quote:Oud-premier De Jong dreigt zijn partij het CDA te verlaten als het kabinet-Rutte inderdaad een miljard euro bezuinigt op ontwikkelingssamenwerking. Dat zegt hij in Nieuwsuur.
"Als dat gebeurt, wil ik er niets meer mee te maken hebben", zegt De Jong over het kabinet waar zijn partij deel van uitmaakt. "Ik stap er dan uit en ga er tegen vechten, met mijn laatste krachten."
In een brief aan de CDA-onderhandelaars in het Catshuis waarschuwden andere CDA-prominenten zoals oud-premier Lubbers eerder al voor bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking.
Twee kranten meldden vanmorgen dat er overeenstemming zou zijn over een bezuiniging van een miljard. Ingewijden zeggen dat er verschillende varianten op tafel liggen, waarin de bedragen uiteen lopen van een half tot anderhalf miljard.
Ik vond VVD/CDA perfect.quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:58 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik rouw echt niet. Ik dans op het graf van deze coalitie.
Ik had liever Paars gezien. Gedogen door de SGP en PVV vond ik maar niks.quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:59 schreef Voorschrift het volgende:
Ik vond VVD/CDA perfect.
Jammer van die PVV mongolen, maar toch, alles beter dan Paars.
Het staat op teletekst, dus is het waar.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:00 schreef Schadenfreude het volgende:
Fantastisch nieuws. Is het officieel nu?
Je weet tegen wie je het hebt, toch?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik had liever Paars gezien. Gedogen door de SGP en PVV vond ik maar niks.
Ja en dat kan mij werkelijk niks schelen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:03 schreef KoosVogels het volgende:
Je weet tegen wie je het hebt, toch?
Nee, okequote:Op zaterdag 21 april 2012 15:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ja en dat kan mij werkelijk niks schelen.
Die PVV mongolen hebben het dan ook laten klappen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vond VVD/CDA perfect.
Jammer van die PVV mongolen, maar toch, alles beter dan Paars.
Maar dan nog kunnen er heel wat vakantietjes geannuleerd wordenquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:11 schreef borisz het volgende:
Als het kabinet valt worden het verkiezingen begin oktober lijkt me.
VS sausje.quote:
TS is waarschijnlijk iemand die zijn vingers af zou likken bij dit akkoord.quote:
twitter:politiek24 twitterde op zaterdag 21-04-2012 om 15:19:43ZATERDAG LIVE: Onderhandelingen #Catshuis mislukt. Vanaf 16.15 uur korte verklaring premier Rutte en vicepremier Verhagen op politiek24.nl reageer retweet
Gezelligquote:
België heeft het geen kwaad gedaan dat even niemand zijn hobby's kon uitleven, toch?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:22 schreef DS4 het volgende:
Ik hoop wel dat de opvolging een beetje door weet te pakken. Of beter nog... een zakenkabinet. Gewoon even 4 jaar mensen met verstand van zaken die niet bezig zijn met herkozen worden.
De SP zou ik niet graag het beheer geven over de financien. Hun plannen zouden slecht uitpakken voor de schatkist volgens de CPB berekeningen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:24 schreef kawotski het volgende:
Kom maar op met de verkiezingen en dan mag links het oplossen.
Lachen is hem vergaan denk ik. Verheug me ook al op al die debatten waar hij op mag komen draven en dan moet uitleggen waarom hij er niks van gebakt heeft. Kuttekop gaat afgebrand worden!!quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:03 schreef Schadenfreude het volgende:
Ben benieuwd of Rutte nu nog lacht.
quote:
Hij is niet mijn man, maar ik vind hem een van de betere politici van Nederland. Ik vind hem te vergelijken met Rouvoet.quote:
^^ dat dus ^^quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Oh FFS. 7 weken overleggen, jezelf overleveren aan de blonde Don Quichot en de Poldertaliban en dan alsnog hard falen. Zo kort voor de deadline en nu moeten eventuele verkiezingen ook nog eens over de zomer getild worden.
Snel met de kamer overleggen, Geert in zijn hok terugstoppen, wat goede plannen erdoorheen knallen, verkiezingen en dan met Paars (plus) eindelijk eens orde op zaken stellen.
Verkiezingen, enige juiste!!quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:32 schreef MrBadGuy het volgende:
Benieuwd wat Rutte en Verhagen te melden hebben
twitter:fritswester twitterde op zaterdag 21-04-2012 om 15:15:33Heb ik weer: zit ik met familiereunie op rondvaartboot klapt Catshuisoverleg ;-( reageer retweet
Trap onder de ballen van Rutte van Wilders lijkt me. Niet?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:35 schreef StephanL het volgende:
Waarom nou weer beide persconferenties tegelijkertijd
Praten met D66 en PvdA. Met enkele aanpassingen willen die wellicht wel hun handtekening onder het Catshuisakkoord zetten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:35 schreef afstandbediening het volgende:
[..]
Hebben ze een andere keuze?
Goed gezien, maar Samsom en Pechtold hebben de deur dichtgegooid naar dit kabinet. Sap en Roemer zullen wel hetzelfde doen, dus de enige optie zijn nieuwe verkiezingen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:38 schreef Thezeurminator het volgende:
Een serieuze vraag.
Wat hebben nieuwe verkiezingen voor zin? Ik bedoel de ene partij krijgt een zetel er bij de andere een zetel eraf maar de rechts/links verhouding blijft toch ongeveer hetzelfde en het land blijft onbestuurbaar?
De PVV komt niet in het kabinet en dat is het voornaamste denk ik.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:38 schreef Thezeurminator het volgende:
Een serieuze vraag.
Wat hebben nieuwe verkiezingen voor zin? Ik bedoel de ene partij krijgt een zetel er bij de andere een zetel eraf maar de rechts/links verhouding blijft toch ongeveer hetzelfde en het land blijft onbestuurbaar?
sowieso met nieuwe verkiezingen denken dat er minder bezuinigd gaat wordenquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:40 schreef MouzurX het volgende:
De domheid van de politici is gewoon onvoorstelbaar.
Vooral die reactie van Sap nu.
is zo niets zeggend dat ik wel begrijp dat de kiezer wegloopt bij GLquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:40 schreef MouzurX het volgende:
De domheid van de politici is gewoon onvoorstelbaar.
Vooral die reactie van Sap nu.
kunt u deze dichtdoen; "Wilders weggelopen uit Catshuis, geklapt" #2quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is zo niets zeggend dat ik wel begrijp dat de kiezer wegloopt bij GL
PVV kan je niet weigeren als ze weer veel stemmen hebbenquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:41 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
De PVV komt niet in het kabinet en dat is het voornaamste denk ik.
is al dichtquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef Cher- het volgende:
[..]
kunt u deze dichtdoen; "Wilders weggelopen uit Catshuis, geklapt" #2
thnx
heb ik nog tijd om snel naar de supermarkt te gaan en drank en toastjes o pte halen?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Eerst afwachten wat Gertje en Mark te melden hebben
Waarom niet? Ik heb grote partijen geweigerd zien worden hoor.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef wise het volgende:
[..]
PVV kan je niet weigeren als ze weer veel stemmen hebben
Is er iemand anders thuis, zo ja. Laat die het dan doenquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef Cher- het volgende:
[..]
heb ik nog tijd om snel naar de supermarkt te gaan en drank en toastjes o pte halen?
Heb je een half uur voorquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef Cher- het volgende:
[..]
heb ik nog tijd om snel naar de supermarkt te gaan en drank en toastjes o pte halen?
Oh? Wie zal er met hen willen regeren denk je? Of halen ze in hun eentje een meerderheid?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef wise het volgende:
[..]
