quote:Bondscoaches Maarten Arens (heren) en Marjolein van Unen (dames) hebben 15 judoka’s geselecteerd voor de Europese kampioenschappen judo in het Russische Chelyabinsk. Edith Bosch verdedigt haar Europese titel die ze vorig jaar veroverde in Istanboel. In de klasse -70 was ze destijds voor de derde maal de beste van Europa. De Europese titelstrijd is het slotstuk van de Olympische kwalificatie voor Londen.
Naast Bosch verschijnen bij de dames Birgit Ente (-48 kg), Juul Franssen (-57 kg), Elisabeth Willeboordse, Anicka van Emden (-63 kg), Linda Bolder (-70 kg), Marhinde Verkerk (-78 kg) en Carola Uilenhoed (+78 kg) op de mat.
De herenselectie bestaat uit Jeroen Mooren, Mikos Salminen (-60 kg), Jasper de Jong (-66 kg), Dex Elmont (-73 kg), Guillaume Elmont (-81 kg), Henk Grol (-100 kg) en Luuk Verbij (+100 kg).
Wellicht nog wat vroeg een kleine twee weken, maar goed de laatste test voor de Olympische Spelen. Gaan we titels pakken? Zorgt Ente dat ze op de geschoonde lijst direct gekwalificeerd is of gaat het via een wildcard?quote:NIEUWEGEIN - Voor twee Nederlandse judoka's hebben de Europese kampioenschappen, die eind deze maand in het Russische Chelyabinsk plaatsvinden, een extra waarde. Birgit Ente (tot 48 kg) en Jasper de Jong (-66 kg) hopen nog de Olympische Spelen te kunnen halen.
Volgens bondscoach Marjolein van Unen mogen de kansen van Ente hoog worden ingeschat. De 23-jarige Haarlemse is herstellende van een schouderblessure. „Ik hoop dat ze er tijdens de EK mentaal en lichamelijk helemaal zal staan”, zei Van Unen woensdag tijdens een perspresentatie in Nieuwegein. Over de aspiraties van De Jong is mannencoach Maarten Arens wat voorzichtiger. „Hij moet vooral een goed toernooi judoën en dan zien wat er mogelijk is.
Met Beeld http://www.rtvnh.nl/sport(...).T42qMLYXgRh.twitterquote:HAARLEM Judoka Birgit Ente is voldoende hersteld van een schouderblessure. Deze liep zij een maand eerder op tijdens de World Cup in Warschau. Het EK Judo dat van 26 april tot 29 april wordt georganiseerd in het Russische Chelyabinsk, is de eerste graadmeter richting de Olympische Spelen voor de judoka.
Maandagavond stond Ente weer voor de eerste keer zonder pijnstillende medicijnen op de mat. De laatste weken stonden in het teken van revalideren en het vertrouwen in de schouder terugvinden. "Ondanks deze schouderblessure voel ik mij mentaal erg sterk.Ik verwacht minstens een bronzen plak.Ze moeten dus maar oppassen voor mij!", aldus de Haarlemse judoka die weer veel zelfvertrouwen uitstraalt.
Het pijnvrij rentree op de Haarlemse judomat werd maandagavond overschaduwd door een ongelukkige val van collega judoka Kitty Bravik. Zij blesseerde haar linker enkel tijdens de warming-up en verliet de Extranhal per rolstoel. Het is nog niet duidelijk wat de schade is.
Ik volgde het gisteren ook ja. Ze was er behoorlijk boos over en ik kan het me goed voorstellen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:05 schreef borisz het volgende:
[..]
Met Beeld http://www.rtvnh.nl/sport(...).T42qMLYXgRh.twitter
EN er was wat hommeles om dit artikel http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-kiwi-per-dag.dhtml
Maar zie d'r tweets www.twitter.com/birgitente Een journalist die één zin als verkoopmiddel ziet
twitter:judobond twitterde op donderdag 26-04-2012 om 09:52:55EK judo: Birgit Ente start in de klasse -48 kg met een zege op straffen, in golden score tegen de Turkse Sumeyye Akkus. reageer retweet
twitter:judobond twitterde op donderdag 26-04-2012 om 10:04:27EK judo: Jasper de Jong (-66 kg) gaat in zijn eerste partij onderuit tegen de Let Deniss Kozlovs op ippon. reageer retweet
Si.quote:Op donderdag 26 april 2012 10:31 schreef Leatherface het volgende:
Paischer was toch zilveren medaillewinnaar in Peking?
Was idd de laatste die aan de zegekar van Kim werd gebonden. Die gast gooide toen iedereen er met ippon af binnen no-time.quote:Op donderdag 26 april 2012 10:31 schreef Leatherface het volgende:
Paischer was toch zilveren medaillewinnaar in Peking?
Wat betekent dat voor dr OS ticket?quote:Op donderdag 26 april 2012 11:30 schreef borisz het volgende:
twitter:judobond twitterde op donderdag 26-04-2012 om 11:29:25EK judo: Birgit Ente (-48 kg) gaat in de tweede ronde na drie straffen, met waza-ari onderuit tegen Nataliya Kondratyeva (RUS) #ekjudo reageer retweet
Ik denk dat ze via een Europese quota plek nog wel naar de Spelen gaat.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:36 schreef franklop het volgende:
[..]
Wat betekent dat voor dr OS ticket?
Sterker nog, Juul Franssen heeft in 2012 nog geen partijtje gewonnen. Drie anderen in de klasse -57kg wel op worldcups...quote:Op donderdag 26 april 2012 11:32 schreef Tha_T het volgende:
Toch snap ik niet waarom men nog steeds zo bezig is met Franssen. Nationaal gezien een heel goede judoka maar internationaal slaat ze geen deuk in een pakje boter. Waarom dan toch maar door blijven pushen qua training? Zeker ook met de limitaties die de JBN heeft
Ze is zeker. Ze gaat nu ook Kearney voorbij op de ranglijst en staat daarmee voorlopig als 1e van de -48kg op de Europese quotumranglijst. De Portugese Hormigo kan er nog voorbij als ze 3e wordt op dit EK, maar dan is het alsnog voldoende voor Ente.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:40 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik denk dat ze via een Europese quota plek nog wel naar de Spelen gaat.
edit: Weten we zaterdag pas.. Ik ga even berichtje tikken.
Dit klopt gedeeltelijk niet. Ze gaat Kearney niet voorbij, want die had ook maar 2 punten staan van het vorige EK. Haar enige concurrente nog voor de 2e Europese plek in de -48kg categorie is dus Hormigo, maar die kan nog uiterlijk 3e worden dit EK. Dat zijn 72 punten. Daarbij wint ze 32 punten extra voor de ranglijst en kan dan hoogstens nog op 374 punten uitkomen, terwijl Ente 398 punten heeft.quote:Op donderdag 26 april 2012 12:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze is zeker. Ze gaat nu ook Kearney voorbij op de ranglijst en staat daarmee voorlopig als 1e van de -48kg op de Europese quotumranglijst. De Portugese Hormigo kan er nog voorbij als ze 3e wordt op dit EK, maar dan is het alsnog voldoende voor Ente.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |