quote:Oud-premier De Jong dreigt zijn partij het CDA te verlaten als het kabinet-Rutte inderdaad een miljard euro bezuinigt op ontwikkelingssamenwerking. Dat zegt hij in Nieuwsuur.
"Als dat gebeurt, wil ik er niets meer mee te maken hebben", zegt De Jong over het kabinet waar zijn partij deel van uitmaakt. "Ik stap er dan uit en ga er tegen vechten, met mijn laatste krachten."
In een brief aan de CDA-onderhandelaars in het Catshuis waarschuwden andere CDA-prominenten zoals oud-premier Lubbers eerder al voor bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking.
Twee kranten meldden vanmorgen dat er overeenstemming zou zijn over een bezuiniging van een miljard. Ingewijden zeggen dat er verschillende varianten op tafel liggen, waarin de bedragen uiteen lopen van een half tot anderhalf miljard.
Nee, hij toont zich erg zwak met zijn bejaarden-argument.quote:
Olliequote:
Hij had beter een alternatief kunnen noemenquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:33 schreef DanielBackward het volgende:
Ik snap niet dat Wilders eerst Akkoord gaat en nu het een slecht plan noemt..
Ze waren volgens Rutte er al helemaal uit, dan is het helemaal typischquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
ah, hij gooit het op de ouderen. Wel vreemd dat er dan een akkoord is en hij nu alsnog de stekker er uit trekt.
Nah, toch wel intelligent. Er zijn tig kiezers die dit geloven en weer op de PVV gaan stemmenquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:34 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nee, hij toont zich erg zwak met zijn bejaarden-argument.
quote:
Welke Fokker komt er achter wie ze is?quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:34 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Alleen gezicht zichtbaar, te weinig materiaal om oordeel te geven.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:35 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Hey hey beetje respect voor BNR he
het balonnetje gaat wel doorgeprikt worden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:34 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Nah, toch wel intelligent. Er zijn tig kiezers die dit geloven en weer op de PVV gaan stemmen
Zeer waarschijnlijk volgens onze weglachpremier Rutte.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:34 schreef DrNick het volgende:
Wat gaat er gebeuren nu eigenlijk? Komen er nieuwe vergaderingen? Moeten we opnieuw stemmen?
De meeste PVV-stemmers zeiden een paar jaar geleden bij enquetes nog op Verdonk te zullen stemmen. Ze geilen op iemand die zich afzet tegen de rest, die stoere praatjes heeft over hard zijn, en vooral iemand die in opkomst is. Bij tegenslag laten ze je vallen als een baksteen, hun loyaliteit is even oppervlakkig als hun inzicht. Dus Wilders zal stevig moeten inleveren.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:27 schreef Olga het volgende:
[..]
De meeste pvv-stemmers denken helaas niet zo....
Denk je dat echt?quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Wilders speelt dit zo slim, volgende verkiezingen denk ik 25+ zetels voor hem.
Dat is dus het idiote. Als je niet aan het stabiliteitspact wil voldoen dan had je uberhaupt niets te zoeken aan de tafel van het Catshuis. Wilders is gewoon een clown.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:35 schreef Marcoss het volgende:
Tja, die 3%-eis lag er 7 weken geleden toch ook al?
welke verkiezingsbelofte van Geert?quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:35 schreef Lov1 het volgende:
Ook wel dapper, nergens mee instemmen en dan je wel aan je kiesbelofte houdenJa, maar hier hebben we dus helemaal niets aan Geert
Dat moeten we nog maar zien dan, wel te hopen als het aan mij ligt. Weg met de PVV, enkel een populistische partij die ons land alleen de afgrond in helpt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:35 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk volgens onze weglachpremier Rutte.
Achterban van Wilders moet geen stemrecht hebben. Zowel niet passief als actieve kiesrecht. We hebben geen behoefte aan Wilders 2.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:36 schreef Olga het volgende:
De kiezer moet idd sprekenEn dan opzouten met die Limburger
gelijk die hele provincie aan Duitsland kado doen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:36 schreef Olga het volgende:
De kiezer moet idd sprekenEn dan opzouten met die Limburger
Met wat heeft hij Nederland verkracht?quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wilders heeft Nederland beetje bij beetje verkracht. Als hij aan de macht komt dan ga ik echt huilen op deze manier.
Daar kwam het op neer jaquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:36 schreef Ringo het volgende:
AOW'ers. Dictaten uit Brussel. Onze AOW'ers. Brussel. Dictaten uit Brussel. Voor onze AOW'ers. Met name AOW'ers. Dictaten uit Brussel.
Goede samenvattigquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:36 schreef Ringo het volgende:
AOW'ers. Dictaten uit Brussel. Onze AOW'ers. Brussel. Dictaten uit Brussel. Voor onze AOW'ers. Met name AOW'ers. Dictaten uit Brussel.
Met zijn partij en zijn uitspraken.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:37 schreef Cher- het volgende:
[..]
Met wat heeft hij Nederland verkracht?
Hahaquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
DRIE MICROFOONS VAN DE NOS
Ik weet wel waar we nog meer op kunnen bezuinigen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!!!!!
Leugens.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:37 schreef Cher- het volgende:
[..]
Met wat heeft hij Nederland verkracht?
Nee joh, er zijn ook goede Limburgersquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:37 schreef Toekito het volgende:
[..]
gelijk die hele provincie aan Duitsland kado doen.
Hij zit toch zelf met zijn zooitje in Brussel?
Denk maar aan de affaire in Limburg met Gul en de Koningin.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Met zijn partij en zijn uitspraken.
Beste samenvatting tot nu toe.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:36 schreef Ringo het volgende:
Als ik Rutte moet geloven is het tekort dan in die 7 weken ruim vier miljard groter geworden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:37 schreef Klummie het volgende:
7 weken verspild, als ik 'm zou hoor. Wat een gelul. Hij is nu al met de campagne bezig.
Dan zou ik eerder een Oscar uitreikenquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hij verdient er ook een, namelijk voor clown van het jaar
Ben ik niet mee eens. We weten echt wel wat we economisch verstandig zouden moeten doen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:36 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Brussel laat de AOW-ers bloeden
Je moet gewoon bezuinigen, en dat ligt niet aan Brussel. Wees blij dat Brussel ons attent maakt op het feit dát we moeten bezuinigen
quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hij verdient er ook een, namelijk voor clown troll van het jaar
Hij denkt, Nederland vergrijst, we hebben dus veel oudjes, dus laat ik mij daar maar op focussenquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:37 schreef Olga het volgende:
Wilders wil dat meer aowers op hem stemmen? Die zullen wel zo slim zijn om door die ballon te prikken
mja, dat zou te veel eer zijnquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:38 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder een Oscar uitreiken
Het valt mij altijd zo op inderdaad. Ik vroeg mij al af of ik de enige was die opmerkt dat hij continu hetzelfde zegt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:37 schreef Ringo het volgende:
AOW'ers. Dictaten uit Brussel. Onze AOW'ers. Brussel. Dictaten uit Brussel. Voor onze AOW'ers. Met name AOW'ers. Dictaten uit Brussel. AOW'ers. Dictaten uit Brussel. Onze AOW'ers. Brussel. Dictaten uit Brussel. Voor onze AOW'ers. Met name AOW'ers. Dictaten uit Brussel. Onze AOW'ers. Brussel. Dictaten uit Brussel. Voor onze AOW'ers. Met name AOW'ers. Dictaten uit Brussel. Dictaten uit Brussel. Voor onze AOW'ers. Met name AOW'ers. Dictaten uit Brussel. AOW'ers. Met name AOW'ers. Dictaten uit Brussel.
Ik wil een verstandige politicus ... o wacht die zijn er niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:39 schreef wise het volgende:
al met al, gewoon kijken wat de kiezers willen
Waar zijn de elite gebleven dan?quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Nederland bestaat alleen maar uit burgers.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:39 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik wil een verstandige politicus ... o wacht die zijn er niet.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:37 schreef Ringo het volgende:
AOW'ers. Dictaten uit Brussel. Onze AOW'ers. Brussel. Dictaten uit Brussel. Voor onze AOW'ers. Met name AOW'ers. Dictaten uit Brussel. AOW'ers. Dictaten uit Brussel. Onze AOW'ers. Brussel. Dictaten uit Brussel. Voor onze AOW'ers. Met name AOW'ers. Dictaten uit Brussel. Onze AOW'ers. Brussel. Dictaten uit Brussel. Voor onze AOW'ers. Met name AOW'ers. Dictaten uit Brussel. Dictaten uit Brussel. Voor onze AOW'ers. Met name AOW'ers. Dictaten uit Brussel. AOW'ers. Met name AOW'ers. Dictaten uit Brussel.
Moet ook.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:40 schreef Ajacied422 het volgende:
Al die journalisten zijn wel paniekerig en egoistisch
Idd, maar het is een makkelijke doelgroep.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:40 schreef rubbereend het volgende:
Wilders is begaan met de ouderen
een dag na de verkiezingen liet hij zijn AOW breekpunt al varen
Zal ik dat op een bord zetten en gewoon eens naar den haag gaan?quote:
ze willen de geldpers laten rollen. Nederlandse Guldens FTWquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:40 schreef Scrutinizer het volgende:
De PVV heeft de heilige graal gevonden en weet genoeg te bezuinigen zonder dat ook maar iemand dat zou merken?
indd, we zullen zienquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:40 schreef Ascarona het volgende:
Hij wil verkiezingen omdat hij denkt dat hij een sterke campagne kan voeren, ben benieuwd.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:40 schreef rubbereend het volgende:
Wilders is begaan met de ouderen
een dag na de verkiezingen liet hij zijn AOW breekpunt al varen
Misschien voert hij wel een enorm sterke campagne en haalt ie 30-40 zetels, wie weet... maar er is alleen niemand meer die met hem samen wil werkenquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:40 schreef Ascarona het volgende:
Hij wil verkiezingen omdat hij denkt dat hij een sterke campagne kan voeren, ben benieuwd.
Hij is zijn achterban aan het uitbreiden..quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:37 schreef Olga het volgende:
Wilders wil dat meer aowers op hem stemmen? Die zullen wel zo slim zijn om door die ballon te prikken
Als het echt ergens over gaat, weet hij het niet zo goed meerquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:41 schreef markvanrinsum het volgende:
waarom stelt rutger geen vragen ?
Hij maakte er een breekpunt van. Dat had hij niet moeten doen als hij het meteen weer zou laten varen, Hij wilde op het pluche. dat is hem gelukt, maar ook mislukt en nu doet ie huilie, huilie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:41 schreef Cher- het volgende:
[..]![]()
Het is echt een spel he. Ik denk dat hij dit al van te voren heeft bedacht.
Ja, net te vroeg eruit gestapt.quote:
uhuh. Alleen als hij het kan bepalen is hij goed. Wordt hij hierin gestoord dan begint ie te hakkelen en is ie weg.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:42 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Als het echt ergens over gaat, weet hij het niet zo goed meer
Aan de andere kant had men zelf ook wel kunnen bedenken dat Geert hier is om de boel op de kop te zetten, en helemaal geen zin heeft in de politiek die VVD en CDA bedrijven. Dat is al jaren duidelijk.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:41 schreef Cher- het volgende:
[..]![]()
Het is echt een spel he. Ik denk dat hij dit al van te voren heeft bedacht.
Dat denk ik niet. Die had gewoon meegestemd met VVD en CDA. Hij mag blij zijn dat ie deze clown gedag heeft gezegd.quote:
Het is toch wel heel sneu.. 'rug recht houden' yeah, right!quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Pffff, Geert valt in herhaling. Brussel en de AOW zijn zijn troefkaarten lijkt het wel.
Best knap voor een partij zonder ruggengraatquote:
Ook al wordt ie de grootste, als niemand met hem samen wil werken zal hij ook geen premier worden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Mijn voorspelling: Wilders doet nog 2 verkiezingen: eerst de komende waarna er een niet-PVV-regering komt en hij keihard tegen kan gaan schoppen, en dan eentje met de ultieme poging om premier te worden.
Lukt dat niet dan verdwijnt hij naar de VS.
Is altijd als je een langer interview met hem ziet. Herhaalt zijn stokpaardje altijd tig keer, zodat hij zeker weet dat het in het clipje van 10 seconden komt die Henk en Ingrid in het journaal zien.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Pffff, Geert valt in herhaling. Brussel en de AOW zijn zijn troefkaarten lijkt het wel.
Dit is een troll héquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:41 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Niet alleen Geert. De rest heeft er net zo goed schuld aan, eigenlijk nog meer, omdat die helden in de regering allemaal hun principes opzij hebben gezet om te kunnen regeren.
Eindelijk is die belachelijke vertoning voorbij.
Heb je die plomp direct naast het binnenhof gezien?? Beter houdt hij zich even stil.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:41 schreef markvanrinsum het volgende:
waarom stelt rutger geen vragen ?
Het is een pop met een bandjequote:Op zaterdag 21 april 2012 16:44 schreef Olga het volgende:
even geluid uit nu. Is toch telkens hetzelfde
Wilders is ook links. Zonder hem waren de uitkeringen 2 jaar geleden al met 15% gekort.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:44 schreef Ryan3 het volgende:
Nederland niet kapot bezuinigen. Tja typisch links idee natuurlijk.
Mooie reactie van Brinkmanequote:Op zaterdag 21 april 2012 16:45 schreef DanielBackward het volgende:
Hero Brinkman @HeroBrinkman Close
Wilders maakt zich druk over AOW' ers. Heeft hij 2 jaar nauwelijks gedaan. PVV levert hardwerkende burger over aan links. Dure Duikpolitiek.
Heroquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:45 schreef DanielBackward het volgende:
Wilders maakt zich druk over AOW' ers. Heeft hij 2 jaar nauwelijks gedaan. PVV levert hardwerkende burger over aan links. Dure Duikpolitiek.
Onwikkelingssamenwerking, je weet zelf.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:44 schreef rubbereend het volgende:
Hoe dacht hij die 3% dan te halen?sprookjes, hij gelooft erin
Niet, die 3% was opgelegd door (de dictators uit) Brussel, daar wou Geert dus niet aan voldoen. Gekke linkse Geert.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:44 schreef rubbereend het volgende:
Hoe dacht hij die 3% dan te halen?sprookjes, hij gelooft erin
Brinkman gaat de nagel aan de doodskist van de PVV zijnquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:45 schreef DanielBackward het volgende:
brinkmanquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:45 schreef DanielBackward het volgende:
Nee, onze Hero heeft twee jaar lang zijn mond opengetrokkenquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:45 schreef DanielBackward het volgende:
Zien we die nog terug dan?quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:45 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Brinkman gaat de nagel aan de doodskist van de PVV zijn
Ja maandag van je girorekening afgeschreven.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:46 schreef DanielBackward het volgende:
G500NL @G500NL
Verlies AAA-status van NL kost direct ¤239 per inwoner
Inderdaad. Jezus had Judas, Hitler had Röhm en Wilders heeft Hero. Gewoon een verrader en nu het mes in de rug steken.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:46 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Nee, onze Hero heeft twee jaar lang zijn mond opengetrokken. Hij heeft 2 jaar lang netjes ja geknikt en gaat nu vanaf de zijlijn schreeuwen. Dat is pas Dure Duikpolitiek.
Per jaar, per maand, per eeuw?quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:46 schreef DanielBackward het volgende:
G500NL @G500NL
Bezuinigen en hervormen. Je moet wel perspectief bieden in economisch moeilijke tijden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:46 schreef Maarten-Pieter het volgende:
3,5 of 4 procent
Je moet gewoon bezuinigen, anders komt je land nog veel erger in de problemen. Maar dat snapt Geertje niet.
Erg verquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:45 schreef Jellereppe het volgende:
10 tot 16 miljard bezuinigen om die 3% te halen. Ze willen het land helemaal naar de knoppen bezuinigen. Uiteraard willen we Griekenland niet achterna. Maar het ging wel erg ver.
Ik denk dat na deze schertsvertoning er niet veel van de PVV overblijft, dus waar gaan die zetels naar toe?quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:46 schreef Marcoss het volgende:
Met de huidige peilingen (voor zover die betrouwbaar zijn) wordt het ook schier onmogelijk om een nieuw kabinet te gaan vormen trouwens..
Daarom.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het erge is dat PVV tokkies dit bullshit verhaal over de rechte rug van Wilders zullen slikken als zoete koek.
Dat Belgische record? Dat gaan we afpakken! En dan hebben ze weer helemaal niets in België!quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:46 schreef Marcoss het volgende:
Met de huidige peilingen (voor zover die betrouwbaar zijn) wordt het ook schier onmogelijk om een nieuw kabinet te gaan vormen trouwens..
Alleen kost het de belastingbetalende en vermogende inwoner het 5-voudige.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:46 schreef DanielBackward het volgende:
G500NL @G500NL
quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:46 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Nee, onze Hero heeft twee jaar lang zijn mond opengetrokken. Hij heeft 2 jaar lang netjes ja geknikt en gaat nu vanaf de zijlijn schreeuwen. Dat is pas Dure Duikpolitiek.
Logisch natuurlijk. Je gaat gewoon direct procentueel meer rente betalen over het geld dat je leent.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:46 schreef DanielBackward het volgende:
G500NL @G500NL
Hij doet het niet slecht in NH eigenlijk. En dat zeg ik als absoluut geen pvv/brinkman fanquote:
Pure indoctrinatie. Als je het lang genoeg herhaalt gaan mensen het vanzelf geloven.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Is altijd als je een langer interview met hem ziet. Herhaalt zijn stokpaardje altijd tig keer, zodat hij zeker weet dat het in het clipje van 10 seconden komt die Henk en Ingrid in het journaal zien.
We zullen het zien. Ik heb gemengde gevoelens bij die ventquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:47 schreef Olga het volgende:
[..]
Hij doet het niet slecht in NH eigenlijk. En dat zeg ik als absoluut geen pvv/brinkman fan
Van mij mag ie het best nog even 90 graden draaien....quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. Jezus had Judas, Hitler had Röhm en Wilders heeft Hero. Gewoon een verrader en nu het mes in de rug steken.
Maar we hoeven toch niet direct meer rente te gaan betalen als de status veranderd? Dat gebeurt zover ik weet pas als we oude leningen gaan vernieuwen. Of zie ik iets over het hoofd? Op termijn gaat het ons natuurlijk wel enorm veel kosten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:46 schreef DanielBackward het volgende:
G500NL @G500NL
Ik geef je de samenvatting: AOW-ers. Rechte rug. Brussel. Huilie. AOW-ers. Rechte rugquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:48 schreef Dethroned het volgende:
Geert was nog bezig met interview en <knip>![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ook hoorquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:48 schreef Maraca het volgende:
[..]
We zullen het zien. Ik heb gemengde gevoelens bij die vent
Anders quote je gewoon die Twitter-berichten?quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:48 schreef DanielBackward het volgende:
Maxime Verhagen @MaximeVerhagen
In het #Catshuis lagen goede afspraken over versterking van de economie. Door Wilders politieke lafheid blijft een antwoord op de crisis uit
Peilingen net na (of in dat geval zelfs voor) een val van een kabinet komen vrijwel nooit in de buurt van peilingen net voor de verkiezingen, laat staan de werkelijke verkiezingsuitslag.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:46 schreef Marcoss het volgende:
De eerste keer dat ik het eens ben met hem.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:48 schreef DanielBackward het volgende:
In het #Catshuis lagen goede afspraken over versterking van de economie. Door Wilders politieke lafheid blijft een antwoord op de crisis uit
quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:48 schreef DanielBackward het volgende:
Geen Henk en Ingrid?quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:49 schreef Lov1 het volgende:
[..]
Ik geef je de samenvatting: AOW-ers. Rechte rug. Brussel. Huilie. AOW-ers. Rechte rug
De grootste klap krijg je bij verzekeraars. Die hebben namelijk voornamelijk NL staatsobligaties op de balans, die per maandag flink minder waard zullen zijn. Daar gaan inderdaad de pensioenen van de oudjes....quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar we hoeven toch niet direct meer rente te gaan betalen als de status veranderd? Dat gebeurt zover ik weet pas als we oude leningen gaan vernieuwen. Of zie ik iets over het hoofd? Op termijn gaat het ons natuurlijk wel enorm veel kosten.
Door minder dan 50% op CDA, VVD en PVV te laten stemmenquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:50 schreef MouzurX het volgende:
Ik dacht dat we(de kiezer) bij de vorige verkiezingen al duidelijk hadden gemaakt wat we wilden:
Hervormingen en bezuinigen
Hardere straffen
Harder immigratiebeleid.
Klaar.
Wat? Wat er nu is gebeurd heeft al consequenties voor de bevolking, zeg maar?quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
De grootste klap krijg je bij verzekeraars. Die hebben namelijk voornamelijk NL staatsobligaties op de balans, die per maandag flink minder waard zullen zijn. Daar gaan inderdaad de pensioenen van de oudjes....
Dat zou wel episch zijn jaquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
Wie maakt er even een remix van AOW, werkloosheid, ouderen, de rug, etc
Volgens mij zijn henk en ingrid verleden tijd en ingeruild voor de aowérsquote:
Ik denk dat Maxime nog harder baalt dan Mark. Maxime is het zo gewend dat híj de opperrat is die alles met gekonkel voor elkaar krijgt, hij baalt dat Geertje hem een nóg grotere streek heeft geleverd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:50 schreef alors het volgende:
Maxime is echt een sukkel door meteen al zo te gaan zwartepieten. Rutte deed het zo slim.
Wilders maakt ook nog gebruik om weer de tegenstelling boze overheid vs arme burgers erin te gooien
Wanneer is het laf om je rug recht te houden?quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:48 schreef DanielBackward het volgende:
Johannes en Truusquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:51 schreef Olga het volgende:
[..]
Volgens mij zijn henk en ingrid verleden tijd en ingeruild voor de aowérs
praktisch gezien is het wel gevallen natuurlijkquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nu maar hopen dat het kabinet valt.
Liever nog een kabinetscrisis dan de voortzetting van dit gruwelijke kabinet.
waarschijnlijk wel ja. Alleen staat Nederland nu zoals Roemer zegt op een kruispunt. Pakken we het aan of modderen we verder. Als we het aanpakken dan kunnen de gevolgen zeker beperkt worden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:51 schreef Cher- het volgende:
[..]
Wat? Wat er nu is gebeurd heeft al consequenties voor de bevolking, zeg maar?
Ga er maar niet vanuitquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:52 schreef Handheld het volgende:
Zijn nu de bezuinigingen mbt het onderwijs nu ook van tafel??
Er is niks op tafel gekomenquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:52 schreef Handheld het volgende:
Zijn nu de bezuinigingen mbt het onderwijs nu ook van tafel??
En hoe kunnen we het aanpakken dan?quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarschijnlijk wel ja. Alleen staat Nederland nu zoals Roemer zegt op een kruispunt. Pakken we het aan of modderen we verder. Als we het aanpakken dan kunnen de gevolgen zeker beperkt worden.
Hij heeft zijn rug niet rechtgehouden, dan had hij überhaupt niet de onderhandelingen in moeten gaan en meteen moeten zeggen: dit gaat hem niet worden. In plaats van na zeven weken, terwijl er een pakket lag, pas te zeggen dat hij de stekker eruit trekt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wanneer is het laf om je rug recht te houden?
Rutte moet zijn ontslag nog aanbieden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:52 schreef RemcoW23 het volgende:
Is het kabinet nou officieel al gevallen, of moeten ze daarvoor nog telefoontjes plegen?
niet officieel gevallen. Rutte moet daarvoor zijn ontslag bij de Koningin aanbieden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:52 schreef RemcoW23 het volgende:
Is het kabinet nou officieel al gevallen, of moeten ze daarvoor nog telefoontjes plegen?
maandag overleg met ministerraad en dan gaat Rutte naar Bea toe. Daarna weten we meer.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:52 schreef RemcoW23 het volgende:
Links stemt daar niet mee in.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:53 schreef Ascarona het volgende:
Maar ff vraagje over dat akkoord, ze hadden alles klaar zeiden ze, kunnen ze het dan niet alsnog doorvoeren in de kamer? Kijken of partijen er voor stemmen of niet?
Dankquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet officieel gevallen. Rutte moet daarvoor zijn ontslag bij de Koningin aanbieden.
PvdA stemt al tegen en SP wil denk ik ook niet.... dus nee ow en pvv wil nietquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:53 schreef Ascarona het volgende:
Maar ff vraagje over dat akkoord, ze hadden alles klaar zeiden ze, kunnen ze het dan niet alsnog doorvoeren in de kamer? Kijken of partijen er voor stemmen of niet?
Dat gaat moeilijk worden. D66 en PvdA hebben de deur dichtgedaan en ik verwacht dat SP en de rest dat ook gaat doen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:53 schreef Ascarona het volgende:
Och, dat zal nog best wel meevallen. De waardering van NL-staatsobligaties zal wel wat zakken, maar die stond al heel hoog. En de rentebetalingen staan natuurlijk nog steeds vast. Ik zie geen directe gevolgen voor de pensioenuitkeringen. (al zullen de koersen van Aegon c.s. wel een paar procent inzakken).quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
De grootste klap krijg je bij verzekeraars. Die hebben namelijk voornamelijk NL staatsobligaties op de balans, die per maandag flink minder waard zullen zijn. Daar gaan inderdaad de pensioenen van de oudjes....
Hij wilde de 3% wel maar dan op een andere manier.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Heeft nou nog niemand de vraag gesteld als Wilders het niet met die 3% eens was, waarom ie uberhaupt is gaan onderhandelen?
HRA aanpakkenquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:53 schreef MouzurX het volgende:
[..]
En hoe kunnen we het aanpakken dan?
JA IS GEVRAAGDquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Heeft nou nog niemand de vraag gesteld als Wilders het niet met die 3% eens was, waarom ie uberhaupt is gaan onderhandelen?
Bij een AA-status geeft de markt ons al een boete van 5 miljard. Die EU-boetes zijn lachertjes.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:50 schreef Ryan3 het volgende:
Op zich heeft hij gelijk, EU heeft ons bij de ballen, je kunt het alleen niet negeren, want dan krijg je een boete (van wat? meer dan een miljard?)
Maandag, na de extra ministerraad zal Rutte naar de Koningin gaan om het ontslag in te dienen. Althans dat lijkt me logisch.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:52 schreef RemcoW23 het volgende:
Nee, zinloosquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:54 schreef Ascarona het volgende:
[..]
Maar ze zouden het kunnen proberen?
Het ging me meer om het feit: welke partijencombinatie kan die dan bewerkstelligen?quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
HRA aanpakken
ontslagrecht hervormen
iets met de zorg doen
Het kweken van vertrouwen in de financiële markt, dat telt.
Sorry maar de zorg KAN niet anders/minderquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
HRA aanpakken
ontslagrecht hervormen
iets met de zorg doen
Het kweken van vertrouwen in de financiële markt, dat telt.
Die gaat ergens heeeeel diep in een la, want die info is slecht voor de onderhandelingspositie van VVD en CDA.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:54 schreef Verbal het volgende:
Ik wil heel graag weten hoe het pakket eruit zag...
V.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |