quote:Oud-premier De Jong dreigt zijn partij het CDA te verlaten als het kabinet-Rutte inderdaad een miljard euro bezuinigt op ontwikkelingssamenwerking. Dat zegt hij in Nieuwsuur.
"Als dat gebeurt, wil ik er niets meer mee te maken hebben", zegt De Jong over het kabinet waar zijn partij deel van uitmaakt. "Ik stap er dan uit en ga er tegen vechten, met mijn laatste krachten."
In een brief aan de CDA-onderhandelaars in het Catshuis waarschuwden andere CDA-prominenten zoals oud-premier Lubbers eerder al voor bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking.
Twee kranten meldden vanmorgen dat er overeenstemming zou zijn over een bezuiniging van een miljard. Ingewijden zeggen dat er verschillende varianten op tafel liggen, waarin de bedragen uiteen lopen van een half tot anderhalf miljard.
Ik vond VVD/CDA perfect.quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:58 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik rouw echt niet. Ik dans op het graf van deze coalitie.
Ik had liever Paars gezien. Gedogen door de SGP en PVV vond ik maar niks.quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:59 schreef Voorschrift het volgende:
Ik vond VVD/CDA perfect.
Jammer van die PVV mongolen, maar toch, alles beter dan Paars.
Het staat op teletekst, dus is het waar.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:00 schreef Schadenfreude het volgende:
Fantastisch nieuws. Is het officieel nu?
Je weet tegen wie je het hebt, toch?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik had liever Paars gezien. Gedogen door de SGP en PVV vond ik maar niks.
Ja en dat kan mij werkelijk niks schelen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:03 schreef KoosVogels het volgende:
Je weet tegen wie je het hebt, toch?
Nee, okequote:Op zaterdag 21 april 2012 15:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ja en dat kan mij werkelijk niks schelen.
Die PVV mongolen hebben het dan ook laten klappen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vond VVD/CDA perfect.
Jammer van die PVV mongolen, maar toch, alles beter dan Paars.
Maar dan nog kunnen er heel wat vakantietjes geannuleerd wordenquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:11 schreef borisz het volgende:
Als het kabinet valt worden het verkiezingen begin oktober lijkt me.
VS sausje.quote:
TS is waarschijnlijk iemand die zijn vingers af zou likken bij dit akkoord.quote:
twitter:politiek24 twitterde op zaterdag 21-04-2012 om 15:19:43ZATERDAG LIVE: Onderhandelingen #Catshuis mislukt. Vanaf 16.15 uur korte verklaring premier Rutte en vicepremier Verhagen op politiek24.nl reageer retweet
Gezelligquote:
België heeft het geen kwaad gedaan dat even niemand zijn hobby's kon uitleven, toch?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:22 schreef DS4 het volgende:
Ik hoop wel dat de opvolging een beetje door weet te pakken. Of beter nog... een zakenkabinet. Gewoon even 4 jaar mensen met verstand van zaken die niet bezig zijn met herkozen worden.
De SP zou ik niet graag het beheer geven over de financien. Hun plannen zouden slecht uitpakken voor de schatkist volgens de CPB berekeningen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:24 schreef kawotski het volgende:
Kom maar op met de verkiezingen en dan mag links het oplossen.
Lachen is hem vergaan denk ik. Verheug me ook al op al die debatten waar hij op mag komen draven en dan moet uitleggen waarom hij er niks van gebakt heeft. Kuttekop gaat afgebrand worden!!quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:03 schreef Schadenfreude het volgende:
Ben benieuwd of Rutte nu nog lacht.
quote:
Hij is niet mijn man, maar ik vind hem een van de betere politici van Nederland. Ik vind hem te vergelijken met Rouvoet.quote:
^^ dat dus ^^quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Oh FFS. 7 weken overleggen, jezelf overleveren aan de blonde Don Quichot en de Poldertaliban en dan alsnog hard falen. Zo kort voor de deadline en nu moeten eventuele verkiezingen ook nog eens over de zomer getild worden.
Snel met de kamer overleggen, Geert in zijn hok terugstoppen, wat goede plannen erdoorheen knallen, verkiezingen en dan met Paars (plus) eindelijk eens orde op zaken stellen.
Verkiezingen, enige juiste!!quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:32 schreef MrBadGuy het volgende:
Benieuwd wat Rutte en Verhagen te melden hebben
twitter:fritswester twitterde op zaterdag 21-04-2012 om 15:15:33Heb ik weer: zit ik met familiereunie op rondvaartboot klapt Catshuisoverleg ;-( reageer retweet
Trap onder de ballen van Rutte van Wilders lijkt me. Niet?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:35 schreef StephanL het volgende:
Waarom nou weer beide persconferenties tegelijkertijd
Praten met D66 en PvdA. Met enkele aanpassingen willen die wellicht wel hun handtekening onder het Catshuisakkoord zetten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:35 schreef afstandbediening het volgende:
[..]
Hebben ze een andere keuze?
Goed gezien, maar Samsom en Pechtold hebben de deur dichtgegooid naar dit kabinet. Sap en Roemer zullen wel hetzelfde doen, dus de enige optie zijn nieuwe verkiezingen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:38 schreef Thezeurminator het volgende:
Een serieuze vraag.
Wat hebben nieuwe verkiezingen voor zin? Ik bedoel de ene partij krijgt een zetel er bij de andere een zetel eraf maar de rechts/links verhouding blijft toch ongeveer hetzelfde en het land blijft onbestuurbaar?
De PVV komt niet in het kabinet en dat is het voornaamste denk ik.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:38 schreef Thezeurminator het volgende:
Een serieuze vraag.
Wat hebben nieuwe verkiezingen voor zin? Ik bedoel de ene partij krijgt een zetel er bij de andere een zetel eraf maar de rechts/links verhouding blijft toch ongeveer hetzelfde en het land blijft onbestuurbaar?
sowieso met nieuwe verkiezingen denken dat er minder bezuinigd gaat wordenquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:40 schreef MouzurX het volgende:
De domheid van de politici is gewoon onvoorstelbaar.
Vooral die reactie van Sap nu.
is zo niets zeggend dat ik wel begrijp dat de kiezer wegloopt bij GLquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:40 schreef MouzurX het volgende:
De domheid van de politici is gewoon onvoorstelbaar.
Vooral die reactie van Sap nu.
kunt u deze dichtdoen; "Wilders weggelopen uit Catshuis, geklapt" #2quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is zo niets zeggend dat ik wel begrijp dat de kiezer wegloopt bij GL
PVV kan je niet weigeren als ze weer veel stemmen hebbenquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:41 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
De PVV komt niet in het kabinet en dat is het voornaamste denk ik.
is al dichtquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef Cher- het volgende:
[..]
kunt u deze dichtdoen; "Wilders weggelopen uit Catshuis, geklapt" #2
thnx
heb ik nog tijd om snel naar de supermarkt te gaan en drank en toastjes o pte halen?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Eerst afwachten wat Gertje en Mark te melden hebben
Waarom niet? Ik heb grote partijen geweigerd zien worden hoor.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef wise het volgende:
[..]
PVV kan je niet weigeren als ze weer veel stemmen hebben
Is er iemand anders thuis, zo ja. Laat die het dan doenquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef Cher- het volgende:
[..]
heb ik nog tijd om snel naar de supermarkt te gaan en drank en toastjes o pte halen?
Heb je een half uur voorquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef Cher- het volgende:
[..]
heb ik nog tijd om snel naar de supermarkt te gaan en drank en toastjes o pte halen?
Oh? Wie zal er met hen willen regeren denk je? Of halen ze in hun eentje een meerderheid?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef wise het volgende:
[..]
Denk maar niet dat de VVD en 't CDA het nu nog een keer gaan proberen met de PVV. De SP konden ze ook weigeren toen die met 25 zetels in de kamer kwamen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef wise het volgende:
[..]
quote:15.39 uur: PvdD: klaar voor verkiezingen
Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren twittert: 'Catshuisberaad mislukt. Wij zijn klaar voor nieuwe verkiezingen! Mededogen&duurzaamheid zullen moeten gaan winnen van kortetermijnbelangen.'
Tijd om weer te gaan betalen met kippen en varkens!quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:43 schreef pocketcalculatoroperator het volgende:
Weg met de xenofoben en plutocraten!
[ afbeelding ]
Ze brengt me indd wel aan het twijfelen, aan de andere kant zijn standpunten van een partij belangtijker dan het poppetje.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:40 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Sap snapt er he-le-maal niks van.
Mensen die nu nog GroenLinks durven te stemmen
Hahahaha zo zijn mijn mede huisgenoten niet ingesteldquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:43 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Is er iemand anders thuis, zo ja. Laat die het dan doen
We hebben al een waarschuwing te pakken van de kredietbeoordelers en voor je het weet betalen we meer rente. Moet je nog meer bezuinigen en het is al zo lastig om eruit te komen...quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:28 schreef svann het volgende:
België heeft het geen kwaad gedaan dat even niemand zijn hobby's kon uitleven, toch?
Kijk eens naar de huidige peilingen. De verhoudingen liggen nu totaal anders, de kiezers zijn teleurgesteld in bepaalde partijen en andere partijen hebben weer aan vertrouwen gewonnen. Daardoor kan er een totaal ander kabinet weer gaan ontstaan door nieuwe verkiezingen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:38 schreef Thezeurminator het volgende:
Een serieuze vraag.
Tuurlijk wel. pvda had bijna net zoveel stemmen als vvd, regeerde ook niet mee afgelopen periodequote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef wise het volgende:
[..]
Keuze tussen NED1 en RTL4quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:44 schreef Cher- het volgende:
[..]
Hahahaha zo zijn mijn mede huisgenoten niet ingesteldnou dan ga ik zo maar snel heen
en waar is het te zien? 16:15 maar waar?
houden zoquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:44 schreef Olga het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. pvda had bijna net zoveel stemmen als vvd, regeerde ook niet mee afgelopen periode
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:44 schreef Cher- het volgende:
[..]
Hahahaha zo zijn mijn mede huisgenoten niet ingesteldnou dan ga ik zo maar snel heen
en waar is het te zien? 16:15 maar waar?
O ja?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:44 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Kijk eens naar de huidige peilingen. De verhoudingen liggen nu totaal anders, de kiezers zijn teleurgesteld in bepaalde partijen en andere partijen hebben weer aan vertrouwen gewonnen. Daardoor kan er een totaal ander kabinet weer gaan ontstaan door nieuwe verkiezingen.
Ook voor de standpunten hoef je daar nu toch niet meer te zijn?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:44 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ze brengt me indd wel aan het twijfelen, aan de andere kant zijn standpunten van een partij belangtijker dan het poppetje.
Op naar een nieuwe kabinet die het land uit de slop haalt zonder in de wilde weg te snoeien. Het beste kunnen ze voor de hypotheekrenteaftrek een maximum stellen van 3 ton. Het is van de gekke dat men hier recht op heeft op duurdere huizen.quote:
Jawel en dat zal zeer zeker ook gebeuren. Als er nieuwe verkiezingen komen dan zullen VVD en CDA (en SGP) geen zin hebben in nieuwe samenwerking met de PVV en de andere partijen wilden sowieso dat al niet. Ook als ze de grootste zouden worden dan zijn ze gedoemd om in de oppositie te gaan zitten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef wise het volgende:
[..]
Ja, verkiezingen zijn meer dan logisch voor hem gezien de peilingen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef MouzurX het volgende:
Roemer klinkt dan tenminste nog enigszins logisch
vanuit de PvdA komt nu meer positiefs dan vanuit de rechterhoekquote:
En dan op beide persco's melden dat het alleen maar was om Wester te narren en dat ze maandag gewoon weer opnieuw gaan proberen...quote:
de wat? wat doen ze dan?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:45 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Waar zijn de Catshuis mediators eigenlijk mee bezig ? Dit gaat niet goed...
Daar klopt natuurlijk niks van.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:45 schreef MouzurX het volgende:
[..]
O ja?
[ afbeelding ]
Alleen SP staat anders.
Hoop ik voor pvv na komende verkiezingen en ook niet als gedoogpartnerquote:
Eens. Nederlands is geen stabiel en betrouwbaar land op dit moment. Chapeau Rutte!quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:43 schreef Tijn het volgende:
Als om 16:15 blijkt dat we geen regering meer hebben, dan denk ik niet dat we maandag nog een AAA-rating hebben.
Niks, daar gaan ze niet op bezuinigen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:46 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Prima hoor als Links weer komt. Als ze het maar niet in hun hoofd halen om zaken als kunst en cultuur terug te draaien. En vraag me af wat er dan gebeurd met ontwikkelingshulp.
ik ookquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:46 schreef Olga het volgende:
[..]
Hoop ik voor pvv na komende verkiezingen en ook niet als gedoogpartner
quote:
Ik neem aan dat als ze er zijn, de partijen helpen met een overeenkomst te sluiten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:46 schreef Cher- het volgende:
thanks (NOS natuurlijk)
[..]
de wat? wat doen ze dan?
quote:Mediator
De door de betrokken partijen geaccepteerde onafhankelijke en onpartijdige deskundige, die het mediationproces leidt en partijen begeleidt bij het bereiken van een overeenkomst ter beëindiging van hun conflict.~ Zie ook: Mediation.
ik hoop flink bezuinigenquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:46 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Prima hoor als Links weer komt. Als ze het maar niet in hun hoofd halen om zaken als kunst en cultuur terug te draaien. En vraag me af wat er dan gebeurd met ontwikkelingshulp.
Hebben ze die ook al in het Catshuis.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:45 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Waar zijn de Catshuis mediators eigenlijk mee bezig ? Dit gaat niet goed...
Hoe kunnen ze dat rechtvaardigen?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:47 schreef SportmanNR1 het volgende:
[..]
Niks, daar gaan ze niet op bezuinigen.
2010 was 20 februari val. Verkiezingen 9 juniquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:47 schreef Thezeurminator het volgende:
Stel het kabinet valt deze week zijn er dan precies over 3 maanden verkiezingen? Zal wel heel lullig zijn want ik word 28 juli 18..
Dat is een kleine bezuiniging ten opzichte van de taboes van de PVVquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:46 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Kunst is al een redelijk rechtse hobby, dus wat dat betreft is het apart dat rechts in eigen vlees snijdt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:46 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Meestal zijn er geen verkiezingen in de zomer, omdat er dan te veel mensen op vakantie zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:47 schreef Thezeurminator het volgende:
Stel het kabinet valt deze week zijn er dan precies over 3 maanden verkiezingen? Zal wel heel lullig zijn want ik word 28 juli 18..
Huh? Juni 2010 waren de verkiezingen in 2010?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:47 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
2010 was 20 februari val. Verkiezingen 9 juni
gok dan op verkiezingen in septemberquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Meestal zijn er geen verkiezingen in de zomer, omdat er dan te veel mensen op vakantie zijn.
Er zijn maar een paar landen die zich aan de 0.7% houden. Ze zullen zoiets wel zeggen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:47 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Hoe kunnen ze dat rechtvaardigen?
jaquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:48 schreef Cher- het volgende:
[..]
Huh? Juni 2010 waren de verkiezingen in 2010?
Oja, klopt, toen was ik 17 en kon ik niet stemmen maar vorig jaar werd ik 18 en toen kon ik volgens mij ook net niet stemmen ofzo.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kunst is al een redelijk rechtse hobby, dus wat dat betreft is het apart dat rechts in eigen vlees snijdt.
Kunst & Cultuur en Ontwikkelingshulp zijn echt zaken die nu gewoon geen prioriteit dienen te hebben.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:47 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dat is een kleine bezuiniging ten opzichte van de taboes van de PVV
Sowieso SGP. Een partij met waarden van 100 jaar geleden. Vrouwen die niet in een politieke partij mogen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:47 schreef IkeDubaku99 het volgende:
De SGP zal wel aan het balen zijn. Een nieuw kabinet zal al hun maatregelen terugdraaien.
ik hoop dat ze gewoon aan die 0,7% regel vasthouden. De regel is slimmer investeren, niet meer of minder. Het is nu al een druppel vergeleken met andere uitgaveposten.quote:
Ik ook!quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:47 schreef Thezeurminator het volgende:
Ik weet niet of die er zijn, maar zo te zien zijn ze hard nodig daar...quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:47 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hebben ze die ook al in het Catshuis.Dat zegt meer dan 1000 woorden.
Dat is heel persoonlijk.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:45 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ook voor de standpunten hoef je daar nu toch niet meer te zijn?
he! hakjes aan en toastjes kopenquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:48 schreef Cher- het volgende:
[..]
Huh? Juni 2010 waren de verkiezingen in 2010?
Oja, klopt, toen was ik 17 en kon ik niet stemmen maar vorig jaar werd ik 18 en toen kon ik volgens mij ook net niet stemmen ofzo.
Zowel voor links als rechts als midden zal dat nu echt geen prio1 hebbenquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:49 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
[..]
Kunst & Cultuur en Ontwikkelingshulp zijn echt zaken die nu gewoon geen prioriteit dienen te hebben.
precies, ontwikkelingshulp mag flink bezuinigd worden. Eigen land eerst stabiel makenquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:49 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
[..]
Kunst & Cultuur en Ontwikkelingshulp zijn echt zaken die nu gewoon geen prioriteit dienen te hebben.
Ja niemand die rekening houdt met jullie leeftijden, hadden jullie maar eerder geboren moeten worden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:49 schreef Ascarona het volgende:
Dus is het kabinet nou gevallen of niet? NOS is zo vaag altijd...
[..]
Ik ook!
Niet gevallen. De onderhandelingen zijn alleen mis gelopen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:49 schreef Ascarona het volgende:
Dus is het kabinet nou gevallen of niet? NOS is zo vaag altijd...
[..]
Ik ook!
Haha ja ciao ciao tot zoquote:
Thats what she the babyboomers saidquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:50 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ja niemand die rekening houdt met jullie leeftijden, hadden jullie maar eerder geboren moeten worden.
Nog niet. Om 16:15 spreken zowel Wilders als Rutte over wat er nou is gebeurd en hoe het nou verder moet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:49 schreef Ascarona het volgende:
Dus is het kabinet nou gevallen of niet?
Hopelijk wel ja. Het was al te gek voor woorden dat ze de kans kregen hun intolerante, misogyne en archaïsche bagger over gansch het land uit te storten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:47 schreef IkeDubaku99 het volgende:
De SGP zal wel aan het balen zijn. Een nieuw kabinet zal al hun maatregelen terugdraaien.
NOG niet gevallen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:50 schreef StephanL het volgende:
[..]
Niet gevallen. De onderhandelingen zijn alleen mis gelopen.
Het blijven miljarden die je eenvoudig weg kunt bezuinigen zonder grote gevolgen. Je geeft zelf toch ook niet aan goede doelen als je elke maand meer uitgeeft dan dat er binnenkomt en je gigantisch in de schulden zit?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik hoop dat ze gewoon aan die 0,7% regel vasthouden. De regel is slimmer investeren, niet meer of minder. Het is nu al een druppel vergeleken met andere uitgaveposten.
Precies, als er iets is dat nu geen prioriteit dient te hebben dan is het wel 'Groen'.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:50 schreef t-8one het volgende:
[..]
Dat is heel persoonlijk.
Ik vind de combi sociaal en groen belangrijk. Gl is/was altijd een hele positieve progressieve partij, dat spreekt mij aan.
Juistem. Dit is wat ik bedoel. Ik volg deze shizzle nooit.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:51 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hopelijk wel ja. Het was al te gek voor woorden dat ze de kans kregen hun intolerante, misogyne en archaïsche bagger over gansch het land uit te storten.
inddquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:50 schreef themole het volgende:
Ah Diederik heeft zijn verhaaltje ook al weer klaar.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:43 schreef Tijn het volgende:
Als om 16:15 blijkt dat we geen regering meer hebben, dan denk ik niet dat we maandag nog een AAA-rating hebben.
De shit is dat als ons kabinet valt, we meteen 2-4 tredes kredietwaardigheid verliezen en ons begrotingstekort in ene 1,5 keer zo groot wordt. Daarbij verliezen we een jaar (= want verkiezingen en daarna formaties) en geloofwaardigheid. Hoewel ik het er mee eens ben dat dit kabinet niet werkt zoals het zou moeten snap ik wel waarom men door gaat - die Grieks-ogende-donderwolk begint zich boven NL samen te pakken. Leuk voor hen die denken dat de linkse partijen het wel even regelen, maar als die ontdekken dat er inmiddels geen rijken meer zijn om te plukken zullen ook die in moeten grijpen aan de uitgavenkant...quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, verkiezingen zijn meer dan logisch voor hem gezien de peilingen.
Dat is het goeie nieuws.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:47 schreef IkeDubaku99 het volgende:
D'66 much?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:51 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hopelijk wel ja. Het was al te gek voor woorden dat ze de kans kregen hun intolerante, misogyne en archaïsche bagger over gansch het land uit te storten.
Dat is geen meerderheid.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:50 schreef Dethroned het volgende:
De VVD zit in een lastig parket. VVD + CDA + SGP (+Christenunie) lijkt me onwaarschijnlijk, maar voor hun de enige mogelijkheid.
VVD en SP kunnen nooit bij elkaar in één regering zitten.quote:PVDA + SP + VVD lijkt me niet, want dan moet de VVD wel heel erg veel gezichtsverlies lijden en daar doen ze niet aan.
D66 en SP zie ik ook niet snel gebeuren. Maar heeft deze combinatie wel een meerderheid?quote:PVDA + SP + D66 .. Ook al zou ik dit idealistisch wel zien zitten, van bezuinigen en economisch groei komt dan niks meer terecht.
De SGP heeft niet genoeg zetels, dus daar heeft de regering niks aan.quote:BTW, zou ... zou de regering een nieuw gedoogaccoord kunnen sluiten met de SGP ??
Je bent toch wel van bewust dat een Staat en persoon niet vergelijkbaar zijn?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:51 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het blijven miljarden die je eenvoudig weg kunt bezuinigen zonder grote gevolgen. Je geeft zelf toch ook niet aan goede doelen als je elke maand meer uitgeeft dan dat er binnenkomt en je gigantisch in de schulden zit?
hear hear, dit dus.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:52 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
De shit is dat als ons kabinet valt, we meteen 2-4 tredes kredietwaardigheid verliezen en ons begrotingstekort in ene 1,5 keer zo groot wordt. Daarbij verliezen we een jaar (= want verkiezingen en daarna formaties) en geloofwaardigheid. Hoewel ik het er mee eens ben dat dit kabinet niet werkt zoals het zou moeten snap ik wel waarom men door gaat - die Grieks-ogende-donderwolk begint zich boven NL samen te pakken. Leuk voor hen die denken dat de linkse partijen het wel even regelen, maar als die ontdekken dat er inmiddels geen rijken meer zijn om te plukken zullen ook die in moeten grijpen aan de uitgavenkant...
Het laatste is de bevestiging. Iedereen hiero denkt het eerste.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:51 schreef Tchock het volgende:
Is het kabinet nou gevallen of niet?Of krijgen we dat om kwart over 4 te horen?
Ja obsessies en alles van geert zijn kant (serieus)quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:52 schreef Jellereppe het volgende:
Het enige waar ze het over kunnen hebben zijn allochtonen en moslims in het algemeen.
Occasionally.quote:
Het is een investering in de toekomst. Ook Nederland profiteert hier in de toekomst van. Nederland is een handelsnatie en juist door de goede wil te tonen kweekt ons land goodwill en dat is voor veel landen in de handel van groter belang dan je denkt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:51 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het blijven miljarden die je eenvoudig weg kunt bezuinigen zonder grote gevolgen. Je geeft zelf toch ook niet aan goede doelen als je elke maand meer uitgeeft dan dat er binnenkomt en je gigantisch in de schulden zit?
De ironie...quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:52 schreef Jellereppe het volgende:
Sowieso PVV. Vallen omdat de Turkse president een bezoek brengt aan Limburg. Baggerpartij. Het enige waar ze het over kunnen hebben zijn allochtonen en moslims in het algemeen. Terwijl we in een eurocrisis zitten maken zij zich druk om Gul.
Ze schofferen een staatshoofd van een land die in de toekomst een zeer belangrijke rol gaat spelen in de wereld. Zij zijn de brug tussen Europa en het Midden-Oosten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:52 schreef Jellereppe het volgende:
Sowieso PVV. Vallen omdat de Turkse president een bezoek brengt aan Limburg. Baggerpartij. Het enige waar ze het over kunnen hebben zijn allochtonen en moslims in het algemeen. Terwijl we in een eurocrisis zitten maken zij zich druk om Gul.
Goed, tis een studentenbolwerk waar we in terecht zijn gekomen, dus ik vrees dat men hier liever voor de populistische route kiestquote:
Zoiets zei pechtold ook al eens eens toch?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:53 schreef MouzurX het volgende:
Samson zegt dus wel dat hij bezuinigen zou steunen tijdens een demissionaire regering.
Ben ik niet met je eens, juist in duurzame energie valt veel te winnen. Stilstaan hierin betekend achteruitgang, duitsland is hierin bijvoorbeeld een grote voorsprong aan het opbouwen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:51 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Precies, als er iets is dat nu geen prioriteit dient te hebben dan is het wel 'Groen'.
Idem maar ik kan me net zo min vinden in de standpunten van D'66 als in die van de SGP.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:53 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Occasionally.Ben een chronisch zwevende kiezer.
D66?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:54 schreef Thezeurminator het volgende:
Waarom is er in Nederland geen goede middenpartij die voor hervormingen en waarbij werken loont.
Dit.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:54 schreef Thezeurminator het volgende:
Waarom is er in Nederland geen goede middenpartij die voor hervormingen en waarbij werken loont.
is toch niet zo populair?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:54 schreef DanielBackward het volgende:
Ons hele land gaat naar de knoppen als SP,GL,PVDA aan de macht komen..
Alsof alle partijen samen ooit tot overeenstemming zouden komen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:53 schreef MouzurX het volgende:
Samson zegt dus wel dat hij bezuinigen zou steunen tijdens een demissionaire regering.
Gaat niet gebeuren..... want het komt goedquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:52 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
De shit is dat als ons kabinet valt, we meteen 2-4 tredes kredietwaardigheid verliezen en ons begrotingstekort in ene 1,5 keer zo groot wordt. Daarbij verliezen we een jaar (= want verkiezingen en daarna formaties) en geloofwaardigheid. Hoewel ik het er mee eens ben dat dit kabinet niet werkt zoals het zou moeten snap ik wel waarom men door gaat - die Grieks-ogende-donderwolk begint zich boven NL samen te pakken. Leuk voor hen die denken dat de linkse partijen het wel even regelen, maar als die ontdekken dat er inmiddels geen rijken meer zijn om te plukken zullen ook die in moeten grijpen aan de uitgavenkant...
Ja want ons land doet het nu zo goed zegquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:54 schreef DanielBackward het volgende:
Ons hele land gaat naar de knoppen als SP,GL,PVDA aan de macht komen..
Dat is de partij die je de beste kans biedt om na je studie je schuld terug te verdienenquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:53 schreef Cher- het volgende:
Ik stem op de partij die het beste is voor de studenten. Nu nog uitzoeken welke dat is. Hele taak.
Kernenergiequote:Op zaterdag 21 april 2012 15:54 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens, juist in duurzame energie valt veel te winnen. Stilstaan hierin betekend achteruitgang, duitsland is hierin bijvoorbeeld een grote voorsprong aan het opbouwen.
Juist omdat fosiele brandstoffen steeds duurder worden moeten er naar alternatieven gekeken worden.
Klopt. Daar valt voor het bedrijfsleven heel veel winst te behalen. Ook goed voor de werkgelegenheid. Maar PVV denkt niet zover na.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:54 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ze schofferen een staatshoofd van een land die in de toekomst een zeer belangrijke rol gaat spelen in de wereld. Zij zijn de brug tussen Europa en het Midden-Oosten.
Wat levert elke euro die we aan ontwikkelingshulp hebben uitgegeven ons op dan? Het argument wat jij noemt heb ik vaak gehoord, maar nog nooit met cijfers onderbouwt zien worden. Met geld blijven gooien zonder te weten wat dit oplevert is gewoon erg onverstandig.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is een investering in de toekomst. Ook Nederland profiteert hier in de toekomst van. Nederland is een handelsnatie en juist door de goede wil te tonen kweekt ons land goodwill en dat is voor veel landen in de handel van groter belang dan je denkt.
Voor mij is het belangrijk dat ze het belang van wetenschap en goed onderwijs inzien, mijn portemonnee als student hoeft er niet per definitie beter op te worden. Zolang het op de lange termijn goed is voor de wetenschap en Nederland.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:53 schreef Cher- het volgende:
Ik stem op de partij die het beste is voor de studenten. Nu nog uitzoeken welke dat is. Hele taak.
Moslims zijn wilders enige prioriteit, de rest is er enkel om een achterban te krijgen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:52 schreef Jellereppe het volgende:
En dat isquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:55 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Dat is de partij die je de beste kans biedt om na je studie je schuld terug te verdienen
ik ben niemand, laat het maar op mij vallenquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:54 schreef Tchock het volgende:
Dit is toch wel een tegenvaller. Als het kabinet nu valt is dat goed voor niemand
Ah ja, vanzelf komt niets goed, maar met verkiezingen er bovenop geraken we zeker weten in de kak.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:55 schreef Dethroned het volgende:
Gaat niet gebeuren..... want het komt goed!!!
[ afbeelding ]
Yep.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:55 schreef RemcoW23 het volgende:
Hoe lang heeft dit kabinet gezeten. Oktober 2010 ofzo, dus iets van 1,5 jaar?
Ja op zich.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:56 schreef DanielBackward het volgende:
De PVV staat sowieso buitenspel nu.. maar ik moet echt niet denken aan een linksch kabinet. D66, CDA, VVD lijkt mij wel wat.
Ja ik zit er ook aan te denken om op D66 te stemmen ook omdat ze willen investeren in het onderwijs ipv bezuinigen maar ik zal me bedonderd voelen als die met de PvdA ,SP en GL,Cu,Pvdd etc. in een kabinet gaan zitten..quote:
Deze combinatie lijkt me inderdaad de meest vruchtbare.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:56 schreef DanielBackward het volgende:
De PVV staat sowieso buitenspel nu.. maar ik moet echt niet denken aan een linksch kabinet. D66, CDA, VVD lijkt mij wel wat.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Zeer zorgelijk dit. Zonder Geert wordt het 3000 x erger.
Krijgen nog geen 60 zetels samen. Jouw tijd van blijheid is voorbij.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:56 schreef DanielBackward het volgende:
En onhaalbaar CDA max 20 zetels VVD max 35 en D66 max 15..quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:56 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Deze combinatie lijkt me inderdaad de meest vruchtbare.
lach die arme pvv-ers niet uit. Hun droom is vandaag uiteengespatquote:
Hahah, aan de buis gekluisterd!quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:57 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Wordt wel een vette zomer jongens![]()
![]()
![]()
![]()
- Olympische Spelen
- Europees Kampioenschap voetbal
- Verkiezingen
Wat nog meer
Ja, erg treurig.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:57 schreef Strani het volgende:
Nederland begint steeds meer op Italië te kijken. Er was een tijd dat kabinetten gewoon vier jaar aan de macht bleven in Nederland, echt waar!
Ja, grappigquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:55 schreef sacha het volgende:
[..]
ik ben niemand, laat het maar op mij vallen
Niet zo moeilijk zonder (regerings-)verantwoordelijkheid. Als je niet overdreven op alle hypes ingaat val je al op tegenwoordig. Rouvoet was als minister ook niet super en z'n stokpaardje, de Centra voor jeugd en gezin voegen ook niks toe (bij sommige komen slechts paar bezoekers per week).quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:32 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Hij is niet mijn man, maar ik vind hem een van de betere politici van Nederland. Ik vind hem te vergelijken met Rouvoet.
Toer de Fransquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:57 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
![]()
![]()
![]()
- Olympische Spelen
- Verkiezingen
Wat nog meer
Ja, lijkt me prima, maar ik wil wel Verhagen en Biggetje Bijsterveldt weghebben.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:56 schreef DanielBackward het volgende:
Uranium is ook niet oneindig en het delven daarvan brengt ook veel schade toe.quote:
De echte crisis natuurlijk!quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:57 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
![]()
![]()
![]()
- Olympische Spelen
- Verkiezingen
Wat nog meer
een nieuwe koningquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:57 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
![]()
![]()
![]()
- Olympische Spelen
- Verkiezingen
Wat nog meer
Lees je anders eens gewoon in.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:57 schreef Jellereppe het volgende:
Misschien een domme vraag. Wil iemand mij uitleggen wat Paars inhoudt? Waar staan ze voor en hoe zijn zij ooit tot stand gekomen. Serieuze reacties altjeblieft?
Denken dat PVV-stemmers politieke dromen hebbenquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:57 schreef Olga het volgende:
[..]
lach die arme pvv-ers niet uit. Hun droom is vandaag uiteengespat
quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:57 schreef Mwanatabu het volgende:
Je kunt het Wilders trouwens niet alleen aanrekenen. Je weet van tevoren als je een coalitie bouwt uit een miljoenmiljard kruimeltjes (en één dolle hond) dat het fout gaat zodra één van de fracties zand in zijn vagina heeft en zijn zijn door wil drijven.
Nietszeggende verbintenis van liberalisme en socialisme die hip was toen de wind uit de goede hoek waaide in de 90s.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:57 schreef Jellereppe het volgende:
Misschien een domme vraag. Wil iemand mij uitleggen wat Paars inhoudt? Waar staan ze voor en hoe zijn zij ooit tot stand gekomen. Serieuze reacties altjeblieft?
Ik ben een vrouw he, laat me in die waanquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:58 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Denken dat PVV-stemmers politieke dromen hebbenbeetje naïef
het valt ook nauwelijks te berekenen. Dat is het probleem juist. Met geld blijven gooien is het absoluut niet, want er zit een maximum aan en het moet met beleid gebeuren. het moet dan ook zodanig vorm gegeven worden dat de hulp bij de mensen komt die het nodig hebben en niet bij de zakkenvullers.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wat levert elke euro die we aan ontwikkelingshulp hebben uitgegeven ons op dan? Het argument wat jij noemt heb ik vaak gehoord, maar nog nooit met cijfers onderbouwt zien worden. Met geld blijven gooien zonder te weten wat dit oplevert is gewoon erg onverstandig.
Songfestival.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:57 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
![]()
![]()
![]()
- Olympische Spelen
- Verkiezingen
Wat nog meer
Kan niet erger.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:56 schreef DanielBackward het volgende:
Dat is te vrezen, maar het is niet onmogelijk. Denk dat D66 er nu alles uit moet halen, ze kunnen veel nieuwe kiezers binnenhalen. CDA zal niet zo gek veel verliezen, omdat het uiteindelijk een goed alternatief is. En het VVD blijft ook redelijk sterk staan, als enige rechtse optie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:57 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
En onhaalbaar CDA max 20 zetels VVD max 35 en D66 max 15..
Omdat we al partijen genoeg hebben?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:54 schreef Thezeurminator het volgende:
Wat een armzalig antwoord - leg even uit waarom het 'paars' heet dan, ipv dan nietszeggende containerbegrippen te strooienquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:58 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Nietszeggende verbintenis van liberalisme en socialisme die hip was toen de wind uit de goede hoek waaide in de 90s.
Denk dat de SP de verkiezingen gaat winnen en dat de gemiddelde Nederlander helemaal klaar is met de bezuinigingen en juist daarom op de SP stemt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:59 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Dat is te vrezen, maar het is niet onmogelijk. Denk dat D66 er nu alles uit moet halen, ze kunnen veel nieuwe kiezers binnenhalen. CDA zal niet zo gek veel verliezen, omdat het uiteindelijk een goed alternatief is. En het VVD blijft ook redelijk sterk staan, als enige rechtse optie.
Met PvdD erbij is het nog iets erger.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Kan altijd erger. PVV, SGP en Groenlinks, bijvoorbeeld.
Ik ben er bang voor...quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:00 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Denk dat de SP de verkiezingen gaat winnen en dat de gemiddelde Nederlander helemaal klaar is met de bezuinigingen en juist daarom op de SP stemt.
Als dat nodig is om de SP buitenspel te houden dan moet het maar. Dat kliekje is nog gevaarlijker als de PVV.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:00 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Roemer plukt de halve PVV leeg, de SP gaat een onafwendbare coalitiepartner worden, tenzij je een kabinet met 6-8 partijen wil.
Als klap op de vuurpijl vergaat de wereld dan nog.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:57 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
![]()
![]()
![]()
- Olympische Spelen
- Verkiezingen
Wat nog meer
Dat doet niet terzake als er verkiezingen komen - dan gaat het hele circus gewoon opnieuw beginnen en zijn we over 5 dagen vergeten wat de reden van de vorige crash wasquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:00 schreef Arkai het volgende:
Is het overigens al bekend op welke punten het overleg is gestaakt? Dit lijkt me uiterst cruciale informatie om nieuwe formaties te kunnen peilen.
Ik zou een fatsoenlijke middenpartij graag willen hebben ipv de CDA en de PvdAquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:59 schreef Ascarona het volgende:
[..]
Omdat we al partijen genoeg hebben?
ja, nu opeens..... Erg raarquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:00 schreef Peterselieman het volgende:
er lag dus zo ongeveer al een compleet pakket ...
Wilders heeft er mee ingestemd, maar trekt nu zijn keutel terug ...
Het wordt een lange zomer, hoor ik alquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als klap op de vuurpijl vergaat de wereld dan nog.
Aha, VVD en PVDA in een kabinet. Hmm, ga er mij in verdiepen. Ben reuze nieuwsgierig hoe het zit met een Paarse kabinet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:58 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Nietszeggende verbintenis van liberalisme en socialisme die hip was toen de wind uit de goede hoek waaide in de 90s.
Ja het kan toch dat die cijfers gewoon dramatisch zijn?quote:
Tjah, anders hadden we hem ergens voor verantwoordelijk kunnen stellen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:00 schreef Peterselieman het volgende:
quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:01 schreef Travel. het volgende:
Brinkie heeft het kabinet laten vallen en de pvv over drie maanden vernietigd!
Ik vermoed dat je nog gelijk gaat krijgen...quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:01 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Dat doet niet terzake als er verkiezingen komen - dan gaat het hele circus gewoon opnieuw beginnen en zijn we over 5 dagen vergeten wat de reden van de vorige crash was
Grootste oppositiepartij natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:01 schreef forzaudinese het volgende:
Waarom krijgt de PVDA meer spreektijd bij de NOS dan andere partijen?????? andere partijen kregen mischien 2 minuten om een reactie te geven en de PVDA mocht gewoon 10 minuten van alles roepen.
Ze lieten Roemer anders twee maal in herhaling horen. Niet zo zeiken als je niet de hele uitzending hebt gekekenquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:01 schreef forzaudinese het volgende:
Waarom krijgt de PVDA meer spreektijd bij de NOS dan andere partijen?????? andere partijen kregen mischien 2 minuten om een reactie te geven en de PVDA mocht gewoon 10 minuten van alles roepen.
tijd vullen en nogal lang van stofquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:01 schreef forzaudinese het volgende:
Ik zou geen enkel land Roemer gunnen laat staan Nederland.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:02 schreef NiGeLaToR het volgende:
Wel top als Roemer eindbaas wordt - ben benieuwd hoe die dat geld wat er niet meer is en we tegen die tijd niet meer kunnen lenen gaat uitgeven. Lijkt me uiterst grappig als uitgerekend de SP moet bezuinigen op alles wat ze dierbaar is
Ah dus we verspelen zogenaamd krediet, maar niemand heeft nagerekend hoeveel krediet dat is en wat elke euro ons oplevert? Daarnaast, hoezo krediet verspelen? Als we een miljard bezuinigen (of zelfs het budget zouden halveren), dan behoren we nog steeds tot de top.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het valt ook nauwelijks te berekenen. Dat is het probleem juist. Met geld blijven gooien is het absoluut niet, want er zit een maximum aan en het moet met beleid gebeuren. het moet dan ook zodanig vorm gegeven worden dat de hulp bij de mensen komt die het nodig hebben en niet bij de zakkenvullers.
Bij bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking verspeelt Nederland veel krediet in de wereld en dat kan een handelsnatie als Nederland juist niet hebben.
U!tleg over de gang van zaken op Ned 1 en Radio 1quote:
Waar de hell is hij mee bezig man? Ik was nog het meest sympathiek met hem maar dit is gewoon te vaag voor mij, nou weet ik helemaal niet meer waar ik mijn eerste stem in juli moet plaatsen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:00 schreef Peterselieman het volgende:
Snel stoppen met werken en steun trekkenquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:02 schreef DanielBackward het volgende:
60% belasting komt eraan(((((((((((((
De minuut nadat ons kabinet er eindelijk uit is, wedden?quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als klap op de vuurpijl vergaat de wereld dan nog.
Niemand, Wilders is einde oefening. Helaas.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:03 schreef AryaMehr het volgende:
Ik vraag me af of dit wel verstandig is geweest van Wilders? Ik bedoel, ongeacht hoe hij het gaat doen in de komende verkiezingen, welke partijen zalen er überhaupt nog met hem willen samenwerken na dit alles?
Geen enkele partij.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:03 schreef AryaMehr het volgende:
Ik vraag me af of dit wel verstandig is geweest van Wilders? Ik bedoel, ongeacht hoe hij het gaat doen in de komende verkiezingen, welke partijen zalen er überhaupt nog met hem willen samenwerken na dit alles?
Oh god nee, nee alles behalve dat.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:03 schreef themole het volgende:
Premier Roemer zou ik wel rampzalig vinden.
Over nivellering gesproken. Daar ben ik fors tegen. Een samenleving waarbij een vermogende drie keer moet betalen dan een minder draagkrachtige. SP krijgt mijn stem nooit.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:02 schreef DanielBackward het volgende:
60% belasting komt eraan(((((((((((((
Krijg er koude rillingen vanquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:03 schreef Ascarona het volgende:
[..]
Oh god nee, nee alles behalve dat.
Ikquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:04 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Wie kan zich eigenlijk nog compleet vinden bij de standpunten van 1 partij hier?
absoluut niet. De bijdrage die Nederland levert is al veel kleiner dan je denkt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ah dus we verspelen zogenaamd krediet, maar niemand heeft nagerekend hoeveel krediet dat is en wat elke euro ons oplevert? Daarnaast, hoezo krediet verspelen? Als we een miljard bezuinigen (of zelfs het budget zouden halveren), dan behoren we nog steeds tot de top.
moiquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:04 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Wie kan zich eigenlijk nog compleet vinden bij de standpunten van 1 partij hier?
Pffoee... ik kan me dat bijna niet voorstellen. Ik stem in die zin misschien liever voor een mogelijke coalitie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:04 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:04 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |