Vier jaar geleden was de score 1x zilver en 4x brons. Een gouden plak zal nu wel wenselijk zijn.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:00 schreef TheArt het volgende:
Het is trouwens bijna helemaal duidelijk nu welke judoka's naar Londen gaan. Het lijkt erop dat we met een equipe van 9 judoka's gaan. Dat is er 1 minder dan in 2008, maar 2 meer dan in 2004. Een plek bij de beste 14 op de geschoonde wereldranglijst was genoeg voor kwalificatie bij de vrouwen, bij de mannen was top-22 op een geschoonde lijst zelfs genoeg. Op dit moment gaan deze judoka's daaraan voldoen. Allemaal hebben ze ook al voldaan aan de eisen van NOC*NSF.
- Jeroen Mooren (mannen -60 kg). Staat 14e op de geschoonde wereldranglijst.
- Dex Elmont (mannen -73 kg). Staat 3e op de geschoonde lijst.
- Guillaume Elmont (mannen -81 kg). Staat 10e op de geschoonde lijst.
- Henk Grol (mannen -100 kg). Staat 2e op de geschoonde lijst.
- Luuk Verbij (mannen +100 kg). Staat 17e op de geschoonde lijst.
- Elisabeth Willeboordse (vrouwen -63 kg). Staat 5e op de geschoonde lijst.
- Edith Bosch (vrouwen -70 kg). Staat 2e op de geschoonde lijst.
- Marhinde Verkerk (vrouwen -78 kg). Staat 9e op de geschoonde lijst.
Dan zijn er nog de quotaplaatsen. In totaal heeft Europa 11 quotaplaatsen bij de vrouwen en 14 bij de mannen. Voor die extra tickets worden alle wereldranglijsten in de verschillende klasses op punten samengesmolten vanaf de plaatsen die niet meer recht geven op een rechtstreekse startplek voor de OS. Dan is het gewoon een kwestie van wie heeft de meeste punten. Daarbij zijn 2 regels: er is 1 quotaplaats per land beschikbaar en per klasse mogen er maar 2 judoka's een quotaplaats ontvangen. Hier staat het overzicht van de quotaplaatsenverdeling van Europa op dit moment.
Op basis van die lijst kan het bijna niet meer misgaan dat Birgit Ente in de klasse tot 48 kg. een quotumplaats krijgt.
Daarmee zitten we op 9 judoka's. Dan maakt er nog 1 judoka een kansje op de OS en dat is Jasper de Jong in de klasse tot 66 kg. Hij staat op de geschoonde wereldranglijst op dit moment 25e met een achterstand van 54 punten op de nummer 22. Zijn enige kans om die kloof nog te overbruggen is op het EK eind april een heel goed resultaat te halen, maar daar ga ik maar niet van uit.
Relaxtquote:Op woensdag 18 april 2012 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Heb kaarten voor judo op 31 Juli, 1 Augustus en 2 Augustuswordt hopelijk erg gaaf
Jep, is er ook. En met Tommy Mollet ook een Nederlandse deelnemer.quote:
inderdaad! Grolquote:Op woensdag 18 april 2012 11:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop dat Grol eindelijk weer eens een hoofdprijs pakt en zich niet laat piepelen door zijn eigen gretigheid
Leuk.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jep, is er ook. En met Tommy Mollet ook een Nederlandse deelnemers.
Eerste wedstrijd gewonnen dus dat lijkt prima te gaanquote:Op woensdag 18 april 2012 10:56 schreef TheArt het volgende:
Ente zelf bagger presteert, maar daar ga ik maar niet van uit.
quote:Heren
Jeroen Mooren -60kg
Dex Elmont -73kg
Guillaume Elmont -81kg
Henk Grol -100kg
Luuk Verbij +100kg
Dames
Birgit Ente -48kg
Elisabeth Willeboordse -63kg
Edith Bosch -70kg
Marhinde Verkerk -78kg
Grol en Willeboordse maken wat mij betreft minstens net zo goed kans. Beiden hebben het ook al bewezen. Daarnaast kan een fitte Guillaume Elmont ook iedereen de mat af smijten.quote:Op zondag 29 april 2012 20:43 schreef Vancoen het volgende:
Afgaande op de prestaties tijdens de laatste grote toernooien zie ik Dex Elmont en Edith Bosch een medaille winnen. Hopelijk maakt Bosch haar setje na zilver en brons compleet ...
En met Verkerk in topvorm kan het ook alle kanten op gaan.quote:Op zondag 29 april 2012 23:13 schreef Cpt.Awesome het volgende:
[..]
Grol en Willeboordse maken wat mij betreft minstens net zo goed kans. Beiden hebben het ook al bewezen. Daarnaast kan een fitte Guillaume Elmont ook iedereen de mat af smijten.
Die kan inderdaad op een goede dag een paar mooie scores maken.quote:Op maandag 30 april 2012 09:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
En met Verkerk in topvorm kan het ook alle kanten op gaan.
Dit lijstje is nu ook officieel gepubliceerd door de internationale judobondquote:Op zaterdag 28 april 2012 11:14 schreef TheArt het volgende:
En zoals in de OP al verwacht werd. Deze 9 judoka's hebben zich officieel gekwalificeerd voor de Spelen:
[..]
quote:De knieblessure van judoka Dex Elmont is erger dan verwacht, maar met het oog op de Olympische Spelen heeft Elmont besloten af zien van een operatie.
Elmont kampt al bijna twee maanden met knieklachten. Een MRI-scan wees uit dat de binnenste meniscus van zijn knie intact is, maar dat de aanhechting met het kapsel gescheurd is."Er zit vocht in de knie, maar opereren kost te veel tijd met de naderende Spelen."
quote:Op weg naar de Olympische Zomerspelen (Haarlem)
PREMtime staat vandaag in Haarlem bij het Kennemer Sportcenter.
Terwijl meer dan de helft van Nederland de dag na Hemelvaart een extra vrije dag heeft en activiteiten met het gezin en vrienden onderneemt, zijn er een aantal mensen in Nederland die geen notie nemen van deze vrije dagen. Zij zijn namelijk extreem gefocust op één dag in augustus 2012. Een dag waarop alles moet kloppen en perfect moet gaan. Dit is belangrijk voor de Nederlandse topjudoka’s: Dex Elmont en Henk Grol, die de afgelopen maanden vrijwel geen wedstrijd hebben verloren en daarmee op de perfecte koers zijn naar de Olympische Zomerspelen in Londen.
Vandaag praat Prem met Dex Elmont en Henk Grol over hun weg naar Londen en hun motivatie om die gouden plak als ultieme doel te hebben. Ook is de Nederlandse judotrainer Cor van der Geest in de bus.
Heeft u vragen aan deze mannen, bel naar 0800-1121, mail naar premtime@ntr.nl en tweets kunnen naar #premtimeradio1.
Hoezo gedonder? Je weet toch wel dat die sporters dit doen om krachten te sparen??quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:33 schreef Iwanius het volgende:
Ik hoop iig niet dat we weer dat gedonder krijgen van een aantal jaren geleden dat een aantal olympiërs niet mee wilde lopen tijdens de openingsceremonie of niet de vlag wilde dragen omdat men over 2 dagen al moest aantreden. Iig waren er weer van dit typische Hollandse excuses om iets niet te hoeven doen.
Het is gewoon een verbod vanuit NOC*NSF hoor. Als je, als ik me niet vergis, binnen 48 uur aan de bak moet, mag je niet meelopen in de openingsceremonie.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:33 schreef Iwanius het volgende:
Ik hoop iig niet dat we weer dat gedonder krijgen van een aantal jaren geleden dat een aantal olympiërs niet mee wilde lopen tijdens de openingsceremonie of niet de vlag wilde dragen omdat men over 2 dagen al moest aantreden. Iig waren er weer van dit typische Hollandse excuses om iets niet te hoeven doen.
twitter:KeesJongkind twitterde op maandag 09-07-2012 om 18:41:49Slecht nieuws judoka #HenkGrol. Tijdens trainingskamp in Spanje is grote teen uit de kom gegaan. Voorbereiding #OS2012 ernstig verstoord. reageer retweet
twitter:henkgrol twitterde op maandag 09-07-2012 om 19:28:43Spelen zijn niet in gevaar, ik judo 100%. Het kost maximaal 2 weken!!! http://t.co/OoSlfp8W reageer retweet
twitter:henkgrol twitterde op maandag 09-07-2012 om 19:32:19Ik had alles graag stil willen houden! Alleen de website http://t.co/Buw28oKg was zo slim het online te zetten. Ik wil geen excuus hebben. reageer retweet
quote:Abdullo Tangriev zal niet deelnemen aan de Olympische Spelen in Londen. De Oezbeek is met ingang van 19 juni voor twee jaar geschorst vanwege het gebruik van cannabis. Zo meldt de Franse sportkrant l'Équipe.
Tangriev was op de voorgaande Olympische Spelen, waar hij onder meer de Fransman Teddy Riner versloeg, nog goed voor zilver. Daarnaast is de judoka, die uitkomt in de klasse +100 kg, de regerend wereldkampioen open klasse. De grote favoriet voor Olympisch goud in de klasse +100 kg, Teddy Riner, reageerde in de Franse sportkrant l'Équipe op de schorsing: "Het is heel erg dom om zo een evenement als de Olympische Spelen te moeten missen."
Choi was idd een heldquote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:49 schreef Leatherface het volgende:
Ik vond het judo in Peking erg mooi, ondanks de teleurstelling van het missen van Nederlands goud.
Die Korean Cho was toen ijzersterk in de lichtste klasse bij de heren. En ook Mammadli uit Azerbeidzjan was enorm in vorm.
Dat vond ik inderdaad ook hele sterke scènes. Alleen dat gedoe met opgeven of niet. Kan de Française alleen maar gelijk geven. Je bent toch sporter?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand de docu van Edith Bos gisterenavond gezien? Prachtbeelden zeg, met name die trainingssessies in het krachthonk
Mhua ze was ook echt ziek toen, dat zag je gewoon. Ze kwam daar voor olympisch vormbehoud. Dat haalde ze en toen was het ook verstandig om de rest te laten. In zo'n toestand tegen Decosse staan hielp haar toch niet verder.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:13 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Dat vond ik inderdaad ook hele sterke scènes. Alleen dat gedoe met opgeven of niet. Kan de Française alleen maar gelijk geven. Je bent toch sporter?
Ik snap beide kanten heel goed. Zeker als je 20(!) partijen hebt zitten wachten. En laten we heel eerlijk zijn, het EK heeft Decosse ook laten schieten dus er valt beiden iets te "verwijten".quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mhua ze was ook echt ziek toen, dat zag je gewoon. Ze kwam daar voor olympisch vormbehoud. Dat haalde ze en toen was het ook verstandig om de rest te laten. In zo'n toestand tegen Decosse staan hielp haar toch niet verder.
Knap dat ze dat toch aan kan, terwijl ze weet dat zij daar zelf had moeten deelnemen.twitter:anickavanemden twitterde op vrijdag 27-07-2012 om 09:27:34Op weg nr Hilversum waar ik rondgeleid zal worden dr de NOS. Vanaf maandag zit ik 4 dagen i/d studio als analyticus vh Olymp. judotoernooi! reageer retweet
Absoluut. Topfavoriet met voorsprong, maar hij verliest ook zeker zijn partijen. Werd op de Masters nog verslagen door Galstyan.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:36 schreef Leatherface het volgende:
Is die Oezbeek weer topfavoriet bij de lichtste klasse mannen? Sobirov bedoel ik.
Cool. Ik hoop met je mee.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik hoop zo op goud voor Grol, ben er die dag de gehele dag live bij
Wie zijn de andere kanshebbers bij een falen van Sobirov. Hiraoka en Zantaraia?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Absoluut. Topfavoriet met voorsprong, maar hij verliest ook zeker zijn partijen. Werd op de Masters nog verslagen door Galstyan.
Zantaraia is zo wisselvallig al de neten. Verloor in Amsterdam vorig jaar nog van Miki Salminen. Favorieten naast Sobirov vind ik Galstyan, Choi (zitten beide in hetzelfde kwart) en Mushkiyev.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:49 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wie zijn de andere kanshebbers bij een falen van Sobirov. Hiraoka en Zantaraia?
Dat is toch een andere Choi, want die Choi die zo geniaal goud won in Peking zit toch in een ander gewicht?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zantaraia is zo wisselvallig al de neten. Verloor in Amsterdam vorig jaar nog van Miki Salminen. Favorieten naast Sobirov vind ik Galstyan, Choi (zitten beide in hetzelfde kwart) en Mushkiyev.
Klopt, andere Choi. De Choi die jij bedoelt, zit nu in -66, maar heeft zich niet kunnen plaatsen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:55 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is toch een andere Choi, want die Choi die zo geniaal goud won in Peking zit toch in een ander gewicht?
Van der Geest won goud op het WK.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 10:52 schreef Leatherface het volgende:
Cool.
Judo is echt een onmenselijke sport. Je hebt maar één dag per vier jaar kans op een gouden medaille. En dan moet ook werkelijk alles lukken. Eén foutje kan fataal zijn.
Wel sport in zijn puurste vorm natuurlijk. Helemaal sinds het systeem met de herkansingen is veranderd, zodat je wel de kwartfinales moet halen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 10:52 schreef Leatherface het volgende:
Cool.
Judo is echt een onmenselijke sport. Je hebt maar één dag per vier jaar kans op een gouden medaille. En dan moet ook werkelijk alles lukken. Eén foutje kan fataal zijn.
Overschatte prestatie nog steeds. Werd in de +100 roemloos uitgeschakeld.quote:
Hoe rangschik jij Huizinga ? De Beste Nederlander ooit ?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 10:58 schreef Cpt.Awesome het volgende:
[..]
Overschatte prestatie nog steeds. Werd in de +100 roemloos uitgeschakeld.
Beetje het verhaal Geesink/Ruska. Huizinga was in die periode de echte kampioen, maar van der Geest kreeg de aandacht.
Ik zie je nooit in het GNK topicquote:Op zaterdag 28 juli 2012 10:57 schreef Cpt.Awesome het volgende:
[..]
Mooren zit helaas een aantal jaartjes boven mij, maar studeert net als ik (en June blijkbaar) ook GNK in Nijmegen, helaas nog nooit gezien. Zou graag een praatje met hem maken over judo.
Op de bbc nu vrouwenjudoquote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:00 schreef tong80 het volgende:
Zo dat was 20 seconden live-judo. Nu de enerverende start van het wielrennen.
Wat doet ie dan voor studie ?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:00 schreef June. het volgende:
[..]
Ik zie je nooit in het GNK topicMaar volgens mij heeft Jeroen GNK even op een lager pitje gezet, coschappen combineren met topsport is niet echt ideaal.
Lijkt me wel. Sowieso op tv natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:01 schreef Jovatov het volgende:
Neem aan dat Mooren gewoon op de judo-stream van de NOS komt?
Nee zeker niet, dat was Ruska uiteraard.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 10:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoe rangschik jij Huizinga ? De Beste Nederlander ooit ?
Misschien maar eens langswippen. Start ergens komend jaar met m'n coschappen. Klopt ja, heb laatst een interview met hem gelezen (arts en auto denk ik?)quote:Ik zie je nooit in het GNK topicMaar volgens mij heeft Jeroen GNK even op een lager pitje gezet, coschappen combineren met topsport is niet echt ideaal.
Sobirov is toch wel kanshebber of niet?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:06 schreef TheArt het volgende:
Hiraoka, als Mooren wint waarschijnlijk zijn volgende tegenstander.
Sobirov legt Paischer in de houdgreep.
De topfavoriet ja.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:07 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Sobirov is toch wel kanshebber of niet?
Post maar in het lekkere olympierstopic. Ik ben het wel met je eensquote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:10 schreef alors het volgende:
[..]
Ned 1 volgens mij, ik kijk online. McKenzie heet ie geloof ik
Hij word wel afgemaaktquote:
Klopt inderdaad. Ippon toch? Ik ben geen judokennerquote:
Jaquote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Ippon toch? Ik ben geen judokenner
Daarom is deze sport zo mooiquote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:14 schreef DeeBee het volgende:
Die Brit echt demolished...
Vakkundig sloopwerk van die Japanner zeg.
Coaches mogen aan de zijlijn staan inderdaad. en pers natuurlykquote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:14 schreef June. het volgende:
[..]
JaIk ben ook geen judokenner hoor, ik weet alleen een beetje the basics hehe.
Wie zijn eigenlijk de mannetjes aan de rand? Coaches?
Jeroen wie?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:17 schreef Neroje het volgende:
Oeh, op het goede moment geswitched, kom op Jeroen!
De kleur van het pakquote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:20 schreef Fok-it het volgende:
Wat betekent dat witte achter zijn puntentelling?
Dat ie 't witte pak aan heeft?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:20 schreef Fok-it het volgende:
wit pak aan.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:20 schreef Fok-it het volgende:
kleur pakquote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:20 schreef Fok-it het volgende:
Oh,quote:
Boeit geen fuck natuurlijk. Als Jeroen maar wint.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:22 schreef BasvB het volgende:
Ik hoop dat NED wel wint door zelf gewonnen punten, niet omdat die andere straf krijgt
Jawel, als die andere nu nog een straf krijgt, heeft Jeroen Yuko.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:22 schreef BasvB het volgende:
Ik hoop dat NED wel wint door zelf gewonnen punten, niet omdat die andere straf krijgt
Denk dat Mooren dan wint omdat die Israelier al straf heeft?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:24 schreef Neroje het volgende:
Waarom is het en GS en 3 minuten lang?
Wat gebeurt er zonder GS na 3 min?
GS = 3 minuten verlenging.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:24 schreef Neroje het volgende:
Waarom is het en GS en 3 minuten lang?
Wat gebeurt er zonder GS na 3 min?
Nee, dan moeten de scheidsrechters beslissen. Ik denk dat Jeroen dat wint, omdat hij meer acties heeft gepleegd.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Denk dat Mooren dan wint omdat die Israelier al straf heeft?
Denk het nietquote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:26 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, dan moeten de scheidsrechters beslissen. Ik denk dat Jeroen dat wint, omdat hij meer acties heeft gepleegd.
Nou iddquote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:27 schreef Dos37 het volgende:
Alsof je hier een winnaar kunt bepalen, wat een drama
Daar doe je het al die jaren voor!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:28 schreef Dos37 het volgende:
Ik wil deze 7 minuten van mijn leven terug
OMGquote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:28 schreef GotenSSJ het volgende:
Sportzomer gaat ouderwets verder dusHopen op het zwemmen!
En hij heeft niet eens meegedaan aan de openingsceremonie, dubbel zuur dusquote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:28 schreef cptmarco het volgende:
ach, meedoen is belangrijker dan winnen...
Dit was ook geen kanshebber hequote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:28 schreef GotenSSJ het volgende:
Sportzomer gaat ouderwets verder dusHopen op het zwemmen!
Voorlopig zet het toch door of niet? Ik zeg toch niet dat de hele OS zo gaat, neem je pilletje man.quote:
Maar volgens mij wel om deze wedstrijd te winnen.quote:
Het is alleen zo gigantisch dramatisch aangezet.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:29 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Voorlopig zet het toch door of niet? Ik zeg toch niet dat de hele OS zo gaat, neem je pilletje man.
Ok, maar het gaat er straks om of de zwemdames en Vos presteren. Zij bepalen of de OS wel of niet geslaagd zijn.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:30 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Maar volgens mij wel om deze wedstrijd te winnen.Ik snap heus wel dat dit niets zegt qua grote favorieten hoor
Komt wel goed joh. Terpstra pakt straks ook het goudquote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het is alleen zo gigantisch dramatisch aangezet.
Stond 1-1 onderling. Op basis van de ranglijst had Mooren moeten winnen ja, maar dat zegt zeker als het op de ranglijst zo dicht bij elkaar staat eigenlijk niets.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:32 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Komt wel goed joh. Terpstra pakt straks ook het goud![]()
Lijkt alleen dat de Nederlanders dit jaar iets hebben waardoor het zo slecht lijkt, wat ik begreep was Mooren favoriet om deze partij te winnen? Zelfde als het NL elftal tegen Denemarken bijv
Ah okay, dan snap ik dat het wat dramatisch klonkquote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Stond 1-1 onderling. Op basis van de ranglijst had Mooren moeten winnen ja, maar dat zegt zeker als het op de ranglijst zo dicht bij elkaar staat eigenlijk niets.
Waan van de dag he? Mochten de zwemdames en Vos morgen winnen is Nederland ineens een topsportland bij de dames.quote:
Dit dus. Dag droom, na 3 minuten.quote:
Precies. We beginnen netquote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:34 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Waan van de dag he? Mochten de zwemdames en Vos morgen winnen is Nederland ineens een topsportland bij de dames.
Inderdaad. Het is nooit in te schatten hoeveel medailles NL wint. Maar 4 of 5 keer goud is toch gewoon een normale score voor het land dat wij zijn?quote:
Zeker.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:35 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is nooit in te schatten hoeveel medailles NL wint. Maar 4 of 5 keer goud is toch gewoon een normale score voor het land dat wij zijn?
Martina of Smit zouden eventueel met een beetje mazzel brons kunnen halen schat ik zo in.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:38 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik hoop op een gouden athletiekmedaille, maar dat zal wel niet gebeuren...
Smit maakt normaal gezien geen schijn van een kans hoorquote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Martina of Smit zouden eventueel met een beetje mazzel brons kunnen halen schat ik zo in.
Martina op de 200m misschien een medaille. Maar met bijvoorbeeld Bolt, Blake en Lemaittre moet ik het nog maar zien.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:42 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Smit maakt normaal gezien geen schijn van een kans hoor
Nee, alleen de verliezers in de kwartfinale mogen naar de herkansingen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Even he, Mooren had een bye in de eerste ronde, dus dit was toch de tweede ronde? Dan heeft hij toch wel een herkansing?
Ah, helder. Dan zeiden ze het daarstraks fout bij de NOS.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:10 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, alleen de verliezers in de kwartfinale mogen naar de herkansingen.
Nee daar zeiden ze het ook, alleen ietwat omslachtig. Vroeger mochten alle judoka's die van de halve finalisten verloren hadden naar de herkansingen. Sinds een tijdje is dit veranderd en mogen alleen de verliezers in de laatste partij in het deel van het schema (de kwartfinale dus) naar de herkansingen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah, helder. Dan zeiden ze het daarstraks fout bij de NOS.
Dat is wat overdreven. Ik switch gewoon wat tussen de streams. Kijk vooral judo en zwemmen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:12 schreef Leatherface het volgende:
Ik ben weer helemaal in de televisie + 20 livestreams en livetickets modus.
Totdat mijn webbrowser het begeeft.
Naar de benen grijpen als eerste actie? Mag namelijk niet meer. Wat Grol dus vaak deed, het tillen, mag niet meer als 1e actie, alleen als 2e actie tegenwoordig.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:24 schreef debeterebob het volgende:
Wtf gebeurt er. Cubaanse gediskwalificeert. Leek me op het oog een heel sterke speelster, misschien zelfs kanshebber.
Duidelijk. Die Roemeense was verder echt slecht en leek geblesseerd.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Naar de benen grijpen als eerste actie? Mag namelijk niet meer. Wat Grol dus vaak deed, het tillen, mag niet meer als 1e actie, alleen als 2e actie tegenwoordig.
Dumitru is de regerend olympisch kampioene en Europees kampioene, dus ben benieuwd wat er aan de hand is.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:29 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Duidelijk. Die Roemeense was verder echt slecht en leek geblesseerd.
Leek last te hebben van haar voet. Was ook ingetapet, maar dat lijkt me vrij normaal.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dumitru is de regerend olympisch kampioene en Europees kampioene, dus ben benieuwd wat er aan de hand is.
Bik?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:54 schreef TheArt het volgende:
Van Snick gooit Jeong voor ippon.
Nu Bik Ente!
Zo wordt ze genoemd. Ga af en toe naar het judo toe, dus dan ga je automatisch zo aanmoedigenquote:
Tot nu toe in de partij niet...quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:00 schreef Maver24 het volgende:
Ik kijk niet zo vaak judo maar heeft zij kans ?
Tegen Csernoviczki weinig. Slechte match-up.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:00 schreef Maver24 het volgende:
Ik ben niet bekend met de kansen van mensen maar als ik het zie is de Hongaarse vijf klappen beter.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:00 schreef Maver24 het volgende:
7. Genoeg dus.quote:
Dex in vorm is ook gewoon dikke kanshebber voor een medaille. Maar dat bedoelde je met dat laatste ook neem ik aanquote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:07 schreef Leatherface het volgende:
Het moet van Bosch en Grol komen en misschien als alles meezit Elmont. Maar dat was van te voren ook wel de verwachting.
Ja. Maar Bosch en Grol lijken me op voorhand toch wel de grootste kandidaten.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dex in vorm is ook gewoon dikke kanshebber voor een medaille. Maar dat bedoelde je met dat laatste ook neem ik aan
Geen idee. Maar die vergeten idd. Elisabeth moet ook voor brons kunnen, zeker met deze loting, want in de halve zal ze verliezen van Ueno.quote:
Klopt misschien Willebroordse ook nog maar daar moeten we het mee doen denk ikquote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:09 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja. Maar Bosch en Grol lijken me op voorhand toch wel de grootste kandidaten.
Mooren was ook niet slechter. Ente wel.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
7. Genoeg dus.
Mooren en Ente waren absoluut ook geen favorieten ofzo. Mooren had mits een goede dag in goede vorm een kans op brons kunnen hebben, maar dat zat er dus niet in.
Dimitru alles behalve overtuigend. Kwam heel goed weg tegen een Mongoolse, door in de laatste 10 seconde een achterstand goed te maken en in de verlenging het uit te maken.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:53 schreef TheArt het volgende:
Van Snick werpt ook Csernoviczki. Halve finale nu vanmiddag tegen Menezes. Geen verrassingen daarin. Andere halve finale tussen Fukumi en Dumitru.
Sobirov al wel paar mooie ippons. Ik heb al zijn partijen gezien. Ik steun Sobirovquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:15 schreef Leatherface het volgende:
Sobirov mag van mij niet winnen. Die knuppels in Oezbekistan vervuilen het milieu van mijn adoptieland Turkmenistan.
Hmm, okay. Ik maak voor hem een uitzondering omdat hij een baas is.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:20 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Sobirov al wel paar mooie ippons. Ik heb al zijn partijen gezien. Ik steun Sobirov
De uitslag kan ik je wel vertellen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:24 schreef TheArt het volgende:
Verde wint verrassend ook van Davtyan en staat in de halve tegen Hiraoka.
Zoals Verde hier staat te judoën durf ik niets te voorspellen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:27 schreef debeterebob het volgende:
[..]
De uitslag kan ik je wel vertellen.
Ik laat me verrassen. Maar ik steun Sobirov.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zoals Verde hier staat te judoën durf ik niets te voorspellen.
Oh je doelt op de winst. Sobirov hoeft alleen Galstyan te vrezen. Verloor ie nog van op de Masters.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:29 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik laat me verrassen. Maar ik steun Sobirov.
Kunnen ze voor jou niet een leerstoel voor bijzonder hoogleraar in de sportkunde fixen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Oh je doelt op de winst. Sobirov hoeft alleen Galstyan te vrezen. Verloor ie nog van op de Masters.
Bestaat die titel dan?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:53 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Kunnen ze voor jou niet een leerstoel voor bijzonder hoogleraar in de sportkunde fixen.
Maken we er een. Je hebt ook de leerstoel multiculti, broederschap en tolerantie of zo iets. (Efshan Elian)quote:
Ja, dan kan sportkunde er ook wel bij. Iemand bereid om de Uni van Leiden of zo aan te schrijven?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:58 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Maken we er een. Je hebt ook de leerstoel multiculti, broederschap en tolerantie of zo iets. (Efshan Elian)
Ik studeer aan de VU, das keiharde concurrentie! Die willen mij heul niet een bijzonder hoogleraarschap geven.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:15 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, dan kan sportkunde er ook wel bij. Iemand bereid om de Uni van Leiden of zo aan te schrijven?
Even nagekeken: Afshin Ellian is hoogleraar Sociale cohesie, burgerschap en multiculturaliteit aan de Universiteit Leiden.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik studeer aan de VU, das keiharde concurrentie! Die willen mij heul niet een bijzonder hoogleraarschap geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |