abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 juli 2012 @ 18:42:59 #26
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_113978198
KeesJongkind twitterde op maandag 09-07-2012 om 18:41:49 Slecht nieuws judoka #HenkGrol. Tijdens trainingskamp in Spanje is grote teen uit de kom gegaan. Voorbereiding #OS2012 ernstig verstoord. reageer retweet
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_113980940
henkgrol twitterde op maandag 09-07-2012 om 19:28:43 Spelen zijn niet in gevaar, ik judo 100%. Het kost maximaal 2 weken!!! http://t.co/OoSlfp8W reageer retweet

henkgrol twitterde op maandag 09-07-2012 om 19:32:19 Ik had alles graag stil willen houden! Alleen de website http://t.co/Buw28oKg was zo slim het online te zetten. Ik wil geen excuus hebben. reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 juli 2012 @ 13:08:01 #28
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_114150167
quote:
Abdullo Tangriev zal niet deelnemen aan de Olympische Spelen in Londen. De Oezbeek is met ingang van 19 juni voor twee jaar geschorst vanwege het gebruik van cannabis. Zo meldt de Franse sportkrant l'Équipe.

Tangriev was op de voorgaande Olympische Spelen, waar hij onder meer de Fransman Teddy Riner versloeg, nog goed voor zilver. Daarnaast is de judoka, die uitkomt in de klasse +100 kg, de regerend wereldkampioen open klasse. De grote favoriet voor Olympisch goud in de klasse +100 kg, Teddy Riner, reageerde in de Franse sportkrant l'Équipe op de schorsing: "Het is heel erg dom om zo een evenement als de Olympische Spelen te moeten missen."
pi_114151391
Iemand de docu van Edith Bos gisterenavond gezien? Prachtbeelden zeg, met name die trainingssessies in het krachthonk _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_114151907
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:08 schreef borisz het volgende:

[..]

Wahaha, cannabis schorsing als topatleet.
pi_114151962
Ik vond het judo in Peking erg mooi, ondanks de teleurstelling van het missen van Nederlands goud.

Die Korean Cho was toen ijzersterk in de lichtste klasse bij de heren. En ook Mammadli uit Azerbeidzjan was enorm in vorm.
pi_114152219
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:49 schreef Leatherface het volgende:
Ik vond het judo in Peking erg mooi, ondanks de teleurstelling van het missen van Nederlands goud.

Die Korean Cho was toen ijzersterk in de lichtste klasse bij de heren. En ook Mammadli uit Azerbeidzjan was enorm in vorm.
Choi was idd een held _O_ Inmiddels overgestapt naar -66 kg, maar daar maar af en toe eens een goed resultaat neergezet en niet geplaatst voor deze Spelen.
pi_114152288
Hoe hij toen in een mum van tijd Ruben Houkes en later in de finale die Oostenrijker ippon wierp. _O_

Niks ten nadele van Houkes trouwens, maar die Koreaan had de dag van zijn leven.
pi_114180179
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand de docu van Edith Bos gisterenavond gezien? Prachtbeelden zeg, met name die trainingssessies in het krachthonk _O_
Dat vond ik inderdaad ook hele sterke scènes. Alleen dat gedoe met opgeven of niet. Kan de Française alleen maar gelijk geven. Je bent toch sporter?
pi_114180494
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:13 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Dat vond ik inderdaad ook hele sterke scènes. Alleen dat gedoe met opgeven of niet. Kan de Française alleen maar gelijk geven. Je bent toch sporter?
Mhua ze was ook echt ziek toen, dat zag je gewoon. Ze kwam daar voor olympisch vormbehoud. Dat haalde ze en toen was het ook verstandig om de rest te laten. In zo'n toestand tegen Decosse staan hielp haar toch niet verder.
pi_114181444
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:21 schreef TheArt het volgende:

[..]

Mhua ze was ook echt ziek toen, dat zag je gewoon. Ze kwam daar voor olympisch vormbehoud. Dat haalde ze en toen was het ook verstandig om de rest te laten. In zo'n toestand tegen Decosse staan hielp haar toch niet verder.
Ik snap beide kanten heel goed. Zeker als je 20(!) partijen hebt zitten wachten. En laten we heel eerlijk zijn, het EK heeft Decosse ook laten schieten dus er valt beiden iets te "verwijten".
Het heeft alleen iets van hoogmoed in zich en we weten allemaal hoogmoed komt voor de val.
Ik vond de scène in de hotelkamer ook heel mooi om te zien. Op onze club wordt er redelijk opgekeken naar een man als De Korte en Bosch zegt gewoon mwa, ik ben het niet met je eens. Mooi om te zien :)

Maar goed, wie ben ik dan ook? Ik hoop een mooi olympisch toernooi te zien en dan vind ik het prima :P.
pi_114204537
Judo is trouwens verrassend internationaal (geworden) qua medailleverdeling op de Spelen. In Peking wonnen landen van zo'n beetje alle uithoeken van de wereld een medaille. En daar zaten landen als Tadzjikistan, Algerije, Mongolië en Argentinië tussen.
pi_114207246
present :7 31 juli :P
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_114240956
Hoe vindt de loting plaats? Nrs 1 tot en met 4 van de Olympic Ranking worden in 'de ladder' uit elkaar gehaald, maar staat dan al vast dat 1 bij 4 in het schema zit en 2 bij 3? In dat laatste geval zouden alle Nederlandse medaillekandidaten (Bosch, Elmont, Grol) in de halve finale op een (zeer sterke) Japanner stuiten.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 juli 2012 @ 11:19:31 #40
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_114406506
Een filmpje van de persco gisteren

http://sport.nl/video/463(...)-voor-de-spelen.html
pi_114636065
Henk heeft in ieder geval flink getraind :D

pi_114673004
Om 11.00 de toch wel belangrijke loting.
pi_114676459
Grol's kwart:

-100 kg: Pool C

GROL, Henk (NED)
DUGASSE, Dominic (SEY)

KONE, Oumar (MLI)
CORREA, Luciano (BRA)

ZEEVI, Ariel (ISR)
PETERS, Dimitri (GER)

BORODAVKO, Jevgenijs (LAT)
LIU, Anthony (ASA)

Halve finale tegen Anai is mogelijk.
pi_114676529
Loting online. Maar even overlopen. Tussen haakjes de positie op de wereldranglijst.

Mooren tegen de Israëliër Arshanski (32), maar daarna tegen Japanner Hiraoka (9). Ook in zijn deel zit de Fransman Milous (18). Absoluut geen slecht deel, behalve dat hij van Hiraoka moet winnen, wil hij in aanmerking komen voor minstens brons.

Dex Elmont opent tegen de Ghanees Nartey (38). Daarna waarschijnlijk tegen de Braziliaan Mendonca (15). Kwartfinale tegen eventueel de Fransman Legrand (8) of de Pool Adamiec (16). Halve finale match-up tegen Nakaya (2), dus niet in het deel bij topfavoriet Wang.

Guillaume Elmont opent tegen de Fransman Schmitt (7). Bij winst bijna zeker tegen de Argentijn Lucenti (24), maar daarna wacht waarschijnlijk de Koreaan Kim in de kwart. En dat is mooi kut, want dat is de nummer 1 van de wereld. Bij een verlies gelukkig wel herkansingen voor brons.

Grol eerst tegen Dugasse (126) van de Seychellen. Daarna tegen de Braziliaanse oud-wereldkampioen Correa (39), die hij ook op de OS van 2008 tegen kwam en van won. In de kwart tegen de Israëliër Zeevi (11), de Let Borodavko (15) en de Duitser Peters (20). Zeevi kwam hij ook op de OS van 2008 tegen. Grol heeft een potentiële halve finale tegen Anai (5). Laat hij daar nou nooit van gewonnen hebben nog. 0-2 in onderlinge ontmoetingen.

Verbij opent tegen Barna Bor (10) uit Hongarije. Mocht hij stunten, komt hij uit tegen de Iraniër Rodaki (21). Kwartfinale waarschijnlijk tegen wereldkampioen Toelzer.
pi_114676819
Dan de dames.

Bik Ente tegen de Hongaarse Csernoviczki (7). Mocht ze dat winnen waarschijnlijk in de kwartfinale tegen de Belgische Van Snick (4). Mogelijke halve finale tegen Menezes (3).

Willeboordse begint tegen de Libische Chammas (geen ranking). Daarna wacht Nebie (27) uit Burundi. Kwartfinale tegen Xu (7), Silva (22) of Gwend (19). Halve finale mogelijk tegen topfavoriete Yoshie Ueno, van wie ze ook in de halve finale, van wie ze al 4x verloren heeft.

Bosch tegen de Britse Conway (34). Kwartfinale tegen waarschijnlijk de Hongaarse Meszaros (19) of de Duitse Thiele (23). In de halve finale tegen Tachimoto (3). Lastig. Sraka had ik liever gezien.

Verkerk tegen de winnaar van Ogata (4) en Jeong (13). Ogata natuurlijk zeer pittig. Kwartfinale dan ook nog eens Purevjargal (5). Verkerk staat overigens 0-5 tegen Ogata.
pi_114677113
Doet de NOS-site het bij jullie?
pi_114710559
anickavanemden twitterde op vrijdag 27-07-2012 om 09:27:34 Op weg nr Hilversum waar ik rondgeleid zal worden dr de NOS. Vanaf maandag zit ik 4 dagen i/d studio als analyticus vh Olymp. judotoernooi! reageer retweet
Knap dat ze dat toch aan kan, terwijl ze weet dat zij daar zelf had moeten deelnemen.
pi_114710594
Is die Oezbeek weer topfavoriet bij de lichtste klasse mannen? Sobirov bedoel ik.
pi_114713379
Ik hoop zo op goud voor Grol, ben er die dag de gehele dag live bij :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_114713436
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 09:36 schreef Leatherface het volgende:
Is die Oezbeek weer topfavoriet bij de lichtste klasse mannen? Sobirov bedoel ik.
Absoluut. Topfavoriet met voorsprong, maar hij verliest ook zeker zijn partijen. Werd op de Masters nog verslagen door Galstyan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')