Houd het gewoon bij een toerbrommer, dat zit gewoon het lekkerste, is ten allen tijde wel een compromis, maar wel eentje met een beetje lekkers van alles.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:01 schreef whY... het volgende:
Uiteindelijk beslis ik natuurlijk zelfmaar ik heb nu een Suzuki gsx 600 f '94 en een Yamaha diversion XJ 600 s '93 gereden en misschien dat jullie een leuke upgrade weten? Je bent toch met zijn allen motorfan hierzo dus waarom niet vragen naar jullie mening? Jullie zijn toch mijn motor buddies
Dat was ik. Hij lekt pas als hij een paar minuten stil heeft gestaan. Binnenkort even kettingvet achter het kapje weghalen, het schijnt daar nogal op te hopen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hehe, probeer thuis voor de deur eens wat er gebeurt met één druppel motorolie en een paar emmers water... lekkende auto's zijn er zat. Ik las pas nog van één of andere newbierit waar iemand meereed met een chronisch lekkende brommer
Dan is dit wel erm hele verbetering ja :pquote:Op donderdag 26 april 2012 21:29 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hiervoor reed ik een GSX400e van 26 jaar oud met 25KW vermogen (wat die echt nie tmeer had)
[..]
Dat inderdaad
[..]
Ook al harder mee gereden, maar is toch wel prettig dat het nu zo makkelijk kan ipv dat ik zoveel moeite nodig heb om op die snelheid te komen
TDM is idd qua model en type een beetje hetzelfde motor. Allebei iets hoger als een Alp trouwens. Een Alp is een redelijk kleine brommer, maar ik ken ook mensen van rond de 2 meter die op een Alp rijdenquote:Op zaterdag 28 april 2012 22:19 schreef whY... het volgende:
Misschien dat ik toch liever rechtop zit, omdat ik wel van de lange stukken ben. Ik ben 1.79 / 1.80 is een Alp dan niet te hoog? Is zo een TDM vergelijkbaar met een V-storm? Hij ziet er leuk uit. Lekker weer veel vragenMisschien moet ik ook gaan kijken voor een brommert met abs.
Een ninja r6?quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:48 schreef whY... het volgende:
Ik ken iemand met een Alp misschien mag ik even een rondje testen in de wijk.
Zijn er nog leuke klassiekertjes? Ik zag al dat de moto guzzi al snel meer waard is dan een goede kawa Ninja r6. Dus dat wordt het niet, en de gs550 is dan wel weer het andere uiterste. Goldwing en Harley is natuurlijk helemaal niet te betalen, rare prijzen joh voor zo een oude goldwing betaal je echt nog veeeel geld zeg (ook de lelijke uitvoeringen zeg maar).
1.86 en met standaart stuur als met AT stuur reed prima. Knalde sneller over de dijken dan een hayabusaquote:Op zondag 29 april 2012 09:42 schreef Dekatria het volgende:
Mijn Alp zit prima, en ik ben ook zo rond de 1.90. Verhoogd stuur dan wel, maar da's dan ook het enige. Ik ben op een Alp gaan rijden omdat het precies was wat ik wilde, en ik het het (nog steeds) 1 van de mooiere allroads vind(wel die van voor de eeuwwisseling, overigens).
Ik vinnum kewl, maar waarom bestel je hem ergens waar je er 8 freakin' weken op moet wachten?quote:Op zondag 29 april 2012 10:14 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Een Shark S700 S Redding Replica
[ afbeelding ]
Zoals ikquote:Op zaterdag 28 april 2012 23:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
TDM is idd qua model en type een beetje hetzelfde motor. Allebei iets hoger als een Alp trouwens. Een Alp is een redelijk kleine brommer, maar ik ken ook mensen van rond de 2 meter die op een Alp rijden
Ik ben 1.90 ongeveer, en ik vond hem een beetje ielig, maar ik ken ietswat verhoogde Alpjes met wat aanpassingen, en dat zit alweer stukken beter.
Qua afmetingen en gewicht zijn ze wel iets groter volgens mij; ik denk niet dat kleine smurf op een TDM zou passenquote:Op zondag 29 april 2012 12:30 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
Zoals ik
Overigens vond ik een TDM net ff iets kleiner dan een alp, wel wat meer vermogen, is meer een straatmotor dan een allroad
Ik vond de zit van de tdm iig wat lager aanvoelen dan de alpquote:Op zondag 29 april 2012 12:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Qua afmetingen en gewicht zijn ze wel iets groter volgens mij; ik denk niet dat kleine smurf op een TDM zou passenIk heb nog nooit op zo'n ding gezeten, dus ik zou niet weten hoe het met de zitruimte gesteld is.
Ik weet wel dat ik redelijk verwend ben met mijn AT, toen ik mijn huidige ging ophalen bij de vorige eigenaar voelde het aan als een Alpje omdat ik mijn risers en custom made steppies miste. toen pas merkte ik hoeveel verschil het uitmaakte als je wat 'kleine' modificaties doet aan je brommert.
De meeste brommers die ze tegenwoordig als 'allroad' verkopen zijn niet echt geschikt voor offroad gebruik zonder de nodige aanpassingen. Daarom zijn AT's ook nog zo veel geld waard, want dat is eigenlijk de enige die het wél kan. Overigens un je met een Alp ook best aardig uit de voeten in de blubber; kwestie van modden![]()
Aangezien ik nog steeds bezig ben met lessen, heeft een helm niet een heel hoge prioriteit. Ook omdat ik het goed passende helm van mijn broer kan lenen. Tot nu toe 3 lessen gehad. Afgelopen donderdag zijn mijn verstandskiezen eruit gegaan; eerstvolgende les weer op 9 mei. Hij was bij Termaat te Nijmegen ¤188,00 standaard, maar door de onverwacht lang levertijd is er nog een leuk bedrag vanaf gegaanquote:Op zondag 29 april 2012 11:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vinnum kewl, maar waarom bestel je hem ergens waar je er 8 freakin' weken op moet wachten?![]()
Ik check effe hier, levertijd 2 dagen? Prijs valt me heel erg mee trouwens![]()
Toffe po, lekker opvallend, en een héél eind beter als zo'n fluorgele kanarie helm
Je mag er alleen niet mee op een circuit rijden![]()
Hoezo ?quote:Op zondag 29 april 2012 11:53 schreef Sounddragon het volgende:
Je mag er alleen niet mee op een circuit rijden![]()
Hmm, Termaat, laat maarquote:Op zondag 29 april 2012 14:30 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Aangezien ik nog steeds bezig ben met lessen, heeft een helm niet een heel hoge prioriteit. Ook omdat ik het goed passende helm van mijn broer kan lenen. Tot nu toe 3 lessen gehad. Afgelopen donderdag zijn mijn verstandskiezen eruit gegaan; eerstvolgende les weer op 9 mei. Hij was bij Termaat te Nijmegen ¤188,00 standaard, maar door de onverwacht lang levertijd is er nog een leuk bedrag vanaf gegaan
Het design is inderdaad een heel toffe, dankje!
Sluiting mag niet op het circuit, daar moet je DD hebbenquote:Op zondag 29 april 2012 15:52 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Hoezo ?
Mijn nieuwe helm (weekje terug gekocht)
[ afbeelding ]
Dankje!quote:Op zondag 29 april 2012 15:21 schreef whY... het volgende:
Hippe shit Danger.Mouse! Goed bezig, keep it up!
En ?, filmpje ?quote:Op maandag 30 april 2012 12:38 schreef Paxlie het volgende:
Net lekker stukje gereden om Contour camera ff te testen, lekker rustig op de weg
Ja ff editen nog. Anders moet je naar 30 minuten kijken terwijl er 17 een beetje leuk zijnquote:
Dat motorgeluidquote:Op maandag 30 april 2012 19:17 schreef Den_Haag het volgende:
Net weer een dr800 gezien. Kind of want!!!!!
1200 rijden is leuk voor op de snelweg, maar offroad?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:29 schreef Sounddragon het volgende:
Voor wie nog steeds denkt dat een GS een allroad is![]()
Niet dus![]()
Alvast koppelingsplaten besteld?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 03:22 schreef Geerd het volgende:
Schakelsysteem is afgebroken24 km in zijn 2 of 3 afleggen kreeg tie het wel warm van
![]()
Die dingen worden verkocht als allroad, dus mensen gaan dat proberen heahquote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:27 schreef Dekatria het volgende:
[..]
1200 rijden is leuk voor op de snelweg, maar offroad?
Converten naar .avi ging ff mis. Vanavond een nieuwe poging.quote:Op maandag 30 april 2012 13:03 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ja ff editen nog. Anders moet je naar 30 minuten kijken terwijl er 17 een beetje leuk zijn
Waarom converten naar AVI als joutjoep vrijwel alle formaten slikt?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:06 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Converten naar .avi ging ff mis. Vanavond een nieuwe poging.
Omdat het 30 minuten film is waarvan alleen minuut 2 t/m 18 interessant is.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:26 schreef bwt het volgende:
[..]
Waarom converten naar AVI als joutjoep vrijwel alle formaten slikt?
Zijn dit niet allemaal lessers? Naar mijn idee is 75% aan het lessen dus dan is het niet heel gek dat je dit soort beelden krijgt met al dat zand. Wel een vermakelijk filmpjequote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:27 schreef Dekatria het volgende:
[..]
1200 rijden is leuk voor op de snelweg, maar offroad?
quote:
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:29 schreef Sounddragon het volgende:
Voor wie nog steeds denkt dat een GS een allroad is![]()
Niet dus![]()
Volgens mij gaat in ieder geval het overgrote meerdendeel op zijn bek omdat ze de voorrem inknijpen op onverhardquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:22 schreef whY... het volgende:
[..]
Zijn dit niet allemaal lessers? Naar mijn idee is 75% aan het lessen dus dan is het niet heel gek dat je dit soort beelden krijgt met al dat zand. Wel een vermakelijk filmpje![]()
edit: volgende keer de juiste user qouten...![]()
In het westen zo goed als niks, ik piepte meestal bouwterreinen en van die braakliggende VINEX-bouwlokaties op, daari s wel wat lol te beleven. Ook de verbreding van de A2 was een vet stukkie onverhard om lekker te bléren.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:42 schreef whY... het volgende:
Waar hebben we hier (Nederland of randstad) bosgebieden of natuurgebieden waar je met de motor in/op mag? Met de brommer deed ik dat gewoon in de duinen, het mocht niet maar ja dat risico wilde ik wel lopen, op de motor echter niet.
Ja, echt, het is hier een achtergesteld landquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
en er zijn hier ook nog gewoon originele onverharde wegen
Ik vind het helemaal geweldig, houden zo!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:53 schreef bwt het volgende:
[..]
Ja, echt, het is hier een achtergesteld land
Op het strand mag niet, wil je ook niet met een zwaardere motor, of je moet op je smoel gaan leuk vinden; dan welquote:Op woensdag 2 mei 2012 00:16 schreef whY... het volgende:
Hmm dan moet ik dus eens goed op zoek gaan wanneer ik weer een motor heb, ik vind dat altijd wel leuk. Zou je gewoon op het strand mogen? Zeeland, Hoek van Holland, Monster, Kijkduin, Scheveningen, Wassenaar, Katwijk, Noordwijk of bij Zandvoort in de buurt? Die stomme paarden wel in ieder geval maar zodra het er 100 zijn met twee wielen en een frame, ho maar dan mag het nietof toch...
Originele onverharde wegen, zoals ze in mijn boek: 'N klasse beter motorrijden' uit 1970/1980 op de foto staan heb ik nog nooit gezien! O nee dat is niet waar maar ik voel me wel heel stads op dit moment.
In de VS zijn dat maar al te vaak piepels die nog niet kleiner hebben gereden, heb ik de indruk.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die dingen worden verkocht als allroad, dus mensen gaan dat proberen heah
Ik had bij dat filmpje een beetje de indruk dat het gewoon compleet onervaren rijders waren. Ik zag er een afdaling bij zitten van iemand die begint te rijden halverwege een holletje naar beneden, en die flikkert na 10 meter ondersteboven omdat hij zijn voorrem blokkeert zonder dat hij ook maar een poot op een steppie heeftquote:Op woensdag 2 mei 2012 00:42 schreef Dekatria het volgende:
[..]
In de VS zijn dat maar al te vaak piepels die nog niet kleiner hebben gereden, heb ik de indruk.
Zie topictitelquote:Op vrijdag 27 april 2012 12:09 schreef bwt het volgende:
[..]
Sinds hij meer dan een jaar afwezig is geweest![]()
Heb jij niets meer te koopquote:Op vrijdag 27 april 2012 15:21 schreef stinkie het volgende:
[..]
Als je je keuze van ons af laat hangen heb je een groter probleem dan dat je een Div rijd denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |