quote:Oud-premier De Jong dreigt zijn partij het CDA te verlaten als het kabinet-Rutte inderdaad een miljard euro bezuinigt op ontwikkelingssamenwerking. Dat zegt hij in Nieuwsuur.
"Als dat gebeurt, wil ik er niets meer mee te maken hebben", zegt De Jong over het kabinet waar zijn partij deel van uitmaakt. "Ik stap er dan uit en ga er tegen vechten, met mijn laatste krachten."
In een brief aan de CDA-onderhandelaars in het Catshuis waarschuwden andere CDA-prominenten zoals oud-premier Lubbers eerder al voor bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking.
Twee kranten meldden vanmorgen dat er overeenstemming zou zijn over een bezuiniging van een miljard. Ingewijden zeggen dat er verschillende varianten op tafel liggen, waarin de bedragen uiteen lopen van een half tot anderhalf miljard.
Ik vond VVD/CDA perfect.quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:58 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik rouw echt niet. Ik dans op het graf van deze coalitie.
Ik had liever Paars gezien. Gedogen door de SGP en PVV vond ik maar niks.quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:59 schreef Voorschrift het volgende:
Ik vond VVD/CDA perfect.
Jammer van die PVV mongolen, maar toch, alles beter dan Paars.
Het staat op teletekst, dus is het waar.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:00 schreef Schadenfreude het volgende:
Fantastisch nieuws. Is het officieel nu?
Je weet tegen wie je het hebt, toch?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik had liever Paars gezien. Gedogen door de SGP en PVV vond ik maar niks.
Ja en dat kan mij werkelijk niks schelen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:03 schreef KoosVogels het volgende:
Je weet tegen wie je het hebt, toch?
Nee, okequote:Op zaterdag 21 april 2012 15:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ja en dat kan mij werkelijk niks schelen.
Die PVV mongolen hebben het dan ook laten klappen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vond VVD/CDA perfect.
Jammer van die PVV mongolen, maar toch, alles beter dan Paars.
Maar dan nog kunnen er heel wat vakantietjes geannuleerd wordenquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:11 schreef borisz het volgende:
Als het kabinet valt worden het verkiezingen begin oktober lijkt me.
VS sausje.quote:
TS is waarschijnlijk iemand die zijn vingers af zou likken bij dit akkoord.quote:
twitter:politiek24 twitterde op zaterdag 21-04-2012 om 15:19:43ZATERDAG LIVE: Onderhandelingen #Catshuis mislukt. Vanaf 16.15 uur korte verklaring premier Rutte en vicepremier Verhagen op politiek24.nl reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |