in de rest van europa welquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:13 schreef lipjes het volgende:
Was naar mijn weten toch niet dat je al vanaf je 16e dan mag rijden.
Toch nog steeds vanaf je 18e?
Moet ze dan niet vóór die tijd gelaagd zijn?quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:51 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ze gaat dit jaar nog beginnen, is nu 20.
dus kan ze beter meedoen met de oude regelgeving ipv de nieuwe en gewoon na 2 jaar automatisch haar zware krijgen
Dan probeer je dat toch effe?quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:22 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hmm oké jammer. Route 66 voor android kun je namelijk routes maken, maar kan niet vinden of je ze op kan slaan.
Ja maar hier nietquote:
Dat haalt ze ook wel.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Moet ze dan niet vóór die tijd gelaagd zijn?
Dat is nou net het probleem. Ik kan het nergens vindenquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Moet ze dan niet vóór die tijd gelaagd zijn?
[..]
Dan probeer je dat toch effe?
Is wat mij betreft zeker een circus ja. Eerste keer had ik naar mijn eigen smaak een prima ritje gereden, maar meneer vond het niet vlot genoeg. Tweede keer ging ik wat harder en vloog ik een keer bijna uit de bocht maar toen was ik wel geslaagdquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:51 schreef Sounddragon het volgende:
Je hebt er vertrouwen in
Het blijft toch een beetje een circus waarmee je een beetje mazzel moet hebben, zeker met de praktijkexamens.
Route66 niet? staat bij mij gewoon in de shop hoor, grattishjquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:39 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dat is nou net het probleem. Ik kan het nergens vinden
Ik snap dat trouwens niet van dat iedereen zegt dat praktijkexamens zo lang duren met aanvraag. Vorig jaar beide examens aangevraagd en binnen 2 weken had ik een examen
Haha dat bedoelde ik nietquote:Op dinsdag 24 april 2012 20:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Route66 niet? staat bij mij gewoon in de shop hoor, grattishj
Ik ben voor ál mijn rijexamens in één keer geslaagd, behalve de eerste keer theorie, daarbij had ik de eerste keer 1 foutje te veel (niet echt geleerd, 2e keer ook niet trouwensquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:49 schreef thenxero het volgende:
[..]
Is wat mij betreft zeker een circus ja. Eerste keer had ik naar mijn eigen smaak een prima ritje gereden, maar meneer vond het niet vlot genoeg. Tweede keer ging ik wat harder en vloog ik een keer bijna uit de bocht maar toen was ik wel geslaagd.
Ah ok, dat weet ik ook niet, ik gebruik gewoon de Google navi als ik hem nodig heb.. werkt perfect.. geen idee of je die garmin routes in Gmaps kunt gooien, dan heb je hetzelfdequote:Op dinsdag 24 april 2012 20:08 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Haha dat bedoelde ik niet. Ik heb Route66 gedownload, en al ondervonden dat je routes met een VIA optie kan plannen, alleen ik kan niet vinden of ik die routes ook op een of andere manier op kan slaan (of in kan laden).
quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben voor ál mijn rijexamens in één keer geslaagd
quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:51 schreef Dekatria het volgende:
Sowieso zijn ze bij je eerste examen altijd wat strenger. Hangt echt van je examinator af vaak of je het dan meteen binnensleept.
Auto in 1x geslaagd. Motor had ik eerste griep, had totaal geen controle meer over die motor zo ziek was ik, ook niet gehaald dusquote:Op dinsdag 24 april 2012 20:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben voor ál mijn rijexamens in één keer geslaagd, behalve de eerste keer theorie, daarbij had ik de eerste keer 1 foutje te veel (niet echt geleerd, 2e keer ook niet trouwens).
Als je gewoon foutloos rijdt, dan kunnen ze je gewoon niet laten zakken
Ik ga ook even proberen met Route66 op mn android mobielquote:Op dinsdag 24 april 2012 20:08 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Haha dat bedoelde ik niet. Ik heb Route66 gedownload, en al ondervonden dat je routes met een VIA optie kan plannen, alleen ik kan niet vinden of ik die routes ook op een of andere manier op kan slaan (of in kan laden).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuurlijk heb ik dat.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:51 schreef Sounddragon het volgende:
Je hebt er vertrouwen in
Het blijft toch een beetje een circus waarmee je een beetje mazzel moet hebben, zeker met de praktijkexamens.
Je zal de examinator wel versierd hebbenquote:Op dinsdag 24 april 2012 20:12 schreef Anne het volgende:
Overigens moet ik zeggen dat ik denk dat ik mijn AVD-examen heb gehaald, omdat mijn rijinstructeur een tweetal dagen voor dat examen is overleden en de examinator dat sneu vond voor mij en de rijschool..
Zo'n geweldig ritje was het namelijk niet volgens de examinator (teveel putjes en ik ging bijna op mijn bakkes in een bochtje waar wat grind lag; dat soort dingetjes).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
Google Navigatie werkt prima, maar als ik een ritje wil rijden voor een meeting (bijvoorbeeld), dan is het handig als ik die route gewoon in kan laden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah ok, dat weet ik ook niet, ik gebruik gewoon de Google navi als ik hem nodig heb.. werkt perfect.. geen idee of je die garmin routes in Gmaps kunt gooien, dan heb je hetzelfde
Oke succes. Het werkt wel handig die VIA optie, maar ik kan nergens een opslaan-functie vindenquote:Op dinsdag 24 april 2012 20:13 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik ga ook even proberen met Route66 op mn android mobiel
Ze leest hier niet mee zeker?quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:16 schreef lipjes het volgende:
[..]
Tuurlijk heb ik dat.
Ik verwacht natuurlijk wel van haar dat ze in 1 keer slaagt
Toen ik op voor examen moest had ik er eerst nog 1 voor mij, die reed met 2 examinatoren om de 1 of andere reden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:12 schreef Anne het volgende:
Overigens moet ik zeggen dat ik denk dat ik mijn AVD-examen heb gehaald, omdat mijn rijinstructeur een tweetal dagen voor dat examen is overleden en de examinator dat sneu vond voor mij en de rijschool..
Zo'n geweldig ritje was het namelijk niet volgens de examinator (teveel putjes en ik ging bijna op mijn bakkes in een bochtje waar wat grind lag; dat soort dingetjes).
Als in bumperkleven, of?quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:31 schreef lipjes het volgende:
[..]
Toen ik op voor examen moest had ik er eerst nog 1 voor mij, die reed met 2 examinatoren om de 1 of andere reden.
Die was toen gezakt, voornamelijk op de volgafstand.
Ik kreeg ook die opmerking maar omdat ik voor de rest een prima rit reed was ik toen wel geslaagd
Nee, gewoon iets te kort eropquote:
quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:14 schreef Den_Haag het volgende:
RegeltjesFlits foto's in duitsland zijn toch vrijwel altijd van voren???SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
<a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
Deze was met de leasesloep.quote:Op woensdag 25 april 2012 08:35 schreef bwt het volgende:
[..]
Flits foto's in duitsland zijn toch vrijwel altijd van voren???
Waar zie jij een VIA optie..quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:20 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Oke succes. Het werkt wel handig die VIA optie, maar ik kan nergens een opslaan-functie vinden
quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:14 schreef Den_Haag het volgende:
RegeltjesTe hard?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je krijgt er 3, voor en zijkant en kenteken. Geen zorgen, evt zojuist opgepikte Oost-Eurepese dames worden onherkenbaar gemaakt
Ik moest binnen 2 maanden wat gegevens opsturen. Dat heb ik op de laatste dag gedaan en aangezien dat via de leasemij liep dus te laar in DL. Dus zijn ze daar te laat om iets te doen en vervalt het ding gewoonDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
Gok dat ze voor deze best vasthoudend zullen zijnquote:Op woensdag 25 april 2012 09:19 schreef stinkie het volgende:
[..]
Te hard?
Je krijgt er 3, voor en zijkant en kenteken. Geen zorgen, evt zojuist opgepikte Oost-Eurepese dames worden onherkenbaar gemaakt
Ik moest binnen 2 maanden wat gegevens opsturen. Dat heb ik op de laatste dag gedaan en aangezien dat via de leasemij liep dus te laar in DL. Dus zijn ze daar te laat om iets te doen en vervalt het ding gewoon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi rechts van het midden, op de vlucht-/spitsstrook. Daar heb je als motorrijder toch geen last van?quote:Op woensdag 25 april 2012 09:38 schreef Yreal het volgende:
In de A12 bij voorburg zitten putdeksels![]()
http://maps.google.nl/?ll(...)bp=11,330.4,,1,24.44
Het is me toch watquote:Op woensdag 25 april 2012 09:38 schreef Yreal het volgende:
Met kuip heb je daar niet al te veel last van hoor.quote:Op woensdag 25 april 2012 12:14 schreef lipjes het volgende:
En de nieuwe motor is er!
Alleen een beetje jammer van de harde wind, heb je best last van met 180 op de snelweg
Bij de zijwind wel hoor, vooral op het open stuk waar ik net op reedquote:Op woensdag 25 april 2012 12:36 schreef bwt het volgende:
[..]
Met kuip heb je daar niet al te veel last van hoor.
Die zal ik bij mijn volgende rookpauze eens maken!quote:
Gelukkig liggen die alleen maar daar en is de rest van NL, putdeksel-vrijquote:Op woensdag 25 april 2012 09:38 schreef Yreal het volgende:
Daar rij ik elke dag, nooit last van gehad.quote:Op woensdag 25 april 2012 09:38 schreef Yreal het volgende:
Danku ^^quote:Op woensdag 25 april 2012 17:26 schreef Dekatria het volgende:
Kan je handen schudden met HeetBoven, die heeft eenzelfdemooie brommert!
hij stond er ook in het geel, maar vond hem in het rood mooierquote:Op woensdag 25 april 2012 17:41 schreef Sounddragon het volgende:
Mooi rood isnie lelijk![]()
Veel plezier ermee
Eerst een eindpunt selecteren, dan laten berekenen. Als je dan ergens in de kaart tikt, dan krijg je dat adres/weg te zien, druk je nog een keer op en dan optie 'Rijden via'. Zo kun je meerdere punten selecteren, alleen hij slaat de routes niet opquote:
TIP: ga vooraf een keertje een uurtje rijden voordat je de 'hele' dag met iemand achterop gaat rondsjouwen, dan weten jullie allebei waar je aan toe bent. Van een goede achteropzitter heb je geen last, maar je hebt ze erbij die het nooit leren, en tevens word je er allebei best moe van na een tijdje. Zeker op een wat sporievere fiets is het niet echt een pretjequote:Op donderdag 26 april 2012 00:16 schreef ArnosL het volgende:
Vanavond liet een vriend van me weten dat ie motorrijden ook wel gaaf vind, waarop ik hem heb uitgenodigd om een keer een ritje mee te gaan. Dat gaat dus in de meivakantie een keer gebeuren. Alleen zal dat de eerste keer zijn dat ik met iemand achterop ga rijden, dus ik vraag me af of jullie nog tips daarvoor hebben.
Zelf had ik al bedacht dat de topkoffer achterop wel handig kan zijn, omdat ie zich misschien een keer niet goed vast houdt op een onbewaakt moment en daarnaast misschien een sjorband om m'n middel ofzo.
Goede (ongebruikte) motosafe oordoppen en overige motorkleding hebben we hier thuis wel voor hem, dus dat zal geen probleem voor hem worden.
Ik heb een Yamaha Diversion 600, die is niet bepaald sportief in ieder geval.quote:Op donderdag 26 april 2012 01:27 schreef Yreal het volgende:
Duo rijden is waardeloos als je een beetje sportieve motor hebt..
Mee leunen in de bocht weet ie zelf gelukkig al wel van het scooter rijden, dus dat scheelt al wel iets. Rustig aan doe ik sowieso wel, want het is de eerste keer dat ik met een duo rijd, dus dat zal wel wennen zijn. Ik heb hem beloofd dat we een paar keer aardig door trekken, want dat vind hij wel gaaf. Die toerentallen haalt ie met de auto niet namelijkquote:Op donderdag 26 april 2012 01:20 schreef whY... het volgende:
Wat ik altijd zeg: mee leunen in de bocht, hoe eng het ook lijkt. Doe je dit niet dan gaan we samen rechtdoor. (dat is ook een keer bijna gebeurd)
Ik zou hem niet vastzetten aan je motor!
Tips voor hem, lekker klemmen met de knieën en eventueel jou middel vasthouden of de daarvoor bestemde handvatten/bagage-vatten.
Tips voor jou, rustig optrekken en doorschakelen wellicht met remmen rekening houden met je toegenomen gewicht en rustig inzetten. Grote kans dat je helmen misschien elkaar aantikken maar dat geeft wel wat fun. Bij bochten even aanvoelen of hij echt mee beweegt. Ik had er laatst één mee en dan moest ik zelf bijna tegensturen want we gingen al voordat ik zelf moest sturen![]()
maar dat was ook wel weer leuk.
Topkoffer zou ik zelf niet doen, oordoppen kan helpen en het liefst een fluorescerend hesje aan voor de passagier. Zelf doe ik dat áltijd met kinderen achterop en met volwassenen als ze dat zelf willen behalve op de snelweg dan wil ik gewoon dat ze dat dragen. Veiligheid voor alles, er sneuvelen genoeg motorrijders elke dag.
Ben je ook verzekerd voor een mee-rijder? Dat kan ook wel fijn zijn natuurlijk.
Geniet ervan! Duo-rijden is best leuk!
Dat is ook wel handig inderdaad. Het is waarschijnlijk maar een paar uurtjes toeren met om het uur pauze ofzo, maar het is natuurlijk altijd handig om even weer in de gaten te hebben hoe je motor precies aan voelt.quote:Op donderdag 26 april 2012 01:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
TIP: ga vooraf een keertje een uurtje rijden voordat je de 'hele' dag met iemand achterop gaat rondsjouwen, dan weten jullie allebei waar je aan toe bent, van een goede achteropzitter heb je geen last, maar je hebt ze erbij die het nooit leren, en tevens word je er allebei best moe van na een tijdje. Zeker op een wat sporievere fiets is het niet echt een pretje
Met rijles kon ik geen oordoppen in en na 50 km snelweg heb ik er toch een piep aan m'n oren aan over gehouden. Niet echt fijn, dus ik pas wel op nu. Aan de handvatten vasthouden lijkt me niet echt fijn als er na een gewenningsperiode hard opgetrokken en afgeremd wordt. Ik rijd nog wel eens mee met m'n broer en z'n vrienden die op racers rijden namelijkquote:Op donderdag 26 april 2012 01:54 schreef whY... het volgende:
Ik heb ook een div 600! Dat rijdt prima met zijn 2en. Hij kan zich toch aan de handvatten beet houden? Lijkt mij relaxter meer ruimte ook.
Oordoppen is zeker prima! maar na 1 keer ben je niet gelijk doof hoor. Gewoon lekker gaan rijden! (met oordoppen want je gaat meerdere uren zie ik net)
Haha met de sportmotor en duo heb ik wel eens beknelde ballen gehad :x dat doet helse pijn. Voor de chicks had ik het wel over maar dan moest echt rustig remmen om niet jankend op die bike te zitten.
Dank, rijden zal eerst wel erg rustig gaanquote:Op donderdag 26 april 2012 01:57 schreef lipjes het volgende:
Grote tip, ga zeker de eerste keer eerst even een stukje rustig in de buurt rijden.
Toen mijn vriendin voor het eerst achterop ging moest ik even goed wennen dat die bochten dan ineens wel wat vervelender gaan (GSX 400 E) zal bij de huidige ook wel weer even wennen worden
Schijnveiligheidquote:Op donderdag 26 april 2012 01:20 schreef whY... het volgende:
en het liefst een fluorescerend hesje aan voor de passagier. Zelf doe ik dat áltijd met kinderen achterop en met volwassenen als ze dat zelf willen behalve op de snelweg dan wil ik gewoon dat ze dat dragen. Veiligheid voor alles, er sneuvelen genoeg motorrijders elke dag.
Eensch, en met een beetje pech gaat onze bemoeizieke overheid het ooit nog eens verplicht stellen ookquote:Op donderdag 26 april 2012 13:11 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Schijnveiligheid
Dat fluoriserende hesje is aan hevige discussies onderhevig.
Wow, wat bizar matig.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:12 schreef whY... het volgende:
Ik had tot een uur een geleden een Yamaha 600 div... uhm ik ben aangereden echt WTFweer zo een idioot hoor. Niks gebroken wel veel pijn!
![]()
, hij dacht wel even straatje te keren en daar vanaf de rechterrijbaan ff de linker meepakken en dan hup zo naar de rijbanen aan de andere kant. Totalloss dus...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
Godver, da's kut zeg.. ik heb op precies zo'n zelfde manier mijn vorige Twin afgeschrevenquote:Op donderdag 26 april 2012 14:12 schreef whY... het volgende:
Ik had tot een uur een geleden een Yamaha 600 div... uhm ik ben aangereden echt WTFweer zo een idioot hoor. Niks gebroken wel veel pijn!
![]()
, hij dacht wel even straatje te keren en daar vanaf de rechterrijbaan ff de linker meepakken en dan hup zo naar de rijbanen aan de andere kant. Totalloss dus...
quote:Op donderdag 26 april 2012 14:15 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Wow, wat bizar matig.Oeh, die spoiler is wel een beetje onder de gordelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Ehm, je bent toch verzekerdquote:Op donderdag 26 april 2012 14:26 schreef whY... het volgende:
Hahaha Nee hoor Paxlie ik ben van de humorIk droeg geen hesje nee, bij deze dus, als je geen ongeval wilt moet je een hesje dragen
![]()
. Het vervelende is dat ik geen geld heb voor een nieuwe motor
![]()
en ik moet wel rijden
Lijikt me niet dat het jouw schuld is?quote:Op donderdag 26 april 2012 14:26 schreef whY... het volgende:
Hahaha Nee hoor Paxlie ik ben van de humorIk droeg geen hesje nee, bij deze dus, als je geen ongeval wilt moet je een hesje dragen
![]()
![]()
en ik moet wel rijden
Ja, voor 1 of 2 dagen. Daarna mag je zelf (voor een groot gedeelte, of helemaal) gaan dokken.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:27 schreef Sounddragon het volgende:
Volgens mij heb je voorlopig recht op vervangend vervoer. Neem contact op met je verzekering.
Soms gaat dat best vlot hoorquote:Op donderdag 26 april 2012 14:29 schreef whY... het volgende:
Bij vervangend vervoer moet ik zelf 25% betalen dus het zal een weekje ov ofzo worden. Tuurlijk krijg ik geld van de verzekering maar daar kan ik de komende weken niet van rijden.
Bij mij was het een 1,2,3tje, kon niet beter, ik had foto's, politieverklaringen alles, en het duurde gewoon een paar maandenquote:Op donderdag 26 april 2012 14:30 schreef Anne het volgende:
[..]
Soms gaat dat best vlot hoor. Ligt eraan of beide verzekeringspartijen een beetje meewerken.
De automobilisten zien je er niet beter door. Het grootste probleem wat ze hebben is dat ze niet kunnen inschatten hoe hard je rijdt en hoever achter hun doordat je te smal bent.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:33 schreef whY... het volgende:
We wachten het even af, ik heb morgen een date dus dat wordt geen ballen of fozen denk ik. Is er nog goed nieuws?
Ik vind die hesjes trouwens wel altijd opvallen dus wat is er op tegen?
Die date kun je wel omzetten in een avondje voorzichtig op de bank zitten, dan kan je ze je lekker vertroetelen, want morgen kun je niet meer op- of neer gok ik zomaarquote:Op donderdag 26 april 2012 14:33 schreef whY... het volgende:
We wachten het even af, ik heb morgen een date dus dat wordt geen ballen of fozen denk ik. Is er nog goed nieuws?
Ik vind die hesjes trouwens wel altijd opvallen dus wat is er op tegen?
Ik mocht pas vanaf mijn 16e achterop voor een ritje. Daarvoor was het stapvoets door de wijk heen.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:41 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zou sowieso niet zo snel een kind achterop meenemen. Kinderen vervoer je in een auto.
Zoiets idd, misschien zou 14 ook nog wel kunnen, maar jonger wil ik ze niet achterop hebben.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:42 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ik mocht pas vanaf mijn 16e achterop voor een ritje. Daarvoor was het stapvoets door de wijk heen.
Geleend van de buurmanquote:Op donderdag 26 april 2012 14:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zoiets idd, misschien zou 14 ook nog wel kunnen, maar jonger wil ik ze niet achterop hebben.
Volgens mij kost dat sowieso een godsvermogen aan motorpakken, want die klerelijers groeien om de haverklap uit hun kleding natuurlijk
Back to the 80'squote:Op donderdag 26 april 2012 14:47 schreef Paxlie het volgende:
Dan krijg je dit soort middeleeuws werk.
[ afbeelding ]
Ik zit achterop de Silverwing (voorste)
Ik vind het nogal een verantwoording hoor, maargoed, ik neem aan dat je weet wat je doet.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:50 schreef whY... het volgende:
Zitten bij mij pas als ze 14 zijn achterop (broertje en zusje) en de rest altijd 18+ Bij mijn broertje en zusje ook eerst in de buurt aangevoeld of ze sterk en goed reageerde. Sowieso defensief rijden nog meer afstand en rustig aan rijden.
Bij mij werd wel verbaal opgemaakt. En ik heb me lekker in de ambulance naar ziekenhuis laten rijden.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:26 schreef whY... het volgende:
![]()
![]()
en ik moet wel rijden
edit: Politie en ambulance! Ze maken alleen geen proces verbaal op omdat ik geen uiterlijk letsel heb, dan hebben ze nog niet in mijn broek gekeken... De tank heeft er gewoon een deuk van, stalen ballen zullen we maar zeggen![]()
Heb je rechtsbijstand? die kunnen je precies vertellen war je wel- en niet kunt claimen en wat je daar voor nodig hebtquote:Op donderdag 26 april 2012 15:19 schreef whY... het volgende:
Ik zal eens kijken of dat lukt, want dit is alleen al aan verloren uren een kapitaal aan geld. Heb je nog tips?
Heb je btw zelf nog de tegenwoordigheid van geest gehad om een paar piccies te schieten van de situatie? Dat kan voor de verzekering een hoop dingen veel makkelijker maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij welke verzekeraar zit je?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:25 schreef whY... het volgende:
Ik heb een paar piccies, alleen geen rechtsbijstand geloof ik.
[ afbeelding ]
16e?quote:Op donderdag 26 april 2012 14:42 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ik mocht pas vanaf mijn 16e achterop voor een ritje. Daarvoor was het stapvoets door de wijk heen.
Dat is niet zo slim, die paar euro kan je vaak een hoop ellende uitsparenquote:Op donderdag 26 april 2012 15:28 schreef whY... het volgende:
Unigarant, volgens moest ik dat aankruizen voor een paar eurie's per maand extra maar ik weet niet meer of ik dat gedaan heb
Ik bedoelde meer overzichts/situatie pics beetje á la ditte:quote:Op donderdag 26 april 2012 15:25 schreef whY... het volgende:
Ik heb een paar piccies, alleen geen rechtsbijstand geloof ik.
[ afbeelding ]
Misschien is Google streetview te gebruiken?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:34 schreef whY... het volgende:
Dan maak ik die morgen wel, shop ik desnoods de situatie met wat pijlen erbij want dat tekenen op een schadeformulier is echt kut, tenminste de tegenpartij kon niet tekenen echt een troep nu.
Ws: kuip, kuipframe, voorpoten, bochten, balhoofd + lager, misschien wiel, uitlaatbochten, koplamp?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:34 schreef lipjes het volgende:
ik weet trouwens niet wat er allemaal kapot is aan je Div600?
quote:Op donderdag 26 april 2012 14:15 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Wow, wat bizar matig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mwoooah Kwestie van wennen twee jaar terug eigenlijk een tijdje alleen circuit gereden.quote:Op donderdag 26 april 2012 01:27 schreef Yreal het volgende:
Duo rijden is waardeloos als je een beetje sportieve motor hebt..
Ik had zijn brandstofdop eraf gesnaaidquote:Op donderdag 26 april 2012 18:14 schreef Dekatria het volgende:
Zwaar vernaaid whY! Succes met het verder regelen van de schade enzo... ik had vandaag nog een truck die met 60 per uur 'm er in een zwik voor plempte. Gelukkig reed ik er schuin achter, anders had ik asfalt mogen happen.
voor de volgende motorrijder, zodat alles onder de diesel ligtquote:Op donderdag 26 april 2012 18:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik had zijn brandstofdop eraf gesnaaid![]()
Best kut. Desnoods rechtsbijstand alsnog aanvragen, volgens mij kon je bij bijv de DAS hun je zaak in behandeling laten nemen als je lid word weet ik niet zeker, je kan altijd informerenquote:Op donderdag 26 april 2012 15:43 schreef whY... het volgende:
Ja ik zal er wat moois van maken met wat foto's en streetview pijlen en een beschrijving. Misschien ook (als het nodig is) het kenmerk bij de politie opvragen.
Div 600 is krom, hij kan niet mee sturen, frame is denk ik ook verbogen en de kappen aan de vorkant stuk plus licht. Tank aan de kant van mijn kruis ingedeukt en de schade is te merken want ik kan niet lekker zetten... Zometeen naar de huisarts, heb wel geleerd van een aanrijding op de fiets aantal jaar geleden.
[ afbeelding ]
Sky is the limitquote:Artikel 95
De schade die op grond van een wettelijke verplichting tot schadevergoeding moet worden vergoed, bestaat in vermogensschade en ander nadeel, dit laatste voor zover de wet op vergoeding hiervan recht geeft.
Artikel 96
1Vermogensschade omvat zowel geleden verlies als gederfde winst.
2 Als vermogensschade komen mede voor vergoeding in aanmerking:
aredelijke kosten ter voorkoming of beperking van schade die als gevolg van de gebeurtenis waarop de aansprakelijkheid berust, mocht worden verwacht;
bredelijke kosten ter vaststelling van schade en aansprakelijkheid;
credelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte, wat de kosten onder b en c betreft, behoudens voor zover in het gegeven geval krachtens artikel 241 van het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering de regels betreffende proceskosten van toepassing zijn.
Je knoeit niet zomaar diesel hoorquote:Op donderdag 26 april 2012 19:00 schreef densmee het volgende:
[..]
voor de volgende motorrijder, zodat alles onder de diesel ligt
heerlijk gevoelquote:Op donderdag 26 april 2012 19:43 schreef lipjes het volgende:
Vandaag het eerste echte pluspunt van de nieuwe motor.
Auto die met 60 invoegt op een snelweg waar je 130 mag, en ik reed erachter
In de verte geen auto's te zien, opschuiven naar de 2e baan en vol door naar de 140-150
Hiervoor reed ik een GSX400e van 26 jaar oud met 25KW vermogen (wat die echt nie tmeer had)quote:Op donderdag 26 april 2012 19:59 schreef Vinniiee het volgende:
Dat kan ik met mijn GS500'tje ook hoor
Dat inderdaadquote:
Ook al harder mee gereden, maar is toch wel prettig dat het nu zo makkelijk kan ipv dat ik zoveel moeite nodig heb om op die snelheid te komenquote:
Typisch met dit natte weer hoeveel oliesporen je tegen kan komen. Van de week was het echt bizar, lagen dergelijke lange sporen (met enorme plassen bij elk stoplicht) dat ik aan het wachten was op de eerste auto langs de kant. Sommige mensen hebben volgens mij echt niet door in watvoor bouwval ze rondkarren.quote:Op donderdag 26 april 2012 19:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je knoeit niet zomaar diesel hoor![]()
Maar op zich wel een goed punt
Hehe, probeer thuis voor de deur eens wat er gebeurt met één druppel motorolie en een paar emmers water... lekkende auto's zijn er zat. Ik las pas nog van één of andere newbierit waar iemand meereed met een chronisch lekkende brommerquote:Op donderdag 26 april 2012 22:21 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Typisch met dit natte weer hoeveel oliesporen je tegen kan komen. Van de week was het echt bizar, lagen dergelijke lange sporen (met enorme plassen bij elk stoplicht) dat ik aan het wachten was op de eerste auto langs de kant. Sommige mensen hebben volgens mij echt niet door in watvoor bouwval ze rondkarren.
Ok, wij ook niet als we de naam en isbn niet wetenquote:Op vrijdag 27 april 2012 09:39 schreef lipjes het volgende:
hm,, zoek voor mijn broer nog een service & repair manual.
Heb al wel de naam & isbn maar kan maar geen download vinden
Inderdaad, al die olie overalquote:Op vrijdag 27 april 2012 11:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Hehe, probeer thuis voor de deur eens wat er gebeurt met één druppel motorolie en een paar emmers water... lekkende auto's zijn er zat. Ik las pas nog van één of andere newbierit waar iemand meereed met een chronisch lekkende brommer
Die hoeven we ook niet te wetenquote:Op vrijdag 27 april 2012 11:35 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ok, wij ook niet als we de naam en isbn niet weten
Ik was op zich best geïnteresseerd in wat voor model motor de broer van lipjes heeft. Maar als jij zegt dat we dat niet hoeven te weten..quote:
Hey - de stoomboot van Rib-i ?quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Hehe, probeer thuis voor de deur eens wat er gebeurt met één druppel motorolie en een paar emmers water... lekkende auto's zijn er zat. Ik las pas nog van één of andere newbierit waar iemand meereed met een chronisch lekkende brommer
Broer heeft een Honda Varadero.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:55 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik was op zich best geïnteresseerd in wat voor model motor de broer van lipjes heeft. Maar als jij zegt dat we dat niet hoeven te weten..
Sinds hij meer dan een jaar afwezig is geweestquote:
Dan mag WB ook wel gaan oppassenquote:Op vrijdag 27 april 2012 12:09 schreef bwt het volgende:
[..]
Sinds hij meer dan een jaar afwezig is geweest![]()
Kruissnelheidquote:Op donderdag 26 april 2012 19:43 schreef lipjes het volgende:
Vandaag het eerste echte pluspunt van de nieuwe motor.
Auto die met 60 invoegt op een snelweg waar je 130 mag, en ik reed erachter
In de verte geen auto's te zien, opschuiven naar de 2e baan en vol door naar de 140-150
Sinds die nieuwe is 150 inderdaad wel een beetje de standaart snelheid geworden, evenals 100 op 80 wegenquote:
Eentje met twee wielen, minimaal 50cc blok (anders is het een brommer) en waar jij tevreden mee bentquote:Op vrijdag 27 april 2012 15:09 schreef whY... het volgende:
Wat zou volgens jullie eigenlijk een 'echte' motor zijn? Want mijn divje werd hier een beetje belachelijk gemaakt maar wat zou een volgende motor voor mij kunnen zijn?
Die diversions zijn hele mooie motoren, en mijn vader zweert bij de XJ'squote:Op vrijdag 27 april 2012 15:09 schreef whY... het volgende:
Wat zou volgens jullie eigenlijk een 'echte' motor zijn? Want mijn divje werd hier een beetje belachelijk gemaakt maar wat zou een volgende motor voor mij kunnen zijn?
Als je je keuze van ons af laat hangen heb je een groter probleem dan dat je een Div rijd denk ikquote:Op vrijdag 27 april 2012 15:09 schreef whY... het volgende:
Een Z750 natuurlijkquote:Op vrijdag 27 april 2012 15:09 schreef whY... het volgende:
Altijd zo geweest dat als je een B hebt je meteen mag lessen. Zo niet, dan moet je eerst je theorie hebben.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:14 schreef lipjes het volgende:
hmm, blijkbaar wil de broer van mijn vriendin nu ook motor gaan rijden, lachen.
Maar zie ik weer hetzelfde terug komen, dat ze eerst hun theorie moeten hebben voor ze mogen gaan lessen, heb ik nog nooit gehad, is dat sinsd dit jaar verplicht ofzo
Mooie dingen zijn dat jaquote:
Ligt eraan wat de verzekeraar uitkeertquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:01 schreef whY... het volgende:
Uiteindelijk beslis ik natuurlijk zelfmaar ik heb nu een Suzuki gsx 600 f '94 en een Yamaha diversion XJ 600 s '93 gereden en misschien dat jullie een leuke upgrade weten? Je bent toch met zijn allen motorfan hierzo dus waarom niet vragen naar jullie mening? Jullie zijn toch mijn motor buddies
Houd het gewoon bij een toerbrommer, dat zit gewoon het lekkerste, is ten allen tijde wel een compromis, maar wel eentje met een beetje lekkers van alles.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:01 schreef whY... het volgende:
Uiteindelijk beslis ik natuurlijk zelfmaar ik heb nu een Suzuki gsx 600 f '94 en een Yamaha diversion XJ 600 s '93 gereden en misschien dat jullie een leuke upgrade weten? Je bent toch met zijn allen motorfan hierzo dus waarom niet vragen naar jullie mening? Jullie zijn toch mijn motor buddies
Dat was ik. Hij lekt pas als hij een paar minuten stil heeft gestaan. Binnenkort even kettingvet achter het kapje weghalen, het schijnt daar nogal op te hopen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan is dit wel erm hele verbetering ja :pquote:Op donderdag 26 april 2012 21:29 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hiervoor reed ik een GSX400e van 26 jaar oud met 25KW vermogen (wat die echt nie tmeer had)
[..]
Dat inderdaad
[..]
Ook al harder mee gereden, maar is toch wel prettig dat het nu zo makkelijk kan ipv dat ik zoveel moeite nodig heb om op die snelheid te komen
TDM is idd qua model en type een beetje hetzelfde motor. Allebei iets hoger als een Alp trouwens. Een Alp is een redelijk kleine brommer, maar ik ken ook mensen van rond de 2 meter die op een Alp rijdenquote:Op zaterdag 28 april 2012 22:19 schreef whY... het volgende:
Misschien dat ik toch liever rechtop zit, omdat ik wel van de lange stukken ben. Ik ben 1.79 / 1.80 is een Alp dan niet te hoog? Is zo een TDM vergelijkbaar met een V-storm? Hij ziet er leuk uit. Lekker weer veel vragenMisschien moet ik ook gaan kijken voor een brommert met abs.
Een ninja r6?quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:48 schreef whY... het volgende:
Ik ken iemand met een Alp misschien mag ik even een rondje testen in de wijk.
Zijn er nog leuke klassiekertjes? Ik zag al dat de moto guzzi al snel meer waard is dan een goede kawa Ninja r6. Dus dat wordt het niet, en de gs550 is dan wel weer het andere uiterste. Goldwing en Harley is natuurlijk helemaal niet te betalen, rare prijzen joh voor zo een oude goldwing betaal je echt nog veeeel geld zeg (ook de lelijke uitvoeringen zeg maar).
1.86 en met standaart stuur als met AT stuur reed prima. Knalde sneller over de dijken dan een hayabusaquote:Op zondag 29 april 2012 09:42 schreef Dekatria het volgende:
Mijn Alp zit prima, en ik ben ook zo rond de 1.90. Verhoogd stuur dan wel, maar da's dan ook het enige. Ik ben op een Alp gaan rijden omdat het precies was wat ik wilde, en ik het het (nog steeds) 1 van de mooiere allroads vind(wel die van voor de eeuwwisseling, overigens).
Ik vinnum kewl, maar waarom bestel je hem ergens waar je er 8 freakin' weken op moet wachten?quote:Op zondag 29 april 2012 10:14 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Een Shark S700 S Redding Replica
[ afbeelding ]
Zoals ikquote:Op zaterdag 28 april 2012 23:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
TDM is idd qua model en type een beetje hetzelfde motor. Allebei iets hoger als een Alp trouwens. Een Alp is een redelijk kleine brommer, maar ik ken ook mensen van rond de 2 meter die op een Alp rijden
Ik ben 1.90 ongeveer, en ik vond hem een beetje ielig, maar ik ken ietswat verhoogde Alpjes met wat aanpassingen, en dat zit alweer stukken beter.
Qua afmetingen en gewicht zijn ze wel iets groter volgens mij; ik denk niet dat kleine smurf op een TDM zou passenquote:Op zondag 29 april 2012 12:30 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
Zoals ik
Overigens vond ik een TDM net ff iets kleiner dan een alp, wel wat meer vermogen, is meer een straatmotor dan een allroad
Ik vond de zit van de tdm iig wat lager aanvoelen dan de alpquote:Op zondag 29 april 2012 12:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Qua afmetingen en gewicht zijn ze wel iets groter volgens mij; ik denk niet dat kleine smurf op een TDM zou passenIk heb nog nooit op zo'n ding gezeten, dus ik zou niet weten hoe het met de zitruimte gesteld is.
Ik weet wel dat ik redelijk verwend ben met mijn AT, toen ik mijn huidige ging ophalen bij de vorige eigenaar voelde het aan als een Alpje omdat ik mijn risers en custom made steppies miste. toen pas merkte ik hoeveel verschil het uitmaakte als je wat 'kleine' modificaties doet aan je brommert.
De meeste brommers die ze tegenwoordig als 'allroad' verkopen zijn niet echt geschikt voor offroad gebruik zonder de nodige aanpassingen. Daarom zijn AT's ook nog zo veel geld waard, want dat is eigenlijk de enige die het wél kan. Overigens un je met een Alp ook best aardig uit de voeten in de blubber; kwestie van modden![]()
Aangezien ik nog steeds bezig ben met lessen, heeft een helm niet een heel hoge prioriteit. Ook omdat ik het goed passende helm van mijn broer kan lenen. Tot nu toe 3 lessen gehad. Afgelopen donderdag zijn mijn verstandskiezen eruit gegaan; eerstvolgende les weer op 9 mei. Hij was bij Termaat te Nijmegen ¤188,00 standaard, maar door de onverwacht lang levertijd is er nog een leuk bedrag vanaf gegaanquote:Op zondag 29 april 2012 11:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vinnum kewl, maar waarom bestel je hem ergens waar je er 8 freakin' weken op moet wachten?![]()
Ik check effe hier, levertijd 2 dagen? Prijs valt me heel erg mee trouwens![]()
Toffe po, lekker opvallend, en een héél eind beter als zo'n fluorgele kanarie helm
Je mag er alleen niet mee op een circuit rijden![]()
Hoezo ?quote:Op zondag 29 april 2012 11:53 schreef Sounddragon het volgende:
Je mag er alleen niet mee op een circuit rijden![]()
Hmm, Termaat, laat maarquote:Op zondag 29 april 2012 14:30 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Aangezien ik nog steeds bezig ben met lessen, heeft een helm niet een heel hoge prioriteit. Ook omdat ik het goed passende helm van mijn broer kan lenen. Tot nu toe 3 lessen gehad. Afgelopen donderdag zijn mijn verstandskiezen eruit gegaan; eerstvolgende les weer op 9 mei. Hij was bij Termaat te Nijmegen ¤188,00 standaard, maar door de onverwacht lang levertijd is er nog een leuk bedrag vanaf gegaan
Het design is inderdaad een heel toffe, dankje!
Sluiting mag niet op het circuit, daar moet je DD hebbenquote:Op zondag 29 april 2012 15:52 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Hoezo ?
Mijn nieuwe helm (weekje terug gekocht)
[ afbeelding ]
Dankje!quote:Op zondag 29 april 2012 15:21 schreef whY... het volgende:
Hippe shit Danger.Mouse! Goed bezig, keep it up!
En ?, filmpje ?quote:Op maandag 30 april 2012 12:38 schreef Paxlie het volgende:
Net lekker stukje gereden om Contour camera ff te testen, lekker rustig op de weg
Ja ff editen nog. Anders moet je naar 30 minuten kijken terwijl er 17 een beetje leuk zijnquote:
Dat motorgeluidquote:Op maandag 30 april 2012 19:17 schreef Den_Haag het volgende:
Net weer een dr800 gezien. Kind of want!!!!!
1200 rijden is leuk voor op de snelweg, maar offroad?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:29 schreef Sounddragon het volgende:
Voor wie nog steeds denkt dat een GS een allroad is![]()
Niet dus![]()
Alvast koppelingsplaten besteld?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 03:22 schreef Geerd het volgende:
Schakelsysteem is afgebroken24 km in zijn 2 of 3 afleggen kreeg tie het wel warm van
![]()
Die dingen worden verkocht als allroad, dus mensen gaan dat proberen heahquote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:27 schreef Dekatria het volgende:
[..]
1200 rijden is leuk voor op de snelweg, maar offroad?
Converten naar .avi ging ff mis. Vanavond een nieuwe poging.quote:Op maandag 30 april 2012 13:03 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ja ff editen nog. Anders moet je naar 30 minuten kijken terwijl er 17 een beetje leuk zijn
Waarom converten naar AVI als joutjoep vrijwel alle formaten slikt?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:06 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Converten naar .avi ging ff mis. Vanavond een nieuwe poging.
Omdat het 30 minuten film is waarvan alleen minuut 2 t/m 18 interessant is.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:26 schreef bwt het volgende:
[..]
Waarom converten naar AVI als joutjoep vrijwel alle formaten slikt?
Zijn dit niet allemaal lessers? Naar mijn idee is 75% aan het lessen dus dan is het niet heel gek dat je dit soort beelden krijgt met al dat zand. Wel een vermakelijk filmpjequote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:27 schreef Dekatria het volgende:
[..]
1200 rijden is leuk voor op de snelweg, maar offroad?
quote:
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:29 schreef Sounddragon het volgende:
Voor wie nog steeds denkt dat een GS een allroad is![]()
Niet dus![]()
Volgens mij gaat in ieder geval het overgrote meerdendeel op zijn bek omdat ze de voorrem inknijpen op onverhardquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:22 schreef whY... het volgende:
[..]
Zijn dit niet allemaal lessers? Naar mijn idee is 75% aan het lessen dus dan is het niet heel gek dat je dit soort beelden krijgt met al dat zand. Wel een vermakelijk filmpje![]()
edit: volgende keer de juiste user qouten...![]()
In het westen zo goed als niks, ik piepte meestal bouwterreinen en van die braakliggende VINEX-bouwlokaties op, daari s wel wat lol te beleven. Ook de verbreding van de A2 was een vet stukkie onverhard om lekker te bléren.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:42 schreef whY... het volgende:
Waar hebben we hier (Nederland of randstad) bosgebieden of natuurgebieden waar je met de motor in/op mag? Met de brommer deed ik dat gewoon in de duinen, het mocht niet maar ja dat risico wilde ik wel lopen, op de motor echter niet.
Ja, echt, het is hier een achtergesteld landquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
en er zijn hier ook nog gewoon originele onverharde wegen
Ik vind het helemaal geweldig, houden zo!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:53 schreef bwt het volgende:
[..]
Ja, echt, het is hier een achtergesteld land
Op het strand mag niet, wil je ook niet met een zwaardere motor, of je moet op je smoel gaan leuk vinden; dan welquote:Op woensdag 2 mei 2012 00:16 schreef whY... het volgende:
Hmm dan moet ik dus eens goed op zoek gaan wanneer ik weer een motor heb, ik vind dat altijd wel leuk. Zou je gewoon op het strand mogen? Zeeland, Hoek van Holland, Monster, Kijkduin, Scheveningen, Wassenaar, Katwijk, Noordwijk of bij Zandvoort in de buurt? Die stomme paarden wel in ieder geval maar zodra het er 100 zijn met twee wielen en een frame, ho maar dan mag het nietof toch...
Originele onverharde wegen, zoals ze in mijn boek: 'N klasse beter motorrijden' uit 1970/1980 op de foto staan heb ik nog nooit gezien! O nee dat is niet waar maar ik voel me wel heel stads op dit moment.
In de VS zijn dat maar al te vaak piepels die nog niet kleiner hebben gereden, heb ik de indruk.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die dingen worden verkocht als allroad, dus mensen gaan dat proberen heah
Ik had bij dat filmpje een beetje de indruk dat het gewoon compleet onervaren rijders waren. Ik zag er een afdaling bij zitten van iemand die begint te rijden halverwege een holletje naar beneden, en die flikkert na 10 meter ondersteboven omdat hij zijn voorrem blokkeert zonder dat hij ook maar een poot op een steppie heeftquote:Op woensdag 2 mei 2012 00:42 schreef Dekatria het volgende:
[..]
In de VS zijn dat maar al te vaak piepels die nog niet kleiner hebben gereden, heb ik de indruk.
Zie topictitelquote:Op vrijdag 27 april 2012 12:09 schreef bwt het volgende:
[..]
Sinds hij meer dan een jaar afwezig is geweest![]()
Heb jij niets meer te koopquote:Op vrijdag 27 april 2012 15:21 schreef stinkie het volgende:
[..]
Als je je keuze van ons af laat hangen heb je een groter probleem dan dat je een Div rijd denk ik
Die van Stinkiequote:Op vrijdag 27 april 2012 16:01 schreef whY... het volgende:
Nope. De FZR was ik met een week kwijt en de Hayabusa gaat echt niet wegquote:Op woensdag 2 mei 2012 09:47 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Heb jij niets meer te koopDat is waarschijnlijk "de beste volgende motor"
ja ja, schuil maar weer lekker achter de TTquote:
Niet de banden de schuld geven, da's flauwquote:Op woensdag 2 mei 2012 17:52 schreef lipjes het volgende:
en daar ging bijna mijn GSX600F
maakte een flauw bochtje en ineens schoof heel de achterkant weg.
Betreft deze route, en dan als je van de rotonde afkomt:
http://g.co/maps/ab5xg
erg raar, dus vanavond maar eens even goed uitzoeken welke banden de dealer eronder heeft gegooid
quote:
Is die een na laatste een Harley? Wat een maffe mensen zo he, zonde van dat blik.quote:
Om sommige moet ik echt lachen andere doen gewoon zeer, ik gun het niemand maar ze zoeken het soms wel erg op.quote:
Makkelijkste om de schuld te geven als je niks op de weg zietquote:Op donderdag 3 mei 2012 00:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet de banden de schuld geven, da's flauw![]()
gelukig goed afgelopen
Nieuwe bandjes?quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:52 schreef lipjes het volgende:
en daar ging bijna mijn GSX600F
maakte een flauw bochtje en ineens schoof heel de achterkant weg.
Betreft deze route, en dan als je van de rotonde afkomt:
http://g.co/maps/ab5xg
erg raar, dus vanavond maar eens even goed uitzoeken welke banden de dealer eronder heeft gegooid
Na een ongeluk mag dat inderdaad niet meer.quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:57 schreef whY... het volgende:
Hmm ik moet mijn helm en pak ook aan de schade-expert laten zien. Is het niet zo dat zo een helm sowieso niet meer gebruikt mag worden?
quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:45 schreef stinkie het volgende:
Rij ik vanmorgen de garage in, staat er een ZZR1400. Gifgroen. Met iets er op getekend dat op een Busa kanjii lijkt. Ik heb 'm er maar naast gezet
Is vrij normaal. Meer kijken of je niet met een goedkoop Lidl ding reed en nu een dikke Shoei probeert te claimen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:57 schreef whY... het volgende:
Hmm ik moet mijn helm en pak ook aan de schade-expert laten zien. Is het niet zo dat zo een helm sowieso niet meer gebruikt mag worden?
Jawel, dat heeft wel degelijk invloed, en zeker op nieuwe bandjes.. al moet dat nieuwe er na 400 km wel een beetje vanaf zijnquote:Op donderdag 3 mei 2012 10:56 schreef lipjes het volgende:
[..]
Makkelijkste om de schuld te geven als je niks op de weg ziet
had wel geregend, maar zoveel invloed zou dat toch neit moeten hebben
vandaag wel met de auto trouwens, en nee niet vanwege die aanvaring
Wat stinkie zegt, en je helm is in principe afgekeurd als je er een flinke stuiter mee hebt gemaakt. Dat het niet mag is een beetje kort door de bocht; de vraag is meer of je dat wíltquote:Op donderdag 3 mei 2012 12:57 schreef whY... het volgende:
Ik rijd zelf in elk weer, al vaak nat thuisgekomen met mijn oude motorquote:Op donderdag 3 mei 2012 15:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jawel, dat heeft wel degelijk invloed, en zeker op nieuwe bandjes.. al moet dat nieuwe er na 400 km wel een beetje vanaf zijn![]()
De pest is, en dat geldt zeker voor mensen die weinig met slecht weer rijden, dat je rijstijl zich vormt naar de omstandigheden, dus hellingshoek en het moment waarop je op het gas gaat, en dat wordt een beetje een gewoonte. Als je dan een keertje in de nattigheid rijdt is een oepsie snel gemaakt
Moet je maar eens kijken hoeveel er op hun plaat gaan na een droge en warme periode in de zomer; dan ligt er volop rommel op de weg, en als het dan gaat regenen is het net een ijsbaan op sommige plekken. Dan zie je op MF de huil-topics bij bosjes verschijnen
Dat is ook niet om te checken of adar wat mis zit, maar gewoon kijken hoe alles zitquote:Op donderdag 3 mei 2012 15:38 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zou niet weten wat je onder je kuipwerk aan zou moeten treffen wat zoiets veroorzaakt, maar even checken kan geen waad
Beeld kut, geluid kut, windgeruis kut, geen crash, where is the fun?quote:
Bij mijquote:Op donderdag 3 mei 2012 15:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Beeld kut, geluid kut, windgeruis kut, geen crash, where is the fun?
ik weet neit wiens manual ik heb, maar heb de : Suzuki_GSX600F_Service_Manualquote:Op donderdag 3 mei 2012 15:56 schreef Sounddragon het volgende:
Even roggelen dat je de Haynes manual in bezit krijgt
Een gewone of diversion?quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:27 schreef whY... het volgende:
Ik heb mijn jas, schoenen, handschoenen en helm achtergelaten. Aan de helm zie je niks, ik ga morgen als het goed is een yamaha xj900 uit '92 kopen.
Mijn klapjap speakers haten jequote:
Klinkt als de goedequote:Op donderdag 3 mei 2012 16:12 schreef lipjes het volgende:
[..]
ik weet neit wiens manual ik heb, maar heb de : Suzuki_GSX600F_Service_Manual
Had je de helm geclaimd dan ?quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:27 schreef whY... het volgende:
Ik heb mijn jas, schoenen, handschoenen en helm achtergelaten. Aan de helm zie je niks, ik ga morgen als het goed is een yamaha xj900 uit '92 kopen.
Linkjes willen we, en een beetje rapidoquote:Op donderdag 3 mei 2012 16:27 schreef whY... het volgende:
Cardan is een soort van aandrijfas, enige wat je daarbij hoeft te doen is af en toe eens de olie verversenquote:Op donderdag 3 mei 2012 16:31 schreef whY... het volgende:
Volgens mij gewoon en denk met ketting, hoezo? Tekst en uitleg zijn gewenstZit daar veel verschil tussen (cardan en ketting snap ik).
Met een spuitbussie op de bok toch zéker wel 20 seconden per 500 kmquote:Op donderdag 3 mei 2012 17:42 schreef lipjes het volgende:
Ja, ons pa heeft er toen 1 met cardan gekocht omdat hij elke dag 100km rijd, dus scheelt hem onderhoud
onafhankelijke schade expert of iemand van de verzekering? Bij dat 2de niet akkoord gaan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:57 schreef whY... het volgende:
Misschien eens een idee voor een tour hier.quote:
quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:35 schreef lipjes het volgende:
[..]
Misschien eens een idee voor een tour hier.
Mooie plekken hier om te rijden, dorpjes, havens, bossen en een paar heerlijke snelwegen.
Je hebt 'm echt niet door, of zit je ons nu te fucken?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:41 schreef lipjes het volgende:
je kan hier in brabant echt mooie ritten rijden hoor
ik heb hem echt niet door, zal wel door de drank komenquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:42 schreef Anne het volgende:
[..]
Je hebt 'm echt niet door, of zit je ons nu te fucken?
Is niet goed voor die dikke kop van mequote:Op donderdag 3 mei 2012 22:38 schreef Anne het volgende:
[..]
En je houdt ook niet van Bossche bollen.
Tja, moet je gelijk weer een nieuwe helm kopen. Dure bossche bol wordt het dan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:54 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Is niet goed voor die dikke kop van me
Toch nog ruim het geld waard.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:58 schreef Anne het volgende:
[..]
Tja, moet je gelijk weer een nieuwe helm kopen. Dure bossche bol wordt het dan.
Godver! hoe kom jij op mijn Feesboek?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:01 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Toch nog ruim het geld waard.
[ afbeelding ]
Als jij dat bent, zou ik al minimaal 20 x gestorven/gestikt zijnquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Godver! hoe kom jij op mijn Feesboek?![]()
Ik moest er daarstraks nog 2 eten van je, dus het valt nog wel meequote:Op donderdag 3 mei 2012 23:06 schreef Anne het volgende:
[..]
Als jij dat bent, zou ik al minimaal 20 x gestorven/gestikt zijn.
Asjeblieft zeg. Geen taart meer voor jou.
Vind brabant toch heerlijk rijden hoor imhoquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:02 schreef whY... het volgende:
Brabant de gekste! Hmm naja, ik ben eigenlijk meer van andere plekken.
Om toch een beetje met jullie mee te denken, dit is het model. Alleen die bij de garage heeft een ander soort striping achtig iets en is net even wat mooier.
[ afbeelding ]
Wie weet komen er snel foto's alhoewel ik morgen een weekendje weg ben.
edit: deze heeft cardan zie ik, misschien die in de garage ook wel. Hij lijkt namelijk erg sterk op die van de garage.
"Ik moet helemaal niks"quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik moest er daarstraks nog 2 eten van je, dus het valt nog wel mee
Houdoequote:Op donderdag 3 mei 2012 23:09 schreef Anne het volgende:
[..]
"Ik moet helemaal niks"
Jaja, alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden. Blabla.
Ik ben er weg van, toedeledoki.
Kleur is wel OK, wat moet dat nou kosten?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:02 schreef whY... het volgende:
Brabant de gekste! Hmm naja, ik ben eigenlijk meer van andere plekken.
Om toch een beetje met jullie mee te denken, dit is het model. Alleen die bij de garage heeft een ander soort striping achtig iets en is net even wat mooier.
[ afbeelding ]
Wie weet komen er snel foto's alhoewel ik morgen een weekendje weg ben.
edit: deze heeft cardan zie ik, misschien die in de garage ook wel. Hij lijkt namelijk erg sterk op die van de garage.
Nah, als je de km-stand even tegenover de leeftijd houdt, denk ik dat het poetswerk wel door de vorige eigenaren gedaan is, want dit is niet 'even' een doekje eroverheen, hier heeft iemand een serieuze berg ouwe kleding en tandenborstels op vernaggeldquote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:17 schreef whY... het volgende:
Ik heb wel wat met die oude dingen, uitlaatje zou wat groter mogen zijn en voor nu een een puike brommert. Te zijner tijd komt er wel wat moderns maar ik vind dit wel mooi zo.
En inderdaad dat viel me ook al op dat hij zo gepoetst ismaar ja je moet je ergens in onderscheiden en meestal zijn ze bij dit soort zaken toch al nagelopen dus waarom dan niet gelijk met een doekje poets.
Ja tuurlijk, dat lijkt me welquote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:59 schreef whY... het volgende:
Het is dus een 'allroad' zolang je maar wel op iets van 'road' rijdt. Hij bedingt niet het brede spectrum van een Transalp maar je kan hier prima mee naar Afrika, Frankrijk, Italië neem ik aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Pics.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:37 schreef Humberto-T het volgende:
TVP, hier ook een motorrijder. Huidige motor VFR800 uit 2002. Hiervoor 2x eerder een vfr gehad, R6 en CBR954.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:40 schreef Sounddragon het volgende:
KTM Adv vs. R1200 GS Adv. vs SupTen 1200:
Ik vind het goed zat![]()
Het grote geheim is dat je de gang erin moet houden; hij wordt pas zwaar als je langzaam rijdtDat ziet er allemaal wel goed uit. Zijn dit nou van die motoren waarvan 8 van de 10 nooit zand zullen zien? Of koop je dit omdat je ook avonturen beleeft en niet alleen woon werk. Het lijkt een beetje de suv van de binnensteden, die dingen zullen nooit geen modder zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
Welkom, ik vind dit nog steeds de allermooiste VFRquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:37 schreef Humberto-T het volgende:
TVP, hier ook een motorrijder. Huidige motor VFR800 uit 2002. Hiervoor 2x eerder een vfr gehad, R6 en CBR954.
De meeste eigenaren van zo'n bakbeest zullen er in de praktijk ook niet overdreven veel mee offroad rijden, zeker de BMW's zijn ekte asfaltmonsters, ze kúnnen wel wat, maar je moet het niet te gek maken. Die Ducati is gewoon een wannabe, De KTM is meer off- als onroad, en de Yammie zit er een beetje tussenin volgens die testers.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:15 schreef whY... het volgende:
[..]
Dat ziet er allemaal wel goed uit. Zijn dit nou van die motoren waarvan 8 van de 10 nooit zand zullen zien? Of koop je dit omdat je ook avonturen beleeft en niet alleen woon werk. Het lijkt een beetje de suv van de binnensteden, die dingen zullen nooit geen modder zien
M'n eerste VFRquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Welkom, ik vind dit nog steeds de allermooiste VFR![]()
Leuke conversie ook; de uitlaat naar de andere kant
Ik zou het er niet op gokken qua helm.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:55 schreef whY... het volgende:
Expert is geweest! Ik krijg 1250 voor de brommert en 550 ofzo voor het pak. Hij was onafhankelijk maar ja ik kan die jas en schoenen nog prima aan. Die handschoenen ook, alleen de helm weet ik niet zeker. Ik heb niks geraakt met mijn hoofd...
Dat is te veranderen toch?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:48 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
M'n eerste VFRMet sport demper geeft zo'n v4 echt heerlijke klappen bij het afremmen op de motor.
Helaas heeft de huidige, met standaard demper, het geluid van een stofzuiger
Als je helm gewoon nog 100% is, zou ik niet weten waarom je een nieuwe moet; erMEE vallen kan natuurlijk geen kwaad, erOP vallen welquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:55 schreef whY... het volgende:
Expert is geweest! Ik krijg 1250 voor de brommert en 550 ofzo voor het pak. Hij was onafhankelijk maar ja ik kan die jas en schoenen nog prima aan. Die handschoenen ook, alleen de helm weet ik niet zeker. Ik heb niks geraakt met mijn hoofd...
Dat je het aankan zegt niet zoveel he. Als de gaten erin zitten regen je mooi vol. Kan altijd een poging doen er meer uit te slepenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:55 schreef whY... het volgende:
Ik rijd ook nog steeds met een broek waar de gaten van een valpartij in zitten. Maar ik heb wel de waarde geclaimd bij de tegenpartij. Ik ben met een nieuw pak op stap gegaan en met een gatenkaas thuis gekomen. Dat mogen ze betalen ookquote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:52 schreef whY... het volgende:
Nou die helm is niks mis mee, ik heb hem nu zelf even goed bekeken. Nieuwe bike gekocht! Yamaha xj900 met cardan! Voor nog minder dan ik eerst zei want ingeruild voor de oude Yamaha. Hij gaat hem nu rij klaar maken en vanmiddag haal ik hem op. Daarna lekker touren naar Zeeland, Renesse.
Zometeen even een tas inpakken met wat spullen en de route bekijken, misschien nog even naar de stad en dan ben ik er klaar voor.
@Stinkie er zit alleen een klein gaatje onder aan mijn arm onder, op mijn jaszak links is ook een stukje slijtage, nou dat is boeiend. Verder geen schade gevallen aan het pak.
Ik heb ook een kapotte broek die ik nog gebruik, niet vaak, maar het is een gelamineerde, dus als het regent is dat lekker makkelijk hoef ik geen regenvoering ergens in te gaan zitten klooien, en er zit alleen een klein gaatje in de kniepatch, dus hij is niet lekquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:23 schreef stinkie het volgende:
[..]
Ik rijd ook nog steeds met een broek waar de gaten van een valpartij in zitten. Maar ik heb wel de waarde geclaimd bij de tegenpartij. Ik ben met een nieuw pak op stap gegaan en met een gatenkaas thuis gekomen. Dat mogen ze betalen ook
Zo'n Yamaha 1200 in het wit is gewoon keiharde porno man... als ik ooit 1200 zou gaan rijden zou het er zoéén worden, reken maar van yesquote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:39 schreef Sounddragon het volgende:
Denk het niet; 1200cc is waaaaayyy too much om in het terrein uit de voeten te kunnen, ding weegt 260 kilo, heeft daarentegen wel 110Pk en 114 Nm koppel, dus het wil wel, maar in het losse spul wordt het niks
Beetje off-asfalt wil ie op zich wel
Ik heb KTM Adventure 990, ook een witte. Elke keer dat ik er op rij is feest. Ik heb geen persoonlijk vergelijkingsmateriaal met zo'n Yamaha 1200, maar dat lijkt me inderdaad ook niet verkeerd. De BMW doet me niets, vooral die snavel en veel te zwaar.quote:Zo'n Yamaha 1200 in het wit is gewoon keiharde porno man... als ik ooit 1200 zou gaan rijden zou het er zoéén worden, reken maar van yes
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:40 schreef Sounddragon het volgende:
KTM Adv vs. R1200 GS Adv. vs SupTen 1200:
Ik vind het goed zat![]()
Het grote geheim is dat je de gang erin moet houden; hij wordt pas zwaar als je langzaam rijdtGeil geil geilSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Hier zit toch wel echt mijn volgende tussen, of toch misschien de f800gs![]()
Naais, toffe brommer, durf het bijna niet te vragen, maarrehhh...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 09:58 schreef Fishbowl het volgende:
[..]
Ik heb KTM Adventure 990, ook een witte. Elke keer dat ik er op rij is feest. Ik heb geen persoonlijk vergelijkingsmateriaal met zo'n Yamaha 1200, maar dat lijkt me inderdaad ook niet verkeerd. De BMW doet me niets, vooral die snavel en veel te zwaar.
Qua vermogen schelen die Yamaha & KTM trouwens weinig, de KTM heeft 105 PK en 100Nm, maar hij is een stuk lichter (207Kg).
Vanmiddag en morgen weer lekker crossen in het zuiden... Daar gaat het om.
Waarom?quote:Op maandag 7 mei 2012 09:42 schreef Rossdale het volgende:
Dag mede-motorrijdersIk kom me hier even snel melden voordat het topic dicht is
Ik neig heel erg naar de Yammie, al is een 800 GS ook wel wat; die is iig betaalbaar voor mij voordat ik met pensioen gaquote:Op maandag 7 mei 2012 09:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geil geil geil![]()
![]()
Hier zit toch wel echt mijn volgende tussen, of toch misschien de f800gs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |