abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111757066
Briatore tovert F1 tegenhanger uit de hoge hoed. Kans van slagen?

quote:
Terwijl het in de Formule 1 rommelt over het nieuwe Concorde Agreement (doet Mercedes mee of niet), en dat men steggelt over de financiën (kosten controleren versus budgetplafond), is er altijd iemand die met een alternatief komt. Niet minder dan de verbannen Flavio Briatore heeft een eigen reglement geschreven waardoor Formule 1-teams zonder problemen aan zijn kamipoenschap kunnen deelnemen. Weg met Bernie Ecclestone en zijn dictatorschap, dat is zijn gedachte.

De F1-baas maakt al lange tijd de dienst uit en nu er nieuwe financiële afspraken gemaakt moeten worden, staan alle verhoudingen weer op scherp. Met een ‘take it or leave it’ strategie zal het Bernie een worst wezen of Mercedes meedoet en de FIA zijn goedkeuring geeft of niet.

Het gerenommeerde Duitse blad Auto Motor und Sport heeft onthuld dat Flavio Briatore werkt aan een vergelijkbaar kampioenschap genaamd GP1. Het reglement zou simpeler zijn en kostenverlagend werken. De voormalige Renault F1-teambaas lijkt aan Ferrari-directeur Luca di Montezemolo zijn eerste fan te hebben.

Maar schieten we er zoveel mee op om de macht over te dragen aan iemand die het imago van de Formule 1 schade toebracht door zijn coureur Nelson Piquet jr. opzettelijk te laten crashten tijdens de Grand Prix van Singapore in 2008?
Feel free to ignore my comments.
pi_111765580
Nee. Zonder steun van de FIA mag het geen wereldkampioenschap heten en heeft het dus minder aanzien dan de F1.

Is alleen maar een middel om extra druk uit te oefenen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_111769018
Briatore is wel een man met kwaliteiten, heeft twee keer Benetton/Renault naar de top gestuwd en zodra hij daar vertrok donderde de boel direct in elkaar. Maar dit dreigen met een alternatieve klasse is puur een machtspelletje en doen ze iedere keer als er een nieuwe overeenkomst gesloten moet worden. Formule 1 heeft zoveel historie, het heeft geen zin om vanuit het niets te proberen een nieuwe klasse uit de grond te stampen. A1GP, Superleague Formula, mensen zijn er niet in geinteresseerd.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zondag 20 mei 2012 @ 01:32:08 #154
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111769167
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Briatore is wel een man met kwaliteiten, heeft twee keer Benetton/Renault naar de top gestuwd en zodra hij daar vertrok donderde de boel direct in elkaar. Maar dit dreigen met een alternatieve klasse is puur een machtspelletje en doen ze iedere keer als er een nieuwe overeenkomst gesloten moet worden. Formule 1 heeft zoveel historie, het heeft geen zin om vanuit het niets te proberen een nieuwe klasse uit de grond te stampen. A1GP, Superleague Formula, mensen zijn er niet in geinteresseerd.
Is niet helemaal waar: als de F1 topteams een eigen klasse beginnen gaan mensen echt wel kijken, die teams nemen dan ook meteen hun historie mee.
pi_111769390
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar: als de F1 topteams een eigen klasse beginnen gaan mensen echt wel kijken, die teams nemen dan ook meteen hun historie mee.
A1GP had op een gegeven moment backing van Ferrari maar dat mocht allemaal niet baten.
Het belangrijkste zou denk ik zijn, vooral voor de gemiddelde leek die autosport kijkt, waar de coureurs naar toe zouden gaan. Dan zou je waarschijnlijk een soort Champ Car/ Indy Car splitsing krijgen waar niemand wat mee opschiet.
pi_111772770
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Nee, die eer is niet aan Briatore, maar aan Ross Brawn ! Hij was juist het brein van Benneton en toen hij mee ging naar Ferrari, klapte de boel daad behoorlijk in en kregen we een Briatore te zien met paniek in zijn ogen.
  zondag 20 mei 2012 @ 10:12:06 #157
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111773816
zoals ik al op de FP zei:
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 @ 13:17 schreef Sinister-D- het volgende:
En Briatore is weer een goed vriendje van..... Juist Ecclestone zelf.
Briatore wordt ook al jaren genoemd als de opvolger van Ecclestone. En de naam GP1 is volgens mij een geregistreerd merk van diezelfde Ecclestone.
Dus hoe en waarom zou/kan die dan een alternatieve klasse oprichten zonder steun van die geldwolf?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 20 mei 2012 @ 10:33:14 #158
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111774093
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

A1GP had op een gegeven moment backing van Ferrari maar dat mocht allemaal niet baten.
Het belangrijkste zou denk ik zijn, vooral voor de gemiddelde leek die autosport kijkt, waar de coureurs naar toe zouden gaan. Dan zou je waarschijnlijk een soort Champ Car/ Indy Car splitsing krijgen waar niemand wat mee opschiet.
Ze hadden geen backing van Ferrari, ze kochten motoren van Ferrari
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 mei 2012 @ 10:37:45 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111774170
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 10:12 schreef Sinister-D- het volgende:
zoals ik al op de FP zei:

[..]

precies. Ecclestone zorgt voor de sponsordeals en heeft vrijwel alle belangrijke teams al aan zich gebonden. Die kunnen niet meer terug. Dit in tegenstelling tot het hier in het topic genoemde artikel dat deze zaak verkeerd interpreteert.

Ecclestone heeft zijn zaakjes wat dat betreft goed voor elkaar, want als hij de commerciële kant heeft geregeld kan hij tegen de FIA zeggen: dit zijn mijn voorwaarden. Ga akkoord of anders starten we een eigen raceklasse. Dan kan de FIA dus met lege handen staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_111774414
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 10:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ze hadden geen backing van Ferrari, ze kochten motoren van Ferrari
Ehmz die chassis waren toch van Ferrari ook? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_111774435
quote:
Tweede generatie

Vanaf het seizoen 2009 werd door alle teams gebruik gemaakt van de Ferrari A1 wagen. Deze single seater was gebaseerd op de F2004, een Formule 1 wagen waarmee Michael Schumacher voor Scuderia Ferrari de nodige successen heeft behaald. De auto's waren voorzien van Michelin-slicks. De motor, eveneens gebouwd door Ferrari, was een 600pk sterke V8.
:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 mei 2012 @ 10:54:45 #162
Maffe Fries
pi_111774475
quote:
5s.gif Op zondag 20 mei 2012 10:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Ehmz die chassis waren toch van Ferrari ook? :@
klopt, maar Ferrari was geen actieve sponsor verder. Ze hebben het ingekocht bij de Italianen, maar hun rekening nooit helemaal voldaan.

De bedoeling van de A1GP was om eerst een raceklasse te hebben en daarna grote sponsoren aan zich te binden om zo de aantrekkelijkheid van de raceklasse te vergroten. Dat mislukte net zoals in de Superleague Formula jammerlijk.
  zondag 20 mei 2012 @ 11:00:47 #163
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111774583
quote:
2s.gif Op zondag 20 mei 2012 10:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt, maar Ferrari was geen actieve sponsor verder. Ze hebben het ingekocht bij de Italianen, maar hun rekening nooit helemaal voldaan.

De bedoeling van de A1GP was om eerst een raceklasse te hebben en daarna grote sponsoren aan zich te binden om zo de aantrekkelijkheid van de raceklasse te vergroten. Dat mislukte net zoals in de Superleague Formula jammerlijk.
was ik alweer vergeten dat het chassis ook van Ferrari kwam, maar goed de essentie is dat A1 gewoon klant bij Ferrari was
  zondag 20 mei 2012 @ 11:01:46 #164
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111774602
Het chassis werd ontworpen door Ferrari, het werd elders gebouwd.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_111779466
quote:
2s.gif Op zondag 20 mei 2012 10:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. Ecclestone zorgt voor de sponsordeals en heeft vrijwel alle belangrijke teams al aan zich gebonden. Die kunnen niet meer terug. Dit in tegenstelling tot het hier in het topic genoemde artikel dat deze zaak verkeerd interpreteert.

Ecclestone heeft zijn zaakjes wat dat betreft goed voor elkaar, want als hij de commerciële kant heeft geregeld kan hij tegen de FIA zeggen: dit zijn mijn voorwaarden. Ga akkoord of anders starten we een eigen raceklasse. Dan kan de FIA dus met lege handen staan.
De een heeft een kampioenschap zonder naam en historie en de ander een kampioenschap zonder aansprekende teams. Een lose-lose situatie die er niet gaat komen.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_111800005
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 07:00 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Nee, die eer is niet aan Briatore, maar aan Ross Brawn ! Hij was juist het brein van Benneton en toen hij mee ging naar Ferrari, klapte de boel daad behoorlijk in en kregen we een Briatore te zien met paniek in zijn ogen.
Ja dat was inderdaad in de jaren 90 als Benetton. Daarna heeft hij het kunstje zonder Ross Brawn, Rory Byrne en Schumacher nog eens dunnetjes overgedaan bij hetzelfde team, toen Renault genaamd. Hij heeft weinig kaas gegeten van de techniek maar weet wel de juiste mensen om zich heen te verzamelen en tot een team te smeden. Zijn ban zit er volgens mij op dus ik zou hem weleens bij Ferrari als team manager willen zien ipv Domenicali. Het liefst zou ik hem terug bij Lotus (Benetton/Renault) zien maar dat zal er wel niet meer inzitten na alles wat er gebeurt is met Piquet jr.
pi_111801342
Had die man geen verbod?
pi_111801762
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 20:58 schreef JohnB52 het volgende:
Had die man geen verbod?
Ja maar dat heeft hij aangevochten voor de rechter en gewonnen. Dus volgens mij kan hij gewoon weer aan de bak in F1 maar zijn reputatie ligt een beetje in puin.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 mei 2012 @ 21:08:49 #169
Maffe Fries
pi_111802143
hij mag toch tot eind dit jaar geen officiële functie in de Formule 1 bekleden? Zelfde met Pat Fry, maar die mag wel gewoon als adviseur optreden en zo toch bij de races zijn.
pi_111802746
Pat Symonds bedoel je waarschijnlijk? Dat was ook wel een treurig verhaal. Hij werkte al voor het team toen het nog Toleman heette in de jaren 80, en dan na al die jaren verliest hij zijn baan door het natrappen van de talentloze Piquet Jr.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 mei 2012 @ 21:27:06 #171
Maffe Fries
pi_111803413
eh ja, Symonds dus.
  zondag 20 mei 2012 @ 21:39:15 #172
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111804286
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Pat Symonds bedoel je waarschijnlijk? Dat was ook wel een treurig verhaal. Hij werkte al voor het team toen het nog Toleman heette in de jaren 80, en dan na al die jaren verliest hij zijn baan door het natrappen van de talentloze Piquet Jr.
Tja. er waren (officieel) 3 mensen op de hoogte van het incident, voordat het zich afspeelde op de zondag, en hij was daar een van. Hij zweeg een jaar lang erover, en bekende direct toen het bekend werd. Dan kun je wel zeggen natrappen van Nelsinho, maar Pat had er een groot aandeel in, en het is dus zijn eigen schuld dat het zo is afgelopen voor hem binnen het team :)
pi_111822061
Kleinere teams willen uitstel V6 turbo-motoren
quote:
May 21 (GMM) Many teams are reportedly pushing the FIA to delay the introduction of F1's new engine regulations.

All-new turbo V6 rules are currently scheduled to debut in 2014, but Germany's Auto Motor und Sport and Italy's Autosprint say some of the midfield teams are opposed on cost grounds.

"It is being heard from sources at (engine suppliers) Mercedes, Ferrari and Renault that the development of the turbo V6 is more expensive than expected," said the German report.

"Since no limit for the engine renting costs from 2014 has been set, the (small) teams fear that they will incur additional costs."

Currently, each non-works team pays about EUR 8 million for 16 normally-aspirated V8 engines and a few test engines, and up to 5m for KERS.

Another factor is the speed of the F1 cars, which is already beginning to be rivalled by the junior GP2 category. The new V6 turbo engines will be about 25kg heavier.