Denk maar niet dat de VVD en 't CDA het nu nog een keer gaan proberen met de PVV. De SP konden ze ook weigeren toen die met 25 zetels in de kamer kwamen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef wise het volgende:
[..]
quote:15.39 uur: PvdD: klaar voor verkiezingen
Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren twittert: 'Catshuisberaad mislukt. Wij zijn klaar voor nieuwe verkiezingen! Mededogen&duurzaamheid zullen moeten gaan winnen van kortetermijnbelangen.'
Tijd om weer te gaan betalen met kippen en varkens!quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:43 schreef pocketcalculatoroperator het volgende:
Weg met de xenofoben en plutocraten!
[ afbeelding ]
Ze brengt me indd wel aan het twijfelen, aan de andere kant zijn standpunten van een partij belangtijker dan het poppetje.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:40 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Sap snapt er he-le-maal niks van.
Mensen die nu nog GroenLinks durven te stemmen
Hahahaha zo zijn mijn mede huisgenoten niet ingesteldquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:43 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Is er iemand anders thuis, zo ja. Laat die het dan doen
We hebben al een waarschuwing te pakken van de kredietbeoordelers en voor je het weet betalen we meer rente. Moet je nog meer bezuinigen en het is al zo lastig om eruit te komen...quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:28 schreef svann het volgende:
België heeft het geen kwaad gedaan dat even niemand zijn hobby's kon uitleven, toch?
Kijk eens naar de huidige peilingen. De verhoudingen liggen nu totaal anders, de kiezers zijn teleurgesteld in bepaalde partijen en andere partijen hebben weer aan vertrouwen gewonnen. Daardoor kan er een totaal ander kabinet weer gaan ontstaan door nieuwe verkiezingen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:38 schreef Thezeurminator het volgende:
Een serieuze vraag.
Tuurlijk wel. pvda had bijna net zoveel stemmen als vvd, regeerde ook niet mee afgelopen periodequote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef wise het volgende:
[..]
Keuze tussen NED1 en RTL4quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:44 schreef Cher- het volgende:
[..]
Hahahaha zo zijn mijn mede huisgenoten niet ingesteldnou dan ga ik zo maar snel heen
en waar is het te zien? 16:15 maar waar?
houden zoquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:44 schreef Olga het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. pvda had bijna net zoveel stemmen als vvd, regeerde ook niet mee afgelopen periode
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:44 schreef Cher- het volgende:
[..]
Hahahaha zo zijn mijn mede huisgenoten niet ingesteldnou dan ga ik zo maar snel heen
en waar is het te zien? 16:15 maar waar?
O ja?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:44 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Kijk eens naar de huidige peilingen. De verhoudingen liggen nu totaal anders, de kiezers zijn teleurgesteld in bepaalde partijen en andere partijen hebben weer aan vertrouwen gewonnen. Daardoor kan er een totaal ander kabinet weer gaan ontstaan door nieuwe verkiezingen.
Ook voor de standpunten hoef je daar nu toch niet meer te zijn?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:44 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ze brengt me indd wel aan het twijfelen, aan de andere kant zijn standpunten van een partij belangtijker dan het poppetje.
Op naar een nieuwe kabinet die het land uit de slop haalt zonder in de wilde weg te snoeien. Het beste kunnen ze voor de hypotheekrenteaftrek een maximum stellen van 3 ton. Het is van de gekke dat men hier recht op heeft op duurdere huizen.quote:
Jawel en dat zal zeer zeker ook gebeuren. Als er nieuwe verkiezingen komen dan zullen VVD en CDA (en SGP) geen zin hebben in nieuwe samenwerking met de PVV en de andere partijen wilden sowieso dat al niet. Ook als ze de grootste zouden worden dan zijn ze gedoemd om in de oppositie te gaan zitten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef wise het volgende:
[..]
Ja, verkiezingen zijn meer dan logisch voor hem gezien de peilingen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:42 schreef MouzurX het volgende:
Roemer klinkt dan tenminste nog enigszins logisch
vanuit de PvdA komt nu meer positiefs dan vanuit de rechterhoekquote:
En dan op beide persco's melden dat het alleen maar was om Wester te narren en dat ze maandag gewoon weer opnieuw gaan proberen...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |