf dat jaar geld in het op de British Virgins Islands gevestigde bedrijf Eagle Corporate S.A. waarvan Doornbos en hij aandeelhouder waren. Eagle financierde de race-activiteiten van de coureur.
In de jaren tussen 2005 en 2008 leende de Roermondse zakenman in totaal elf miljoen euro aan Eagle, stelt de rechtbank in Almelo vast. De prijzengelden en reclameopbrengsten die Doornbos binnen moest halen, zouden weer in de Eagle-kas vloeien.
In de loop van 2008, toen de Formule 1-carrière van Doornbos alweer voorbij was, ging deze echter een eigen koers varen. Hij ging zaken doen met een ander, door zijn zus geleid bedrijf. Daar gingen ook zijn race-inkomsten naartoe.
Muermans vorderde al in 2008 de door hem aan Eagle geleende elf miljoen euro terug. Doornbos weigert dat.
De vastgoedondernemer stapte ook naar de rechtbank in Almelo om de misgelopen race-inkomsten op te eisen. De rechter kent hem nu bijna een miljoen euro toe.
Opvallend dat men het alleen over Chelsea heeft, terwijl onze Nederlandse club al langer aanwezig is op de Sauber...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:05 schreef Nober het volgende:
Chelsea sure Sauber deal will pay off for both teams
Chelsea has no doubts that its tie-up with Sauber will create new followers for both teams - even though attempts to achieve such fan crossover in the past have failed.
With the Superleague Formula having not attracted as many football fans to motor racing as it had originally hoped for, there have been questions about the true benefits of Chelsea getting involved with Sauber.
But the football club's chief executive Ron Gourlay believes that fans are now more ready for such synergies than they were even a few years ago.
[ afbeelding ]
"The world has changed," he explained during a visit to the Spanish Grand Prix. "Chelsea concentrates hugely on its international fan base and, through its social media and how we communicate with them, the base has expanded hugely.
"It is very important to communicate with people around the world and that is our base for social responsibility. We really believe that Sauber will help us enhance that around the world and not just in the UK. This is a global partnership and we are two partners who can move this forward."
Gourlay says that the partnership with Sauber is not just about getting a Chelsea sticker on the car and selling more shirts.
"It's not about just finance. It is about engagement, because at the end of the day the whole commercial world has changed. It is about engagement of that fan base.
"There is no point having 250-300 million supporters around the world if we can't engage with that. So from my point of view we are just happy to have involvement with Peter Sauber, who carries so much weight within the sport. We have never and would never consider going into this with anyone but Sauber."
Gourlay believes that Chelsea's partnership with Sauber will start a trend - and that other football clubs will likely make moves to find ways to get involved in F1 too.
"I think they will follow, but the key is the lead here and it is ground breaking for us," he said. "There will be a huge amount of global interest around how this will evolve and we are engaged with that
"This is about bringing two of the biggest sports in the world from an awareness point of view together, and using both of our experience to drive both our businesses forward. I think you will see over the next few months that there has been a lot of thought that has gone into this and it is not just financial, it is about giving back as well."
De rechtbank oordeelde andersquote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een lening en dan met Muermans logo's op je auto rijden. Lijkt me een typisch gevalletje van sponsoring.
Dat is een specifiek geval wat speelt na de F1 en ChampCar periode, dus niet de tijd dat hij met Muermans logo's rondreed.quote:
Hoe is het trouwens met de carrière van BobbyDquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is een specifiek geval wat speelt na de F1 en ChampCar periode, dus niet de tijd dat hij met Muermans logo's rondreed.
Ligt al een tijdje stil.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe is het trouwens met de carrière van BobbyD?
Hij was te gretig waarschijnlijk om dit stukje te maken, wel een leuk cadeau van de baas trouwensquote:Op woensdag 16 mei 2012 14:40 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen beetje jammer dat Adam Cooper de naam Kaltenborn niet overal goed kan schrijven
Dat ziet er gezellig uitquote:Op woensdag 16 mei 2012 17:17 schreef vosss het volgende:
Als ik op google intik camping circuit dan komt ie zelf al met monza.
Dit is een van de eerste links:
http://www.campingf1.com/events/italian_grand_prix
4km vanaf het circuit.
Helaas geen eraring met Monza. Ik wil er wel graag nog een keer heen overigens
twitter:foksport twitterde op dinsdag 15-05-2012 om 16:57:53FOK! zal samen met @gvandergarde @jensonbutton op 3 juni in Ierland aanwezig zijn voor de eerse editie van de #Bavaria #City Race in Dublin reageer retweet
Ik ga er heen jaquote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:52 schreef vosss het volgende:
Ga jij daar heen op kosten van FOK! Peterselieman?
We kunnen altijd extra deskundigen gebruikenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:26 schreef Sinister-D- het volgende:
Hadden jullie laatst niet nog een vacature voor de Sport RedactieKan ik niet interim stagiair worden ofzo
we zoeken nog altijd naar extra-crew hoorquote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:26 schreef Sinister-D- het volgende:
Hadden jullie laatst niet nog een vacature voor de Sport RedactieKan ik niet interim stagiair worden ofzo
Bij deze meldt iedereen in de F1 topics zich aan.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
We kunnen altijd extra deskundigen gebruiken
ik denk het hequote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:58 schreef JohnB52 het volgende:
Precies als jij moet werken waarschijnlijk :-p
Daar houden we je aan.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:02 schreef Peterselieman het volgende:
Meegaan op deze trip zal helaas niet meer gaan. Het enige dat ik kan beloven is fraai beeldmateriaal
Was maar een grapje n.a.v. de tweet. Was het niet duidelijkquote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
We kunnen altijd extra deskundigen gebruiken
jawel, maar ik moet de zaak ook verkopen hequote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Was maar een grapje n.a.v. de tweet. Was het niet duidelijk
Thanks. Ik heb er iig veel zin in.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Daar houden we je aan.In ieder geval alvast veel plezier gewenst, maar iets zegt me dat dat wel gaat lukken.
Op kosten van de organisatie denk ikquote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:52 schreef vosss het volgende:
Ga jij daar heen op kosten van FOK! Peterselieman?
Wij hebben dat ook ooit gedaan, maar hadden de camping genomen aan de rand van Milaan. Citta di Milano. Gewoon omdat het daar 's avonds leuker is en we er nog wat daagjes aan geplakt hadden. Met de auto waren we van daar in een minuutje of 20 op het circuit. Makkelijk parkeren in weilanden er om heen bij boeren.quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:50 schreef Burnie88 het volgende:
Ik ga dit jaar naar de GP van Italië op Monza en ik ben samen met mijn racegenoten nog op zoek naar een camping dicht in de buurt van het circuit. Heeft iemand enig idee waar er een camping te vinden is bij het circuit van Monza? Heeft iemand misschien ervaringen?
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
Geinig is wel dat Eddie Jordan met zijn band Eddie & The Robbers iig bij een van de feesten een optreden zal gaan geven.
quote:Terwijl het in de Formule 1 rommelt over het nieuwe Concorde Agreement (doet Mercedes mee of niet), en dat men steggelt over de financiën (kosten controleren versus budgetplafond), is er altijd iemand die met een alternatief komt. Niet minder dan de verbannen Flavio Briatore heeft een eigen reglement geschreven waardoor Formule 1-teams zonder problemen aan zijn kamipoenschap kunnen deelnemen. Weg met Bernie Ecclestone en zijn dictatorschap, dat is zijn gedachte.
De F1-baas maakt al lange tijd de dienst uit en nu er nieuwe financiële afspraken gemaakt moeten worden, staan alle verhoudingen weer op scherp. Met een ‘take it or leave it’ strategie zal het Bernie een worst wezen of Mercedes meedoet en de FIA zijn goedkeuring geeft of niet.
Het gerenommeerde Duitse blad Auto Motor und Sport heeft onthuld dat Flavio Briatore werkt aan een vergelijkbaar kampioenschap genaamd GP1. Het reglement zou simpeler zijn en kostenverlagend werken. De voormalige Renault F1-teambaas lijkt aan Ferrari-directeur Luca di Montezemolo zijn eerste fan te hebben.
Maar schieten we er zoveel mee op om de macht over te dragen aan iemand die het imago van de Formule 1 schade toebracht door zijn coureur Nelson Piquet jr. opzettelijk te laten crashten tijdens de Grand Prix van Singapore in 2008?
Is niet helemaal waar: als de F1 topteams een eigen klasse beginnen gaan mensen echt wel kijken, die teams nemen dan ook meteen hun historie mee.quote:Op zondag 20 mei 2012 01:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Briatore is wel een man met kwaliteiten, heeft twee keer Benetton/Renault naar de top gestuwd en zodra hij daar vertrok donderde de boel direct in elkaar. Maar dit dreigen met een alternatieve klasse is puur een machtspelletje en doen ze iedere keer als er een nieuwe overeenkomst gesloten moet worden. Formule 1 heeft zoveel historie, het heeft geen zin om vanuit het niets te proberen een nieuwe klasse uit de grond te stampen. A1GP, Superleague Formula, mensen zijn er niet in geinteresseerd.
A1GP had op een gegeven moment backing van Ferrari maar dat mocht allemaal niet baten.quote:Op zondag 20 mei 2012 01:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is niet helemaal waar: als de F1 topteams een eigen klasse beginnen gaan mensen echt wel kijken, die teams nemen dan ook meteen hun historie mee.
Nee, die eer is niet aan Briatore, maar aan Ross Brawn ! Hij was juist het brein van Benneton en toen hij mee ging naar Ferrari, klapte de boel daad behoorlijk in en kregen we een Briatore te zien met paniek in zijn ogen.quote:Op zondag 20 mei 2012 01:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Briatore is wel een man met kwaliteiten, heeft twee keer Benetton/Renault naar de top gestuwd en zodra hij daar vertrok donderde de boel direct in elkaar. Maar dit dreigen met een alternatieve klasse is puur een machtspelletje en doen ze iedere keer als er een nieuwe overeenkomst gesloten moet worden. Formule 1 heeft zoveel historie, het heeft geen zin om vanuit het niets te proberen een nieuwe klasse uit de grond te stampen. A1GP, Superleague Formula, mensen zijn er niet in geinteresseerd.
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 @ 13:17 schreef Sinister-D- het volgende:
En Briatore is weer een goed vriendje van..... Juist Ecclestone zelf.
Briatore wordt ook al jaren genoemd als de opvolger van Ecclestone. En de naam GP1 is volgens mij een geregistreerd merk van diezelfde Ecclestone.
Dus hoe en waarom zou/kan die dan een alternatieve klasse oprichten zonder steun van die geldwolf?
Ze hadden geen backing van Ferrari, ze kochten motoren van Ferrariquote:Op zondag 20 mei 2012 01:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
A1GP had op een gegeven moment backing van Ferrari maar dat mocht allemaal niet baten.
Het belangrijkste zou denk ik zijn, vooral voor de gemiddelde leek die autosport kijkt, waar de coureurs naar toe zouden gaan. Dan zou je waarschijnlijk een soort Champ Car/ Indy Car splitsing krijgen waar niemand wat mee opschiet.
precies. Ecclestone zorgt voor de sponsordeals en heeft vrijwel alle belangrijke teams al aan zich gebonden. Die kunnen niet meer terug. Dit in tegenstelling tot het hier in het topic genoemde artikel dat deze zaak verkeerd interpreteert.quote:
Ehmz die chassis waren toch van Ferrari ook?quote:Op zondag 20 mei 2012 10:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze hadden geen backing van Ferrari, ze kochten motoren van Ferrari
quote:Tweede generatie
Vanaf het seizoen 2009 werd door alle teams gebruik gemaakt van de Ferrari A1 wagen. Deze single seater was gebaseerd op de F2004, een Formule 1 wagen waarmee Michael Schumacher voor Scuderia Ferrari de nodige successen heeft behaald. De auto's waren voorzien van Michelin-slicks. De motor, eveneens gebouwd door Ferrari, was een 600pk sterke V8.
klopt, maar Ferrari was geen actieve sponsor verder. Ze hebben het ingekocht bij de Italianen, maar hun rekening nooit helemaal voldaan.quote:Op zondag 20 mei 2012 10:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Ehmz die chassis waren toch van Ferrari ook?
was ik alweer vergeten dat het chassis ook van Ferrari kwam, maar goed de essentie is dat A1 gewoon klant bij Ferrari wasquote:Op zondag 20 mei 2012 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar Ferrari was geen actieve sponsor verder. Ze hebben het ingekocht bij de Italianen, maar hun rekening nooit helemaal voldaan.
De bedoeling van de A1GP was om eerst een raceklasse te hebben en daarna grote sponsoren aan zich te binden om zo de aantrekkelijkheid van de raceklasse te vergroten. Dat mislukte net zoals in de Superleague Formula jammerlijk.
De een heeft een kampioenschap zonder naam en historie en de ander een kampioenschap zonder aansprekende teams. Een lose-lose situatie die er niet gaat komen.quote:Op zondag 20 mei 2012 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Ecclestone zorgt voor de sponsordeals en heeft vrijwel alle belangrijke teams al aan zich gebonden. Die kunnen niet meer terug. Dit in tegenstelling tot het hier in het topic genoemde artikel dat deze zaak verkeerd interpreteert.
Ecclestone heeft zijn zaakjes wat dat betreft goed voor elkaar, want als hij de commerciële kant heeft geregeld kan hij tegen de FIA zeggen: dit zijn mijn voorwaarden. Ga akkoord of anders starten we een eigen raceklasse. Dan kan de FIA dus met lege handen staan.
Ja dat was inderdaad in de jaren 90 als Benetton. Daarna heeft hij het kunstje zonder Ross Brawn, Rory Byrne en Schumacher nog eens dunnetjes overgedaan bij hetzelfde team, toen Renault genaamd. Hij heeft weinig kaas gegeten van de techniek maar weet wel de juiste mensen om zich heen te verzamelen en tot een team te smeden. Zijn ban zit er volgens mij op dus ik zou hem weleens bij Ferrari als team manager willen zien ipv Domenicali. Het liefst zou ik hem terug bij Lotus (Benetton/Renault) zien maar dat zal er wel niet meer inzitten na alles wat er gebeurt is met Piquet jr.quote:Op zondag 20 mei 2012 07:00 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee, die eer is niet aan Briatore, maar aan Ross Brawn ! Hij was juist het brein van Benneton en toen hij mee ging naar Ferrari, klapte de boel daad behoorlijk in en kregen we een Briatore te zien met paniek in zijn ogen.
Ja maar dat heeft hij aangevochten voor de rechter en gewonnen. Dus volgens mij kan hij gewoon weer aan de bak in F1 maar zijn reputatie ligt een beetje in puin.quote:
Tja. er waren (officieel) 3 mensen op de hoogte van het incident, voordat het zich afspeelde op de zondag, en hij was daar een van. Hij zweeg een jaar lang erover, en bekende direct toen het bekend werd. Dan kun je wel zeggen natrappen van Nelsinho, maar Pat had er een groot aandeel in, en het is dus zijn eigen schuld dat het zo is afgelopen voor hem binnen het teamquote:Op zondag 20 mei 2012 21:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Pat Symonds bedoel je waarschijnlijk? Dat was ook wel een treurig verhaal. Hij werkte al voor het team toen het nog Toleman heette in de jaren 80, en dan na al die jaren verliest hij zijn baan door het natrappen van de talentloze Piquet Jr.
quote:May 21 (GMM) Many teams are reportedly pushing the FIA to delay the introduction of F1's new engine regulations.
All-new turbo V6 rules are currently scheduled to debut in 2014, but Germany's Auto Motor und Sport and Italy's Autosprint say some of the midfield teams are opposed on cost grounds.
"It is being heard from sources at (engine suppliers) Mercedes, Ferrari and Renault that the development of the turbo V6 is more expensive than expected," said the German report.
"Since no limit for the engine renting costs from 2014 has been set, the (small) teams fear that they will incur additional costs."
Currently, each non-works team pays about EUR 8 million for 16 normally-aspirated V8 engines and a few test engines, and up to 5m for KERS.
Another factor is the speed of the F1 cars, which is already beginning to be rivalled by the junior GP2 category. The new V6 turbo engines will be about 25kg heavier.
Italy's Autosprint speculated that the dispute could mean the V8s stick around in F1 for "one or two more seasons".
quote:Ketnet & Canvas 21-05-2012 21:05 - 22:50
Senna
Documentaire van Asif Kapadia over het leven en de dood van de Brazilaanse Formule 1-piloot Ayrton Senna (1960-1994). De documentaire focust op Senna's tienjarige carrière in de Formule 1, van het midden van de jaren '80 tot aan zijn dood. Al vanaf zijn eerste seizoen in de Formule 1 maakte hij indruk, o.a. met zijn podiumplaats in de Grote Prijs van Monaco. Toen al werd de basis gelegd van zijn eeuwige rivaliteit met de Franse wereldkampioen Alain Prost. Senna werd drie keer wereldkampioen en won 41 wedstrijden, waaronder zes keer in Monaco. Op het hoogtepunt van zijn carrière was hij een superster die de wereld van de Formule 1 ver oversteeg. In eigen land was hij een soort halfgod. Ayrton Senna kwam om het leven bij een crash in de Grote Prijs van San Marino op 1 mei 1994, die live werd gevolgd door 300 miljoen televisiekijkers. Senna was de laatste piloot die overleed in een Formule 1-wedstrijd. Hij wordt nog altijd beschouwd als een van de beste Formule 1-rijders aller tijden.
En voor degene die 'm missen... as. zondag is ie op RTL7quote:
Goede docu.quote:
Heb een stukje gemist, moest nog even wat te eten maken. Wel mooie beelden en lekker uitgebreid, maar ook wel erg gekleurd vind ik. Alsof hij niet gewoon ook verslagen is en eigenlijk onverslaanbaar was. Hij was qua pure snelheid wel de beste in het begin, maar ook een rauwdouwer met veel fouten en zeer agressief tegenover andere coureurs. Prost versloeg hem ook vaak gewoon, niet op pure snelheid, wel op de rest.quote:
Tjah super coureur toch wel en door zijn dood meer een icoon geworden denk ik.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Heb een stukje gemist, moest nog even wat te eten maken. Wel mooie beelden en lekker uitgebreid, maar ook wel erg gekleurd vind ik. Alsof hij niet gewoon ook verslagen is en eigenlijk onverslaanbaar was. Hij was qua pure snelheid wel de beste in het begin, maar ook een rauwdouwer met veel fouten en zeer agressief tegenover andere coureurs. Prost versloeg hem ook vaak gewoon, niet op pure snelheid, wel op de rest.
Maar goed, ik ben nooit fan van de man geweest, hoewel ik zijn kwaliteit erkende. Dan valt zo'n mythologisering ook wat minder goed.
Dat, mooie jaren waren het.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:54 schreef nils7 het volgende:
[..]
Tjah super coureur toch wel en door zijn dood meer een icoon geworden denk ik.
Zeer goede docu en mis toch wel soms dat vuur nu, Lewis en Fernando hadden dat wel een beetje.
Super, super? Hij had zijn window waarin hij de allerbeste was, maar dat had Prost daarvoor ook. In de kwalificatie was hij absoluut en met enige afstand de beste, maar over een hele race was het een ander verhaal. Door die mythologisering wordt dat vaak vergeten, en ook dat Prost in die ver superieure McLarenseizoenen het ook wel best vond om 2e staan. Als je naar zo'n docu kijkt dan klopt er iets niet tussen het geschetste beeld en de feiten. Hoe is het mogelijk dat het tussen Senna en Prost op de laatste race aankwam?quote:Op maandag 21 mei 2012 22:54 schreef nils7 het volgende:
[..]
Tjah super coureur toch wel en door zijn dood meer een icoon geworden denk ik.
Hamilton probeerde een beetje hetzelfde: Jij opzij of wij allebei eraf. Dat is volgens mij niet de manier, je moet ook een bocht kunnen laten als die niet van jou is omdat je er gewoon niet ver genoeg naast zit. In Senna's tijd speelde daarin dan ook nog keihard het levensgevaar mee.quote:Zeer goede docu en mis toch wel soms dat vuur nu, Lewis en Fernando hadden dat wel een beetje.
Ja, heb het wel eens eerder gepost hier: vorig jaar heb ik op youtube van ieder jaar een review gekeken van F1 seizoenen en mijn conclusie was dat Prost de beste rijder ooit was, maar mogelijk dat Fangio dit ook was maar dat hier niet zoveel goede beelden van waren.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 08:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Super, super? Hij had zijn window waarin hij de allerbeste was, maar dat had Prost daarvoor ook. In de kwalificatie was hij absoluut en met enige afstand de beste, maar over een hele race was het een ander verhaal. Door die mythologisering wordt dat vaak vergeten, en ook dat Prost in die ver superieure McLarenseizoenen het ook wel best vond om 2e staan. Als je naar zo'n docu kijkt dan klopt er iets niet tussen het geschetste beeld en de feiten. Hoe is het mogelijk dat het tussen Senna en Prost op de laatste race aankwam?
[..]
Hamilton probeerde een beetje hetzelfde: Jij opzij of wij allebei eraf. Dat is volgens mij niet de manier, je moet ook een bocht kunnen laten als die niet van jou is omdat je er gewoon niet ver genoeg naast zit. In Senna's tijd speelde daarin dan ook nog keihard het levensgevaar mee.
Oneens. Je hebt gelijk, Hamilton is wel een racer en dat mag ik ook wel van hem. Dat hij die zelfde visie heeft, kan ik ook wel mee inkomen. Maar Hamilton kreeg vooral overal de schuld van omdat zijn acties lomp, te aggresief en te onbezonnen uitgevoerd werden. Bovendien weet iedereen hier en in de paddock dat Lewis vorig jaar mentaal zijn zwaarste jaar had. Nog even en 2012 lijkt een vervolg te worden op 2011.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:41 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja, heb het wel eens eerder gepost hier: vorig jaar heb ik op youtube van ieder jaar een review gekeken van F1 seizoenen en mijn conclusie was dat Prost de beste rijder ooit was, maar mogelijk dat Fangio dit ook was maar dat hier niet zoveel goede beelden van waren.
Maar vergeet niet dat hij in 1988 geen kampioen werd puur vanwege de rare schrapresultaten, waarbij de slechtste resultaten weggehaald mochten worden. Senna had die blijkbaar meer dan Prost, want Prost had 105 punten tegen 94 en is in mijn ogen dan ook gewoon de kampioen van 1988...
En over de docu: die vond ik wel echt mooi, vooral ook omdat er gewoon nooit eerder vertoonde beelden in zitten...
Senna zijn visie op racen ''als je een gat ziet, moet je er voor gaan, anders ben je geen echte coureur'' vind ik wel top, daarom waardeer ik ook dat Hamilton dat aanhoudt.
Grappig dat men vorig jaar wel Hamilton overal de schuld van gaf, terwijl hij qua racen gewoon het meest op Senna lijkt van alle huidige rijders (of toch Alonso....?)
Hamilton... even helemaal kijken (!)quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Oneens. Je hebt gelijk, Hamilton is wel een racer en dat mag ik ook wel van hem. Dat hij die zelfde visie heeft, kan ik ook wel mee inkomen. Maar Hamilton kreeg vooral overal de schuld van omdat zijn acties lomp, te aggresief en te onbezonnen uitgevoerd werden. Bovendien weet iedereen hier en in de paddock dat Lewis vorig jaar mentaal zijn zwaarste jaar had. Nog even en 2012 lijkt een vervolg te worden op 2011.
Neem Kobayashi of Button als voorbeeld, zij halen soms ook op brutale wijze in, maar vaak wel met het zelfvertrouwen dat ze het ook echt halen. Bij Lewis heb ik al te vaak acties gezien waarvan hij zelf waarschijnlijk al dacht "Kan haast niet lukken, maar moet toch wat ?"
Vorig jaar op Monza een mooi voorbeeld. Volgens mij zat Lewis achter Schumacher, sneller, maar kwam er niet voorbij. Button liep snel op hen in en haalde binnen een paar bochten zowel Hamilton als Schumacher in, terwijl Hamilton nogmaals een ronde of 2 nodig had om er voorbij te komen.
twitter:radarguruf1 twitterde op maandag 21-05-2012 om 18:31:29#F1 weather #Monaco: A wet start to the week and potential for rain on Saturday and Sunday. Detailed early forecast - http://t.co/zcDeA7iv reageer retweet
Ik heb het op Wunderground gezien, zie ook post hierboven van Tarado.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:12 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Bron? Weeronline heeft het op Zaterdag over 3,5MM maar zondag niet.
Dat vind ik niet, je begint een kampioenschap met de regels zoals ze zijn, en wie het binnen die regels het beste doet is de kampioen en de terechte kampioen. Het probleem met de puntentelling was toen dat Rosberg WK was geworden met 1 zege, vandaar, men wilde de puntensprokkelaars het moeilijker maken. Prost was daar ook erg goed in, dus dan had hij maar wat meer risico moeten nemen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:41 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja, heb het wel eens eerder gepost hier: vorig jaar heb ik op youtube van ieder jaar een review gekeken van F1 seizoenen en mijn conclusie was dat Prost de beste rijder ooit was, maar mogelijk dat Fangio dit ook was maar dat hier niet zoveel goede beelden van waren.
Maar vergeet niet dat hij in 1988 geen kampioen werd puur vanwege de rare schrapresultaten, waarbij de slechtste resultaten weggehaald mochten worden. Senna had die blijkbaar meer dan Prost, want Prost had 105 punten tegen 94 en is in mijn ogen dan ook gewoon de kampioen van 1988...
Het klinkt heel stoer, maar zo werkt het gewoon niet. Als je weet dat het gat weg is voordat je er naast zit dan is het geen gat. De voorste coureur mag zijn lijn kiezen. Het komt in de praktijk dan ook neer op bullying, de ander moet dan maar de verstandigste zijn en een plaats opgeven, want die gek denkt dat de wereld om hem draait en dat de regels en het gevaar niet voor hem gelden. Als iedereen zo gaat doen, als je het gat ziet moet je erin duiken, en als je de deur dicht kunt gooien dan moet je dat doen, dan wordt het een brokkenfestijn. En dan gaan mensen nog denken dat Hamilton zo goed kon inhalen ook, nou nee, nu hij zich lijkt te realiseren dat de regels ook voor hem gelden gaat het maar moeizaam. Het is gewoon voordeel halen uit het maken van overtredingen.quote:En over de docu: die vond ik wel echt mooi, vooral ook omdat er gewoon nooit eerder vertoonde beelden in zitten...
Senna zijn visie op racen ''als je een gat ziet, moet je er voor gaan, anders ben je geen echte coureur'' vind ik wel top, daarom waardeer ik ook dat Hamilton dat aanhoudt.
Hamilton lijkt wel het meest op hem, inclusief dat enorme ego wat geen ruimte laat voor andere coureurs, als je ziet hoe Senna reageerde op Stewart... Senna was ook druistig en maakte veel fouten, niet sterk in berekenend rijden. Alleen Senna had ook stalen zenuwen, terwijl Hamilton een choker is. Hamilton is een beetje een karikatuur van Senna.quote:Grappig dat men vorig jaar wel Hamilton overal de schuld van gaf, terwijl hij qua racen gewoon het meest op Senna lijkt van alle huidige rijders (of toch Alonso....?)
Toch zijn Hamilton's resultaten tot zover (stukken) beter dan die van Senna.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:
... Hamilton is een beetje een karikatuur van Senna.
Dat is wat Adrian Newey ook dacht. Dat hij een lekke band had.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:54 schreef Marks het volgende:
Enneuh... nu we het toch over Senna hebben: had hij niet ''gewoon'' een klapband rechtsvoor in de Tamburello?
Het viel me op bij kijken van Nascar hoe die wagens hetzelfde ''er vandoor gaan'' als er opeens een lekke band is....
Helaas geen beelden van buiten de auto, maar hier zie je het ook al
quote:“If you look at the camera shots, especially from Michael Schumacher’s following car, the car didn’t understeer off the track. It oversteered which is not consistent with a steering column failure. The rear of the car stepped out and all the data suggests that happened. Ayrton then corrected that by going to 50% throttle which would be consistent with trying to reduce the rear stepping out and then, half-a-second later, he went hard on the brakes. The question then is why did the rear step out? The car bottomed much harder on that second lap which again appears to be unusual because the tyre pressure should have come up by then – which leaves you expecting that the right rear tyre probably picked up a puncture from debris on the track. If I was pushed into picking out a single most likely cause that would be it.”
quote:Italian Treasury Police, the Guardia Finanzia, raided offices at the Monza Circuit.
Tuesday morning, the police turned up at the frontdoor of the circuit administrators and started raiding the offices of seven people involved in the running of the circuit. The Monza prosecutor, Walter Mapelli, on who´s behalf the raid was carried out, suspects ‘ tax offenses, false invoicing and other discrepancies in relation to Sias SpA’, the operator of the circuit. The police are looking for evidence on these claims dating back to 2007 and onwards. Among the offenses, is the ‘issuing of invoices for non-existent transactions in order to show a positive balance sheet for the running of some events’. The amount is believed to be in the area of ¤100,000.
Several high-ranking officials had their offices searched, these include technical director Giorgio Beghella Bartoli, the accountant Franco Becchere, consultant Vialardi Emanuel, the president of ‘ACP & Partners’ managing the sponsors of the circuit, Marco Villa and others. Circuit director Enrico Ferrari, also had the dubious pleasure of having his private home visited by the law enforcement officers.
Senna had wel zijn foutjes, maar het was gewoon lang niet zo dramatisch als bij Hamilton, en het was géén choker.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Toch zijn Hamilton's resultaten tot zover (stukken) beter dan die van Senna.
Dan kun je wel zeggen: "Ja, maar Senna begon niet in een McLaren" (ook al reed hij al snel in top-bakken) maar dat betekent ook dat Senna's beginnersfouten minder opvielen.
Wat dat betreft zat Senna goed, die stapte telkens in bij een topteam op het moment dat die de sterkste auto had. Dat instappen in moeilijke wagen of gewoon een hele matige wagen en er dan toch wat van maken ook al duurt het even, dat heeft Senna nooit gepresteerd. Succes is ook afhankelijk van of je je teamgenoot verslaat, en Senna kwam zijn min of meer gelijke wel tegen.quote:Succes in de F1 is sterk afhankelijk van de kracht van het team en hoeveel jaar dat team een winners-stint kan volhouden (record, Ferrari met Schumacher, ofcourse) en de timing van overstappen naar een sterker team.
Ze zijn beide niet van het geven en nemen, slechts van het nemen. Ik vind dat de regels voor iedereen gelden en dat degene met de grootste doodsverachting niet uitgezonder wordt.quote:Ik vind Hamilton niet "als" Senna. Ik vind Hamilton goed maar te agressief waar Senna agressief was en respect op de baan afdwong. De lijn die ze op een lege baan rijden/reden is imo wel eng hetzelfde maar dat is maar één heel klein aspect van de totale rijstijl cq "coureur zijn"
Kon het misschien ook gewoon een rijdersfout zijn? Het is wel gewoon een bocht natuurlijk en als je die te hard neemt dan stapt de achterkant naar buiten, corrigeren met die snelheid en je gaat rechtdoor?quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:54 schreef Marks het volgende:
Enneuh... nu we het toch over Senna hebben: had hij niet ''gewoon'' een klapband rechtsvoor in de Tamburello?
http://www.vipbox.tv/sports/formula-1.htmlquote:Op woensdag 23 mei 2012 18:02 schreef Burnie88 het volgende:
Heeft iemand een link voor mij naar die website waar al die links op staan naar livestreams van de trainingen/wedstrijden van dit weekend in Monaco? Alvast bedankt! (ik wil namelijk ook Renault World Series en GP2 wedstrijden kijken)
Danke schön!quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
http://www.vipbox.tv/sports/formula-1.html
Nee, op die plek ga je niet zo rechtdoor zoals hij ging. Die bocht was makkelijk volgas, vergelijkbaar met de Curva Grande op Monza van nu denk ik ongeveer.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Kon het misschien ook gewoon een rijdersfout zijn? Het is wel gewoon een bocht natuurlijk en als je die te hard neemt dan stapt de achterkant naar buiten, corrigeren met die snelheid en je gaat rechtdoor?
Onzin. Senna begon bij Toleman en Lotus. Geen topteams maar hij wist er toch goede resultaten mee te halen. Vervolgens stapte hij in 1988 over naar McLaren en in 1994 naar Williams, inderdaad de topteams van dat moment. Maar zelfs toen McLaren minder werd, wist hij er toch wereldkampioen mee te worden (1991).quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat dat betreft zat Senna goed, die stapte telkens in bij een topteam op het moment dat die de sterkste auto had. Dat instappen in moeilijke wagen of gewoon een hele matige wagen en er dan toch wat van maken ook al duurt het even, dat heeft Senna nooit gepresteerd. Succes is ook afhankelijk van of je je teamgenoot verslaat, en Senna kwam zijn min of meer gelijke wel tegen.
Nee, dat had de telemetrie in die tijd al uitgesloten. Voor zover ik weet zijn er drie (volgens sommige vier) mogelijke oorzaken:quote:Kon het misschien ook gewoon een rijdersfout zijn? Het is wel gewoon een bocht natuurlijk en als je die te hard neemt dan stapt de achterkant naar buiten, corrigeren met die snelheid en je gaat rechtdoor?
Zou Bernie dan eindelijk stoppen met die achterlijke ideeën van hen wat ie de laatste paar jaar uitspuwt :quote:Nestlé-baas bevestigd als voorzitter Formule 1
26 mei 2012
Peter Brabeck is de nieuwe voorzitter van de Formule 1. Het gerucht dat de Nestlé-voorzitter deze rol op zich zou nemen hing al enige tijd in de lucht en werd vrijdag in Monaco bevestigd. Hij liet weten dat het nog allerminst zeker is dat de beursgang van de sport later dit jaar doorgaat.
“Het was de eerste keer dat de raad een verslag van de voorbereiding onder ogen heeft gehad”, zei de kersverse voorzitter tegen persbureau Reuters. “We hebben wat stappen voorwaarts gemaakt, maar er is nog geen beslissing gemaakt. We hebben een commissie aangesteld en wanneer deze meer nieuws heeft, zal er een volgende vergadering plaatsvinden. De datum hiervan is nog niet gepland.”
Ook Bernie Ecclestone heeft zijn twijfels over de beursgang van de sport. Volgens hem toont de kelderende prijs van Facebook-aandelen, die kortgeleden op de markt kwamen, aan dat het nu misschien niet de juiste tijd is om de beurs op te zoeken. “De markt ziet er niet zo goed na dat kleine probleempje van Facebook”, vertelde hij aan CNN. “Ik denk dat het dus goed mogelijk is dat er eerst nog even wordt gewacht.”
CVC Capital Partners verkocht deze week al flink wat van haar aandelen, ter waarde van 1,2 miljard euro. Dit zou gebeurd zijn om potentiële aandelenkopers meer vertrouwen te geven wanneer de beurs daadwerkelijk op wordt gezocht.
quote:Ketnet & Canvas 28-05-2012 22:00 - 22:55
Rallying: The Killer Years
Documentaire van John L. Matthews en Richard Heap over de controversiële Groep B-rallywagens die in het midden van de jaren '80 furore maakten, maar na een reeks dodelijke ongevallen werden verboden. De Groep B-wagens waren de meest spectaculaire auto's in de rallygeschiedenis. De producenten maakten hun bolides alsmaar krachtiger en sneller en de piloten scheurden met ware doodsverachting over de wegen. Maar de tol was hoog en de lijst met fatale ongevallen lang. Het publiek speelde mee in dit dodelijke spel door op de meest gevaarlijke plaatsen langs het circuit te gaan staan. In 1986 belandde de Portugese kampioen Joaquim Santos in het publiek, met drie doden en tientallen gewonden tot gevolg. Nauwelijks enkele maanden later verbrandden Henri Toivonen en zijn copiloot Sergio Cresto levend na een crash in een ravijn. Het was meteen ook de doodsteek voor de Groep B-wagens. Met getuigenissen van o.a. Ari Vatanen, Stig Blomqvist, Michèle Mouton en Cesar Fiorio.
En ter nagedachtenis aan Toivonen wordt dus nu nog elk jaar de Race of Champions gehouden.quote:Nauwelijks enkele maanden later verbrandden Henri Toivonen en zijn copiloot Sergio Cresto levend na een crash in een ravijn. Het was meteen ook de doodsteek voor de Groep B-wagens.
quote:Zuid-Korea heeft nog altijd heilig geloof in de kwaliteiten van Guus Hiddink. Het Aziatische land heeft de Nederlandse voetbalcoach vandaag benoemd tot speciale ambassadeur voor de Koreaanse Grand Prix in de Formule 1.
De race op het circuit van Yeongam, sinds 2010 op de kalender van de koningsklasse in de autosport, ontbeert nog de nodige populariteit in Zuid-Korea en daar moet Hiddink verandering in brengen. Hij krijgt de opdracht meer autosportfans naar het evenement te lokken.
De 65-jarige Achterhoeker, momenteel trainer van de Russische club Anzhi Machatsjkala, is een volksheld in Zuid-Korea. Hij leidde in 2002 heel verrassend de Koreaanse voetbalploeg naar de halve finales op het WK.
quote:...
Red Bull is the team that is most deaf to appeals from the others on cost control, a disruptive stance which led to them leaving FOTA, along with three other teams including Ferrari. This has caused some resentment among other teams and Sunday’s insinuations of illegality from their rivals may not be unconnected to this.
But it does seem that there has been genuine doubt about the legality of the hole in the floor ahead of the rear wheels on the Red Bull since it first appeared in Bahrain two races ago. It is a very simple looking hole in the floor with a small duct which helps to channel exhaust gas down to the diffuser and this helps the rear end stability of the car. Since it was introduced, Vettel has won a race and scored 45 of his 73 points, while Webber has also won a race and scored 37 of his 73 points.
The FIA Technical Working Group will meet this week and is the appropriate place for this to be discussed. FIA’s Charlie Whiting has said he’s happy with the interpretation of the rules on the floor, but the indications are that he’s happy to discuss it with the other teams in time for a firm ruling before Canada
quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:46 schreef sasquatsch het volgende:
Een dwarsdoorsnee van de BMW Sauber van 2008
quote:Sebastian Vettel heeft laten weten geen plannen te hebben om van team te switchen. Ondanks dat de Duitser nog tot eind 2014 onder contract staat bij Red Bull, gaan er geruchten dat de tweevoudig kampioen naar Ferrari zou kunnen vertrekken.
"Ik rijd bijna mijn hele carrière al met een Red Bull-helm. Ik ben dit leven zo gewend dat het lastig is mezelf ergens anders te zien", zei Vettel tegen het Britse Autosport. "Ik ben gelukkig waar ik nu ben. Ik heb geen plannen om van team te veranderen."
Vettel staat na zes races gedeeld tweede in het klassement, achter Fernando Alonso.
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2012/05_mei/120530_mexico_keert_terug.xmlquote:Opnieuw zijn er geruchten over een nieuwe Grand Prix op de kalender. Dit keer gaat het om een terugkeer van de race in Mexico. Het Spaanse Marca claimt dat er vanaf 2013 vijf Grands Prix verreden zullen worden in het Midden-Amerikaanse land.
Sponsoren
Marca claimt dat een terugkeer naar Mexico interessant is voor de persoonlijke sponsoren van Sergio Perez, waaronder Telmex, Jose Cuervo Tequila en het ministerie van toerisme. De race zou plaatsvinden op het circuit Hermanos Rodriguez bij Mexico Stad. Marca claimt dat Mexico onderdeel zou uitmaken van een Amerikaanse sandwich, met de Grands Prix in Canada, New Jersey en Mexico vlak na elkaar. Valencia zou het veld moeten ruimen.
Politiek
De politiek kan echter nog roet in het eten gooien: op 1 juli worden verkiezingen gehouden in Mexico, en het is nog maar afwachten of de nieuwe volksvertegenwoordiging net zo enthousiast is over de plannen als het huidige regime. Wijzigingen in het politieke spectrum maakten het eerder al onduidelijk of Frankrijk nu wel of niet een comeback zou maken.
Van mij mogen ze Valencia schrappen, of beter schrap heel die Herman Tilkequote:Op donderdag 31 mei 2012 13:58 schreef Funzel het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2012/05_mei/120530_mexico_keert_terug.xml
Leuk idee, maar daar valt al helemaal niet in te halen. Bovendien is daar veeeeeel te weinig ruimte voor de F1 paddock.quote:
quote:De organisatie van de Grand Prix van New Jersey, die vanaf volgend jaar op de kalender staat, heeft laten weten dat de voorbereidingen op de eerste race volledig volgens schema verlopen. Hiermee reageert zij op een uitspraak van Formule 1-baas Bernie Ecclestone dat de organisatie financiële problemen zou hebben.
"Ik weet niet zeker of deze race nog wel doorgaat", vertelde Ecclestone aan de Amerikaanse sportzender ESPN. "Ik hoop echter dat het goed komt. Ze zijn momenteel druk bezig om hun financiën op orde te krijgen. Maar als ze alles op tijd klaar hebben, gaan we er naartoe." Volgens de 81-jarige Brit heeft de organisatie meerdere deadlines gemist met betrekking tot het contract. "We wachten nog op verschillende onderdelen van het contract waarmee nog akkoord moet worden gegaan."
"We liggen op koers voor een race in juni volgend jaar", liet een woordvoerder van de organisatie in New Jersey weten aan de lokale zakenkrant NJBIZ. "De engineering en constructie van het circuit liggen precies op schema." Hij wilde niet zeggen of er problemen waren met het contract. "We geven geen commentaar over contractuele zaken en gaan ook niet in op de details die in ons Formule 1-contract staan", aldus de zegsman.
quote:Lewis Hamilton vindt Fernando Alonso momenteel de beste coureur in de Formule 1. De Spanjaard gaat na zes races aan de leiding in het kampioenschap, ondanks dat de wagen waarmee hij rijdt, niet als een van de besten wordt gezien.
"Fernando is een 'dark horse'. Maar ik had ook niet minder van hem verwacht. Fernando is een tweevoudig wereldkampioen en is waarschijnlijk de beste coureur in dit veld", zei Hamilton na de Grand Prix van Monaco, waarin hij als vijfde eindigde, op iets meer dan vier seconden van winnaar Mark Webber. Zijn uitspraak komt nog geen week nadat de Spanjaard de Brit tot de belangrijkste kandidaat voor de titel had bestempeld. "Als we naar november kijken, is Lewis de coureur waarbij we in de buurt willen blijven", sprak Alonso. "Het is moeilijk te voorspellen hoe dit seizoen verder zal gaan, maar als ik een coureur moet kiezen, noem ik Lewis."
Hamilton staat momenteel vierde in het kampioenschap en is daarmee de hoogst geklasseerde coureur zonder Grand Prix-overwinning in dit seizoen
Dus dat word livetiming een weekendje missenquote:Anonymous dreigt Canadese Grand Prix te verstoren
30 mei 2012
Hackersgroepering Anonymous heeft het opnieuw op de Formule 1 gemunt. Legden de online activisten eerder dit jaar al de officiële Formule 1-website plat vanwege de situatie in Bahrein, dit keer dreigen ze de Grand Prix van Canada te verstoren.
Het dreigement van Anonymous heeft alles te maken met een nieuwe wet in Quebec die het mogelijk maakt om studenten en onderwijsmedewerkers die demonstreren, zwaar te bestraffen. Met Special Law 78 hoopt de Canadese staat een einde te kunnen maken aan de protestacties die al enkele maanden gaande zijn tegen de plannen om het collegegeld de komende jaren flink te verhogen.
Anonymous roept in een statement op tot een boycot van de Canadese Grand Prix en raadt mensen af om kaarten en merchandise te kopen via de officiële Formule 1-website. Ook kondigde de groep aan bepaalde websites en servers aan te vallen gedurende het raceweekend in Montreal in een poging de race te verstoren.
Laat ze even andere mensen daarbuiten houden, de F1 en de fans hebben daar geen moer mee te maken. Ze doen het voor een goed doel, alleen het middel is belachelijk.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:24 schreef Sinister-D- het volgende:
Dat dit ''nieuws'' bericht nog niet gepost is
[..]
Dus dat word livetiming een weekendje missen![]()
quote:Anonymous roept in een statement op tot een boycot van de Canadese Grand Prix en raadt mensen af om kaarten en merchandise te kopen via de officiële Formule 1-website.
Ze zijn wel erg lief voor elkaar geworden, maar tot dusver vind ik ze dit seizoen ook wel de 2 beste rijders van het veld waar Alonso het nog net iets beter doet.quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:36 schreef Michael_Moore het volgende:
Hamilton: "Alonso is de beste coureur"
[..]
Zat er wel aan te komen met die plannen van Telmex, eerst een rijder in de F1 krijgen en dan een GP organiseren zodat je iig veel bezoekers trekt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:58 schreef Funzel het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2012/05_mei/120530_mexico_keert_terug.xml
twitter:alo_oficial twitterde op vrijdag 01-06-2012 om 19:12:28I am truly sorry to steel the "exclusive" to someone behind the bushes,trees...;))) #twittterUseful ..Here the photo.. http://t.co/gCRxWxkb reageer retweet
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:24 schreef Michael_Moore het volgende:
Alonso start nieuw F1-seizoen met nieuwe tattoo
16 Maart.
Laten we eerlijk zijn: Het EK voetbal staat tot de F1 als de F1 staat tot het EK korfbalquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:00 schreef kepler het volgende:
hmm ik zie nu dat de eerste wedstrijd van Nederland tegelijk is met de kwalificatie van Canada? Ik ben dan op een feestje, maar ik betwijfel of ze ook naar F1 gaan kijken
Als ik kan kiezen, en zeker nu het slechts een groepwedstijrd is, dan kijk ik de F1.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 00:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn: Het EK voetbal staat tot de F1 als de F1 staat tot het EK korfbal
Echt waar? Ik geef dan denk ik toch echt de voorkeur aan F1. Dan zap ik af en toe wel om te zien wat het Nederlands elftal doet.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:00 schreef kepler het volgende:
hmm ik zie nu dat de eerste wedstrijd van Nederland tegelijk is met de kwalificatie van Canada? Ik ben dan op een feestje, maar ik betwijfel of ze ook naar F1 gaan kijken
Klinkt op zich wel leuk, maar het is voor mij wat te ver rijden. Slechts 3 uur.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 09:45 schreef Sinister-D- het volgende:
Maar vanmiddag de WSR op SpaGaan er nog mensen? Tis gratis, zijn meestal goede races in de WSR (en een NL-er die kan meedoen om de overwininning) , en een demo van Buemi in de RBR
Ik woon in Zuid-Holland, dus met 3 kwartier zit ik nog niets eens bij Antwerpen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:47 schreef Sinister-D- het volgende:
Dat is idd een contrast met ''mijn'' 3 kwartier
edit: en het zat hier toch vol met Limburgers, waar zijn de verdomme nu danDan kan er eens een meet gehouden worden op een circuit waar (F1)activiteit is en dan laat niemand iets van zich horen
![]()
F1 is een WK dus belangrijkerquote:Op zaterdag 2 juni 2012 00:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn: Het EK voetbal staat tot de F1 als de F1 staat tot het EK korfbal
3 kwartier van Spa af? Nicequote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:47 schreef Sinister-D- het volgende:
Dat is idd een contrast met ''mijn'' 3 kwartier
edit: en het zat hier toch vol met Limburgers, waar zijn de verdomme nu danDan kan er eens een meet gehouden worden op een circuit waar (F1)activiteit is met gratis toegang (want we blijven zuinige boeren) en dan laat niemand iets van zich horen
![]()
Daarom, je mist dus eigenlijk niets van de top 10 qualiquote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:58 schreef kepler het volgende:
[..]
F1 is een WK dus belangrijker
Voetbal begint om 18u en kwalificatie om 19u. Kan ik mooi het laatste stukje nog net zien
3 kwartier van Spa, en dan nog eens 25 minuten van Zolderquote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:36 schreef vosss het volgende:
[..]
3 kwartier van Spa af? Nice
Ik zit gok ik op een dik uur als ik stevig doorrij.
Maargoed, ik kan niet mee
quote:Red Bull forced to remove floor holes for Canada
As expected the FIA has clamped down on the controversial Red Bull floor by clarifying its position and stating that the holes in front of the RB8’s rear wheels are not permitted.
The ruling, given via the normal route of a Technical Directive sent to all the teams, applies from Canada onwards. It does not affect past results, which is normal when such clarifications occur.
Other teams had expressed their opposition to RBR’s interpretation of the rules applying to ‘surfaces lying on the step plane’, and the FIA came to its conclusion after reviewing that input – along with Red Bull’s opinion.
Ferrari and McLaren had considered a protest in Monaco but chose not to make one after the race, on the basis that they assumed that the FIA would come to such a conclusion.
Red Bull’s view was that in effect there was a grey area in the rules which did not specify that holes were banned in that particular place. However, the FIA now says “we disagree with this view and consider it implicit that fully enclosed holes may not be located there.”
Although the consensus was that the RBR holes did not necessarily provide a significant performance advantage the concern was that it could have led to developments that had a greater impact.
This writer has seen a copy of TD/013-12, the text of which reads as follows: “Following on from a number of discussions in Monaco, during which it became clear that certain misunderstandings existed, we feel it would be helpful to make our position clear with respect to the presence of a fully enclosed hole in any surface lying on the step plane.
“It has been argued that, as it is not explicitly stated that fully enclosed holes cannot be located in a surface lying on the step plane rearward of a line 450mm forward of the rear face of the cockpit template, then they may be located in such areas. We disagree with this view and consider it implicit that fully enclosed holes may not be located there.
“If they were permitted the opening part of the second paragraph of Article 3.12.5 (which was added to the regulations at the same time as Articles 3.12.9 and 3.12.10 for 2011) would be superfluous.
“Furthermore, locating a fully enclosed hole partly or wholly within the 50mm band which is exempt from the requirements of Article 3.12.10 along the outer edges of the surfaces lying on the step plane does not exempt it from the requirements of Article 3.12.5, those parts lying outboard of Y650 are still parts of the surfaces lying on the step plane.”
De 1000km van Spa is ook altijd een mooie dag en heel niet duur. Ik geloof dat ik 2 jaar terug voor het laatst daar was voor een tientje entree als ik me niet vergis.quote:Zo kun je toch een flink aantal uur genieten van een gratis evenement
quote:Op zondag 3 juni 2012 12:31 schreef JohnB52 het volgende:
Waren er voor de WSR ook nog andere raceklasses? Zo te zien aan die geparkeerde wagens stonden ze niet in de pitboxen ?
quote:De FR2.0 race was net gedaan en de wagens werden naar het Parc Fermé gebracht
Er zijn genoeg verschillende klassesquote:Op zondag 3 juni 2012 12:31 schreef JohnB52 het volgende:
Weet iemand waar ze nog meer rijden dit jaar?
Als t ergens in duitsland is, kan ik er ook nog wel naartoe
quote:This young woman was working as part of the organising team and is also a Renault employee. She was immediately treated by the circuits medical team, and was conscious while she was taken by ambulance to Verviers hospital. The organising teams mobilised immediately and worked together with the authorities to manage the consequences of this accident. The most recent medical update indicates that our colleague sustained injuries to her collarbone and ankle. She should be able to leave hospital.
Was een teringharde klap. Hoorde (en zag het half) het ik de oude douanepost en -bocht ging bekijken (en stiekem te eren). Wonder dat het vrouwtje er niets aan over heeft gehouden.quote:Op zondag 3 juni 2012 11:43 schreef Sinister-D- het volgende:
Op het moment zelf was er weinig actie in het tentje, en er was een demo bezig van een stuntrijder in een Renault GT5 Turbo. Dus ik ging onderweg richting het huis wat zich onderaan Eau Rouge bevind, vandaar uit kun je mooie foto's maken als die mannen wat donuts draaien op de uitloopstrook die er ligt. Kom ik aan bij het hek stopt er net een ambulance![]()
[ afbeelding ]
Wat bleek: stond er gewoon een of andere medewerker van het circuit in het gras bij de uitrit van de oude pitstraatDe stuntrijder wilde er een leuke handrem actie houden, maar kon de GT5 niet meer houden en de achterkant brak uit. Waarbij de wagen de medewerker schepte
![]()
Aangezien er veel te veel mensen de ramptourist willen uithangen er het er steeds drukker werd heb ik me maar weggemaakt om me richting de hoofdtribune tegenover het oude pitcomplex te begeven, want de hoofdrace van de dag ging volgen, de FR3.5 met Robin Frijns.
Leuk rondjequote:
Iemand wie daar hoort te staan.quote:
Zoiets kon je idd ook zien aan de lichaamstaal van Gené. Zo van: pff, reed nog maar 90% en dan nog zet ik de snelste tijd neerquote:
Lijkt me toch niet echt n veilige plaats, niet voor niks dat er muren en bandenstapels staan toch?quote:
Ik denk niet dat die persoon daar hoorde te staan. Ik heb daar nog nooit iemand zien staan en ik zou ook niet weten waarom je daar dan zo nodig wel zou moeten staanquote:Iemand wie daar hoort te staan.
Ik had het aan staan, bizar was dat! Ondertussen rijden ze nog steeds niet, dus ik ga maar gewoon naar bed.quote:Op zondag 3 juni 2012 23:03 schreef JohnB52 het volgende:
Iemand ook indy aan t kijken? Detroit is nu bezig, laat t asfalt los op plekken waar ze de belijning hebben afgeplakt, rode vlag, race gestopt
quote:Racecar Engineering is reporting that there are plans to change the rules of the LMP1 Class of the FIA World Endurance Championship to allow for the new generation of Formula 1 engines that will be introduced that year. This means that Ferrari, Mercedes, Renault and PURE may all be able to find customers in sports car racing, and by the same token, there may be manufacturers who want to in sports car racing, who will leap on the opportunity to enter F1 with the same engine. The rules will increase maximum normally-aspirated engine capacity from 3.7-litres to 5-litres, but there will be restrictions on the fuel flow, which will force manufacturers to aim for more efficient engines. This might result in F1 teams using sports cars as test beds for their engines, which would be no bad thing for the WEC series.
Racecar Engineering says that the plans will be finalised in the next few days, with an announcement being made prior to the start of the Le Mans 24 Hours next Sunday.
Precies wat ik dacht... Verschil met toen is natuurlijk wel dat F1-motoren nu veel langer mee moeten gaan waardoor het misschien niet meer zo'n grote impact heeft op het WEC. Toch houdt ik mijn hart vast, mocht dit plan doorgang vinden.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:14 schreef Fir3fly het volgende:
De laatste keer dat dat geprobeerd werd was het bijna de dood van sportscars.
Hmm is daar meer over te lezen, lijkt me wel interessantquote:Op maandag 4 juni 2012 14:14 schreef Fir3fly het volgende:
De laatste keer dat dat geprobeerd werd was het bijna de dood van sportscars.
Volgens mij zijn ze niet gemaakt om bv het aantal km's van de 24 uur van Le Mans af te leggen.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:22 schreef Migue het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht... Verschil met toen is natuurlijk wel dat F1-motoren nu veel langer mee moeten gaan waardoor het misschien niet meer zo'n grote impact heeft op het WEC. Toch houdt ik mijn hart vast, mocht dit plan doorgang vinden.
quote:Late Show With David Letterman 06/11/2012
Season 2012, Episode 20120483, Airs Jun 11, 2012
Episode Summary
Race car driver Sebastian Vettel; Black Box Revelation performs.
Ze touren dacht ik sowieso al een tijdje rond in de VS.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:25 schreef Sinister-D- het volgende:
Vettel kan ik nog wel begrijpen aangezien Lettermann racefan is. Maar wat ik even opmerkelijk vind is dat de Black Box Revelation ook daar is, dat doen die Belgen toch goed dan
Ziet er inderdaad wel leuk uit.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:08 schreef nils7 het volgende:
Toch wel een geinig baantje dat Circuit of The Americas.
Lijkt op een combi tussen Silverstone en de Red Bull Ring.
*Footage from Codemasters F1-2012, WIP
zoveel mogelijk in de tekst verwerktquote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:02 schreef vosss het volgende:
Ja leuk, maar waar zijn de antwoorden op de vragen die gesteld zijn?
Zie dat andere topic, ik zie het niet in elk gevalquote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoveel mogelijk in de tekst verwerkt
quote:Jun.6 (GMM) Formula one's circuits have created a union designed to give them a greater say on the future of the sport, according to business journalist Christian Sylt.
He revealed in the Independent newspaper that the Formula One Promoters Association, created in May, is chaired by Australian grand prix chief Ron Walker.
Last year, it emerged that - led by Walker - F1's race promoters were threatening to switch to Indycar because the new six cylinder engines in 2014 will not be loud enough.
Now, Silverstone chairman Neil England has confirmed the founding of the F1 circuits' union.
"We have historically lacked a coordinated voice and the formula one promoters association gives us the opportunity to have that.
"There are a number of matters of common interest and I think it is important that those are voiced," he said.
The formation of the circuits' union coincides with the negotiations over the next Concorde Agreement.
"The circuits' desire to have a say in (the technical regulations) is the driving force behind their decision to unite," said journalist Sylt.
Union chairman Ron Walker confirmed: "The circuits are concerned by the constant changing of rules by the FIA which is confusing the fans and affecting ticket sales."
He revealed that a survey in March showed that 92 per cent of the spectators at Albert Park this year did not understand F1's latest rules.
http://www.autorace.co.za/quote:Robert Kubica has spent time in an F1 simulator recently and discovered he needs more surgery before he could return to F1. The Polish driver had another operation on Tuesday in a Verona hospital to improve his right elbow movement.
The prostheses insertion to assist movement was successfully performed by Dr Ruggero Testoni. "Now he can turn the steering wheel completely," Testoni said.
"Before, he was unable to turn his palm down and was forced to take a hand off the wheel to perform left hand curves. The operation was preceded by a series of simulator tests for a F1 car," he said.
Kubica will undergo physiotherapy in Tuscany where he lives. It is unclear how long it will take before he will be ready to return to F1 racing
Het zou geweldig zijn om hem terug te zien komen beter dan ooit en dan naast Kimi, maar ik denk dat dat ijdele hoop isquote:Op woensdag 6 juni 2012 12:04 schreef Tarado het volgende:
Kubica gets more surgery after simulator work
2012/06/06 - 09:45 GMT
[..]
http://www.autorace.co.za/
Goed plan. Er zijn maar 27 circuits wereldwijd die een F1 race mogen/kunnen houden, dus als alle 20 het ergens niet mee eens zijn dan zijn er niet heel veel opties over.quote:Op woensdag 6 juni 2012 09:41 schreef sasquatsch het volgende:
Circuits verenigen zich om meer inspraak te krijgen in de reglementen
[..]
sowieso de GP2, GP3 en Porsche Supercupquote:Op woensdag 6 juni 2012 12:12 schreef Fiorano het volgende:
Iemand enig idee wanneer het Programma voor de F1 race in Duitsland ongeveer beschikbaar komt? Ga dit jaar voor het eerst naar de F1 en ik ben wel benieuwd naar wat er naast F1 nog meer te beleven valt
Alsof dat zou gaan werken.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Goed plan. Er zijn maar 27 circuits wereldwijd die een F1 race mogen/kunnen houden, dus als alle 20 het ergens niet mee eens zijn dan zijn er niet heel veel opties over.
Je zou haast denken waarom hebben die niet eerder de koppen bij elkaar gestoken om een blok te kunnen vormen.
de mini's zijn er volgens mij ook standaard elk jaar bijquote:Op woensdag 6 juni 2012 12:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sowieso de GP2, GP3 en Porsche Supercup
Denk je? De Nürburgring zal de Formule 1 onder de huidige promotor NOOIT laten vallen, dat zou vrijwel direct faillissement voor het circuit betekenen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:27 schreef vosss het volgende:
Misschien niet snel laten schieten, maar als het het unaniem ergens niet mee eens zijn hebben ze zeker wel een punt. Als 20 van de 27 gecertificeerde F1 circuits zich terugtrekken dan heeft de F1 zelf een groter probleem dan al die circuits denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |