abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 15 april 2012 @ 22:20:53 #1
300347 MrManuel
pi_110373251

League of Legends

League of Legends EU

League of Legends (LoL) is een arena multiplayer spel waarin twee teams het tegen elkaar op nemen met als doel elkaars Kasteel te vernietigen.

Klinkt saai en makkelijk, is dat zo?

Nee.

Je moet een weg naar je vijand vrij maken, om zo bij de basis te kunnen komen en zo de Nexus te vernietigen, lees een stukje verder.

Het draait om twee teams, elk bestaande uit 5 Champions die elkaars Nexus moeten zien te vernietigen.
Dit is kan alleen gebeuren als er één van de drie Lanes vrij is gemaakt van de Turrets en de Inhibitor die het verdedigen tegen Minions en vijandelijke Champions.

Nu vraag je je misschien af wat is een Nexus, een Inhibitor en een Minion?

Champion = Een Champion is een held die je kiest om mee te strijden, er zijn verschillende varianten en types, denk aan een Tank, een Damage Dealer, een Support
Minion/Creep = Een hersenloze strijder die tot de dood de Lane aanvalt met de Turrets en de Champions die het verdedigen totdat de vijandelijke Inhibitor is vernietigt.
Turret = Kanon dat de Lane verdedigt tegen Champions en Minions.
Nexus = Een groot crystal in het midden van het kasteel, hier spawnen de minions uit, deze wil je dus verdedigen en die van de vijand vernietigen.
Inhibitor = Een crystal dat de Nexus beschermd, deze word weer beschermd door de Turrets.
Jungle/Forrest = Gebied tussen de Lanes waar monsters zitten die exp, gold en een tijdelijke kracht bonus geven.
Map/Arena = Veld waar je in strijdt.

Nou, hoe gaat dit te werk dan?
Als volgt;

Je hebt een Map/Arena;

Summoners Rift een 5v5 map.

SPOILER: Jungle!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.

Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.

De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.

De 2 turrets bij de Nexus en de Nexus zelf kunnen alleen aangevallen worden wanneer 1 van de 3 inhibitors vernietigd is.

Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?

Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.

Er zijn er op het moment (01-12-2011) 88 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.

Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;

Wil je het zelf proberen?

League of Legends EU

Vids

uitleg over turrets

Cinematic trailer

Dominion trailer (nieuwe gamemode)

Meer uitleg over minions/creatures

Community site links

CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.

Solomid Community site met handige info, tournaments etc

Chaox Marathon Overzicht van alle vids van de Chaox marathon

Lolstatistics Site waarop je scores van spelers en statistieken van Champions kunt vinden

Groepschat:
Voor FOK!kers is er een ingame chatkanaal FOK aangemaakt. In dit kanaal zijn je medefokkers te vinden en kun je makkelijk een premade of duo-queue afspreken zonder dat je iedereen via de friendslist individueel hoeft aan te spreken om dit te organiseren. Rechtsboven via het opties-icoontje in het chatvenster kun je autojoin aanzetten zodat het kanaal standaard opent bij het opstarten van het spel.

Teamspeak 3:
Voor FOK!kers die willen praten met andere FOK!kers tijdens het Gamen is het mogelijk om onze Teamspeak3 server te joinen.
Server: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!

Ingame name van FOK!kers

FOK!ker: Albert86
Naam ingame EU: Metalfreak86
Naam Ingame US: -

FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar
Naam ingame US: -

FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo

FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless

FOK!ker: Salamando
Naam ingame EU: Salamand0

FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba

FOK!ker: Necrodeath
Naam ingame EU: Nerkhan (30)
Naam ingame EU: Necrodeath1 (lvl 11)

FOK!ker: MrManuel
Naam ingame EU: Melfino
Naam Ingame US: Melfino

FOK!ker: Zeroku
Naam ingame EU: HEER Jeffrey ( :') )

FOK!ker: Adames
Naam ingame EU:
Naam ingame US: Klara de Koe

FOK!ker: daankes
Naam ingame EU: Vraatje
Naam Ingame US: Vraatjuh

FOK!ker: Skweezer
Naam ingame EU: skz (30)
Naam ingame EU: skwzaR (13)
Naam Ingame US: skwzR (30)

FoK!ker: Waywardone
Naam ingame EU: Voarex
Naam ingame US:

FOK!ker: jespertje
Naam ingame EU: jespertje
Naam Ingame US: (US Nickname)

FOK!ker: Keselo
Naam ingame EU: Lujan
Naam Ingame US Lujan

FOK!ker: Nystiq
Naam ingame EU: Nystiq

FOK!ker: Xa1pt
Naam Ingame EU: Xaipt

FOK!ker znarch
Naam Ingame EU: karaqz

FOK!ker: Beardslasher
Naam ingame EU: Solyl (level 25 atm)
Naam Ingame US: Solyl (level 8)

FOK!ker: Tjado
Naam ingame EU: Tjado (level 13)

FOK!ker: flipp.
Naam ingame EU: Destregan (lvl 30)

FOK!ker: X_FoutBijRegistratie
Naam ingame EU: Nraz
Naam Ingame US: -"

FOK!ker: Dekkered
Naam ingame EU: levines

FOK!ker: TwenteFC
Naam ingame EU: DirkZz

FOK!ker: ezelbayraktar
Naam ingame EU: Wh1tefall

FOK!ker: Maisnon
Naam ingame EU: De Gulle Teef
Naam Ingame US:

FOK!ker: replay11nl
Naam ingame EU: iReplay
Naam Ingame US:

FOK!ker: Oplosthee
Naam ingame EU: Oploskoffie
Naam Ingame US:

FOK!ker: Cocotrimonium
Naam ingame EU: Nymphalidea

FOK!ker: tankless
Naam ingame EU: tanklessgunit(lvl 30)
Naam Ingame US: heb ik niet.

FOK!ker: J95
Naam ingame EU: Jordykruse1

FOK!ker: Chocolatebear
Naam ingame EU: Isidoor

FOK!ker: tdrone
Naam ingame EU: tdrone

FOK!ker: Xetran
Naam ingame EU: XoxoXetran
Naam Ingame US: n/a

FOK!ker: Cornelis83
Naam ingame EU: Avaressa
Naam ingame US: n/a

FOK!ker: Robbiee
Naam ingame EU: SharliesTeens
Naam Ingame US: n/a

Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;

FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)
[i]~ The impossible is easy![/i]
pi_110374150
Na een tijdje niet gespeeld te hebben, eindelijk weer tijd gehad om te spelen! Wat een heerlijke support is Lulu. Een nieuwe support wat ook wel hard nodig, maar ik vind deze echt heerlijk spelen :)
pi_110375607
:o LLL gewonnen van AAA...
Wel veel fouten van beide kanten....
pi_110375849
17-1-11 met MF :')
pi_110377103
season 3 is er bijna... :)

LLL vs AAA was btw vooraf al niet al te serieus.

Iemand team derpers gisteren gezien in 4pl? Aanstormend goed team, suuuuperaggresief (meer dan m5 zeg maar)
pi_110380609
11/0 met Veigar :')
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_110385067
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:16 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:

Is dat al aangekondigd dan?
pi_110385085
Zal wel een repost zijn, maar dat even terzijde.

Eve guide
pi_110406222
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 00:27 schreef benx het volgende:
11/0 met Veigar :')
Niet een hele rare score toch? Als je team fatsoenlijk speelt tenminste.
Extremistisch gematigd.
pi_110406275
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:03 schreef P8 het volgende:

[..]

Niet een hele rare score toch? Als je team fatsoenlijk speelt tenminste.
Mensen posten blijkbaar nou eenmaal graag 'hoge' scores. Persoonlijk vind ik het ook weinig interessant behalve als het een karma oid betreft :P
Conscience do cost.
pi_110406388
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Mensen posten blijkbaar nou eenmaal graag 'hoge' scores. Persoonlijk vind ik het ook weinig interessant behalve als het een karma oid betreft :P
Inderdaad, als je een random potje speelt en de mid waartegen je speelt is een beetje slecht, dan is zo'n score niet meer dan normaal.

Vorig topic ging over rare supports, kan een Yi supporten, of is dat nou echt de uitzondering? Een AP Yi die constant harassed en een phage/frozen mallet haalt lijkt me zelf toch wel redelijk.
pi_110406434
Als je frozen mallet haalt ben je geen support. Tenzij je dat echt belachelijk lategame doet.

Ik zie het niet werken. Yi heeft voor elke skill damage nodig en als support pak je geen ck's.
Conscience do cost.
pi_110406449
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:06 schreef Adames het volgende:

[..]

Inderdaad, als je een random potje speelt en de mid waartegen je speelt is een beetje slecht, dan is zo'n score niet meer dan normaal.

Vorig topic ging over rare supports, kan een Yi supporten, of is dat nou echt de uitzondering? Een AP Yi die constant harassed en een phage/frozen mallet haalt lijkt me zelf toch wel redelijk.
Yi kan alleen harassen met Alpha Strike want hij is melee en heeft geen CC. Met Alpha Strike en die heal (w) ben je echt in no-time door je mana heen en ben je een unfarmed waardeloos menneke.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_110406592
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:07 schreef ems. het volgende:
Als je frozen mallet haalt ben je geen support. Tenzij je dat echt belachelijk lategame doet.

Ik zie het niet werken. Yi heeft voor elke skill damage nodig en als support pak je geen ck's.
Dat dacht ik dus ook, bij mij was iemand zo leuk om een Yi te kiezen als support. Althans, hij stond bij mij gewoon bot en alles te pushen en te alphastriken.
Dat ik dat potje nog heb gewonnen was dikke mazzel. (midgame een quadrakill als teemo, daarna ging het lekker).
pi_110409347
Zijn jullie al allemaal lvl 30 trouwens? Ik speel dit spel echt sinds het begin der tijden maar ik zit nog steeds op 24. :')
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_110410341
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:07 schreef ems. het volgende:

AP yi is dan wel weer grappig :p.
Het werkt voor geen meter en is absoluut niet viable.
Maar 700 dmg met je alpha strike doen is wel weer grappig :D!

Zelfde als AP teemo, random mensen opblazen met je shrooms :o
pi_110411936
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:00 schreef Silv het volgende:
Zijn jullie al allemaal lvl 30 trouwens? Ik speel dit spel echt sinds het begin der tijden maar ik zit nog steeds op 24. :')
Sinds wanneer speel je dan? Als je al meer als een jaar speelt en nog geen lvl 30 hebt, dan speel je hooguit een potje per week.
pi_110413865
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:00 schreef Silv het volgende:
als je het sinds het begin der tijden speelt, dan was je al erg snel lvl 30.
pi_110414030
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:16 schreef flipp. het volgende:

[..]

AP yi is dan wel weer grappig :p.
Het werkt voor geen meter en is absoluut niet viable.
Maar 700 dmg met je alpha strike doen is wel weer grappig :D!

Zelfde als AP teemo, random mensen opblazen met je shrooms :o
Volledig AP teemo is helaas niet meer zo goed, maar ik vind teemo af en toe wel eens leuk om te pakken bot. Ik moest dus net tegen taric en ashe. Als de helft van je damage magic damage is dan heeft zijn bonus armor alweer minder zin en zijn blinding dart is natuurlijk ook erg goed bot tegen een andere AD carry.

AP Tristana is ook wel eens leuk, een scaling van 2 op haar ultimate volgens mij
pi_110418448
http://solomid.net/livestream.php?s=7

TSM straks tegen TCM.
Banning strategy tegen TCM: "dont ban anything then we know what to ban when we lose to it"
pi_110420552
pussy spelers zitten er toch ook in deze crap community.... ga je zo goed, 21 - 12 welliswaar 4 vs 5 maar teamfights win je easy. Alleen annie gaat dood, wat doet ze, /surrender. En wat doen die andere 2 oeran-oetangs. Die voten yes. Gelijk 3 reports voor assisting enemy teams uitgedeeld voor voting voor surrender terwijl we het makkelijk konden winnen.... Niet te geloven dit...
pi_110429076
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:16 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
*O*
pi_110429187
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:49 schreef Cornelis83 het volgende:
pussy spelers zitten er toch ook in deze crap community.... ga je zo goed, 21 - 12 welliswaar 4 vs 5 maar teamfights win je easy. Alleen annie gaat dood, wat doet ze, /surrender. En wat doen die andere 2 oeran-oetangs. Die voten yes. Gelijk 3 reports voor assisting enemy teams uitgedeeld voor voting voor surrender terwijl we het makkelijk konden winnen.... Niet te geloven dit...
Report for assisting enemy team als ze surrenderen? Serieus?
pi_110430505
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:56 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Dit dus. :')

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:43 schreef jespertje het volgende:

[..]

Sinds wanneer speel je dan? Als je al meer als een jaar speelt en nog geen lvl 30 hebt, dan speel je hooguit een potje per week.
Speel nu anderhalf jaar denk ik. Heb 125 wins, dus ik neem aan iets van 250 potjes gespeeld. Kan ook meer/minder zijn.

[ Bericht 36% gewijzigd door Silv op 17-04-2012 11:04:48 ]
pi_110432057
Dan speel je niet veel :)

Shyvana maar es kopen voor toplane, stronk!
pi_110432868
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:56 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Het zal geen fuck helpen, dat weet ik ook wel, maar op dat moment lucht het wel op.

En hoe wil je het dan noemen, wanneer je in CS, in Drake kills, in Champion Kills en in tower down (bij ons waren 0 neer, bij hun 4) ver vooraan staat maar omdat je 4 vs 5 speelt (wat overigens makkelijk ging aangezien de tegenstanders niet geweldig speelden) en opeens de 3 overgebleven teammates ja voten voor surrenderen en daarmee de tegenstanders een free win geven.

Maar nogmaals, toegegeven, achteraf is het wel sneu om ze zo te reporten en ik gok ook dat er niks mee gebeurt (tenzij ze dit soort ongein vaker uithalen natuurlijk), maar op het moment dat het gebeurde luchtte het wel op om te reporten.
pi_110432944
Ja, je hebt ze echt een poepie laten ruiken!
Extremistisch gematigd.
pi_110433184
Dat leaven van hun is net zo kansloos als de report van jou, laat ik het zo zeggen
pi_110434830
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:57 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Dat leaven van hun is net zo kansloos als de report van jou, laat ik het zo zeggen
Report helpt wel :>
pi_110435153
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:57 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Klopt.

Maar op dat moment luchtte het wel op.

En het was ook kansloos om het hier te melden bedenk ik me nu ook.
pi_110435225
Reporten!

Heb ik al maanden niet meer gedaan omdat ik het elke keer vergeet :')
Conscience do cost.
pi_110435244
Triple failcrown cornelis :) !

In de categorie 'What has been heared cannot be unheared':

Shyvana: I smell beer!
pi_110435345
Ach, ik ben nog lang niet zo erg als één van mijn RL vrienden die dit ook speelt. Die report gewoon al zijn teammates standaard na iedere loss.

En shyvana, al een tijdje niet meer mee gespeeld. Blijft idd een coole champion. Vind haar alleen als jungler niet echt fun om mee te spelen. Daar heb ik Lee Sin nu voor, blijft ook een coole champion.
pi_110435497
Wil haar toplane meer spelen, een van de betere pushers / traders
pi_110435900
Toplane is idd wel fun ja. Alleen tegen Teemo is het lastig volgens mij. Althans, met Teemo heb ik nooit moeite tegen haar en met haar tegen Teemo won ik zelden toen ik shyvana nog veel speelde. Hij is altijd sneller door zijn speed buff ability.
pi_110435962
Hoe groot wordt het niveau verschil als je met 4 anderen premade speelt? Met soloque heb ik nooit veel moeite om lanes te domineren. En meestal wel goede games. Maar ik speel best vaak met 4 vrienden en dan worden we 3/4 van de tijd volledig in de pan gehakt :')

We zitten allemaal rond de 200/300 wins en vervolgens komen we dan altijd tegen mensen met 1000+ wins, tegen zoveel ervaring en skill kunnen we dan meestal niet tegenop. Best jammer want steeds verliezen is ook niet-echt veel aan -O-
  dinsdag 17 april 2012 @ 13:18:06 #37
148823 znarch
ondertitel
pi_110436471
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:06 schreef Cornelis83 het volgende:
Toplane is idd wel fun ja. Alleen tegen Teemo is het lastig volgens mij. Althans, met Teemo heb ik nooit moeite tegen haar en met haar tegen Teemo won ik zelden toen ik shyvana nog veel speelde. Hij is altijd sneller door zijn speed buff ability.
Shyvana heeft het tegen wel meer toplanes lastig. Het blijft natuurlijk melee zonder sterke sustain.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_110436605
True, maar farmen wil prima en met je wriggles wordt het een heel ander verhaal qua traden
  dinsdag 17 april 2012 @ 13:23:44 #39
148823 znarch
ondertitel
pi_110436715
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:21 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
True, maar farmen wil prima en met je wriggles wordt het een heel ander verhaal qua traden
Is ook wel zo, maar laten we het er maar op houden dat er nogal wat toplanes zijn waar je niet tegen wil staan. En wachten tot je je wriggles hebt kan dan (te) lang duren.
pi_110437214
True, maar er zijn niet echt champs waar je als shyvana hard tegen onderuit gaat dat je zelfs niet meer kan farmen. Zelfs teemo kan een shyvana niet stoppen met farmen imo
  dinsdag 17 april 2012 @ 13:57:57 #41
148823 znarch
ondertitel
pi_110438219
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:35 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
True, maar er zijn niet echt champs waar je als shyvana hard tegen onderuit gaat dat je zelfs niet meer kan farmen. Zelfs teemo kan een shyvana niet stoppen met farmen imo
Naja, aangezien je melee bent krijg je elke keer als je in de buurt bent een blind dart op je hoofd. En aangezien je volledig afhankelijk bent van autoattacks.
pi_110439045
Vergeet je de W en E niet? W blijf je mee farmen ookal ben je blinded, E is ranged farm. Als je niet melee wilt traden is dat er altijd nog. Daarbij molt een fast wits teemo
pi_110445825
Argh, net een potje waarin drie uit mijn team samen speelden. Uiteraard compleet geen communicatie met mij en de vijfde persoon, behalve zeiken dat ik verkeerd jungle. En ondertussen zelf ook nog mijn jungle farmen. Frustrerend, als je in zulke teams zit.
Extremistisch gematigd.
pi_110452213
elke keer als ik een fizz in het enemy team heb is mijn team weer eens gedoemt te verliezzen. zucht.
  dinsdag 17 april 2012 @ 19:50:58 #45
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_110453905
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:20 schreef Xetran het volgende:
elke keer als ik een fizz in het enemy team heb is mijn team weer eens gedoemt te verliezzen. zucht.
Ik heb hetzelfde met mensen die Vladimir pakken :').
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_110454372
Het verdrietigste van het hele verhaal was wel dat ik hem in laning phase constant gezoned had en hij niet bij zijn turret vandaan kwam.. hij eindigde met een cs in de 30 en ik met vele malen hoger. en toch krijgt hij het voor mekaar :') maargoed, solo q.
pi_110462341
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:50 schreef Salamando het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde met mensen die Vladimir pakken :').
Wat een heerlijke champion is dat! :)
  dinsdag 17 april 2012 @ 23:30:46 #48
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_110467239
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:23 schreef znarch het volgende:

[..]

Is ook wel zo, maar laten we het er maar op houden dat er nogal wat toplanes zijn waar je niet tegen wil staan. En wachten tot je je wriggles hebt kan dan (te) lang duren.
Noem eens namen dan? Vanaf lvl6 met wriggles win ik 9 van de 10x mijn lane met Shyvana top.
  dinsdag 17 april 2012 @ 23:45:04 #49
148823 znarch
ondertitel
pi_110467833
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 23:30 schreef Nystiq het volgende:

[..]

Noem eens namen dan? Vanaf lvl6 met wriggles win ik 9 van de 10x mijn lane met Shyvana top.
Het gaat er niet om wat jij wint. Maar oke: Teemo, Olaf, Singed, Sion, GP, Fiora.

Niet allemaal uit eigen ervaring though.
  dinsdag 17 april 2012 @ 23:46:21 #50
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_110467865
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 23:30 schreef Nystiq het volgende:

[..]

Udyr, Singed, Olaf, Vladimir, daar verlies je bijna zeker van met Shyvana.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_110473550
Je verliest niet tegen singed, dat is een free farm fest. Tegen vlad moet je de wave pushen onder zn turret en vervolgens zn golems/wolves pakken. Constant tot je voor ligt. Tegen udyr zelfde verhaal met free farm. Alleen olaf zou je kunnen hebben, maar die runt weer sneller manaloos.

patchnotes uit, meest saaie patch zolang ik speel. 0 champtweaks die echt iets gaan veranderen
jammer voor een patch waar ze een week extra voor hadden
pi_110473854
Patch een enorme tegenvaller. Onbegrijpelijke Teemo buffs (nog irritanter om tegen te spelen dan Yorick in top lane) en niet gekeken naar sustain van sommige top laners (warwick, lee sin, im looking at you).

XP changes gaan de jungler wel helpen though, kijken hoeveel het uitmaakt.
pi_110473957
Teemobuffs zijn niet echt buffs maar bugfixes, het werkte tegen je als je meer speed ging.

Warwick en Leesin sustain zijn champeigen, misschien dat WW nog wordt getweaked (aangezien dit gelijk loopt aan zn damage) maar bij lee zeker niet (gaat ten koste van zn andere abilitys als hij W lvld)
pi_110474039
Waarom zouden ze Lee Sin sustain niet nerfen? 25% is echt veel te veel voor een ability. Volgens mij is er geen enkele melee champ die lane wint van Lee Sin, en dan komt er ook nog eens bij dat ie niet te ganken is. Hij moet toch wel een zwakte hebben?
pi_110474677
Lategame bijvoorbeeld? Die sustain is pas op lvl5 25%, wat vaak pas na Q of E wordt geleveld... Renekton beat Leesin in lane, olaf ook, yorick ook.

deze vond ik ook wel leuk:

quote:
Jax
Relentless Assault (Passive) will now stack even if Jax's attack misses or is dodged
Beetje apart sinds de enige die nu nog kan dodgen jax zelf is :)
pi_110474924
Van wat ik in streams e.d. heb gezien wint Lee Sin van Renekton (op IPL4 was Dyrus kansloos met zijn renek) en Olaf, maar kan ook toeval zijn geweest :P. En Yorick, tsja, zo'n anti-fun champ waar ze best eens naar zouden mogen kijken! Lee Sin's life steal is pas 25% op level 9, maar het geeft óók een shield, waardoor je zo goed kan traden.
pi_110475052
Malzahar beats all, nuff said ;)
pi_110475055
"waar ze eens naar zouden mogen kijken"? Yorick is goed zoals hij is hoor, niks over- of underpowered aan. Naar mijn mening (maar dat is maar een mening natuurlijk) is hij één van de leukste toplaners en zijn juist champions als Shyvana en Renekton saai om te spelen.
pi_110475173
Het is extreem frustrerend om tegen Yorick te spelen. Hij cast ghouls op je van grote afstand en er is eigenlijk geen counterplay. Zelfs onder je eigen tower kan je nog steeds geharassed worden. De lol die je zelf aan Yorick spelen hebt is gelijk de ergernis van je tegenstander.
  woensdag 18 april 2012 @ 10:33:13 #60
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_110475245
Is de patch nou al geweest of? :') Duurt het nog langer voor Hecarim komt.
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_110475263
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:33 schreef stefanhaan het volgende:
Is de patch nou al geweest of? :') Duurt het nog langer voor Hecarim komt.
In US wel, wij krijgen hem denk ik morgen :P
  woensdag 18 april 2012 @ 10:33:58 #62
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_110475271
Zucht, en ze hebben er al een week extra voor gehad. Amateurs :')
pi_110475297
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:33 schreef Autobandje het volgende:

[..]

In US wel, wij krijgen hem denk ik morgen :P
US is nu offline, daarna komt de patch
pi_110475395
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:31 schreef Autobandje het volgende:
Het is extreem frustrerend om tegen Yorick te spelen. Hij cast ghouls op je van grote afstand en er is eigenlijk geen counterplay. Zelfs onder je eigen tower kan je nog steeds geharassed worden. De lol die je zelf aan Yorick spelen hebt is gelijk de ergernis van je tegenstander.
Ah, op die manier. Yorick is zo leuk om te spelen zonder echt OP te zijn, dat ik niet helemaal snap hoezo je hem relatief weinig ziet.
pi_110475594
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:37 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Ah, op die manier. Yorick is zo leuk om te spelen zonder echt OP te zijn, dat ik niet helemaal snap hoezo je hem relatief weinig ziet.
Ik snap inderdaad ook niet waarom hij als saai wordt gezien, alleen al zijn ultimate is 10 keer leuker dan de gemiddelde ult.
pi_110475773
In teamfights je ad carry ulten en gaan met die banaan. Tien seconden/secondes lang zes tegen vijf, mooi toch?
pi_110475890
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:48 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
In teamfights je ad carry ulten en gaan met die banaan. Tien seconden/secondes lang zes tegen vijf, mooi toch?
Gister nog tegen een Yorick. Ultied die sukkel hun Taric :')
pi_110475949
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:14 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:

[..]

Beetje apart sinds de enige die nu nog kan dodgen jax zelf is :)
Jax vs Jax.

Rare situation, ik geef het toe, maar het is mogelijk.
pi_110476105
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:54 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Jax vs Jax.

Rare situation, ik geef het toe, maar het is mogelijk.
Je hebt ook nog gewoon dodge runes.
pi_110476253
Die dodge runes zijn er allang niet meer.
pi_110476617
Pantheon kan ook nog gewoon dodgen, al heet dat anders.
pi_110476676
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:03 schreef Cornelis83 het volgende:
Die dodge runes zijn er allang niet meer.
Oh ik zie het, daarom had ik opeens zo veel IP. Had 10 van die dingen. Snap niet waarom ze dodge hebben weggehaald.
pi_110476754
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:17 schreef Adames het volgende:

[..]

Oh ik zie het, daarom had ik opeens zo veel IP. Had 10 van die dingen. Snap niet waarom ze dodge hebben weggehaald.
_O-
pi_110476815
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

_O-
in een keer 14k ip erbij :')
  woensdag 18 april 2012 @ 11:28:34 #75
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_110477056
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:21 schreef Adames het volgende:

[..]

in een keer 14k ip erbij :')
En dat vind je niet raar? :9
pi_110477857
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:15 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Pantheon kan ook nog gewoon dodgen, al heet dat anders.
Block, hele andere mechanic

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:37 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Volgens mij onderschatten veel mensen de damage die Yorick met zn autoattacks doet, vooral met sheen.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:22 schreef Autobandje het volgende:
Van wat ik in streams e.d. heb gezien wint Lee Sin van Renekton (op IPL4 was Dyrus kansloos met zijn renek) en Olaf, maar kan ook toeval zijn geweest :P. En Yorick, tsja, zo'n anti-fun champ waar ze best eens naar zouden mogen kijken! Lee Sin's life steal is pas 25% op level 9, maar het geeft óók een shield, waardoor je zo goed kan traden.
Dyrus is sowieso niet zon held met Renek, daarbij werd hij gecamped in die eerste game. Wickd (beste renek imo) beat alle leesins straight up, alleen bij ganks wordt het natuurlijk anders.
pi_110478058
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:28 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

En dat vind je niet raar? :9
Had toen die patch uit kwam weer even een tijdje niet gespeeld, wist dus niet hoe veel ip ik had. Vond het alleen vrij veel toen ik weer inlogde.
pi_110483066
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:51 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:

Wickd (beste renek imo) beat alle leesins straight up, alleen bij ganks wordt het natuurlijk anders.
emsz is #1 renekton EU
Voyboy is #1 renekton US
  woensdag 18 april 2012 @ 14:07:07 #79
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_110483239
Na de Irelia nerf zie ik d'r echt nooit meer, is ze echt zo hard generfed of? :o
pi_110483330
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:03 schreef nyny83 het volgende:

[..]

emsz is #1 renekton EU
Inderdaad zeg. Die plek was al lang ingenomen :'(
Conscience do cost.
pi_110483447
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:07 schreef Salamando het volgende:
Na de Irelia nerf zie ik d'r echt nooit meer, is ze echt zo hard generfed of? :o
Van een solide top pick naar trash basically lol
pi_110486035
Trash niet, maar niet de sustain die haar zo goed maakte.

emsz renekwars! :)
pi_110486084
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:07 schreef Salamando het volgende:
Ik zie haar nog wel eens als counterpick als de alternatieven geband zijn, maar verder nooit nee. Niet zo erg imo
pi_110486326
overigens zie ik nu dat Varus in het champion rijtje staat, ik dacht dat dat Heracim moest zijn
pi_110486358
Welk champion rijtje?
pi_110486373
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:07 schreef Cornelis83 het volgende:
Welk champion rijtje?
Je eigen champions
pi_110486374
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:06 schreef Adames het volgende:
overigens zie ik nu dat Varus in het champion rijtje staat, ik dacht dat dat Heracim moest zijn
Dat moet ook. Varus komt volgende patch.
pi_110486404
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:07 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Dat moet ook. Varus komt volgende patch.
AD carry wordt dat toch?
pi_110486406
Oh zal een fout zijn, je kan hem niet kopen. Dan geeft hij een foutmelding
pi_110486558
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

AD carry wordt dat toch?
Ja

passive: Attack speed bij kill of assist, ook bij minions
q: schot dat kan worden opgeladen voor meer damage en range
w: tijdelijk bonus damage en 'blight', blight wordt weer getriggerd door zijn andere abilities wat weer meer bonus damage doet
e: shitload aan pijlen op een plek op de grond, damage slow en healing reduction
r: schot dat stunned, soort short range ashe pijl
pi_110487360
Deze gimma is graties? Altijd veel DotA gespeeld en wel es zin in wat anders..
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_110487415
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:27 schreef Jajong het volgende:
Deze gimma is graties? Altijd veel DotA gespeeld en wel es zin in wat anders..
ja, met echt geld kunnen alleen champions worden gekocht die ook met ingame punten kunnen worden verdiend en wat leuke skins.
pi_110487458
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:28 schreef Adames het volgende:

[..]

ja, met echt geld kunnen alleen champions worden gekocht die ook met ingame punten kunnen worden verdiend en wat leuke skins.
Zijn die 'champions' beter dan reguliere?
pi_110487679
quote:
5s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:29 schreef Jajong het volgende:

[..]

Nope. Champions kun je met zowel IP punten (die je per potje krijgt) en met RP punten kopen (die je wél met echt geld moet kopen). Skins van champs kun je alleen met die RP punten kopen.
pi_110487723
Okay, zal ff downloaderen en kijken of 't wat is!
pi_110487863
quote:
5s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:29 schreef Jajong het volgende:

[..]

Nee, geld in het spel stoppen heeft totaal geen voordeel competitief gezien.
Er bestaan 80 (?) champions op dit moment, waar er elke 2 weken 10 van gratis te spelen zijn. Tijdens het spelen verdien je InfluencePoints (IP), ongeveer 80 per potje en de eerste winst van de dag geeft nog eens 180 IP bonus.
Champion prijzen variëren tussen de 450 IP en 6300 IP. Het idee is wel dat de makkelijkere champions goedkoper zijn dan de moeilijkere, maar dit heeft niet direct een verband met de sterkte van een champion. Zo is Ashe al sinds de introductie de goedkope 450 IP beginner champion, maar is het ook een van de sterkste champions van het spel.
Een top champion van 6300 IP kost ongeveer 8 euro om te kopen omgerekend, hetzelfde voor een mooie skin (er zijn zelfs nog duurdere). Dit zou ik laten, aangezien dat wel erg duur is. Mocht je het spel wel erg leuk lijken, dan is er wel nog een mogelijkheid om een champion pack te kopen. Van de originele 40 champions zijn 3 pakketten gemaakt met elk 20 champions. Deze kosten volgens mij 15 euro per stuk. Daar een van aanschaffen kan wel fijn zijn, maar is zeker niet verplicht.
pi_110487878
Als je DotA leuk vond, dan vind je dit ook leuk.

Over het vorige puntje; sterker nog, sommige van de 6300 IP champs zijn ronduit ruk te noemen (Viktor als recent voorbeeld)
pi_110487930
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:36 schreef Adames het volgende:

[..]

Nee, geld in het spel stoppen heeft totaal geen voordeel competitief gezien.
Er bestaan 80 (?) champions op dit moment, waar er elke 2 weken 10 van gratis te spelen zijn. Tijdens het spelen verdien je InfluencePoints (IP), ongeveer 80 per potje en de eerste winst van de dag geeft nog eens 180 IP bonus.
Champion prijzen variëren tussen de 450 IP en 6300 IP. Het idee is wel dat de makkelijkere champions goedkoper zijn dan de moeilijkere, maar dit heeft niet direct een verband met de sterkte van een champion. Zo is Ashe al sinds de introductie de goedkope 450 IP beginner champion, maar is het ook een van de sterkste champions van het spel.
Een top champion van 6300 IP kost ongeveer 8 euro om te kopen omgerekend, hetzelfde voor een mooie skin (er zijn zelfs nog duurdere). Dit zou ik laten, aangezien dat wel erg duur is. Mocht je het spel wel erg leuk lijken, dan is er wel nog een mogelijkheid om een champion pack te kopen. Van de originele 40 champions zijn 3 paketten gemaakt met elk 20 champions. Deze kosten volgens mij 15 euro per stuk. Daar een van aanschaffen kan wel fijn zijn, maar is zeker niet verplicht.
Thanks dude :). En ja ik speelde vrij veel DotA, ook in de wat 'hogere' pickups league zoals IHCS en dotainvite enzo.
pi_110488129
Zijn er trouwens niet alweer bijna honderd champs? Veel meer dan tachtig in ieder geval.
pi_110488149
Zijn ondertussen bijna 100 champions btw :)
pi_110488214
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:41 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Zijn er trouwens niet alweer bijna honderd champs? Veel meer dan tachtig in ieder geval.
96 inderdaad, de tering :')
pi_110488217
.

[ Bericht 100% gewijzigd door AlDieWillenteKaaprenVaren op 18-04-2012 15:43:06 ]
  woensdag 18 april 2012 @ 15:43:46 #103
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110488279
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:42 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Spuit elf geeft ook modder
Jij weet hoe dat voelt he :D
pi_110488343
Haha, net te laat weggehaald. Ik was er al bang voor.

Ik zie maar de helft van de champs echt gespeeld worden trouwens, het is niet zo dat je daadwerkelijk 96 champions gespeeld ziet worden naarmate je tegen betere tegenstanders speelt.
  woensdag 18 april 2012 @ 15:46:02 #105
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110488403
quote:
17s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:44 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

Ik zie maar de helft van de champs echt gespeeld worden trouwens, het is niet zo dat je daadwerkelijk 96 champions gespeeld ziet worden naarmate je tegen betere tegenstanders speelt.
Ja, zelfde met DotA daar werden misschien 20 van de 100(?) gebruikt bij competetief spel.
pi_110488410
Als je een beetje speelt, dan heb je zo de goedkoopste 9 champions te pakken, is 4000 ip in totaal.
Dan heb je al direct een leuke verzameling en kan je elke rol al vervullen. Samen met de 10 gratis (of minder door overlapping) heb je dus altijd genoeg keus.
pi_110488459
Ik speel altijd de gratiesh champions en koop dan degenen die ik tof vind.
pi_110488523
Wacht trouwens met het kopen van runes tot je level twintig bent. Dat ben je zo snel dat het de moeite niet is om baggerrunes van tier I en II te kopen.
pi_110488556
quote:
17s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:44 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

Als je kijkt naar toernooien of topniveau in het algemeen zie je inderdaad minder variatie. Maar verder zie je toch een vrij grote variatie en zelfs diegene die je minder ziet, doen het vaak niet onaardig.
Alleen Twitch en Evelyn zijn al vrij snel een beetje fucked, die hebben een lange stealth mechanic. Vervolgens heeft Riot ze maar de grond in generfed omdat het gewoon niet fijn is. En zelfs met hun valt nog op een redelijk niveau te spelen.
  woensdag 18 april 2012 @ 15:50:13 #110
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110488625
Die installer gaat een beetje traag, 550kbs ;(.
pi_110488986
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:48 schreef Adames het volgende:

[..]

Als je kijkt naar toernooien of topniveau in het algemeen zie je inderdaad minder variatie. Maar verder zie je toch een vrij grote variatie en zelfs diegene die je minder ziet, doen het vaak niet onaardig.
Alleen Twitch en Evelyn zijn al vrij snel een beetje fucked, die hebben een lange stealth mechanic. Vervolgens heeft Riot ze maar de grond in generfed omdat het gewoon niet fijn is. En zelfs met hun valt nog op een redelijk niveau te spelen.
In blind pick soloqueue zie ik vaak dezelfde vier of vijf champs voor de verschillende rollen hoor. Niet omdat de rest zo slecht zijn (Twitch en Eve vind ik ook geen ramp), maar omdat sommige champs duidelijk beter dan de rest zijn in bepaalde rollen.
pi_110489196
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:56 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

In blind pick soloqueue zie ik vaak dezelfde vier of vijf champs voor de verschillende rollen hoor. Niet omdat de rest zo slecht zijn (Twitch en Eve vind ik dus ook geen ramp), maar omdat sommige champs duidelijk beter dan de rest zijn in bepaalde rollen.
Als ik kijk naar de champions met wie ik niet heb gespeeld afgelopen maand (of tegen). Dan kom ik uit op alleen Anivia, Evelynn, Gragas, Karma, Kassadin, Renekton, Skarner, Talon en Trundle.
Kassadin wordt altijd gebanned, Renekton zie ik om wat voor reden ook echt nooit in US, Gragas is ook niks mis mee, Skarner zijn sommige hier geloof ik ook wel fan van. Dan blijven er slechts een paar over.
Ik speel zelf altijd Draft Pick, dus je hebt daar nog wat meer te maken met vaste rollen. In blind pick kom je gewoon iedereen tegen.
pi_110489249
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:37 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

Over het vorige puntje; sterker nog, sommige van de 6300 IP champs zijn ronduit ruk te noemen (Viktor als recent voorbeeld)
Viktor schijnt nu juist wel weer goed mee te kunnen komen.
pi_110489292
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Viktor schijnt nu juist wel weer goed mee te kunnen komen.
Ben er nog steeds geen fan van, maar hij heeft een belachelijk goede AP scaling.
pi_110489316
Buff gekregen? Hij ging eerst nog als een natte krant.
pi_110489339
Zeg dan Sejuani :)
pi_110489456
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:01 schreef Adames het volgende:

[..]

Als ik kijk naar de champions met wie ik niet heb gespeeld afgelopen maand (of tegen). Dan kom ik uit op alleen Anivia, Evelynn, Gragas, Karma, Kassadin, Renekton, Skarner, Talon en Trundle.
Kassadin wordt altijd gebanned, Renekton zie ik om wat voor reden ook echt nooit in US, Gragas is ook niks mis mee, Skarner zijn sommige hier geloof ik ook wel fan van. Dan blijven er slechts een paar over.
Ik speel zelf altijd Draft Pick, dus je hebt daar nog wat meer te maken met vaste rollen. In blind pick kom je gewoon iedereen tegen.
Dat zie ik niet zo, maar dat zal dan het verschil tussen draft pick en blind pick zijn.
pi_110489965
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:04 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Zeg dan Sejuani :)
Dat is inderdaad wel een debiel, en zelfs die ging laatst nog hard in een potje. Die tanky dingen snowballen veel te hard.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:04 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Buff gekregen? Hij ging eerst nog als een natte krant.
Nee, alleen wordt er te vaak elkaar nagepraat en dingen voor waarheid aangenomen. Als zelfs Mundo zonder veranderingen opeens door de top wordt gespeeld, dan weet je dat de verschillen tussen goed en slecht zo ontzettend klein zijn. En dat keuzes die worden gemaakt door de top niet per se ook goed zijn voor het gros van de spelers.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:06 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Dat zie ik niet zo, maar dat zal dan het verschil tussen draft pick en blind pick zijn.
Draft lijkt me juist kieskeuriger, met blind zie je nog wel eens geen jungle en zo'n beetje alle combinaties. Misschien eerder nog het verschil tussen US en EU. De community vind ik namelijk ook wel leuk.
En zelfs dan, het verschil tussen Graves, Tristana, Caitlyn, Ashe en Miss Fortune is zo ontzettend klein. Als je gewoon wilt meespelen dan kies je voor diegene waar je op dat moment zin in hebt en of je nog een stun of wat extra range nodig hebt of niet. Het minieme verschil tussen de champions kan zo veranderen door kleine nerfs/buffs aan de champions of aan items. Als je op toernooien speelt, begrijp ik best dat Graves de beste keuze op dit moment is, maar eigenlijk scheelt het allemaal niks. Vandaar dat ik ook zei dat je vrijwel elke champions regelmatig ziet als je gewoon voor de lol speelt.
  woensdag 18 april 2012 @ 16:19:45 #119
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110490122
Voor de LOL.

I SEE WHTA U DID THAR
pi_110490139
Ik meende dat hier mensen ook op NA speelden, is dat niet enorm laggy?
  woensdag 18 april 2012 @ 16:21:33 #121
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_110490217
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:19 schreef Xetran het volgende:
als ik op NA speel (omdat een vriend alleen op NA speelt) dan heb ik rond de 180/ 200 ping
Wat doe ik hier?
pi_110490263
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:19 schreef Xetran het volgende:
Ja, helaas heeft Riot niks gedaan met de beloofde serverwissels. Maar ping is redelijk. Ik zit zo op 150-180. Erg veel voor Europese begrippen, maar in NA is dat niet meer dan gemiddeld.
  woensdag 18 april 2012 @ 16:25:58 #123
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110490431
Goddomme ook nog patch0n.
pi_110490519
Ach poppy toch, wat heb je het nu al zwaar. Must be the accent...
pi_110490535
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:16 schreef Adames het volgende:

[..]

Nee, alleen wordt er te vaak elkaar nagepraat en dingen voor waarheid aangenomen. Als zelfs Mundo zonder veranderingen opeens door de top wordt gespeeld, dan weet je dat de verschillen tussen goed en slecht zo ontzettend klein zijn. En dat keuzes die worden gemaakt door de top niet per se ook goed zijn voor het gros van de spelers.
Ik heb een maand of twee niet gespeeld. Toen Viktor uitkwam, haalden ze allemaal (alles wat ik zag tenminste) waardeloze kutscores. Nu ik sinds een week of twee weer speel zie ik hem gewoon niet gepicked worden; de afgelopen week geen enkele keer gezien.

quote:
[..]

Draft lijkt me juist kieskeuriger, met blind zie je nog wel eens geen jungle en zo'n beetje alle combinaties. Misschien eerder nog het verschil tussen US en EU. De community vind ik namelijk ook wel leuk.
En zelfs dan, het verschil tussen Graves, Tristana, Caitlyn, Ashe en Miss Fortune is zo ontzettend klein. Als je gewoon wilt meespelen dan kies je voor diegene waar je op dat moment zin in hebt en of je nog een stun of wat extra range nodig hebt of niet. Het minieme verschil tussen de champions kan zo veranderen door kleine nerfs/buffs aan de champions of aan items. Als je op toernooien speelt, begrijp ik best dat Graves de beste keuze op dit moment is, maar eigenlijk scheelt het allemaal niks. Vandaar dat ik ook zei dat je vrijwel elke champions regelmatig ziet als je gewoon voor de lol speelt.
Ik speel een potje of drie blind pick per dag en zie steeds dezelfde champs terugkomen. Natuurlijk zie je elke champion wel een keer, maar behoorlijk wat lang niet zo regelmatig als de andere champs.
pi_110490819
Verschilt ook nog eens enorm per ELO (ook in blind pick) wat je tegenkomt. Op lagere ELO's veel meer master YI, katarina en Xin Zhao.
pi_110490959
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:32 schreef Autobandje het volgende:
Verschilt ook nog eens enorm per ELO (ook in blind pick) wat je tegenkomt. Op lagere ELO's veel meer master YI, katarina en Xin Zhao.
uiteraard

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:27 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Ik heb een maand of twee niet gespeeld. Toen Viktor uitkwam, haalden ze allemaal (alles wat ik zag tenminste) waardeloze kutscores. Nu ik sinds een week of twee weer speel zie ik hem gewoon niet gepicked worden; de afgelopen week geen enkele keer gezien.

[..]

Ik speel een potje of drie blind pick per dag en zie steeds dezelfde champs terugkomen. Natuurlijk zie je elke champion wel een keer, maar behoorlijk wat lang niet zo regelmatig als de andere champs.
Alleen hoe veel champions zou jij bestempelen als zwaar ondermaats of op elk punt inferieur aan een andere champion. De balance in LoL is gewoon erg goed.
pi_110491345
Ja maar daaaaaat zeg ik nergens, ik zeg alleen dat ze minder gespeeld worden. De balance is w.m.b. momenteel gewoon erg goed te noemen.
  woensdag 18 april 2012 @ 16:46:47 #129
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110491548
Ok ik ken spelen.. Let's see....
pi_110491951
Nieuwe shen skin komt met nieuwe patch mee:

pi_110492171
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:43 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ja maar daaaaaat zeg ik nergens, ik zeg alleen dat ze minder gespeeld worden. De balance is w.m.b. momenteel gewoon erg goed te noemen.
oh dan had ik je verkeerd begrepen.
  woensdag 18 april 2012 @ 17:08:46 #132
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_110492515
Op het niveau waar bijna iedereen op speelt maakt het ook weinig uit welke champ je speelt, zolang je niet als een mongool speelt gaat het altijd wel goed.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 18 april 2012 @ 17:13:07 #133
300347 MrManuel
pi_110492719
Zo even een lekker potje LoL doen terwijl DotA2 aan het downloaden is..
Heb eingelijk me Beta Invite! :D
[i]~ The impossible is easy![/i]
  woensdag 18 april 2012 @ 17:21:40 #134
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_110493050
wanneer komt de patch eigenlijk?
Wat doe ik hier?
pi_110493295
quote:
99s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:13 schreef MrManuel het volgende:
Zo even een lekker potje LoL doen terwijl DotA2 aan het downloaden is..
Heb eingelijk me Beta Invite! :D
Ik kon maar niet in dota 2 komen. het ging allemaal zo traag en er was altijd wel een iemand van het enemy team die 20+ kills had terwijl de rest allemaal mijn level in experience was.
  woensdag 18 april 2012 @ 17:55:23 #136
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110494471
Ik snap er niks van. Wat zijn die masteries en runes n shit n shit.
pi_110494630
Masteries en runes zijn manieren om jezelf een buffer te geven voor je een potje start. Per level krijg je een punt, die punten kun je over een skilltree verdelen om voordeeltjes te krijgen zoals een paar secondes minder dood te zijn, te starten met een paar procentjes lifesteal, meer schade/mana/goud enzo. Kleine voordeeltjes die heel erg kunnen schelen.

Runes zijn bonussen op statistieken zoals startten met meer mana, damage, ability power, goud per vijf secondes, health enzo. Die koop je voor IP (de gratis valuta) en kun je in drie tiers krijgen. Tier 1+2 zijn alleen de moeite niet waard, dus die moet je pas vanaf level twintig kopen.
pi_110494895
Zowel runes alsook masteries zijn voorlopig dus niet echt relevant. Masteries een klein beetje, maar meer ook niet. Op level dertig kun je daarentegen niet zonder.
  woensdag 18 april 2012 @ 18:50:02 #139
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110496706
Ait thnx. In mn eerste potje 13/2/18 met Morgana (?) Maar mn halve team was alweer geleaved, ben blij om te zien dat dat ook is overgenomen van dota :D
pi_110496748
Die Shen skin!!! Instabuy! :Y ^O^
pi_110497516
Hallo allemaal,

Ik volg dit topic al een tijdje maar dit word mijn eerste reactie.
Ik weet niet of het mag maar anders kan deze reactie gewoon verwijderd worden ;)

Ik ben pas begonnen met streamen, alle informatie kan je vinden op :

http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=660496

Je kan me alles vragen wat je wilt, ik speel het spel al een tijdje

ik stream dus dagelijks en ben 2k elo, van plan om regelmatig contests te geven met RP als rewards om toch wel van de andere stream te verschillen.

Bedankt voor het lezen,

Bandito.
pi_110499096
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 18:50 schreef Jajong het volgende:
Ait thnx. In mn eerste potje 13/2/18 met Morgana (?) Maar mn halve team was alweer geleaved, ben blij om te zien dat dat ook is overgenomen van dota :D
Dat leaven stopt al vrij snel. Je kan daarna namelijk niet opnieuw een potje spelen en als je het vaker doet krijg je een ban.
Wel is het zo dat als je zelf vaker leaved, je ook vaker bij dat soort droeftoeters terecht komt
  woensdag 18 april 2012 @ 19:41:55 #143
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110499460
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:35 schreef Adames het volgende:

[..]

Dat leaven stopt al vrij snel. Je kan daarna namelijk niet opnieuw een potje spelen en als je het vaker doet krijg je een ban.
Wel is het zo dat als je zelf vaker leaved, je ook vaker bij dat soort droeftoeters terecht komt
Okay top. Geen public bnet praktijken dus :D
pi_110499977
dus ik junglen, botlane picked GP en leblanc en pushen de hele tijd te ver. Ik rustig toplane een paar keer ganken en midlane zijn summoners laten verspillen. terwijl dat gebeurd snowballed akali en vrij weinig dat ik er aan kan doen door het pushen. nee dan ben ik 'worst jungler ever' omdat ik bot niet gank terwijl dat gewoon geen zin heeft :') zucht.
pi_110500607
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:50 schreef Xetran het volgende:
dus ik junglen, botlane picked GP en leblanc en pushen de hele tijd te ver. Ik rustig toplane een paar keer ganken en midlane zijn summoners laten verspillen. terwijl dat gebeurd snowballed akali en vrij weinig dat ik er aan kan doen door het pushen. nee dan ben ik 'worst jungler ever' omdat ik bot niet gank terwijl dat gewoon geen zin heeft :') zucht.
Gewoon /ignore doen.
pi_110501839
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:00 schreef Silv het volgende:

[..]

Gewoon /ignore doen.
Of gewoon niet lezen, nog makkelijker :P

Maarja, lanes moeten zichzelf gewoon kunnen redden, ook zonder jungler. Als het dan fout gaat geven ze liever de schuld aan iets anders dan henzelf.

Conscience do cost.
pi_110502483
Is de patch er al?
pi_110502642
Nope
  woensdag 18 april 2012 @ 20:51:08 #149
168992 jagga
Stel je niet aan
pi_110503476
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:37 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

sejuani :')
mensen moeten zich niet zo aanstellen, janken doe je thuis maar. Hier op internet is het niets anders dan bigboys.
  woensdag 18 april 2012 @ 21:03:15 #150
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110504336
Kan ik ergens GFX settings enzo aanpassen? :o
pi_110504697
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:03 schreef Jajong het volgende:
esc > options als je in-game bent
pi_110505243
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:03 schreef Jajong het volgende:
Escape? Speelde je dota op je n64? :P
Conscience do cost.
  woensdag 18 april 2012 @ 21:39:04 #153
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110506965
LoL. Zat te zoeken in die launcher ding jwt. :D
  woensdag 18 april 2012 @ 21:39:41 #154
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110507021
Kan wel merken dat ik ervaring heb ik own iedereen in die lage levels. Ga ook alleen maar 1 hero spelen eerst :P
pi_110507333
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:39 schreef Jajong het volgende:
LoL. Zat te zoeken in die launcher ding jwt. :D
Daar moet je die profanity filter even uitvinken, ook belangrijk :P
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:39 schreef Jajong het volgende:
Kan wel merken dat ik ervaring heb ik own iedereen in die lage levels. Ga ook alleen maar 1 hero spelen eerst :P
Ja, met dota/hon ervaring kan je vrij makkelijk op lage levels carryen :)
Conscience do cost.
pi_110507350
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:05 schreef Bandito92 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik volg dit topic al een tijdje maar dit word mijn eerste reactie.
Ik weet niet of het mag maar anders kan deze reactie gewoon verwijderd worden ;)

Ik ben pas begonnen met streamen, alle informatie kan je vinden op :

http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=660496

Je kan me alles vragen wat je wilt, ik speel het spel al een tijdje

ik stream dus dagelijks en ben 2k elo, van plan om regelmatig contests te geven met RP als rewards om toch wel van de andere stream te verschillen.

Bedankt voor het lezen,

Bandito.
Ik vind hem best nice trouwens. Kijk normaal gesproken nooit streams though.
  woensdag 18 april 2012 @ 22:33:38 #157
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110510949
Ik ga maar ranked spelen die free for all is gaar :D

ingame nick is ook Jajong overigens, voor als iemand deze n00b wil ownen
  woensdag 18 april 2012 @ 22:34:21 #158
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_110510993
Ranked kan pas vanaf 30 he :P.
pi_110511029
quote:
11s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:33 schreef Jajong het volgende:
Ik ga maar ranked spelen die free for all is gaar :D

ingame nick is ook Jajong overigens, voor als iemand deze n00b wil ownen
Of je nou goed of slecht bent, die eerste potjes zijn doorbijten. Ondertussen wordt je elo aangepast waardoor je al weer snel met en tegen betere speelt. Is de bedoeling althans
  woensdag 18 april 2012 @ 22:35:40 #160
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110511070
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:34 schreef Zeroku het volgende:
Ranked kan pas vanaf 30 he :P.
Meen je niet.
  woensdag 18 april 2012 @ 22:36:40 #161
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_110511130
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:35 schreef Jajong het volgende:

[..]

Meen je niet.
Uhuh :P.
  woensdag 18 april 2012 @ 22:38:16 #162
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110511259
Wats ELO dan?
  woensdag 18 april 2012 @ 22:39:01 #163
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_110511320
  woensdag 18 april 2012 @ 22:39:47 #164
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110511371
IC. Had ik moeten weten aangezien ik vroeger veel Go speelde :P. Anyway waar kan ik mn ELO zien? :D
  woensdag 18 april 2012 @ 22:40:38 #165
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_110511439
Tot level 30 is het een hidden elo, die kun je niet zien. Op level 30 krijg je die te zien op je profile.
  woensdag 18 april 2012 @ 22:41:41 #166
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_110511513
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:40 schreef Zeroku het volgende:
Tot level 30 is het een hidden elo, die kun je niet zien. Op level 30 krijg je die te zien op je profile.
Moet je wel ranked spelen op level 30 natuurlijk.
  woensdag 18 april 2012 @ 22:42:05 #167
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110511543
Wat een gedoe. Dus eerst tientallen potjes met van die jokers spelen LoLLL
  woensdag 18 april 2012 @ 22:42:57 #168
148823 znarch
ondertitel
pi_110511611
Ps. Je kunt wel voor lvl 30 ranked doen alleen niet solo voor zover ik weet.
  woensdag 18 april 2012 @ 22:43:06 #169
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_110511618
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:42 schreef Jajong het volgende:
Wat een gedoe. Dus eerst tientallen potjes met van die jokers spelen LoLLL
Ja, dat is wel klote. Zeker als je al ervaring hebt, je kunt wel xp boosts kopen, alleen betaal je daarvoor.
  woensdag 18 april 2012 @ 22:43:49 #170
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110511649
Ja ik wil niet doen alsof ik een vette pro ben ofzo maar speel nu met lui die op lvl 1 towerdiven. Das ook niet chill.
pi_110511843
quote:
15s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:43 schreef Jajong het volgende:
Ja ik wil niet doen alsof ik een vette pro ben ofzo maar speel nu met lui die op lvl 1 towerdiven. Das ook niet chill.
Moet je eens queuen met een level 30, krijg je hogere matchmaking en heb je wellicht mooiere games. na een tijdje zijn die lui ook wel voorbij hoor.
  woensdag 18 april 2012 @ 22:49:13 #172
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_110511936
Met level 30 is misschien wat enthousiast, aangezien Jajong nog geen masteries/runes heeft, maar als je zo'n 10/20 potjes hebt gewonnen dan stijgt je hidden elo ook wel rap en dan kom je wel fatsoenlijkere spelers tegen.
pi_110511978
quote:
15s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:43 schreef Jajong het volgende:
Gewoon mid gaan en duimen.
Conscience do cost.
pi_110512144
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:49 schreef Zeroku het volgende:
Met level 30 is misschien wat enthousiast, aangezien Jajong nog geen masteries/runes heeft, maar als je zo'n 10/20 potjes hebt gewonnen dan stijgt je hidden elo ook wel rap en dan kom je wel fatsoenlijkere spelers tegen.
True, ging me meer om dat het meerendeel hier 30 is.
pi_110512161
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:49 schreef ems. het volgende:

[..]

Kun je ook wat makkelijker carryen.
pi_110515603
Net een dramatisch potje met Karthus. Wel gewonnen though.
pi_110515813
quote:
17s.gif Op donderdag 19 april 2012 00:05 schreef Silv het volgende:
Net een dramatisch potje met Karthus. Wel gewonnen though.
Speelde jij toevallig met mij?

oh wacht ja wij verloren t_t
pi_110519423
Echt een spel voor Ecto`s
pi_110519520
Patch is uit! *O*
pi_110519562
Nou feescht... hoop dat de volgende patch wel wat tweaks heeft die er toe doen aan champs. nieuwe adcarry lijkt me wel vet tho
pi_110519983
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:49 schreef ems. het volgende:

[..]

Talon mid hmm? 20 minuten surrender gg :P
Gister eindeljik weer eens wat gewonnen: 3 games samen, 3 wins. Zo hoort het. #1 Alistar EU heeft gesproken.
pi_110520156
Hm? Ik had niks gezegd hoor.
pi_110520204
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:49 schreef Zeroku het volgende:
haha tijdens die Chaox marathon waarin hij alle champs ging spelen heb ik een keer gezien dat hij in een normal een lvl 11 teemo tegen zich kreeg, was een smurf van een 2k+ elo speler die op dat moment iets van 30 wins en 5 losses had ofzo :D Ben je lvl 11 moet je tegen de #1 NA ladder :D
pi_110522591
Iemand al ervaring met Heracim?

Ik zag trouwens bij het updaten ook een shitload aan Varus.*** bestanden voorbij komen, dus kennelijk zit die champion ook al in de client.
pi_110523280
Eerst maar eens een custom game met Hecarim, ben benieuwd :)
pi_110523547
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 10:13 schreef Cornelis83 het volgende:
Iemand al ervaring met Heracim?

Ik zag trouwens bij het updaten ook een shitload aan Varus.*** bestanden voorbij komen, dus kennelijk zit die champion ook al in de client.
Hij staat in de champion list als je bij je summoner profile kijkt. Varus lijkt mij toffer dan Hecarim.
pi_110538541
Leuk al die falende Hecarim junglers, kan ik lekker rustig solo top spelen :D
pi_110539211
hebben jullie ook steeds vaker een queue bij het inloggen? Lijkt wel of het spel steeds populairder wordt of zo :P
pi_110539231
Af en toe, maar bij lange na niet zo erg als vroeger.
pi_110539276
Nou, sinds de laatste 1-2 weken steeds korte queue's idd. Geen lange queue, 10 seconden wachten hooguit (behalve dan net, 5 min maar dat heeft te maken met de patch). Voor die 1-2 weken had ik nooit last van een wachtrij.
pi_110539417
Ik heb al maanden geen queue meer gezien.

Maar ik speel dan ook doorgaans pas na 12en :P
Conscience do cost.
pi_110539856
Games worden langzaamaan wat beter, maar de meeste mensen zijn nog steeds vrij retarded :D
pi_110539939
quote:
10s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:30 schreef Jajong het volgende:
Games worden langzaamaan wat beter, maar de meeste mensen zijn nog steeds vrij retarded :D
Niet iedereen is zo ervaren met moba's als jij he, geef ze een kans. :)
pi_110540029
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:32 schreef Xetran het volgende:

[..]

Niet iedereen is zo ervaren met moba's als jij he, geef ze een kans. :)
Ach, WoW-arena ervaring helpt ook een heleboel 8-)
Conscience do cost.
pi_110540038
Ach sommige dingen hebben toch niks met ervaring te maken. Als je meer dan 5 hersencellen hebt snap je toch ook wel dat je niet met die dikke torens met gaan vechten op lvl 1 :D
pi_110540059
Heb trouwens 400RP graties gekregen, wat moet ik daarmee doen? Wats aan te raden
pi_110540126
Wachten tot je een favo champ hebt en er in de aanbieding een skin mee kopen.
pi_110540150
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:35 schreef Jajong het volgende:
Heb trouwens 400RP graties gekregen, wat moet ik daarmee doen? Wats aan te raden
Met 400 kan je bijna niks, gewoon bewaren en kijken of je later wat bijkoopt voor champions of skins.
pi_110540154
Wat boeit mij die skins jong, kan ik niet beter zo'n XP booster kopen ofzo?
  donderdag 19 april 2012 @ 17:38:43 #200
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_110540207
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:37 schreef Jajong het volgende:
Kun je in de store kijken, bij boosts.
pi_110540218
En dan eerder 30? IP boost hoogstens zou ik zeggen
pi_110540220
Moet je zelf weten natuurlijk.
Conscience do cost.
pi_110542228
Vs hecarim top kan je beste olaf spelen btw voor free wins :)
pi_110542985
IGN: Future Feyd (lvl 30 - 1500 elo)
If it walks like a duck, quacks like a duck, looks like a duck, it must be a duck.
  † In Memoriam † donderdag 19 april 2012 @ 18:50:35 #205
230491 Zith
pls tip
pi_110543194
quote:
Dat zegt elke beginner :')

Wacht maar jonge, wacht maar ;(
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_110543605
quote:
XP boost is best nutteloos imo, aangezien je een hogere level krijgt, en dus bij "wat-meer-ervaren-spelers" komt, en jij nog relatief gezien minder ervaring hebt dan zij.

Gewoon lekker IP-boosts halen om runes mee te halen, en met de overige RP champs kopen (die in de aanbieding zijn).
If it walks like a duck, quacks like a duck, looks like a duck, it must be a duck.
pi_110543635
Net lekker een Kennen ranked potje gewonnen :), 70% win ratio nu met Kennen ^^

ongeveer 27 wins en 11 lose ermee ;]
pi_110543729
Aight ik haal wel van IP booster.. Wil graag een epic carry ermee kopen, in DotA was ik altijd support, NO MORE!
pi_110543788
Kut LOL ligt eruit ofniet
pi_110543842
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2012 19:01 schreef Jajong het volgende:
Aight ik haal wel van IP booster.. Wil graag een epic carry ermee kopen, in DotA was ik altijd support, NO MORE!
Wat is jouw IGN? het beste is om runes te halen in het begin, (Flat AD/ARMpen Marks, Flat armor seals, Flat MR glyphs, Flat AD/ARMpen Quintessence.
  donderdag 19 april 2012 @ 19:04:54 #211
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110543881
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2012 19:01 schreef Jajong het volgende:
:')
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_110543886
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 19:04 schreef HotShotDuck het volgende:

[..]

Wat is jouw IGN? het beste is om runes te halen in het begin, (Flat AD/ARMpen Marks, Flat armor seals, Flat MR glyphs, Flat AD/ARMpen Quintessence.
Niet zolang je die uit tier 3 nog niet kunt kopen.
pi_110543903
Your position in Queue: Over 20000
Approximate wait time: 1hr 15 mins

KUT
pi_110543929
Mijn IGN is gewoon Jajong. En werd mij idd aangeraden om me niet bezig te houden met Runes voordat ik lvl20 ben.
pi_110544033
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 19:05 schreef Jajong het volgende:
Mijn IGN is gewoon Jajong. En werd mij idd aangeraden om me niet bezig te houden met Runes voordat ik lvl20 ben.
Idd Runes pas kopen vanaf level 20, want die andere TIERS heb je toch niks aan aangezien je die weer opnieuw kunt kopen
  donderdag 19 april 2012 @ 19:10:07 #216
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110544130
alleen tier 3 runes zijn nuttig, tier 1 en 2 zijn een waste of ip gg.

mn broertje is ook net begonnen met dit spel en kocht van zn 400 rp garen :')
1 potje later vond hij garen stom (hij builde hem dan ook met dorans ring hahaha, prachtig hoe mensen die het spel nog niet begrijpen de domste items bouwen) maar hij had wel mooi ff zn eerste 5v5 in een trioq gewonnen, voornamelijk omdat ik shen speelde maar ok.
pi_110544215
ADD FUTURE FEYD ALS JE MET MIJ OVER 5 min WILT SPELEN! :D:D:D

Ik ben lvl 30 (450 wins en 100 ranked potjes :))

1500 elo
  donderdag 19 april 2012 @ 19:12:17 #218
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110544249
nou hf met spelen, zelfs de forums zijn down euw atm.

en de que is over 20k met meer dan een uur wachttijd. gg.
inb4 hele spel plat over 5 min.
pi_110544289
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 19:12 schreef BaajGuardian het volgende:

Wil je spelen kan het niet.

En voor de noobs onder ons gewoon even mobafire build volgen
  donderdag 19 april 2012 @ 19:14:49 #220
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110544341
mobafire suckt, neem dan een solimid of een leaguecraft guide.

edit: overigens moet je nooit een guide op de letter volgen, kijk naar enemy team comp, alistar bijv in meeste guides heeft randuins enzo, tegen een ap heavy team kun je beter nature en veil nemen.
  donderdag 19 april 2012 @ 19:14:56 #221
148823 znarch
ondertitel
pi_110544346
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 19:12 schreef BaajGuardian het volgende:

Ik heb net nog een game gedaan (die natuurlijk verneukt werd door noobs), en had 1 Ezreal die steeds dcde. Naja, ik zal mijn client maar niet afsluiten dan :D Ik zit er nog in iig.
pi_110544526
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 19:14 schreef BaajGuardian het volgende:
mobafire suckt, neem dan een solimid of een leaguecraft guide.

edit: overigens moet je nooit een guide op de letter volgen, kijk naar enemy team comp, alistar bijv in meeste guides heeft randuins enzo, tegen een ap heavy team kun je beter nature en veil nemen.
Ik gebruik hem ook niet maar het was meer bedoelt voor de mensen die het voor de eerste x spelen.
en die AD gaan kopen als ze een AP champ hebben
  donderdag 19 april 2012 @ 19:21:37 #223
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110544644
anyway ik zal maar even sharen wat ik speel:

mains: sup. soraka/taric/janna, mid. ap kog/mao, top. shen/mundo/singed.

Ik kan veel meer champs op hoog niveau (lees 1800 elo) spelen maar dat zijn de champs waar ik het best mee ben.

Ik heb overigens gisteren volibear gekocht en ben er wat mee aan het klungelen in vs ai's top.
tot nu toe vind ik het een makkelijke champ, hij lijkt wat op warwick qua lanephase.
pi_110545309
Is die Viktor een noobchamp ofzo? Want iedereen die ik met m zie spelen gaat 0/20
pi_110546395
Niet de beste champ, alleen als support schijnt ie nog goed te zijn. Maar op die lvl is de rolverdeling nog niet zo bekend. Dus als support zal ie niet veel gespeeld worden.
  donderdag 19 april 2012 @ 23:19:46 #226
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_110546608
Support :')? Wtf.
Als hij gespeeld wordt, afaik gewoon mid.
pi_110546893
quote:
10s.gif Op donderdag 19 april 2012 20:04 schreef Jajong het volgende:
Is die Viktor een noobchamp ofzo? Want iedereen die ik met m zie spelen gaat 0/20
Op jouw niveau moet je je daar nog niet druk om maken. Er zijn zoveel champs die door noobs altijd verkloot worden maar die je op hoger niveau opeens veel meer en gevaarlijker gaat zien :P
Conscience do cost.
pi_110547021
Mi gado een uur wachtrij wats deze :{
pi_110547230
Zo populair is dit spel.

En Riot loopt weer eens te falen met hun servers. Gebeurt weleens, maar niet al te vaak.

Enne, ja, Viktor als support ivm de slow/stun geloof ik. Ik heb het nog nooit gezien, enkel hier gelezen dat het nog enigszins goed schijnt te zijn.
  vrijdag 20 april 2012 @ 00:12:11 #230
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110547878
1: viktor is een heel erg sterke champ met net zoveel kracht als bijv malzahar, als je weet wat je doet own je mid met hem.
2: viktor is NIET support, een support is een champ die of een buff of heal heeft die farmen en denyen makkelijker maakt voor je ad carry. Een stun maakt geen support champ, je hebt niks aan een stun en verder ap ratios, want je hoort geen cs te nemen als support en als je met een ap champ bot gaat krijg je dus een 0 sustain in laning phase en 0 damage champ midgame en lategame.
Zelfs ap nasus is betere support omdat hij tenminste een valide kill lane support is (w = slow op AS en MS, E = Ar debuff en initial hit voor icing>denying) Maar die kan ik niet aanraden voor een nieuwe speler want het is niet makkelijk en mensen zullen geheid op je ragen omdat het geen fotm/meta role voor em is.

Viktor kan enkel icen en heeft verder totaal geen waarde, geen enkele speler boven de 1300 elo is zo dom om recht in viktors trap te lopen en zal viktor gewoon icen tot hij 100% waardeloos bij de toren gaat staan niksen.
Neem dan Alistar, die kan tenminste healen en is een goeie combo met bijv vayne als je persé een kill lane wilt. (zie alistar liever in jungle overigens, maar dat word nog wel fotm over een weekje oid)

Ik denk dat de makkelijkste Support champ voor een nieuwe speler overigens Taric is, max W eerst en gebruik em gewoon nooit tenzij het een sure gank is met je jungler (als je die hebt op low elo ;_;), 1 punt in Q. Koop op zn minst 2 goldper10 (hog en phil) en rush dan aegis.
Geen enkele champ maakt zn hele team zo tanky als Taric met die setup.

Als de vijand je Ad jumped gewoon stunnen en healen, een kind kan de was doen.
Als je jungler ganked, stun en wachten op zn initiation met crowd control (stun/snare) alvorens je je W activeerd. gg.
pi_110547957
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 23:47 schreef Cornelis83 het volgende:
Zo populair is dit spel.

En Riot loopt weer eens te falen met hun servers. Gebeurt weleens, maar niet al te vaak.

Enne, ja, Viktor als support ivm de slow/stun geloof ik. Ik heb het nog nooit gezien, enkel hier gelezen dat het nog enigszins goed schijnt te zijn.
Ze bieden vaak wel netjes compensatie aan en het leek gefixed te zijn. Dingen zoals dit gebeuren, ik zie het maar door de vingers als dit de enige keer blijft..
pi_110548731
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 23:47 schreef Cornelis83 het volgende:
Zo populair is dit spel.

Support Viktor is gewoon OP, vraag maar aan omNOMNOMNOMNOM nom nom nom nom nom
pi_110549924
Ik claim top, mid en jungler zijn allemaal geclaimed.. en wat gebeurt er dan? Precies, ieamnd instant locked nasus :') waar gaat het heen met de wereld.
pi_110550132
Had je al gepicked of alleen in chat aangegeven dat je top gaat?
pi_110550170
pi_110552288
Viktor is wel een goede mid AP, alleen erg lastig om te spelen. Vooral op lager level zullen al die free to play mensen er niks van bakken :P
pi_110552402
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 09:49 schreef Autobandje het volgende:
Viktor is wel een goede mid AP, alleen erg lastig om te spelen. Vooral op lager level zullen al die free to play mensen er niks van bakken :P
Agree, de eerste keer dat ik er mee speelde faalde ik kei hard.
Die nieuwe champ Hecarim ofzoiets is wel echt OP
en met 2 phantomdancers en boots of speed is deze champ niet bij te houden
  vrijdag 20 april 2012 @ 09:57:56 #238
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110552521
Dat is juist de beste manier om te balancen, downward balancing werkt beter dan upward balancing want dan riskeer je een groter gap tussen champs.

League of legends is ook niet balanced, je kunt niet verwachten dat elke champ even makkelijk farmed, en niet elke champ kan een andere champ aan toe to toe. daar heb je 1: champroles voor en 2: counterpicks.

Ik zal nog even het concept van roles met jullie delen aangezien er aan een aantal posts hierboven te zien is dat er nogal wat verwarring bestaat over het idee achter support.

1: Ad carry> krijgt de kills, neemt cs dmv last hits, moet verdedigd worden in een teamfight zodat hij/zij zn werk kan doen, hij/zij is immers de damage dealer.

2: Support> buffed en healed de ad carry en hit de minions niet anders push je de lane, iced indien ranged de vijand om ze te intimideren en de focus op zich te nemen, perma ward tribrush en small brush en counterward dragon en baron. zonodig ward buffs indien je jungler te dom was om wriggles te nemen. Top hoort zelf zn small brush te warden. In teamfights hoort support te spacen en zo lang mogelijk de vijand CCen (crowd control) en zn team buffen/healen.

3: Ap carry> gaat voornamelijk mid en pushed zoveel mogelijk zn lane in tegenstelling tot top en bot.
Een ap carry hoeft enkel in het begin te last hitten want later nuked hij/zij de minionwaves gewoon.
Wanneer zn lane pushed is kan ap carry roamen en sidelanes ganken of jungler assisten met counterjungling. In een teamfight hoort de ap carry te kill securen dmv aoe damage + cc.

4: Jungler> Fast jungle of Gank jungle champs zijn twee verschillende dingen sinds de nieuwe jungle patch, fast junglers zijn vaan counterjunglers die er voor zorgen dat de enemy jungler zn buffs niet krijgt en underleveled raakt en dus ook niet kan ganken, maar zorgt er tevens voor dat je zelf weinig ganks krijgt. Gank junglers zie je steeds minder maar ik denk dat we over een tijdje veel fotm alistars in jungle zullen zien dus dat komt wel goed, de jungler hoort iig lanes die door de vijand gepushed zijn te ganken terwijl de support de wards heeft gecleared dit mogelijk te maken dmv oracles of counterwards (vision). In een teamfight hoort de jungler de focus te forceren en de team compositie van de vijand aan diggelen te helpen (flanken en de enemy carry tijdelijk uit de tf houden bijv)

5: Tanky dps> Dit is op het moment fotm (flavor of the month) top lane, je zult voornamelijk lee sin, shen, renekton, irelia, nasus, wukong en dergerlijken top zien omdat hun de sustain hebben om veel te farmen zonder te makkelijk gedenied te worden. De top lane zn job is om of een killlane te maken samen met de jungler (het is erg aantrekkelijk voor een jungler om een solo lane te ganken immers) of zelf de enemy top te gimpen door hem te outsustainen en outfarmen en daarmee dus de vijandelijke team compositie een beste klap toedienen. De top lane heeft dezelfde job in teamfights als de jungler.

N.b: Zowel jungler als toplane zijn vaak of tanky dps of tanks ansich.

Hoop dat dit jullie wat helpt dit spel te begrijpen.
Ik speel het al een aantal jaar en speel met enkele spelers uit de top 10 van EUW.
pi_110552608
Wat is je account dan Baaj?
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:02:17 #240
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110552624
Dat hang ik niet aan de grote klok op een openbaar forum ;)

Maar ik zal vroeg of laat wel even in dat fok channel komen kijken, ik speel al een lange tijd geen ranked mee overigens, speel tegenwoordig enkel customs met 1.8/2k elo vrienden, vs ai, heel soms een normal duoq en mn broertje beetje helpen wegwijs maken in dit spel.
pi_110552689
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:02 schreef BaajGuardian het volgende:
Dat hang ik niet aan de grote klok op een openbaar forum ;)

Maar ik zal vroeg of laat wel even in dat fok channel komen kijken, ik speel al een lange tijd geen ranked mee overigens, speel tegenwoordig enkel customs met 1.8/2k elo vrienden, vs ai, heel soms een normal duoq en mn broertje beetje helpen wegwijs maken in dit spel.
Mag ik je handtekening :D
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:10:44 #242
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110552855
‘baajguardian~
alsjeblieft.

(handtekening)
p.s. dat kanaal van jullie is zo leeg als de maag van een afrikaan.

[ Bericht 36% gewijzigd door BaajGuardian op 20-04-2012 10:25:26 ]
pi_110553195
Zit opeens flink hard te gaan met Kayle. Toffe champ is dat.
pi_110553308
Ach, support Viktor kun je best een keer doen. De normale supports worden na een tijdje saai. Een beetje healen, beetje shield gooien etc. Af en toe gewoon afwisselen met andere champs om het wat spannender te maken, zoals support viktor/karthus/ahri etc. Het mooiste is dat je met onverwachte combinaties ook nog vaak de lane wint, zoals ahri/lulu bot etc.

@ baaj, waarom ben je gestopt met ranked dan?
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:31:58 #245
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110553424
ja dat werkt in 1-30 en low elo mischien maar in een proper game is support viktor een free win voor het andere team.
pi_110553768
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:31 schreef BaajGuardian het volgende:
ja dat werkt in 1-30 en low elo mischien maar in een proper game is support viktor een free win voor het andere team.
Daarom zei ik al, het is gewoon om een keer wat af te wisselen, omdat de normale supports na een tijdje saai worden ;)
pi_110554412
Teemo haalt trouwens echt alle lol weg om top lane te spelen. Heel frustrerend en bijna onmogelijk te pakken post 6. Zijn er nog hard counters voor?
pi_110554458
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:02 schreef Autobandje het volgende:
Teemo haalt trouwens echt alle lol weg om top lane te spelen. Heel frustrerend en bijna onmogelijk te pakken post 6. Zijn er nog hard counters voor?
Vooral melee mages als Wukong en Riven e.d. die gapclosers hebben en hem damage kunnen doen met abilities ipv autoattacks. Warwick moet het denk ik ook wel kunnen redden door zijn sustain, en zijn Q valt niet te blinden.
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:03:43 #249
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110554471
:') zowat alles hard countered teemo wat geen auto attacker is, cc em en burst em met een ap oid.
pi_110554488
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:10 schreef BaajGuardian het volgende:
‘baajguardian~
alsjeblieft.

(handtekening)
p.s. dat kanaal van jullie is zo leeg als de maag van een afrikaan.
sommige mensen moeten gewoon werken ja ;(
pi_110554496
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:02 schreef Autobandje het volgende:
Yorick , dunk 2 ghouls op hem ranged, zijn Q blocked de damage van jouw Q wel maar spawned wel de ghoul
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:07:09 #252
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110554586
Mundo hard countered teemo ook, maar als teemo madreds krijgt kun je beter spacen.
pi_110555213
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:03 schreef BaajGuardian het volgende:
:') zowat alles hard countered teemo wat geen auto attacker is, cc em en burst em met een ap oid.
binkie met je smiley :')
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:39:14 #254
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110555550
binkie?
pi_110556254
kereltje
  vrijdag 20 april 2012 @ 12:19:15 #256
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110556516
ik ben 28 vent.
pi_110556936
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:19 schreef BaajGuardian het volgende:
ik ben 28 vent.
Ging me om ook om je reactie :). Maar wil verder niet dat er kwaad bloed is. Fijne aan dit forum is dat je zelden flames ziet!
pi_110557552

lol @ yorick bug op het einde. Zou dit in een echte game gebeurd zijn dan had je pas echt een reden om te reporten voor feeding met 1000+ deaths in 1 game :P :P :P
  vrijdag 20 april 2012 @ 14:17:53 #259
148823 znarch
ondertitel
pi_110557626
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:37 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Ging me om ook om je reactie :). Maar wil verder niet dat er kwaad bloed is. Fijne aan dit forum is dat je zelden flames ziet!
+ dat je het tegen de legendarische BG hebt natuurlijk! _O_
pi_110557683
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 april 2012 14:17 schreef znarch het volgende:

[..]

+ dat je het tegen de legendarische BG hebt natuurlijk! _O_
Gelieve in spoilertags te reageren, daar BG incognito door het leven wil gaan.
  vrijdag 20 april 2012 @ 17:19:04 #261
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110562386
nee hoor, ik ben immers een celeb op fok en daar is niks meer aan te doen :p
pi_110562750
wie
Conscience do cost.
  vrijdag 20 april 2012 @ 17:47:43 #263
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110563393
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:19 schreef BaajGuardian het volgende:
nee hoor, ik ben immers een celeb op fok en daar is niks meer aan te doen :p
:'). Please. Meer het pispaaltje :D
  vrijdag 20 april 2012 @ 17:48:12 #264
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110563408
jajong es jelly.
  vrijdag 20 april 2012 @ 17:49:48 #265
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110563473
Laten we niet weer beginnen, ik heb je vroeger al te vaak gepwnd vriend.
  vrijdag 20 april 2012 @ 17:52:01 #266
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110563572
correctie: jajong es in denial + jelly.
pi_110564794
Celeb op fok, je zegt het alsof het iets is om trots op te zijn :)
  vrijdag 20 april 2012 @ 18:27:12 #268
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110564860
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:52 schreef BaajGuardian het volgende:
correctie: jajong es in denial + jelly.
Ben blij om te zien dat je niks bent veranderd :D. Nog steeds niet in contact met de realiteit lol/
  vrijdag 20 april 2012 @ 18:43:38 #269
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110565426
jij word gewoon nooit volwassen jajong, dat je je nogsteeds moet verlagen tot het anderen naar beneden trachten te praten. hf in league of legends :')
pi_110565518
wat een eer, een celeb op fok :')
pi_110565527
En het was zo lekker ontopic allemaal totdat de tortelduifjes hier verschenen.
Conscience do cost.
pi_110565758
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:46 schreef ems. het volgende:
En het was zo lekker ontopic allemaal totdat de tortelduifjes hier verschenen.
De sfeer was hier al zo tof.
  vrijdag 20 april 2012 @ 19:14:06 #273
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_110566457
Hoe speel ik tegen een Trynd op top? Ik verlies daar echt continu van en heb geen idee hoe ik het aan moet pakken.
  vrijdag 20 april 2012 @ 19:17:01 #274
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110566589
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:14 schreef Salamando het volgende:
Hoe speel ik tegen een Trynd op top? Ik verlies daar echt continu van en heb geen idee hoe ik het aan moet pakken.
zodra hij bijna dood is en ult space je of exhaust je em, en halverwege ignite je em voor 100% death voor em.
  vrijdag 20 april 2012 @ 19:20:47 #275
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_110566741
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:17 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

zodra hij bijna dood is en ult space je of exhaust je em, en halverwege ignite je em voor 100% death voor em.
Ik krijg hem bijna niet dood omdat hij mij kan diven met een full rage bar en met dan met 4 crits neerwerkt.
  vrijdag 20 april 2012 @ 19:24:52 #276
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110566886
Met welke champ probeer je tegen em te lanen dan, deny hem early game, pre lvl 6. dan heb je 90% minder prob. met em na lvl 6.
  vrijdag 20 april 2012 @ 19:25:27 #277
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_110566904
Ik speel als ik top speel Riven / Renekton / Rumble vaak.
pi_110566926
Met wie speel je doorgaans top tegen trynda? Je kan ook een beetje champs afwisselen :P
Conscience do cost.
  vrijdag 20 april 2012 @ 19:29:14 #279
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110567061
rush dan wriggles, probleem opgelost.
  vrijdag 20 april 2012 @ 19:31:12 #280
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_110567143
Teemo/Malph/Lee Sin winnen top van Tryn.
  vrijdag 20 april 2012 @ 20:22:30 #281
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_110569741
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:31 schreef Zeroku het volgende:
Teemo/Malph/Lee Sin winnen top van Tryn.
Conclusie: speel andere champs tegen Trynd op top?

Kan ik er nog steeds weinig aan doen als ik first pick ben en hun trynd mij dan kan 'counterpicken'.
pi_110569772
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 20:22 schreef Salamando het volgende:

[..]

Conclusie: speel andere champs tegen Trynd op top?

Kan ik er nog steeds weinig aan doen als ik first pick ben en hun trynd mij dan kan 'counterpicken'.
Pick dan ook geen top met first pick!
  vrijdag 20 april 2012 @ 20:27:27 #283
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_110569983
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 20:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Pick dan ook geen top met first pick!
Ik speel ook niet altijd top, maarja, ze vroegen of ik top wilde, dus :P.
pi_110570087
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 20:27 schreef Salamando het volgende:

[..]

Ik speel ook niet altijd top, maarja, ze vroegen of ik top wilde, dus :P.
Dan nog, swap met support ofzo. Top is het meest gevoelig voor counterpicks.
  vrijdag 20 april 2012 @ 20:54:42 #285
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110571337
ik pick altijd support als ik first pick heb, niet persé om de opponent te mindfucken oid maar omdat ik een goeie support speler ben en het altijd leuk vind om die rol te spelen.

maar als je bepaalde tops niet meteen secured kun je ook in de problemen komen, bijv met lee sin.. die is niet vaak gebanned en ook vaak firstpick voor top of jungle.
  vrijdag 20 april 2012 @ 20:59:45 #286
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_110571605
Sinds wanneer wordt Lee Sin niet vaak gebanned?
  vrijdag 20 april 2012 @ 21:02:49 #287
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110571760
sinds morgana, shen, ahri, shaco, kassadin en kennen gebanned worden.
  vrijdag 20 april 2012 @ 21:07:26 #288
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_110571987
Kassadin :'). Meest waardeloze AP in lane is het bannen niet waard.
pi_110572071
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2012 21:07 schreef Zeroku het volgende:
bullshit. Goeie kassadin spelers carryen hard in soloqueue. Niet te ganken door zijn blink en silence en kan zelf uitstekend heel snel top en bot ganken zonder dat de andere mid er iets tegen kan doen omdat kass gewoon veel mobieler is met die ult.
  vrijdag 20 april 2012 @ 21:11:42 #290
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110572163
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2012 21:07 schreef Zeroku het volgende:
wow, you serious brah.

Kassadin is een van de machtigste ap carrys in het spel, en niet alleen in de zin van zn skillset maar al helemaal wat zn ratios betreft, hij snowballed zo absurd hard dat als hij je 2 x killed totaal niet meer tegen te lanen valt.
  vrijdag 20 april 2012 @ 21:53:08 #291
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_110574150
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 21:09 schreef nyny83 het volgende:

[..]

bullshit. Goeie kassadin spelers carryen hard in soloqueue. Niet te ganken door zijn blink en silence en kan zelf uitstekend heel snel top en bot ganken zonder dat de andere mid er iets tegen kan doen omdat kass gewoon veel mobieler is met die ult.
Ja, totdat je zijn blue denied en dat hij niet eens mana heeft om zijn ult te gebruiken. En ganken valt niet echt onder lane, 1 vs 1 mid zijn er genoeg AP mids die makkelijk winnen van Kass, als je AP's hebt met een CC zoals Sion, Ryze, Morgana, Galio etc. dan counter je zijn ult al waardoor heel zijn mobility weg is.
Ohja, en Talon is een leuke counter voor Kassadin.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 21:11 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

wow, you serious brah.

Kassadin is een van de machtigste ap carrys in het spel, en niet alleen in de zin van zn skillset maar al helemaal wat zn ratios betreft, hij snowballed zo absurd hard dat als hij je 2 x killed totaal niet meer tegen te lanen valt.
Als je hem feed niet nee, tegen een gefeede Ryze valt ook niets te doen, tegen een gefeede Veigar ook niet, tegen een gefeede Cassiopeia ook niet. Er zijn zoveel AP's die hard snowballen, daarin is Kassadin totaal niet uniek in.
pi_110575456
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2012 21:53 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Ja, totdat je zijn blue denied en dat hij niet eens mana heeft om zijn ult te gebruiken.
Wat voor veel AP's op gaat.

quote:
En ganken valt niet echt onder lane, 1 vs 1 mid zijn er genoeg AP mids die makkelijk winnen van Kass, als je AP's hebt met een CC zoals Sion, Ryze, Morgana, Galio etc. dan counter je zijn ult al waardoor heel zijn mobility weg is.
Makkelijk winnen? Dat lijkt me lichtelijk overdreven. De silence van Kassadin i.c.m. zijn mobility wordt door weinig champs geëvenaard. Een Ryze die snaret is leuk, maar één silence van Kassadin en Ryze doet na z'n snare niets meer. Zelfde geldt voor Morgana, hoewel haar range iets langer is.

quote:
Daar noem je dan ook dé anti AP-carry.
pi_110575471
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2012 21:53 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Ja, totdat je zijn blue denied en dat hij niet eens mana heeft om zijn ult te gebruiken. En ganken valt niet echt onder lane, 1 vs 1 mid zijn er genoeg AP mids die makkelijk winnen van Kass, als je AP's hebt met een CC zoals Sion, Ryze, Morgana, Galio etc. dan counter je zijn ult al waardoor heel zijn mobility weg is.

[..]

Als je hem feed niet nee, tegen een gefeede Ryze valt ook niets te doen, tegen een gefeede Veigar ook niet, tegen een gefeede Cassiopeia ook niet. Er zijn zoveel AP's die hard snowballen, daarin is Kassadin totaal niet uniek in.
soloqueue, dan heb je als team de coordinatie niet om zijn blue te denien zonder dood te gaan in hun jungle.
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:22:40 #294
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_110575747
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat voor veel AP's op gaat.
Maar vooral voor champs als Kassadin die mana zuipt als hij z'n ult een paar keer cast.

quote:
[..]

Makkelijk winnen? Dat lijkt me lichtelijk overdreven. De silence van Kassadin i.c.m. zijn mobility wordt door weinig champs geëvenaard. Een Ryze die snaret is leuk, maar één silence van Kassadin en Ryze doet na z'n snare niets meer. Zelfde geldt voor Morgana, hoewel haar range iets langer is.
Makkelijk winnen misschien niet, maar de kans dat die champs winnen is groter dan Kassadin. Ryze vind ik persoonlijk sowieso de beste mid en dat komt, mede omdat die silence van Kassadin op zich niet slecht is, maar in die cooldown van die silence kan Ryze al drie keer z'n Q hebben geraakt bij wijze van spreke, die richting lategame ook nog eens aardig wat damage per keer doet.

quote:
[..]

Daar noem je dan ook dé anti AP-carry.
Die bedacht ik me toevallig, maar dat is wel de counter voor heel veel AP's inderdaad. :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:17 schreef nyny83 het volgende:

[..]

soloqueue, dan heb je als team de coordinatie niet om zijn blue te denien zonder dood te gaan in hun jungle.
Ligt aan de elo lijkt me, en daarnaast een champion als Mundo of Shyvana die zelf timer bijhoudt kan zo'n blue in z'n eentje ook wel denien, aangezien dat andere team dan waarschijnlijk ook geen communicatie heeft om die blue te verdedigen.
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:30:07 #295
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110576125
fyi kassadin krijgt mana als je met zn w attacked (ofwel farmed) dus good luck met van em winnen enkel omdat hij blue niet zou hebben.

Ik ben nu wel benieuwd naar je elo. ..
  vrijdag 20 april 2012 @ 23:49:32 #296
107445 Jajong
Hadouken!
pi_110579936
Altijd fijn als zon lowbie expres torens in dived omdat hij niet midden mag.
pi_110581391
Ik denk ik ga ook eens spelen, gelijk 600ms. zucht.
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2012 @ 01:15:03 #298
230491 Zith
pls tip
pi_110583186
Als je in solo queue als mid geen blue krijgt moet je wel <1200 zitten :P

Net ranked gewonnen 4v5 met Teemo ^O^
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 21 april 2012 @ 10:21:23 #299
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110586968
Hangt volledig van de champ af zith, soms heeft de jungler meer aan de blue (amumu/fiddle) soms heeft de bot meer aan de blue (urgot)

Er zijn mid's die geeneens blue nodig hebben terwijl ze juist mana hungry zijn zoals ap kogmaw (early tear + chalice = gg) en Ryze (aangezien je geen harde ap op ryze bouwt maar mana)

Maar als je bijv anivia mid hebt ja dan kun je die beter blue geven.

volibear is zo leuk he, ben hele tijd aan het experimenteren met builds, denk dat ik nu de beste build gevonden heb, ipv wriggles uiteindelijk klauwtje upgraden naar madreds en dan atmogs gaan (en in dominion atspirits omdat mogs er niet in zit heh)

Daarvoor rushte ik als 1e core item frozen mallet maar dat is eigenlijk vrij waardeloos gezien zn E al lage cd heeft en dikke slow doet en zn Q is ook een throwback dus tja. Kan je beter survivability bouwen. Atm dacht ik dit als build: cloth armor + 2 hp pots > madreds razors, boots1, warmogs farmen, mercs of bers boots hangt af van team comp, veel of weinig cc etc, atmas impaler, spirit weaver, force of nature, aegis of zekes afhangend van team comp, veel dmg of weinig dmg.

thoughts? (oh lol zie net dat er nog maar 1 post hierna gepost kon worden dus maar ff in mn andere post geedit)

[ Bericht 51% gewijzigd door BaajGuardian op 21-04-2012 11:00:08 ]
pi_110588543
Waarom maakt niemand spirit visage op volli? Dan wordt die passive van hem OP en cooldown reduction en magic resist zijn ook nooit weg.
pi_110589404
Omdat je geen item moet kopen voor je passive op zon cooldown. maar op renek ww en yorick haal ik em bijna altijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')