Italy's Autosprint speculated that the dispute could mean the V8s stick around in F1 for "one or two more seasons".
pi_111830058
quote:
Ketnet & Canvas 21-05-2012 21:05 - 22:50
Senna

Documentaire van Asif Kapadia over het leven en de dood van de Brazilaanse Formule 1-piloot Ayrton Senna (1960-1994). De documentaire focust op Senna's tienjarige carrière in de Formule 1, van het midden van de jaren '80 tot aan zijn dood. Al vanaf zijn eerste seizoen in de Formule 1 maakte hij indruk, o.a. met zijn podiumplaats in de Grote Prijs van Monaco. Toen al werd de basis gelegd van zijn eeuwige rivaliteit met de Franse wereldkampioen Alain Prost. Senna werd drie keer wereldkampioen en won 41 wedstrijden, waaronder zes keer in Monaco. Op het hoogtepunt van zijn carrière was hij een superster die de wereld van de Formule 1 ver oversteeg. In eigen land was hij een soort halfgod. Ayrton Senna kwam om het leven bij een crash in de Grote Prijs van San Marino op 1 mei 1994, die live werd gevolgd door 300 miljoen televisiekijkers. Senna was de laatste piloot die overleed in een Formule 1-wedstrijd. Hij wordt nog altijd beschouwd als een van de beste Formule 1-rijders aller tijden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:11:21 #175
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_111849773
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 14:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En voor degene die 'm missen... as. zondag is ie op RTL7
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Admin maandag 21 mei 2012 @ 22:04:58 #176
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111853318
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 14:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Goede docu.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 21 mei 2012 @ 22:07:13 #177
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_111853464
Grappig dat Prost helemaal hotel de botel werd van Selina Scott
Wie dit leest is gek
pi_111855213
quote:
14s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:04 schreef yvonne het volgende:

[..]

Goede docu.
Heb een stukje gemist, moest nog even wat te eten maken. Wel mooie beelden en lekker uitgebreid, maar ook wel erg gekleurd vind ik. Alsof hij niet gewoon ook verslagen is en eigenlijk onverslaanbaar was. Hij was qua pure snelheid wel de beste in het begin, maar ook een rauwdouwer met veel fouten en zeer agressief tegenover andere coureurs. Prost versloeg hem ook vaak gewoon, niet op pure snelheid, wel op de rest.

Maar goed, ik ben nooit fan van de man geweest, hoewel ik zijn kwaliteit erkende. Dan valt zo'n mythologisering ook wat minder goed.
  maandag 21 mei 2012 @ 22:54:04 #179
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_111856305
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Heb een stukje gemist, moest nog even wat te eten maken. Wel mooie beelden en lekker uitgebreid, maar ook wel erg gekleurd vind ik. Alsof hij niet gewoon ook verslagen is en eigenlijk onverslaanbaar was. Hij was qua pure snelheid wel de beste in het begin, maar ook een rauwdouwer met veel fouten en zeer agressief tegenover andere coureurs. Prost versloeg hem ook vaak gewoon, niet op pure snelheid, wel op de rest.

Maar goed, ik ben nooit fan van de man geweest, hoewel ik zijn kwaliteit erkende. Dan valt zo'n mythologisering ook wat minder goed.
Tjah super coureur toch wel en door zijn dood meer een icoon geworden denk ik.

Zeer goede docu en mis toch wel soms dat vuur nu, Lewis en Fernando hadden dat wel een beetje.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Admin maandag 21 mei 2012 @ 23:04:35 #180
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111856836
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:54 schreef nils7 het volgende:

[..]

Zeer goede docu en mis toch wel soms dat vuur nu, Lewis en Fernando hadden dat wel een beetje.
Dat, mooie jaren waren het.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 21 mei 2012 @ 23:16:10 #181
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_111857480
Per jaar komen er nieuwe regels bij..... Zie alleen nog niet het positieve er van in ,,,,,
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_111864412
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:54 schreef nils7 het volgende:

[..]

Super, super? Hij had zijn window waarin hij de allerbeste was, maar dat had Prost daarvoor ook. In de kwalificatie was hij absoluut en met enige afstand de beste, maar over een hele race was het een ander verhaal. Door die mythologisering wordt dat vaak vergeten, en ook dat Prost in die ver superieure McLarenseizoenen het ook wel best vond om 2e staan. Als je naar zo'n docu kijkt dan klopt er iets niet tussen het geschetste beeld en de feiten. Hoe is het mogelijk dat het tussen Senna en Prost op de laatste race aankwam?

quote:
Hamilton probeerde een beetje hetzelfde: Jij opzij of wij allebei eraf. Dat is volgens mij niet de manier, je moet ook een bocht kunnen laten als die niet van jou is omdat je er gewoon niet ver genoeg naast zit. In Senna's tijd speelde daarin dan ook nog keihard het levensgevaar mee.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:21:49 #183
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111867059
Ik had die docu al eerder gezien, viel mij wat tegen eerlijk gezegd, had er wel wat meer van verwacht, uiteraard zijn die oude beelden heel mooi maar ik vond dat "good guy, bad guy" een beetje slap, Senna wordt als een soort Robin Hood neergezet, natuurlijk had hij zijn kwaliteiten maar die had Prost ook en die was behalve in de regen toch minimaal zijn gelijke.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:38:06 #184
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_111867518
Ik vond de beelden van hoe de rijdersbriefings gaan wel interessant, de rest viel me ook een beetje tegen.
Had er meer van verwacht
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_111867601
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Super, super? Hij had zijn window waarin hij de allerbeste was, maar dat had Prost daarvoor ook. In de kwalificatie was hij absoluut en met enige afstand de beste, maar over een hele race was het een ander verhaal. Door die mythologisering wordt dat vaak vergeten, en ook dat Prost in die ver superieure McLarenseizoenen het ook wel best vond om 2e staan. Als je naar zo'n docu kijkt dan klopt er iets niet tussen het geschetste beeld en de feiten. Hoe is het mogelijk dat het tussen Senna en Prost op de laatste race aankwam?

[..]

Hamilton probeerde een beetje hetzelfde: Jij opzij of wij allebei eraf. Dat is volgens mij niet de manier, je moet ook een bocht kunnen laten als die niet van jou is omdat je er gewoon niet ver genoeg naast zit. In Senna's tijd speelde daarin dan ook nog keihard het levensgevaar mee.
Ja, heb het wel eens eerder gepost hier: vorig jaar heb ik op youtube van ieder jaar een review gekeken van F1 seizoenen en mijn conclusie was dat Prost de beste rijder ooit was, maar mogelijk dat Fangio dit ook was maar dat hier niet zoveel goede beelden van waren.
Maar vergeet niet dat hij in 1988 geen kampioen werd puur vanwege de rare schrapresultaten, waarbij de slechtste resultaten weggehaald mochten worden. Senna had die blijkbaar meer dan Prost, want Prost had 105 punten tegen 94 en is in mijn ogen dan ook gewoon de kampioen van 1988...

En over de docu: die vond ik wel echt mooi, vooral ook omdat er gewoon nooit eerder vertoonde beelden in zitten...

Senna zijn visie op racen ''als je een gat ziet, moet je er voor gaan, anders ben je geen echte coureur'' vind ik wel top, daarom waardeer ik ook dat Hamilton dat aanhoudt.
Grappig dat men vorig jaar wel Hamilton overal de schuld van gaf, terwijl hij qua racen gewoon het meest op Senna lijkt van alle huidige rijders (of toch Alonso....?)
pi_111868210
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:41 schreef Marks het volgende:

[..]

Ja, heb het wel eens eerder gepost hier: vorig jaar heb ik op youtube van ieder jaar een review gekeken van F1 seizoenen en mijn conclusie was dat Prost de beste rijder ooit was, maar mogelijk dat Fangio dit ook was maar dat hier niet zoveel goede beelden van waren.
Maar vergeet niet dat hij in 1988 geen kampioen werd puur vanwege de rare schrapresultaten, waarbij de slechtste resultaten weggehaald mochten worden. Senna had die blijkbaar meer dan Prost, want Prost had 105 punten tegen 94 en is in mijn ogen dan ook gewoon de kampioen van 1988...

En over de docu: die vond ik wel echt mooi, vooral ook omdat er gewoon nooit eerder vertoonde beelden in zitten...

Senna zijn visie op racen ''als je een gat ziet, moet je er voor gaan, anders ben je geen echte coureur'' vind ik wel top, daarom waardeer ik ook dat Hamilton dat aanhoudt.
Grappig dat men vorig jaar wel Hamilton overal de schuld van gaf, terwijl hij qua racen gewoon het meest op Senna lijkt van alle huidige rijders (of toch Alonso....?)
Oneens. Je hebt gelijk, Hamilton is wel een racer en dat mag ik ook wel van hem. Dat hij die zelfde visie heeft, kan ik ook wel mee inkomen. Maar Hamilton kreeg vooral overal de schuld van omdat zijn acties lomp, te aggresief en te onbezonnen uitgevoerd werden. Bovendien weet iedereen hier en in de paddock dat Lewis vorig jaar mentaal zijn zwaarste jaar had. Nog even en 2012 lijkt een vervolg te worden op 2011.

Neem Kobayashi of Button als voorbeeld, zij halen soms ook op brutale wijze in, maar vaak wel met het zelfvertrouwen dat ze het ook echt halen. Bij Lewis heb ik al te vaak acties gezien waarvan hij zelf waarschijnlijk al dacht "Kan haast niet lukken, maar moet toch wat ?"

Vorig jaar op Monza een mooi voorbeeld. Volgens mij zat Lewis achter Schumacher, sneller, maar kwam er niet voorbij. Button liep snel op hen in en haalde binnen een paar bochten zowel Hamilton als Schumacher in, terwijl Hamilton nogmaals een ronde of 2 nodig had om er voorbij te komen.
pi_111869070
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:59 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Oneens. Je hebt gelijk, Hamilton is wel een racer en dat mag ik ook wel van hem. Dat hij die zelfde visie heeft, kan ik ook wel mee inkomen. Maar Hamilton kreeg vooral overal de schuld van omdat zijn acties lomp, te aggresief en te onbezonnen uitgevoerd werden. Bovendien weet iedereen hier en in de paddock dat Lewis vorig jaar mentaal zijn zwaarste jaar had. Nog even en 2012 lijkt een vervolg te worden op 2011.

Neem Kobayashi of Button als voorbeeld, zij halen soms ook op brutale wijze in, maar vaak wel met het zelfvertrouwen dat ze het ook echt halen. Bij Lewis heb ik al te vaak acties gezien waarvan hij zelf waarschijnlijk al dacht "Kan haast niet lukken, maar moet toch wat ?"

Vorig jaar op Monza een mooi voorbeeld. Volgens mij zat Lewis achter Schumacher, sneller, maar kwam er niet voorbij. Button liep snel op hen in en haalde binnen een paar bochten zowel Hamilton als Schumacher in, terwijl Hamilton nogmaals een ronde of 2 nodig had om er voorbij te komen.
Hamilton... even helemaal kijken (!)
pi_111872653
pi_111876151
@ Marks, Ja, mooi filmpje ! Maar dat was 2006, we zijn nu 6 jaar verder.

"In het verleden behaalde..... "
pi_111882029
Monaco :)
pi_111883002
Regen voorspeld voor dit weekend :)
's Avonds een man, overdags rustig an
  dinsdag 22 mei 2012 @ 17:12:12 #192
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_111883268
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:06 schreef Burnie88 het volgende:
Regen voorspeld voor dit weekend :)
Bron? Weeronline heeft het op Zaterdag over 3,5MM maar zondag niet.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 17:45:52 #193
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111884598
radarguruf1 twitterde op maandag 21-05-2012 om 18:31:29 #F1 weather #Monaco: A wet start to the week and potential for rain on Saturday and Sunday. Detailed early forecast - http://t.co/zcDeA7iv reageer retweet
pi_111884649
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:12 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Bron? Weeronline heeft het op Zaterdag over 3,5MM maar zondag niet.
Ik heb het op Wunderground gezien, zie ook post hierboven van Tarado.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_111885969
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:41 schreef Marks het volgende:

[..]

Dat vind ik niet, je begint een kampioenschap met de regels zoals ze zijn, en wie het binnen die regels het beste doet is de kampioen en de terechte kampioen. Het probleem met de puntentelling was toen dat Rosberg WK was geworden met 1 zege, vandaar, men wilde de puntensprokkelaars het moeilijker maken. Prost was daar ook erg goed in, dus dan had hij maar wat meer risico moeten nemen.

Uiteraard had Senna straf verdiend voor die inhaalactie, hij zat er immers nog lang niet naast. Maar ook daarvoor geldt weer dat races en kampioenschappen plaatsvinden binnen de regels zoals ze toen waren.

quote:

Het klinkt heel stoer, maar zo werkt het gewoon niet. Als je weet dat het gat weg is voordat je er naast zit dan is het geen gat. De voorste coureur mag zijn lijn kiezen. Het komt in de praktijk dan ook neer op bullying, de ander moet dan maar de verstandigste zijn en een plaats opgeven, want die gek denkt dat de wereld om hem draait en dat de regels en het gevaar niet voor hem gelden. Als iedereen zo gaat doen, als je het gat ziet moet je erin duiken, en als je de deur dicht kunt gooien dan moet je dat doen, dan wordt het een brokkenfestijn. En dan gaan mensen nog denken dat Hamilton zo goed kon inhalen ook, nou nee, nu hij zich lijkt te realiseren dat de regels ook voor hem gelden gaat het maar moeizaam. Het is gewoon voordeel halen uit het maken van overtredingen.

quote:
Hamilton lijkt wel het meest op hem, inclusief dat enorme ego wat geen ruimte laat voor andere coureurs, als je ziet hoe Senna reageerde op Stewart... Senna was ook druistig en maakte veel fouten, niet sterk in berekenend rijden. Alleen Senna had ook stalen zenuwen, terwijl Hamilton een choker is. Hamilton is een beetje een karikatuur van Senna.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 19:47:38 #196
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_111890125
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:

... Hamilton is een beetje een karikatuur van Senna.
Toch zijn Hamilton's resultaten tot zover (stukken) beter dan die van Senna.
Dan kun je wel zeggen: "Ja, maar Senna begon niet in een McLaren" (ook al reed hij al snel in top-bakken) maar dat betekent ook dat Senna's beginnersfouten minder opvielen.

Succes in de F1 is sterk afhankelijk van de kracht van het team en hoeveel jaar dat team een winners-stint kan volhouden (record, Ferrari met Schumacher, ofcourse) en de timing van overstappen naar een sterker team.

Ik vind Hamilton niet "als" Senna. Ik vind Hamilton goed maar te agressief waar Senna agressief was en respect op de baan afdwong. De lijn die ze op een lege baan rijden/reden is imo wel eng hetzelfde maar dat is maar één heel klein aspect van de totale rijstijl cq "coureur zijn"
Calm down, please!
pi_111905997
Tja Lewis Hamilton. Ik vind het een beetje een zielig figuur die te hard probeert speciaal te zijn. Hij heeft zijn helm gemodelleerd naar die van Ayrton Senna, waar slaat dit op? Kende hij Senna? Nee. Was hij familie zoals Bruno is? Nee. De kleuren van de helm van Senna staan symbool voor Brazilie, het slaat nergens op dat Lewis, een jochie uit Engeland, met zo'n helm rond rijd. Bedenk zelf iets, probeer je niet op te trekken aan de legende Ayrton Senna. In interviews probeert hij ook Senna na te praten met zijn "als ik een gat zie zet ik hem ertussen bla bla bla." Lewis is een jongen die heeeel veel fouten maakt en mentaal zeer zwak is. Zijn races om het kampioenschap in Brazilie 2007 en 2008 waren niet om aan te zien, stond stijf van de spanning die jongen. Tuurlijk het is een snelle coureur maar lang niet zo compleet of van het kaliber Senna, Schumacher, Alonso.
pi_111906279
Met de conclusie ben ik het eens, om je motivering moest ik echter hardop lachen.
pi_111915930
Enneuh... nu we het toch over Senna hebben: had hij niet ''gewoon'' een klapband rechtsvoor in de Tamburello?
Het viel me op bij kijken van Nascar hoe die wagens hetzelfde ''er vandoor gaan'' als er opeens een lekke band is....
Helaas geen beelden van buiten de auto, maar hier zie je het ook al
pi_111916274
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 09:54 schreef Marks het volgende:
Enneuh... nu we het toch over Senna hebben: had hij niet ''gewoon'' een klapband rechtsvoor in de Tamburello?
Het viel me op bij kijken van Nascar hoe die wagens hetzelfde ''er vandoor gaan'' als er opeens een lekke band is....
Helaas geen beelden van buiten de auto, maar hier zie je het ook al
Dat is wat Adrian Newey ook dacht. Dat hij een lekke band had.

quote:
“If you look at the camera shots, especially from Michael Schumacher’s following car, the car didn’t understeer off the track. It oversteered which is not consistent with a steering column failure. The rear of the car stepped out and all the data suggests that happened. Ayrton then corrected that by going to 50% throttle which would be consistent with trying to reduce the rear stepping out and then, half-a-second later, he went hard on the brakes. The question then is why did the rear step out? The car bottomed much harder on that second lap which again appears to be unusual because the tyre pressure should have come up by then – which leaves you expecting that the right rear tyre probably picked up a puncture from debris on the track. If I was pushed into picking out a single most likely cause that would be it.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')